abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60750587
Oh ja. Een film over de ruyter zal wel leuk zijn als het door niet nederlanders gemaakt word.
Hier in nederland maken ze er waarschijnlijk weer een domme kinderfilm van of een film met veel tieten.
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_60952492
Josip Stalin (ja sorry ik begin Russofiel te worden) Andere interessante figuren zijn de koning van Bulgarije die Tracië (Europees Turkije) terug wil brengen aan Bulgarije.

Sowieso is het jammer dat er geen Europese cultuurzender is met films uit heel Europa zoals
Spanje en Roemenië en luchtige actualiteiten over geheel Europa.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:01:48 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_60953806
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:08 schreef Apropos het volgende:
Voor een Hollywoodfilm is dat heel aardig, maar het klopt niet.
Is het bekend dan dat het niet klopt? Ik dacht dat het nogal wat speculatie was, en dat je voor de geschiedkunde dus beter uit kunt gaan van dat het niet zo is, maar het was inderdaad bedoeld voor de sappige hollywood film. Het is toch niet zo belangrijk of het wel of niet klopt, maar het geeft een goed sfeerbeeld voor je film.
quote:
En proeft alsnog de dood?
Nee, dat kwam pas later, toen hij de geestelijke dood van de taalkunde stierf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_60955913
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:01 schreef speknek het volgende:
Nee, dat kwam pas later, toen hij de geestelijke dood van de taalkunde stierf.
Ik doelde op het feit dat je weer eens een afgrijselijk Anglicisme produceerde.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:20:10 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_60956340
Vervloekt zij mijn tweetalige opleiding! Vreemd dat we wel onder moeders vleugel kennen, maar niet onder de vleugel van. Nouja, je moet roeien met de riemen die je hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_60956522
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:20 schreef speknek het volgende:
Vervloekt zij mijn tweetalige opleiding! Vreemd dat we wel onder moeders vleugel kennen, maar niet onder de vleugel van. Nouja, je moet roeien met de riemen die je hebt.
Ja, die willekeur valt mij ook steeds vaker op.
Zou je over Goedel een film kunnen maken die hem recht doet, of zou het een soort Beautiful Mind worden?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:30:59 #57
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60956751
Gödel is wel interessant. Transformeerde zijn vakgebied, stierf aan de hongerdood (omdat zijn vrouw, die altijd zijn eten voorproefde, in het ziekenhuis lag), was bevriend met Einstein en was getuige van de moord op Moritz Schlick, logisch positivist en leidend figuur binnen de Wiener Cirkel.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60956896
En werd door sommige Amerikanen aangezien voor spion: daarmee zou de film zelfs kunnen openen.
Hij was, geloof ik, ook de enige geleerde die de voorkeur gaf aan operette boven Bach en Mozart.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:45:09 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_60957209
Godel was eigenlijk de eerste waar ik aan dacht, inderdaad ook vanwege z'n tragische paranoide dood. Eigenlijk de hele Wiener Kreis, omdat Godel's grote ontdekking, de incompleteness theorem, het bioscooppubliek onherroepelijk tot narcolepsie brengt. De Wiener Kreis heb je dan ook een mooie setting voor, tweede wereldoorlog, altijd goed. Ze waren een intelligente groepering en daarom staatsvijanden van de nazi's, voorman werd doodgeschoten en de moordenaar gelijk weer vrijgelaten als patriot, moesten op de vlucht, waaierden de hele wereld over.... Maar daar heb je dan weer een extreem goede scriptschrijver hebben om daar een coherent verhaal van te maken.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:53:37 #60
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60957465
Het probleem is echter dat je ingewikkelde filosofie en wiskunde voor het grote publiek moet gaan uitleggen. Misschien spreekt het Manhattan Project mensen meer aan. Atoombom, oorlog en spionage, met toch natuurkunde en figuren als Oppenheimer, Bohr, Einstein en Feynmann.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:10:50 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_60957910
Mist een beetje een knallend slot, a-ha-ha-ha.
Iedereen weet dat de atoombom gemaakt wordt en valt, en de grootste plottwist is hooguit iets als Einstein's ommezwaai. Wat ze daadwerkelijk hebben bijgedragen is natuurlijk ook niet zo belangrijk. Zelfs na a beautiful mind weten de meeste mensen nog steeds vrij weinig van game theory.
pi_60957929
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:10 schreef speknek het volgende:
Mist een beetje een knallend slot, a-ha-ha-ha.
Iedereen weet dat de atoombom gemaakt wordt en valt, en de grootste plottwist is hooguit iets als Einstein's ommezwaai.
Of Feynman die met de sloten van de kluisjes loopt te rotzooien.
pi_60969101
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:11 schreef Semisane het volgende:
Willem III van Oranje-Nassau

Hoe een Stadshoudertje van Nederland, zomaar koning van England werd Nou ja gevraagd dus ...ik heb wel een aantal Amerikaanse kennissen dit ooit verteld, maar ze geloofde het niet..dus een mooi moment om ze wat Europese geschiedenis te leren, maar goed...Hollywood houdt enkel van helden die een M16 kunnen vasthouden...dus hij zal het ook wel niet worden.

[ afbeelding ]

Nog een stem voor de verdediger en kampioen van Protestants europa tegen de agressie van de Zonnekoning.

"The liberties of England and the Protestant religion I will maintain".
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_60972759
Willem "De Zwijger" van Oranje
Michiel Adriaenszoon "De Ruyter"
Of een film over het rampjaar (met een grote rol voor Groningen )
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_61026263
Wilhelm II
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:56:31 #66
92711 hasse8
Semper ad meliora
pi_61061040
Koningin Desideria van Zweden, ofwel: hoe een dochter van een lakenkoopman uit Marseille koningin word...

(ja, ja, ik weet het, er is al een film van, naar aanleiding van een roman, maar dat is juist het probleem: in hoeverre is die roman waarheidsgetrouw>)
pi_61089262

Fatih Sultan Mehmed Han!
Denk dat iedereen wel een film over de verovering van Constantinopel zal waarderen.

Yavuz Sultan Selim
Degene die in 8 jaar tijd 80 jaar werk heeft gedaan.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_61089563
Kost het anders tachtig jaar om veertigduizend Alevieten om te brengen?
pi_61089698
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:47 schreef Burakius het volgende:
[ afbeelding ]

Fatih Sultan Mehmed Han!
Denk dat iedereen wel een film over de verovering van Constantinopel zal waarderen.

[ afbeelding ]

Yavuz Sultan Selim
Ik denk dat het nog lang zal duren voordat Hollywood een positieve islam film gaat uitbrengen over een moslim die een einde maakt aan een christelijke beschaving. Daar zit het Amerikaans publiek echt niet op te wachten
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:31:41 #70
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61090096
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:47 schreef Burakius het volgende:
[ afbeelding ]

Fatih Sultan Mehmed Han!

[ afbeelding ]

Yavuz Sultan Selim
Afschuwelijke nationalistische kleurplaten
pi_61092135
Het lijkt me wel vet om een film te zien waar ze negentig minuten laten zien hoe een atoombom een stad vernietigd op een zeer dramatische wijze.
Zoals die scene in de terminator alleen dan extended vanaf het moment dat de bom gedropt wordt tot de nucleaire fall out.

Het zou een soort van voorlichtings film kunnen zijn zoals die film van al gore over het klimaat. Alleen dan over nucleaire wapens.
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_61093924
Een film over de strijd tussen Timoer en Tokhtamysh, dat lijkt me wel wat. Dat kan een groot spektakel worden, en zo de aandacht van een groot publiek vestigen op deze periode.
pi_61094173
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:31 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Afschuwelijke nationalistische kleurplaten
En nog niet eens gewild door de Ottomaanse sultans zelf
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_61094238
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:04 schreef Apropos het volgende:
Kost het anders tachtig jaar om veertigduizend Alevieten om te brengen?
Bronnen bronnen bronnen. Ik weet dat er al honderden jaren geprobeerd wordt om de Ottomanen als wreedheden te doen overkomen. Het is alleen jammer dat de feiten tegenspreken. Denk alleen al dat hele instanties hetzelfde gebleven zijn zelfs NA verovering. Hoe kan dat nou?
pi_61094931
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Bronnen bronnen bronnen. Ik weet dat er al honderden jaren geprobeerd wordt om de Ottomanen als wreedheden te doen overkomen. Het is alleen jammer dat de feiten tegenspreken. Denk alleen al dat hele instanties hetzelfde gebleven zijn zelfs NA verovering. Hoe kan dat nou?
Niet ''de Osmanen'', het is een opmerking over een sultan. In hetzelfde werk staan over Suleiman louter lovende woorden.
Je zou toch op z'n minst enige kritiek kunnen uiten op een man die zijn broer vermoordde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')