In de TT staat "historisch", niet "hysterisch".quote:
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
"Hollywoodfilms" doen vaak afbreuk aan de echte personen waarover de film gaat. Er zijn niet veel echt goede films uit Hollywood die het leven van historische personen correct en goed weergeven.
Dus: ik wil geen Hollywoodfilms over historische personen.
Liever een goede documentaire of een groepje filmmakers die, ook al hebben ze niet veel geld, een waarheidsgetrouwe weergave willen maken van een historisch figuur.
Recentelijk nog gespeeld door David Bowie in The Prestige (2006).quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:29 schreef B-FliP het volgende:
Nikolai Tesla...
Documentaires en boeken daarentegen zijn nooit incorrect?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
"Hollywoodfilms" doen vaak afbreuk aan de echte personen waarover de film gaat. Er zijn niet veel echt goede films uit Hollywood die het leven van historische personen correct en goed weergeven.
Dus: ik wil geen Hollywoodfilms over historische personen.
Liever een goede documentaire of een groepje filmmakers die, ook al hebben ze niet veel geld, een waarheidsgetrouwe weergave willen maken van een historisch figuur.
Die is er al, Kill Bill. (niet historisch accuraat)quote:
Script kan heel simpel: Hij vaart naar de kust van Barbarije om tegen de muzzelmannen te vechten en christelijke slaven te bevrijden. Denk dat die film het in de US goed gaat doenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:45 schreef the_RAVEN het volgende:
Ja Michiel de Ruyter zou ik heel graag willen zien, met een professioneel budget a la master en commander, hornblower etc.
misschien is personage er op geinspireerd, maar verder heeft het er toch weinig mee te makenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die is er al, Kill Bill. (niet historisch accuraat)
Ik zeg niet dat documentaires nooit incorrect zijn. Ik zei dan ook "goede documentaires".quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:37 schreef Viajero het volgende:
Documentaires en boeken daarentegen zijn nooit incorrect?
Ik begrijp wel wat je zegt, maar mijn idee is meer welke historische personen gaven aanleiding tot spektakel en vermaak. Al dan niet historisch correct.
hehe, weet ik. Ik vond Patty hearst op die foto wel wat op Uma Thurman lijken, vandaarquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:54 schreef Waaghals het volgende:
[..]
misschien is personage er op geinspireerd, maar verder heeft het er toch weinig mee te maken
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:29 schreef B-FliP het volgende:
Nikolai Tesla... De man die het allemaal mogelijk maakte (wisselstroom, radio frequency
generation en andere toepassingen) en later als oud vuil is weggestopt en ontdaan van
financiele investeringen voor verdere uitvindingen omdat zijn ideeen 'te humaan' waren...
[ afbeelding ]
Hij heeft Edison voor zn ballen geschopt (spreekwoordelijk) en liet de
gevestigde orde achter zich...
Nu nog proberen mensen zijn ideeen opnieuw te patenteren en moeten
mensen ervoor waken dat dit niet gebeurd...
.quote:zit in de klas bij Adolf Hitler
En proeft alsnog de dood?quote:komt onder de vleugel van de grote Bertrand Russell.
VOC Mentaliteitquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:58 schreef Pumatje het volgende:
Raymond Westerling
[ afbeelding ]
man mag in het rijtje van De ruyter.
get your facts rightquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:01 schreef Apropos het volgende:
Nooit geweten dat De Ruyter een moordenaar was.
Als ik dat al zou willen, liet ik het nog na, ik zou je niet graag werkloos maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:14 schreef Pumatje het volgende:
jij bent nog niet waardig genoeg om westerlings anus te mogen schoonlikken![]()
Het is fijn te weten dat je niet alleen Sovjetgeteisem verheerlijkt.quote:man is een held
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als ik dat al zou willen, liet ik het nog na, ik zou je niet graag werkloos maken.
[..]
Het is fijn te weten dat je niet alleen Sovjetgeteisem verheerlijkt.
Ja, alleen een rijpe geest begint over het schoonlikken van de anus van een overledene.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
...
ga eerst inlezen jong, dan grotemensencomments leveren
En alleen een autist maakt zich er druk om jij internet barbaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, alleen een rijpe geest begint over het schoonlikken van de anus van een overledene.
Ben ik nu Internet of een barbaar?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
En alleen een autist maakt zich er druk om jij internet barbaar.
![]()
Wat is in godsnaam ''een SBS verhaal'' over Westerling?quote:gezien je reactie m.b.t Westerling weet je geen snars over die man, behalve het gebruikelijke sbs6 verhaal, reacties als dat je iemands anus mag likken zijn te verwachten in zo'n geval.
Met een tijdsgeestje links en rechts valt de Holocaust ook nog wel recht te lullen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:07 schreef Pumatje het volgende:
Man heeft geen misdaden begaan, en al helemaal niet in die tijdsgeest.
http://www.imdb.com/title/tt0164961/quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:41 schreef hasse8 het volgende:
Hmmm, misschien Vidocq, lijkt me wel interessant...
http://en.wikipedia.org/wiki/Eug%C3%A8ne_Fran%C3%A7ois_Vidocq
Is dat zo? Zover ik weet heeft De Ruyter geen Massamoorden gepleegd en over Westerling is dat niet zo zekerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:58 schreef Pumatje het volgende:
Raymond Westerling
[ afbeelding ]
man mag in het rijtje van De ruyter.
Al gevonden, maar liever een historische film dan een ´spannende´ bovennatuurlijke fantasyfilm over de beste manquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:48 schreef Waaghals het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0164961/
http://www.imdb.com/title/tt0240793/quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:53 schreef Waaghals het volgende:
iets historisch correcter films over Vlad Tepes en Gilles De Rais
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is het bekend dan dat het niet klopt? Ik dacht dat het nogal wat speculatie was, en dat je voor de geschiedkunde dus beter uit kunt gaan van dat het niet zo is, maar het was inderdaad bedoeld voor de sappige hollywood film. Het is toch niet zo belangrijk of het wel of niet klopt, maar het geeft een goed sfeerbeeld voor je film.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:08 schreef Apropos het volgende:
Voor een Hollywoodfilm is dat heel aardig, maar het klopt niet.
Nee, dat kwam pas later, toen hij de geestelijke dood van de taalkunde stierf.quote:En proeft alsnog de dood?
Ik doelde op het feit dat je weer eens een afgrijselijk Anglicisme produceerde.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:01 schreef speknek het volgende:
Nee, dat kwam pas later, toen hij de geestelijke dood van de taalkunde stierf.
Ja, die willekeur valt mij ook steeds vaker op.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:20 schreef speknek het volgende:
Vervloekt zij mijn tweetalige opleiding! Vreemd dat we wel onder moeders vleugel kennen, maar niet onder de vleugel van. Nouja, je moet roeien met de riemen die je hebt.
Of Feynman die met de sloten van de kluisjes loopt te rotzooien.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:10 schreef speknek het volgende:
Mist een beetje een knallend slot, a-ha-ha-ha.
Iedereen weet dat de atoombom gemaakt wordt en valt, en de grootste plottwist is hooguit iets als Einstein's ommezwaai.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:11 schreef Semisane het volgende:
Willem III van Oranje-Nassau
Hoe een Stadshoudertje van Nederland, zomaar koning van England werd Nou ja gevraagd dus...ik heb wel een aantal Amerikaanse kennissen dit ooit verteld, maar ze geloofde het niet..dus een mooi moment om ze wat Europese geschiedenis te leren, maar goed...Hollywood houdt enkel van helden die een M16 kunnen vasthouden...dus hij zal het ook wel niet worden.
![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat het nog lang zal duren voordat Hollywood een positieve islam film gaat uitbrengen over een moslim die een einde maakt aan een christelijke beschaving. Daar zit het Amerikaans publiek echt niet op te wachtenquote:Op zondag 24 augustus 2008 17:47 schreef Burakius het volgende:
[ afbeelding ]
Fatih Sultan Mehmed Han!
Denk dat iedereen wel een film over de verovering van Constantinopel zal waarderen.
[ afbeelding ]
Yavuz Sultan Selim
Degene die in 8 jaar tijd 80 jaar werk heeft gedaan.
Afschuwelijke nationalistische kleurplatenquote:Op zondag 24 augustus 2008 17:47 schreef Burakius het volgende:
[ afbeelding ]
Fatih Sultan Mehmed Han!
Denk dat iedereen wel een film over de verovering van Constantinopel zal waarderen.
[ afbeelding ]
Yavuz Sultan Selim
Degene die in 8 jaar tijd 80 jaar werk heeft gedaan.
En nog niet eens gewild door de Ottomaanse sultans zelfquote:Op zondag 24 augustus 2008 18:31 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Afschuwelijke nationalistische kleurplaten
Bronnen bronnen bronnen. Ik weet dat er al honderden jaren geprobeerd wordt om de Ottomanen als wreedheden te doen overkomen. Het is alleen jammer dat de feiten tegenspreken. Denk alleen al dat hele instanties hetzelfde gebleven zijn zelfs NA verovering. Hoe kan dat nou?quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:04 schreef Apropos het volgende:
Kost het anders tachtig jaar om veertigduizend Alevieten om te brengen?
Niet ''de Osmanen'', het is een opmerking over een sultan. In hetzelfde werk staan over Suleiman louter lovende woorden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Bronnen bronnen bronnen. Ik weet dat er al honderden jaren geprobeerd wordt om de Ottomanen als wreedheden te doen overkomen. Het is alleen jammer dat de feiten tegenspreken. Denk alleen al dat hele instanties hetzelfde gebleven zijn zelfs NA verovering. Hoe kan dat nou?
Als we toch in Mongoolse kringen verkeren, dan is Genghis Khan ook een interessant onderwerp voor een film. Zijn from rags to riches-levensverhaal zal het Amerikaanse publiek zeker aanspreken (geldt ook voor Timoer).quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:58 schreef Apropos het volgende:
Een film over de strijd tussen Timoer en Tokhtamysh, dat lijkt me wel wat. Dat kan een groot spektakel worden, en zo de aandacht van een groot publiek vestigen op deze periode.
Klopt, maar over hem is net de film Mongol uitgebracht, terwijl er over Timoer bij mijn weten nog geen film bestaat.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:39 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Als we toch in Mongoolse kringen verkeren, dan is Genghis Khan ook een interessant onderwerp voor een film. Zijn from rags to riches-levensverhaal zal het Amerikaanse publiek zeker aanspreken (geldt ook voor Timoer).
In een goede film gebeurt dat pas aan het einde.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:15 schreef Vitale het volgende:
Ikzelf zit eigenlijk al heel lang te wachten op een goede film over Hannibal en de 2e Punische oorlog. Lijkt mij best spannend om hem met z'n olifanten op de romeinen af te zien stormen
Die kende ik nog niet, bedankt!quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:30 schreef TheMagnificent het volgende:Evliya Çelebi: De beruchte Ottomaanse reiziger. Hezarfen Ahmet Çelebi: Een Ottomaanse vliegenier die rond 1630 over de Bosporus vloog. Lagari Hasan Çelebi: Ottomaan die in de 17e eeuw de eerste bemande raketvlucht maakte.
Droom verder. De kans dat er een historisch verantwoorde film over de Ottomanen verschijnt in Amerikaanse bioscopen is nihil. Ottomanen = moslims = terroristen = slecht, jeweets.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:30 schreef TheMagnificent het volgende:Evliya Çelebi: De beruchte Ottomaanse reiziger. Hezarfen Ahmet Çelebi: Een Ottomaanse vliegenier die rond 1630 over de Bosporus vloog. Lagari Hasan Çelebi: Ottomaan die in de 17e eeuw de eerste bemande raketvlucht maakte. Piri Reis: Ottomaanse admiraal en cartograaf. Barbaros Hayreddin: De bekendste vlootadmiraal uit de Ottomaanse geschiedenis die onder Süleyman de Geweldige diende. Mehmet de Veroveraar: De veroveraar van Constantinopel. Selim de Geharde: De Ottomaanse sultan die de grenzen van zijn rijk behoorlijk uitbreidde en de titel 'kalief van de Islam' naar de Turken bracht.
Het hoeft niet persé een Hollywood-productie te zijn. Liever niet zelfs. Genoeg Turkse producers, regisseurs en acteurs die er wat moois van zouden kunnen maken.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:08 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Droom verder. De kans dat er een historisch verantwoorde film over de Ottomanen verschijnt in Amerikaanse bioscopen is nihil. Ottomanen = moslims = terroristen = slecht, jeweets.
Hoe kon ik Barbaross vergetenquote:Op maandag 25 augustus 2008 19:30 schreef TheMagnificent het volgende:Evliya Çelebi: De beruchte Ottomaanse reiziger. Hezarfen Ahmet Çelebi: Een Ottomaanse vliegenier die rond 1630 over de Bosporus vloog. Lagari Hasan Çelebi: Ottomaan die in de 17e eeuw de eerste bemande raketvlucht maakte. Piri Reis: Ottomaanse admiraal en cartograaf. Barbaros Hayreddin: De bekendste vlootadmiraal uit de Ottomaanse geschiedenis die onder Süleyman de Geweldige diende. Mehmet de Veroveraar: De veroveraar van Constantinopel. Selim de Geharde: De Ottomaanse sultan die de grenzen van zijn rijk behoorlijk uitbreidde en de titel 'kalief van de Islam' naar de Turken bracht.
Hij speelt een belangrijke bijrol in deze romantische komedie:quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:21 schreef speknek het volgende:
Is er eigenlijk een film over Einstein?
De cutscenes van Red Alert 1 enzoquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:21 schreef speknek het volgende:
Is er eigenlijk een film over Einstein?
Ik ben benieuwd wat voor levensbeschrijving ze van Hitler zouden leveren.quote:Lenin, revolutionair, communist, en politicus, overleed in 1924.
Ze zijn begonnen bij het einde.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor levensbeschrijving ze van Hitler zouden leveren.
Op geen enkele wijze vergelijkbaarquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor levensbeschrijving ze van Hitler zouden leveren.
Da's als zeggen dat Griekenland en Rome niet vergelijkbaar zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:02 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Op geen enkele wijze vergelijkbaar
Zoo! Heb net op wikipedia eens gelezen wat Ibn Battuta heeft afgereisd. Ongelooflijk zeg! Een film daarover zou echt leuk zijn waarin hij steeds in contact komt met andere volkeren!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:59 schreef Tizitl het volgende:
Een film over het leven van Ibn Battuta lijkt me wel een leuk idee, beetje de islamitische Marco Polo (al heb je dan waarschijnlijk meer dan een film nodig).
dit lijkt me wel watquote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:08 schreef Karrs het volgende:
Willem "De Zwijger" van Oranje
Michiel Adriaenszoon "De Ruyter"
Of een film over het rampjaar (met een grote rol voor Groningen)
Er is een heel interessante documentaire waarin een Engelse arabist die in Yemen woont zijn reizen volgt, en oa praat met de nakomelingen van heersers waar Ibn Battuta voor werkte, en imams van moskeen waar Ibn Battuta heeft gebeden. Ik heb even kort gegoogled maar kon alleen het boek vinden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 02:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zoo! Heb net op wikipedia eens gelezen wat Ibn Battuta heeft afgereisd. Ongelooflijk zeg! Een film daarover zou echt leuk zijn waarin hij steeds in contact komt met andere volkeren!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |