abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61462096
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:41 schreef kepler het volgende:
Dat deed Hamilton ook netjes, dus ik snap het probleem nog steeds niet
Het probleem is dat Kimi niet gewonnen heeft!

Sjonge jonge, ze moeten jou ook alles uitleggen he
  zondag 7 september 2008 @ 22:57:38 #202
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61462258
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:52 schreef NED het volgende:

[..]

Het probleem is dat Kimi niet gewonnen heeft!

Sjonge jonge, ze moeten jou ook alles uitleggen he
dat heeft tie nu nog steeds niet

Ze hadden dan beter kunnen afvlaggen direct nadat Hamilton Kimi voorbij liet
The line is a dot to you!
pi_61462333
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:57 schreef kepler het volgende:

[..]

dat heeft tie nu nog steeds niet
Ja dat is nu net het hele probleem!!!!
  zondag 7 september 2008 @ 23:03:51 #204
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61462481
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:59 schreef NED het volgende:

[..]

Ja dat is nu net het hele probleem!!!!
ik zeg toch maar 3 rondes eerder afvlaggen dan!
The line is a dot to you!
  zondag 7 september 2008 @ 23:39:40 #205
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61463646
Alonso zou een contract hebben getekend bij BMW - Sauber. Aldus diverse media.

o.a. http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080907223027.shtml
pi_61465169
Wat een gezeik over die straf zeg; Als ik het goed begrijp gooien ze het dus over de boeg dat ie teveel heeft afgesneden, ongeacht wat de positie van kimi was Beetje sneu dat je wijd wordt gedrukt door een andere rijder, daar zichtbaar geen voordeel van wil hebben (aangezien ie kimi voorbij liet heeft hij minstends net zo lang over de ronde gedaan), maar toch het afsnijstuk gebruikt, wat verdomme voor deze redenen is aangelegd, om je auto niet te beschadigen. Rare wereld waarin die stewards leven.. Als het toch om het voordeel tov Raikonen zou gaan gaat de vlieger ook niet op omdat ie er bovenop zat, dan wel niet ernaast vlak voor de bocht, en na de chicane reedt ie er rechts van en haalde m links in dus hij moet er wel weer achter hebben gereden
Where facts are few, experts are many.
pi_61465300
FIA = Ferrari International Assistance .
Walgelijk dit .
-
pi_61465412
quote:
Hamilton victim of stewards' farcical decision

...

Hamilton's main mistake had come on that second lap, however, and now he slithered home to his fifth win of the season in one of the most exciting motor races in years.

Until the stewards – Nicholas Deschaux, Surinder Thatthi and Yves Bacquelaine – who took none of the risk, decided otherwise.

...

In Valencia a fortnight ago Felipe Massa was investigated for "unsafe release" from his Ferrari pit. The punishment normally would have been a 10-second stop-and-go penalty, which would have denied him victory. Instead, the stewards at the meeting later fined him ¤10,000 and allowed him to keep his win.

At Spa, three different stewards decided that Lewis Hamilton's transgression also merited a 10-second stop-and-go penalty, but that since the race was over he should receive a 25-second penalty which dropped him from first place to third.
quote:
F1 shoots itself in the foot

...

"I would be surprised if there was a penalty," Hamilton said before the stewards' decision. "This is motor racing and if there is a penalty something is wrong. It was fair and square, it would be absolutely wrong if that happens, but we know what they're like."

Everyone in Formula 1 knew exactly what Hamilton meant - and millions of spectators across the world as well. Whether the FIA likes it or not there is a widely-held belief that Ferrari is always favoured by the decision-makers, particularly if McLaren is involved. The FIA argues that this is not the case, but who believes it these days? There have been too many decisions like this. The actual decision is really irrelevant. Hopefully Hamilton will direct his frustrations and win the World Championship without needing the points he lost at Spa. The key question is whether the FIA can find a way to restore some faith in the sport. People are tired of such rubbish, particularly as the credibility of the FIA is at an all-time low after the Mosley Scandal.

We're not saying that there is a giant conspiracy against McLaren, but all too often it looks that way. It happens time and time again. And when the boot is on the other foot the decisions seem to be different. In F1 circles it is called "the red car rule". People just do not believe it any longer. And that is scary because if they stop believing in the sport, then we are lost. It is really not clear what Hamilton was supposed to do after the incident. He ran across the chicane and then carefully backed off and allowed Raikkonen to repass him.

...

In those wild laps Raikkonen did a number of things that might also have been punished. He appeared to use the high-friction run-off areas at Pouhon to gain advantage and close right up to Hamilton. He then clearly overtook Hamilton at a point where there was a waved yellow flag. He did not mean to do it, he was avoiding a collision with Nico Rosberg, who was rejoining the race after a spin, but it is also clear that Hamilton was doing everything he could do to avoid gaining an advantage from what he had done.

...

It is so sad that the day had to end as it did for it had been a super race. Hamilton led from the start but then had a quick spin at the start of the second lap that allowed Raikkonen to go ahead. Kimi had made no friends by forcing his way past team-mate Felipe Massa on the first lap, deliberately running wide on to the run-off area at La Source to gain an advantage on the run own the hill to Eau Rouge. Massa said he had been too cautious.

"It was pretty close," Massa said. "Kimi was so quick he was going to pass me easy, yet he started to close the line and we nearly touched wheel to wheel. I thought that was strange."

That looked like a falling out. Kimi has seemed asleep for much of this season but at Spa he seemed suddenly awake and ruthless. Or desperate.

...

It was an entertaining race which lit up like a firework at the end. Sadly the stewards threw a bucket of cold water over the whole event.

We can only hope that the FIA Court of Appeal will be a little more reasonable.

But few believe that will happen.
Dat laatste is van GrandPrix.com

Ik heb stukken weggelaten om het allemaal niet al te lang te laten worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Googolplexian op 08-09-2008 03:17:29 ]
Calm down, please!
pi_61466194
Belachelijk...

Ik hoop dat het protest van McLaren toegewezen wordt... Je zag duidelijk dat hij zich terug liet zakken en Kimi weer voorbij liet.

[Upd] Hamilton verliest overwinning
quote:
Update 20:05u:
McLaren baseert haar protest op gegevens die tonen dat Hamilton na de chicane 6 km/h langzamer over de finishlijn reed dan Räikkönen. Hieruit zou blijken dat Hamilton daadwerkelijk heeft ingehouden om het afsnijden van de chicane te compenseren.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_61467794
Nog sterker, hij lag eerst links voor Raikkonen, om hem vervolgens helemaal voorbij te laten en aan de rechterkant weer te passeren.

Met andere woorden: hij hield in om Raikkonen te laren passeren en toen Raikkonen eenmaal volledig voorbij was gaf hij pas weer gas. Raikkonen was in de regen gewoon niet snel genoeg.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 8 september 2008 @ 11:11:07 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_61469330
quote:
De stewards besloten anders en legden Hamilton een tijdstraf van 25 seconden op. Daardoor werd de Brit niet als eerste geklasseerd in de officiële uitslag, maar slechts als derde. McLaren gaf meteen blijk van haar voornemen in beroep te gaan.

In theorie is dit echter onmogelijk, zoals staat opgenomen in Artikel 152 van het Sportief Reglement. Dit omdat de tijdstraf het equivalent is van een drive through-penalty, die in dit geval als het ware na de race is opgelegd en waartegen geen beroep mogelijk is. Aldus meldt FORMULE 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 september 2008 @ 11:50:54 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61470191
quote:
Op maandag 8 september 2008 04:40 schreef Sally het volgende:
Belachelijk...

Ik hoop dat het protest van McLaren toegewezen wordt... Je zag duidelijk dat hij zich terug liet zakken en Kimi weer voorbij liet.

[Upd] Hamilton verliest overwinning
[..]
Ik kan me wel indenken dat de stewards ondanks dat Hamilton Räikkönen voorbijliet de tijdstraf hebben opgelegd, omdat Hamilton duidelijker van zijn gas had moeten gaan. Door dit niet te doen, kon hij gelijk de volgende bocht weer aanvallen.

Al met al blijft het zeer dubieus wat er is gebeurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Official ESF Kreviewer maandag 8 september 2008 @ 11:59:13 #213
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_61470386
Het was tof. Wel koud en nat en wind. Maar de Gold 8 tickets waren hun geld waard. Wat een supermooie plek in La Source.. . De regen op het eind was ook wel spectaculair...de race was een beetje saai.
Buiten het circuit was er geen reet te doen, dan kun je beter naar de Nurburgring gaan.

Oh en de Honda's maakten weer een übergeil geluid vergeleken met de rest.
pi_61472036
quote:
Domenicali blij met einduitslag Belgische GP

Volgens Ferrari-baas Stefano Domenicali is de einduitslag van de Grand Prix van België erg belangijk voor de titelaspiraties van het Italiaanse team. Door een straf voor Lewis Hamilton ging de overwinning naar Felipe Massa. De Braziliaan is Hamilton nu tot op twee punten genaderd in het kampioenschap.

"Ik heb in het verleden wel vaker gezegd dat de race niet voorbij is, totdat de officiële resultaten worden gepubliceerd. Dat bleek vandaag maar weer eens het geval", zei Domenicali na de bekendmaking van Hamiltons straf. "Zoals je van ons gewend bent, zullen we geen reactie geven op de beslissing van de stewards."

Het team van Ferrari heeft wel laten weten dat zij niet naar de wedstrijdleiding is gestapt met een officiële klacht over Hamiltons afsnijden van de chicane. "We zijn na de race wel naar de wedstrijdleiding geroepen om onze kant van het verhaal uit te leggen", vervolgde de teambaas van Ferrari. "Voor onze kansen in het kampioenschap is dit resultaat van groot belang. We moeten nu vol concentratie blijven werken aan de voorbereiding op de komende races. We zullen alles in het werk stellen om straks voor eigen publiek voorop te kunnen rijden, in Monza."
pi_61472171
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik kan me wel indenken dat de stewards ondanks dat Hamilton Räikkönen voorbijliet de tijdstraf hebben opgelegd, omdat Hamilton duidelijker van zijn gas had moeten gaan. Door dit niet te doen, kon hij gelijk de volgende bocht weer aanvallen.

Al met al blijft het zeer dubieus wat er is gebeurd.
Er lijkt mij niks dubieus aan. De regel is niet dat je geen positievoordeel mag hebben, de regel is dat je geen voordeel mag hebben van je afsnij-actie. Meestal volstaat dan het teruggeven van je positie wel. Hamilton geeft hem niet echt terug en er is geen moment dat het gevecht met Raikkonen even voorbij is, en dat kon alleen omdat hij afsneed.

100% terechte stop and go. Hamilton zal wel gedacht hebben dat hij overal mee wegkomt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61473123
quote:
Video of 2007 Japanese GP makes FIA decision doubtful
Monday, 08 September 2008

Last year at the Japenese grand prix, Felipe Massa was battling with Robert Kubica for a position and cut the track many times and gained advantage. It looks the same as the Hamilton incident at Spa yesterday. Video...

Calm down, please!
  maandag 8 september 2008 @ 14:12:17 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61473243
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er lijkt mij niks dubieus aan. De regel is niet dat je geen positievoordeel mag hebben, de regel is dat je geen voordeel mag hebben van je afsnij-actie. Meestal volstaat dan het teruggeven van je positie wel. Hamilton geeft hem niet echt terug en er is geen moment dat het gevecht met Raikkonen even voorbij is, en dat kon alleen omdat hij afsneed.

100% terechte stop and go. Hamilton zal wel gedacht hebben dat hij overal mee wegkomt.
Veel mensen zeggen dat hij die plek niet (goed) heeft terug gegeven. Hij zat achter Kimi Hoe kan je dan beter je plek terug geven???

Dan heb je er toch geen voordeel van? Hij zat voor de bocht al vlak achter/naast Kimi, hoe heeft hij dan voordeel gehaald met het afsnijden van die chicane?
The line is a dot to you!
pi_61473464
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:12 schreef kepler het volgende:
Veel mensen zeggen dat hij die plek niet (goed) heeft terug gegeven. Hij zat achter Kimi Hoe kan je dan beter je plek terug geven???
Dat is dus de misvatting. De regel luidt niet dat je je plek moet teruggeven die je daardoor gewonnen hebt, de regel luidt dat je er geen voordeel bij mag hebben. Vaak komt het erop neer dat een coureur zijn plek teruggeeeft, daarvan was hier geen sprake want Hamilton kwam niet voor Massa.
quote:
Dan heb je er toch geen voordeel van? Hij zat voor de bocht al vlak achter/naast Kimi, hoe heeft hij dan voordeel gehaald met het afsnijden van die chicane?
Als hij in die boch achter Raikkonen aansluit in plaats van de bocht af te snijden komt hij niet bij de volgende bocht alweer een centimeter achter Raikkonen uit. Doordat hij afsneed kon hij in de versnellingsbak van Raikkonen uitkomen, dat voordeel had hij.

Het is aan Hamilton om te zorgen dat hij geen voordeel trekt. Anders moet ie maar koste wat het kost binnen de baan blijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61473567
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus de misvatting. De regel luidt niet dat je je plek moet teruggeven die je daardoor gewonnen hebt, de regel luidt dat je er geen voordeel bij mag hebben. Vaak komt het erop neer dat een coureur zijn plek teruggeeeft, daarvan was hier geen sprake want Hamilton kwam niet voor Massa.
[..]

Als hij in die boch achter Raikkonen aansluit in plaats van de bocht af te snijden komt hij niet bij de volgende bocht alweer een centimeter achter Raikkonen uit. Doordat hij afsneed kon hij in de versnellingsbak van Raikkonen uitkomen, dat voordeel had hij.

Het is aan Hamilton om te zorgen dat hij geen voordeel trekt. Anders moet ie maar koste wat het kost binnen de baan blijven.
Jij vergeet alleen dat Hamilton vele malen sneller was in de regen dan Raikkonen. Lewis gaf de plek terug en paktte meteen weer snelheid.

Kijk anders effe dat filmpje van Japan 2007 en zeg me nog eens dat de FIA niet met twee maten meet.
Calm down, please!
pi_61474085
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:28 schreef Googolplexian het volgende:
Jij vergeet alleen dat Hamilton vele malen sneller was in de regen dan Raikkonen. Lewis gaf de plek terug en paktte meteen weer snelheid.

Kijk anders effe dat filmpje van Japan 2007 en zeg me nog eens dat de FIA niet met twee maten meet.
Uhm, dus? Stel dat Hamilton bij La Source eraf gegleden was. Was die regensnelheid ook voor niets geweest nadat hij Raikkonen had voorbijgelaten.

Verder is dat filmpje op geen enkele wijze vergelijkbaar met deze situatie, tenzij je me erop wil wijzen om welk moment het gaat.
pi_61474325
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:53 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Uhm, dus? Stel dat Hamilton bij La Source eraf gegleden was. Was die regensnelheid ook voor niets geweest nadat hij Raikkonen had voorbijgelaten.
Stel dat ... ? Is dat gebeurd dan? Totaal niet relevant dus.
Maar om mee te spelen : stel dat Raikkonen Hamilton niet van de baan had gedrukt ... had Raikkonen er dan nog voorgezeten bij La Source?
quote:
Verder is dat filmpje op geen enkele wijze vergelijkbaar met deze situatie, tenzij je me erop wil wijzen om welk moment het gaat.
Elk moment dat Massa over het zg. "High Grip Asphalt" rijdt om Kubica in te halen. Zoals je zag in Spa -toen Kimi via de buitenbocht op de uitloopstrook meer snelheid pakte dan Lewis- is dat in de regen een voordeel EN geen gebruik maken van de baan (zoals omschreven in de sporting regulations en waar Lewis op gestraft is).
Calm down, please!
pi_61474357
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Jij vergeet alleen dat Hamilton vele malen sneller was in de regen dan Raikkonen. Lewis gaf de plek terug en paktte meteen weer snelheid.
Hij gaf geen plek terug want hij won geen plek. Hij bleef gewoon in gevecht en dat kon hij omdat hij voordeel trok uit het afsnijden van de chicane.
quote:
Kijk anders effe dat filmpje van Japan 2007 en zeg me nog eens dat de FIA niet met twee maten meet.
Dat had ook een stop and go moeten zijn. Volgens mij is er nog steeds het probleem dat elk circuit zijn eigen wedstrijdleiding heeft, en die neemt de beslissing terwijl de FIA het beroep doet, dus alleen bij protest. Dat is natuurlijk niet de beste manier om tot uniforme regeltoepassing te komen. Zeker ook omdat de zaak moet worden aangekaart door de een of ander voordat de FIA zich ermee gaat bemoeien.

Dat neemt niet weg dat de regel gewoon is dat je niet de bocht mag afsnijden en je gestraft wordt als je daar voordeel bij hebt. Dat betekent dus dat de coureur moet zorgen dat hij daar geen voordeel bij heeft. Hamilton deed niks waardoor hij het voordeel teniet deed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61474437
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij gaf geen plek terug want hij won geen plek. Hij bleef gewoon in gevecht en dat kon hij omdat hij voordeel trok uit het afsnijden van de chicane
....
Hamilton deed niks waardoor hij het voordeel teniet deed.
Daarin verschillen wij dus van mening Van het gas afgaan en je tegenstander er voorbij laten is al jaren (tot afgelopen zondag) afdoende geweest in zo'n situatie. Hamilton HAD inderdaad meer snelheid maar liet Raikkonen er eerst voorbij om daarna weer aan te vallen. Grappig is dat Charlie Whiting ook niets verkeerds zag aan Lewis z'n actie en van Charlie mag je toch wel verwachten dat hij redelijk verstand van zaken heeft.

Wat had Lewis volgens jou eigenlijk wel moeten doen? Kun je dat in detail omschrijven?
Calm down, please!
pi_61475042
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:12 schreef Googolplexian het volgende:
Daarin verschillen wij dus van mening Van het gas afgaan en je tegenstander er voorbij laten is al jaren (tot afgelopen zondag) afdoende geweest in zo'n situatie.
Dat geldt dus als er een positie is gewonnen. Je komt onrechtmatig voor de ander uit, en dan moet je van je gas af om de ander er voorbij te laten, en dan heeft die ander dus het initiatief en zit je niet in zijn versnellingsbak. Want die ander geeft gas en de overtreder moet van zijn gas af. Dan is er vanzelf niet meteen weer een gevecht maar moet de overtreder eerst weer in de versnellingsbak zien te kruipen. Dus meestal volstaat dat om het voordeel te neutraliseren, maar nogmaal, het gaat om voordeel, niet slechts om positievoordeel.
quote:
Hamilton HAD inderdaad meer snelheid maar liet Raikkonen er eerst voorbij om daarna weer aan te vallen.
Hij liet hem er niet voorbij, hij hinderde hem niet rechtstreeks.
quote:
Grappig is dat Charlie Whiting ook niets verkeerds zag aan Lewis z'n actie en van Charlie mag je toch wel verwachten dat hij redelijk verstand van zaken heeft.
Misschien is hij ook gewoon lid van de Hamilton idolaten club als de rest van Engeland. Misschien is hij bang om door de tabloids voor landverrader uitgemaakt te worden. Misschien interpreteert hij de regels gewoon anders, feit is dat hij geen verantwoordelijkheid draagt voor beslissen op basis van deze regel.
quote:
Wat had Lewis volgens jou eigenlijk wel moeten doen? Kun je dat in detail omschrijven?
Hij moet zorgen dat hij geen voordeel trekt, en dus aan de veilige kant gaan zitten. Anders moet ie maar gewoon binnen de baan blijven, dus nadeel beperken is zijn probleem.

Hij kan zo snel mogelijk weer de baan op bijvoorbeeld. Dat kost snelheid, maar hij kiest ervoor een 'racelijn' aan te houden buiten de baan in plaats van meteen de baan op te sturen. Hij kan Raikkonen ook meteen echt voorlaten in plaats van ernaast blijven rijden.

Maar goed, de regels schrijven niet voor wat ie moet doen, die schrijven voor dat je binnen de baan moet blijven, als je er buiten bent geweest lijkt het me logisch dat er een pauze in het gevecht om positie zit. Anders moet je het misschein gaan vergelijken met de situatie dat hij vol in de remmen gaat om de bocht nog te halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61475146
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar goed
Lees dit anders effe.
quote:
Lewis was much faster than Kimi at that point of the race because the McLaren keeps heat in its tyres better in those conditions, as we saw in Silverstone, especially on the harder compound.

...

On a normal dry track, Lewis’s gesture of easing off by 6km/h would have put Kimi well ahead by La Source.
Mooi geanaliseerd
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')