abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60553377
Als opvolger van 2008/2009 Wie gaan er vlammen in de eredivisie

Roept u maar, welke spelers kunnen wel eens verrassend gaan doorbreken of bij vlagen leuke en mooie dingen gaan laten zien, terwijl ze nu nog niet zo bekend zijn? Of zetten spelers die al wel redelijk bekend waren ineens een volgende stap? Post het hier!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60553411
Nog maar even herhalen uit het vorige topic, wellicht kunnen anderen dat ook nog doen indien gewenst:

Eredivisie

Jordão Pattinama: Feyenoord, 19 jaar, rechtsbuiten. Zal in eerste instantie wel vooral in Jong Feyenoord komen, maar mogelijk dat hij later in het seizoen wat kansjes gaat krijgen. Is erg handig en wil graag. Denk dat hij wel een type speler is waar Verbeek gecharmeerd van is.

Michiel Kramer: NAC, 19 jaar, spits. Beetje vreemd type speler. Rommelspits, die in de voorbereiding altijd wel zijn goals meepikt. Mogelijk dit seizoen via invalbeurten aanhaken bij het eerste. Boomlang, ook goed inzetbaar als breekijzer.

Kees Kwakman: NAC, 25 jaar, centrale verdediger / defensieve middenvelder. Komt van RBC, waar hij veruit de beste was. Maaskant is zeer gecharmeerd van hem. Ik verwacht hem dan ook moeiteloos in de basis bij NAC.

Hursut Meriç: ADO Den Haag, 24 jaar, vleugelaanvaller. Vorig seizoen als debutant in het profvoetbal gekomen, sterk begonnen bij ADO, toen teruggezakt, maar in de slotfase die tot promotie leidde wel weer van belang. Zo technisch dat hij je zelfs in een telefooncel voorbij kan spelen. Maar, gaat hij het tempo van de eredivisie aankunnen? Wel een speler waar Wetzel het, hem kennende, in zal zien zitten.

Erik Falkenburg: Sparta, 20 jaar, meestal defensieve middenvelder, maar kan ook offensief spelen. Technisch zeer vaardig, veel overzicht en een prima loopvermogen. Levert ook veel arbeid. Lijkt me de nieuwste Sparta-briljant te worden.

Kevin Strootman: Sparta, 18 jaar, linkshalf / aanvallende middenvelder. Fraai linkerbeen en een goede techniek. Ziet het spelletje goed. Moet fysiek wel rijpen en aan de omschakeling werken.

Maciej Wilusz: Sparta, 19 jaar, centrale verdediger. Fysiek zeer sterk, kan zich goed vastbijten in een tegenstander en is rustiger dan Adeleye. Zal wellicht nog even duren, maar kan zeker een verrassende basisklant gaan worden.

Joshua John: Sparta, 19 jaar, vleugelspits. Had hem vorig seizoen al genoemd, toen duurde het lang voor hij zijn kansjes kreeg. Lijkt na het vertrek van Emnes mogelijk basisspeler te worden. Technisch goed, heel snel, alleen moet hij aan zijn rendement gaan werken.

Maikel van der Werff: FC Volendam, 19 jaar, centrale verdediger die ook op de flanken zou kunnen spelen. Kan best eens een kans krijgen bij Volendam dit jaar, na zijn prima spel in de A1.

Jupiler League

De mannen van vorig seizoen herhaal ik slechts qua naam. Hebben zich of al laten zien of zullen zich mogelijk meer tonen: Kevin Vink (RKC Waalwijk), Diangi Matusiwa (toen FC Omniworld, nu FC Den Bosch), Michel van Guldener (Excelsior, toen eredivisie), Gunter Thiebaut (MVV) en Resham Sardar (FC Dordrecht). Hursut Meriç (ADO Den Haag) doorgeschoven naar de eredivisielijst, Petr Dragoun (RBC Roosendaal) heeft het niet laten zien en is weg.

Voor dit seizoen dan nieuw:

Chakib Tayeb: 21 jaar, aanvaller van FC Omniworld. Afkomstig uit de Ajax-opleiding. Leuke pingelaar, al moet hij gaan werken aan rendement. Maar zou een nieuwe publiekslieveling in Almere kunnen worden, al zie ik een Amrabat en in mindere mate Matusiwa-scenario niet snel gebeuren.

John Schot: 24 jaar, aanvallende middenvelder van RBC Roosendaal. Zeer begaafde kleine, tweebenige spelmaker, type Sneijder. Nadeel is alleen zijn mentaliteit. Levensstijl buiten het veld was niet bepaald profwaardig, dus dat moet veranderen. Een ex-trainer van hem zei dat hij "het intelligentievermogen van een twaalfjarige" heeft, hetgeen hem lastig coachbaar maakt. Stond ook te boek als enfant terrible. Grote twijfel, maar als ze hem aan voetballen krijgen!

Patrick Duarte: 23 jaar, buitenspeler van RBC Roosendaal. Opgeleid bij Ajax en ADO Den Haag, via amateurkampioen FC Lisse nu een herkansing bij de profs. Snel en behendig, wel een lichtgewicht. Zou op momenten kunnen verrassen. Is niet echt een doelpuntenmaker, wel een handenbinder.

Jerson Anes Ribeiro: 20 jaar, linkerflankspeler van FC Dordrecht. Is gehuurd van Feyenoord. Heeft een werkelijk fantastische traptechniek. Let op hem bij vrije trappen. Zal de nodige assists op zijn naam krijgen vermoedelijk en zelf zijn goals meepikken.

Tommy de Jong: 21 jaar, aanvallende middenvelder van FC Dordrecht. Een Fransman die is opgeleid bij Strasbourg. Heeft een goed inzicht en een fijne steekpass in de voeten en is technisch vaardig.

John Verhoek: 19 jaar, spits van FC Dordrecht. Vorig jaar in de jeugd van ADO een topper. Zal wel even tijd nodig hebben, zeker nu hij met een blessure is begonnen. Koos bewust voor Dordt en zal zich ongetwijfeld gaan laten zien.

Kévin Diaz: 25 jaar, linksbuiten van FC Eindhoven. Vorig seizoen bij de top qua assistgevers in de JL. Liet bij Eindhoven wel zien wat hij kon, na een mislukte start bij RBC. Hoopt op een transfer naar de eredivisie of een topclub in de JL.

Ilias Haddad: 19 jaar, centrale middenvelder van Excelsior. Was te goed om met Jong Excelsior op lager niveau te spelen, dus was hij vorig seizoen op huurbasis actief in Jong AZ. Nu terug en zou in de luwte van de JL best eens een doorbraak kunnen gaan beleven.

Glynor Plet: 21 jaar, spits van Telstar. Nadat het hem in Den Bosch niet lukte, is hij via een goed jaar bij amateurkampioen FC Lisse terug in het betaald voetbal. Of het nu wel lukt is de vraag. Plet is lang en sterk en was vorig seizoen clubtopscorer in Lisse met 14 goals.

Christian Brüls: 19 jaar, aanvallende middenvelder van MVV. Een Belgisch jeugdinternational, maar er is nogal wat gesteggel rond zijn overgang. Is zeker een talentvolle speler. Speelt het liefst als spelverdeler.

Sander Fischer: Een 19-jarige speler uit Rhoon van Cambuur Leeuwarden die centraal in de defensie kan opereren, maar ook als rechtsback uit de voeten kan. Speelde eerder ook voor Jong NAC en ook bij Excelsior in de A1. Geen groots voetballer, maar vanwege zijn kracht en lengte lijkt hij me uitermate geschikt om het in de Jupiler League wel leuk te gaan doen.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:14:23 #3
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_60553421
Als ik het je nu al ga vertellen, is de verrassing eraf....
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  Trouwste user 2022 maandag 4 augustus 2008 @ 19:03:36 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_60555909
Vorig jaar voorspelde ik Vandenbergh van FC Utrecht.

Dus ik ga dit jaar geen poging wagen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60556048
Ben benieuwd
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:20:16 #6
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_60556354
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

Waarom heeft FC Twente die Shayesteh weg laten gaan naar Heracles? Ik denk dat die nog wel eens kan gaan verrassen. Binnenkort zal ik wel een paar andere namen droppen van onbekendere spelers die (op termijn) wel eens kunnen gaan vlammen.
kwam vooral fysiek tekort.. heb ik er van begrepen. heb 'm zelf niet zien spelen.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_60556707
Soufiane Dadda: 18 jaar, buitenspeler van VVV-Venlo. Speelde twee jaar geleden in zijn eentje de b1 van Ajax aan gort. Typische pleintjesvoetballer met een onnavolgbare techniek. Waar men in de media veelal roept, dat Schaken de opvolger van Amrabat zou zijn, is dit naar mijn mening de enige echte opvolger...
  Trouwste user 2022 maandag 4 augustus 2008 @ 19:50:52 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_60557253
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:34 schreef JLSB het volgende:
Soufiane Dadda: 18 jaar, buitenspeler van VVV-Venlo. Speelde twee jaar geleden in zijn eentje de b1 van Ajax aan gort. Typische pleintjesvoetballer met een onnavolgbare techniek. Waar men in de media veelal roept, dat Schaken de opvolger van Amrabat zou zijn, is dit naar mijn mening de enige echte opvolger...
Ik ga hem volgen. Makkelijke naam om te onthouden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60578282
Ah ja, Dadda. Daar hoorde ik laatst al wat over. Zou leuk zijn als ze weer zo'n buitenspeler hebben. Voordeel kan zijn dat hij in de JL mag beginnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_60578372
Mooie lijst MM.

Ik ga ook nog wel even over een lijst nadenken.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60594363
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:09 schreef methodmich het volgende:
Ah ja, Dadda. Daar hoorde ik laatst al wat over. Zou leuk zijn als ze weer zo'n buitenspeler hebben. Voordeel kan zijn dat hij in de JL mag beginnen.
Volgens van Dijk zal hij zeker speelminuten gaan pakken, maar wordt hij rustig gebracht. Overigens speelde Rick Verbeek ook een goede voorbereiding. Zou wel eens een soort van nieuwe Willem Janssen kunnen worden, maar voor hem geldt hetzelfde verhaal als bij Dadda...
pi_60594520
Ik post Arnor Smaráson nog maar even. Al lijkt hij in het verloop van de voorbereiding toch net buiten de boot te vallen. Misschien voor na de winterstop, hoewel Viktor Elm dan ook aanschuift.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:11:21 #13
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60594634
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:03 schreef tong80 het volgende:
Vorig jaar voorspelde ik Vandenbergh van FC Utrecht.

Dus ik ga dit jaar geen poging wagen

Tong, dat komt omdat je (vind ik) vaak afgaat op mediahypes. Het helpt als je jongens zelf ziet spelen, zoals MM dat doet.
En dan bedoel ik ook niet dat je een oefenpotje op TV ziet en een ventje van 18 opvalt zodat je er gelijk een topic over opent....

woensdag 6 augustus 2008 @ 10:52:06 #14
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_60595468
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:13 schreef methodmich het volgende:

Kévin Diaz: 25 jaar, linksbuiten van FC Eindhoven. Vorig seizoen bij de top qua assistgevers in de JL. Liet bij Eindhoven wel zien wat hij kon, na een mislukte start bij RBC. Hoopt op een transfer naar de eredivisie of een topclub in de JL.
Bij vlagen idd briljant,
Ik kies echter toch voor zijn collega in de voorhoede bij FCE, Fabio Caracciolo.
Dodelijke spits, neem ook aan dat ie voor 31 aug FCE heeft verlaten.
Accept you're dead and start living
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:56:12 #15
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_60595570
Ik heb bij dit topic vaak het idee dat veel mensen spelers van hun eigen club opnoemen waarvan ze hopen dat ze gaan vlammen. .

En het is vaak voor veel mensen natte vingerwerk als het echt om verrassingen gaat, dus in 1e instantie ga ik met methodmich mee wat betreft Kwakman..

Daarnaast verwacht ik een sterk seizoen van Kum (ADO) met een transfer in de winterstop of eind van het seizoen, en ik verwacht dat halverwege het seizoen Darley de sluitpost van Feyenoord wordt, na blunders van Timmer en gebrek aan vertrouwen in Ekramy.

Jack Tuyp wordt de Geert den Ouden van vorig seizoen en schiet er 11 in bij een degradatie kandidaat.
The Most Incredible, Baby
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:09:04 #16
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_60597420
Kenneth Perez met zijn transfer naar Feyenoord
pi_60604696
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:56 schreef RedGuy het volgende:
en ik verwacht dat halverwege het seizoen Darley de sluitpost van Feyenoord wordt, na blunders van Timmer en gebrek aan vertrouwen in Ekramy.

Dat zou wel echt een gewaagde zijn! Heb hem nu een paar keer gezien en ik kan er nog geen hoogte van krijgen. Af en toe doet ie gewoon echt rare dingen, maar goed, hij is nog jong.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 6 augustus 2008 @ 20:42:36 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_60608813
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:11 schreef Stpan het volgende:

[..]

Tong, dat komt omdat je (vind ik) vaak afgaat op mediahypes. Het helpt als je jongens zelf ziet spelen, zoals MM dat doet.
En dan bedoel ik ook niet dat je een oefenpotje op TV ziet en een ventje van 18 opvalt zodat je er gelijk een topic over opent....

Nee, het was omdat het de zoon is van een wereldspits. Was gewoon een gokje. Mich ziet ook niet alles hoor

pi_60611890
Falkenburg scoort behoorlijk veel in de voorbereiding, en dat voor een middenvelder.
pi_60612665
quote:
Nog maar even herhalen uit het vorige topic, wellicht kunnen anderen dat ook nog doen indien gewenst:

Chakib Tayeb: 21 jaar, aanvaller van FC Omniworld. Afkomstig uit de Ajax-opleiding. Leuke pingelaar, al moet hij gaan werken aan rendement. Maar zou een nieuwe publiekslieveling in Almere kunnen worden, al zie ik een Amrabat en in mindere mate Matusiwa-scenario niet snel gebeuren.
Ik heb em zo'n 60 minuten bezig gezien tegen Nulandia, maar mij kon ie niet echt bekoren....
pi_60632150
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nee, het was omdat het de zoon is van een wereldspits. Was gewoon een gokje. Mich ziet ook niet alles hoor

Alle spelers in deze rijtjes heb ik zeer regelmatig zien spelen. Niet toevallig komen ze dan ook vrijwel allemaal deels uit beloftenteams uit de regio en uit de hoofdklasse.

Falkenburg trouwens inderdaad lekker bezig, zijn vierde goal in de voorbereiding gisteren. Het lijkt er nu op dat Booy hem als linkshalf denkt te kunnen gebruiken, waarbij Strootman dan nu dus zijn concurrent is geworden.
www.thuisuiteten.nl
pi_60632667
Makkelijk is het nu natuurlijk om een paar jonkies van Ajax te noemen, maar ik verwacht wel dat ze er consequent bij zullen blijven spelen.

Wat ik eerder een keer zag van Popov van Heerenveen, lijkt me dat ook wel een versterking daar.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:37:57 #23
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_60632688
Manco en Brechet!
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_60636926
Ik ben benieuwd naar die Manco ja, is die echt zo goed?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:12:15 #25
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60650567
Ik zal vanavond eens mijn hele lange lijst posten.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:38:31 #26
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_60651325
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:04 schreef DeVinger het volgende:
Ik ben benieuwd naar die Manco ja, is die echt zo goed?
Ik mag het godverdomme hopen, ik heb hem in mijn Coach Van Het Jaar team.
The Most Incredible, Baby
pi_60652200
Ik denk Daryl Janmaat bij SC Heerenveen. Als 18-jarige jongen was hij de grote man bij ADO. Vooral in de nacompetie speelde hij als een volwassen back. Zijn grote wapen als verdediger is de aanval. Hij is sterk aan de bal en had bij ADO veel rusches. Ik denk dat hij een hele grote gaat worden. Een aderlating voor ADO Den Haag. Hij zal bij SC Heerenveen als back zelfs zijn doelpuntje misschien wel meepikken.
wie zaait zal oogsten.....
pi_60652276
Ook verwacht ik dat Toni Kohlemainen zijn competitiedebuut bij AZ gaat maken. Dit is er 1 voor de toekomst. Hij zal dit seizoen zeker nog niet de grote verassing worden, maar de komende jaren gaat deze jonge, blonde Fin het wel maken.
pi_60652378
Tarik Elyounoussi
SC Heerenveen

Ajilore (Femi)
FC Groningen

Manco
PSV Eindhoven

Ruben Schaken
VVV

Marcellis
PSV Eindhoven
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60653191
Marcellis kan alleen nog maar in negatieve zin verrassen venom.
Vorig jaar al zo'n sterk seizoen gespeeld.
pi_60653262
Ik denk dat hij alleen nog maar beter gaat worden komend seizoen.
Ik twijfelde ook om hem te noemen, maar ik zie in hem een toekomstig wereldverdediger.

Garcia Garcia kon ook wel eens gaan verassen, ook omdat hij bij Groningen een vrije rol krijgt denk ik..
Alleen zo lullig om spelers van je eigen club te noemen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:53:48 #32
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60653347
ari (AZ)
elyounassi (Heerenveen)
Manco (PSV)
Sulejmani (Ajax, negatieve zin)
Cvitanich (Ajax, positieve zin)
Adeleye (Sparta)
Vorm (Utrecht)
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_60653422
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:51 schreef venomsnake het volgende:

Garcia Garcia kon ook wel eens gaan verassen, ook omdat hij bij Groningen een vrije rol krijgt denk ik..
Dat deed je met je nigeriaanse 30 plusser al
pi_60653507
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat deed je met je nigeriaanse 30 plusser al
Maar die speelde gister erg goed. Ben ik behoorlijk van onder de indruk.
Die speelde bijna een foutloze wedstrijd.
pi_60653550
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:58 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Maar die speelde gister erg goed. Ben ik behoorlijk van onder de indruk.
Die speelde bijna een foutloze wedstrijd.
Jazeker net als Kaita van Sparta.
pi_60653716
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Jazeker net als Kaita van Sparta.
Die liet een paar keer zijn man lopen.
Bovendien spreekt men in Noorwegen ook vol lof over Femi.
Zijn prestatie van gister, de geluiden die je uit het buitenland hoort over hem, en de hoge transfersom die Groningen voor hem heeft betaald na hem erg vaak aan het werk te hebben gezien, doet mij vermoeden dat het een goede speler is. En precies het type speler wat Groningen in de 2e seizoenshelf van afgelopen seizoen gemist heeft.
pi_60655210
Ik hoop dat Issakson een beetje goede vervanger van Gomes is, want die heeft een aardige erfenis te verwerken voor PSV.
pi_60656709
Lasse Schone van NEC
  zondag 10 augustus 2008 @ 18:08:39 #39
123545 DatMeenJeNiet
pi_60711014
Mijn lijstje dan maar, altijd wel leuk om na het seizoen door te nemen. Met overigens niet alleen positieve verrassingen/voorspellingen. Aan Ajax en Feyenoord waag ik overigens geen voorspelling, bijgeloof.

ADO: Christiaan Kum zal uitgroeien tot een solide verdediger en De Meersman zal een nuttige kracht blijken. Beiden na dit seizoen wel rijp voor een stapje hoger. (al dan niet bij ADO) Horvath zal denk ik moeite hebben met het tempo en het niveau van de Eredivisie, maar verdedigen kan hij wel.

AZ: Moisander wordt een beetje de Lindgren van AZ, hier en daar nog wel te lief en te nonchalant maar wel een speler die uitstekend kan voetballen. Ben wel bang dat hij in de verdediging zal worden gezet. Martens speelt zich de Europese subtop in.

De Graafschap: Purrel Frankel wordt international.

Fc Grunn: Granqvist zal soms wat lomp overkomen en zodoende een aantal goals kosten maar verder een goede verdediger blijken. Lovre gaat weer de nodige goals maken. GGG wordt geen succes.

Heerenveen: Samuel mag hopelijk al ruiken aan wat speeltijd, want dat is een geweldenaar. Janmaat zal tactisch de nodige discipline moeten worden bijgeleerd, hoe sneller dat gebeurt, hoe sneller hij ook op Eredivisie-niveau doorbreekt

Heracles: Lukas Bajer is een vrij mooie voetballende voetballer, ik weet alleen niet of hij geschikt is voor het fysieke degradatievoetbal , Steur zal met een boel invalbeurten een aantal belangrijke goals/assists maken. Jörg van Nieuwenhuijzen is een uitstekende vervanger mocht Pieke geblesseerd raken.

Nac: Van Fessem zal de beste aankoop blijken, uitstekende lijnkeeper die een aardig aantal punten gaat winnen , Kwakman wordt sterkhouder achterin. Penders en Zwaanswijk zijn passé.

NEC: Vadozc gaat weer mooie dingen laten zien, Saidi moet leren voetballen, wat lastig wordt, maar mocht dat ooit lukken dan heb je een hele gevaarlijke dribbelaar aan hem. Voorlopig zal hij alleen alles en iedereen voorbij dribbelen inclusief de achter en zij lijn , Tim Janssen, ik vind hem altijd een beetje op Huntelaar lijken. Scherp en voetballend niet sterk. Huntelaar is alleen koppend beter, waar Tim Janssen dan weer sneller is. Hopelijk heeft hij dit seizoen niet weer last van blessures en krijgt hij het volste vertrouwen en de aanvoer. Krijgt ‘ie dat, dan betaalt hij dat terug in heel veel goals. En daarna een transfer naar PSV.

PSV: Pieters, moet verdedigend nog veel gaan groeien, maar leren doet hij al jaren heel snel dus misschien dat hij al rond de winterstop echt een basisplek heeft. Isaksson, geen Gomes, maar voor de Eredivisie een uitstekende keeper. Manco, iedereen is lyrisch dus dan noem ik hem ook maar.

Roda JC: Cisse heeft een heel slecht seizoen achter de rug, maar zal uitgroeien tot een betere Koné. Meeuwis zal, mocht hij de problemen buiten de lijn daarbuiten houden, weer heerlijk gaan domineren op het middenveld, De Fauw zal bewijzen de top-3 aan te kunnen, maar zijn fysiek (snelheid en bewegelijkheid ) blijft een probleem. Linssen zal een onzichtbare maar waardevolle pion zijn, Tyton is van wat ik hoor een gigantisch talent, ik weet niet de precies hoe en waarom hij zijn kans nog niet heeft gekregen. Zo geweldig is Castro ook weer niet.

Sparta: Vermes kan er weinig van. Miskoop. Adeyele is een van de grotere verdedigende talenten in de Wereld maar of dat er uit gaat komen betwijfel ik. Ik denk ook niet dat hij dit seizoen bij Sparta zal spelen. Die vertrekt wel na een goed OS. Een uitstekende toernooispeler is het wel, maar een hele competitie lang niet.

Twente: Tiote zal aan zijn concentratie en tactisch vermogen moeten werken, mocht dat lukken dan zal hij uitgroeien tot basisspeler van een Europese (sub)topclub, Jansen, de echte Jansen heb ik al jaren niet gezien, maar talent verleer je niet. Daarnaast heeft hij tegenwoordig een goede mentaliteit en dat gecombineerd met nu wel talentvolle spelers om hem heen, gaat dit zijn jaar worden. Arnautovic: Gewoon heel goed. Hopelijk krijgt hij veel minuten.

Utrecht: Silberbauer zal met zijn diepgang en loopvermogen de nodige assists en goals geven.

Vitesse: Lastig om iemand te noemen. Ik denk alleen wel dat door de vele Nederlanders en spelers die hard willen werken er een heel goed collectief kan ontstaan. Met een Molhoek als architect.

Volendam: Hofstede, wordt enorm onderschat.. kan makkelijk met de subtop mee. Wordt alleen lastig dat in zo’n mager elftal te laten zien in de eredivisie.

Willem II: Gregoire, mooie speler die veel assists gaat leveren, Messoudi, goede speler die als hij het vertrouwen krijgt, dat gaat terugbetalen in veel assists en goals, degradatievoetbal ligt hem alleen niet. Quasten, fysiek erg zwakjes en nog te nonchalant, maar hij heeft het in zich een leuke speler aan de linkerkant te worden.

Zdenko Kapralik, sterke verdediger. Kan een perfect duo met Botteghin gaan vormen, die ik overigens erg overschat vind. Wordt de revelatie van Zwolle dit seizoen.

Radek Gorner: ondanks dat ik hem ongelukkig zag spelen in een oefenwedstrijd, sprongen een aantal kwaliteiten er desondanks uit. Sterke passing en creativiteit zo op het eerste gezicht. Controlerend lijkt hij mij heel sterk.

Michael Jansen: Gaat zich herpakken en zich weer de Eredivisie in spelen.

Marc Mboua: heerlijke dribbelaar met een goede kop erop. Was ik maar technisch directeur van Feyenoord.............

Sandro Calabro; Mocht hij fit blijven dan wordt hij topscoorder van VVV.

Verder verwacht ik veel van Maenpaa, Plet en Duarte.
pi_60711046
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

Goede post trouwens, verder lezen gaat..
quote:
Tim Janssen, ik vind hem altijd een beetje op Huntelaar lijken. Scherp en voetballend niet sterk. Huntelaar is alleen koppend beter, waar Tim Janssen dan weer sneller is. Hopelijk heeft hij dit seizoen niet weer last van blessures en krijgt hij het volste vertrouwen en de aanvoer. Krijgt ‘ie dat, dan betaalt hij dat terug in heel veel goals. En daarna een transfer naar PSV.
In die speler heb ik nu helemaal geen vertrouwen he.
Ik vind dat echt een hele matige speler, gaat er volgens mij niets van bakken komend seizoen.
Die speelt in 09/10 in de jupiler league bij GAE..
pi_60711411
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:51 schreef venomsnake het volgende:
Vind je?
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:12 schreef Blawh het volgende:
Bas Dost:

Ik vond het onbegrijpelijk dat Heracles meer dan 3 ton betaalde voor een speler die nog niet eens een heel seizoen in de basis stond bij FC Emmen. Heracles besloot ver te gaan voor Dost en na een paar weken voorbereiding heb ik ook gezien waarom.

Het is een lange vent, op het eerste gezicht zou je denken dat het een spits is die vooral geschikt is voor kick & rush voetbal. Het tegendeel gaat hij denk ik op termijn bewijzen. Op de trainingen, onderlinge duels en de 3 oefenduels (Dost speelde ook een oefenduel mee met de beloften) speelde Heracles vooral een positiespel over de grond. Dost liet zien dat hij het in zich heeft een constante, all-round spits te worden. Hij is niet alleen vanwege zijn postuur sterk aan de bal, ook zijn aannames zijn prima in orde waardoor hij niet als een rookie aan de kant wordt gezet. Daarnaast heeft hij oog voor zijn medespelers en is hij ook kopsterk. Ik kan wel zeggen dat hij me tot nu toe zeer aangenaam verrast heeft, nu is het alleen ook zaak om deze lijn door te trekken tijdens de wedstrijden waar het er echt om gaat.

Enige minpunt tot nu toe is dat hij teveel kansen nodig heeft om een goal te scoren, wellicht dat hij scherper is wanneer hij een betere conditie heeft. Hij heeft 3 wedstrijden in 1 week gespeeld en dat is voor een 19-jarige jongen natuurlijk niet mis. Zeker niet als je rekening houdt met het feit dat hij een aanzienlijk deel van de conditietrainingen heeft moeten missen vanwege een blessure.

Qays Shayesteh:

Tijdens de eerste training vroeg een groot deel van het aanwezige publiek zich af wie dat kleine jochie was die van een afstandje wel een klein beetje lijkt op Ricky van den Bergh, met de nadruk op van een afstandje. Het was in ieder geval duidelijk dat het hier ging om een nieuwe speler, na een tijdje ging zijn naam langzaam rond het trainingsveld en bleek het te gaan om Qays Shayesteh, een speler die over is gekomen van het 2e elftal van FC Twente. Hij begon vorig seizoen in de basis bij het de kampioen van de belofteneredivisie, maar naarmate het seizoen vorderde verloor hij zijn plaats in het elftal.

Zoals gezegd verwarden enkele supporters hem van een afstand met Ricky van den Bergh. Van een afstandje lijkt hij weliswaar slechts een klein beetje op Ricky, maar als je de stijl van voetballen bekijkt is de verwarring wel enigzins verklaard. Qays liet tijdens de trainingen, de wedstrijd van de beloften en 1 helft bij de senioren zien dat hij aardig kan ballen. Het is een speler met een goede techniek, pass en overzicht die in het begin van het seizoen waarschijnlijk zijn opwachting gaat maken bij de beloften van Heracles.

De middenveldposities bij het eerste elftal zijn momenteel al aardig opgevuld bij Heracles, maar mocht het elftal geplaagd worden blessures/ schorsingen dan zie ik wel kansen voor Shayesteh om zich definitief bij de A-selectie te spelen. Volgend seizoen gaat hij wellicht nog niet vlammen, maar op termijn is dit voor Heracles denk ik een hele goede speler.

Als hij geen potentie had gehad zou hij niet een paar keer zijn geselecteerd voor jeugdteams van Nederland (o.a. <19) en zou hij niet met de A-selectie van Twente op trainingskamp zijn geweest.

Lukas Bajer:

Er zouden 4 spelers op proef komen bij Heracles Almelo, op het laatste moment werd er echter bekend gemaakt dat er ook nog een 5e speler de kans zou krijgen een contract te verdienen in Almelo. Deze 5e speler bleek Lukas Bajer, een 23-jarige Tsjech afkomstig van Sigma Olomouc en reeds afgetest door AZ en de Belgische promovendus Kortrijk.

Afgetest door een Belgische promovendus, 'dat kan niet veel zijn' dacht ik. De eerste training leek mijn gedachten te bevestigen, Bajer viel uit de toon met veel balverlies en knullige aannames, iets wat achteraf misschien wel te maken had dat hij zich nog wat onwennig voelde. De dagen na de eerste training liet hij namelijk zien dat hij wel degelijk goed kan voetballen.

Een degelijke en multi-functionele voetballer dus met veel loopvermogen, goede techniek, goed inzicht en een goede trap. Een speler die goed tot zijn recht zal komen in een combinerend elftal, hij is in staat om zelf te scoren en ook medespelers vrij voor de goal te zetten. Heerkes en Krüzen gaven aan het einde van de testweek al aan dat ze het meest tevreden waren over Bajer en dus ging de club aan de slag om deze speler aan de club te binden. Heracles huurt Bajer het komende jaar en als de club daarna de optie tot koop licht dan is Bajer voor 1 seizoen eigendom van Heracles met een eenzijdige optie voor nog een seizoen.
Ik zal het ook hier maar posten, met name 1 en 3 tip ik voor komend seizoen. Daarnaast wordt Birger Maertens de leider van de verdediging, een ervaren en voetballende verdediging die bikkelhard kan zijn in de duels. De jarenlang gezochte rechter centrale verdediger waardoor onze verdediging solide zal zijn als er geen blessures/ schorsingen zijn.
  zondag 10 augustus 2008 @ 18:31:27 #42
123545 DatMeenJeNiet
pi_60711475
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:10 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Goede post trouwens, verder lezen gaat..
[..]

In die speler heb ik nu helemaal geen vertrouwen he.
Ik vind dat echt een hele matige speler, gaat er volgens mij niets van bakken komend seizoen.
Die speelt in 09/10 in de jupiler league bij GAE..
Hmm, we zullen het zien. Zoals ik ook zeg. Voetballend is het heel erg mager, maar dat geldt ook voor een Huntelaar. Maar een spits staat er over het algemeen in om doelpunten te maken. Daar vind ik hem juist erg sterk in. Heel scherp. Heeft ook mooie cijfers laten zien bij FC Zwolle en RKC.
Ik heb dus juist heel erg veel vertrouwen in hem.
pi_60711630
Miralem Sulejmani gaat aantonen waarom Ajax zo ongeloofelijk veel geld voor hem neertelde.

Oleguer Presas Komt als ervaren verdediger van Barcelona. Een hele hoop sceptici zien het niet zitten, ik wel. Beste verdediger in de Eredivisie word dit.

Ismail Aissati Gaat Psv en al zijn trainers van de laatste tijd het tegendeel bewijzen.

Gregory van der Wiel Na een seizoen vol blessures word dit zijn jaar. Ik zie hem Vermealen met gemak uit de basis spelen. Vermealen is een degelijke speler, vd Wiel word de Nederlandse topverdediger.

Koningskoppel in de Eredivisie word Huntelaar/Suarez Riep iemand 100 goals?

Bij Psv verwacht ik veel van Manco en Marcellis Die eerste als talent, die andere word samen met vd Wiel het centrum van de verdediging in Oranje over 4/8 jaar.

Bij Feyenoord word Luigi Bruins een hele grote. En wat ik van een maat en fanatiek Feyenoorder heb gehoord is dat die Manteiga ook goede schijnt te zijn

De mijne uit het vorige topic, tvp dus
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_60711769
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Hmm, we zullen het zien. Zoals ik ook zeg. Voetballend is het heel erg mager, maar dat geldt ook voor een Huntelaar. Maar een spits staat er over het algemeen in om doelpunten te maken. Daar vind ik hem juist erg sterk in. Heel scherp. Heeft ook mooie cijfers laten zien bij FC Zwolle en RKC.
Ik heb dus juist heel erg veel vertrouwen in hem.
Huntelaar onderscheidt zich door altijd slimme loopacties te maken. Dat zie ik Janssen veel minder doen(al heb ik hem ook veel minder zien spelen, uiteraard)
pi_60712132
DatMeenJeNiet: Moisander is in principe toch ook een verdediger? Althans, bij Zwolle was hij toch vooral centrale verdediger en af en toe linksback? Dus dan zal AZ hem daar toch ook willen uitspelen, denk ik.

Leuk dat je ook Plet en Duarte noemt. Ken je ze goed?

Leuke lijst verder!
www.thuisuiteten.nl
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:20:59 #46
123545 DatMeenJeNiet
pi_60712511
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:04 schreef methodmich het volgende:
DatMeenJeNiet: Moisander is in principe toch ook een verdediger? Althans, bij Zwolle was hij toch vooral centrale verdediger en af en toe linksback? Dus dan zal AZ hem daar toch ook willen uitspelen, denk ik.

Leuk dat je ook Plet en Duarte noemt. Ken je ze goed?

Leuke lijst verder!
Moisander is idd in principe een verdediger en stond daar dus ook vaak in FC Zwolle. Maar ik zie zelf veel meer een middenvelder in hem. Centrale verdediger kan hij ook uitstekend uitvoeren, netals Lindgren , maar dan wel tegen mindere tegenstanders, zodat hij zich meer op het opbouwende aspect kan richten. Dus als centrale verdediger zal hij ook zeker van waarde zijn voor AZ. Ik heb alleen laatst gelezen dat hij zich voornamelijk op de linksback positie moet richten, daar komen zijn kwaliteiten niet naar boven vind ik.

Plet en Duarte heb ik een een keer of drie gezien in de amateurs dus echt goed ken ik ze niet, maar ze maakten die keren steeds een goede indruk op mij.

@Triptamine: Huntelaar is dan ook een fenomeen. Janssen heeft niet echt die loopacties inderdaad, maar heeft wel degelijk een neusje voor de goal en ,zoals eerder gezegd, zijn snelheid mee.
pi_60736322
Okee, we zullen zien wat ome Louis gaat doen met Moisander. Denk inderdaad ook linksback zetten....
www.thuisuiteten.nl
pi_60737291
Dirk Marcellis gaat komend seizoen debuteren in het Nederlands elftal.

Maar of dat zo'n verrassing is, weet ik eigenlijk niet...
pi_60776955
Ik denk dat Sebastiaan Steur eindelijk eens gaat laten zien tot waar hij toe in staat is. Heeft een vervelende periode achter de rug, maar bij een club als Heracles kan hij helemaal opbloeien. Gaat belangrijk zijn in de handhaving van Heracles.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60777202
Tarik Elyounoussi
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_60777562
Tarik Elyounoussi SC Heerenveen: laat in de voorbereiding zien dat ie enorm doelgericht is. Ondanks dat hij hier amper een week is en wat invalt laat hij zien dat het een snelle speler is, die absoluut het net weet te vinden. Wederom de topper die volgend jaar de hoofdprijs moet kosten?

Ajilore (Femi) FC Groningen

Kopic SC Heerenveen: samen met Bak Nielsen een keihard centraal duo achterin. Hij is hier nog maar net, maar oogt een beul die ook nog eens technisch begaafd is. Eerder tipte ik Popov, maar dit seizoen is nog te vroeg voor hem. Ik heb wel vertrouwen in Popov als een van de beste aanvallende backs, maar hij laat nu nog teveel verdedigende fouten achter. Wellicht een communicatie probleem.

Niet omdat ik het Ajax of Sulejmani niet gun, maar ik heb een gevoel dat Mikki het niet gaat opredden. Of helemaal kapot in de winterstop en een zware blessure of hij speelt elke wedstrijd de ballen uit zijn broek maar wordt niet de meerwaarde in het team.
pi_61049647
Mooi overzicht.

Manco lijkt me nog te jong en er zijn meer gegadigden bij PSV.
pi_61058721
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:51 schreef M.Night-Shyamalan het volgende:
Mooi overzicht.

Manco lijkt me nog te jong en er zijn meer gegadigden bij PSV.
Als hij echt zo goed is als wat ik hoor, lees en heb gezien(heel weinig, dat wel). Moet zijn leeftijd geen probleem zijn.
pi_61059056
Grappig dat mensen Sulejmani noemen. Wanneer een speler die voor 16 miljoen is gekocht goed gaat spelen is dat toch geen verrassing?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_61069858
Nou, we gaan bijna beginnen. Zou er nog een jaarlijks lijstje van Cult komen? Altijd wel aardig om te zien.
www.thuisuiteten.nl
pi_61070830
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:52 schreef bramos-elvis het volgende:
Ik kies echter toch voor zijn collega in de voorhoede bij FCE, Fabio Caracciolo.
Dodelijke spits, neem ook aan dat ie voor 31 aug FCE heeft verlaten.
Nou het is gelukt hoor.
pi_61089979
Dit jaar een wat kleiner lijstje dan vorig jaar, omdat ik dit seizoen minder echte verrassingen voorzie:

ADO: Faber (zal zich in de basis voetballen), Kum (dwingt een transfer af naar Heerenveen/Twente/AZ)
Ajax: De Jong (ik denk dat hij een dragende middenvelder wordt met veel assists)
AZ: Moreno (één van de betere verdedigers van de Eredivisie)
De Graafschap: Bloemendaal (kutpatsertje dat wel heel aardig kan voetballen, mits zijn fysieke gesteldheid dit seizoen verbetert) , Bugdayci (van tafelvoetbalspecialist naar belangrijke aanvaller bij De Graafschap), De Jong (topscorer van De Graafschap)
FC Groningen: Granqvist (geweldige verdediger), Nijland (speelt zich definitief bij de top in de kaart)
FC Twente: Arnautovic (doet N'kufo vergeten), Douglas (trekt de goede lijn van vorig seizoen door naar Europees subtop-niveau), Rajkovic (speelt zich in de basis en schakelt bjina elke spits moeiteloos uit), Tioté (na Simons de beste controleur in de Eredivisie)
FC Utrecht: Maguire (belangrijke kracht voor FC Utrecht), Silberbauer (spelbepaler op het middenveld)
Feyenoord: El Ahmadi (sterspeler van Feyenoord), Fer (vaste rechtsback), Manteiga (zal de eerste maanden waarschijnlijk nog niet veel spelen, maar is wel het grootste talent van deze selectie; ik verwacht dat hij zijn kans grijpt zodra deze zich aandient), Wijnaldum (basisspeler, en erg belangrijk voor Feyenoord d.m.v. assists)
FC Volendam: geen verrassingen
NAC: Iabdelhay (clubtopscorer)
NEC: Janssen (speelt zich in de basis en gaat meer goals maken dan Van Beukering), Kivuvu (toekomtige Oranje-materiaal dat dit seizoen de vaste controleur van NEC gaat worden)
PSV: Afellay (gaat eindelijk regelmatig scoren als regisseur achter de spitsen en is na dit seizoen definitief onhoudbaar voor PSV), Amrabat (basisspeler die net als Manco een stormachtige ontwikkeling door zal gaan maken bij PSV), Bréchet (gelouterde verdediger/controleur van internationale allure die niet alleen basisspeler, maar ook één van de "aanvoerders" wordt in het elftal), Manco (één van de beste aanvallers in de Eredivisie), Marcellis (beste verdediger in de Eredivisie), Pieters (who the fuck is Zonneveld?), Van Eijden (heeft Salcido voor zich, maar zal Kromkamp kloppen in de strijd om de RB-positie), Wuytens (zal uiteindelijk de matige Edison Méndez naar de bank voetballen)
Roda JC: Cissé (geweldige aanvaller, die voor iedere verdediging een grote plaag is; zal na dit seizoen wel worden weggekocht door een Europese subtopper), De Jong (voetbalt zich naar de Bundesliga), Vormer (de blanke Davids)
sc Heerenveen: Etemadi (geweldig keeperstalent, dat dit seizoen ondanks zijn jonge leeftijd eerste keeper gaat worden), Janmaat (geweldige rechtsback met veel opbouwende kwaliteiten), Henrique (belangrijkste aanvaller van Heerenveen), Roorda (dragende speler op het middenveld), ¦vec (was bij Slavia al erg goed, en zal dat dit seizoen ook bij Heerenveen laten zien)
Sparta Rotterdam: Adeleye (beste verdediger van Sparta; echte enkelbijter), Vermes (goede verdediger, die ook nog eens goed kan voetballen)
Vitesse: Büttner (creatieve aanvaller met een fantastisch mooie trap), Claudemir (de creatieve man op het middenveld), Van Wolfswinkel (beste spits van Vitesse)
Willem 2: geen verrassingen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61090094
cultheld speelt op safe.
pi_61113505
Wel een beetje. Paar man gaan aardig op herhaling, zoals die blanke Davids en Adeleye.

Van Vermes verwacht ik niet veel, die maakt geen sterke voorbereiding door bij Sparta.

En tja, Faber, je blijft hem elk jaar noemen, maar ik vrees voor de jongen dat ook ADO veel te hoog gegrepen zou zijn. Is toch een vrij middelmatig voetballer eigenlijk. Dus of je vindt hem aardig of je bent echt fan.
www.thuisuiteten.nl
pi_61113609
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:25 schreef cultheld het volgende:
FC Groningen: Nijland (speelt zich definitief bij de top in de kaart)
JIj bent echt goed ;P
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_61113691
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:27 schreef Lamzak_ het volgende:
JIj bent echt goed ;P
pi_61113876
Connecties met Steef he.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_61113979
quote:
Dit jaar een wat kleiner lijstje dan vorig jaar, omdat ik dit seizoen minder echte verrassingen voorzie:

ADO: Faber (zal zich in de basis voetballen), Kum (dwingt een transfer af naar Heerenveen/Twente/AZ)
Ajax: De Jong (ik denk dat hij een dragende middenvelder wordt met veel assists)
AZ: Moreno (één van de betere verdedigers van de Eredivisie)
De Graafschap: Bloemendaal (kutpatsertje dat wel heel aardig kan voetballen, mits zijn fysieke gesteldheid dit seizoen verbetert) , Bugdayci (van tafelvoetbalspecialist naar belangrijke aanvaller bij De Graafschap), De Jong (topscorer van De Graafschap)
FC Groningen: Granqvist (geweldige verdediger), Nijland (speelt zich definitief bij de top in de kaart)
FC Twente: Arnautovic (doet N'kufo vergeten), Douglas (trekt de goede lijn van vorig seizoen door naar Europees subtop-niveau), Rajkovic (speelt zich in de basis en schakelt bjina elke spits moeiteloos uit), Tioté (na Simons de beste controleur in de Eredivisie)
FC Utrecht: Maguire (belangrijke kracht voor FC Utrecht), Silberbauer (spelbepaler op het middenveld)
Feyenoord: El Ahmadi (sterspeler van Feyenoord), Fer (vaste rechtsback), Manteiga (zal de eerste maanden waarschijnlijk nog niet veel spelen, maar is wel het grootste talent van deze selectie; ik verwacht dat hij zijn kans grijpt zodra deze zich aandient), Wijnaldum (basisspeler, en erg belangrijk voor Feyenoord d.m.v. assists)
FC Volendam: geen verrassingen
NAC: Iabdelhay (clubtopscorer)
NEC: Janssen (speelt zich in de basis en gaat meer goals maken dan Van Beukering), Kivuvu (toekomtige Oranje-materiaal dat dit seizoen de vaste controleur van NEC gaat worden)
PSV: Afellay (gaat eindelijk regelmatig scoren als regisseur achter de spitsen en is na dit seizoen definitief onhoudbaar voor PSV), Amrabat (basisspeler die net als Manco een stormachtige ontwikkeling door zal gaan maken bij PSV), Bréchet (gelouterde verdediger/controleur van internationale allure die niet alleen basisspeler, maar ook één van de "aanvoerders" wordt in het elftal), Manco (één van de beste aanvallers in de Eredivisie), Marcellis (beste verdediger in de Eredivisie), Pieters (who the fuck is Zonneveld?), Van Eijden (heeft Salcido voor zich, maar zal Kromkamp kloppen in de strijd om de RB-positie), Wuytens (zal uiteindelijk de matige Edison Méndez naar de bank voetballen)
Roda JC: Cissé (geweldige aanvaller, die voor iedere verdediging een grote plaag is; zal na dit seizoen wel worden weggekocht door een Europese subtopper), De Jong (voetbalt zich naar de Bundesliga), Vormer (de blanke Davids)
sc Heerenveen: Etemadi (geweldig keeperstalent, dat dit seizoen ondanks zijn jonge leeftijd eerste keeper gaat worden), Janmaat (geweldige rechtsback met veel opbouwende kwaliteiten), Henrique (belangrijkste aanvaller van Heerenveen), Roorda (dragende speler op het middenveld), ¦vec (was bij Slavia al erg goed, en zal dat dit seizoen ook bij Heerenveen laten zien)
Sparta Rotterdam: Adeleye (beste verdediger van Sparta; echte enkelbijter), Vermes (goede verdediger, die ook nog eens goed kan voetballen)
Vitesse: Büttner (creatieve aanvaller met een fantastisch mooie trap), Claudemir (de creatieve man op het middenveld), Van Wolfswinkel (beste spits van Vitesse)
Willem 2: geen verrassingen
Interessante lijst.

Al vind ik Etemadi een grabbelaar die briljante reddingen afwisselt met teveel blunders en Marcel de Jong overschat je ook wat denk ik.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_61114200
Handig topic voor mijn CvhJ team
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_61241236
Melvin Platje van FC Volendam werd al voorzichtig gehypt in Vi's Pezen in de Provincie, maar krijgt nu ook daadwerkelijk een basisplaats van Frans Adelaar die in hem de jonge versie van Dirk Kuyt ziet.
- verwijderd door admin -
pi_61248187
Hoe deed Maikel van der Werf het in de voorbereiding Groenen? Ik zag dat hij her en der al wat speeltijd kreeg.
www.thuisuiteten.nl
pi_61623919
Wel een lekkere goal van Meriç gisteren!

Nu op naar de basis, al kan dat nog even lastig worden met Wetzel-aankoop Soltani en een aardig begonnen Cornelisse voor zich.
www.thuisuiteten.nl
pi_62082155
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:05 schreef MaxPower het volgende:
Ik post Arnor Smaráson nog maar even. Al lijkt hij in het verloop van de voorbereiding toch net buiten de boot te vallen. Misschien voor na de winterstop, hoewel Viktor Elm dan ook aanschuift.
Jonge speler van Heerenveen in selectie IJsland

Dat heeft ie alvast bereikt!
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:54:07 #69
113467 Pinpas
pinnen is een keuze
pi_62082224
quote:

PSV: Bréchet (gelouterde verdediger/controleur van internationale allure die niet alleen basisspeler, maar ook één van de "aanvoerders" wordt in het elftal
the primary role of the government is to protect the property from the majority
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:51:30 #70
123545 DatMeenJeNiet
pi_62087848
quote:
Staat voorlopig bovenaan.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:17:04 #71
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_62088789
Claudemir.
pi_62109601
Vandaag trouwens in AD / RD een leuk artikel over de jeugdige spelers van Sparta bij de A-selectie, Cees Toet, Erik Falkenburg, Kevin Strootman, Joey Godee en Joshua John. Helaas nog niet online kunnen vinden. De journalist gaf ook een prognose voor de komende maanden. Toet wordt volgens hem snel weer reserve, Falkenburg zal het via invalbeurten moeten doen, Strootman ziet hij basisspeler worden, Godee voorlopig supersub wegens zijn opportunisme en John vaste basisspeler met de mogelijkheid om over een tijd verkocht te gaan worden aan een topclub. Dat is wellicht wat al te voorbarig, maar wel aardig. Helaas heeft Wilusz door een blessure nog amper iets kunnen doen.
www.thuisuiteten.nl
pi_62109659
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:51 schreef methodmich het volgende:

[..]

En gisteren 1 minuut speeltijd in de UEFA Cup.

Maar hij krijgt naar mijn smaak nog te weinig kansen. Al hebben we nu natuurlijk wel een uitmuntend middenveld met Pranjic, Vayrynen en Grindheim. Lastig om je daar tussen te knokken.
pi_62179859
Leuk dat Tim Janssen genoemd wordt, het lijkt me echt een hele aardige jongen, en hij scoorde gister prima tegen Feyenoord, maar ik heb nooit ingezien waar hij nou echt goed in is. Ik hoop dat hij het tegendeel bewijst.
Tot nu toe vind ik het een enorme verassing dat Demouge het zo goed doet bij Willem2.
pi_62205773
Demouge is zeker verrassend, een echte goalgetter was ie eigenlijk nooit!

Denk trouwens dat als Volendam zo blijft verdedigen als ze nu doen, Van der Werff best eens sneller een kansje kan krijgen dan gedacht. Doet het in Jong Volendam wederom erg goed.

En, wellicht ook één om te noteren, al zal het misschien nog even duren: Nick Viergever, centrale verdediger in Jong Sparta. Scoorde van de week nog en is ook al door Booy uitgenodigd om eens mee te trainen. Zeker een talent, maar of het in een situatie als die waarin Sparta nu verkeert slim is hem al voor de leeuwen te gooien?

[ Bericht 39% gewijzigd door methodmich op 08-10-2008 19:53:53 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_62843311
Hoe gaat het met de verrassingen tot dusverre?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:02:08 #77
123545 DatMeenJeNiet
pi_62843900
Het is nog een beetje vroeg, maar Saidi is zich voorlopig uitstekend aan het ontwikkelen. En Quasten al een goaltje meegepikt en ook Horvath doet het goed.

Bij NAC zit ik er geweldig naast. Mboua zie ik ook alleen maar bankzitten..
pi_62845188
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:32 schreef Yeahinho het volgende:
Dirk Marcellis gaat komend seizoen debuteren in het Nederlands elftal.

Maar of dat zo'n verrassing is, weet ik eigenlijk niet...
pi_62845282
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:57 schreef Yeahinho het volgende:

[..]
Vooral die 2e zin.
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:15:26 #80
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_62950839
quote:

“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_62975342
Meriç al goede dingen laten zien, Pattinama speelt voorlopig nog in Jong Feye en Kramer bij Jong NAC - ze scoren wel behoorlijk vaak - , de Spartanen spelen zeer veel, al is Wilusz helaas geblesseerd, Van der Werff moet nog wachten op een kans in Volendam, Kwakman vast basis bij NAC.

In de JL doet Plet het prima, Schot en Duarte waren tot de blessures basisspeler bij RBC, de jongens van Dordt vallen net als de hele ploeg nog tegen, Brüls is wisselend. Tayeb snel naar de bank, laatste weken weer regelmatig invallend en gaat vooruit, Fischer speelt nog niks bij Cambuur en Diaz doet het af en toe leuk bij Eindhoven, maar verbleekt nog bij de werkelijke surprise Koç.

[ Bericht 9% gewijzigd door methodmich op 05-11-2008 17:25:42 ]
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 5 november 2008 @ 18:27:18 #82
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_62976894
Ik vind Van Wolfswinkel een positieve verrassing
pi_62977088
van Wolfswinkel was wel redelijk te verwachten. Nicky Kuiper is een echtr verrassing bij Vitesse op dit moment. Heel benieuwd of hij dat vol gaat houden.
pi_62979130
De vaak genoemde Manco valt nog niet echt op.

De door Blawh genoemde Shayesteh viel onlangs al eens in bij Heracles 1.
www.thuisuiteten.nl
pi_62989012
leuk leesvoer dit:)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_62989032
DdR
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_63540833
Wel leuk, deze week in VI een artikel van enkele pagina's met Joshua John, Erik Falkenburg en Kevin Strootman!

Verder staat Glynor Plet in de belangstelling van ADO en FC Utrecht.
www.thuisuiteten.nl
pi_63856513
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:51 schreef methodmich het volgende:

[..]

Gisteren speelde de door MaxPower getipte Smarasón een opvallende rol bij Heerenveen!! Ook voor hem lonkt dus een doorbraak.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 8 december 2008 @ 18:02:10 #89
67174 Dos37
Come on Twente
pi_63856695
Jammer dat niemand Brama heeft genoemd (inclusief mijzelf)

Ik had wel verwacht dat ie meer wedstrijden ging spelen met het vertrek van El Ahmadi en Engelaar maar dat ie zo belangrijk en goed zou zijn dit seizoen had ik niet verwacht. Voor mij de verrassing tot nu toe.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_63982786
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:35 schreef methodmich het volgende:
Hoe deed Maikel van der Werf het in de voorbereiding Groenen? Ik zag dat hij her en der al wat speeltijd kreeg.

Ik zie weinig oefenwedstrijden en wedstrijden van het 2de elftal, maar van der Werff start morgen zeer waarschijnlijk in de basis ipv de gepasseerde Schilder!

Ik hoop dat hij de verdediging wat kan versterken.

[ Bericht 1% gewijzigd door groenen op 13-12-2008 12:10:58 ]
pi_63991213
Ik ben benieuwd wat hij gaat doen dan! Heeft even geduurd, maar dus toch een serieuze kans nu, na zijn invalbeurt tegen Ajax voor de beker.
www.thuisuiteten.nl
pi_64009466
Niet dus Mensen dachten dit te zien aan de laatste training, maar blijkbaar durft Adelaar het nog niet aan.
pi_64009623
Hmm, da's jammer. Al hield Volendam vandaag wel de nul.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:47:14 #94
123545 DatMeenJeNiet
pi_64170449
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:48 schreef methodmich het volgende:
Okee, we zullen zien wat ome Louis gaat doen met Moisander. Denk inderdaad ook linksback zetten....
Inmiddels, dankzij blessures, centraal achterin en hij doet het voorlopig uitstekend. Heeft wel eens wat foutjes, maar hij brengt zoveel voetbal in de ploeg. Je kan hem ook moeilijk niet laten opbouwen, omdat hij tweebenig is. Echt weer een misser van jewelste van vele clubs. 300k of zo koste hij.
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:48:32 #95
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64170470
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 01:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Inmiddels, dankzij blessures, centraal achterin en hij doet het voorlopig uitstekend. Heeft wel eens wat foutjes, maar hij brengt zoveel voetbal in de ploeg. Je kan hem ook moeilijk niet laten opbouwen, omdat hij tweebenig is. Echt weer een misser van jewelste van vele clubs. 300k of zo koste hij.
Pssstt.. hij heeft nog in de jeugd van Ajax gespeeld.
pi_64174902
Daley
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_64175065
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:50 schreef methodmich het volgende:
De door Blawh genoemde Shayesteh viel onlangs al eens in bij Heracles 1.
Morgen staat hij wellicht in de basis tegen FC Volendam, weliswaar op linksbuiten, maar toch. Hij is dit seizoen de opvallendste speler bij de beloften.

Bajer schijnt weer minder goed bezig te zijn in de beloften, terwijl zijn invalbeurten in het eerste zeker niet slecht waren.
pi_64175790
Ik vind Brama en Stam van Twente ook wel behoorlijke verrassingen. Ze spelen beter dan ik had verwacht.
pi_64186189
Michiel Kramer heeft inmiddels ook, al was het nog niet zo succesvol, zijn debuut gemaakt voor NAC Breda. Zelfs al een wedstrijd basis, hoewel er toen veel blessures waren.
www.thuisuiteten.nl
pi_64227450
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:35 schreef kleinzusje het volgende:
Daley
Als je zoiets nou in augustus roept...
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_64248663
Binnenkort maar eens de tussenbalans opmaken over de eerste seizoenshelft?
www.thuisuiteten.nl
pi_64437440
garcia garcia
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_64467960
Halverwege eens zien:

Jordão Pattinama bij Feyenoord nog niet verder gekomen dan de bank. Zeker als ze geen 4-3-3 gaan spelen zie ik hem voorlopig nog niet debuteren.

Michiel Kramer bij NAC pas één keer als breekijzer gebruikt en één keer zelfs basis. Dat redt ie nog niet. Wel een beginnetje gemaakt, tegen de winterstop. Kees Kwakman inderdaad moeiteloos basisspeler geworden.

Hursut Meriç doet leuke dingen bij ADO, maar valt meer op als hij mag invallen. Desondanks een basisplaats afgedwongen en hij krijgt een nieuw contract aangeboden.

De Spartanen best goed bezig. Strootman onbetwist basisspeler geworden en dat zie ik hem wel blijven, Falkenburg de laatste tijd basis en daarin goede dingen laten zien, maar ook mindere en dus mogelijk straks weer reserve als alles fit is. Joshua John begon leuk, maakte wat goals, had acties, maar viel terug, mede door het gedoe rond het contract. Momenteel reserve achter Duplan en, verrassend, Godee. Wilusz nog niks kunnen laten zien door blessures. Sparta wil hem nu verhuren aan een JL-club om ritme en ervaring op te doen.

Maikel van der Werff bij Volendam, ondanks de vracht tegengoals, nog geen kans in de basis gekregen. Wel goed bezig in Jong Volendam en een aardige invalbeurt in de beker tegen Ajax.

Dan de mannen van de Jupiler League:

Chakib Tayeb erg wisselvallig. Zijn dribbels zien er soms leuk uit, heeft ook goaltjes meegepikt, maar nog zeker niet onomstreden bij Boeve.

John Schot toch licht verrassend de basis gehaald bij RBC, al hebben die veel blessures. Laat met zijn traptechniek leuke dingen zien. Patrick Duarte begon in de basis en maakte een aardige indruk op de vleugel, pikte een doelpunt mee, en is na zijn blessure uit beeld verdwenen. Misschien na de winterstop weer.

De drie van Dordt vallen stuk voor stuk tegen. Jerson Anes Ribeiro geen basisplaats afgedwongen na een zeer goede voorbereiding en dus nog niet in staat geweest zijn goede linker te tonen bij vrije trappen en schoten van afstand. Tommy de Jong ook uit de basis gehaald en John Verhoek nog amper kansen gekregen in de spits. Natuurlijk speelt mee dat Dordt dramatisch draait, anderzijds heeft Kruys het dus ook niet aangedurfd om al met Verhoek te starten, ook niet toen die na een blessure weer topfit was. Met de komst van Lopes zal ie nog wel even wissel blijven denk ik. De Jong zelfs gepasseerd ten faveure van een te zware John van Loenhout. Kortom, nog niet het jaartje van deze drie.

Kévin Diaz wisselvallig bij Eindhoven, nog niet zo ver dat er al belangstelling uit de eredivisie zal komen. De surprise daar is natuurlijk Koç.

Glynor Plet doet het geweldig bij Telstar. Hij lijkt goed aan te haken en maakte er al veertien, net zo veel als vorig seizoen bij Lisse in het hele seizoen.

Christian Brüls valt wellicht niet heel erg op bij MVV, maar is desondanks toch gedeeld assistkoning in de Jupiler League.

Sander Fischer krijgt bij Cambuur amper speeltijd. Viel één keer goed in en speelde toen een helft mee, maar verder nog niks. Zijn ervaren concurrenten blijven ook goed heel en pakken weinig schorsingen, want daar zal hij het van moeten hebben.
www.thuisuiteten.nl
pi_65976258
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:05 schreef MaxPower het volgende:
Gaat inmiddels erg lekker met hem. Houdt regelmatig Sibon en Kalou achter zich en scoort regelmatig. Gisteren ook weer voor IJsland.
pi_66063143
Die is goed bezig inderdaad, had je mooi gezien Max!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 22 april 2009 @ 00:50:48 #106
123545 DatMeenJeNiet
pi_68258741
quote:
Heerenveen: Samuel mag hopelijk al ruiken aan wat speeltijd, want dat is een geweldenaar.
quote:
Armenteros krijgt kans op Kasteel
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Sparta test de komende twee weken Samuel Armenteros. De aanvaller met een Zweeds en Cubaans paspoort mag aan het einde van het seizoen transfervrij vertrekken bij Heerenveen, waar hij voornamelijk in A1 en Jong Heerenveen acteerde.

Volgens Jan de Jonge staat de testperiode van de voormalig jeugdinternational van Zweden los van de interesse van de Kasteelclub in zijn persoontje. ,,Dat is stom toeval,'' zegt hij. ,,Samuel Armenteros heeft voetballend heel veel kwaliteiten. Maar onderweg is er wel iets misgegaan, anders had hij wel bij Heerenveen in het eerste elftal gespeeld. Ik heb onlangs een gesprek met hem gehad en toen heb ik hem verteld dat hij moet vertrekken uit Friesland. Een andere omgeving kan hem misschien goed doen.''
, al bevestigen de woorden van De Jonge wel een beetje, waarom ik hem als eventuele verrassing had.

Deed me in ieder geval aan dit topic denken, binnenkort tijd voor een terugblik?
  woensdag 22 april 2009 @ 01:17:12 #107
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_68259029
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:Fc Grunn: Granqvist zal soms wat lomp overkomen en zodoende een aantal goals kosten maar verder een goede verdediger blijken. Lovre gaat weer de nodige goals maken. GGG wordt geen succes.
Je hebt aardig gelijk gekregen over Groningen...Lovre is dan iets minder, maar voor de rest klopt het. Ja, ook over Garcia... Hij speelde soms redelijke wedstrijden, maar voor de rest vind ik het niks. Teveel trucjes en ballerinadansjes.

Maar dit kan ook zijn, omdat de spitsen positie niet de juiste plek is voor hem. Garcia is meer een aanvallende middenvelder.
pi_68259361
Leuk om terug te lezen dit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_68261769
Bajer heeft nooit een kans gehad, mag komende zomer ook alweer vertrekken.

Dost en Shayesteh gaan er wel komen. Dost goed begin en einde, mindere tussenperiode na zijn blessure. Shayesteh ook op een kutmoment een blessure, toen hij een basisplaats leek te krijgen raakte hij geblesseerd en lag er een tijd uit.
  woensdag 22 april 2009 @ 12:31:22 #110
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68267392
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Fortitudo het volgende:
ari (AZ)
elyounassi (Heerenveen)
Manco (PSV)
Sulejmani (Ajax, negatieve zin)
Cvitanich (Ajax, positieve zin)
Adeleye (Sparta)
Vorm (Utrecht)
toch wel redelijk gedaan
alleen met cvitanich, elyounassi en manco zat ik verkeerd
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_68268496
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:31 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

toch wel redelijk gedaan
ari zit nog alltijd op de bank als iedereen fit is en adeleye is waardeloos
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_68276878
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:31 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

toch wel redelijk gedaan
Adeleye ook niet bijzonder hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_68277447
Na dit seizoen neem ik aan dat Sulejmani wel als verrassing voor volgend seizoen genoemd mag worden ?
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_68309501
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:50 schreef behangplakker het volgende:
Na dit seizoen neem ik aan dat Sulejmani wel als verrassing voor volgend seizoen genoemd mag worden ?
Even afwachten, zo'n topic komt pas eind juli denk ik. Misschien is ie dan wel wel in topvorm en dan is het geen verrassing.

Wel aardig om terug te lezen wat er allemaal wel en niet uitgekomen is.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:57:45 #115
123545 DatMeenJeNiet
pi_68564461
Wat interessant transfernieuws de afgelopen dagen.
quote:
Naar FC Groningen dus.
quote:
Tiote zal aan zijn concentratie en tactisch vermogen moeten werken, mocht dat lukken dan zal hij uitgroeien tot basisspeler van een Europese (sub)topclub
In de interesse van de Europese middenmoot, Paris SG en Marseille, inmiddels. En kan nog steeds veel beter in mijn ogen.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 21:35:25 #116
17328 methodmich
Nummer 10
pi_68571516
Mooi gezien DatMeenJeNiet!!

Jansen heeft inderdaad goed bewezen weer volledig fit te zijn, wat denk ik de voornaamste twijfel was van eredivisieclubs. Maar daarnaast ook goed gespeeld natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_68571688
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:08 schreef groenen het volgende:
Melvin Platje van FC Volendam werd al voorzichtig gehypt in Vi's Pezen in de Provincie, maar krijgt nu ook daadwerkelijk een basisplaats van Frans Adelaar die in hem de jonge versie van Dirk Kuyt ziet.
Nog altijd geen vaste basisplaats maar wel 1 van de opvallendste spelers dit seizoen.
pi_68578293
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:08 schreef groenen het volgende:
Inderdaad, wat een mooi stuk was dat! Was voor het eerst dat ik van Platje hoorde, "had elk team maar elf Platje's, als een tornado raast hij over het veld", door dat stuk ben ik 'm toen ook een beetje gaan volgen

Ik vind de vergelijking met Kuyt een goeie, ik raad FC Utrecht dan ook aan om Platje te contracteren. Typische Utreg-speler, wordt mateloos populair in de Galgenwaard. En Kuyt brak ook door met invalbeurtjes, het grappige, onbevangen jochie dat achter elke (zelfs kansloze) bal aan rende en z'n doelpuntjes meepikte. Mooie tijd was dat. En met de connectie Adelaar-Booy, Utreg: doen!
pi_68584575
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:16 schreef methodmich het volgende:

[..]

Even afwachten, zo'n topic komt pas eind juli denk ik. Misschien is ie dan wel wel in topvorm en dan is het geen verrassing.

Wel aardig om terug te lezen wat er allemaal wel en niet uitgekomen is.
Oh, ik kom midden augustus pas terug en dan is hij allang in topvorm
We are living in a material world, and I am a material girl
  donderdag 14 mei 2009 @ 02:03:16 #120
123545 DatMeenJeNiet
pi_69002950
quote:
ADO: Christiaan Kum zal uitgroeien tot een solide verdediger en De Meersman zal een nuttige kracht blijken. Beiden na dit seizoen wel rijp voor een stapje hoger. (al dan niet bij ADO) Horvath zal denk ik moeite hebben met het tempo en het niveau van de Eredivisie, maar verdedigen kan hij wel.
Twente heeft zich al gemeld voor Kum in de winterstop en ik denk dat die interesse er ook deze zomer zal zijn. Ander opties voor hem zouden ook Feyenoord en Utrecht kunnen zijn denk ik. De Meersman.... geen minuut gespeeld volgens mij. Maar weer een stapje terug doen en naar de JL. Horvath heeft zich voldoende bewezen waardoor ADO hem nu ook wilt vastleggen. (was dit seizoen op huurbasis) Ook nog eens een behoorlijk aantal doelpunten gemaakt.
quote:
AZ: Moisander wordt een beetje de Lindgren van AZ, hier en daar nog wel te lief en te nonchalant maar wel een speler die uitstekend kan voetballen. Ben wel bang dat hij in de verdediging zal worden gezet. Martens speelt zich de Europese subtop in.
Moisander heeft voortreffelijk gespeeld, en dat in de verdediging nog wel. Ik heb in een latere post al aangegeven dat ik doelde op het feit dat Louis in hem een linksback zag. Gelukkig heeft Louis hem uiteindelijk die kans gegeven in het centrum. Een van de revelaties van het seizoen denk ik. Martens heeft zich ook uitstekend herpakt dit seizoen na zijn blessure. Uiteraard nog even de transfermarkt afwachten deze zomer, maar ik zie hem wel vertrekken.
quote:
Dus..
quote:
Fc Grunn: Granqvist zal soms wat lomp overkomen en zodoende een aantal goals kosten maar verder een goede verdediger blijken. Lovre gaat weer de nodige goals maken. GGG wordt geen succes.
Ik denk dat mijn voorspelling van Granqvist wel klopt. Het ziet er soms echt veel te houterig uit en tegen bewegelijke spelers heeft 'ie moeite, maar heeft zich dit seizoen uitstekend staande gehouden. Lovre is me tegengevallen dit seizoen. Had hem na dit seizoen wel de stap zien maken naar PSV eerlijk gezegd. Maarja, niet dus. GGG is voorlopig nog geen succes.
quote:
Heerenveen: Samuel mag hopelijk al ruiken aan wat speeltijd, want dat is een geweldenaar. Janmaat zal tactisch de nodige discipline moeten worden bijgeleerd, hoe sneller dat gebeurt, hoe sneller hij ook op Eredivisie-niveau doorbreekt
Samuel: Welke voetballers gaan verrassen in het seizoen 2008/09? en verder Janmaat... teveel geblesseerd geweest.
quote:
Heracles: Lukas Bajer is een vrij mooie voetballende voetballer, ik weet alleen niet of hij geschikt is voor het fysieke degradatievoetbal , Steur zal met een boel invalbeurten een aantal belangrijke goals/assists maken. Jörg van Nieuwenhuijzen is een uitstekende vervanger mocht Pieke geblesseerd raken.
Weinig over te zeggen... Bajer heeft erg weinig gespeeld, maar als ik Blawh moet geloven deed hij het toch redelijk naar behoren.... Steur is bijna het hele seizoen geblesseerd geweest (toch?), terwijl Van Nieuwenhuijzen één wedstrijdje heeft gekeept en er toen vijf om zijn oren kreeg, waaronder één geweldige blunder.
quote:
Nac: Van Fessem zal de beste aankoop blijken, uitstekende lijnkeeper die een aardig aantal punten gaat winnen , Kwakman wordt sterkhouder achterin. Penders en Zwaanswijk zijn passé.
Van Fessem, niet gezien... Kwakman, een goed seizoen, maar niet in de verdediging. Penders en Zwaanswijk zijn voorlopig nog steeds oké.
quote:
NEC: Vadozc gaat weer mooie dingen laten zien, Saidi moet leren voetballen, wat lastig wordt, maar mocht dat ooit lukken dan heb je een hele gevaarlijke dribbelaar aan hem. Voorlopig zal hij alleen alles en iedereen voorbij dribbelen inclusief de achter en zij lijn , Tim Janssen, ik vind hem altijd een beetje op Huntelaar lijken. Scherp en voetballend niet sterk. Huntelaar is alleen koppend beter, waar Tim Janssen dan weer sneller is. Hopelijk heeft hij dit seizoen niet weer last van blessures en krijgt hij het volste vertrouwen en de aanvoer. Krijgt ‘ie dat, dan betaalt hij dat terug in heel veel goals. En daarna een transfer naar PSV.
Vadozc vertrok al heel vroeg naar Osasuna, en Tim Janssen heeft mij voorlopig het meeste teleurgesteld. Echt tien keer niets. Saidi heeft zich aardig ontwikkeld dit seizoen. Zijn dribbels zijn veel rendementvoller geworden, terwijl je met hem in de basis tegenwoordig ook niet meer met 10 spelers speelt. Het kan echter veel en veel beter. Zo omschreef iemand van LDL laatst nog zijn schoten als terugspelballen voor de keeper van de tegenstander.
quote:
PSV: Pieters, moet verdedigend nog veel gaan groeien, maar leren doet hij al jaren heel snel dus misschien dat hij al rond de winterstop echt een basisplek heeft. Isaksson, geen Gomes, maar voor de Eredivisie een uitstekende keeper. Manco, iedereen is lyrisch dus dan noem ik hem ook maar.
Pieters deed juist het omgekeerde van wat ik verwachtte. Tot de winterstop in de basis, daarna amper gezien. Verdedigend gewoon niet goed genoeg. Ik denk dat PSV hem beter kan verhuren. Isaksson... zeker niet uitstekend... gewoon een redelijk keepertje.
quote:
Roda JC: Cisse heeft een heel slecht seizoen achter de rug, maar zal uitgroeien tot een betere Koné. Meeuwis zal, mocht hij de problemen buiten de lijn daarbuiten houden, weer heerlijk gaan domineren op het middenveld, De Fauw zal bewijzen de top-3 aan te kunnen, maar zijn fysiek (snelheid en bewegelijkheid ) blijft een probleem. Linssen zal een onzichtbare maar waardevolle pion zijn, Tyton is van wat ik hoor een gigantisch talent, ik weet niet de precies hoe en waarom hij zijn kans nog niet heeft gekregen. Zo geweldig is Castro ook weer niet.
Allen zijn toch wel een beetje lager uitgekomen vanwege het droevig niveau van Roda dit jaar.
Cissé heeft zich aardig bewezen dit seizoen, het kan alleen nog steeds veel beter en daarom lijkt FC Twente hem ook binnen te halen. Meeuwis heb ik echt veel en veel te weinig gezien, de transfer van naar Borussia MG lijkt mij dan ook op basis van voorgaande seizoenen. De Fauw vond ik redelijk dit jaar, zeker niet top-3waardig, maar wel iets voor de middenmoot. Misschien dat hij dat volgend jaar wat beter kan laten zien in Sparta. Linssen heeft het best goed gedaan en de interesse van het Russische Amkarn is daar ook wel bewijs van.
quote:
Sparta: Vermes kan er weinig van. Miskoop. Adeyele is een van de grotere verdedigende talenten in de Wereld maar of dat er uit gaat komen betwijfel ik. Ik denk ook niet dat hij dit seizoen bij Sparta zal spelen. Die vertrekt wel na een goed OS. Een uitstekende toernooispeler is het wel, maar een hele competitie lang niet.
Vermes..... zowat elke wedstrijd gespeeld, maar dat kwam eerder vanwege een gebrek aan andere rechtsbacks, volgens mij. Wat een prutser. Keert ook weer terug naar Hongarije heb ik begrepen. Adeleye is gebleven en heeft verder weer bewezen enorm aan zijn concentratie te moeten werken. Waarom kan het niet tegen De Graafschap of zo en wel tegen Ajax... echt zonde, hij kan zo goed zijn.
quote:
Twente: Tiote zal aan zijn concentratie en tactisch vermogen moeten werken, mocht dat lukken dan zal hij uitgroeien tot basisspeler van een Europese (sub)topclub, Jansen, de echte Jansen heb ik al jaren niet gezien, maar talent verleer je niet. Daarnaast heeft hij tegenwoordig een goede mentaliteit en dat gecombineerd met nu wel talentvolle spelers om hem heen, gaat dit zijn jaar worden. Arnautovic: Gewoon heel goed. Hopelijk krijgt hij veel minuten.
Tioté en Jansen beiden vrij redelijk dit seizoen. Niet er echt bovenuit stekend maar hebben wel hun steentje bijgedragen aan die mooie tweede plek. Arnautovic, bleek inderdaad heel goed te zijn. En dat op een voor hem nieuwe positie.
quote:
Utrecht: Silberbauer zal met zijn diepgang en loopvermogen de nodige assists en goals geven.
Nul assists en drie goals, desondanks speler van het jaar volgens de fans.
quote:
Vitesse: Lastig om iemand te noemen. Ik denk alleen wel dat door de vele Nederlanders en spelers die hard willen werken er een heel goed collectief kan ontstaan. Met een Molhoek als architect.
Dat viel allemaal behoorlijk tegen. Pas na de buitenlandse aankopen zijn ze gaan draaien.
quote:
Volendam: Hofstede, wordt enorm onderschat.. kan makkelijk met de subtop mee. Wordt alleen lastig dat in zo’n mager elftal te laten zien in de eredivisie.
Viel erg tegen dit seizoen, en vanwege de vele frustratie die er vaak vanaf sprong, denk ik dat hij er zelf ook veel meer van had verwacht.
quote:
Willem II: Gregoire, mooie speler die veel assists gaat leveren, Messoudi, goede speler die als hij het vertrouwen krijgt, dat gaat terugbetalen in veel assists en goals, degradatievoetbal ligt hem alleen niet. Quasten, fysiek erg zwakjes en nog te nonchalant, maar hij heeft het in zich een leuke speler aan de linkerkant te worden.
Gregoire en Messoudi blijf ik goede voetballers vinden, beiden echter geen vertrouwen gekregen. Zullen ook beiden wel vertrekken deze zomer. Quasten heeft het volgens mij aardig gedaan tot de winterstop en is daarna een aantal keer geblesseerd geweest.
quote:
Zdenko Kapralik, sterke verdediger. Kan een perfect duo met Botteghin gaan vormen, die ik overigens erg overschat vind. Wordt de revelatie van Zwolle dit seizoen.
Niet dus.... steekt er nooit echt bovenuit.
quote:
Radek Gorner: ondanks dat ik hem ongelukkig zag spelen in een oefenwedstrijd, sprongen een aantal kwaliteiten er desondanks uit. Sterke passing en creativiteit zo op het eerste gezicht. Controlerend lijkt hij mij heel sterk.
Na zes maanden is zijn contract ontbonden....
quote:
Naar Groningen dus.
quote:
Marc Mboua: heerlijke dribbelaar met een goede kop erop. Was ik maar technisch directeur van Feyenoord.............
Eeeeeerg weinig gespeeld sinds Menzo er zit... racisme, that is. Ik snap werkelijk niet waarom hij nooit speelt. Las ergens dat hij niet in het systeem past.. bullshit.
quote:
En dat werd ie met 25 treffers.
pi_69005788
Dat je in Hofstede in speler voor de subtop zag.
pi_69023266
Leuke terugblik DatMeenJeNiet, zaten toch een paar mooie verrassingen bij.

Vermes speelde bij Sparta idd bij gebrek aan beter.
www.thuisuiteten.nl
pi_69231337
Nog even een terugblikje dan:
quote:

Eredivisie

Jordão Pattinama: Feyenoord, 19 jaar, rechtsbuiten. Zal in eerste instantie wel vooral in Jong Feyenoord komen, maar mogelijk dat hij later in het seizoen wat kansjes gaat krijgen. Is erg handig en wil graag. Denk dat hij wel een type speler is waar Verbeek gecharmeerd van is.
Uiteindelijk wel zijn kans gekregen, met drie invalbeurten. Nog niet zo veel als ik had verwacht, maar dat kan nog komen. Wel een assist in die paar minuten. In Jong Feyenoord wel erg sterk gedraaid, met meer dan tien goals en de nodige assists.
quote:
Michiel Kramer: NAC, 19 jaar, spits. Beetje vreemd type speler. Rommelspits, die in de voorbereiding altijd wel zijn goals meepikt. Mogelijk dit seizoen via invalbeurten aanhaken bij het eerste. Boomlang, ook goed inzetbaar als breekijzer.
Tot elf duels gekomen in de competitie, voornamelijk invalbeurten. Kon nog geen goal maken, heeft wel een assist. NAC heeft hem een nieuwe aanbieding gedaan om zijn aflopende contract te verlengen.
quote:
Kees Kwakman: NAC, 25 jaar, centrale verdediger / defensieve middenvelder. Komt van RBC, waar hij veruit de beste was. Maaskant is zeer gecharmeerd van hem. Ik verwacht hem dan ook moeiteloos in de basis bij NAC.
Kwam er idd moeiteloos in en draaide vooral een prima eerste seizoenshelft. Daarna toch wat wisselvalliger. De oogst: 31 duels, 3 goals, 4 assists.
quote:
Hursut Meriç: ADO Den Haag, 24 jaar, vleugelaanvaller. Vorig seizoen als debutant in het profvoetbal gekomen, sterk begonnen bij ADO, toen teruggezakt, maar in de slotfase die tot promotie leidde wel weer van belang. Zo technisch dat hij je zelfs in een telefooncel voorbij kan spelen. Maar, gaat hij het tempo van de eredivisie aankunnen? Wel een speler waar Wetzel het, hem kennende, in zal zien zitten.
Prachtige goal tegen AZ en nog een paar aardige dingen laten zien. In de winterstop verkocht aan het Turkse Gençlerbirligi en dat vind ik wel jammer. Volgens mij had hij loopbaantechnisch beter in Den Haag kunnen blijven. Tot de winterstop 14 duels, 2 goals en 1 assist.
quote:
Erik Falkenburg: Sparta, 20 jaar, meestal defensieve middenvelder, maar kan ook offensief spelen. Technisch zeer vaardig, veel overzicht en een prima loopvermogen. Levert ook veel arbeid. Lijkt me de nieuwste Sparta-briljant te worden.
Speelt in het eerste vooral als offensievere halfspeler en minder controlerend. Knokte zich in de basis, al moest hij de laatste weken op de bank beginnen. Toch 30 duels, met 3 goals en 2 assists.
quote:
Kevin Strootman: Sparta, 18 jaar, linkshalf / aanvallende middenvelder. Fraai linkerbeen en een goede techniek. Ziet het spelletje goed. Moet fysiek wel rijpen en aan de omschakeling werken.
Werd zelfs even een hype, in een wat controlerende rol als linkshalf. Helaas door een blessure de laatste weken en eerste weken van het seizoen gemist. Desondanks 25 duels, 2 goals, 2 assists en voorzichtige belangstelling van topclubs.
quote:
Maciej Wilusz: Sparta, 19 jaar, centrale verdediger. Fysiek zeer sterk, kan zich goed vastbijten in een tegenstander en is rustiger dan Adeleye. Zal wellicht nog even duren, maar kan zeker een verrassende basisklant gaan worden.
Niks kunnen doen. Eerste seizoenshelft verpest door blessures, leek verhuurd te worden aan RBC, blesseerde zich daar echter direct en het huurcontract werd ontbonden.
quote:
Joshua John: Sparta, 19 jaar, vleugelspits. Had hem vorig seizoen al genoemd, toen duurde het lang voor hij zijn kansjes kreeg. Lijkt na het vertrek van Emnes mogelijk basisspeler te worden. Technisch goed, heel snel, alleen moet hij aan zijn rendement gaan werken.
Begon in de basis, daarna wat gesteggel over zijn contract en een tijdje vooral invaller, later weer basisspeler. Rendement was redelijk voor een eerste volledig seizoen, 31 duels, 4 goals en 4 assists. Ook de nodige hoekschoppen die via via alsnog een goal werden, maar geen directe assist opleverden.[/quote]
quote:
Maikel van der Werff: FC Volendam, 19 jaar, centrale verdediger die ook op de flanken zou kunnen spelen. Kan best eens een kans krijgen bij Volendam dit jaar, na zijn prima spel in de A1.
Alleen in de beker tegen Ajax ingevallen, verder alleen een paar keer wissel. In de Jupiler League schat ik zijn kansen op debuteren en het worden van een basisspeler echter goed in.

Jupiler League
quote:
Te wisselvallig. Af en toe leuke acties gezien, maar werd geen onbetwiste basisspeler onder twee trainers. Wel de meeste assists van Omniworld (5), met 3 goals erbij in 33 duels.
quote:
John Schot: 24 jaar, aanvallende middenvelder van RBC Roosendaal. Zeer begaafde kleine, tweebenige spelmaker, type Sneijder. Nadeel is alleen zijn mentaliteit. Levensstijl buiten het veld was niet bepaald profwaardig, dus dat moet veranderen. Een ex-trainer van hem zei dat hij "het intelligentievermogen van een twaalfjarige" heeft, hetgeen hem lastig coachbaar maakt. Stond ook te boek als enfant terrible. Grote twijfel, maar als ze hem aan voetballen krijgen!
Ze kregen hem aan het voetballen, want Schot kwam in een matig draaiend RBC in de basis en verdween daar na een blessure pas weer uit. Kreeg ook een nieuw contract. Speelde 25 keer mee en scoorde 1 keer en gaf 1 assist.
quote:
Patrick Duarte: 23 jaar, buitenspeler van RBC Roosendaal. Opgeleid bij Ajax en ADO Den Haag, via amateurkampioen FC Lisse nu een herkansing bij de profs. Snel en behendig, wel een lichtgewicht. Zou op momenten kunnen verrassen. Is niet echt een doelpuntenmaker, wel een handenbinder.
Omgekeerd seizoen. Begon in de basis en deed het met een goal en een assist in acht duels best goed, maar liep een pas later ontdekte blessure op en kwam sindsdien niet meer in actie.
quote:
Jerson Anes Ribeiro: 20 jaar, linkerflankspeler van FC Dordrecht. Is gehuurd van Feyenoord. Heeft een werkelijk fantastische traptechniek. Let op hem bij vrije trappen. Zal de nodige assists op zijn naam krijgen vermoedelijk en zelf zijn goals meepikken.
Eigenlijk helemaal niks geworden. Begon in de basis na een prima voorbereiding, maar ging er vlug uit na het zwakke begin van Dordt. Kon zich niet meer in de basis knokken. Zal terugkeren naar Feyenoord, maar daar is denk ik geen toekomst voor hem. Speelde 13 keer, zonder te scoren of een assist te geven.
quote:
Tommy de Jong: 21 jaar, aanvallende middenvelder van FC Dordrecht. Een Fransman die is opgeleid bij Strasbourg. Heeft een goed inzicht en een fijne steekpass in de voeten en is technisch vaardig.
Zelfde verhaal. Begonnen in de basis, snel uit de ploeg gevallen en niet teruggekeerd. Wel naar Frankrijk, in de winterstop. 12 duels, geen goals of assists.
quote:
John Verhoek: 19 jaar, spits van FC Dordrecht. Vorig jaar in de jeugd van ADO een topper. Zal wel even tijd nodig hebben, zeker nu hij met een blessure is begonnen. Koos bewust voor Dordt en zal zich ongetwijfeld gaan laten zien.
Begonnen met een blessure zoals gezegd en eigenlijk niet verder gekomen dan invalbeurten. Moet zijn eerste goal nog maken, gaf wel een assist tijdens één van zijn 18 voornamelijk invalbeurten.
quote:
Heeft zijn transfer te pakken, gaat naar SC Cambuur. Speelde 36 keer mee, scoorde 7 keer en gaf 4 assists. Viel echter minder op dan een teammaat als Koç.
quote:
Ilias Haddad: 19 jaar, centrale middenvelder van Excelsior. Was te goed om met Jong Excelsior op lager niveau te spelen, dus was hij vorig seizoen op huurbasis actief in Jong AZ. Nu terug en zou in de luwte van de JL best eens een doorbraak kunnen gaan beleven.
In augustus toch weer bij Jong AZ aangesloten en daar dus gespeeld. Zal bij AZ blijven.
quote:
Glynor Plet: 21 jaar, spits van Telstar. Nadat het hem in Den Bosch niet lukte, is hij via een goed jaar bij amateurkampioen FC Lisse terug in het betaald voetbal. Of het nu wel lukt is de vraag. Plet is lang en sterk en was vorig seizoen clubtopscorer in Lisse met 14 goals.
Het lukte hem dus wel. Plet maakte er 18 en gaf ook nog eens 7 assists in 37 optredens. In de winterstop al geruchten over eredivisieclubs die hem volgden, maar zijn tweede seizoenshelft was minder en dus luwde die interesse een beetje. Wel een goede rentree.
quote:
Christian Brüls: 19 jaar, aanvallende middenvelder van MVV. Een Belgisch jeugdinternational, maar er is nogal wat gesteggel rond zijn overgang. Is zeker een talentvolle speler. Speelt het liefst als spelverdeler.
Werd met 12 assists derde in het assistklasement, achter El Gaaouiri en Honda. Scoorde daarnaast 2 keer in 32 duels. Kan naar Trabzonspor.
quote:
Sander Fischer: Een 19-jarige speler uit Rhoon van Cambuur Leeuwarden die centraal in de defensie kan opereren, maar ook als rechtsback uit de voeten kan. Speelde eerder ook voor Jong NAC en ook bij Excelsior in de A1. Geen groots voetballer, maar vanwege zijn kracht en lengte lijkt hij me uitermate geschikt om het in de Jupiler League wel leuk te gaan doen.
Duurde enige tijd, maar uiteindelijk speelde hij zich in de ploeg als centrale verdediger en dwong een contractverlenging af. Kwam tot twaalf wedstrijden, zonder goals of assists.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 15 juni 2009 @ 15:03:49 #124
69066 cohen
immer 2.
pi_70026171
Wanneer gaan we voorspellingen doen voor het komende seizoen??
pi_70035289
Meestal als de voorbereiding een tijdje loopt toch? Zo half juli / eind juli. Maar als je al iemand wilt tippen kan dat hoor....
www.thuisuiteten.nl
pi_70037683
Half juli / eind juli begint de Johan Cruijff Schaal en competitie al. Ik zou het ergens in de eerste week van juli openen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 08:27:45 #127
69066 cohen
immer 2.
pi_70050094
Ik wacht de VI-seizoensgids wel even af, dan heb ik een mooi overzicht bij de hand
pi_70070226
Haha, okee, maar daar staan soms de verrassingen nog niet vooraf in. Die schuiven soms pas later door.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')