abonnement Unibet Coolblue
pi_60568300
Welkom bij de Mirena-topicreeks.

Deel 1: Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen
Deel 2: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel II
Deel 3: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3
Deel 4: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 4
Deel 5: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 5
Deel 6: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 6
Deel 7: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 7

En nu dus verder in deel 8!

In dit topic kun je terecht voor vragen, opmerkingen, klachten, etc over Mirena. Ook kun je hier je ervaringen uitwisselen, waardoor in de vorige topics een hoop misverstanden uit de weg zijn geruimd.

Wat algemene informatie over de Mirena:

Mirena, ook hormoonspiraaltje genoemd, wordt gebruikt als anticonceptie gewenst is.
Mirena is zowel geschikt voor vrouwen die al kinderen hebben gehad als voor vrouwen die nog geen kinderen hebben. Het kan een alternatief zijn voor sterilisatie of wanneer andere anticonceptiemethoden niet goed verdragen worden. Mirena heeft een gebruiksduur van 5 jaar.

Mirena is geschikt voor vrouwen die last hebben van versterkt menstrueel bloedverlies (menorragie), aangezien de hoeveelheid bloedverlies onder invloed van Mirena met gemiddeld 80% vermindert.

Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Evenals de pil bevat Mirena een hormoon waarvan de anticonceptieve werking op het baarmoederslijmvlies te vergelijken is met die van progesteron, een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt. Dit hormoon, het levonorgestrel, zorgt ervoor dat het endometrium in een rustfase komt zodat het niet meer reageert op oestrogenen (vrouwelijke hormonen die in de eierstokken worden gemaakt). Daardoor wordt het baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd en worden de bloedingen veel lichter en ook minder pijnlijk. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen. Mirena biedt een vergelijkbare bescherming tegen zwangerschap als sterilisatie bij de vrouw.



Bij de apotheek krijg je de Mirena in een grote platte doos verpakt mee. In deze doos zit Mirena samen met het inbrengsysteem. In werkelijkheid is Mirena echter heel klein:



Mirena wordt bij voorkeur geplaatst tijdens de menstruatie; in ieder geval binnen zeven dagen nadat de bloeding is begonnen. Gedurende deze periode staat de baarmoedermond meer open en gaat het inbrengen gemakkelijker. Het inbrengen begint net als het inwendig onderzoek dat je misschien al gewend bent. De arts zal Mirena met behulp van de Mirena-inserter via de vagina in de baarmoeder inbrengen. De draadjes worden tot een lengte van ongeveer 3 cm afgeknipt vanaf de baarmoedermond. Soms kun je de draadjes met de vinger blijven voelen.

De meeste vrouwen kunnen Mirena gebruiken, maar Mirena is, zoals geldt voor elke vorm van anticonceptie, niet voor iedereen geschikt. Je arts kan je hierover duidelijkheid verschaffen.


Deze 'beknopte' tekst is een samenvatting van informatie van de Mirena-website, waar uiteraard verder nog veel meer informatie over dit hormoonspiraaltje te vinden is.

De alsmaar groter wordende lijst met Fok!sters die een Mirena hebben:

2h2h
Angelcakes
ArwenMM
AudreyHepburn
babsjuh
B.ertha
Blinky
BloodyLotte
CyclingGirl
Dainese
dana123
danya_rachel
Enfermera
Ephemera
Firx
Hammer06
hannekethemaster
Ikook
_Ingrid_
Ingrid19
JamesBrownie
Jipje
Jojogirl
Kimpii
lair
Larissa
Lief17
Ml-etje
Mar77
MissBehave
MissLeDuq
mom-at-work
mspoez
Muck
netje_nl
n8
N.icka
Ofresca
Paradijsvogeltje
penny
Principessa
Quinazoline
Raissa
Remidepemi
Rhanna
Rhiapona
SanneLeeuwenkamp
seilram
soffietje
Stamp_Kip
Susanne1980
SV
Syytön
syzo
teigan
TheSilentEnigma
tuxepux
Twinky
Viking84
Wynter
XcUZ_Me
zoeperzazke
ZwarteMagika

Veel plezier/sterkte/succes in deel 8!

[ Bericht 0% gewijzigd door tuxepux op 05-08-2008 13:27:40 ]
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60568307
Ik heb maar even een nieuwe gemaakt, want ik wil straks natuurlijk wel een plek hebben om mijn ervaringen met jullie te delen
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:16:17 #3
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60568774
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:23 schreef tuxepux het volgende:
Ik heb maar even een nieuwe gemaakt, want ik wil straks natuurlijk wel een plek hebben om mijn ervaringen met jullie te delen


Alleen even de OP goed aanpassen
quote:
Veel plezier/sterkte/succes in deel 7!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60568788
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef Jipje het volgende:

[..]



Alleen even de OP goed aanpassen
[..]
Ah, toch nog 1 vergeten
Gefikst nu!

Ik ga zo vertrekken, heb om 11.15 een afspraak en ik neem er ruim de tijd voor om er te komen. Een uurtje metro, en dan heb ik nog een uur om te verdwalen e.d.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:17:40 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60568796
TVP.
Niet meer actief op Fok!
pi_60568830
Oja, vergeet ik iets? Ik heb ergens achter in een kast nog wat maandverband ( ) kunnen vinden. Maar verder?
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:21:46 #7
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60568865
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:19 schreef tuxepux het volgende:
Oja, vergeet ik iets? Ik heb ergens achter in een kast nog wat maandverband ( ) kunnen vinden. Maar verder?
Je mag er ook meteen een tampon inhangen volgens mij hoor En ik zou wat zoete koek meenemen, ik ging bijna van mn stokje omdat ik blijkbaar te weinig gegeten had (ik had wel gewoon ontbeten... ) En euh.. heb jeje pijnstillers ingenomen?

Succes!!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60568892
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:21 schreef Jipje het volgende:
Je mag er ook meteen een tampon inhangen volgens mij hoor En ik zou wat zoete koek meenemen, ik ging bijna van mn stokje omdat ik blijkbaar te weinig gegeten had (ik had wel gewoon ontbeten... ) En euh.. heb jeje pijnstillers ingenomen?

Succes!!
Ik heb 2 paracetamol genomen. Is toch wel genoeg? Meteen tampons gebruiken zou wel erg praktisch zijn, maar ik reken er maar niet op. En ik weet wat voor maandverband ze daar hebben, dat is gewoon een lap watten van 2 cm dik.
Ik heb niks zoets in huis, kan onderweg wel ergens iets te eten meenemen
Bedankt voor de tips, ik ga!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:26:19 #9
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60568925
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:24 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ik heb 2 paracetamol genomen. Is toch wel genoeg? Meteen tampons gebruiken zou wel erg praktisch zijn, maar ik reken er maar niet op. En ik weet wat voor maandverband ze daar hebben, dat is gewoon een lap watten van 2 cm dik.
Ik heb niks zoets in huis, kan onderweg wel ergens iets te eten meenemen
Bedankt voor de tips, ik ga!
Koop onderweg ook maar ibuprofen

Succes!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60573987
Hij zit!

Ik vond het echt heel erg meevallen! Maar dat heb ik met alles. Ik lees de dramatische verhalen, maak het zelf mee en dan denk ik: 'was dat het nou'?
Die sonde die naar binnen gaat vond ik nog het vervelendste, flinke kramp. Maar goed, gewoon doorademen. En dan het ding erin, hij ging nog even roeren oid. Niet echt fijn, maar echt goed te doen. En toen zat ie

En nu heb ik buikpijn, alsof ik ongesteld ben maar dan ietsje erger. Valt allemaal reuze mee dus!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:45:38 #11
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60574568
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:25 schreef tuxepux het volgende:
Hij zit!

Ik vond het echt heel erg meevallen! Maar dat heb ik met alles. Ik lees de dramatische verhalen, maak het zelf mee en dan denk ik: 'was dat het nou'?
Die sonde die naar binnen gaat vond ik nog het vervelendste, flinke kramp. Maar goed, gewoon doorademen. En dan het ding erin, hij ging nog even roeren oid. Niet echt fijn, maar echt goed te doen. En toen zat ie

En nu heb ik buikpijn, alsof ik ongesteld ben maar dan ietsje erger. Valt allemaal reuze mee dus!


Die buikkramp, die hou je waarschijnlijk nog wel even
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60574757
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:45 schreef Jipje het volgende:


Die buikkramp, die hou je waarschijnlijk nog wel even
Het is nu al een stuk minder
Nu is het gewoon alsof ik ongesteld ben. En dat ben ik natuurlijk ook
Ik vind het wel weer stom dat ik gewoon nog 6 weken condooms moet gebruiken. Ze willen toch echt eerst de controle doen, en dan pas kunnen ze garanderen dat 't veilig is..
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:21:46 #13
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60575604
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:52 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Het is nu al een stuk minder
Nu is het gewoon alsof ik ongesteld ben. En dat ben ik natuurlijk ook
Ik vind het wel weer stom dat ik gewoon nog 6 weken condooms moet gebruiken. Ze willen toch echt eerst de controle doen, en dan pas kunnen ze garanderen dat 't veilig is..
Is alleen maar fijn hoor, heb ik ook gedaan. Nu is het gewoon erg raar dat het zonder mag... (ik heb gister groen licht gekregen )
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60575747
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:21 schreef Jipje het volgende:
Is alleen maar fijn hoor, heb ik ook gedaan. Nu is het gewoon erg raar dat het zonder mag... (ik heb gister groen licht gekregen )
Dat lijkt me echt zo heerlijk
Ik heb nu een half jaar met condooms geprutst, ben het wel een keer zat!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:01:24 #15
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60576759
even een vraagje. Mijn spiraaltje is geplaatst op maandag, laatste dag ongi. op dinsdag nog wat gevloeid, daarna helemaal niks meer(overigens ook geen krampen meer)
sinds donderdag (3 dagen na plaatsing) weer krampen en gezien de hoeveelheid een normale ongi.
Is dat altijd zo snel? Zat zover je dat kon zeggen met 3 periodes op 27/28 dagen.

Moet trouwens 28 augustus voor contole naar de gyn
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60576951
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:52 schreef tuxepux het volgende:
Ik vind het wel weer stom dat ik gewoon nog 6 weken condooms moet gebruiken. Ze willen toch echt eerst de controle doen, en dan pas kunnen ze garanderen dat 't veilig is..
Ik weet t... ellende, bleeeeegh. Maar fijn dattie zit, joehoe! Nog even doorzetten en dan hopelijk 4 jaar minstens nergens last van!
I had a signature once. It was awful.
pi_60577832
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:01 schreef hestria het volgende:
even een vraagje. Mijn spiraaltje is geplaatst op maandag, laatste dag ongi. op dinsdag nog wat gevloeid, daarna helemaal niks meer(overigens ook geen krampen meer)
sinds donderdag (3 dagen na plaatsing) weer krampen en gezien de hoeveelheid een normale ongi.
Is dat altijd zo snel? Zat zover je dat kon zeggen met 3 periodes op 27/28 dagen.

Moet trouwens 28 augustus voor contole naar de gyn
Volgens mij is daar helemaal niets zinnigs over te zeggen. Je kunt maandenlang last hebben alsof je ongesteld bent, maar ook geen druppel bloed meer verliezen..
De arts zei tegen mij dat ik er rekening mee moest houden dat ik een aantal maanden zomaar ineens weer krampen en bloedverlies kon krijgen. Vooral 's avonds, zei hij nog
Ik heb nu al bijna geen kramp meer, ik hoop dat mijn baarmoeder die mirena wel ok vindt
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:02:29 #18
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60579518
krampen zowel als van ongi en mirena, zijn bij mij altijds s'ochtends(na een nacht rust weer bewegen) en s'avonds (na een hele dag bewegen) altijd het ergst. zijn in princiepe ook de tijden waarop alles in beweging/tot rust komt, daarom komen die krampen dan.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60579844
Dat maandverband begint me nu al te irriteren...
En ik mag 3 dagen geen tampons gebruiken
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60580042
En hij zit goed! De komende 4 jaar hoef ik lekker nergens meer aan te denken!

Vet leuk dat je zo'n grijze waas ziet op die echo en dat iemand je dan gaat vertellen dat dat een van je eierstokken is en dat je eitjes zijn...

Daag daag condooms!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:28:23 #21
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60580091
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:17 schreef tuxepux het volgende:
Dat maandverband begint me nu al te irriteren...
En ik mag 3 dagen geen tampons gebruiken
bij het kruidvat hebben ze kraamverband, dat iriteerd niet zo, en neemt heel veel op! heb ook een tampon geprobeert maar vond dat niet fijn, was nog erg gevoelig.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60580276
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:17 schreef tuxepux het volgende:
Dat maandverband begint me nu al te irriteren...
En ik mag 3 dagen geen tampons gebruiken
Ik mocht zowel van de huisarts als van de gyneacoloog gewoon direct probleemloos tampons gebruiken en dat heb ik ook gedaan. Dus tenzij je een heel bijzondere reden hebt om het niet te doen zou ik er gewoon een tampon induwen, zolang je maar vaak genoeg verschoond was het geen enkel probleem zeiden ze bij mij....
I had a signature once. It was awful.
pi_60580417
Ik hou me liever gewoon aan de instructies: 3 dagen "niets in vagina inbrengen" (vreemd, over seks heeft 'ie het niet gehad in dat verband). Dus geen tampons.
Kraamverband lijkt me helemaal vervelend, en bovendien overdreven. Zo erg bloed ik niet

Ik ben inmiddels alweer helemaal pijnvrij trouwens
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:43:21 #24
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60594174
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:26 schreef Ofresca het volgende:
En hij zit goed! De komende 4 jaar hoef ik lekker nergens meer aan te denken!

Vet leuk dat je zo'n grijze waas ziet op die echo en dat iemand je dan gaat vertellen dat dat een van je eierstokken is en dat je eitjes zijn...

Daag daag condooms!
Ja dat vond ik ook leuk, dat je mee kon kijken Wel gek om tussen al die zwangere vrouwen te zitten
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60594612
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:43 schreef Jipje het volgende:
Ja dat vond ik ook leuk, dat je mee kon kijken Wel gek om tussen al die zwangere vrouwen te zitten
Ik zat tussen de abortuspatienten.. Wat lijkt het me vreselijk om die beslissing te moeten nemen!
Ik ben nu dus erg blij met mijn spiraaltje (betrouwbaarheid condooms in de praktijk: 88%, Mirena: 99,9%..).
Ik mocht trouwens ook meekijken met de echo, die assistente nog helemaal aanwijzen 'kijk, hier zit dus je baarmoeder, en dat witte streepje, dat is hem!'. Ik dacht alleen maar: ja mooi, mag mijn baarmoedermond nu weer dicht?

Ik voel er al helemaal niets meer van! Behalve draadjes dan, als ik ernaar zoek
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:37:44 #26
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60595171
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:10 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ik zat tussen de abortuspatienten.. Wat lijkt het me vreselijk om die beslissing te moeten nemen!
Ik ben nu dus erg blij met mijn spiraaltje (betrouwbaarheid condooms in de praktijk: 88%, Mirena: 99,9%..).
Ik mocht trouwens ook meekijken met de echo, die assistente nog helemaal aanwijzen 'kijk, hier zit dus je baarmoeder, en dat witte streepje, dat is hem!'. Ik dacht alleen maar: ja mooi, mag mijn baarmoedermond nu weer dicht?

Ik voel er al helemaal niets meer van! Behalve draadjes dan, als ik ernaar zoek
Echo bij het plaatsen?? Hmm, die heb ik niet gehad, alleen dus maandag na 6 weken. En het was meer een schaduw en een vage witte streep Maar de echoscopiste zei dat ie goed zat
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60595225
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:37 schreef Jipje het volgende:
Echo bij het plaatsen?? Hmm, die heb ik niet gehad, alleen dus maandag na 6 weken. En het was meer een schaduw en een vage witte streep Maar de echoscopiste zei dat ie goed zat
Ja, tijdens het plaatsen al. Dus terwijl 'ie nog met allerlei attributen in mijn baarmoeder zat te roeren ( ). Maar nu weet ik wel dat 'ie goed is geplaatst.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60595993
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:25 schreef tuxepux het volgende:
Hij zit!

Ik vond het echt heel erg meevallen! Maar dat heb ik met alles. Ik lees de dramatische verhalen, maak het zelf mee en dan denk ik: 'was dat het nou'?
Die sonde die naar binnen gaat vond ik nog het vervelendste, flinke kramp. Maar goed, gewoon doorademen. En dan het ding erin, hij ging nog even roeren oid. Niet echt fijn, maar echt goed te doen. En toen zat ie

En nu heb ik buikpijn, alsof ik ongesteld ben maar dan ietsje erger. Valt allemaal reuze mee dus!
goed joh! Fijn dat je een positieve ervaring had/hebt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60596040
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:17 schreef tuxepux het volgende:
Dat maandverband begint me nu al te irriteren...
En ik mag 3 dagen geen tampons gebruiken
wat een verschillen toch qua gynea zeg!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60596080
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:40 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ja, tijdens het plaatsen al. Dus terwijl 'ie nog met allerlei attributen in mijn baarmoeder zat te roeren ( ). Maar nu weet ik wel dat 'ie goed is geplaatst.
Haha minder maar ook geruststellend
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:21:59 #31
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60619669
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:40 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ja, tijdens het plaatsen al. Dus terwijl 'ie nog met allerlei attributen in mijn baarmoeder zat te roeren ( ). Maar nu weet ik wel dat 'ie goed is geplaatst.
Das wel fijn ja
En toch 6 weken met condoom??

Hier nog steeds geen menstruatie of iets wat er voor door moet gaan. Heb de laatste dagen wel wat vaker last van krampen (terwijl ze weg waren) en darmproblemen. Dus misschien bij mij ook alleen de symptomen, maar geen bloed?

Heb overigens ook enorme last van kleine pukkeltjes, in mn nek en op mn borst en rug. Herkenbaar voor iemand? Heb het nog nooit eerder gehad en baal ervan, het ziet er echt vies uit vind ik En ze doen pijn...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60626187
Mja ken het ik heb de puistjes op mijn kin weer terug :S
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60627410
Ach ja, ik heb ook weer wat puistjes sinds ik ben gestopt met de pil. Ik denk dat het eerder daaraan ligt, dan dat het echt door de mirena komt. Of waren jullie voor de mirena niet aan de pil? Nuvaring telt ook als pil, net zo veel hormonen
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:50:35 #34
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60628085
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:29 schreef tuxepux het volgende:
Ach ja, ik heb ook weer wat puistjes sinds ik ben gestopt met de pil. Ik denk dat het eerder daaraan ligt, dan dat het echt door de mirena komt. Of waren jullie voor de mirena niet aan de pil? Nuvaring telt ook als pil, net zo veel hormonen
ja, voor de mirena had ik ook anticonceptie (eerst pil, toen nuvaring en toen weer voor 2mnd pil ) En had altijd alleen puistjes op mn gezicht en soms op mn rug, maar niet in mn nek en op mn borst
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60638360
Nou, als het de komende 5 jaar zo blijft als vandaag, heb ik geen klachten over de mirena. Nergens last meer van, zelfs mijn ongesteldheid is spontaan 'genezen'. Maar goed, we zullen zien..
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:47:54 #36
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_60691379
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:50 schreef Jipje het volgende:

[..]

ja, voor de mirena had ik ook anticonceptie (eerst pil, toen nuvaring en toen weer voor 2mnd pil ) En had altijd alleen puistjes op mn gezicht en soms op mn rug, maar niet in mn nek en op mn borst

Hier is mijn kin aan de beurt, heb vanaf mijn 16e de pil geslikt dus ja mijn huid is behoorlijk van het padje af..
Overigens zi ik al verbetering en dat na 2 en een halve maand bijna
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:56:42 #38
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60724657
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hier is mijn kin aan de beurt, heb vanaf mijn 16e de pil geslikt dus ja mijn huid is behoorlijk van het padje af..
Overigens zi ik al verbetering en dat na 2 en een halve maand bijna
Ik hoop dat het bij mij ook snel wegtrekt, die puistjes worden steeds groter en ze doen me pijn
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:03:23 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60724699
Ik ben al een paar dagen van mijn prut af , maar heb nog wel vervelende buikkrampen af en toe.
Er mag zo langzamerhand ook wel een einde aan komen. Heb de Mirena nu een week of 7 .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:10:26 #40
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60724737
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:03 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben al een paar dagen van mijn prut af , maar heb nog wel vervelende buikkrampen af en toe.
Er mag zo langzamerhand ook wel een einde aan komen. Heb de Mirena nu een week of 7 .
Buikkrampen heb ik idd ook nog zo af en toe, dan moet ik ineens even stil blijven zitten anders val ik om ben ik altijd bang Mag van mij ook wel verdwijnen ja...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:30:55 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60724873
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:10 schreef Jipje het volgende:

[..]

Buikkrampen heb ik idd ook nog zo af en toe, dan moet ik ineens even stil blijven zitten anders val ik om ben ik altijd bang Mag van mij ook wel verdwijnen ja...
Oh, zo erg heb ik het niet. Ik had ze een paar weken geleden nog dagelijks, maar toen ik ze gisteravond weer had realiseerde ik me dat ik ze al een tijdje niet meer had gehad .
Niet meer actief op Fok!
pi_60724879
ik ben mega-ongesteld, ben nu al twee nachten achter elkaar doorgelekt, zo heftig heb ik het de afgelopen 5 jaar niet meer gehad
I had a signature once. It was awful.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:58:24 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60726139
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:32 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben mega-ongesteld, ben nu al twee nachten achter elkaar doorgelekt, zo heftig heb ik het de afgelopen 5 jaar niet meer gehad
Jeetje . En dat mét spiraaltje? Ik heb de afgelopen weken alleen maar wat prut gehad en soms een klein beetje echt bloed, maar doorlekken? .
Niet meer actief op Fok!
pi_60726512
het is alsof er een kraantje openstaat, zo hard bloedt het En ik ben mn touwtjes nog steeds kwijt, maar dan nog ben ik ervan overtuigd dta ik de Mirena niet verloren ben, omdat ik eigenlijk na de plaatsing altijd wel een slip aangehad heb met elastiek in de randen dus hij kan er nooit zo tussendoor geglipt zijn zonder hem te vinden..... lijkt me sowieso dat je zoiets echt wel voelt als dat gebeurt.....
I had a signature once. It was awful.
pi_60731580
Ik ben inmiddels ook best wel ongesteld. Erger dan normaal. Maar goed, het klopt natuurlijk wel qua timing. En ik heb er verder totaal geen last van qua buikpijn oid (zelfde als zonder mirena). En ik mag nu gewoon weer tampons gebruiken


Het lijkt mij inderdaad ook erg stug dat je zo'n ding zomaar kan verliezen. Ik had het er nog over met de assistente, maar zij zei dat het dus echt gebeurde. Maar dat stuk plastic heeft toch echt maar 1 uitweg, en dat is door je vagina. En dan moet het dus langs het onderste deel van je vagina. Dat is toch een vrij gevoelig stuk, dus dat voel je toch? Bovendien is het nou niet iets als een contactlens, dus als er zo'n wit stuk plastic in je slipje zit, zou dat ook wel op moeten vallen. Ik vind het maar vreemde verhalen.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:21:15 #46
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60739804
Hij kan ook op de wc verdwijnen he... Zeker als je mega-ongesteld bent zou ik de dokter maar eens bellen, want dat is niet normaal. Meestal toch een verschijnsel dat je em kwijt bent?

Balen zoeperzazke.... Maar ik zou echt even bellen morgen!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60740815
Hmm ja mega ongesteld is idd een teken dat hij pleite is...mee eens Jipje Zoeperzake moet echt bellen!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60743704
Ik voel hem nog in mijn buik dus hij zit er nog.... daarbij zijn onze wc's van het type waarbij niet alles direct in het water plonst dus ook daar kan hij haast onmogelijk ongemerkt invallen.... En ik heb echt níks gevoeld wat lijkt op verliezen. Een vriendin van me is hem ook eens verloren en die is er echt een hele dag ziek van geweest.... Ik wacht gewoon tot de controle op 29 augustus want ik heb écht geen zin meer om weer zo'n staaf in mn baarmoedermond te krijgen.
I had a signature once. It was awful.
pi_60744879
ooh ok 29 augustus en seks is toch geen optie hihi (sorry)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60745027
Voorlopig niet nee, en ik (nouja, hij dan) gebruik sowieso condooms tot die controle, en dan zien we wel weer verder.... als hij er onverhoopt toch uit is dan ga ik toch maar iets anders zoeken, dan ga ik het niet nog eens proberen voorlopig.... zou alleen wel heel erg balen.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:39:44 #51
92409 Twinky
Little star.
pi_60750297
zeg. Ik besefte me iets. Ik heb mijn Mirena nu drie maanden en ben nog niet ongesteld geweest. Mijn eitjes blijven dus keurig opgesloten denk ik? En ga ik dan gewoon vijf/tien jaar later pas in de overgang?
pi_60752936
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:39 schreef Twinky het volgende:
zeg. Ik besefte me iets. Ik heb mijn Mirena nu drie maanden en ben nog niet ongesteld geweest. Mijn eitjes blijven dus keurig opgesloten denk ik? En ga ik dan gewoon vijf/tien jaar later pas in de overgang?
Whahaha dat zou wel mooi zijn
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:41:15 #53
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60755893
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:39 schreef Twinky het volgende:
zeg. Ik besefte me iets. Ik heb mijn Mirena nu drie maanden en ben nog niet ongesteld geweest. Mijn eitjes blijven dus keurig opgesloten denk ik? En ga ik dan gewoon vijf/tien jaar later pas in de overgang?
Hmm... Zit iets in, maar sterven ze niet gewoon af dan?

En Zoeperzazke, zo groot is de mirena niet, zou je dat echt zo voelen als je enorm ongesteld op de wc zit?

Ik hoop echt dat je em niet verloren bent, maar ik zou toch bellen, tis nog ruim 2 weken tot je controle, ik zou zo lang niet willen wachten...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60756636
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:41 schreef Jipje het volgende:
Ik hoop echt dat je em niet verloren bent, maar ik zou toch bellen, tis nog ruim 2 weken tot je controle, ik zou zo lang niet willen wachten...
Ik heb vorige week al gebeld, en toen zij de gyn dat ik tot de controle moest wachten en de huisarts dat ik maar gewoon condooms moest gebruiken, dus wat schiet het op?
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:24:19 #55
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60760568
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:12 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik heb vorige week al gebeld, en toen zij de gyn dat ik tot de controle moest wachten en de huisarts dat ik maar gewoon condooms moest gebruiken, dus wat schiet het op?
Ow. Rare reacties, maar dan zit er waarschijnlijk niks anders op. Was je toen ook al zo mega-ongesteld?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60760911
Nee, maar het mega-ongesteld is meer qua bloedverlies hoor, niet eens echt buikpijn, ook niet veel stolsels enzo, maar gewoon 3 dagen aan een stuk ongelooflijk veel bloeden.... Tis vandaag eindelijk wat minder aan het worden. Als deze menstruatie over is bel ik nog wel een keertje misschien of de controle vervroegd kan worden, omdat ik sowieso een keer ongesteld geweest ben (en dat willen ze graag op je controle).
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:42:32 #57
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60785933
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:34 schreef zoeperzazke het volgende:
Nee, maar het mega-ongesteld is meer qua bloedverlies hoor, niet eens echt buikpijn, ook niet veel stolsels enzo, maar gewoon 3 dagen aan een stuk ongelooflijk veel bloeden.... Tis vandaag eindelijk wat minder aan het worden. Als deze menstruatie over is bel ik nog wel een keertje misschien of de controle vervroegd kan worden, omdat ik sowieso een keer ongesteld geweest ben (en dat willen ze graag op je controle).
Ja idd... Misschien dat ze dan wel een beetje willen toegeven. Ik ben benieuwd!
(ik was trouwens nog niet ongesteld geweest toen ik op controle ging, en nog steeds niet trouwens )
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:45:51 #58
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_60851509
Na 3 jaar zonder bloedverlies of andere noemenswaardige verschijnselen ben ik ineens weer ongesteld. Kut.
pi_60854491
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 09:21 schreef Jipje het volgende:

[..]

Das wel fijn ja
En toch 6 weken met condoom??

Hier nog steeds geen menstruatie of iets wat er voor door moet gaan. Heb de laatste dagen wel wat vaker last van krampen (terwijl ze weg waren) en darmproblemen. Dus misschien bij mij ook alleen de symptomen, maar geen bloed?

Heb overigens ook enorme last van kleine pukkeltjes, in mn nek en op mn borst en rug. Herkenbaar voor iemand? Heb het nog nooit eerder gehad en baal ervan, het ziet er echt vies uit vind ik En ze doen pijn...
Ha, dus jij krijgt nu de bijwerkingen die ik heb. Je bent niet zwanger
Hier ook nu en dan krampen in de buik en meer puistjes dan normaal. Ik probeer heel evenwichtig te eten, daar wordt het minder van. Succes ermee!

edit:
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:39 schreef Twinky het volgende:
zeg. Ik besefte me iets. Ik heb mijn Mirena nu drie maanden en ben nog niet ongesteld geweest. Mijn eitjes blijven dus keurig opgesloten denk ik? En ga ik dan gewoon vijf/tien jaar later pas in de overgang?
Nee, ik geloof niet dat het zo werkt. Was het maar waar, hihihi!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:57:15 #60
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60857338
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 14:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ha, dus jij krijgt nu de bijwerkingen die ik heb. Je bent niet zwanger
Hier ook nu en dan krampen in de buik en meer puistjes dan normaal. Ik probeer heel evenwichtig te eten, daar wordt het minder van. Succes ermee!


Nee ik was eigenlijk ook niet bang dat ik zwanger ben... (nog nooit geweest dus weet eigenlijk ook niet hoe het voelt, en de darmproblemen had ik altijd al tijdens stopweken )

Wat versta je onder evenwichtig eten?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60862547
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 12:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Na 3 jaar zonder bloedverlies of andere noemenswaardige verschijnselen ben ik ineens weer ongesteld. Kut.
Hmmm das irri idd!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60864847
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 15:57 schreef Jipje het volgende:

[..]

Nee ik was eigenlijk ook niet bang dat ik zwanger ben... (nog nooit geweest dus weet eigenlijk ook niet hoe het voelt, en de darmproblemen had ik altijd al tijdens stopweken )
Dan heb ik niks gezegd
quote:
Wat versta je onder evenwichtig eten?
's Ochtends een stevig ontbijt waar je op kunt teren. Tussendoor fruit en thee. In de middag brood en melk of iets zoets. Tussendoor een koekje en sap/limo. Goede warme maaltijd.
Je mag best eens snoepen, maar beperk dat en doe het niet vlak voor je gaat eten.
Nog een tip: bij snacklust neem je iets zouts. (chocolade kan ook) Daarvan krijg je vaak dorst. Drink dan een goede hoeveelheid water of thee en je buikje met roze monstertje kan weer even vooruit.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:57:55 #63
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60873814
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dan heb ik niks gezegd
[..]

's Ochtends een stevig ontbijt waar je op kunt teren. Tussendoor fruit en thee. In de middag brood en melk of iets zoets. Tussendoor een koekje en sap/limo. Goede warme maaltijd.
Je mag best eens snoepen, maar beperk dat en doe het niet vlak voor je gaat eten.
Nog een tip: bij snacklust neem je iets zouts. (chocolade kan ook) Daarvan krijg je vaak dorst. Drink dan een goede hoeveelheid water of thee en je buikje met roze monstertje kan weer even vooruit.


Ik ben goed bezig. Dankzij mijn diabetes eet ik dus net zo evenwichtig als jij En idd, bij lekkere trek is iets zouts of iets van granenbiscuits wel lekker vind ik altijd, zoets is dan eigenlijk helemaal niet goed (daar krijg ik altijd alleen maar meer honger van ) En dat roze monster is geweldig, mr Yummy Die komt bij mij altijd rond half 12 al op bezoek
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60877435
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:57 schreef Jipje het volgende:

[..]



Ik ben goed bezig. Dankzij mijn diabetes eet ik dus net zo evenwichtig als jij En idd, bij lekkere trek is iets zouts of iets van granenbiscuits wel lekker vind ik altijd, zoets is dan eigenlijk helemaal niet goed (daar krijg ik altijd alleen maar meer honger van ) En dat roze monster is geweldig, mr Yummy Die komt bij mij altijd rond half 12 al op bezoek
Ja, medische noodzaak helpt vaak ook goed om je van de ongezonde trek af te houden. Of in elk geval: van de verleiding om eraan toe te geven. Zo was ik tijdens de zwangerschap zeer bewust bezig met voeding.
Maargoed, we gaan een beetje offtopic

Ik heb vandaag weer wat buikkrampen. Verder geen bloedverlies. Wel een beetje een huilbui. En dan zo één waarbij je bij god niet weet waarom je zo moet huilen! Jullie kennen het wel...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:28:31 #65
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60922136
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja, medische noodzaak helpt vaak ook goed om je van de ongezonde trek af te houden. Of in elk geval: van de verleiding om eraan toe te geven. Zo was ik tijdens de zwangerschap zeer bewust bezig met voeding.
Maargoed, we gaan een beetje offtopic

Ik heb vandaag weer wat buikkrampen. Verder geen bloedverlies. Wel een beetje een huilbui. En dan zo één waarbij je bij god niet weet waarom je zo moet huilen! Jullie kennen het wel...
Ja dat ken ik wel Soms is dat ook wel eens lekker om daar dan ongelofelijk aan toe te geven
Kramp heb ik ook nog steeds redelijk wat... Maar geen menstruatie... En nog steeds maar 1 touwtje
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60928761
Sinds gisteren weer meer kramp, die komt en gaat. Echt de onderbuik en ook pijn in mijn flamoes zelf. Niet heel hevige pijn, maar wel een ongemakkelijk gevoel. Een gevoel alsof je net ontmaagd bent
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60933802
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Een gevoel alsof je net ontmaagd bent
is ook weer eens leuk
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 00:10:42 #68
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60969248
Ho! Topic helemaal gemist!

Nou, ben vandaag bij de huisarts geweest... En zij vond het niet normaal dat ik nu nog klachten had, zo hevig ook. Het was normaler geweest als ik eerst heftigere klachten had gehad, en dat het daarna minder was geworden. Maar dit klopt dus niet Ik heb een verwijzing gekregen om een echo te laten maken om te kijken of ie wel goed zit... Zit ie niet goed, moet ie eruit en dan moet ik dus een nieuwe.
Mocht ie wel goed zitten, dan moet ik bedenken of ik de komende 5 jaar 10 dagen (zoals het nu is) van de maand pijnstillers te slikken (en behoorlijk; 2 paracetamol van elk 500 mg en 2 aleve feminax van elk 275 mg, daar komt het nog doorheen)..
Kortom; kutzooi.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60970507
He shoot, Enfermera!
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:41 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

is ook weer eens leuk
Ja, joepie..... Je zou gewoon sentimenteel van worden
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 01:39:57 #70
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60970562
Ja, is minder. Magoed, ik wacht eerst maar 's even die echo af, dan ga ik weer verder piekeren...
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60978680
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 01:39 schreef Enfermera het volgende:
Ja, is minder. Magoed, ik wacht eerst maar 's even die echo af, dan ga ik weer verder piekeren...
Verstandig

Hoe is het met TSE? Was het een volwaardige menstruatie of is het alweer over?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:12:31 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60979138
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Verstandig

Hoe is het met TSE? Was het een volwaardige menstruatie of is het alweer over?
TSE? Tussentijdse echo?
Het is nu alweer over ja, maar ik vrees grote vrezen voor het einde van de maand.. Heb het bijgehouden in mn agenda, en het waren zo'n 13 dagen van erge pijn (die door de pijnstillers heenkwam) en wat bloeden. Met soms een dagje ertussen, maar toch.
Ik heb gebeld naar de poli Gyn en ik heb 28 augustus (op mn verjaardag.. ) een afspraak voor de echo. Maar ik wilde het zo snel mogelijk, en over een week vind ik nog aardig snel.. Ben benieuwd.
Maarre, om het even positief te houden; die van jou bevalt nog steeds??
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60980544
TSE= The Silent Enigma. Een user die voorbij kwam om te zeggen dat ze na drie jaar ineens weer ongesteld was geworden

Juist, juist! Positief denken! Euhj.... joah. Het bevalt best, hoor. Af en toe gewoon wat kramp en misselijkheid. En constant een droge mond, hoeveel ik ook drink

[ Bericht 11% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 20-08-2008 14:15:38 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:20:34 #74
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60980839
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:09 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
TSE= The Silent Enigma. Een user die voorbij kwam om te zeggen dat ze na drie jaar ineens weer ongesteld was geworden

Juist, juist! Positief denken! Euhj.... joah. Het bevalt best, hoor. Af en toe gewoon wat kramp en misselijkheid. En constant een droge mond, hoeveel ik ook drink
Ohhh oke. Ja das waar.

Oke, das mooi. Huh, droge mond? Wat raar? Nja, hopen dat het nog overgaat/minder wordt..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61047070
Iemand ook aardig wat aangekomen?? Heb verder behalve wat puistjes totaal geen klachten maar valt me op 3 kilo erbij die vastgeroest zitten :S
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61059486
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:09 schreef Ml-etje het volgende:
Iemand ook aardig wat aangekomen?? Heb verder behalve wat puistjes totaal geen klachten maar valt me op 3 kilo erbij die vastgeroest zitten :S
Ja, ik dus ook. Inderdaad ook zo'n 3 kilo. En dat net toen ik van plan was om er 3 af te vallen. Nou ja, dan worden het er 6.
pi_61061203
Ik ook wel wat aangekomen. Maar ik heb geen weegschaal, dus ik kan het niet checken. Maar ik merk het bij bepaalde kleding.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61070498
Hmm nou dan wordt het eff ploeteren dacht even ik (vr) eet teveel
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:43:55 #79
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61082600
Aangekomen ben ik niet, ben er wel laatst achter gekomen dat ik bijna 2 cm langer ben dan gedacht
Ik vind wel dat mn buik slapper is, maar of dat nou te wijten is aan de mirena
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_61083424
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:43 schreef Jipje het volgende:
Aangekomen ben ik niet, ben er wel laatst achter gekomen dat ik bijna 2 cm langer ben dan gedacht
Ik vind wel dat mn buik slapper is, maar of dat nou te wijten is aan de mirena
Mijn buik is ook slapper, maar dat komt bij mij gewoon van de zwangerschap van twee jaar terug
Dat zal bij jou wel niet spelen Ze zeggen dat er geen vreetbuien bij horen. Nou, dat is niet waar. Ik heb wel vreetbuien en ik hoor het van meer mensen. Bijwerkingen verschillen per persoon, dus.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:28:31 #81
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61083510
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Mijn buik is ook slapper, maar dat komt bij mij gewoon van de zwangerschap van twee jaar terug
Dat zal bij jou wel niet spelen Ze zeggen dat er geen vreetbuien bij horen. Nou, dat is niet waar. Ik heb wel vreetbuien en ik hoor het van meer mensen. Bijwerkingen verschillen per persoon, dus.
Ja dat blijkt! Vreetbuien heb ik gelukkig niet. Ik heb eigenlijk alleen haaruitval en een vette huid. En moet eerlijk bekennen dat mn libido nog niet echt top is
Misschien dat dat dan toch ook tussen mn oren zit...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:32:51 #82
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61083605
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:28 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ja dat blijkt! Vreetbuien heb ik gelukkig niet. Ik heb eigenlijk alleen haaruitval en een vette huid. En moet eerlijk bekennen dat mn libido nog niet echt top is
Misschien dat dat dan toch ook tussen mn oren zit...
Ohja, trouwens, mijn haaruitval is eindelijk minder! Sinds een week of 2 haal ik een stuk minder haren uit mijn borstel, dus daar ben ik echt blij om.
Ik heb ook nog steeds last van puistjes, mja. Ik heb ook geen zin om aan de Diane 35 te gaan ofzo, dus ik wacht wel gewoon tot het over is.

Haha, ontspan ontspan ontspan Jipje!!! Niet aan dat ding denken maar gewoon lekker genieten!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61103932
Hmm nou dan wijten we die drie kilo maar aan de Mirena...dat haaruitval ken ik maar de pil had dat ook als bijwerking :S Puistjes gaan gelukkig wat minderen das echt irri dan ben je die leeftijd voorbij gaan ze weer beginnen met dat gemier
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:16:19 #84
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_61105757
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe is het met TSE? Was het een volwaardige menstruatie of is het alweer over?
Lastig om te zeggen of het een volwaardige menstruatie was aangezien ik een PCOS-klant ben, maar ik denk van wel. Het heeft 4 dagen aangehouden, en de eerste 2 dagen waren het 'heftigst'. Ook alle bijverschijnselen waren die van een normale menstruatie: beetje rugpijn, buikpijn, emotioneler dan normaal, enz. Overigens stelde het niets voor vergeleken met een 'normale' menstruatie van mij. Zelfs tijdens de eerste twee dagen volstond de kleinste tampon prima.

Het is nu weer helemaal over en heb verder nergens last van. Komt het binnen een maand terug dan vraag ik een controle aan, zo niet dan zal het allemaal wel goed zijn.
pi_61106868
Ik heb vrijdag mijn controle, ik ben erg benieuwd. Ik heb nog altijd geen touwtjes maar ik bloed/prut nog steeds, dus dat is een duidelijk teken dat de mirena er nog wel in zit. Heb jammer genoeg avn de 6 weken dat ik hem nu heb slechts een dag of 4 gehad dat ik geen bruine prut of bloed verloor, hopelijk wordt dat nog minder.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:56:31 #86
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61119250
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb vrijdag mijn controle, ik ben erg benieuwd. Ik heb nog altijd geen touwtjes maar ik bloed/prut nog steeds, dus dat is een duidelijk teken dat de mirena er nog wel in zit. Heb jammer genoeg avn de 6 weken dat ik hem nu heb slechts een dag of 4 gehad dat ik geen bruine prut of bloed verloor, hopelijk wordt dat nog minder.
Goh. Toch wel gek hoor... Succes vrijdag! Ik ben benieuwd!

Wat is 'PCOS' TSE?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_61119775
TSE: wat vervelend dat je PCOS hebt. Ik heb net ff vlug gezien op wikipedia wat het inhoudt. Zou je op een dag wel aan de kinderen willen?
Klinkt verder wel als een menstruatie zoals ik ze tot nu toe heb gehad met de mirena. Dus het zal wel goed zijn..

zoeperzazke: ik heb de eerste tijd ook geen touwtjes gevoeld, maar ik ben er dan ook niet bewust naar op zoek gegaan. ik geloofde het allemaal wel. de eerste twee maanden had ik ook veel prut en maar weinig schone dagen. dat werd, geleidelijk aan, minder.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61120199
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
zoeperzazke: ik heb de eerste tijd ook geen touwtjes gevoeld, maar ik ben er dan ook niet bewust naar op zoek gegaan. ik geloofde het allemaal wel. de eerste twee maanden had ik ook veel prut en maar weinig schone dagen. dat werd, geleidelijk aan, minder.
ik heb mn touwtjes wel gecheckt uit nieuwsgierigheid en de eerste twee weken zaten ze er keurig, daarna waren ze weg en dat is nu, 3 échte menstruaties later (jaja, in 6 weken) nog steeds niet meer teruggekomen. Ben echt heel bang wat ze gaan doen als die Mirena eruit moet en de touwtjes weg zijn, lijkt me echt een groot drama, weet in ieder geval toch dat dit m'n eerste en laatste Mirena is
I had a signature once. It was awful.
pi_61143561
Wat naar dat het zo loopt... Jammer dat je niet met de mirena verder wilt, maar in onzekerheid zitten is ook niks. Ik twijfelde ook een tijdje, maar ik laat hem voorlopig maar zitten...tot we misschien een beetje klaar zijn voor nog een kindje
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:55:24 #90
92409 Twinky
Little star.
pi_61144381
Nou, ik heb vandaag toch even een zwangerschapstestje gedaan. Het begon ergens toch te kriebelen dat ik nu al sinds mei toen ik mijn Mirena kreeg niet meer ongesteld ben geweest. Negatief, gelukkig. Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken en hoor ik bij de lucky few
pi_61146024
hier hetzelfde als ik dan s'avonds naar het buikje kijk dan denk ik ehhhh...
Gelukkig hor ik ook bij de happy few. Heb heeeeel soms een klein oranjig vlekje maar dat is het dan
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61178728
tvp
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:04:04 #93
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_61179783
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:56 schreef Jipje het volgende:

Wat is 'PCOS' TSE?
klik
Overigens ben ik geen Aboriginal en heb ik ook geen snor.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:07:01 #94
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_61179878
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
TSE: wat vervelend dat je PCOS hebt. Ik heb net ff vlug gezien op wikipedia wat het inhoudt. Zou je op een dag wel aan de kinderen willen?
Klinkt verder wel als een menstruatie zoals ik ze tot nu toe heb gehad met de mirena. Dus het zal wel goed zijn..
Ik weet niet of ik ooit kinderen wil. Het is zeer waarschijnlijk niet mogelijk via de natuurlijke weg en ik weet niet of ik aan het circus van hormoonbehandelingen wil beginnen. Maar goed, ik ben 'pas' 27, wie weet denk ik er over een paar jaar wel heel anders over...
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:29:42 #95
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61197448
Omg.
Ben vandaag voor die echo gegaan. Het is gewoon een fucking cyste! In mijn rechter eierstok.
Van 5 bij 6 centimeter, overigens. Dit verklaart een hoop, de echoscopiste zei ook dat het niet normaal is dat je pijn hebt tijdens je menstruatie waardoor je haast niet meer rechtop kan lopen. Ze vroeg ook waarom ik niet eerder aan de bel had getrokken, maarja, dat was omdat ik niet wist dat je 1. meer kans hebt op cystes met Mirena en 2. dat dat deze klachten zou geven. Als ik dat wel had geweten, was ik echt wel eerder langsgekomen voor een echo. Ze zei ook dat ik hier ook zeker niet laks over moet denken, mocht ik binnen nu en morgen meer last krijgen, echt erge buikpijn, moet ik zeker contact opnemen met de HAP. Daarnaast zijn de pijnscheuten die ik had (nu verklaarbaar) waarschijnlijk een resultaat van de cyste die mijn eierstok omdraait, wat wel gevaarlijk kan zijn aangezien die de bloedtoevoer kan stopzetten en je eierstok dus kan afsterven.. Waarschijnlijk is ie weer teruggedraait bij mij, omdat mijn eierstok er verder goed uit ziet, maar het kan nog wel gebeuren..

Echt, ik ben echt geschrokken. Omdat die cyste zo groot is moet hij waarschijnlijk wel verwijderd worden. (normale maat, die ze wel laten zitten is 2-3 cm) Via een kijkoperatie zei de echoscopiste, maar meer hoor ik allemaal morgen tijdens de afspraak met de gyn, om 11.15.

Mijn klachten waren trouwens echt heftige pijn tijdens menstruaties, zelfs met maximale doses pijnstillers, ook wat pijnscheuten tussendoor als ik niet ongesteld was en sinds een aantal dagen heb ik ook pijn als ik ga zitten (rechtsonderin mijn buik). Logisch, dat ding zit daar natuurlijk. Magoed, dat wist ik eerst niet.
Oke, ik ga me zo even volvreten met pannenkoeken (het is nota bene mijn verjaardag vandaag), om dit alles een beetje proberen te vergeten... Hoop dat ik morgen meer duidelijkheid krijg over hoe & wat, en vooral wanneer..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61198014
Jeuzes Enfermera toch!!! Heb er helemaal kippenvel van, arme jij, dat is even vet heftig zeg!!! Is het wel iets dat goed operabel is, waarmee je eierstok wel gered kan worden? Ik vind het echt heel erg voor je, dit is toch een soort van worst nightmare.....

Hopelijk kun je nog een beeeetje genieten van je pannenkoeken en je verjaardag, en wie weet valt het morgen best mee, zoiets komt toch vaker voor dus wie weet is het een kleine standaardprocedure en ben je snel van je ellende af....... Sterkte meis!!!!

Ik moet morgen op controle en ik moet eerlijk toegeven dat ik best zenuwachtig ben, ben zo bang dat dat ding eruit moet terwijl de touwtjes zoek zijn (en hoe moeten ze dat doen???) of dat er op de echo iets ernstigs te zien is in m'n baarmoeder ofzo....
I had a signature once. It was awful.
pi_61200714
Jeetje Enfermera wat erg!!
Nu ja allereerst toch nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Ga voor je duimen dat dat ding er snel uit kan (weet van n vriendin dat dat niet pijnlijk is)
Succes morgen Zoeperzazke!! Zal duimen dat alles gewoon goed zit en dat je tabletten krijgt tegen de troubles
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:46:28 #98
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61205851
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:58 schreef zoeperzazke het volgende:
Jeuzes Enfermera toch!!! Heb er helemaal kippenvel van, arme jij, dat is even vet heftig zeg!!! Is het wel iets dat goed operabel is, waarmee je eierstok wel gered kan worden? Ik vind het echt heel erg voor je, dit is toch een soort van worst nightmare.....

Hopelijk kun je nog een beeeetje genieten van je pannenkoeken en je verjaardag, en wie weet valt het morgen best mee, zoiets komt toch vaker voor dus wie weet is het een kleine standaardprocedure en ben je snel van je ellende af....... Sterkte meis!!!!

Ik moet morgen op controle en ik moet eerlijk toegeven dat ik best zenuwachtig ben, ben zo bang dat dat ding eruit moet terwijl de touwtjes zoek zijn (en hoe moeten ze dat doen???) of dat er op de echo iets ernstigs te zien is in m'n baarmoeder ofzo....
Echt he.. Idd, zeker je worst nightmare. Nouja, de echoscopiste zei dat dit soort dingen wel makkelijk weggehaald kunnen worden met een kijkoperatie zonder dat je eierstok gelijk aan gort is, maar toch, ik denk dan gelijk weer aan complicaties etc... Magoed, ik ga het morgen allemaal horen van de gyn.. Ben benieuwd.

Trouwens, ik vroeg ook naar de touwtjes aangezien ik die niet meer kan vinden, maar dat maakt niet uit. Die mirena zit helemaal goed trouwens Echt geweldig. Ik me daar helemaal zorgen om maken, is het verdomme een cyste. Mja.

Succes he! En je niet teveel af laten schrikken door mijn horrorverhalen!
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:34 schreef Ml-etje het volgende:
Jeetje Enfermera wat erg!!
Nu ja allereerst toch nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Ga voor je duimen dat dat ding er snel uit kan (weet van n vriendin dat dat niet pijnlijk is)
Succes morgen Zoeperzazke!! Zal duimen dat alles gewoon goed zit en dat je tabletten krijgt tegen de troubles
Thanks. Haha, idd..! Dankje! Oh mooi, lief dat je dat zegt Ik denk idd dat het ook wel meevalt, maar gewoon de shock dat je zoiets hoort dat zoiets in je zit is toch.. minder. Vooral op je verjaardag XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61206265
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:46 schreef Enfermera het volgende:
Succes he! En je niet teveel af laten schrikken door mijn horrorverhalen!
Nee dat zal wel meevallen, gelukkig herken ik mezelf niet in jouw symptomen, maar ik heb toch de hele avond aan je gedacht zonder dat ik je ken verder, het lijkt me zo schrikken dat je op zo'n doodnorme controle ineens iets heel ernstigs ziet aan een van je belangrijkste organen voor wat betreft je vrouwelijkheid en ook je toekomst als je een sterke kinderwens hebt..... Gelukkig is een cyste dan niet 'heel ernstig', maar toch, schrikken is het zeker. Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat, de duimen draaien in ieder geval heel hard dat dat onding er heel snel uit is en jij van je pijn verlost bent en alsnog heerlijk mag gaan 'genieten' van je mirena zónder klachten!!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:04:44 #100
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61206362
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:01 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nee dat zal wel meevallen, gelukkig herken ik mezelf niet in jouw symptomen, maar ik heb toch de hele avond aan je gedacht zonder dat ik je ken verder, het lijkt me zo schrikken dat je op zo'n doodnorme controle ineens iets heel ernstigs ziet aan een van je belangrijkste organen voor wat betreft je vrouwelijkheid en ook je toekomst als je een sterke kinderwens hebt..... Gelukkig is een cyste dan niet 'heel ernstig', maar toch, schrikken is het zeker. Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat, de duimen draaien in ieder geval heel hard dat dat onding er heel snel uit is en jij van je pijn verlost bent en alsnog heerlijk mag gaan 'genieten' van je mirena zónder klachten!!
Ja precies. Je begrijpt me helemaal. Lief!
Dankjewel meid.
Inderdaad, een achternicht van mij had een aantal jaar geleden eierstokkanker gekregen, daar moest mijn moeder ook aan denken toen ik het vertelde. Met haar gaat het ook niet goed nu. Daarom, het is gelukkig 'maar' een cyste.. Magoed, ik hou jullie idd op de hoogte hoor!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61206577
Zeker doen, veel succes morgen! Ik moet trouwens precies even laat als jij ook 11:15, maar dan wel in Harderwijk.... Slaap lekker, niet teveel piekeren, nu ze weten wat het is weet je tenminste ook dat het opgelost kan worden!! Sterkte!
I had a signature once. It was awful.
pi_61212073
ja Enfermera zij gaf aan geen centje pijn te hebben gehad (en ter geruststelling ze is kleinzerig )
Komt vast weer goed!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61213460
Succes straks Enfermera!
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:50:16 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61214732
Sjonge Enfermera! Wat een schrik! Zit je daar voor iets heel anders waar je zorgen om had en dan dát! Succes vandaag bij de gyn.
Jij ook succes, zoeper!

Hier inmiddels een dikke buik en last van mijn darmen. Nu ben ik onlangs aan de slag gegaan op een kinderdagverblijf en zal ik daar wel wat hebben opgelopen. Verder heb ik de laatste tijd veel gegeten. Wel goed ontbijt, lunch etc., maar daarnaast ook wel erg veel. Ik heb geen weegschaal, maar ik gok dat ik toch wel wat kilo'tjes ben aangekomen. Misschien dat ik me daarom zo beroerd voel, de laatste tijd.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:54:28 #105
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61214890
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Zeker doen, veel succes morgen! Ik moet trouwens precies even laat als jij ook 11:15, maar dan wel in Harderwijk.... Slaap lekker, niet teveel piekeren, nu ze weten wat het is weet je tenminste ook dat het opgelost kan worden!! Sterkte!
Haha, grappig joh
Ik heb iig lekker geslapen, dus dat is mooi. Idd.

Ik doe zelf verpleegkunde dus heb even mijn boeken doorgespit en ook wat vragen opgeschreven voor straks Ben benieuwd.

Thanks allemaal!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61216942
Ik mag uit de lijst Ik ben de Mirena verloren, hij zat niet meer in mijn baarmoeder. Ik heb een RX moeten laten maken en wordt vanmiddag teruggebeld door de gyn. ik zit mezelf helemaal op te vreten, ben er helemaal door ontdaan, ik had zo gehoopt dat dat ding er nog zat en kon me ook niet voorstellen dat ik hem kwijt zou zijn! Maar hij is dus echt weg. Uit de RX moet blijken of dat ding in mijn buik is gaan zwerven (kans is gelukkig klein omdat ik dat toch echt gevoeld moet hebben en ik heb geen pijn gevoeld) of dat hij helemaal uit mn lichaam is.....

I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:02:40 #107
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61218418
Dus toch!!! Meid !!
Wat een ellende.... maar gelukkig heb je lieve cavia's
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:15:24 #108
92409 Twinky
Little star.
pi_61218845
krijg je een nieuwe dan?
pi_61219560
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 13:15 schreef Twinky het volgende:
krijg je een nieuwe dan?
Geen idee, dat zal ik maar moeten afwachten..... Ik wacht eerst nog op het telefoontje. Maar mijn zorgverzekering vergoed mijn anticonceptie 100% dus dat is het probleem niet, mocht ik hem nog eens willen laten zetten.....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:06:07 #110
92409 Twinky
Little star.
pi_61220583
Ik was een paar weken geleden mee met een vriendin, die had een verzakte mirena, en heeft toen wel voor een nieuwe gekozen. En toen heeft ze 'm toch weer eruit laten halen omdat ze de extreme krampen ed. die net over waren van de eerste weer helemaal terugkreeg.

Maar waarom zou je het niet doen? Het is de perfecte manier van anticonceptie: vijf jaar niet naar omkijken. En die twee minuten ongelooflijke pijn moet je dan maar even voor lief nemen denk ik
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:29:02 #111
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61221222
Shit zoeper... Maar voor we je uit de lijst halen eerst maar eens afwachten of je stiekem het niet toch nog een keer wilt proberen!

Wel balen zeg dat ie er toch uit is.... Maar eigenlijk waren alle symptomen daar ook wel naar toch? Nou iig heel veel sterkte de komende dagen!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_61221369
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:29 schreef Jipje het volgende:
Wel balen zeg dat ie er toch uit is.... Maar eigenlijk waren alle symptomen daar ook wel naar toch? Nou iig heel veel sterkte de komende dagen!
Nee juist niet..... het feit dat ik zoveel gebloed heb (zonder veel pijn trouwens) is juist heel normaal, omdat mijn lichaam nog aan de Mirena moet wennen kun je de eerste weken veel bloeden natuurlijk.....Ok, ik voelde de touwtjes niet, maar er zijn wel meer mensen die de touwtjes niet mee kunnen voelen dus ik ging er gewoon vanuit dat die dingen omhoog waren gekropen, heb nooit gedacht dat hij er niet meer zat.....

De reden om geen nieuwe Mirena te nemen zou zin dat ik me afvraag of ik hem nog wel zou kunnen vertrouwen....

Maar ik wacht nog steeds op het telefoontje van de gyn, als hij uit mijn lichaam is ga ik sowieso een maandje terug aan de nuvaring en dan mogelijk mijn eerste menstruatie weer proberen als het dan goed voelt....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:37:19 #113
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61221462
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:34 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nee juist niet..... het feit dat ik zoveel gebloed heb (zonder veel pijn trouwens) is juist heel normaal, omdat mijn lichaam nog aan de Mirena moet wennen kun je de eerste weken veel bloeden natuurlijk.....Ok, ik voelde de touwtjes niet, maar er zijn wel meer mensen die de touwtjes niet mee kunnen voelen dus ik ging er gewoon vanuit dat die dingen omhoog waren gekropen, heb nooit gedacht dat hij er niet meer zat.....

De reden om geen nieuwe Mirena te nemen zou zin dat ik me afvraag of ik hem nog wel zou kunnen vertrouwen....

Maar ik wacht nog steeds op het telefoontje van de gyn, als hij uit mijn lichaam is ga ik sowieso een maandje terug aan de nuvaring en dan mogelijk mijn eerste menstruatie weer proberen als het dan goed voelt....
Nouja, omdat we het er hier wel over gehad hebben dat als je zoveel bloed verliest, zo zwaar menstrueert dat dat een teken is dat je em wellicht verloren bent

Maar dat je de touwtjes niet voelde vond ik niet gek, dat had ik ook Heb ze trouwens wel terug gevonden, eentje. Hoop voor je dat ie ook echt weg is, anders wordt het nog kut denk ik En is het hard nodig, anticonceptie? Anders zou ik gewoon even zonder doen... Succes iig!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:39:37 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61221520
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik mag uit de lijst Ik ben de Mirena verloren, hij zat niet meer in mijn baarmoeder. Ik heb een RX moeten laten maken en wordt vanmiddag teruggebeld door de gyn. ik zit mezelf helemaal op te vreten, ben er helemaal door ontdaan, ik had zo gehoopt dat dat ding er nog zat en kon me ook niet voorstellen dat ik hem kwijt zou zijn! Maar hij is dus echt weg. Uit de RX moet blijken of dat ding in mijn buik is gaan zwerven (kans is gelukkig klein omdat ik dat toch echt gevoeld moet hebben en ik heb geen pijn gevoeld) of dat hij helemaal uit mn lichaam is.....


Uit je lichaam? Zou je hem dan verloren moeten zijn op het toilet ofzo? Wel echt balen zeg .
Ik schrok gisteren ook even, want ik voelde m'n touwtjes ook niet meer, maar na even flink voelen wel weer. Pfiew. Het gaat hier trouwens stukken beter de laatste dagen. Amper bloedverlies (hoef niet eens meer een tampon in), geen buikpijn... zou mijn lijf na tien weken dan toch eindelijk gewend zijn aan de Mirena? .
Niet meer actief op Fok!
pi_61221845
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:37 schreef Jipje het volgende:
Maar dat je de touwtjes niet voelde vond ik niet gek, dat had ik ook Heb ze trouwens wel terug gevonden, eentje. Hoop voor je dat ie ook echt weg is, anders wordt het nog kut denk ik En is het hard nodig, anticonceptie? Anders zou ik gewoon even zonder doen... Succes iig!
Ja ik doe het wel even hoor, ik durf absoluut niet te vrijen met enkel een condoom en daar wordt mn vriend ook een beetje tureluurs van Het begin van de middag begint nu toch wel een beetje te verstrijken, hoop dat ze snel belt...... dan weet ik ook waar ik aan toe ben....
I had a signature once. It was awful.
pi_61224338
Het is dus helemaal niet goed....

De mirena zit wel in mijn buik maar niet in mijn baarmoeder. Het is dus helemaal mis en ik heb 23 september pas een afspraak voor meer informatie en een heel naar onderzoek waarbij baarmoederkrampen worden opgewekt, en dan gaan ze met een lampje in mijn baarmoeder kijken.....

ben echt helemaal overstuur nu
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:50:07 #117
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61224869
Shit!!! Maar waarom pas over een maand een afspraak? Heeft dat dan geen haast??
Nog een gelukje dat je in de afgelopen tijd niet ook nog eens zwanger bent geraakt...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61229408
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Shit!!! Maar waarom pas over een maand een afspraak? Heeft dat dan geen haast??
Nog een gelukje dat je in de afgelopen tijd niet ook nog eens zwanger bent geraakt...
De afspraak is pas zo laat omdat de gyn op vakantie gaat..... het kon niet eerder, maar ik neem aan dat als het écht spoed was geweest ze me bij een andere gyn had gezet. Dus ik ga er toch maar vanuit dat het niet op zijn plek zit, maar niet ernstig is.... anders weet ik het ook niet, ik snap er helemaal niets meer van, hoe kan zo'n ding nou zomaar in je lichaam verdwijnen?

Van dat zwanger, ik heb het toch alleen maar met condooms gedaan sinds ik de touwtjes kwijt was, maar anders was dat idd wel heel erg balen geweest, immers met een verdwaald spiraal lijkt een zwangerschap voltooien geen strak plan.....

Ik hoop alleen maar zo dat ze bij de hysteroscopie (zo heet het onderzoek dat ik dan krijg) heel snel een oplossing vinden, ik ben als de dood dat er dingen gebeuren nu die me onvruchtbaar zouden maken ofzo....

Ik heb sowieso weer de nuvaring gehaald en ingedaan, dat mocht ook van de gyn, dan ben ik nu in ieder geval van de menstruatie-ellende af. Ik heb er zo de balen in he, het had me zo fijn geleken 5 jaar geen ellende, maar ik denk dat dat voor mij dus niet is weggelegd.... ga het ook geen tweede keer meer doen na deze nare ervaring..... t zal voorlopig maar de nuvaring blijven, hoe jammer ik het ook vind
I had a signature once. It was awful.
pi_61230086
Jeetje wat n verhaal zoeprzazke!
Zou toch naar n ander gynea gaan dat kan toch niet zo?!
Nou wens je heel veel succes en niet teveel aan denken maar
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:40:24 #120
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61243750
Jeetje zoeprzazke, wat een verhaal! wat verschrikkelijk! pfff... en pas zo laat een afspraak, kan je niet bij een andere gyn terecht?!

Nou, hier dan even mijn verhaal.. Ik ging dus naar de gyn voor die cyste, zij vonden het toch beter als ik zou blijven gelijk en dat ze de ingreep gelijk die middag zouden doen (gister).. Ik had het al gehoopt, dus ik was vooral blij. Ben alleen nog nooit onder narcose geweest tot gister, en had ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen
Mijn moeder was ook helemaal nerveus en bang, want een achternichtje van mij kreeg op deze leeftijd eierstokkanker.. Gelukkig was het bij mij alleen een cyste, er zat vocht in maar ook veel bloed, want er was dus iets gaan bloeden waardoor ik veel last kreeg.
Tis via een kijkoperatie gegaan, heb nu 3 gaatjes in mn buik; 1 in mn navel, 1 rechtsonder in mn buik en 1 net in mn schaamhaar zeg maar Ik had best veel pijn na de operatie, ook omdat ze gas in je buik doen om alles beter te kunnen zien; dat kunnen ze er niet allemaal uit halen, dat drukt dan tegen je middenrif en dan krijg je daar en in je schouders pijn Omdat alles omhoog wordt gedrukt. Gelukkig mocht ik lekker aan de morfine, heb heerlijk gelegen/geslapen. Ik hoefde eigenlijk niet nog een nachtje te blijven, maar toch gedaan omdat het al zo laat was en de pijn bestrijding dan ook beter kan. Ik vond het wel lekker ook.
Vanochtend naar huis gegaan, my god, ik viel echt bijna flauw.. Ik woon 3 hoog en moest na elke trap ff stoppen. Anders was ik zeker onderuit gegaan.
Lig nu lekker in mijn bed, het gaat een stuk beter. Heb ook nog even lekker gedut net.
Daarnaast zou ik maandag aan de slag gaan bij mn nieuwe baan, maar dat stel ik dus nog maar eventjes uit Ik neem lekker een weekje rust.
Maar ben blij dat dat ding eruit is, en mn mirena nog goed zit.
Ik vind t echt vervelend voor je, zoeprzazke DAT is echt je worst nightmare. Dan valt een cyste nog wel mee.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61248231
Fijn dat je alles al achter de rug heb, dat moet toch een heel fijn gevoel zijn! Moet je nog onder controle? Is de cyste succesvol verwijderd? Ik hoop echt dat alles in 1 keer goed gegaan is en je nu 5 jaar kunt genieten van je Mirena! Hou je komende dagen maar lekker rustig!

Hier gaat het wel, ben vandaag lekker naar een vriendin geweest om m;n gedachten wat te verzetten maar nu alleen thuis begint het piekeren weer.... probeer me er maar overheen te zetten toch, meer kan ik nu toch niet.....
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:49:56 #122
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61249547
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Fijn dat je alles al achter de rug heb, dat moet toch een heel fijn gevoel zijn! Moet je nog onder controle? Is de cyste succesvol verwijderd? Ik hoop echt dat alles in 1 keer goed gegaan is en je nu 5 jaar kunt genieten van je Mirena! Hou je komende dagen maar lekker rustig!

Hier gaat het wel, ben vandaag lekker naar een vriendin geweest om m;n gedachten wat te verzetten maar nu alleen thuis begint het piekeren weer.... probeer me er maar overheen te zetten toch, meer kan ik nu toch niet.....
Ik moet over een week terug om de hechtingen laten verwijderen en over 6 weken terug bij de gynaecoloog op controle.
Ja, verder is alles goed gegaan. Het was in principe een normale kleine cyste, maar omdat er zoveel bloed bij zat, was ie een stuk groter. Maar ze konden 'm gewoon makkelijk verwijderen Dus daar ben ik erg blij om..
Ja idd, ik doe echt heeel rustig aan.. Mijn enige stukje lopen is van mijn bed naar de wc XD

He bah meid, zo vervelend joh. Kan het me voorstellen, donderdagavond was ik ook zo aan het piekeren.
Sterkte.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 31 augustus 2008 @ 10:56:01 #123
92409 Twinky
Little star.
pi_61261032
* Twinky knuffelt zoeperzazke even stevig.
pi_61261518
Dankjewel Ik ga er even een paar daagjes tussenuit, stond al gepland maar komt nu even extra goed uit..... Ben er dinsdag weer!
I had a signature once. It was awful.
pi_61263419
Gelukkig Enferma dat het in feite standaard was!
En ben blij te horen dat het alweer beter gaat!! Lekker een weekje rust dus..geniet er maar even van en jij ook zoeperzazke
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 31 augustus 2008 @ 15:03:27 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61265734
Zoeperzazke, geniet van je daagjes ertussenuit.
Met mij gaat het langzaamaan beter, al rust ik nog wel veel.. Douchen kost zoo veel energie, bizar Nog nooit meegemaakt. En ik doe gewoon dutjes tussen de middag, als een oud wijf Mja, alles om beter te worden..:)
Idd MI-etje, ben ik ook blij om
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61270829
Och geniet ervan hihi voor je het weet moet je weer aan de bak..de aanleiding is wat minder maar als je dan toch ligt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61275941
Oef, wat een verhalen!!

Ik had ook wel een cyste na het plaatsen van de Mirena, dat schijnt echt bij 9 van de 10 vrouwen zich te vormen, alleen meestal verdwijnen ze vanzelf weer; het zijn gewoon je laatste eicellen die wat doelloos rond gaan zwerven eigenlijk

Maar dat een cyste zo groot groeit en zoveel pijn veroorzaakt is echt naar!! En je spiraal verliezen in je buikholte...... bah, ik hoop dat ze dat gewoon kunnen verwijderen zeg! En ik zou ook het ziekenhuis opbellen om een andere gyneacoloog te vragen. Je hebt er toch last van

Veel sterkte allebei in elk geval
  maandag 1 september 2008 @ 19:27:06 #129
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61299809
Shit wat een verhalen...
Allebei heel veel sterkte!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 1 september 2008 @ 21:30:52 #130
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61304286
Geniet er maar van, zoeper!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:04:13 #131
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61317534
Hehe, sinds gister gaat het eindelijk weer wat beter.. Ben niet meer helemaal kapot na het douchen zoals zondag XD Ben wel flink afgevallen, zo'n 4-5 kg... En ik ben al niet de zwaarste. Maargoed, dat komt er wel weer aan
Ik blijf nog lekker ff in bed deze week, iig een paar dagen nog, ik kijk wel hoe het gaat. Vrijdag om 10.00 een afspraak om mijn hechtingen te laten verwijderen.
En mn wondjes zien er echt onwijs goed uit, mooie korstjes etc.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:32:17 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61318138
Sweet mother of jesus! Verhelderend topic dit.
Ik wilde de mirena overwegen, maar ik denk dat ik het toch maar bij de condooms houd. Mijnm lijf kennende vinden ze die spiraal straks in mijn hersenen terug!
*ril*
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:40:32 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61318327
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:32 schreef SHE het volgende:
Sweet mother of jesus! Verhelderend topic dit.
Ik wilde de mirena overwegen, maar ik denk dat ik het toch maar bij de condooms houd. Mijnm lijf kennende vinden ze die spiraal straks in mijn hersenen terug!
*ril*
Laat je niet zo bang praten, SHE .
Er zijn ook genoeg succesverhalen. Ik heb mijn Mirena nu sinds midden juni en ik word steeds tevredener: bloedverlies wordt minder (niks of een ieniemienie stipje aan het eind vd dag), ik heb helemaal geen buikpijn meer... en de 12 proefweken zijn nog helemaal niet om! En last but not least heb ik het idee dat de Mirena een positief effect heeft op mijn libido. Dus als het zo doorgaat, dan ben ik erg blij met mijn Mirena .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:47:05 #134
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61318463
Als je op internet gaat zoeken vind je alle rampverhalen bij elkaar natuurlijk
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:48:32 #135
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61318494
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:32 schreef SHE het volgende:
Sweet mother of jesus! Verhelderend topic dit.
Ik wilde de mirena overwegen, maar ik denk dat ik het toch maar bij de condooms houd. Mijnm lijf kennende vinden ze die spiraal straks in mijn hersenen terug!
*ril*
LOL
Nou, dat hoeft nou ook weer niet hoor.
Ik heb gewoon pech eigenlijk Die cyste van mij was qua vocht eigenlijk heel klein; een formaat waar ze normaal niets aan doen. Maar omdat er een bloeding was ontstaan werd ie een stuk groter waardoor ze 'm moesten verwijderen. Zo'n 95% van de vrouwen met MIrena hebben cysten, maar daar merk je dus 9 van de 10 keer niets van omdat ze zo klein zijn. En die verdwijnen meestal vanzelf ook weer.. Dus ja.
Ik ben verder, behalve dit gedoe, nog steeds blij met mn MIrena, aangezien al die klachten die ik had waarschijnlijk door die cyste kwam die gewoon te groot was en overal op aan het drukken was.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61318956
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:40 schreef Viking84 het volgende:
Laat je niet zo bang praten, SHE .
Er zijn ook genoeg succesverhalen. Ik heb mijn Mirena nu sinds midden juni en ik word steeds tevredener: bloedverlies wordt minder (niks of een ieniemienie stipje aan het eind vd dag), ik heb helemaal geen buikpijn meer... en de 12 proefweken zijn nog helemaal niet om! En last but not least heb ik het idee dat de Mirena een positief effect heeft op mijn libido. Dus als het zo doorgaat, dan ben ik erg blij met mijn Mirena .
Zelfde verhaal hier, maar ik heb het ding pas een maand. Na een paar dagen had ik al nergens meer pijn, en de prut wordt ook steeds minder. Ik hoef al geen maatregelen meer te nemen, in ieder geval. Dus ik heb er vertrouwen in dat ik er na nog een paar weken helemaal niks meer van merk
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:13:33 #137
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61319036
Ik heb om 2 uur een afspraak bij de dokter. Ben erg zenuwachtig, het is namelijk voor de Mirena!
Werd er aan jullie gevraagd waarom je juist voor de Mirena wou gaan? Wat was het antwoord .

Na al die nare verhalen ben ik trouwens nog banger geworden. Hopelijk gebeurt dat niet allemaal bij mij, zeg .

En hebben jullie nog dingen die ik kan vragen aan de HA straks?
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:36:34 #138
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61319473
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:13 schreef Nantes het volgende:
Ik heb om 2 uur een afspraak bij de dokter. Ben erg zenuwachtig, het is namelijk voor de Mirena!
Werd er aan jullie gevraagd waarom je juist voor de Mirena wou gaan? Wat was het antwoord .

Na al die nare verhalen ben ik trouwens nog banger geworden. Hopelijk gebeurt dat niet allemaal bij mij, zeg .

En hebben jullie nog dingen die ik kan vragen aan de HA straks?
Spannend joh!
Mijn huisarts vroeg dat wel, ik zei dat ik er gewoon niet elke dag meer aan wilde denken en ik niet meer zoveel hormonen wilde. Verder deed ze gelukkig niet moeilijk, en de gyn later ook niet.
Sorry dat ik je bang heb gemaakt Niet mn bedoeling!
Ik zou gewoon dingen vragen die onduidelijk voor je zijn, bijv. de procedure, wat je wel/niet moet doen etc.. Gewoon wat je wilt weten, dat weet ik natuurlijk ook niet voor je
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:38:49 #139
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61319508
Haha maakt niet uit, ik hoop alleen dat het bij mij niet zo naar wordt allemaal .
Ik hoop dat mijn huisarts niet zo moeilijk doet omdat ik 18 ben, maar dat zal wel goed komen denk ik!
Zal straks laten weten hoe het is gegaan .
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:44:24 #140
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61319640
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:38 schreef Nantes het volgende:
Haha maakt niet uit, ik hoop alleen dat het bij mij niet zo naar wordt allemaal .
Ik hoop dat mijn huisarts niet zo moeilijk doet omdat ik 18 ben, maar dat zal wel goed komen denk ik!
Zal straks laten weten hoe het is gegaan .
Lijkt me sterk.. Komt goed meid Succes!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:47:21 #141
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61322529
Nou, ik krijg hem! .
Moet eerst wel een SOA-test doen, maar ik was zo zenuwachtig dat ik daar een aparte afspraak voor wilde maken . Ben zo bang voor pijn, niet normaal meer haha.
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:57:33 #142
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61322744
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:47 schreef Nantes het volgende:
Nou, ik krijg hem! .
Moet eerst wel een SOA-test doen, maar ik was zo zenuwachtig dat ik daar een aparte afspraak voor wilde maken . Ben zo bang voor pijn, niet normaal meer haha.
Mooi!
Haha
SOA testen als vrouw doet meestal niet zoveel pijn als bij mannen, wat moet je doen, bloed prikken en een uitstrijkje? Of alleen bloed prikken?
Je weet dat een spiraaltje zetten ook wat... vervelend kan zijn?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:01:48 #143
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61322834
Ja, dat had ze nog nadrukkelijk vermeld! Ik kreeg toen al buikpijn bij het idee .
Moet alleen een uitstrijkje.. nooit gehad, dus ben benieuwd.
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:11:29 #144
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61323133
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef Nantes het volgende:
Ja, dat had ze nog nadrukkelijk vermeld! Ik kreeg toen al buikpijn bij het idee .
Moet alleen een uitstrijkje.. nooit gehad, dus ben benieuwd.
Een uitstrijkje is echt niet pijnlijk, als het goed is, bij 99% van de vrouwen iig niet, dus dat komt goed
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:44:41 #145
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61325402
Dan maak ik daar morgen een afspraak voor! .
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:54:33 #146
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61326927
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:11 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Een uitstrijkje is echt niet pijnlijk, als het goed is, bij 99% van de vrouwen iig niet, dus dat komt goed
Een uitstrijkje is alleen maar fijn, want dat is precies dezelfde handeling als bij de mirena. Ik vond het iig fijn dat ik daar al mee bekend was. Verder doet een uitstrijkje geen pijn, ik vond het kietelen Mirena laten plaatsen is ook alles meegevallen, omdat ik ook flinke pijnstillers gehad heb van tevoren. Pijn achteraf viel ook alles mee, je moet alleen zorgen dat je niet verkrampt gaat lopen zoals ik
En ook hier een tevreden gebruikster, ik ben helemaal niet meer ongesteld geweest sinds de plaatsing eind juni Niet eens prut Alleen mn libido ben ik minder tevreden over, maar ik denk dat ik er gewoon even wat actiever aan moet trekken, want ik ben van nature ook geen seksbeest

Dus voor SHE en Nantes, laat je niet bang maken! Gewoon doen! Je gaat er echt niet dood aan
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 2 september 2008 @ 21:05:13 #147
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61330803
Mja, het uitstrijkje vond ik enigszins ongemakkelijk. Het plaatsen van de Mirena kwam met dat gevoel overeen. Alleen duurde het ongemak toen ietsje langer.

SHE, laat je toch niet zo bang maken. Op internet lees je vaak vooral de baggerverhalen. En tsja... als je bij andere anticonceptie misschien al last hebt, zul je dat bij de meeste dingen wel een beetje hebben. Je kunt het hoogstens gewoon proberen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61331398
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mja, het uitstrijkje vond ik enigszins ongemakkelijk. Het plaatsen van de Mirena kwam met dat gevoel overeen. Alleen duurde het ongemak toen ietsje langer.
Nou...Het maken van een uitstrijkje vind ik toch echt wel veel minder pijnlijk dan het plaatsen van de Mirena! Niet dat het nou echt een vreselijke pijn is, maar van een uitstrijkje voel ik gewoon niets.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_61332107
Idd, er zijn veel dramaverhalen over de Mirena, maar ook zoveel positieve! Als alles goed gaat is het een ideaal ding! Dat ik nou net heel erg veel pech heb en Enfermera ook, tsja, het kan iedereen gebeuren en als er iets mis is is het altijd fijn als je je verhaal ergens kwijtkunt en steun kunt krijgen..... Laat onze verhalen je er niet van weerhouden om het toch te proberen!

Hier gaat t redelijk allemaal, ik heb vandaag t foldertje gelezen over de hysteroscopie en ik hoop maar ZO dat ze dat ding tijdens die kijkingreep vinden en eruit kunnen krijgen..... dat ik dan ook in 1 keer hiervanaf ben, want anders word ik echt gek.... Ik ben heel blij dat mn moeder vrij heeft geregeld en met me mee kan, want op zulke momenten gaat er niets boven mama maar ik zie er desondanks toch heel erg tegenop en zal maar wat bliuj zijn als het voorbij is.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:23:01 #150
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61333435
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Idd, er zijn veel dramaverhalen over de Mirena, maar ook zoveel positieve! Als alles goed gaat is het een ideaal ding! Dat ik nou net heel erg veel pech heb en Enfermera ook, tsja, het kan iedereen gebeuren en als er iets mis is is het altijd fijn als je je verhaal ergens kwijtkunt en steun kunt krijgen..... Laat onze verhalen je er niet van weerhouden om het toch te proberen!
Hier ben ik het helemaal mee eens.
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:Hier gaat t redelijk allemaal, ik heb vandaag t foldertje gelezen over de hysteroscopie en ik hoop maar ZO dat ze dat ding tijdens die kijkingreep vinden en eruit kunnen krijgen..... dat ik dan ook in 1 keer hiervanaf ben, want anders word ik echt gek.... Ik ben heel blij dat mn moeder vrij heeft geregeld en met me mee kan, want op zulke momenten gaat er niets boven mama maar ik zie er desondanks toch heel erg tegenop en zal maar wat bliuj zijn als het voorbij is.
Ik hoop het ook heel erg meid! Fijn dat je moeder met je mee kan gaan..Dat is gewoon heerlijk dan! Weet je al wanneer die scopie is?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61334370
ja de hysteroscopie is 23 september, om kwart over 3 's middags. Vooraf goed wat pijnstilling nemen en dan maar afwachten wat er komen gaat..... Maar ik heb nog een paar weken dus ik ga me even lekker met andere dingen bezig houden! Hoe is het nu met jou, ben je alweer ietsjes op krachten?
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:31:55 #152
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61335514
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:54 schreef zoeperzazke het volgende:
ja de hysteroscopie is 23 september, om kwart over 3 's middags. Vooraf goed wat pijnstilling nemen en dan maar afwachten wat er komen gaat..... Maar ik heb nog een paar weken dus ik ga me even lekker met andere dingen bezig houden! Hoe is het nu met jou, ben je alweer ietsjes op krachten?
Spannend.. Ja inderdaad.
Zo is het!

Ja, wonderbaarlijk genoeg gaat het sinds gisteren al een heel stuk beter! Ik ben niet meer zo stijf en zwak zeg maar, ik kan ook weer normaal lopen en bukken, voel me gewoon algeheel beter. Heb nog wel lekkere buikkrampen gehad vandaag, maar het was ook wel weer tijd voor mijn menstruatie dus gok dat het daar door komt. Toch ga ik het wel even melden bij de verpleegkundige vrijdag, als mn hechtingen eruit gaan. Ik doe deze week nog lekker rustig aan, blijf in bed zolang dat goed voelt en ga langzaam aan wat meer dingetjes doen in huis enzo. Vanaf maandag weer werken, maar ze weten ervan op mijn werk en dat ik rustig aan wil beginnen. Ben wel blij dat het zo snel al beter gaat, had ik echt niet gedacht na zondag, toen ik alleen al na het douchen kapot was en een dut(je) van 2,5 uur had gedaan
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61338536
Heeft er iemand al zijn mirena laten vervangen na 5 jaar?

Moet je dat zelf in de gaten houden? Krijg je een waarschuwing van de huisarts/ gynaecoloog?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_61341957
Dat weet ik eigenlijk niet..., aurum.

Ik ben inmiddels ook weer ongesteld geworden. Maar niet echt noemenswaardig. Bij wijze van spreken zou ik het kunnen redden met één tampon per dag. Maar dat doe ik niet, want dat vind ik niet zo hygiënisch.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 3 september 2008 @ 10:51:02 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61342045
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
SHE, laat je toch niet zo bang maken. Op internet lees je vaak vooral de baggerverhalen.
Ja, en wie posten die baggerverhalen? Jullie! .
Ik heb goede hoop dat ik nu helemaal gewend ben aan de Mirena. Mijn afscheiding is anders, geen buikpijn meer... .
Mijn zus blijkt ook één te hebben. Die heeft hem sinds februari en bij haar is het nu eigenlijk pas tot rust gekomen .
Niet meer actief op Fok!
pi_61342486
naja, hij moet er volgend jaar pas uit, maar ik dacht misschien iemand die 't weet

Ik heb 1 dagje last gehad, qua buikpijn en alleen de eerste maand doorbraakbloedingen gehad. Hormonaal moest het zichzelf uitbalanceren, daarna nooit klachten/problemen gehad.

Kijk er eigenlijk een beetje tegenop om 'm er een keer uit te moeten halen en voor het eerst weer ongesteld worden. Zou dan voor het eerst in 5 jaar zijn en ik kan niet zeggen dat ik het gemist heb
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 3 september 2008 @ 12:26:58 #157
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61344209
Aurum, volgens mij merk je het als ie vervangen moet worden, omdat je dan weer ongesteld wordt (dan is het hormoon dus op ) En ik denk dat je zelf een afspraak moet maken bij de HA. Verder wordt bij vervanging er meteen een nieuwe ingeknald, dus als je nooit last hebt van menstruatie hoef je dan ook geen menstruatie te krijgen Het is iig niet zo dat je de mirena eruit moeten laten halen, wachten op de volgende menstruatie en dan pas een nieuwe erin! (dacht ik hoor...)
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_61344915
Woow, als dat zo werkt dan ben ik daar niet zo blij mee

Ik denk dat ik dan op safe speel en 'm gewoon een maand of 2 eerder laat verwijderen.

Als deze 'op' is, dan gaan manvriend en ik oefenen voor een kindje. Dus ik hoef dan nog even geen nieuwe
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_61373071
Hey!
Nou na een hele ochtend jullie deel t/m 8 gelezen te hebben heb ik inmiddels al veel, heeeeeeeel veel ervaringen van jullie voorbij zien komen!

Ik slikte eerst de microgynon 30, tot het een goedkope variant werd, sindsdien nog meer last van alle verschijnselen (buikpijn, weinig zin, moe, etc) dan normaal. Vorige maand de pil een keer doorgeslikt en het gevolg: bijna 2 weken lang 'spotting' maar dan als in: jezus, hoe is het mogelijk dat er uberhaupt nog bloed in me zit!? Ik was het zat! Dus op i-net verdiept in alle opties en de Mirena leek me wel handig en fijn gezien de klachten die ik normaal heb. Vanmorgen bij mijn vrouwelijke huisarts geweest en die vond het een goede optie. Zij zal hem zelf plaatsen overigens.

Voor volgende week vrijdag staat de afspraak gepland. Maarrrrr
- vanwege mijn 'spotting' van vorige week en de week daarvoor, zou ik dan alsnog nu in mijn stopweek weer ongi worden?
- 21 september gaan lief en ik op vakantie. Kun je na een week, als je nog last hebt van bloedingen, wel tampons gebruiken? Dacht van wel nl
pi_61373304
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:44 schreef biebelbons het volgende:
- vanwege mijn 'spotting' van vorige week en de week daarvoor, zou ik dan alsnog nu in mijn stopweek weer ongi worden?
- 21 september gaan lief en ik op vakantie. Kun je na een week, als je nog last hebt van bloedingen, wel tampons gebruiken? Dacht van wel nl
- als het goed is staat spotting los van menstruatie, dus ja, de kans is heel groot dat je gewoon menstrueert.

- Volgens mijn huisars en gyneacoloog mag je direct na plaatsing tampons dragen, mits je ze maar op tijd verschoond. Er zijn huisartsen/gynea's die liever hebben dat je even wacht, maar als je zoals in jouw geval pas na een week echt graag tampons wilt gebruiken, zal dat geen probleem zijn.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 4 september 2008 @ 16:00:59 #161
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61377515
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:53 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

- als het goed is staat spotting los van menstruatie, dus ja, de kans is heel groot dat je gewoon menstrueert.

- Volgens mijn huisars en gyneacoloog mag je direct na plaatsing tampons dragen, mits je ze maar op tijd verschoond. Er zijn huisartsen/gynea's die liever hebben dat je even wacht, maar als je zoals in jouw geval pas na een week echt graag tampons wilt gebruiken, zal dat geen probleem zijn.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_61377778
bedankt voor jullie beider reacties!
Ik dacht het ook wel, maar ja, ik ben toch een pietsie nerveus
Vanmiddag ontdekte ik overigens al een paar drupjes en ach, de trek naar zoet zit er helemaal goed in ik heb er vertrouwen in
  donderdag 4 september 2008 @ 17:04:53 #163
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61379214
Afspraak gemaakt om morgen dat uitstrijkje te laten maken .
pi_61384093
Nou, over dat ongesteld zijn hoef ik me geen zorgen meer te maken
Nu zit ik te denken.. Vanmorgen was ik dus bij de HA. Ik zei nog: woensdag was mijn eerste stopdag, meestal duurt het 3 tot 4 dagen eer ik echt ongesteld ben, en aangezien zij alleen op donderdag en vrijdag werkt en degene is die hem plaatst, hadden we afgesproken voor volgende week vrijdag, want aan het einde van de menstruatie, uitgaande dat ik 't weekend pas ongi zou worden, zou het ook nog goed te doen zijn.
Nu ben ik dus vandaag al ongi, helemaal niet verwacht dus, dus ik waag het er op om morgen vroeg gelijk een belletje te geven of het dan al kan. Ik denk 't niet, zo kort dag, maar valt allicht te proberen.
Voor nu in elk geval een fijn ibuutje, chippies en een mars-ijsje, op de bank House kijken
pi_61384151
Nantes: succes morgen!!
  donderdag 4 september 2008 @ 21:19:18 #166
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61385603
@ biebelbons: jeetje joh, zal je net zien dat je eerder ongesteld wordt inderdaad... Ik hoop met je mee dat het morgenvroeg al kan! Succes alvast!

@ Nantes: succes met je uitstrijkje, maar dat gaat vast goedkomen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 4 september 2008 @ 23:14:59 #167
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61388992
Bedankt, beiden!
Ben echt zoooo zenuwachtig maar dat zal wel goed komen idd. Geen pijnstillers nodig? .
  donderdag 4 september 2008 @ 23:45:04 #168
92409 Twinky
Little star.
pi_61389763
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:14 schreef Nantes het volgende:
Bedankt, beiden!
Ben echt zoooo zenuwachtig maar dat zal wel goed komen idd. Geen pijnstillers nodig? .
voor een uitstrijkje? weet je wel wat er gaat gebeuren?
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:19:29 #169
227151 biebelbons
Into the life
pi_61392959
Maandag om 11.40 is het D-day.. Vandaag stond helemaal vol, dus ben eigenlijk al wel heel blij dat het naar maandag kon.
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:42:56 #170
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61393263
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:45 schreef Twinky het volgende:

[..]

voor een uitstrijkje? weet je wel wat er gaat gebeuren?
Was niet serieus bedoeld .
Ben klaar. Eendenbek deed alleen heel veel pijn, de rest heb ik niet gevoeld.
Over een weekje heb ik de uitslag, dan ben ik als het goed is ook ongi en dan ongeveer zal het gebeuren .
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:33:26 #171
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61395472
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:42 schreef Nantes het volgende:

[..]

Was niet serieus bedoeld .
Ben klaar. Eendenbek deed alleen heel veel pijn, de rest heb ik niet gevoeld.
Over een weekje heb ik de uitslag, dan ben ik als het goed is ook ongi en dan ongeveer zal het gebeuren .
Je moet je ook wel ontspannen bij die eendebek Lesje voor de volgende keer iig, want als jeje ontspant doet het eigenlijk geen pijn. Net als met seks Als je gespannen bent dan doen je spieren erg pijn als ze met geweld opgerekt worden
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_61395508
Idd, die eendenbek, heb ik gemerkt, is alleen wat onprettig en absoluut af te raden met een gevulde blaas (plassen dames, voor je de kamer binnenloopt!), maar er zijn veel ergere dingen en pijn doet het eigenlijk al helemaal niet.....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:14:55 #173
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61396591
Idd, een beetje 'persen' als die eendenbek erin gaat wil ook nog wel eens helpen.

Vandaag zijn mijn hechtingen eruit gehaald, echt een eitje Ik dacht dat het wel pijn zou doen, maar je voelt er echt bijna niks van..
Nog liefhebbers voor een plaatje van mijn littekens?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61397278
zien, zien, zien! Ben je inmiddels alweer terug op krachten?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:57:14 #175
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61397816
Haha
Ja, t gaat al een heel stuk beter. Ben gisteren even naar de stad gegaan, wat gegeten met vriendlief (pizza ) en wat geshopt. Ging goed, kon het qua energie goed aan alleen zitten is nog wat lastig, mn spijkerbroek drukt dan in mn buik en dan voelt het nog wat beurs aan zeg maar. Ik zei dat vanochtend tegen de verpleegkundige, ze zei dat dat idd normaal was.
Ik heb de foto's ff onder een linkje gezet voor het geval er iemand is die ze niet wil zien

Vlak na de operatie (nog int ziekenhuis, nadat de pleisters eraf waren gehaald):
Klik

Vandaag:
Klik
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:25:56 #176
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61398559
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:33 schreef Jipje het volgende:

[..]

Je moet je ook wel ontspannen bij die eendebek Lesje voor de volgende keer iig, want als jeje ontspant doet het eigenlijk geen pijn. Net als met seks Als je gespannen bent dan doen je spieren erg pijn als ze met geweld opgerekt worden
Volgens de arts was ik gewoon ontspannen . Was wel van tevoren naar de wc gegaan gelukkig, dat had ik inmiddels al gelezen op het internet. Ben blij als dat ding er eenmaal zit!
pi_61398944
Oooh Enfermera, dat ziet er netjes uit! Daar zie je na een paar weken niks meer van joh! Ben maar blij dta het allemaal achter de rug is, fijn dat het ook weer beter gaat! En nu lekker genieten van je Mirena is die erge buikpijn enzo nu ook weg neem ik aan?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:58:30 #178
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61399506
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Oooh Enfermera, dat ziet er netjes uit! Daar zie je na een paar weken niks meer van joh! Ben maar blij dta het allemaal achter de rug is, fijn dat het ook weer beter gaat! En nu lekker genieten van je Mirena is die erge buikpijn enzo nu ook weg neem ik aan?
Ja he Ben ook echt superblij. Daarom
Idd! Ik had dinsdag nog wel wat buikpijn, maar na 2 aleve's voelde ik daar ook niks meer van, en dat was maar 1 dagje. Gisteravond ook nog een beetje buikpijn, maar met wat paracetamol was dat ook zo weg. Dus als dat zo blijft ben ik superblij, misschien dat het ook nog een stuk minder gaat worden omdat die cyste er nu niet meer zit. Iig ben ik een stuk blijer/tevredener!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:22:32 #179
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61400239
Fijn dat het toch beter gaat! .
pi_61417177
Zooo ben bijgelezen hihi drie hele pagina's dames pff
Dank je voor je oplettenheid enferma het idee aan twee gaatjes deed me op dit tijdstip even de ice tea omhoog laten komen :$
Maar ben blij dat alles weer helemaal goed begint te komen.En voor SHE en de anderen..hier ook n tevreden mirena dame op het buikkussentje wat ik nu weg aan het werken ben (buikspieroefeningen, vriendlief mag ieder avond voetjes vasthouden hihi) na geen problemen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61417194
Ga morgen overigens wel je linken bekijken haha
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 8 september 2008 @ 12:54:08 #182
227151 biebelbons
Into the life
pi_61471523
Zo, dat zit er op! Ik had een enorme knoop in mijn buik van de spanning, 3 kwartier van te voren 2 ibu 400 ingenomen en het ging eigenlijk vrij vlot. Prettig was het niet, het was niet zozeer pijnlijk maar een aantal ontzettend vervelende steken diep in je buik zeg maar. Het vervelendste vond ik eigenlijk nog het bepalen van de baarmoeder, de ligging en dat opmeten.
Voel me niet echt beroerd of duizelig, maar dat komt nog wel als de ibu is uitgewerkt zo, ben ik bang. Ben alleen beetje suffig van die ibu geloof ik.
Weet je wat 't stomme is? Ik durf amper te zitten. Op de een of andere manier heb ik 't idee dat ik een eeeenooorrrmmeee tampon in heb die niet helemaal lekker zit. In combi met dat gevoel zit ik psychisch een beetje te klooien met die draadjes. Die voel je natuurlijk niet, maar ik beeld me in dat ik ze kan voelen prikken als ik ga zitten. Tsja..
Over 6 weken terug voor controle.
Nu: lekker in een oude pyamabroek op de bank een film kijken met mijn 2 luie katten
pi_61475408
Blij dat het niet echt pijn deed!! Zo kan het dus ook

En ik was ook bang om voor het eerst te gaan zitten hoor, alhoewel ik daar wel vreselijk behoefte aan had want mijn plaatsing deed wel erg zeer

Wat het ergste was, was dat ik me een ongeluk schrok toen ik merkte dat ik naar de wc moest Dacht dat dat heel zeer zou doen, maar ik voelde er natuurlijk helemaal niks van. Het heeft ook 1,5 weken geduurd ofzo voordat ik durfde te voelen of ik de touwtjes kon vinden, en ook zo lang tot ik weer durfde te sexen
  maandag 8 september 2008 @ 17:16:54 #184
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61477052
Ik ben zaterdag ongesteld geworden, dus dat plaatsen zal een maand later gebeuren aangezien de uitslag nog niet binnen is van het uitstrijkje. Aan de ene kant ben ik opgelucht, aan de andere kant vind ik het ook wel jammer haha .
  maandag 8 september 2008 @ 18:05:39 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61478221
@ biebelbons: mooi dat het niet zoveel pijn heeft gedaan joh! En idd, pyjamabroek op de bank met wat lekkers en een leuke serie/film is altijd goed in zo'n geval

Ik heb vandaag mijn 1e werkdag erop zitten sinds mijn enerverende ervaring met die cyste, en het ging echt goed! Heb wel spierpijn in mijn benen van het lopen en wat spierbpijn in mijn rug, maar verder niet onzettend moe ofzo, dus ik ben blij Lekker aan de slag weer
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 8 september 2008 @ 21:02:50 #186
227151 biebelbons
Into the life
pi_61483394
maar ik ben nu wel aan 't paniekeren.. Ik voelde net iets prikken, ja echt, ik terug naar de wc, vond ik een stukje draad van 2,5 cm. Ik vraag me af of ze dat kwijt is geraakt na het knippen of dat het is afgebroken.. Verder gaat het wel oke, de ibu is uitgewerkt, overduidelijk, de eerste uren had ik ook geen last van bloedingen, nu wel.
Haha en dat met het naar de wc gaan, na 4 keer plassen vind ik het nog eng nu extra, met dat draadje.. Brrr.. morgenochtend maar bellen
  maandag 8 september 2008 @ 21:34:47 #187
227151 biebelbons
Into the life
pi_61484555
oh bah, dan ben natuurlijk ook zo stom om allerlei horror-verhalen te gaan lezen over spontaan kwijtraken van de Mirena, complicaties, etc. mijn god, alleen al door m'n gepaniek komt dat ding er dadelijk al spontaan uitzetten geloof ik omdat ik vandaag normaal gedronken heb, water en thee, zoals normaal, moet ik ook nog een vaak plassen en dat wil ik juist niet, bah bah bah ik vind dit niet fijn.. en de bloeding is ook opeens goed op gang, hoe ga ik dat voor vannacht oplossen?
pi_61485092
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:34 schreef biebelbons het volgende:
oh bah, dan ben natuurlijk ook zo stom om allerlei horror-verhalen te gaan lezen over spontaan kwijtraken van de Mirena, complicaties, etc. mijn god, alleen al door m'n gepaniek komt dat ding er dadelijk al spontaan uitzetten geloof ik omdat ik vandaag normaal gedronken heb, water en thee, zoals normaal, moet ik ook nog een vaak plassen en dat wil ik juist niet, bah bah bah ik vind dit niet fijn.. en de bloeding is ook opeens goed op gang, hoe ga ik dat voor vannacht oplossen?
Geen paniek.
Het ding zit er gewoon in, ze zal inderdaad wel een stukje draad kwijt zijn geraakt bij het afknippen. Dat draad breekt echt niet zomaar af. Je kunt de mirena er ook echt niet uit plassen. Een tampon valt er ook niet zomaar uit, en die zit een stuk minder diep!

Dus, gewoon maandverband gebruiken (ik weet niet of tampons mogen van je arts), rustig slapen en eventueel morgen bellen om te vragen of ze toevallig een stukje draad kwijt is
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  maandag 8 september 2008 @ 22:31:26 #189
227151 biebelbons
Into the life
pi_61486761
hahaha dank je voor je reactie, ik bel morgenochtend wel, helaas werkt zij parttime en is er pas donderdag weer, maar goed, ik ga er niet dood aan zullen we maar denken.
Ik ga in elk geval met een wat relaxter gevoel m'n bed in
pi_61491438
En de nacht een beetje doorgekomen? Dat van dat stukje draad is een beetje raar en iets onzorgvuldig, maar dat zal inderdaad wel achtergebleven zijn toen de arts de draadjes afknipte. De draadjes zijn erg klein en de arts dacht wellicht dat hij ze beiden had, terwijl het er maar 1 was.

De Mirena verlies je in ieder geval echt, echt niet zomaar, zeker als je nog nooit kinderen gebaard hebt. De baarmoedermond is heel nauw en als je hem via die uitgang velriest dan voel je dat tcoh echt wel! Zeker als de plaatsing goed en soepel ging en een beetje pijn gedaan heet maar niet te extreem (het hoor timmers even pijn te doen, maar teveel pijn is ook niet normaal) dan zit hij gewoon op zijn plek en zal hij niet zomaar *plop* uit je lichaam vallen. In principe kan de Mirena maar heel weinig kanten op, dat ik zelf nou net zo'n pechgeval ben waarvan hij echt foetsie in mijn buik is, tsja, dat zal misschien maar een op duizend zijn ofzo want ik heb nog niet één vergelijkend verhaal gevonden met het mijne.....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:21:45 #191
227151 biebelbons
Into the life
pi_61506321
Ik heb heerlijk geslapen! Vandaag ging ook super, dus ik heb eigenlijk wel weer de goede overtuiging dat alles goed zit. Had wel voor donderdag een afspraak met de HA gemaakt voor de zekerheid, wilde deze ook weer afbellen, maar ik laat 'm toch nog maar ff staan, kan geen kwaad.

Jij moet de 23e toch voor verder onderzoek, zoeper?
pi_61506422
jup
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:50:44 #193
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61509019
Dat van die eendebek: ik moest persen. Een klein beetje maar. Het klinkt raar, maar mijn ervaring is dat het dan ook gemakkelijker gaat.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61512044
Ja ik moest ook even persen. Ik snap het ook wel, als je die spieren aanspant dan glijdt het wat beter, als je ontspant is er meer wrijving.....
I had a signature once. It was awful.
pi_61526455
Hoi Allemaal!! Ik ben erg blij al jullie verhalen te hebben gelezen!! Tis ook wat! Ik heb voor aanstaande woensdag een afspraak om de Mirena in te laten brengen omdat ik eigenlijk een beetje zat ben van mijn zogenaamgde wisselende hormonale huishouding!! Mijn vriend is geopereerd en ik gebruik sinds 1,5 jaar geen voorbehoedsmiddelen meer...voorheen een normale kopere spiraal (wat kan een vrouw bloeden zeg!! ) die opeens loskwam (????) Maar ik had zeker niet verwacht zoveel last te krijgen van moodswings, erg last van mijn borsten (wat voorheen niet was) en een reeks kleine klachten waar ik nooit last van heb gehad. Er zijn inderdaad veel verhalen die een ieder zou ontmoedigen... Ik hoor ook veel goede verhalen!! Maar aankomen, puisten, krampen, daar heb ik iets meer moeite mee. Dus lieve dames, vertel mij weer waarom MIRENA goed is?? Als jullie er nog zin in hebben? Enneh, Enfermera, sterkte nog...
pi_61526799
[cynisch]
* na het zetten, wat weinig tijd in beslag neemt, maar ongelofelijk pijn kan doen, zul je nog een aantal dagen vloeien en prut hebben. dit houdt soms weken, dan niet maanden aan.
* soms heb je twee weken lang een soort pms-pesthumeur
* er zijn gevallen waarin mensen steeds kramp hebben, maar niet vloeien
* sommigen krijgen een opgezwollen buik en pijn in hun borsten, lekken zelfs melk
* anderen merken helemaal niks, totdat ze erachter komen de draadjes kwijt te zijn en dan ben je hem ineens kwijt en begint de zoektocht waar hij dan precies is. heel spannend.
* hoewel bronnen zeggen van niet, kom je een paar grammetjes aan...
[/cynisch]

Meid, het verschilt per persoon. Je zult het nooit weten als je het niet probeert. Je zult er in elk geval wel íets van merken. Focus je er vooral niet op, want dan ga je dingen zien die er niet zijn. Als de Mirena er eenmaal zit: even een dagje (of twee) rust en dan weer verder met de normale gang van zaken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61526934
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[cynisch]
* na het zetten, wat weinig tijd in beslag neemt, maar ongelofelijk pijn kan doen, zul je nog een aantal dagen vloeien en prut hebben. dit houdt soms weken, dan niet maanden aan.
* soms heb je twee weken lang een soort pms-pesthumeur
* er zijn gevallen waarin mensen steeds kramp hebben, maar niet vloeien
* sommigen krijgen een opgezwollen buik en pijn in hun borsten, lekken zelfs melk
* anderen merken helemaal niks, totdat ze erachter komen de draadjes kwijt te zijn en dan ben je hem ineens kwijt en begint de zoektocht waar hij dan precies is. heel spannend.
* hoewel bronnen zeggen van niet, kom je een paar grammetjes aan...
[/cynisch]

Meid, het verschilt per persoon. Je zult het nooit weten als je het niet probeert. Je zult er in elk geval wel íets van merken. Focus je er vooral niet op, want dan ga je dingen zien die er niet zijn. Als de Mirena er eenmaal zit: even een dagje (of twee) rust en dan weer verder met de normale gang van zaken.
Ok, thanx vor je berichtje Paradijsvogeltje!!

Ik zal het gewoon over mij heen laten komen - is waarschijnlijk ook het beste... normaliter heb ik nooit ergens last van, dus ik blijf positief...
pi_61527409
No problem. Succes We zien wel hoe het gaat!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61532873
Nou ik vind 'm wel geweldig...

Nu al 3 maanden niet ongesteld geweest. Mijn libido is voor mijn gevoel veeeel hoger. Zit een stuk lekkerder in mijn vel en heb geen last meer van misselijkheid.

En ja, ik heb iets meer puistjes en ben zo'n 3 kilo aangekomen. Maar alles beter dan die verdraaide grote hoeveelheden hormonen!
  woensdag 10 september 2008 @ 22:23:33 #200
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61537746
ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest
Maar mn libido is nog wel ver te zoeken...
Moet er wel bij zeggen, dat dat niet perse aan de mirena hoeft te liggen
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_61545489
Op dit moment ben ik een aantal dagen ongesteld en is mijn libido erg hoog tot na +/- 1,5 weken na dat het over is... en dan begint mijn hormonale rollercoaster (2 WEKEN LANG!! AAAH!) En dan is het blijf van mijn lijf!! Voorheen ook nergens last van... Ach het gaat goed komen! Positief blijven denken... Eerst de Mirena plaatsten op woensdag 17 september en dan zien we verder.
  donderdag 11 september 2008 @ 14:36:28 #202
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61550627
@ lsaura73: Ik ben er ook erg tevreden mee, op wat kleine puntjes na.. Na 6 maanden bleek dat ik een cyste had. Nou komt dat ontzettend vaak voor bij Mirena (niet schrikken), meestal blijven ze rond de 2/3 cm en heb je geen klachten, vaak worden ze ook vanzelf weer kleiner. Is geen probleem. Alleen bij mij was ie 2x zo groot en zat er bloed in, vandaar dat ze 'm moesten verwijderen. Ingreep is super verlopen, was na 1,5 week weer gewoon aan het werk. En ik voel me ook een stuk beter moet ik zeggen. Voorheen had ik toch wel erge buikpijn, wat met pijnstillers zelfs niet te doen was. Na de ingreep is dit een heel stuk minder geworden, daar ben ik zooo blij mee Eigenlijk vind ik dat het alleen maar voordelen heeft! Het zetten was bij mij wel erg pijnlijk, maar als ik nu terugkijk is dat het alles waard geweest.
Maar idd, wat paradijsvogeltje ook zegt; het is heel persoonlijk. Er zijn genoeg (ergere) horrorverhalen, maar er zijn ook ontzettend veel positieve verhalen zoals je hier kunt lezen
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61552074
Ik bedacht me laatst dat ik inderdaad wel constant puistjes heb, terwijl ik die in mn puberteit nauwelijks had

Maar verder heb ik geen bijwerkingen van de Mirena hoor. Het heeft een halfjaartje wat moeten wennen, maar nu zit ie prima En ik ben ook niet aangekomen
pi_61557365
ik heb hem nu 3 maanden en heb best lang nog prut gehad, maar nu al een paar weken niet meer
Ik heb er bijna geen last meer van, maar heb dat wel veel gehad, zomaar ineens steken, vooral als ik die dag seks gehad had.
En sinds ik hem heb, voel ik echt precies wanneer ik ongesteld word Echt zo van: hoppa, ik ben nú ongesteld. En een paar minuten later voel ik ook niks meer
Ik ben ook niet aangekomen, maar ik houd nog net zo snel vocht vast als voorheen...
Maar goed, ik ben een zeer tevreden gebruikster
pi_61558027
Controle bij de huisarts wees gelukkig uit dat de mirena gewoon nog netjes op zijn plek zat en dat 't draadje inderdaad door onzorgvuldig handelen achtergebleven was. Verder gaat het nog steeds super! Beetje licht-bruine prut, af en toe een krampje, maar daar blijft het tot nu toe bij.
Voor wat betreft de pro's, daar kan ik nog niet echt over meepraten, daar zit hij nog te kort voor! Maar als het zo blijft zoals het nu is, minus dat prutje, dan ben ik helemaal gelukkig
pi_61590666
Op een ander forum heeft een meisje met hetzelfde probleem als ik vandaag een hysteroscopie gehad. Bij haar bleek dat het sporaaltje in de baarmoeder zit maar dat het touwtje er compleet omheen gewikkeld zat.... Met een klein tangetje ishet spiraaltje eruit gevist. Het heeft haar heel erg meegevallen dankzij goede pijnstilling. Dat is toch weer een geruststellend verhaal! Ik hoop echt dat die 23e gewoon sel voorbij is, ik begin dit nu toch aardig beu te worden.... pfft.....
I had a signature once. It was awful.
pi_61591697
Ik duim met je mee, meid!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:10:33 #208
92409 Twinky
Little star.
pi_61600719
misschien kun je vast oefenen om 'ruggenprik' te mompelen op allerlei mogelijke momenten ook als je heel veel pijn hebt enzo
  zondag 14 september 2008 @ 09:55:28 #209
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61615737
Jeetje zoeperzazke, wat een verhaal! Ik hoop echt dat het voor je meevalt.. En idd, ik zou maar heel hard hameren op pijnstilling en dat je er geen last van wilt hebben!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 14 september 2008 @ 10:37:57 #210
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61616086
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:10 schreef Twinky het volgende:
misschien kun je vast oefenen om 'ruggenprik' te mompelen op allerlei mogelijke momenten ook als je heel veel pijn hebt enzo
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 15 september 2008 @ 16:53:15 #211
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61649394
Ben vandaag voor het eerst in anderhalf jaar tijd weer ongesteld geworden bah , krampen en puisten bah bah bah
  maandag 15 september 2008 @ 17:02:25 #212
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61649726
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Op een ander forum heeft een meisje met hetzelfde probleem als ik vandaag een hysteroscopie gehad. Bij haar bleek dat het sporaaltje in de baarmoeder zit maar dat het touwtje er compleet omheen gewikkeld zat.... Met een klein tangetje ishet spiraaltje eruit gevist. Het heeft haar heel erg meegevallen dankzij goede pijnstilling. Dat is toch weer een geruststellend verhaal! Ik hoop echt dat die 23e gewoon sel voorbij is, ik begin dit nu toch aardig beu te worden.... pfft.....
Het komt heus wel goed hoor!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 15 september 2008 @ 21:16:56 #213
92409 Twinky
Little star.
pi_61657454
ik was ongesteld gisteren! Mijn afscheiding was zéker weten een piepje rozig! Dat was bloed!
pi_61658375
Mijn libido is terug
* Paradijsvogeltje klopt af...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 15 september 2008 @ 22:07:20 #215
92409 Twinky
Little star.
pi_61659570
oja, ik ook
pi_61659928
ben toch wel jaloers op jullie
I had a signature once. It was awful.
  maandag 15 september 2008 @ 22:25:56 #217
92409 Twinky
Little star.
pi_61660460
bij jou komt het toch ook wel zoeper. Ik vertrouw erop!

* Twinky zingt samen met Paradijsvogeltje het 'seks-is-lekker'-lied :
pi_61662648
da's lief van je, maar als de mirena er eenmaal uit is waag ik mij niet meer aan een nieuwe. Daar is deze ervaring te naar voor. Als ik hem 'gewoon' verloren was had ik hem zeker opnieuw laten plaatsen maar nu hij op zo'n vervelende wijze kwijt is geraakt doe ik het niet meer.... Ik hou het bij de nuvaring, heel misschien dat ik tzt nog eens naar de Implanon ga kijken maar daar schijn je nog veel doorbraakbloedingen bij te hebben en dat is 'm ook niet helemaal dus.....
I had a signature once. It was awful.
pi_61663249
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:25 schreef Twinky het volgende:
bij jou komt het toch ook wel zoeper. Ik vertrouw erop!

* Twinky zingt samen met Paradijsvogeltje het 'seks-is-lekker'-lied :
zingt mee
  dinsdag 16 september 2008 @ 07:47:45 #220
92409 Twinky
Little star.
pi_61666363
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:18 schreef zoeperzazke het volgende:
da's lief van je, maar als de mirena er eenmaal uit is waag ik mij niet meer aan een nieuwe. Daar is deze ervaring te naar voor. Als ik hem 'gewoon' verloren was had ik hem zeker opnieuw laten plaatsen maar nu hij op zo'n vervelende wijze kwijt is geraakt doe ik het niet meer.... Ik hou het bij de nuvaring, heel misschien dat ik tzt nog eens naar de Implanon ga kijken maar daar schijn je nog veel doorbraakbloedingen bij te hebben en dat is 'm ook niet helemaal dus.....
Implanon is een hormonenbom! Maar de Nuvaring is prima en beter ook dat je nu voorzichtig met jezelf doet
pi_61674991
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mijn libido is terug
* Paradijsvogeltje klopt af...
Ben erg blij voor je!!!!!
pi_61675193
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:18 schreef zoeperzazke het volgende:
da's lief van je, maar als de mirena er eenmaal uit is waag ik mij niet meer aan een nieuwe. Daar is deze ervaring te naar voor. Als ik hem 'gewoon' verloren was had ik hem zeker opnieuw laten plaatsen maar nu hij op zo'n vervelende wijze kwijt is geraakt doe ik het niet meer.... Ik hou het bij de nuvaring, heel misschien dat ik tzt nog eens naar de Implanon ga kijken maar daar schijn je nog veel doorbraakbloedingen bij te hebben en dat is 'm ook niet helemaal dus.....
Blijft uiteindelijk zo dat ieder lichaam anders op een zelfde iets reageert.... Blijven luisteren naar je lichaam is vaak 't beste voor jezelf!

Ik vind jullie super! Dit is enorm leerzaam en de steun die jullie elkaar geven is fantastisch - en zoals jullie het kunnen merken is dit mijn eerste forum ervaring...
  dinsdag 16 september 2008 @ 17:23:03 #223
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61679365
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:18 schreef zoeperzazke het volgende:
da's lief van je, maar als de mirena er eenmaal uit is waag ik mij niet meer aan een nieuwe. Daar is deze ervaring te naar voor. Als ik hem 'gewoon' verloren was had ik hem zeker opnieuw laten plaatsen maar nu hij op zo'n vervelende wijze kwijt is geraakt doe ik het niet meer.... Ik hou het bij de nuvaring, heel misschien dat ik tzt nog eens naar de Implanon ga kijken maar daar schijn je nog veel doorbraakbloedingen bij te hebben en dat is 'm ook niet helemaal dus.....
Kan ik me helemaal voorstellen meid.. Tis echt heel jammer dat het zo is gelopen idd! Schrale troost is dat je de nuvaring nog hebt, dat er iig een andere methode van anticonceptie ook redelijk goed bevalt.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61749876
Nu anderhalve week verder nog steeds nergens last van, dit weekend gaan lief en ik met vakantie, maar ik denk dat ik er ook dan geen last van zal hebben *afkloppen*
Wilde Zoeper heel veel succes wensen voor volg.wk. dinsdag! ik hoop dat het snel achter de rug is! Succes meid!
pi_61751426
Mooi zo, biebelbons!
* Paradijsvogeltje klopt ook even voor je af...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61756153
*knopjes*
pi_61756179
quote:
zoeperzazke schreef het volgende:

Implanon
Kan me goed voorstellen dat je hem niet weer wil laten zetten. Wel echt super vervelend dat het zo moet!

Maar over Implanon, ik heb er ook over na zitten denken maar toen ik er tegen mijn vader (huisarts) over begon zei hij dat hij twijfelde over de veiligheid van Implanon m.b.t. zwangerschap. Ik weet niet precies wat hij bedoelde, maar ik neem aan dat hij nogal eens kwijt wil raken, ofzo...

Edit: Helemaal vergeten! Ik denk dat ik gisterochtend ongesteld was, of ik had gewoon een doorbraakbloeding, na een zware nacht

[ Bericht 9% gewijzigd door Ofresca op 19-09-2008 16:16:32 ]
  vrijdag 19 september 2008 @ 12:37:43 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61756180
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:25 schreef Fuck_It het volgende:
Ik bedacht me laatst dat ik inderdaad wel constant puistjes heb, terwijl ik die in mn puberteit nauwelijks had
Yep, ik heb ook puistjes en die had ik vroeger ook nooit . Hopelijk gaat dat weer voorbij.
Voor de rest ben ik wel aardig tevreden momenteel. Heb hem nu 3 maanden en het lijkt idd wat tot rust te komen allemaal.
Niet meer actief op Fok!
pi_61760773
ik heb 'm al jaren en mijn acne is weer terug. Ik heb me er nu maar bij neergelegd dat ik altijd wel pukkeltjes zal hebben

Met de diane pil was het een stuk minder. Naja je kan niet alles hebben
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_61762728
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:14 schreef biebelbons het volgende:
Wilde Zoeper heel veel succes wensen voor volg.wk. dinsdag! ik hoop dat het snel achter de rug is! Succes meid!
da's superlief van je! Ik probeer zo mijn best te doen om er niet aan te denken maar onbewust bouwt die spanning zich toch op he.... bleeegh..... zal zo blij zijn als het voorbij is! Overigens is mijn huid momenteel helemaal slecht, ik schrok echt van de huiveelheid pukkeltjes.... wel raar aangezien ik alweer 3 weken aan de nuvaring ben..... Dus of het nou nog komt van de hormoovrije periode? (ik ga er even vanuit dat ik met Mirena maar heel korte tijd veilig geweest ben en hormonen heb gehad)
I had a signature once. It was awful.
pi_61819535
Morgen is de dag en ik voel me zo zenuwachtig.... bah bah.....
I had a signature once. It was awful.
pi_61824448
Succes!
  maandag 22 september 2008 @ 17:20:12 #233
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61829229
Heeeel veel succes zoeperzazke, ik zal je wat positieve energie toesturen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61832683
Aaaaw Enfermera, die ava! Haha! Verder probeer ik mijn zenuwen gewoon voor de gek te houden, alsof het pas volgende week is. Hopelijk trapt mijn gevoel daar nog even in want hoe korter ik zenuwachtig ben hoe minder erg het is
I had a signature once. It was awful.
  maandag 22 september 2008 @ 19:38:47 #235
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61832909
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:31 schreef zoeperzazke het volgende:
Aaaaw Enfermera, die ava! Haha! Verder probeer ik mijn zenuwen gewoon voor de gek te houden, alsof het pas volgende week is. Hopelijk trapt mijn gevoel daar nog even in want hoe korter ik zenuwachtig ben hoe minder erg het is
Thanks
Zo is het! Je lichaam voor de gek houden FTW
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61844733
Succes vandaag zoeper!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61848803
Nog 2 uur en dan lig ik daar.... Yikes!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:23:37 #238
92409 Twinky
Little star.
pi_61848906
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Nog 2 uur en dan lig ik daar.... Yikes!
komt heeeelemaal goed hoor die mensen weten wat ze doen!
pi_61854381
Ik ben weer terug. De hysteroscopie ging niet door, omdat het apparaat bezet was. Ze hadden me geprobeerd te bellen maar zonder succes. Ik was wel thuis maar hun nummer (anoniem) wordt geblokkeerd. De assistente was zo dozig geweest om verder niet in mijn dossier te kijken, waar ik gewoon mijn mobiele nummer had staan.... *zucht*

Gelukkig heb ik wel nog duidelijk met de gyn kunnen praten wat veel opheldering gaf. Ze heeft ook nog een keer een echo gemaakt en het spiraal is écht onvindbaar. De kans is zo'n 99% dat hij gewoon in mijn buikholte zit nu, ergens. Vrijdag krijg ik wél de hysteroscopie om te kijken of er sporen in mijn baarmoeder zijn van de verdwenen mirena. Waarschijnlijk zullen we daarna moeten bespreken wat we gaan doen, opereren of niet. Het kleine probleem is namelijk dat we niet weten of hij hormonen afgeeft op dit moment, ja of nee. We kunnen hier zo niets over zeggen. Ik gebruik wel aniticonceptie nu (nuvaring) maar het kan ook dubbele anticonceptie zijn dus. Mocht ik een kinderwens hebben binnen 5 jaar zouden die hormonen wel tegen kunnen werken. (Heb ik niet, ik had zoiets van, Mirena 5 jaar, ok, na 5 jaar is het een mooi moment om aan kinderen te beginnen)

Ik denk dat ik de mirena in dit geval wel laat verwijderen, maar later dit jaar. Ik begin donderdag bij mijn nieuwe werk en wil niet gelijk vrij hoeven te vragen voor zo'n ingreep.... Het zou trouwens dezelfde ingreep worden die Enfermera had, met twee kleine gaatjes. Ik zie het allemaal wel. Eerst vrijdag afwachten, maar ik hoefde me in ieder geval verder echt geen zorgen te maken dat mijn vruchtbaarheid gevaar loopt, en dat is het belangrijkste.
Ben wel doodmoe van alle spanningen maar vond het wel héél fijn dat mijn lieve gyn me zo gerust stelde en al mijn vragen wilde beantwoorden en het consult toch door liet gaan, ook al was er geen hysteroscopie gedaan nu.....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:04:09 #240
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61855360
Jeetje, wat hefig meid! En een teleurstelling dat die scopie niet doorging...
Fijn dat je iig hebt kunnen praten met de gyn. Is het geen gevaar dan dat ie nu in je buikholte zit? Ik snap dat ie er sowieso uit moet, maar hoe lang ie erin zit geeft niet, een paar weken meer of minder? En hoe komt ie in godsnaam in je buikholte trouwens? Er is geen schade aan je baarmoeder zeg maar?
Mooi dat je vruchtbaarheid geen issue is meid.. In ieder geval geen zorgen voor later!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61856144
Het kán een gevaar zijn, als ik ineens heel erg veel pijn had gehad, en koorts (oftewel ontsteking). Aangezien ik hier geen last van heb gehad gedurende het proces dat dat ding door mijn baarmoederwand gewandeld is, is de kans dat het in dat opzicht kwaad kan te verwaarlozen. Er zal wel een gaatje in mijn baarmoeder gezeten hebben maar de baarmoeder kan dit zelf prima herstellen, daar hoef ik niet bang voor te zijn.

En ja, als hij eenmaal in de buikholte zit, dan zit ie daar toch.... zolang ik nergens last van heb maakt het niet uit of hij er morgen of in februari ofzo uitgehaald wordt zeg maar.....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:58:06 #242
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61856515
Oke, duidelijk.. Oh echt? Dat wist ik niet! Nou, mooi dat je zo'n goeie baarmoeder hebt dan he!

Ja precies, dat is ook waar. Zolang je niet ineens pijn krijgt weet je dat het goed zit. Wel heftig hoor meid.. Begrijp een beetje hoe je je voelt nav mijn eigen ervaringen Wanneer heb je weer een vervolgafspraak met de gyn? En wordt die hysteroscopie alsnog gedaan of niet?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61858427
vrijdag kwart over één staat de afspraak, en wel met hysteroscopie, maar als het te pijnlijk is dan stopt ze daar wel mee want het is puur ter bevestiging als extra informatie en niet supernoodzakelijk meer.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:57:55 #244
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61860225
Oke dan. Nou inderdaad... Kunnen ze niet gewoon een rontgenfoto maken van je buik? Daar zien ze dat ding toch ook op

In ieder geval succes alvast meid. Ben je al wat opgeluchter na dat gesprek met de gyn?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61897179
Halloo, ik ben ook in bezit van een mirena spiraal sinds 25 augustus....
en sindsdien ben ik dan ook gewoon ongesteld
Al 4 weken lang
Gaat dit nog over? Meer mensen met soortgelijke ervaringen? Moet over 2 weken op controle.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2008 09:26:24 ]
pi_61897855
Lovelylady, het is heel normaal om nog een aantal weken te bloeden, dat wordt langzaam steeds minder tot het helemaal weg is... je moet de Mirena altijd enkele weken/maanden de kans geven.
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:57 schreef Enfermera het volgende:
Oke dan. Nou inderdaad... Kunnen ze niet gewoon een rontgenfoto maken van je buik? Daar zien ze dat ding toch ook op
Die rx is 3 weken geleden gemaakt en daarop is hij inderdaad zichtbaar, anders waren al deze onderzoeken natuurlijk niet nodig geweest.....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 25 september 2008 @ 10:12:19 #247
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61898115
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Lovelylady, het is heel normaal om nog een aantal weken te bloeden, dat wordt langzaam steeds minder tot het helemaal weg is... je moet de Mirena altijd enkele weken/maanden de kans geven.
[..]

Die rx is 3 weken geleden gemaakt en daarop is hij inderdaad zichtbaar, anders waren al deze onderzoeken natuurlijk niet nodig geweest.....
Maar als ze 'm zien op die rontgenfoto hoeven ze dan toch niet nog 's een hysteroscopie te doen? Of doen ze die vooral om te kijken of er nog schade aan je baarmoeder is? Nouja meid. In ieder geval succes de komende tijd, en als je geopereerd gaat worden; neem daarna lekker de tijd om goed bij te komen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61898407
de hysteroscopie is vooral een 'zekerheidsonderzoek', om te kijken of alles in mijn baarmoeder gewoon normaal is en er geen sporen achter zijn gebleven. De gyn gaf aan dat als het te pijnlijk zou zijn ze ook niet koste wat kost door zou zetten omdat het enkel bedoeld is voor wat extra zekerheid. En na dit rare verhaal is wat zekerheid nooit verkeerd

Hoeveel dagen ben jij in totaal 'uit de running' geweest, in die zin dat je voor je geval echt te energieloos was om je normale ritme te volgen?
I had a signature once. It was awful.
pi_61927746
Straks gaan we weer.... toch weer zenuwachtig he
I had a signature once. It was awful.
pi_61927844
Oeh verrek, ik bedenk me ineens dat dit een van die zeldzame momenten is waarop ik ook deze smiley kan gebruiken

I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:07:13 #251
92409 Twinky
Little star.
pi_61928200
Succes zoeper! ik doe wel even mee:


Hier een probleempje sinds het weekend heeft mr. Twinky heel veel last van de draadjes, en als ik voel voel ik ook gewoon twee prikdingen die uitsteken. Voorheen zaten ze netjes naar achter! Hoe kan dat nou en hoe is het te verhelpen?
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:07:33 #252
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61929733
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:24 schreef zoeperzazke het volgende:
de hysteroscopie is vooral een 'zekerheidsonderzoek', om te kijken of alles in mijn baarmoeder gewoon normaal is en er geen sporen achter zijn gebleven. De gyn gaf aan dat als het te pijnlijk zou zijn ze ook niet koste wat kost door zou zetten omdat het enkel bedoeld is voor wat extra zekerheid. En na dit rare verhaal is wat zekerheid nooit verkeerd

Hoeveel dagen ben jij in totaal 'uit de running' geweest, in die zin dat je voor je geval echt te energieloos was om je normale ritme te volgen?
Ik heb er een week voor uitgetrokken. Vrijdag werd ik geopereerd, en de donderdag erop was ik al weer aangekleed en ging al even naar de stad, dat ging wel goed. Na 3-4 dagen had ik geen last meer van dat overtollige gas in mijn buik, maar had nog wel tot het weekend erna (dus ruim een week) last ervan als ik mn spijkerbroek aan had, dat drukte wat op de wondjes. Als ik lang zat had ik daar dus last van. Maar eigenlijk maar een weekje, viel me ontzettend mee.

Haha ja die smiley!

Succes Zoeper

@ Twinky: misschien een beetje frummelen met je vingers, dat je ze in een andere positie duwt? Of heb je dat al geprobeerd?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61931894
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:53 schreef zoeperzazke het volgende:
Oeh verrek, ik bedenk me ineens dat dit een van die zeldzame momenten is waarop ik ook deze smiley kan gebruiken


Als je straks ooit eens zwanger raakt en moet bevallen.. dan mag je ook deze gebruiken voor de weeën. In OUD staat er dan een topic vol met mensen die met je meedoen

Twinky, je kunt de draadjes nog een stukje laten afknippen. Je kunt ook nog de draadje weg proberen te duwen met een tampon ...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61933350
Nou, ik ben weer terug. De hysteroscopie viel gelukkig redelijk mee hoewel ik ook wel behoorlijk wat pijnstilling genomen had. Er komt koud water uit dat ding en dat was een héél vies gevoel, alsof je aan het plassen bent maar dan dus koud Voor ze zeg maar naar binnen ging hield ze hem natuurlijk 'voor die zone' tot ik ontspannen genoeg was, maar toen ik op het beeldscherm keek moest ik heel hard lachen, zie je je eigen onderkant daar even uitvergroot
Het is een heel bizarre ervaring om jezelf zo van binnen te zien, en het deed best even pijn, maar de conclusie was heel erg duidelijk: hij is foetsie.
Ze gaat het nu overleggen met haar collega's maar hoogstwaarschijnlijk wordt het advies dus opereren, dus *pffft* dat wordt nog wat. Dinsdag hoor ik meer, maar eigenlijk weet ik dus al waar ik vanuit moet gaan...
I had a signature once. It was awful.
pi_61961014
oh bah zeg 'zoep' dacht even kijken na mijn vakantie..weten ze dan waar ze dat ding gaan zoeken??

Hier nog steeds ok alleen wat klachten bij n strakke broek of 'zwaar' eten..als dat niet over gaat ga ik ook even langs de vrouwelijke huisarts..
Neem aan dat ze met n echo aparaat (wat ze over je buik halen) ook kunnen zien of hij goed zit en er geen vreemde dingen zijn??
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61961517
Ja hij zit gewoon rondom mijn baarmoeder, er zit wel wat speling in maar op de RX kunnen ze zien of hij meer naar links of naar rechts neigt en dan is het gewoon even zoeken..... het is geen gebied van meters dat ze door hoeven te spitten zeg maar het is wel vrij gericht.

Volgens mij kun je met een echo op je buik de mirena wel zien, maar is het minder gedetailleerd en precies dan een inwendige echo. De inwendige echo gebeurt veel dichter bij de bron natuurlijk....
I had a signature once. It was awful.
pi_61965480
Ik heb mijn Mirena afgelopen donderdag laten plaatsen en had van tevoren niet gegeten. Werd toen ik ging zitten erg misselijk en alles werd vaag voor mn ogen. Even gelegen, ging daarna wel. Inbrengen was even pijnlijk, maar de krampen erna zijn minder prettih. Paar dagen bloedverlies gehad, sinds gister niet meer. Nog wel steeds krampen aan de rechterkant van mijn baarmoeder, vooral als ik op bed lig, of (in de auto) zit. Is dit normaal en weet iemand hoe lang dit nog kan duren?
  zondag 28 september 2008 @ 17:17:34 #258
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_61974417
Hier ook weer terug van vakantie en toenemende krampen Ik heb em nu bijna 14 weken (dus toch al langer dan 3 maanden...) en heb nu af en toe echt steken... Krampen eigenlijk. Ben nog steeds niet ongesteld geweest. En ik heb ook al een halve week pijnlijke tepels.... Zou het gewoon een soort 'schijnmenstruatie' zijn? Ik zit te twijfelen of ik de huisarts hiervoor moet gaan raadplegen...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zondag 28 september 2008 @ 17:31:44 #259
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61974719
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:17 schreef Jipje het volgende:
Hier ook weer terug van vakantie en toenemende krampen Ik heb em nu bijna 14 weken (dus toch al langer dan 3 maanden...) en heb nu af en toe echt steken... Krampen eigenlijk. Ben nog steeds niet ongesteld geweest. En ik heb ook al een halve week pijnlijke tepels.... Zou het gewoon een soort 'schijnmenstruatie' zijn? Ik zit te twijfelen of ik de huisarts hiervoor moet gaan raadplegen...
Je kan toch gewoon een beetje ongesteld zijn ?
  zondag 28 september 2008 @ 21:51:13 #260
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61982114
quote:
Op zondag 28 september 2008 10:13 schreef Newsgirl het volgende:
Ik heb mijn Mirena afgelopen donderdag laten plaatsen en had van tevoren niet gegeten. Werd toen ik ging zitten erg misselijk en alles werd vaag voor mn ogen. Even gelegen, ging daarna wel. Inbrengen was even pijnlijk, maar de krampen erna zijn minder prettih. Paar dagen bloedverlies gehad, sinds gister niet meer. Nog wel steeds krampen aan de rechterkant van mijn baarmoeder, vooral als ik op bed lig, of (in de auto) zit. Is dit normaal en weet iemand hoe lang dit nog kan duren?
Heb je al een controle gehad of ie goed zit? Ik wil je niet ongerust maken, maar ik had ook specifiek rechtsonder pijn, en ik had een cyste.. Misschien is het toch even handig om een echo te laten maken om dat uit te sluiten Het kan idd ook gewoon menstruatiepijn zijn.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 28 september 2008 @ 21:54:02 #261
92409 Twinky
Little star.
pi_61982207
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:51 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Heb je al een controle gehad of ie goed zit? Ik wil je niet ongerust maken, maar ik had ook specifiek rechtsonder pijn, en ik had een cyste.. Misschien is het toch even handig om een echo te laten maken om dat uit te sluiten Het kan idd ook gewoon menstruatiepijn zijn.
ik heb links kramp, maar mijn baarmoedermond zit ook beduidend verder naar links in mijn vagina, dus ik denk dat mijn baarmoeder gewoon wat linksig is, en de Mirena dus ook. Al heb ik geen echo gehad
  zondag 28 september 2008 @ 22:06:19 #262
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61982586
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:54 schreef Twinky het volgende:

[..]

ik heb links kramp, maar mijn baarmoedermond zit ook beduidend verder naar links in mijn vagina, dus ik denk dat mijn baarmoeder gewoon wat linksig is, en de Mirena dus ook. Al heb ik geen echo gehad
Oke. Ja, dat kan ook best Ik zeg het alleen om jullie te waarschuwen. Waarschijnlijk is het dat niet, ik ben gewoon een van de unlucky few
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 28 september 2008 @ 22:17:55 #263
92409 Twinky
Little star.
pi_61982973
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:06 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oke. Ja, dat kan ook best Ik zeg het alleen om jullie te waarschuwen. Waarschijnlijk is het dat niet, ik ben gewoon een van de unlucky few
ja niet zo eng doen ik ben qua menstruatie één van de lucky few en de draadjes zitten er gewoon nog
  zondag 28 september 2008 @ 22:30:21 #264
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61983395
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:17 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja niet zo eng doen ik ben qua menstruatie één van de lucky few en de draadjes zitten er gewoon nog
Haha daarom, ik probeer me al in te houden Moooi!

@ Zoeper trouwens: mooi dat die hysteroscopie goed ging.. Spannend hoor, met die operatie enzo. Ff rustig over nadenken!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 28 september 2008 @ 22:39:57 #265
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_61983698
Ik heb de laatste maanden erg last van steken links onderin mijn buik (meer in mijn zij zeg maar). De ene keer is het heftiger dan de andere keer, vooral bij traplopen en autorijden merk ik het.
Ik weet niet of het iets met de Mirena, mijn blaasproblemen, PCOS of iets totaal anders te maken heeft, maar morgenochtend ga ik voor de zekerheid naar de huisarts...

Ook heb ik een zeer onregelmatige stoelgang, nog iemand die dit herkent toevallig?
  zondag 28 september 2008 @ 22:43:22 #266
92409 Twinky
Little star.
pi_61983803
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb de laatste maanden erg last van steken links onderin mijn buik (meer in mijn zij zeg maar). De ene keer is het heftiger dan de andere keer, vooral bij traplopen en autorijden merk ik het.
Ik weet niet of het iets met de Mirena, mijn blaasproblemen, PCOS of iets totaal anders te maken heeft, maar morgenochtend ga ik voor de zekerheid naar de huisarts...

Ook heb ik een zeer onregelmatige stoelgang, nog iemand die dit herkent toevallig?
Onregelmatige stoelgang betekent meestal dat er ergens in je lichaam iets uit balans is. Stress bijvoorbeeld ik heb laatst een poedertje gekregen dat ik 's ochtends moet drinken, dat zou moeten werken
Maar vraag het vooral aan je huisarts
  zondag 28 september 2008 @ 22:50:56 #267
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_61984036
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:43 schreef Twinky het volgende:

Onregelmatige stoelgang betekent meestal dat er ergens in je lichaam iets uit balans is. Stress bijvoorbeeld ik heb laatst een poedertje gekregen dat ik 's ochtends moet drinken, dat zou moeten werken
Maar vraag het vooral aan je huisarts
Het hangt sterk samen met die steken in ieder geval. Gek eigenlijk; ik heb geen stress, eet ontzettend veel volkoren producten en ik slaap en sport meer dan ooit tevoren...

Nou ja, ik ben benieuwd of de huisarts een mogelijke verklaring heeft. Domme vraag misschien, maar kan je met een eendenbek zien of de Mirena nog goed zit, of heb je er echt een echo voor nodig? Na 3,5 jaar zou een check sowieso geen overbodige luxe zijn lijkt me.
  zondag 28 september 2008 @ 22:55:44 #268
92409 Twinky
Little star.
pi_61984171
ze kunnen kijken of de draadjes er nog zitten, maar niet in je baarmoeder
pi_61984318
een inwendige echo geeft de meeste zekerheid of je mirena nog goed ziet. Zonder echo kun je daar weinig over zeggen.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 28 september 2008 @ 23:05:31 #270
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_61984458
Hmm, die draadjes heb ik nog nooit gevoeld eigenlijk. Nou ja, ik wacht morgen wel af.
  zondag 28 september 2008 @ 23:07:31 #271
92409 Twinky
Little star.
pi_61984525
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hmm, die draadjes heb ik nog nooit gevoeld eigenlijk. Nou ja, ik wacht morgen wel af.
Niet? Probeer eens met een/twee vinger/vingers je vagina in te gaan, heel diep, tot je bij je baarmoedermond komt, en dan goed erop, naast, omheen voelen. De draadjes zijn best stevig, zou moeten lukken
  zondag 28 september 2008 @ 23:11:12 #272
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_61984626
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:07 schreef Twinky het volgende:

Niet? Probeer eens met een/twee vinger/vingers je vagina in te gaan, heel diep, tot je bij je baarmoedermond komt, en dan goed erop, naast, omheen voelen. De draadjes zijn best stevig, zou moeten lukken
I know, maar ik heb ze nooit kunnen vinden...
  zondag 28 september 2008 @ 23:16:43 #273
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61984780
Ik kan ze ook niet meer terugvinden hoor.. Maar dan zijn ze gewoon helemaal om je baarmoedermond heengedraaid. Hij zit nog gewoon goed bij mij.. Hoop bij jou ook TSE!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 28 september 2008 @ 23:23:24 #274
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_61984968
Hij zit er nog wel denk ik. Een paar maanden geleden zijn er rontgenfoto's van mijn blaas gemaakt en daar was 'ie duidelijk op te zien.
pi_61991102
Goedemorgen allemaal, ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden tijdens het weekend, het heeft me erg gerustgesteld. Mijn verhaal:
Ik was naar de huisarts gegaan voor anticonceptie en aangezien ik de pil al jaren had gebruikt en daar niet goed tegen kon wilde ik iets anders proberen. Ze stelde het spiraal voor. Ik had van mijn zus en andere vrienden al positieve verhalen gehoord, dus dat leek me een goed idee.
Op dinsdag naar de huisarts gegaan omdat ze ze altijd zelf plaatst. Helaas ging dat echt voor geen meter, ze kon er niet bij. Ik had echt vreselijke pijn en lag te huilen op de bank. Toen ik thuis was had ik echt een vreselijke huilbui (en dat ding zat er nog niet eens in lol!). Op donderdag naar de gynaecoloog om hem te plaatsen. Mijn baarmoeder ligt gekanteld, dus daarom kon de huisarts er niet bij. Het was weer zo'n helse pijn dat de gynaecoloog me een verdoving gegeven heeft. Gelukkig een hele aardige man en assistente die me heel erg gerust hebben gesteld.
De dagen daarna gespannen buik (alsof mijn baarmoeder uit elkaar getrokken werd). En inderdaad het gevoel dat ik een hele grote tampon in me heb die ik er eigenlijk het liefst uit wil trekken.
Heb me het hele weekend depressief gevoeld, heel veel moeten huilen, misselijk en hoofdpijn en erg moe. Vond het lastig om normaal te lopen de eerste dag en ben gewoon heel voorzichtig geweest (zitten, liggen omdraaien enz). Nu, na 4 dagen heb ik het gevoel dat het iets beter gaat, ben nog steeds wel moe, maar de pijn is stukken minder. Ik blijf positief en ga er ook vanuit dat ik er helemaal al zal wennen.

P.S. Ik hoor van sommige van jullie dat jullie is aangeraden tot de eerste controle met condooms te vrijen. Mijn gynaecoloog en huisarts hebben allebei gezegd dat het gelijk veilig is. Interessant dat er verschillende adviezen worden gegeven.

Bedankt voor het luisteren
  maandag 29 september 2008 @ 11:24:14 #276
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61991909
Wat een verhaal KinKin! Wel goed dat het inmiddels al wat beter met je gaat.
Inderdaad, volgensmij geven ze dat advies van die condooms meer om er zeker van te zijn. Mocht je toch zwanger raken die eerste tijd dan is het nogal rot om dat ding weer te laten verwijderen enz.. denk dat ze het daarom doen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61992303
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:47 schreef KinKin het volgende:
P.S. Ik hoor van sommige van jullie dat jullie is aangeraden tot de eerste controle met condooms te vrijen. Mijn gynaecoloog en huisarts hebben allebei gezegd dat het gelijk veilig is. Interessant dat er verschillende adviezen worden gegeven.
In principe is het spiraaltje direct veilig. Maar mocht je net zoiets overkomen als wat mij is overkomen, dat het spiraaltje zich gezellig een weg door mijn baarmoeder naar mijn buik heeft gebaand, dan was ik dus in de 4 a 5 weken voor mijn controle gewoon harstikke vruchtbaar. Pas met je controle wordt gecontroleerd of hij op de goede plaats zit. Zit hij dat, dan ben je dus inderdaad niet vruchtbaar geweest, maar als hij toch niet op de juiste manier geplaatst is of niet helemaal goed zit, heb je toch een risico gelopen. Om die reden is het toch maar slim om een condoom te gebruiken tot je controle.
I had a signature once. It was awful.
pi_61992663
Dank je Enfermera en je hebt helemaal gelijk Zoeper, ik ga ook zeker met condooms vrijen de komende tijd. Beter het zekere voor het onzekere nemen, toch?

Zoeper, ik had je verhaal gelezen, erg naar, ik hoop dat alles verder soepel gaat verlopen. Leuk om te zien dat je ook een cavia-gek bent
  maandag 29 september 2008 @ 18:53:08 #279
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_62003134
De steken in mijn zij blijken vanuit mijn rug te komen en hebben geen bal met mijn Mirena te maken.
pi_62019228
Kinkin, tsjonge.. wat een gedoe meid! Goed dat je je al wat beter voelt.

TSE, fijn dat het niks met de mirena van doen heeft. Maar het is verder dus ook niets ernstigs?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:19:54 #281
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62019434
TSE, mooi zo dat dat het niet is, maar idd, weten ze dan wat het wel is?
Het gaat met mij echt zoooveel beter. Mijn menstruatie is veel minder heftig, gewoon wat irritante buikpijn maar goed te doen, soms 2 paracetamolletjes maar soms ook gewoon niks. Echt heerlijk. Nu ben ik echt blij met mn Mirena!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62021276
Ik ben er al heel lang blij mee
Ik heb gisteren mijn maandverband gedoneerd aan mijn ongestelde zusje. Ze had niks meer en toen ik zei: " Je had vandaag toch kunnen kopen? ", zei ze: "Jij bent toch niet meer ongesteld "
Oja
pi_62023985
De gyn heeft net gebeld. Ik heb een afspraak gemaakt voor 4 november om te worden geopereerd. Dat is 's ochtends. Als het meevalt mag ik 's avonds naar huis maar het kan een beetje lastig worden omdat het spiraaltje vast kan groeien in het vetschort en dan is het pulken *slik*. Op 20 oktober heb ik een afspraak bij de anesthesist en moet ik ook bloed laten prikken.

heb toch wel even een brok in mn keel nu, ondanks alles is het toch best eng (ben nog nooit onder narcose geweest of iets dergelijks) en vind ik het heel erg dat zoiets normaals voor mij zo raar moet lopen
I had a signature once. It was awful.
pi_62024466
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:37 schreef zoeperzazke het volgende:
De gyn heeft net gebeld. Ik heb een afspraak gemaakt voor 4 november om te worden geopereerd. Dat is 's ochtends. Als het meevalt mag ik 's avonds naar huis maar het kan een beetje lastig worden omdat het spiraaltje vast kan groeien in het vetschort en dan is het pulken *slik*. Op 20 oktober heb ik een afspraak bij de anesthesist en moet ik ook bloed laten prikken.

heb toch wel even een brok in mn keel nu, ondanks alles is het toch best eng (ben nog nooit onder narcose geweest of iets dergelijks) en vind ik het heel erg dat zoiets normaals voor mij zo raar moet lopen
ah, wat naar Veel succes en sterkte, jammer dat je zo'n pech hebt
pi_62025946
zoeper sterkte en succes dan maar...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:53:19 #286
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_62033995
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:37 schreef zoeperzazke het volgende:
De gyn heeft net gebeld. Ik heb een afspraak gemaakt voor 4 november om te worden geopereerd. Dat is 's ochtends. Als het meevalt mag ik 's avonds naar huis maar het kan een beetje lastig worden omdat het spiraaltje vast kan groeien in het vetschort en dan is het pulken *slik*. Op 20 oktober heb ik een afspraak bij de anesthesist en moet ik ook bloed laten prikken.

heb toch wel even een brok in mn keel nu, ondanks alles is het toch best eng (ben nog nooit onder narcose geweest of iets dergelijks) en vind ik het heel erg dat zoiets normaals voor mij zo raar moet lopen
Misschien krijg je wel een ruggeprik, da's echt vet cool!

@Enfermera en Paradijsvogeltje: waar de klachten precies vandaan komen is niet helemaal duidelijk, maar ik ben doorverwezen naar een therapeut. Waarschijnlijk heeft het met spieren in mijn rug te maken volgens de huisarts...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:08:23 #287
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62039916
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:37 schreef zoeperzazke het volgende:
De gyn heeft net gebeld. Ik heb een afspraak gemaakt voor 4 november om te worden geopereerd. Dat is 's ochtends. Als het meevalt mag ik 's avonds naar huis maar het kan een beetje lastig worden omdat het spiraaltje vast kan groeien in het vetschort en dan is het pulken *slik*. Op 20 oktober heb ik een afspraak bij de anesthesist en moet ik ook bloed laten prikken.

heb toch wel even een brok in mn keel nu, ondanks alles is het toch best eng (ben nog nooit onder narcose geweest of iets dergelijks) en vind ik het heel erg dat zoiets normaals voor mij zo raar moet lopen
Jeetje, heftig meid. Kan het me helemaal voorstellen, tis zeker ook eng als je nog nooit onder narcose bent geweest! Was ik ook niet! Bij mij ging alles goed, ik was snel onder zeil en had niet veel last van de narcose daarna. Gewoon rustig aan doen. en tis idd gewoon kut dat het niet gewoon goed kan gaan bij je en dat dat ding moet gaan wandelen door je lijf Het is rot, maar het moet gebeuren. Neem de tijd om uit te rusten en aan te sterken en doe niet alsof dit niks is, het is inderdaad nog steeds een ingreep.
Sterkte.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62042025
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:

Misschien krijg je wel een ruggeprik, da's echt vet cool!
Nee dit gaat standaard onder algehele narcose. En dat is maar goed ook want ik wil er écht niet bij zijn
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:59:20 #289
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62062668
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 06:55 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nee dit gaat standaard onder algehele narcose. En dat is maar goed ook want ik wil er écht niet bij zijn
Kan me er goed iets bij voorstellen ja...

Succes iig! Komt helemaal goed!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_62123053
Jeetje Zoeper dat pulken deed mijn nog niet bestaande ontbijt toch wel even omhoog komen zetten :S
Ruggeprik lijkt me idd ook niet bepaald geweldig in dit geval.
Alvast heel veel succes gewenst!

Hier inmiddels geen krampjes meer, wel n ieniemienie beetje ongesteld (geweldig van super de super tampons naar de kleinste die ze hebben en dan drie druppels opvangen )
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:22:38 #291
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62185601
Tralala, ik ben inmiddels "ff" verhuisd.
En ik heb de halve dag headlights en manische buien en mijn libido was weer erg hoog. Ik had alleen geen tijd voor intimiteit...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62196224
Heb nu de Mirena anderhalve week en heb dagelijks last van veel buikpijn en heb het idee dat ik hem echt voel zitten. Ik zit dagelijks op mijn werk pijn te lijden en begin dat eigenlijk zat te worden. Is dit normaal en hoe lang duurt het voordat ik er aan gewend raak of is het verstandiger als ik mijn huisarts eens bel?
pi_62203259
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:49 schreef KinKin het volgende:
Heb nu de Mirena anderhalve week en heb dagelijks last van veel buikpijn en heb het idee dat ik hem echt voel zitten. Ik zit dagelijks op mijn werk pijn te lijden en begin dat eigenlijk zat te worden. Is dit normaal en hoe lang duurt het voordat ik er aan gewend raak of is het verstandiger als ik mijn huisarts eens bel?
Pijn lijden lijkt me niet normaal. Misschien heb ik wel een abnormaal positieve ervaring met Mirena, maar ik had na een dagje al nergens meer last van. En in het algemeen geldt: als je je ongerust maakt, moet je gewoon de huisarts bellen!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_62203306
Sluit me bij Tuxepux aan, zoveel pijn is echt niet normaal! Na het plaatsen heb ik ook direct geen buikpijn of kramp meer gehad!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:23:12 #295
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62207074
Ik heb nog wel aardig veel pijn gehad daarna, maar na 1,5 week was dat zeker zowat over, alleen de dag erna heb ik pijn gehad en daarna ging het langzaam aan beter. Maar weet niet of mijn ervaring hier mee telt
En idd, ik sluit me erbij aan; better safe than sorry, als je twijfelt gewoon naar je huisarts!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:13:02 #296
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62211618
Hier sluit ik me bij aan. Ík had na een paar dagen vrijwel geen buikpijn meer...
En idd: zorgen maken is bellen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62237004
tvp, wil binnenkort toch maar een mirena want ben de pil echt zat
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:42:34 #298
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62240415
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:30 schreef lienelien het volgende:
tvp, wil binnenkort toch maar een mirena want ben de pil echt zat
Toch wel!? Leuk!
Ik ben er echt superblij mee. Wil je nog wat weten of is alles duidelijk?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:45:21 #299
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62240500
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hier sluit ik me bij aan. Ík had na een paar dagen vrijwel geen buikpijn meer...
En idd: zorgen maken is bellen.
Ook ik sluit me aan. Ik had geen buikpijn, maar maagpijn, welke ik zelf veroorzaakt had en ook zelf weer weggenomen heb Dus: BELLEN!!

Hier zijn de krampen trouwens ook met de noorderzon vertrokken Dus waarschijnlijk toch een schijnmenstruatie, aangezien ik ook pijnlijke tepels had
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_62265860
Vandaag met de huisarts gesproken. Het schijnt bij sommige vrouwen voor te komen dat het lichaam probeert het spiraal weg te duwen, waardoor die krampen en andere bijwerkingen veroorzaakt worden. Deze pijn kan maanden aanhouden en tot die tijd mag ik pijnstillers slikken . De andere optie is om het spiraal weg te halen als ik het echt niet volhoud. Ik kijk het dus nog even aan.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:41:50 #301
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62269538
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:19 schreef KinKin het volgende:
Vandaag met de huisarts gesproken. Het schijnt bij sommige vrouwen voor te komen dat het lichaam probeert het spiraal weg te duwen, waardoor die krampen en andere bijwerkingen veroorzaakt worden. Deze pijn kan maanden aanhouden en tot die tijd mag ik pijnstillers slikken . De andere optie is om het spiraal weg te halen als ik het echt niet volhoud. Ik kijk het dus nog even aan.
Eh Okeeee. Heb je al een echo laten maken om te kijken of ie goed zit? Je hebt wel een afspraak hoop ik voor over een paar weken? Want dat moet je echt ff doen lijkt me.. En maanden met pijn lopen is echt niet tof, ik spreek uit ervaring. Echt, gewoon naar je huisarts gaan als je het niet meer ziet zitten. Maanden pijnstillers slikken is ook niks.. Succes & sterkte iig!

Ik ben vandaag op controle geweest bij de gyn, heb wat vraagjes gesteld en we hebben het wat gehad over de operatie. Ze vertelde dat ze de cyste een soort van eruit 'pellen'. Ze vertelde ook dat als je 10 min later zou kijken in die eierstok, dat die zich al helemaal weer 'gesloten' heeft, gevuld is waar die cyste zat. Het is heel flexibel materiaal zeg maar.
De cyste bestond inderdaad alleen maar uit bloed en vocht, gelukkig.
Ik heb nog gevraagd naar de kans op herhaling, maar daar kon zij helaas niets over zeggen. Dat dacht ik al, maar ik dacht ik vraag het. Ik had gewoon domme pech, dat zou best nog een keer kunnen voorkomen maar ook heel goed van niet..

Ik ben iig blij dat het niets ernstigs was. Nu rustig afwachten tot mn littekens helemaal genezen zijn.. Maar dat heeft tijd nodig.
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')