Het gebeurt bij ons op een dorp heel vaak.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:08 schreef Jojoortje het volgende:
Ik wordt
cagarijnig
OT:
Je gaat toch geen vreemden groeten...
Dan ben ik dagenlang bezig man.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Herkennen jullie dit ook? Groeten jullie nog als je iemand tegenkomt? Ik ben ermee gestopt, en groet niemand meer.
Dat ik knap van je. Ik wordt er stik chagrijnig van als mensen je zo bot bejegenen op ene vriendelijk gebaar. Mijn boycot is dan ook erg vervelend voor de mensen die wel vriendelijk willen zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:11 schreef mazaru het volgende:
Ik steek ook wel eens mijn hand op voor Jan Joker. Maar ik blijf het gewoon stug volhouden.
Zo heb ik ook een buur, die loopt van verwaandheid naast haar schoenen.
Ik groet dat mens al jaren, en dat werd niet echt op prijs gesteld. Zoiets zie je aan de manier waarop er terug gegroet wordt.
Eigenlijk vond ik het wel lollig dat ze niet wou, maar het wel deed.
Van de week kwam ik haar weer tegen, en nu groette ze mij uit zichzelf!
De aanhouder wint
Ja hier heb je ook van dat soort knipperlichten. Die het ene keer wel doen en de andere keer niet, waar je geen hoogte van krijgt. Die laat ik dan maar links liggen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:12 schreef Guncta het volgende:
Hier dus ze soms zo moeilijk. Dan zie je ze een keertje niet, groet je ook niet en gaan ze je met opzet niet meer groeten. Sommigen durven je niet eens meer aan te kijken als je voorbij komt.
Sneu gedrag.
Ik zie het niet altijd, heb ook het probleem dat ik moeite heb om mensen te herkennen. Maar idd, en dat is ook wel vaag, weet nog steeds niet waar dat vandaan komt, het voelt ook erg pijnlijk als iemand niet terug groet. Bijna net zo pijnlijk als de verkeerde persoon begroeten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja hier heb je ook van dat soort knipperlichten. Die het ene keer wel doen en de andere keer niet, waar je geen hoogte van krijgt. Die laat ik dan maar links liggen.
Keek je de leraar Nederlands ook niet in de ogen ?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik mijdt tegenwoordig liever oogcontact, om het dilemma uit de weg te gaan.
Ja, dat zijn de ergsten. Wat een steriel zooitje woont daar. Blegh...quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:24 schreef tong80 het volgende:
Ik woon in een plaats van 10.000 inwoners. Je haalt de mensen die vanuit het "westen" hier zijn komen wonen er al snel uit.
Ja, idem .quote:In de winkelstraat groet je geen vreemden, maar in een lege straat daarbuiten zeg ik hallo. Zo heb ik dat geleer5d.
Dat zijn situaties, waarin ik een inschatting probeer te maken. Met wisselend succes.quote:Vandaag was ik in de Bosch. Zat in mijn ééntje op de bus te wachten komt er iemand naast me zitten. Ik zou dan goedemiddag zeggen. Maar geen boe of ba. Viel mij op. Dus toevallig dat je erover begint.
ow vreselijk dit. Ik corrigeer het even.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Keek je de leraar Nederlands ook niet in de ogen ?
Sorry hoorquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ow vreselijk dit. Ik corrigeer het even.
En toen..rende je naar huis om je af te rukken!quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:11 schreef mazaru het volgende:
Ik steek ook wel eens mijn hand op voor Jan Joker. Maar ik blijf het gewoon stug volhouden.
Zo heb ik ook een buur, die loopt van verwaandheid naast haar schoenen.
Ik groet dat mens al jaren, en dat werd niet echt op prijs gesteld. Zoiets zie je aan de manier waarop er terug gegroet wordt.
Eigenlijk vond ik het wel lollig dat ze niet wou, maar het wel deed.
Van de week kwam ik haar weer tegen, en nu groette ze mij uit zichzelf!
De aanhouder wint
Ja je hebt Gymnasiumquote:
Je mag al blij zijn dat hij je hoofd erniet afgesneden heeft ...quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:24 schreef tong80 het volgende:
Vandaag was ik in de Bosch. Zat in mijn ééntje op de bus te wachten komt er iemand naast me zitten. Ik zou dan goedemiddag zeggen. Maar geen boe of ba. Viel mij op. Dus toevallig dat je erover begint.
Vreemd, voor 7 uur wel en daarna niet meer.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:37 schreef Jovatov het volgende:
Ik woon in de stad, dus als ik overdag iemand zomaar zou groeten kijken mensen me best vreemd aan.
Een ander verhaal wordt het als ik 's morgens mijn krantenwijk loop. Dan groet ik iedereen en (bijna) iedereen groet ook terug. Klokslag zeven uur is dat wel opgehouden trouwens, dan kijkt men me weer vreemd aan
"Hey Jos"quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:10 schreef afcajos het volgende:
In mijn dorp groet iedereen elkaar nog![]()
Eens met klacht.
De groeten terug.quote:groetjes
veldmuis
Wat voor waarde heeft het voor jou dan?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:46 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Onder eenvoudige mensen wel misschien.
Fatsoenswaarde, de waarde dat de ene mens zijn mens-zijn erkent en herkent in de ander. Een moment van saamhorigheid.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat voor waarde heeft het voor jou dan?
Ook in kleinere dorpen wordt je tegenwoordig al niet meer teruggegroet. Maar heb je echt niet zoiets van, laat maar voortaan?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:45 schreef servus_universitas het volgende:
Ik heb altijd geleerd om mensen te groeten, tenzij je op plaatsen bent waar het zeer drukbevolkt is, zoals een winkelstraat, een station enzovoort. Maar in een rustige omgeving waarbij je iemand tegenkomt, groet je. In de stad doe ik dat ook. Ik weet dat het normaal is in de stad, dat men niet teruggroet, maar dat interesseert mij niets. Wel ervaar ik in de situatie waarin ik niet word teruggegroet dezelfde frustratie als de TS. Ik vind het ook zeer onbeschoft en getuigen van een slechte opvoeding of lage moraal. Maar ja, je kunt ze niet dwingen.
Bommel loopt leeg?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:24 schreef tong80 het volgende:
Ik woon in een plaats van 10.000 inwoners.
Mijn standaard regel is: ik groet. De enige uitzondering is: wanneer iemand niet terug groet uit, wat ik inschat, hoogmoed/arrogantie/zich beter voelen (dat kun je vaak wel zien), dàn groet ik niet meer als ik diegene later weer eens tegenkom. Dat soort mensen steek ik dus geen energie in.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook in kleinere dorpen wordt je tegenwoordig al niet meer teruggegroet. Maar heb je echt niet zoiets van, laat maar voortaan?
Maak je ook een selectie? Inschatting?
Wat doe je als je weer dezelfde persoon tegenkomt die je de vorige keer niet terug groette?
Hier staren we allochtonen altijd 30 seconden aan en als diegene ons begroet gaan we gewoon lekker door met starenquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je mag al blij zijn dat hij je hoofd erniet afgesneden heeft ...
Anyway, terechte klacht van TS. Ik ken het probleem, en vooral na mijn vakantie in Hong Kong, waar je als blanke nogal aangestaart wordt in sommige straten/gebieden, en als je na zo'n 30 seconden lange staar maar even 'hello' zegt, krijg je niets terugBastards.
Hier in NL is het minstens net zo erg.
Wat Tong zegt, alleen woon ik in een dorp met ruim 12000 inwoners.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:24 schreef tong80 het volgende:
Ik woon in een plaats van 10.000 inwoners. Je haalt de mensen die vanuit het "westen" hier zijn komen wonen er al snel uit. In de winkelstraat groet je geen vreemden, maar in een lege straat daarbuiten zeg ik hallo. Zo heb ik dat geleer5d.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:49 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een moment van saamhorigheid.
ik heb je dan ook niet gezienquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:57 schreef Bartleunen het volgende:
Gisteren kwam ik Schunckelstar tegen op de kermis van Venray. Ik herkende hem van zijn facebook. Ik zwaaien en groeten maar hij groete niet terug..... Echt niet normaal!!
Hier stopte ik met lezen.quote:
Nog voor ik in je profiel keek wist ik al waar je vandaan kwam en inderdaad: Amsterdam.quote:
Ja, ik vraag me ook af wat voor raar gedrag dat eigenlijk is van die mensen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:03 schreef Bolter het volgende:
Dit valt mij al op in winkels. Heb een bijbaantje in een doe-het-zelf zaak gehad; serieus, mensen die niet weten hoe vlug zij weg moeten kijken op het moment dat je ze groet. Raar autistisch gedrag.
RickA = een hele stoere vent vol met tattoo's en een eng litteken op zijn gezicht waardoor iedereen heel bang voor 'm is.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:11 schreef RickA het volgende:
ts = homo
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:30 schreef Flashwin het volgende:
[..]
En toen..rende je naar huis om je af te rukken!
Het is een vriendelijk gebaar. Wanneer je toevallig oogcontact hebt met iemand, waarom zou je dan neit groeten?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:10 schreef Ticket het volgende:
Volslagen vreemden die je groeten snap ik niet zo. Wat heeft het voor het nut om iemand te groeten die je totaal onbekend is en waar je verder geen interactie mee gaat hebben?
je kan ook gaan zingen, dat misschien beterquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:49 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Fatsoenswaarde, de waarde dat de ene mens zijn mens-zijn erkent en herkent in de ander. Een moment van saamhorigheid.
Dat vind ik altijd zo overdreven. Denk dat ik even veel mensen op straat tegenkom. Alleen in het centrum (lees:daar waar de winkels zijn) groet ik iets specifieker.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:59 schreef slindenau het volgende:
zomgzorgs, je komt zeker nooit in een grote stad. Dan is even een voet buiten de deur zetten met jouw mentaliteit gelijk een hele fitness workout
KORTOM: NIET TE DOEN ZODRA INWONERAANTAL > 10.
Het gaat er niet om of je die persoon kent of niet, het gaat erom dat je niet doet alsof die persoon er niet is. Als ik bijvoorbeeld in een parkje loop waar het niet stikt van de mensen, dan blijf ik niet strak voor me uitkijken alsof die ene tegenligger niet bestaat.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:10 schreef Ticket het volgende:
Volslagen vreemden die je groeten snap ik niet zo. Wat heeft het voor het nut om iemand te groeten die je totaal onbekend is en waar je verder geen interactie mee gaat hebben?
Ik groet overigens meestal wel gewoon terug, maar zal er niet vanuit mezelf mee beginnen. Bij mensen die ik ken of herken doe ik dat uiteraard wel.
Ik merk het juist met 40+ers.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef Henno het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je die persoon kent of niet, het gaat erom dat je niet doet alsof die persoon er niet is. Als ik bijvoorbeeld in een parkje loop waar het niet stikt van de mensen, dan blijf ik niet strak voor me uitkijken alsof die ene tegenligger niet bestaat.
M'n persoonlijke ervaring is dat jongeren eigenlijk nauwelijks op je reageren en je het dan net zo goed kan laten, en dat mensen op leeftijd me eigenlijk altijd groeten. Vlakbij m'n huis staat een bejaardentehuis, en die groeten zichzelf helemaal kapot... gewoon een verschil van erin gestampte normen en waarden.
Ja, dat is erg fijn om te zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:24 schreef Guncta het volgende:
Voor de rest voelt het ook fijn en reageren heel veel mensen positief erop. Ze fleuren er van op. Vooral oudere mensen groet ik daarom spontaan.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
.
Zoals honden dat ook doen..quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:39 schreef pisnicht het volgende:
Maar om te bepalen of je ze niet gaat groeten, moet je ze eerst aankijken. Hoe doe je dat dan. Of kijk je stiekem?
Waarom lees ik nu weer "gepaald"quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:46 schreef Little_Angel het volgende:
Ik kijk vaak gewoon naar de lichaamshouding en gezichtsuitdrukking eer ik van plan ben iemand te groeten. Dat kan meestal met 1 blik al worden bepaald, dus om nou stiekem te gaan zitten kijken? Nee.
Alleen als je me groet.quote:
Oei.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:32 schreef TeenWolf het volgende:
Ik groet wel eens..wordt er niet teruggegroet dan slaan bij mij de stoppen door en krijg ik Canada-neigingen.
Groetjes. Sorry dat ik je eerst niet herkendequote:
Tja, wie jou niet kent ...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 02:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Groetjes. Sorry dat ik je eerst niet herkende
Edit:quote:
Deden ze dat niet om je te troosten?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 02:19 schreef tong80 het volgende:
Trouwens Golfer en Bluezz waren ooit bij me op visite. Ze zeiden achteraf iedereen kent je
Ik groet altijd vriendelijk als mensen me groeten maar groeten van winkelpersoneel heb ik dus een gloeiende hekel aan!!! (mits het ook echt bij binnenkomst aan de deur gebeurt)quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:03 schreef Bolter het volgende:
Dit valt mij al op in winkels. Heb een bijbaantje in een doe-het-zelf zaak gehad; serieus, mensen die niet weten hoe vlug zij weg moeten kijken op het moment dat je ze groet. Raar autistisch gedrag.
Ja, dat is soms wel erg (amerikaans) en over done. Maar dat is bijna een eigen klacht op zichquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:54 schreef shroomer het volgende:
[..]
Verder krijgt dat winkelpersoneel ook de instructie om te groeten omdat ze er dan meer spullen worden verkocht, waardoor ik ze niet serieus kan nemen.Vooral bij kledingzaken is dat er door managers ingestampt want daar groeten ze je tot ver achterin de winkel en niet alleen bij de deur zoals je zou verwachten.
*schuldig*quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
weggaan zeg ik wel gewoon doei (al helemaal bij leuke meisjes) en dat is voor sommige mensen al teveel gevraagd.
ik ben nieuw hier, wat is een cocksocker nu weer?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:19 schreef DAMH het volgende:
Lol wat toevallig,, loop net door de gang kom een manager tegen,, hij kijkt me aan, kijkt weer gewoon weg, dus ik zeg goedemorgen,,, cocksocker (iets zachter) maar hij hoorde het wel want hij draaide ze hoofd nog half lolz
vraag maar aan je pappah als je je hoofd tussen ze benen legtquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:34 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ik ben nieuw hier, wat is een cocksocker nu weer?
Vroegah hadden ze zo'n handje in de auto. Dat zwaaide naar iedereen. Lekker makkuluk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:45 schreef Karina het volgende:
Ik groet nooit onbekenden op straat, dan blijf ik aan de gang. Alleen de buren en mensen die bij mij in de straat wonen, verder niet.Ik zie het al, als ik in de stad loop en iedereen ga groeten, volgens mij denken ze dan dat ik gek ben geworden.
[..]
De groeten terug.
Ik snap dat gereserveerde gedrag ook niet. Wat kan een groet anders zijn, dan een vriendelijke bejegening?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:45 schreef vigier het volgende:
Eensch!
Zo ook zondagochtend bij fitness: loopt een kerel weg uit de kleedkamer, wenst richting de rest een fijn weekend en ik ben de enige die reageert. Zitten er 2 andere gasten naar hem te kijken en zeggen iets tegen elkaar dat ze hem een rare kerel vinden.
Een groet is toch aardig?
Dat zou ik ook bijna gaan denken. Ik wacht op het eerste incident waarbij iemand die groet het gebaar met een dreun voor z'n kop moet bekopen.quote:Of is het de bedoeling dat iedereen vooral langs elkaar heen leeft?
Het zuiden is doorgaans wel veel gemoedelijker. In Utrecht zou ik nooit willen wonen.quote:Ik kom oorspronkelijk ook uit een dorp en ben op het werk ook gewend veel mensen te groeten. Maar dan maakt het wel uit of ik in Eindhoven of in Utrecht loop. Utrecht is het veel minder gewoonlijk dan Eindhoven...
Nou ja, ik ga gewoon stug door!
Met een dreun heb je nog geluk. Tegenwoordig word je voor vriendelijk groeten verrot gestoken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zou ik ook bijna gaan denken. Ik wacht op het eerste incident waarbij iemand die groet het gebaar met een dreun voor z'n kop moet bekopen.
Te bespottelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Met een dreun heb je nog geluk. Tegenwoordig word je voor vriendelijk groeten verrot gestoken.
Er staat alleen geen lulzuiger. Er staat iets dat lijkt op het Engelse woord voor lulzuiger, of penisvoetbal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:50 schreef Devlinsect het volgende:
Pisnicht heten en niet weten wat een lulzuiger betekent![]()
hahahaha 'wat kijk je nou??' en terwijl hij dat zei kreeg hij een driedubbele nekhernia.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:46 schreef xyz147 het volgende:
Kijken is tegenwoordig ook al een doodszonde.
Gaat er een ventje voor me lopen, ik blijf strak vooruitkijken: hij blijft maar achteruit kijken, ik nog steeds voor me kijken... staat hij stil en vraagt aan mij: "Wat kijk je nou?"
Was je reactie toen anders dan "quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:46 schreef xyz147 het volgende:
Kijken is tegenwoordig ook al een doodszonde.
Gaat er een ventje voor me lopen, ik blijf strak vooruitkijken: hij blijft maar achteruit kijken, ik nog steeds voor me kijken... staat hij stil en vraagt aan mij: "Wat kijk je nou?"
Ja HALLO!quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nog voor ik in je profiel keek wist ik al waar je vandaan kwam en inderdaad: Amsterdam.
de stad waar het zogenaamd allemaal gebeurt.![]()
FREE GREETS ipv FREE HUGSquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:37 schreef s-sidderaal het volgende:
Ik zal m'n leven beteren en iedereen groeten. Ook op Lowlands.
Wie doet mee?
De mensen die me groetten of Bluezz en Golfert ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 04:32 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Deden ze dat niet om je te troosten?
Wat mij irriteert dat sommige mensen je wel aanstaren , maar geen boe of bah geven als je ze groet.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:49 schreef Regina7 het volgende:
Oordeel niet te snel
soms is men mensenschuw (zoals ik)
ik wil een ander niet opzadelen met het gevoel me te moeten groeten telkens
soms vraag ik me af? waarom groet ik jou? heb niks en wil niks met je te schaften hebben
Nou ik maak minstens zo vaak mee dat oudjes nog bokkiger zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:50 schreef Sk00p het volgende:
Oudjes kunnen nog wel groeten gelukkig..Dus dan groet ik netjes terug.
Hangt er vanaf..quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ik maak minstens zo vaak mee dat oudjes nog bokkiger zijn.
De jeugd heeft de naam, maar is niet terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |