Over grote cijfers werd niet zozeer geluld - wel over het feit dat AFC die pot redelijk makkelijk zou winnen en dat is ook gebeurd. Zonder dat ze echt heel hard hun best deden is het 0-2 geworden, hetgeen in de richtig was wat de meest voorspelden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 02:42 schreef Angstgegner het volgende:
Ik ook niet, al hadden ze het in de tweede helft natuurlijk wel moeilijk na de 0-1, maar voor de rest was ik zeer tevreden over het spel voor rust. Vooral Tioté en Douglas bevielen me uitstekend. Voor Douglas gaan we hopelijk pas volgend seizoen veel geld ontvangen. Maar waar zijn al die Ajacieden en Arsenal-fans nou met hun grote rotsmoel? Als je niet met de meute meelulde en voorspelde dat Twente beslist niet met hoge cljfers zou verliezen, werd je in de afgelopen dagen meewarig aangekeken.
Ik had het idee dat er een beetje twijfel in het team was, Arsenal nu, nu ze te pakken leken echt vast gaan zetten. Of toch doorgaan op ouwe voet, tegen zo'n club is dat toch dodelijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:38 schreef Damzkieee het volgende:
In de rust kregen er een paar blijkbaar de kriebels over het feit dat een goed resultaat erin zou zitten.
Daarom speelden ze bij jullie. Waren bang dat hun spiksplinternieuwe stadion werd geslooptquote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
Jullie of althans FC Twente krijgt ook nog een rekening in de bus want ik las dat er een brandje was is gesticht op de wc´s op de Zuidtribune , dus bij deze bedankt voor de nieuwe wc´s![]()
Er zou ook al een onderzoek gestart zijn door de Uefa
Gelet op de lelijkheid van het stadion is het voor jullie jammer dat het bij de WC's gebleven is. Als ze het nu helemaal plat gegooid hadden had je wellicht een leuk stadion zonder lelijke hoeken kunnen bouwen....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
Jullie of althans FC Twente krijgt ook nog een rekening in de bus want ik las dat er een brandje was is gesticht op de wc´s op de Zuidtribune , dus bij deze bedankt voor de nieuwe wc´s![]()
Er zou ook al een onderzoek gestart zijn door de Uefa
Ik vind het nog steeds een raar gezicht; McClaren als coach van Twente. Maar hij past zich in elk geval goed aan.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:12 schreef mcyodogg het volgende:
haha die McClaren heeft nu zelfs een Nederlands accent terwijl hij in zn moedertaal praat.
bron: Paroolquote:Wielaert laat steken vallen
AMSTERDAM - FC Twentespeler Robbie Wielaert kan voor Ajax een versterking betekenen in de eredivisie. Maar op Europees topniveau laat hij te veel steken vallen, bleek in het duel met Arsenal (0-2) gisteravond.
Het was de grootste test die Wielaert ooit voor de kiezen kreeg. In zijn loopbaan bij PSV, FC Den Bosch, NEC en FC Twente had hij nog nooit tegen een club gespeeld van het kaliber van Arsenal. En mocht Ajax alleen maar lovende scoutingsrapporten over Wielaert in de lade terugvinden, tegen de Engelse topclub kwamen ook zijn tekortkomingen aan het licht.
Waar Wielaert vorig seizoen onder meer imponeerde in de vier duels met Ajax, blijkt hij op Europees niveau niet de koersvaste kapitein op het schip. Hoewel hij met centrumverdediger Douglas en verdedigende middenvelder Cheik Tioté een sterke driehoek vormde, maakte hij ook in de goede eerste helft al een dekkingsfout. In de tweede helft zakten bijna alle spelers van Twente door het ijs.
Wielaert is het type verdediger dat graag naar voren verdedigt en dat brengt risico met zich mee. In de één-op-éénduels die het gevolg zijn van Wielaerts speelwijze, kwam hij vaak als winnaar uit de bus, maar soms ook niet. Waar hij Robin van Persie de doorgang een aantal keer versperde met een goed blok, mocht hij in de 38ste minuut van geluk spreken dat Douglas de voorzet van de doorgebroken spits van Arsenal voor een leeg doel wegkopte. Wielaert hapte op Van Persie, maar hij had de bal niet.
De grootste dekkingsfout maakte Wielaert bij de 1-0 van William Gallas. Bij een vrije trap van Robin van Persie liet hij Gallas voor zich komen en blokte hij diens schot met zijn verkeerde been. Die details zijn beslissend in het topvoetbal.
Van die fouten zullen de scouts van Ajax niet steil achterover slaan. Van een 29-jarige aanvoerder van een goed presterende provincieclub kun je tekortkomingen verwachten. Belangrijker is dat Ajax-trainer Marco van Basten vorig seizoen heeft kunnen zien dat Wielaert in de eredivisie een leidende rol kan hebben in de verdediging én goed kan spelen als inschuivende verdediger.
Ajax heeft de afgelopen weken geprobeerd om Wielaert los te weken bij FC Twente. Bij de laatste poging om hem naar Amsterdam te halen deed Ajax een tweetrapsvoorstel: een transfersom van zo'n drie miljoen euro om het tot 2010 lopende contract af te kopen plús het aanbod om één van de acht overbodige spelers bij de deal te betrekken. Maar Twente wilde niet.
De transfer lijkt van de baan te zijn, maar Ajax kan weer aankloppen bij Twente als de uitschakeling tegen Arsenal een feit is. Dan zou de halsstarrige houding van Twentevoorzitter Munsterman wel eens kunnen veranderen. Zonder de miljoeneninkomsten uit de Champions League is het wellicht beter een bijna dertigjarige verdediger voor een mooie prijs te verkopen.
Mocht Wielaert naar Ajax komen, dan is het niet per se een beletsel dat hij volgens de regels van de Uefa dit seizoen geen Europese duels meer mag spelen. In het Uefa Cuptoernooi heeft Van Basten met Oleguer en Gregory van der Wiel twee alternatieven.
Wat een dramatisch slecht artikel.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:07 schreef Dr.Aart het volgende:
Zo te lezen mag Ajax blij zijn dat Wielaert niet komt...
[..]
bron: Parool
Lijkt me meer het accent van Manchester.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:12 schreef mcyodogg het volgende:
haha die McClaren heeft nu zelfs een Nederlands accent terwijl hij in zn moedertaal praat.
Welkom in de CL.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Was een flinke lucky overwinning va Arsenal, erg matig gespeeld en erg matig gewonnen. Twente was veruit superieur en zou verdient hebben gewonnen!
Niet om het een of ander, maar hij duwt Adebayor naar beneden waardoor ie zelf ook weer hoger komt.quote:
En zo kun je alles goedpratenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:06 schreef Gunner het volgende:
Dat is ook een kwaliteit. Van de echte topteams
Dat vind ik over de hele wedstrijd gezien ook niet, van die 0-2. Maar het verschil tussen Twente eerste helft en tweede helft was wel erg groot.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:26 schreef Moody het volgende:
[..]
En zo kun je alles goedpraten
Als het 1-1 was geworden, was het waarschijnlijk ook bewust gedaan![]()
Arsenal werd in de 1e helft gewoon overrompeld door Twente. Arsenal wilde heus niet 'weggespeeld' worden, maar was toen niet bij machte. In de 2e helft hadden ze meer adem dan Twente. Maar ik vind niet dat 0-2 een goede weergave was van de wedstrijd.
haha, ik zal deze quote bewaren voor als Chelsea met enorm kutvoetbal Arsenal verslaat.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:06 schreef Gunner het volgende:
Dat is ook een kwaliteit. Van de echte topteams
Touche.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:01 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
haha, ik zal deze quote bewaren voor als Chelsea met enorm kutvoetbal Arsenal verslaat.
Meneer heeft ook een wedstrijd gezienquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
Net zo standaard als bij Arsenal tegenwoordig!
Ik noem het geen wedstrijd maar eenrichtingsverkeer.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Meneer heeft ook een wedstrijd gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |