In de TT staat "historisch", niet "hysterisch".quote:
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
"Hollywoodfilms" doen vaak afbreuk aan de echte personen waarover de film gaat. Er zijn niet veel echt goede films uit Hollywood die het leven van historische personen correct en goed weergeven.
Dus: ik wil geen Hollywoodfilms over historische personen.
Liever een goede documentaire of een groepje filmmakers die, ook al hebben ze niet veel geld, een waarheidsgetrouwe weergave willen maken van een historisch figuur.
Recentelijk nog gespeeld door David Bowie in The Prestige (2006).quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:29 schreef B-FliP het volgende:
Nikolai Tesla...
Documentaires en boeken daarentegen zijn nooit incorrect?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
"Hollywoodfilms" doen vaak afbreuk aan de echte personen waarover de film gaat. Er zijn niet veel echt goede films uit Hollywood die het leven van historische personen correct en goed weergeven.
Dus: ik wil geen Hollywoodfilms over historische personen.
Liever een goede documentaire of een groepje filmmakers die, ook al hebben ze niet veel geld, een waarheidsgetrouwe weergave willen maken van een historisch figuur.
Die is er al, Kill Bill. (niet historisch accuraat)quote:
Script kan heel simpel: Hij vaart naar de kust van Barbarije om tegen de muzzelmannen te vechten en christelijke slaven te bevrijden. Denk dat die film het in de US goed gaat doenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:45 schreef the_RAVEN het volgende:
Ja Michiel de Ruyter zou ik heel graag willen zien, met een professioneel budget a la master en commander, hornblower etc.
misschien is personage er op geinspireerd, maar verder heeft het er toch weinig mee te makenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die is er al, Kill Bill. (niet historisch accuraat)
Ik zeg niet dat documentaires nooit incorrect zijn. Ik zei dan ook "goede documentaires".quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:37 schreef Viajero het volgende:
Documentaires en boeken daarentegen zijn nooit incorrect?
Ik begrijp wel wat je zegt, maar mijn idee is meer welke historische personen gaven aanleiding tot spektakel en vermaak. Al dan niet historisch correct.
hehe, weet ik. Ik vond Patty hearst op die foto wel wat op Uma Thurman lijken, vandaarquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:54 schreef Waaghals het volgende:
[..]
misschien is personage er op geinspireerd, maar verder heeft het er toch weinig mee te maken
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:29 schreef B-FliP het volgende:
Nikolai Tesla... De man die het allemaal mogelijk maakte (wisselstroom, radio frequency
generation en andere toepassingen) en later als oud vuil is weggestopt en ontdaan van
financiele investeringen voor verdere uitvindingen omdat zijn ideeen 'te humaan' waren...
[ afbeelding ]
Hij heeft Edison voor zn ballen geschopt (spreekwoordelijk) en liet de
gevestigde orde achter zich...
Nu nog proberen mensen zijn ideeen opnieuw te patenteren en moeten
mensen ervoor waken dat dit niet gebeurd...
.quote:zit in de klas bij Adolf Hitler
En proeft alsnog de dood?quote:komt onder de vleugel van de grote Bertrand Russell.
VOC Mentaliteitquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:58 schreef Pumatje het volgende:
Raymond Westerling
[ afbeelding ]
man mag in het rijtje van De ruyter.
get your facts rightquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:01 schreef Apropos het volgende:
Nooit geweten dat De Ruyter een moordenaar was.
Als ik dat al zou willen, liet ik het nog na, ik zou je niet graag werkloos maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:14 schreef Pumatje het volgende:
jij bent nog niet waardig genoeg om westerlings anus te mogen schoonlikken![]()
Het is fijn te weten dat je niet alleen Sovjetgeteisem verheerlijkt.quote:man is een held
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als ik dat al zou willen, liet ik het nog na, ik zou je niet graag werkloos maken.
[..]
Het is fijn te weten dat je niet alleen Sovjetgeteisem verheerlijkt.
Ja, alleen een rijpe geest begint over het schoonlikken van de anus van een overledene.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
...
ga eerst inlezen jong, dan grotemensencomments leveren
En alleen een autist maakt zich er druk om jij internet barbaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, alleen een rijpe geest begint over het schoonlikken van de anus van een overledene.
Ben ik nu Internet of een barbaar?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
En alleen een autist maakt zich er druk om jij internet barbaar.
![]()
Wat is in godsnaam ''een SBS verhaal'' over Westerling?quote:gezien je reactie m.b.t Westerling weet je geen snars over die man, behalve het gebruikelijke sbs6 verhaal, reacties als dat je iemands anus mag likken zijn te verwachten in zo'n geval.
Met een tijdsgeestje links en rechts valt de Holocaust ook nog wel recht te lullen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:07 schreef Pumatje het volgende:
Man heeft geen misdaden begaan, en al helemaal niet in die tijdsgeest.
http://www.imdb.com/title/tt0164961/quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:41 schreef hasse8 het volgende:
Hmmm, misschien Vidocq, lijkt me wel interessant...
http://en.wikipedia.org/wiki/Eug%C3%A8ne_Fran%C3%A7ois_Vidocq
Is dat zo? Zover ik weet heeft De Ruyter geen Massamoorden gepleegd en over Westerling is dat niet zo zekerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:58 schreef Pumatje het volgende:
Raymond Westerling
[ afbeelding ]
man mag in het rijtje van De ruyter.
Al gevonden, maar liever een historische film dan een ´spannende´ bovennatuurlijke fantasyfilm over de beste manquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:48 schreef Waaghals het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0164961/
http://www.imdb.com/title/tt0240793/quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:53 schreef Waaghals het volgende:
iets historisch correcter films over Vlad Tepes en Gilles De Rais
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |