Dat salaris zal ze inderdaad krijgen zonder er iets voor te doen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:11 schreef junkiesietze het volgende:
werken geen optie?
quote:
quote:Salaris: 12 x 350 = 4200,00
ik red het.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:08 schreef Missmissi het volgende:
Mijn probleem: Als student rondkomen zonder geld van je ouders. Redden jullie dat?
Missi.
eens.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:18 schreef VaLkyRie het volgende:
Je vriend is gewoon genaaid omdat hij ALLES terug moet dokken. Als jij je opleiding binnen 10 jaar haalt (en das echt wel te doen) wordt het grootste deel kwijtgescholden.
Oke, volgende klacht: TS komt 3500 te kortquote:Op maandag 4 augustus 2008 10:27 schreef MaartenJalink het volgende:
Als jij geen ouders hebt ofzo dan kan je heel veel meer geld krijgen hoor. Iets van 500 per maand volgens mij wel
500 euro per maand krijg je al als je ouders te weinig verdienen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:27 schreef MaartenJalink het volgende:
Als jij geen ouders hebt ofzo dan kan je heel veel meer geld krijgen hoor. Iets van 500 per maand volgens mij wel
Mijn gedachte... Je krijgt zo een aanvullende prestatiebeurs van 228 euro als je uitwonend bent (voltijd WO) en je ouders (of adoptieouders) een laag inkomen hebben (in jouw geval ga ik uit van ¤0 omdat je geen ouders hebt) Dit krijg je ook gewoon terug als je afgestudeerd bent voor 48 of 60 maanden, afhankelijk van de studieduur.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:27 schreef MaartenJalink het volgende:
schoolgeld is 1565 waarschijnlijk, en 250 euro boodschappen is wat veel.. maar aangezien ze dingen als kleding en cadeaus niet mee rekend zal het bedrag onder de streep wel aardig klopen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:15 schreef Dibble het volgende:
btw je doet wel iets verkeerd als je voor 300 eur voor boodschappen, kan veel goedkoper. Sla 10 kilo aardappelen in, 10 liter melk, 5 pakken brood van de aldi. kilo'tje kaas etc en de rest voor toetjes. Dure verzekeirng heb je, mijne is 95 EUR. Boeken is toch eenmalig? Misschien later nog paar bijkopen os tweedehands zoeken. Schoolgeld, is dat geen 1500?
Als je zeker weet dat je de studie kunt halen hoef je voor dat soort bedragen idd niet heel bang te zijn. Als je na je studie ineens fulltime gaat werken houd je zeker in het begin makkelijk 100en euro's over in de maand als je niet al te veel veranderd aan je leefpatroon.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:38 schreef Kekaa het volgende:
Als ik volgend jaar klaar ben met school zit ik met een schuld van rond de 8000 euro, dat terugbetalen is best te doen.
Ik denk trouwens wel dat het te doen moet zijn, als je echt wilt.
Vaak geeft een student ook zoveel uit als dat er binnenkomt natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2008 10:50 schreef Knekwurst het volgende:
Gewoon lenen. Hier 450 de maand extra en kom nog maar net rond.
Want elke studie is hetzelfde?quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:59 schreef AlphaOmega het volgende:
Het is heel gezond om gewoon naast je studie te werken. En daar is tijd genoeg voor, dat weet ik uit ervaring.
Welke studie vereist ook inzet op zaterdag?quote:
Veel technische studies op de TU/e dacht ik.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Welke studie vereist ook inzet op zaterdag?
Lenen. Dat betaal je terug.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:04 schreef Dibble het volgende:
Iedereen op fok maar kankeren op mensen met een uitkering of ww maar zelfs schuwen ze er niet van om maximaal bij te lenen
6k maar? Paupertje....quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:19 schreef deepart het volgende:
Ziekte kosten is helemaal geen 120.. Je kan gewoon vergoeding aanvragen daarvoor...
Verder gewoon wat bijlenen dat doet iedereen.. Ik krijg helemaal niks van de staat omdat ik een fucking particuliere opleiding doe van 6000 euro per jaar... kk wauzen
Mijn werkgever vergoed niks.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
6k maar? Paupertje....
Maar je werkgever vergoedt het zeker
Volgens mij is het systeem dat je een studiebelasting hebt van 42 studiepunten per jaar a 40 uren per studiepunt. Ben je er dramatisch meer tijd aan kwijt, dan moet je eens gaan nadenken of je uberhaupt wel een passende studie hebt gekozen. Daar is best nog een blokje werk naast te passen. Goed voor je CV, goed voor je ontwikkeling, en goed voor je financiėle situatie, dus op veel fronten voordeel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:08 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Veel technische studies op de TU/e dacht ik.
TS vergeet inderdaad de ¤ 46 die ze vergoed krijgt als tegemoetkoming vande belastingdienst voor de zorgkosten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:19 schreef deepart het volgende:
Ziekte kosten is helemaal geen 120.. Je kan gewoon vergoeding aanvragen daarvoor...
Haha, moet je je eigen stoel meenemen bij die opleiding ofzo?quote:Ik krijg helemaal niks van de staat omdat ik een fucking particuliere opleiding doe van 6000 euro per jaar... kk wauzen
uhm... volgens mij is dat veranderd. 60 studiepunten per jaar a 28 uur.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:26 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Volgens mij is het systeem dat je een studiebelasting hebt van 42 studiepunten per jaar a 40 uren per studiepunt. Ben je er dramatisch meer tijd aan kwijt, dan moet je eens gaan nadenken of je uberhaupt wel een passende studie hebt gekozen. Daar is best nog een blokje werk naast te passen. Goed voor je CV, goed voor je ontwikkeling, en goed voor je financiėle situatie, dus op veel fronten voordeel.
Vind het nog al wat voor een opleiding waar ik bijna alles voor thuis moet doen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:28 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
TS vergeet inderdaad de ¤ 46 die ze vergoedt krijgt als tegemoetkoming vande belastingdienst voor de zorgkosten.
[..]
Haha, moet je je eigen stoel meenemen bij die opleiding ofzo?¤6.000 voor een particuliere opleiding is verdomd weinig. Al die Luzac lui kosten meer per jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |