ik heb die kooi ook voor mijn konijn, alleen dan de 1,20 variant. het is goed te doen, alleen moet ik wel zeggen dat mijn nijntje er eigenlijk zelden inzit, en meestal gewoon door de kamer loopt.
dwergkonijnen zijn inderdaad met bepaalde kenmerken te herkennen, maar dit is erg lastig te zien in een gewone dierenwinkel. een dwergkonijntje heeft een wat bolle kop en kleine oortjes. maar goed, in een gewone dierenwinkel worden de konijntjes vaak (te) jong verkocht, dus is het moeilijk te zien. daardoor worden gewone jonge konijnen vaak verkocht onder de naam dwergkonijn, maar ze groeien natuurlijk nog gewoon.
daarom is het het beste om een dwergkonijn niet bij een dierenwinkel te kopen, maar bij een fokker. of een asiel, heb je daar al aan gedacht? daar zitten vaak veel konijntjes, en ook dwergkonijntjes. de mensen van het asiel kennen de dieren en kunnen ze je van alles over vertellen. lijkt mij een perfecte optie.
voor mijn konijntjes gebruik ik als bodembedekker stro in plaats van zaagsel. zijn poepjes doet hij op een 'konijnenwc', zo'n plastic bakje met ook stro erin. heel handig. die zijn dus verkrijgbaar bij elke dierenwinkel.
dat huisje zit er bij mij wel in, maar hij zit er meestal niet in, maar op
ik merk dat je zelf niet veel weet van konijntjes. dat is niet erg, maar misschien is het een idee om je schoonzusje alleen de kooi en toebehoren te geven, zodat ze zelf een konijntje kan uitzoeken? dan kan ze kiezen wat ze leuk vind, en kunnen jullie bijvoorbeeld samen een fokker of asiel bezoeken.
ik raad een dierenwinkel nog maals erg af. er zitten goede tussen, natuurlijk, maar veel dierenwinkels weten echt niet wat ze doen wanneer het om konijnen gaat.
ik hoop dat je er iets aan hebt! succes!
[b]Op
zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef
Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*