abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60514497
Leuke Ajax-lijst. Ben wel benieuwd of Cult binnenkort nog met zo'n uitgebreid verhaal komt als de afgelopen seizoenen. Altijd leuk om te lezen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:07:16 #277
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_60514701
Eljero Elia gaat vlammen. Z'n rendement gaat omhoog en hij wordt opgeroepen voor Oranje
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_60514727
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:07 schreef 9christensen het volgende:
Eljero Elia gaat vlammen. Z'n rendement gaat omhoog en hij wordt opgeroepen voor Oranje
Waarom heeft FC Twente die Shayesteh weg laten gaan naar Heracles? Ik denk dat die nog wel eens kan gaan verrassen. Binnenkort zal ik wel een paar andere namen droppen van onbekendere spelers die (op termijn) wel eens kunnen gaan vlammen.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:14:29 #279
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60514833
Bij PSV is mijn mijn hoop gericht op Amrabat en Manco. En ik denk dat Marcellis zich in het NL11tal gaat spelen
pi_60518193
Bas Dost:

Ik vond het onbegrijpelijk dat Heracles meer dan 3 ton betaalde voor een speler die nog niet eens een heel seizoen in de basis stond bij FC Emmen. Heracles besloot ver te gaan voor Dost en na een paar weken voorbereiding heb ik ook gezien waarom.

Het is een lange vent, op het eerste gezicht zou je denken dat het een spits is die vooral geschikt is voor kick & rush voetbal. Het tegendeel gaat hij denk ik op termijn bewijzen. Op de trainingen, onderlinge duels en de 3 oefenduels (Dost speelde ook een oefenduel mee met de beloften) speelde Heracles vooral een positiespel over de grond. Dost liet zien dat hij het in zich heeft een constante, all-round spits te worden. Hij is niet alleen vanwege zijn postuur sterk aan de bal, ook zijn aannames zijn prima in orde waardoor hij niet als een rookie aan de kant wordt gezet. Daarnaast heeft hij oog voor zijn medespelers en is hij ook kopsterk. Ik kan wel zeggen dat hij me tot nu toe zeer aangenaam verrast heeft, nu is het alleen ook zaak om deze lijn door te trekken tijdens de wedstrijden waar het er echt om gaat.

Enige minpunt tot nu toe is dat hij teveel kansen nodig heeft om een goal te scoren, wellicht dat hij scherper is wanneer hij een betere conditie heeft. Hij heeft 3 wedstrijden in 1 week gespeeld en dat is voor een 19-jarige jongen natuurlijk niet mis. Zeker niet als je rekening houdt met het feit dat hij een aanzienlijk deel van de conditietrainingen heeft moeten missen vanwege een blessure.

Qays Shayesteh:

Tijdens de eerste training vroeg een groot deel van het aanwezige publiek zich af wie dat kleine jochie was die van een afstandje wel een klein beetje lijkt op Ricky van den Bergh, met de nadruk op van een afstandje. Het was in ieder geval duidelijk dat het hier ging om een nieuwe speler, na een tijdje ging zijn naam langzaam rond het trainingsveld en bleek het te gaan om Qays Shayesteh, een speler die over is gekomen van het 2e elftal van FC Twente. Hij begon vorig seizoen in de basis bij het de kampioen van de belofteneredivisie, maar naarmate het seizoen vorderde verloor hij zijn plaats in het elftal.

Zoals gezegd verwarden enkele supporters hem van een afstand met Ricky van den Bergh. Van een afstandje lijkt hij weliswaar slechts een klein beetje op Ricky, maar als je de stijl van voetballen bekijkt is de verwarring wel enigzins verklaard. Qays liet tijdens de trainingen, de wedstrijd van de beloften en 1 helft bij de senioren zien dat hij aardig kan ballen. Het is een speler met een goede techniek, pass en overzicht die in het begin van het seizoen waarschijnlijk zijn opwachting gaat maken bij de beloften van Heracles.

De middenveldposities bij het eerste elftal zijn momenteel al aardig opgevuld bij Heracles, maar mocht het elftal geplaagd worden blessures/ schorsingen dan zie ik wel kansen voor Shayesteh om zich definitief bij de A-selectie te spelen. Volgens seizoen gaat hij wellicht nog niet vlammen, maar op termijn is dit voor Heracles denk ik een hele goede speler.

Als hij geen potentie had gehad zou hij niet een paar keer zijn geselecteerd voor jeugdteams van Nederland (o.a. <19) en zou hij niet met de A-selectie van Twente op trainingskamp zijn geweest.

Lukas Bajer:

Er zouden 4 spelers op proef komen bij Heracles Almelo, op het laatste moment werd er echter bekend gemaakt dat er ook nog een 5e speler de kans zou krijgen een contract te verdienen in Almelo. Deze 5e speler bleek Lukas Bajer, een 23-jarige Tsjech afkomstig van Sigma Olomouc en reeds afgetest door AZ en de Belgische promovendus Kortrijk.

Afgetest door een Belgische promovendus, 'dat kan niet veel zijn' dacht ik. De eerste training leek mijn gedachten te bevestigen, Bajer viel uit de toon met veel balverlies en knullige aannames, iets wat achteraf misschien wel te maken had dat hij zich nog wat onwennig voelde. De dagen na de eerste training liet hij namelijk zien dat hij wel degelijk goed kan voetballen.

Een degelijke en multi-functionele voetballer dus met veel loopvermogen, goede techniek, goed inzicht en een goede trap. Een speler die goed tot zijn recht zal komen in een combinerend elftal, hij is in staat om zelf te scoren en ook medespelers vrij voor de goal te zetten. Heerkes en Krüzen gaven aan het einde van de testweek al aan dat ze het meest tevreden waren over Bajer en dus ging de club aan de slag om deze speler aan de club te binden. Heracles huurt Bajer het komende jaar en als de club daarna de optie tot koop licht dan is Bajer voor 1 seizoen eigendom van Heracles met een eenzijdige optie voor nog een seizoen.

Daarnaast verwacht ik redelijk wat van Steur en Maertens. Steur is echter al redelijk bekend bij de volgers van de eredivisie en van Maertens mag ook wel wat verwacht worden als we zijn CV bekijken (27 jaar, 150+ wedstrijden in de Belgische competitie, 15+ wedstrijden in de CL en vele UEFA-Cup duels). Ik heb me alleen gericht op de nog onbekendere nieuwkomers. Spelers die vorig seizoen al in Almelo speelden heb ik niet meegerekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 03-08-2008 09:55:32 ]
pi_60518375
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:01 schreef Triptamine het volgende:
Oleguer Presas
Beste verdediger in de Eredivisie word dit.

Gregory van der Wiel
vd Wiel word de Nederlandse topverdediger.
Wie van de twee wordt het nu?
pi_60518396
Oleguer beste verdediger, van der Wiel beste Nederlandse verdediger?
pi_60518461
Daryl Janmaat
Milan Kopic
Tarik Elyounoussi
pi_60518573
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:01 schreef Triptamine het volgende:
Bij Feyenoord word Luigi Bruins een hele grote. En wat ik van een maat en fanatiek Feyenoorder heb gehoord is dat die Manteiga ook goede schijnt te zijn
En Wijnaldum gaat het denk ik ook erg goed doen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60518711
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:25 schreef Rumille het volgende:
Oleguer beste verdediger, van der Wiel beste Nederlandse verdediger?
Dat wordt Marcellis al.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_60518722
Manco van PSV wordt ook vaak genoemd. Zijn er niet veel te veel middenvelders daar dat Manco aan speelminuten zal komen? En hij is nog maar net 18 ook (wanneer de competitie begint).
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:59:35 #287
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60518888
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:36 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

En Wijnaldum gaat het denk ik ook erg goed doen.
Ja dat denk ik ook. Verder voorzie ik weinig opvallende namen.
pi_60518979
Ik denk dat Ari van AZ er 20 in gaat leggen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_60519230
Van Wolfswinkel : Maakte afgelopen seizoen zijn debuut tegen Sparta thuis

Alexander Büttner : Bij sommige wellicht bekend bij de speler die mocht invallen voor Haim Megrelishvili bij Twente uit ( die 1ste beruchte wissel van Aad de Mos ) hij viel in als linksback ( wat die eigenlijk niet is , hij staat dan ook meer voorin ) en kreeg 2x geel dus rood en dat was zijn debuut kan dit jaar ook uit gaan groeien als die de kans krijgt van Westerhof die hem nog kent uit zijn Ajax tijd.

Piet Velthuizen
hoef ik denk ik niet over te zeggen

Claudemir - Kwam eerst als testspeler bij Vitesse en is dan ook terrecht vastgelegd , volgens Aad de Mos ( die weleens wat meer zei ) is hij het goudklompje en hij kan in dit geval weleens gelijk gaan krijgen scoorde afgelopen seizoen in 7 wedstrijden 3x.

Kaya en Pryor Keizer als ze beide de kans krijgen wordt het wie weet een keer hun doorbraak beide speelde wel in de oefenwedstrijd tegen Aberdeen waarin Westerhof met zijn basiself zou gaan spelen ware het niet dat er nog wel wat blesure´s zijn. Keizer was vorig jaar lang gebleseerd en of hij dit jaar de kans krijgt is nog maar een vraagteken.

En tot slot Paul Verheagh ook over hem hoef ik eigenlijk niks te zeggen zijn naam werd al in verband gebracht met andere clubs voor ons is het maar goed dat ie pas zijn contract heeft verlengd en voorlopig nog bij Vitesse blijft

En nu ik het toch over de verdediging heb noem ik nog Kevin van Diermen ook een talent al denk ik dat die weinig aan spelen toekomen hij moet het nog even doen met wedstrijden in het 2de. en we hebben nog Frank van der Struijk die een heel sterk seizoen kende bij Willem II hij mag samen met Civard Sprockel ( die vorig jaar een minder jaar had ) en waarschijnlijk Jeroen Drost ( nog niet echt hoogte van of het wel een goede aanwinst is ) de boel achterin dicht houden al met al geen slechte achterhoede.

Verder hebben we nog Molhoek en Jenner ook wel bekend die moeten eigenlijk gaan vlammen Molhoek samen met Sansoni ( de belangrijkste speler vorig jaar ) op het middenveld en Jenner krijgt weer een kans op zijn favoriete positie

( conclussie Vitesse gaat vlammen , want het zijn wel veel namen het enige probleem kan de voorhoede zijn waar de goals moeten komen van Kolk die dat wel kan maar verder loopt er naast Van Wolfwinkel en Gommans niet echt iemand rond die kan scoren Junker wordt al afgeschrreven en Niklas Tarvajärvi moet ik ook nog maar eens zien voorlopig ligt ie er nog even uit. )

Nu heb ik de hele selectie wel besproken onderhand

[ Bericht 37% gewijzigd door vitessezuid113 op 03-08-2008 00:36:54 ]
pi_60524536
Keizer ja, daar verwacht ik ook wel wat van.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60526241
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef vitessezuid113 het volgende:
Van Wolfswinkel : Maakte afgelopen seizoen zijn debuut tegen Sparta thuis

Alexander Büttner : Bij sommige wellicht bekend bij de speler die mocht invallen voor Haim Megrelishvili bij Twente uit ( die 1ste beruchte wissel van Aad de Mos ) hij viel in als linksback ( wat die eigenlijk niet is , hij staat dan ook meer voorin ) en kreeg 2x geel dus rood en dat was zijn debuut kan dit jaar ook uit gaan groeien als die de kans krijgt van Westerhof die hem nog kent uit zijn Ajax tijd.

Piet Velthuizen
hoef ik denk ik niet over te zeggen

Claudemir - Kwam eerst als testspeler bij Vitesse en is dan ook terrecht vastgelegd , volgens Aad de Mos ( die weleens wat meer zei ) is hij het goudklompje en hij kan in dit geval weleens gelijk gaan krijgen scoorde afgelopen seizoen in 7 wedstrijden 3x.

Kaya en Pryor Keizer als ze beide de kans krijgen wordt het wie weet een keer hun doorbraak beide speelde wel in de oefenwedstrijd tegen Aberdeen waarin Westerhof met zijn basiself zou gaan spelen ware het niet dat er nog wel wat blesure´s zijn. Keizer was vorig jaar lang gebleseerd en of hij dit jaar de kans krijgt is nog maar een vraagteken.

En tot slot Paul Verheagh ook over hem hoef ik eigenlijk niks te zeggen zijn naam werd al in verband gebracht met andere clubs voor ons is het maar goed dat ie pas zijn contract heeft verlengd en voorlopig nog bij Vitesse blijft

En nu ik het toch over de verdediging heb noem ik nog Kevin van Diermen ook een talent al denk ik dat die weinig aan spelen toekomen hij moet het nog even doen met wedstrijden in het 2de. en we hebben nog Frank van der Struijk die een heel sterk seizoen kende bij Willem II hij mag samen met Civard Sprockel ( die vorig jaar een minder jaar had ) en waarschijnlijk Jeroen Drost ( nog niet echt hoogte van of het wel een goede aanwinst is ) de boel achterin dicht houden al met al geen slechte achterhoede.

Verder hebben we nog Molhoek en Jenner ook wel bekend die moeten eigenlijk gaan vlammen Molhoek samen met Sansoni ( de belangrijkste speler vorig jaar ) op het middenveld en Jenner krijgt weer een kans op zijn favoriete positie

( conclussie Vitesse gaat vlammen , want het zijn wel veel namen het enige probleem kan de voorhoede zijn waar de goals moeten komen van Kolk die dat wel kan maar verder loopt er naast Van Wolfwinkel en Gommans niet echt iemand rond die kan scoren Junker wordt al afgeschrreven en Niklas Tarvajärvi moet ik ook nog maar eens zien voorlopig ligt ie er nog even uit. )

Nu heb ik de hele selectie wel besproken onderhand
Wat denk jij, dat heel Vistasse gaat vlammen?
Brett Holman
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:28:56 #292
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60526409
Het zijn allemaal redelijke spelers die misschien niet tegen gaan vallen, maar dat is wat anders dan vlammen.
pi_60526419
Goed topic

Javier Martina - zal gaan doorbreken maar heeft zware concurentie met Suarez.

Cvitanich - jongen komt met een prima instelling en wil graag leren, de trainer en zijn teamgenoten zijn positief over hem. Zal toch flink wat wedstrijden meepikken zowel in het centrum als op de vleugels.

Marcellis - jongen gaat zich in het Nederlands elftal spelen met het jaar erna hopelijk van der Wiel erbij zodat hun later de defensie van het Nederlands elftal kunnen gaan vormen.

Amrabat - hij zal Farfan denk ik snel doen vergeten
pi_60528417
Eerst eens even het topic lezen
pi_60528632
Dan voor NEC:

Vadocz zal nooit vlammen want die speelt onopvallend, maar gaat toch vlammen

Van Beukering kan er, mits hij fit is, zomaar 15+ inleggen.. als je kijkt naar het afgelopen seizoen naar speelminuten/gemiddelde.

Verder denk ik dat Lasse Schone het heel goed gaat doen
Brett Holman
  zondag 3 augustus 2008 @ 16:51:25 #296
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60529310
Handig topic, iedereen noemt gewoon de beste spelers van hun eigen club op.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_60529398
Tja, het is leuker als je wat jongere en onbekendere spelers kiest, zoals Blawh heeft gedaan bijvoorbeeld. Met duidelijke beschrijving.

Die jonkies van Vitesse vind ik wel weer leuk om te lezen, benieuwd of die idd wat kunnen brengen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:09:21 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60529680
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:51 schreef TC03 het volgende:
Handig topic, iedereen noemt gewoon de beste spelers van hun eigen club op.
Nou nee, jonge spelers zijn niet bij voorbaat het beste. Wel de spelers met het meeste potentieel.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:16:21 #299
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60529876
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou nee, jonge spelers zijn niet bij voorbaat het beste. Wel de spelers met het meeste potentieel.
Nee, maar als ik zie dat iemand praktisch alle aankopen van Ajax opnoemt...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_60529887
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:56 schreef methodmich het volgende:
Tja, het is leuker als je wat jongere en onbekendere spelers kiest, zoals Blawh heeft gedaan bijvoorbeeld. Met duidelijke beschrijving.

Die jonkies van Vitesse vind ik wel weer leuk om te lezen, benieuwd of die idd wat kunnen brengen.
OK, op basis van de voorbereiding en prestaties in jong NEC een nieuwe spits van NEC: Tshihamba
Brett Holman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')