Ja ik denk het welquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Denk je echt dat Ajax bereidt is 6 mil te gaan betalen?![]()
Het zou wat zijn..
Nou ja, die bijven nu bij de A selectie, maar zullen weinig spelen, dus als het moet kunnen die wel weg denk ik.quote:
Ik hoop dat ze weinig spelen, als ze veel spelen worden ze A: heel goed, of B: zijn er teveel geblesseerden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, die bijven nu bij de A selectie, maar zullen weinig spelen, dus als het moet kunnen die wel weg denk ik.
Sja, ik heb daar sowieso mijn twijfels over, of we halverwege het seizoen wel een volwaardig elftal kunnen opstellen, en dan heb ik het niet alleen over blessures. De jonkies krijgen ook vaak een dip.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze weinig spelen, als ze veel spelen worden ze A: heel goed, of B: zijn er teveel geblesseerden.
Klinkt niet slecht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
Dit wordt de nieuwe stadionhit voor komend seizoen bij Ajax:
Ik hoorde het van een paar maten ja, scheen erg leuk te zijnquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
Ook lekker positief nummertje.quote:
We hebben talent zat achterin we moeten oudere hebbenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef Fortitudo het volgende:
ik had tien topics geleden gezegd dat het wel 7 miljoen ofzo zou worden. toen werd ik uitgelachen. ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs wordt.
waarom proberen ze ivanovic niet te halen, die mag vertrekken bij chelsea, verdient daar niet absurd veel en is nog maar 19.
Ivanovic is 24quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef Fortitudo het volgende:
ik had tien topics geleden gezegd dat het wel 7 miljoen ofzo zou worden. toen werd ik uitgelachen. ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs wordt.
waarom proberen ze ivanovic niet te halen, die mag vertrekken bij chelsea, verdient daar niet absurd veel en is nog maar 19.
Mooiste club ter wereld... En Barca ineens niet meer.quote:
quote:Zaakwaarnemer Perez ‘geschokt’
ROTTERDAM - Karsten Aabrink, de zaakwaarnemer van Kenneth Perez, zegt ‘diep geschokt’ te zijn door de manier waarop zijn pupil is behandeld door Ajax. De Deen hoorde gisteren van coach Marco van Basten dat hij is teruggezet naar de tweede selectie van de Amterdammers.
Volgens Aabrink heeft hij met verbijstering kennis genomen van de beslissing van de technische baas van Ajax. ,,Het is volledig van de gekke dat je een speler zes maanden geleden terughaalt naar Amsterdam en er nu op deze manier mee omgaat,’’ zegt de zaakwaarnemer. ,,Zeker als je ziet hoe Kenneth sinds zijn terugkeer bij Ajax gepresteerd heeft.’’
Aabrink zit vandaag met Ajax aan tafel om een oplossing te vinden voor de situatie. Daarover wil hij nog niets kwijt. Wel benadrukt de Deen nogmaals dat hij de handelswijze van Ajax op geen enkele manier kan begrijpen. ,,De voetballerij heeft zich op deze manier weer eens van haar meest wrede kant laten zien. Onbegrijpelijk,’’ besluit Aabrink.
Kenneth Perez geeft geen commentaar op zijn situatie zolang er geen oplossing is. De speler heeft vandaag, tijdens de Open Dag van Ajax, een vrije dag gekregen.
AD
Blablabla, wat een gejank.quote:
Kenneth Perez heeft zwaar kut gepresteerd, logisch dus dat hij weg mag.quote:,,Het is volledig van de gekke dat je een speler zes maanden geleden terughaalt naar Amsterdam en er nu op deze manier mee omgaat,’’ zegt de zaakwaarnemer. ,,Zeker als je ziet hoe Kenneth sinds zijn terugkeer bij Ajax gepresteerd heeft.’’
Tjah tis zn zaakwaarnemer, maar hij mag zn perez-bril wel even afzetten hoor, zo goed speelde hij niet sinds hij terug is bij Ajax en marco gaat voor de jeugd, dus oprotten.quote:
Ik zit met mijn feesttoeter in de aanslag hoor!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:01 schreef koningdavid het volgende:
Nog 20 minuten jongens, dan barst het festijn los op SBS.
zeer lekker weer voor een opendag!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:01 schreef koningdavid het volgende:
Moet dat spektakel geen eigen topic krijgen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:01 schreef koningdavid het volgende:
Open dag Ajax (5 augustus 2008, 13.20 tot 15.10 uur op SBS6)quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:12 schreef groenen het volgende:
[..]
Moet dat spektakel geen eigen topic krijgen?
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:59 schreef Lyzio het volgende:
Ik heb even een vraagje. Er is hier een user die frequent leuke dingen post, maar het gaat me om het filmpje van Johnny in zijn undersig.
gayquote:
Dan hoeft dit topic tenminste niet verneukt te worden met die Open Dag-shit.quote:
Heerlijk nummertje inderdaadquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
was kneiter grappig jaquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
Haha dat dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:39 schreef Cyberia18 het volgende:
De open dagen van Ajax...
[ afbeelding ]
Dat is vaker zo met Amsterdammersquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:55 schreef BB-boy het volgende:
Van der Wiel praat als Andre Ooijer.
Wel even de tekst leren dan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
wtf, van der wiel?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:00 schreef BB-boy het volgende:
Er is weinig Amsterdams aan, meer marokkaans.
Komt ook alleen maar door de OS.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:47 schreef Trancelocator het volgende:
En Robbert Schilder zit dus toch bij de selectie.
Verder was het tja.... toch inderdaad ""
Amsterdams accent heet dat.quote:
quote:ENSCHEDE - Robbie Wielaert blijft bij FC Twente. De 29-jarige verdediger werd de afgelopen tijd nadrukkelijk in verband gebracht met Ajax, maar FC Twente heeft een laatste bod van de Amsterdamse club op Wielaert dinsdagmiddag afgewezen. "En daarmee is een overgang definitief van de baan", aldus FC Twente-voorzitter Joop Munsterman.
Gelukkig is de er nog wel bij...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:47 schreef Trancelocator het volgende:
En Robbert Schilder zit dus toch bij de selectie.
Verder was het tja.... toch inderdaad ""
Heb ik iets gemist of doelt ie op z'n psv tijd?quote:Het is volledig van de gekke dat je een speler zes maanden geleden terughaalt naar Amsterdam en er nu op deze manier mee omgaat", zo citeert AD/Sportwereld de belangenbehartiger. "Zeker als je ziet hoe Kenneth sinds zijn terugkeer bij Ajax gepresteerd heeft."
Werd door Siem de Jong uit de basis gespeeld en krijgt er nu nóg een concurrent bij, logisch dus dat hij wegmoet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist of doelt ie op z'n psv tijd?
Hoe blij ik ook was met de terugkeer van Perez, hij faalde echt hard.
Hij heeft geloof ik twee penalties gescoord, voor de rest kan ik weinig bedenken. En om nou te zeggen dat hij de longen uit zijn lijf liep...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist of doelt ie op z'n psv tijd?
Hoe blij ik ook was met de terugkeer van Perez, hij faalde echt hard.
Vandaag trainde hij gewoon vol mee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:15 schreef DJ_Ryow het volgende:
Van der Wiel zegt dat ie helemaal fit is maar heeft de afgelopen week niet meegetraint, heeft nog pijntjes en de knie is nog niet als vroeger
Precies, Bisewar was bijv al afgeschreven maar mag nu toch blijven van Verbeek omdat ze niet zo ruim zitten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:37 schreef Trancelocator het volgende:
Is dat bij Feyenoord niet uit nood geboren? Ze staan nu alweer te popelen om Perez en Colin over te nemen.
Kunnen ze idd beter Perez/Luque/Leo pakken. Die Biseswar is helemaal bagger.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:40 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, Bisewar was bijv al afgeschreven maar mag nu toch blijven van Verbeek omdat ze niet zo ruim zitten.
Ik meende me goed te herinneren dat Verbeek afgelopen zondag tegenover NOS zei dat hij nooit de intentie had om hem in de verkoop te doen. Alleen die jongen voelt er zelf weinig voor om plaats te mogen nemen op de bank of tribune. In dat geval zou het volgens hem beter zijn om een club te zoeken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:40 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, Bisewar was bijv al afgeschreven maar mag nu toch blijven van Verbeek omdat ze niet zo ruim zitten.
Dat maakt mij geen flikker uit, maar ze proberen zomaar met je mee te ouwehoeren om interessant te zijn en vervolgens krijg je dat soort vragenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:51 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik heb ook een zachte g, maar ook een seizoenskaart
Volgens mij zei hij dat ze zeker tevreden zouden zijn als ze nog een Nederlandse centrale verdiger aan zouden trekken en dat zal misschien gebeuren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Zei Blind nou dat ze zich nog zeker verdedigend willen verstrerken of heel misschien?
Goed stukje..quote:Supporters staan hoog op de revolutieagenda van Coronel
Written by Peter van de Rijt
Monday, 04 August 2008
Supporters rechtvaardigen het bestaansrecht van voetbalclubs. Bij Feyenoord noemen ze zich het Legioen en het zou de beste schare van Nederland zijn, maar echt trouw zijn de fans van Ajax. Hand in hand in Rotterdam. Maar door dik en dun in goede en in barre tijden in Amsterdam. Je gunt ze toch eindelijk eens een feestje in de ArenA.
Het betaalde voetbal bestaat bij de gratie van de supportersscharen. Volgens velen heeft Feyenoord de beste aanhang, het Legioen. Ik hoor en lees vaak dat zelfs een uitbreiding tot 90.000 plaatsen De Kuip wekelijks zou doen barsten uit zijn voegen. Zoals vroeger vaak werd geroepen dat als Coen Moulijn op de middenstip in een stoel zou gaan zitten er al 15.000 supporters naar De Kuip zouden komen om hem te zien. Die verheerlijking van het Rotterdamse Legioen komt mij als veel te onzinnig over. Waarom zou Rotterdam het trouwste publiek hebben? Juist niet!
Ik denk dat juist Ajax de trouwste aanhang in Nederland heeft. Want waar De Kuip de afgelopen seizoenen leegstroomde en Feyenoord zelfs in het jubileumjaar niet voor uitverkochte stadions speelt, daar blijft de ArenA ondanks alle matige prestaties van Ajax zo goed als uitverkocht. Er zijn nu alweer wachtlijsten om een seizoenkaart te verkrijgen. Dat zal alleen maar meer worden nu matige voetballers het veld hebben moeten ruimen. Van Basten gaat voor kwaliteit en bravoure, niet voor arrogantie en lankmoedigheid.
Er is niet echt veel te vieren geweest de laatste jaren. Matige aankopen, tegenvallende trainers, ongeschikte bestuurders en geen Europees voetbal. Ondanks alles is de supporter Ajax de laatste jaren trouw gebleven. Steun door dik en dun, in goede en in barre tijden. Dat wordt vaak vergeten als de Ajax-supporter weer eens in een kwaad daglicht wordt gezet.
Supporter van Ajax zijn betekent lange files voor je je auto ergens ver weg van de ArenA kunt parkeren. Om vervolgens in de stromende regen naar het stadion te schuifelen. Overvolle treinen en metro’s waar je als slachtvee tegen elkaar aangedrukt staat. Lange wachttijden voor de poorten, waar je je slanke of gezette postuur door een onmogelijk draaipoortje mag kronkelen. Daarna moet je je door amper sociaalvaardige portiers laten betasten, terwijl deze mensen wel de allerlaatste zijn door wie je je überhaupt zou hebben willen laten bevoelen.
Vervolgens moet je je ongetrainde lichaam via de trap naar hoger gelegen plekken hijsen, omdat de roltrap het weer eens niet doet. Uitgeput haal je de eerste ring om vervolgens te constateren, dat je nog een zelfde afstand omhoog moet, omdat je op de tweede ring pas een seizoenskaart kon krijgen. Ja, de vraag naar een jaarkaart voor Ajax brengt je nog eens in beweging. Zonder EPO kun je het wel uit je hoofd laten al die trappen op te lopen.
Maar dan ben je er nog niet. Wel fysiek, maar nog niet wat ergernissen in en om de ArenA betreft. Vervolgens moet je in de rij staan om jezelf ArenA’s aan te schaffen. Een plastic rotkaartje met een afbeelding van de Admirals, Geer & Goor of Sensation White. Het zijn ware collector items, maar ik verzamel toch liever gewoon euro’s in mijn portemonnee, die ik vervolgens uit kan geven waar en wanneer ik wil. Niet in de ArenA, waar je in een volgende rij staat te wachten tot een incapabel niet-dienstbaar jongetje of meisje van de lagere school je een drankje doorgeeft, die een ander schoolkind achter hem of haar heeft getapt.
De drankjes zijn lauw, alcoholvrij en duur. De etenswaren zijn van het kwaliteitsniveau Euroshopper en voor prijzen die gelijke tred houden met de inflatie van bananenrepubliek Zimbabwe. En dat hondstrouwe Ajax-publiek pikt dat allemaal. De supporter in de ArenA geeft geen krimp. Hij ondergaat deze geseling gelaten en zakt uitgehongerd en dorstig in zijn groene, blauwe of oranje, maar niet rood-witte hardplastic stoeltje neer om “AJAX, AJAX” te schreeuwen als de omroeper, die daar sedert 1812 dienstdoet, 'ons aller Ajax' in onze oren tettert!
Deze supporters werden door de bezetters van het pluche met vreselijk veel dédain behandeld. In klare taal: onbeschoft en minderwaardig. Enige tekst en uitleg over het beleid, wat niet veel later wanbeleid bleek te zijn, bleef uit. Men mocht zoals ik al eens eerder schreef, ieder seizoen meer contributie betalen en verder de ‘bek houden’. Maar de supporters hoorde je niet. De SVA en AFCA Supportersclub trouwens ook niet. Men accepteerde alles gelaten, hopende op betere tijden.
En als uiteindelijk een honderdtal de stoute schoenen aantrok en luidruchtig het ontslag van bestuurders of directie eiste, dan stond er reeds een batterij ME-ers in slagorde klaar om deze ‘honden’ te temmen. Al jarenlang verbaas ik me dat Ajax-supporters dit alles klakkeloos accepteerden en al die vernederingen ondergingen. Dan ben je wel trouw tot in je laatste vezels. Dat kan niet anders.
En als ik het over trouw heb, dan doel ik niet op die ‘supporters’ die via de hoofdingang via prachtige roltrappen omhoog gaan naar hun businesslounges of Champions Lounge. Die zich rijkelijk voorzien van luxe broodjes, copieuze maaltijden en sjieke hapjes om langzaam aan naar hun mooie zichtplaatsen te gaan, omringd door vrouwen die primair en secondair gezien willen worden in hun laatste creaties en voor wie het voetbal slechts op de derde plek komt. Bij deze beschouwing ben ik uitermate vriendelijk en mild in mijn oordeel, zoals u van mij gewend bent.
Na afloop dalen deze ‘supporters’ weer met dezelfde roltrappen naar beneden, om op het parkeerdeck hun van het bedrijf geleaste bolides te stappen in de hoop dat velen hun tijdelijke rijkdom zien. Nee, hen bedoel ik niet als ik het over hondstrouwe Ajax-supporters heb. Het gaat mij hier om die duizenden en duizenden geweldige aanhangers, die eindelijk serieus genomen gaan worden. Zij staan heel hoog op de revolutieagenda van Uri Coronel. Als dan ook nog de nieuwe algemeen directeur Keje Molenaar vanuit de ArenA zijn scepter zwaait, dan zullen juist de supporters daar daadwerkelijk iets van merken.
In de jaren '70 en '90 zaten De Meer en het Olympisch Stadion bom en bomvol om Ajax de sterkste club van de wereld te zien worden en de successen te vieren. De laatste jaren viel er niets te vieren, alleen maar te rouwen. De nieuwe generatie supporters is even trouw en fideel als haar voorgangers. Zou de beloning aan het einde van dit seizoen er eindelijk aan komen? Je zou het ze van harte gunnen. Zoveel trouw, zolang wachten, dat moet toch eens beloond worden…
Ik wens U een mooie voetbalweek met veel goed nieuws vanuit Peking, waar Foppe en zijn mannen op hun Olympische medaillejacht gaan. Tot volgende week!
Peter van de Rijt
Hij had gewoon een hoog rendement met 7 uit 16 en een behoorlijk aantal assists. En uit de basis gespeeld door Siem de Jong? Maar een paar wedstrijden daarna stond hij er alweer in.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:13 schreef BB-boy het volgende:
Hij heeft geloof ik twee penalties gescoord, voor de rest kan ik weinig bedenken. En om nou te zeggen dat hij de longen uit zijn lijf liep...
Nu zelfs de Snor positief is, worden we kampioenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:11 schreef _Mike_ het volgende:
"Vanaf de eerste dag tot op heden alles wat van Basten doet vind ik heel verstandig en ben ik het roerig mee eens" aldus de Snor.
Leuk nummertje, artiest/titel iemand?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
Bob Marley, everything is going to be alrightquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Leuk nummertje, artiest/titel iemand?
Ik krijg er weer helemaal zin in als ik dit lees (en dat is niet sarcastisch bedoeld)quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:58 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Goed stukje..
Nu we het toch over Keje Molenaar hebben, hij begint een beetje een bierbuik te krijgen en zijn haren worden ook wat grijzer![]()
![]()
quote:
Is toch iets om trots op te zijn dat je club mensen uit het hele land trekt? Ik vind het altijd mooi als ik vanuit het diepe zuiden met de trein richting Amsterdam reis om dan op ieder station Ajax-supporters te zien instappen. Bij welke andere club heb je dat nou?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:50 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar ik werd helemaal gek bij de training "Wie is die donkere jongen met dat haar naar achter" "welke van de 3?"Met zo'n kut accent
![]()
Dezelfde dagjes mensen als tijdens de play-offs, maar midden in het seizoen zie/hoor je ze nooit.
Maar daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben, ik kan niet begrijpen dat als je uit Groningen komt dat je voor Ajax bent...
Als je uit een trouwe Ajax-familie komt is dat eigenlijk niet zo vreemd, dan doet de plaats er eigenlijk niet toe.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:28 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Alsnog vind ik het vreemd dat je voor een club kan zijn die 200KM buiten jou regio ligt. Maar dat is mijn mening en daar valt niet over te discussieren. Dus Nashje respecteer dat aub inplaats van je onder de gordel opmerkingen.
Vandaar dat het vaak zo stil is in de Arena, al die mensen uit het zuiden houden hun mond dicht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:31 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
En mij hoor je ook niet zoveel meer op de tribune, want waar ik 'vroeger' nog wel uit volle borst meebrulde hou ik nu steeds en steeds meer m'n smoel dicht zodat men mijn zachte 'G' maar niet hoort en ik tenminste geen vervelende opmerkingen naar mijn hoofd krijg
Ja want de supporters van Ajax hebben natuurlijk helemaal niets met dit topic te maken !quote:
Ik had het nog niet gezienquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:49 schreef JOHAN410 het volgende:
Hoogtepunten Ajax - Cardiff
Sorry als dit als gepost was kwam het zelf net pas tegen.
Inderdaad, dat soort combinaties wil ik volgend jaar ook graag zienquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:40 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ik had het nog niet gezien
Die aanval vanaf 0:50![]()
Heel lekker inderdaadquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:40 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ik had het nog niet gezien
Die aanval vanaf 0:50![]()
Dat je in een businessbox zit wil niet zeggen dat je geen supporter bent, wat een onzin zeg.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:58 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Goed stukje..
Nu we het toch over Keje Molenaar hebben, hij begint een beetje een bierbuik te krijgen en zijn haren worden ook wat grijzer![]()
![]()
Je kan zeggen wat je wil, maar de in de boxes zitten veel meer bobo's dan echte trouwe supporters.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:52 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat je in een businessbox zit wil niet zeggen dat je geen supporter bent, wat een onzin zeg.
Dat ontken ik ook niet maar het stukje zegt steeds ''supporters''. Ik weet zeker dat er zat genoeg echte supporters bij zitten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:57 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar de in de boxes zitten veel meer bobo's dan echte trouwe supporters.
Niet te vergeten dat het een column is hé, hij probeert mensen er juist mee te prikkelen en een (kwade)reactie mee uit te lokken om het in de aandacht te brengen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:58 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet maar het stukje zegt steeds ''supporters''. Ik weet zeker dat er zat genoeg echte supporters bij zitten.
Hij klinkt net als een communist man, zou me niks verbazen als hij alle rijke mensen ook criminelen vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |