Dat salaris zal ze inderdaad krijgen zonder er iets voor te doen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:11 schreef junkiesietze het volgende:
werken geen optie?
quote:
quote:Salaris: 12 x 350 = 4200,00
ik red het.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:08 schreef Missmissi het volgende:
Mijn probleem: Als student rondkomen zonder geld van je ouders. Redden jullie dat?
Missi.
eens.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:18 schreef VaLkyRie het volgende:
Je vriend is gewoon genaaid omdat hij ALLES terug moet dokken. Als jij je opleiding binnen 10 jaar haalt (en das echt wel te doen) wordt het grootste deel kwijtgescholden.
Oke, volgende klacht: TS komt 3500 te kortquote:Op maandag 4 augustus 2008 10:27 schreef MaartenJalink het volgende:
Als jij geen ouders hebt ofzo dan kan je heel veel meer geld krijgen hoor. Iets van 500 per maand volgens mij wel
500 euro per maand krijg je al als je ouders te weinig verdienen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:27 schreef MaartenJalink het volgende:
Als jij geen ouders hebt ofzo dan kan je heel veel meer geld krijgen hoor. Iets van 500 per maand volgens mij wel
Mijn gedachte... Je krijgt zo een aanvullende prestatiebeurs van 228 euro als je uitwonend bent (voltijd WO) en je ouders (of adoptieouders) een laag inkomen hebben (in jouw geval ga ik uit van ¤0 omdat je geen ouders hebt) Dit krijg je ook gewoon terug als je afgestudeerd bent voor 48 of 60 maanden, afhankelijk van de studieduur.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:27 schreef MaartenJalink het volgende:
schoolgeld is 1565 waarschijnlijk, en 250 euro boodschappen is wat veel.. maar aangezien ze dingen als kleding en cadeaus niet mee rekend zal het bedrag onder de streep wel aardig klopen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:15 schreef Dibble het volgende:
btw je doet wel iets verkeerd als je voor 300 eur voor boodschappen, kan veel goedkoper. Sla 10 kilo aardappelen in, 10 liter melk, 5 pakken brood van de aldi. kilo'tje kaas etc en de rest voor toetjes. Dure verzekeirng heb je, mijne is 95 EUR. Boeken is toch eenmalig? Misschien later nog paar bijkopen os tweedehands zoeken. Schoolgeld, is dat geen 1500?
Als je zeker weet dat je de studie kunt halen hoef je voor dat soort bedragen idd niet heel bang te zijn. Als je na je studie ineens fulltime gaat werken houd je zeker in het begin makkelijk 100en euro's over in de maand als je niet al te veel veranderd aan je leefpatroon.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:38 schreef Kekaa het volgende:
Als ik volgend jaar klaar ben met school zit ik met een schuld van rond de 8000 euro, dat terugbetalen is best te doen.
Ik denk trouwens wel dat het te doen moet zijn, als je echt wilt.
Vaak geeft een student ook zoveel uit als dat er binnenkomt natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2008 10:50 schreef Knekwurst het volgende:
Gewoon lenen. Hier 450 de maand extra en kom nog maar net rond.
Want elke studie is hetzelfde?quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:59 schreef AlphaOmega het volgende:
Het is heel gezond om gewoon naast je studie te werken. En daar is tijd genoeg voor, dat weet ik uit ervaring.
Welke studie vereist ook inzet op zaterdag?quote:
Veel technische studies op de TU/e dacht ik.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Welke studie vereist ook inzet op zaterdag?
Lenen. Dat betaal je terug.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:04 schreef Dibble het volgende:
Iedereen op fok maar kankeren op mensen met een uitkering of ww maar zelfs schuwen ze er niet van om maximaal bij te lenen
6k maar? Paupertje....quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:19 schreef deepart het volgende:
Ziekte kosten is helemaal geen 120.. Je kan gewoon vergoeding aanvragen daarvoor...
Verder gewoon wat bijlenen dat doet iedereen.. Ik krijg helemaal niks van de staat omdat ik een fucking particuliere opleiding doe van 6000 euro per jaar... kk wauzen
Mijn werkgever vergoed niks.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
6k maar? Paupertje....
Maar je werkgever vergoedt het zeker
Volgens mij is het systeem dat je een studiebelasting hebt van 42 studiepunten per jaar a 40 uren per studiepunt. Ben je er dramatisch meer tijd aan kwijt, dan moet je eens gaan nadenken of je uberhaupt wel een passende studie hebt gekozen. Daar is best nog een blokje werk naast te passen. Goed voor je CV, goed voor je ontwikkeling, en goed voor je financiële situatie, dus op veel fronten voordeel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:08 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Veel technische studies op de TU/e dacht ik.
TS vergeet inderdaad de ¤ 46 die ze vergoed krijgt als tegemoetkoming vande belastingdienst voor de zorgkosten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:19 schreef deepart het volgende:
Ziekte kosten is helemaal geen 120.. Je kan gewoon vergoeding aanvragen daarvoor...
Haha, moet je je eigen stoel meenemen bij die opleiding ofzo?quote:Ik krijg helemaal niks van de staat omdat ik een fucking particuliere opleiding doe van 6000 euro per jaar... kk wauzen
uhm... volgens mij is dat veranderd. 60 studiepunten per jaar a 28 uur.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:26 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Volgens mij is het systeem dat je een studiebelasting hebt van 42 studiepunten per jaar a 40 uren per studiepunt. Ben je er dramatisch meer tijd aan kwijt, dan moet je eens gaan nadenken of je uberhaupt wel een passende studie hebt gekozen. Daar is best nog een blokje werk naast te passen. Goed voor je CV, goed voor je ontwikkeling, en goed voor je financiële situatie, dus op veel fronten voordeel.
Vind het nog al wat voor een opleiding waar ik bijna alles voor thuis moet doen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:28 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
TS vergeet inderdaad de ¤ 46 die ze vergoedt krijgt als tegemoetkoming vande belastingdienst voor de zorgkosten.
[..]
Haha, moet je je eigen stoel meenemen bij die opleiding ofzo?¤6.000 voor een particuliere opleiding is verdomd weinig. Al die Luzac lui kosten meer per jaar.
Je hebt gelijk, maar het principe is er niet anders om. Alphaomega maakt een goed punt door te zeggen dat je moet twijfelen of je wel geschikt bent voor een opleiding als je het in 40 uur per week niet haalt. Veel studies zijn in de helft van de tijd al met gemak te halen (m.u.v. tijdrovende klussen als scriptie en sommige projecten).quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:29 schreef Kekaa het volgende:
uhm... volgens mij is dat veranderd. 60 studiepunten per jaar a 28 uur.
Dus ik had nog gelijk over die stoel ookquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:30 schreef deepart het volgende:
Vind het nog al wat voor een opleiding waar ik bijna alles voor thuis moet doen.
Opleiding vanuit het branche leven zelf. Dat is de enigste manier om de juiste diploma's te halen om voor jezelf te mogen beginnen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dus ik had nog gelijk over die stoel ookIk ging er eerlijkheidshalve van uit dat je gewoon fulltime keurig college krijgt, maar dan via een particuliere instelling. Maar moet ik nu denken aan LOI, NCOI of wellicht een Teleac cursus!?
(sorry voor dubbele post... )
Ja, ik ben al iets ouder. Maar wat is het verschil tussen 60x28 en 40x42? Inderdaad, 0.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:29 schreef Kekaa het volgende:
[..]
uhm... volgens mij is dat veranderd. 60 studiepunten per jaar a 28 uur.
Daarin tegen mag ik wel als het rustig is mijn schoolwerk maken op het werkquote:
Ze werkt al misschien eerst de OP lezen voordat je iets zegt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:59 schreef AlphaOmega het volgende:
Het is heel gezond om gewoon naast je studie te werken. En daar is tijd genoeg voor, dat weet ik uit ervaring.
Dus jij betaalt alle boodschappen? En de huur is dan 600 euro per maand of is die 300 en betaalt vriendlief daar ook niet aan mee?quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:42 schreef Missmissi het volgende:
Ik werk 16 uur pw ernaast, meer kan echt niet. Ik probeer meer te stufi te krijgen, maar dat betekend terug betalen. Waarom 250 aan boodschappen, omdat het voor 2 p is (en een kat), en wat is raar vind, is dat de overheid zegt: in Nederland kan iedereen studeren, maar zoals je ziet, kan dat dus alleen als je een giga lening afsluit (waar een beetje rente over moet worden betaald, en waar gaat dat heen....).
En waarom Vriendje niet alles betaald is omdat ik geen bedelaar ben die haar handje op gaat houden. Ik ga het proberen zelf te regelen.
Xjs M
Die punten zijn grote onzin. De ene studie kost veel meer tijd dan de andere en toch krijg je overal zestig punten. En nee, dat komt niet doordat die mensen allemaal achterlijk zijn. De universiteiten geven zelf ook aan dat de ene studie veel meer tijd kost dan de andere. Neemt niet weg dat iedereen in principe wel een dag zou moeten kunnen werken natuurlijk, maar dat heeft TS al meegerekend.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:26 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Volgens mij is het systeem dat je een studiebelasting hebt van 42 studiepunten per jaar a 40 uren per studiepunt. Ben je er dramatisch meer tijd aan kwijt, dan moet je eens gaan nadenken of je uberhaupt wel een passende studie hebt gekozen. Daar is best nog een blokje werk naast te passen. Goed voor je CV, goed voor je ontwikkeling, en goed voor je financiële situatie, dus op veel fronten voordeel.
Wat doe jij voor werk om zoveel te verdienen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:10 schreef Trannellius het volgende:
Oh, en zoek een beter baantje. Ik kom vrij gemakkelijk uit, doordat ik met 20 uur in de week tegen de 950 netto verdien. Dit is vrij onrealistisch voor de meeste bijbaantjes, maar jouw salaris moet toch ook echt wel hoger kunnen.
Ben programmeur in de olie- en gasindustrie, en heb een contract als veelbelovend talent voor de komende paar jaar, met een bijbehorend salarisquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:13 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk om zoveel te verdienen?
Ze zien je aankomen als sjaarquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:18 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ben programmeur in de olie- en gasindustrie, en heb een contract als veelbelovend talent voor de komende paar jaar, met een bijbehorend salaris
Ik werk ook 16 uur per week (2 dagen red.) en voel me al bedrogen met mijn 850 netto.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:15 schreef Burdie het volgende:
350 euro salaris voor een baan van 16 uur per week? Dan zou ik toch echt iets anders zoeken, dit is nog niet eens een tientje per uur!
Wil geen eikel zijn, maar is dan je huur niet verkeerd berekent? Neem aan dat jullie niet met 'zn 2-en een huurhuis van 900 per maand bewonenquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:19 schreef Missmissi het volgende:
ik betaal 1/3 van de huur, hij de rest. En Hij betaalt dingen zoals bioscoopje, sport ed. En ik vind het prima zoals het geregeld is. En ik weet zeker dat als ik het aan hem vraag hij mij een deel van zijn spaargeld geeft, maar dat wil ik liever niet. Waarom mijn ziektekosten verzekering zo hoog is, is omdat ik helaas veel therapie moet volgen om het verlies van mijn ouders te verwerken en dat ik verder geen familie heb. En ja, ik ben idd vergeten om die 45 euro pm voor de ziekenverzekering die je van de overheid terug krijgt mee te rekenen, sorry.
Ik moet wel zeggen dat om die aanvullende lening ed aan te vragen, je errug veel papieren moet invullen. Maar goed, bedankt voor de tips mensen. En idd, boodschappen kunnen wel omlaag. Telefoon helaas niet (is een al verlaagde abo)
Enne Trannellius, wat voor een luizebaantje heb je dan als ik vragen mag? Zo een baantje wil ik ook wel
XJS
Tja, als sjaars werkte ik op vrijdagavond in een kroeg tot 5 uur, om 's ochtends om half 9 weer in een slagerij te werken. Was ook gezelligquote:
Ze werkt, en vind je haar nog lui.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:30 schreef Pritt het volgende:
350 paar maand aan loon is dusdanig weinig dat ik het gevoel heb dat TS ietwat lui is.
Prima werk idd voor een sjaar. Verdient ook lekker, als je je best doetquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Tja, als sjaars werkte ik op vrijdagavond in een kroeg tot 5 uur, om 's ochtends om half 9 weer in een slagerij te werken. Was ook gezellig
Ja, dat is zeker leuk maar daar verdiende je waarschijnlijk ook geen ruk mee. Niet in de richting van wat je nu krijgt tenminste.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Tja, als sjaars werkte ik op vrijdagavond in een kroeg tot 5 uur, om 's ochtends om half 9 weer in een slagerij te werken. Was ook gezellig
140 euro per weekquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker leuk maar daar verdiende je waarschijnlijk ook geen ruk mee. Niet in de richting van wat je nu krijgt tenminste.
Minimumloon voor een 18-jarige is 230 euro (netto) per maand voor 16 uur per week.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker leuk maar daar verdiende je waarschijnlijk ook geen ruk mee.
Ideetje om alles naar rato te doen? Je vriend zal vast werken en dus een inkomen hebben. Dan is 1/3e van alle kosten voor jou, verhoudingsgewijs, misschien enorm veel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:25 schreef Missmissi het volgende:
We hebben een koophuis, maar ik betaal 1/3 van de hypotheek. Het huis is van mijn vriend en we wonen samen, that's why. Maar ik ga zo meteen de aanvullende beurs aanvragen, en kijken of ik er meer bij kan lenen. Is wel ene goed idee
Tja, als je te lui bent om wat papieren in te vullen als dat je helpt met rondkomen. Dan houdt het snel op hé.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:19 schreef Missmissi het volgende:
ik betaal 1/3 van de huur, hij de rest. En Hij betaalt dingen zoals bioscoopje, sport ed. En ik vind het prima zoals het geregeld is. En ik weet zeker dat als ik het aan hem vraag hij mij een deel van zijn spaargeld geeft, maar dat wil ik liever niet. Waarom mijn ziektekosten verzekering zo hoog is, is omdat ik helaas veel therapie moet volgen om het verlies van mijn ouders te verwerken en dat ik verder geen familie heb. En ja, ik ben idd vergeten om die 45 euro pm voor de ziekenverzekering die je van de overheid terug krijgt mee te rekenen, sorry.
Ik moet wel zeggen dat om die aanvullende lening ed aan te vragen, je errug veel papieren moet invullen. Maar goed, bedankt voor de tips mensen. En idd, boodschappen kunnen wel omlaag. Telefoon helaas niet (is een al verlaagde abo)
Enne Trannellius, wat voor een luizebaantje heb je dan als ik vragen mag? Zo een baantje wil ik ook wel
XJS
Tien euro per uur moet wel kunnen inderdaad, maar er zijn niet zo veel studenten die daar met hun bijbaantje echt ruim boven zitten als sjaar.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:25 schreef Trannellius het volgende:
[..]
140 euro per week, 13 uurtjes werk (en een brakke zondag, zonder op zaterdagavond te drinken
)
En idd, inmiddels verdien ik meer, maar het salaris van TS kan echt wel omhoog.
En daar kan nou best wel eens het probleem zitten. Een koophuis is iets wat ik bij vrijwel geen van mijn vrienden zie (een enkeling daargelaten, maar die boert goed met pokerenquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:25 schreef Missmissi het volgende:
We hebben een koophuis, maar ik betaal 1/3 van de hypotheek. Het huis is van mijn vriend en we wonen samen, that's why. Maar ik ga zo meteen de aanvullende beurs aanvragen, en kijken of ik er meer bij kan lenen. Is wel ene goed idee
Ik weet niet wat de financieële situatie van je vriend is. (Maar ik neem aan dat die niet veel beter is dan die van jou) En dan is een koophuis als je nog studeert natuurlijk niet al te slim.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:25 schreef Missmissi het volgende:
quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:32 schreef Chriz2k het volgende:
Rustig aan zeg, TS is een vrouw, die weten niet beter.
Dat is ook niet helemaal waar...quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
Als blijkt dat je het niet kan terugbetalen (na afstuderen) omdat je geen baan kunt vinden, of je inkomen is te laag, dan wordt het zelfs (gedeeltelijk) kwijtgescholden. Het is geen schande en best overkomelijk om te lenen dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |