Nee hoor:quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik hoorde dat "Gegen die Wand" de film is van vanavond. Dat is wel een pittige film.
Die met oude interviews, voorgenomen om ooit te gaan lezen, nooit gedaan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:44 schreef SunChaser het volgende:
Het boek met oude interviews van Meijer of t boek van Gijs Groenteman? Die vond ik zelf wel tof.
Ik heb er gewoon helemaal geen zin in dit keer, ik ga lekker een Spooks-dvd opzetten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:09 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga er weer lekker voor zitten vanavond
Ik denk dat ze erg verguld is met je bijdrage.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:53 schreef Aoristus het volgende:
ze houdt nog van Jezus ook, ik zou best sex met haar willen
Zalig zijn de onwetendenquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat ze erg verguld is met je bijdrage.
Told you so.quote:
Dat had ik met Ayaan Hirschi Aliquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:12 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik betrap mezelf erop dat als ik de gast niet leuk vind ik de uitzending altijd negatief beoordeel. Bijna nooit vind ik een voor mij onbekende gast echt leuk.
Zij is typisch een vrouw door de westerse wereld eruitgepikt als rolmodel voor een moslima. Wij zoeken(onbewust) naar moslims die meer aansluiten bij onze denkbeelden en in moslim landen net andersom. Dan krijg je mensen die daar op in spelen. ehsan jami vind ik zo iemand, gebruik makne van de huidige spanningen. Het inspringen op de behoefte van partij x. Bij haar weet ik zo niet.
Ik wacht op joop alberda
Dat is ook zo iemand.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:15 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat had ik met Ayaan Hirschi Ali
Ik zou graag die naiviteit delen, maar ik heb een hekel aan haar.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is ook zo iemand.
Ik denk wel dat ze het echt meent. Ze denkt echt te strijden voor een betere zaak. Ik ga er even niet op in of dit wel of niet zo is, ze denkt het zelf echt.
En het Westen denkt: Dat is iemand die van binnenuit de Verlichting kan helpen door te voeren. Boekje, film etc. De bekende spullen.
Andersom gebeurt het net zo hard. Veel mensen in het midden oosten denken echt dat buitenshuis werken voor een vrouw slecht is etc. Beide partijen denken echt de waarheid te hebben en doormiddel van een hirsi ali de andere partij te overtuigen.
Ik ben voor vrouwenrechten etc. De hele westerse vrijheden die ooit verworven zijn moeten dat minstens zo blijven en misschien wel meer. Kan er alleen slecht tegen dat kritiek op een Ayaan gelijk wordt gezien als een verdediging van de ander terwijl ik denk dat een ayaan eerder de tegenstellingen vergroot dan verkleint en al helemaal geen inzicht geeft in de denkwijze van de ander. alleen het laten zien wat fout is.
Maar goed, ik dwaal af.
quote:Na haar studie rechten in Leiden werkte Tahir als jurist op de ministeries van Buitenlandse Zaken, Jusititie, en Economische Zaken (1993-2003). In 2000 verbleef ze als rechtshulpverlener voor de VN vluchtelingenorganisatie UNHCR in Lagos, Nigeria. Vanaf 2003 werkte ze als mensenrechtenjurist voor de Raad van Europa in Straatsburg.
De moslimproblematiek wordt altijd zo eenzijdig bekeken. En je krijgt altijd een vrijgevochten vrouw/man die onderdrukking heeft meegemaakt en de vrijheid en nu hun gelijk willen halen door het 1 als goed te bestempelen en het anders als kwaad.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:17 schreef Aoristus het volgende:
zo zie je er een, zo heb je ze allemaal gezien he?
Gevuld is eerder.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat ze erg verguld is met je bijdrage.
Ik heb ook een vooroordeel tegen haarquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik zou graag die naiviteit delen, maar ik heb een hekel aan haar.
Deze mevrouw Tahir strijdt in zekere zin ook voor "rechtvaardigheid", weet ik van de beschrijving op omroep.nl
[..]
Absoluut, zoals Joris Luyendijk al eens zei, moet je je voorstellen dat een arabier het over een gematigde westerling heeft. Dat is toch ook vreemd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De moslimproblematiek wordt altijd zo eenzijdig bekeken. En je krijgt altijd een vrijgevochten vrouw/man die onderdrukking heeft meegemaakt en de vrijheid en nu hun gelijk willen halen door het 1 als goed te bestempelen en het anders als kwaad.
Dat daarbij wordt vergeten dat veel mensen in het Midden oosten worden onderdrukt, dat veel protesten door de regering worden georganiseerd, dat afwijkend gedrag voor de islam net zo behandeld werd als nu, dat veel mensen het juist vinden getuige van geen liefde voor je vrouw hebben als je haar buitenshuis laat werken, dat de islam minder gevoelig voor corruptie is dan hun overheid en de berichtgeving over het Westen niet alleen gecensureerd is maar ook zwaar gemanipuleerd en feiten worden verzwegen of verdraaid zonder een mogelijkheid dat er iemand kritisch naar kijkt, dan is het niet zo gek dat als je iemand in bijvoorbeeld egypte interviewt je een niet zo rooskleurig antwoord over het westen krijgt.
Mooi verwoordquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb ook een vooroordeel tegen haar![]()
De moslimproblematiek wordt vaak geanalyseerd als een voetbalwedstrijd waarvan de scheids nog niet bekend is en de teams de opstelling achteraf nog kunnen wijzigen.
ok, nu stop ik en ga ik haar beoordelen.
Schitterend filmfragment nu man.quote:
Ja en voor ze je doodschieten eerst uit de Koran declameren.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:52 schreef Aoristus het volgende:
ik vind 'm ook spannend, Pakistaanse Rambo's die in naam van de Koran handelen
Yep, Satan moet het toegeven, de Koran wordt door God bewaakt, pas dan mag hij sterven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja en voor ze je doodschieten eerst uit de Koran declameren.
Dan kun je nu genietenquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:11 schreef SunChaser het volgende:
Ik ken die bas niet echt maar vond m n prima interviewer en goed ingaan op de fragmenten. Hij is iig niet zo wereldvreemd als Adriaan van Dis
Vind hem zeker niet slecht, vorige week zelfs erg goed, maar hij is niet iemand die leven in de uitzending brengt als de gast zich voorgenomen heeft het rustig aan te doen of weinig van zichzelf te laten zien, dat is vanavond wel een tekortkoming...quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:59 schreef Aoristus het volgende:
Bas Heijne is zo futloos, ongetwijfeld de slechtste zomergastenpresentator, slechter dan Conny Palmen. Waarschijnlijk doet hij het beter als schrijver, maar ik lees het nrc niet.
Dan kan de gast toch net zo goed tegen het decor pratenquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vind hem zeker niet slecht, vorige week zelfs erg goed, maar hij is niet iemand die leven in de uitzending brengt als de gast zich voorgenomen heeft het rustig aan te doen of weinig van zichzelf te laten zien, dat is vanavond wel een tekortkoming...
Zo erg is het nu ook weer niet, maar iets scherper mag inderdaad wel.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dan kan de gast toch net zo goed tegen het decor praten
Ik baal ook dat het niet op uitzending gemist staat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:04 schreef thettes het volgende:
Niemand heeft het toevallig opgenomen he? (Tom Holkenborg)Ben wel benieuwd maar was op vakantie.
staat wel op de zomergasten sitequote:Op zondag 10 augustus 2008 22:04 schreef thettes het volgende:
Niemand heeft het toevallig opgenomen he? (Tom Holkenborg)Ben wel benieuwd maar was op vakantie.
Oe dat wist ik niet.quote:
volgens mij staan ze er niet meer integraal op, wel delenquote:
Ik dacht dat sommige fragmenten maar één keer uitgezonden mochten worden. Dus je mist dan ook hele stukken uit de duscussiequote:Op zondag 10 augustus 2008 22:09 schreef TAV74 het volgende:
[..]
volgens mij staan ze er niet meer integraal op, wel delen
Ik zie haar wel met een voorbindlul om haar middel voor de spiegel staanquote:
Wel een besneden voorbindlulquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik zie haar wel met een voorbindlul om haar middel voor de spiegel staan
dat wel jaquote:
Ik ook.quote:
Ok ik had al zo'n vermoeden.quote:
Ze is vrij rustig, je moet er wel erg je best voor doen. Dat kan jij toch wel?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:23 schreef golfer het volgende:
Geef eens eerlijk toe?
Wie heeft het vandaag live vanaf het begin tot het einde helemaal bekeken?
Wie niet?quote:
Ik maar met pijn en moeite.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:23 schreef golfer het volgende:
Geef eens eerlijk toe?
Wie heeft het vandaag live vanaf het begin tot het einde helemaal bekeken?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ook.
Had de rest wel willen zien eigenlijk. Maar er zijn prioriteiten.
Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:37 schreef golfer het volgende:
Volgende week verwacht ik er iets meer van:
Annemarie Prins (Amsterdam 1932) is regisseur en actrice. In 1965 richtte zij de politieke theatergroep Terzijde op en stond in de jaren zestig en zeventig bekend als de vrouw die zich met hart en ziel inzette voor de vernieuwing van het theater in Nederland. Na jaren als regisseur van zowel professionele als amateurgezelschappen te hebben gewerkt ging zij in de jaren negentig zelf weer acteren. Ze speelde onder meer in de door haar zelf geschreven monologen Pikkepoezenwals (2003) en Harmoniehof (1997). Dit laatste stuk vormde de basis voor haar eerste gedeeltelijk autobiografische roman Zelfbeheersing (2002). Bij het grote publiek kreeg Prins bekendheid als de verwarde zus van Annet Nieuwenhuyzen in de serie Oud Geld (1998-1999). Dit najaar reist ze af naar Cambodja om daar met lokale actrices te werken aan een tweede voorstelling over de verwerking van het Pol Pot-regime. Op dit moment staat Annemarie Prins op de set voor de serie Annie M.G. van Dana Nechushtan. Hierin vertolkt zij de rol van de oudere Annie M.G. Schmidt.
Nee, met Naima was het lachenquote:
quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:52 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Nee, met Naima was het lachen![]()
Zelden zo'n zouteloos gesprek gehoord. Het is dat ze geen hoofddoek draagt, je hebt als kijker toch de hele tijd het gevoel dat je naar een gesluierde moslima zit te kijken. Zelfde geldt voor haar taalgebruik: het is dat je de woorden verstaat, toch valt er geen touw aan vast te knopen omdat het zo abstract en onpersoonlijk is.
En dan al die stokoude filmfragmenten... en die verjaarde tv-shows. Het ultieme bewijs dat Moslims een beetje achterlopen, ongeveer een halve eeuw
Gelukkig wel ja. Perfect voor Zomergasten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:58 schreef Aoristus het volgende:
Volgende week lijkt me echt ruk. Kunstenaars zijn vaak van die doorzeikers
Annie M.G. Smith is leuk, als Hema produkt. Anno 2008 kun je er echt niet meer mee aankomen als je daar een theaterstuk van wilt maken. Sowieso heb ik geen geduld voor theater en al helemaal niet voor musicals.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:00 schreef Sno0ze het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Perfect voor Zomergasten.
Toen jij werd geboren keek je achterom en zei :quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Annie M.G. Smith is leuk, als Hema produkt. Anno 2008 kun je er echt niet meer mee aankomen als je daar een theaterstuk van wilt maken. Sowieso heb ik geen geduld voor theater en al helemaal niet voor musicals.
Hoe weet jij dat?quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen jij werd geboren keek je achterom en zei :
'Nee, da's kut'
Dan kijk je nietquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Annie M.G. Smith is leuk, als Hema produkt. Anno 2008 kun je er echt niet meer mee aankomen als je daar een theaterstuk van wilt maken. Sowieso heb ik geen geduld voor theater en al helemaal niet voor musicals.
ik heb Connie en Joris ook nooit op humor kunnen betrappen hoor.quote:
alweer zo'n boeiende gast..quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:37 schreef golfer het volgende:
Volgende week verwacht ik er iets meer van:
Annemarie Prins (Amsterdam 1932) is regisseur en actrice. In 1965 richtte zij de politieke theatergroep Terzijde op en stond in de jaren zestig en zeventig bekend als de vrouw die zich met hart en ziel inzette voor de vernieuwing van het theater in Nederland. Na jaren als regisseur van zowel professionele als amateurgezelschappen te hebben gewerkt ging zij in de jaren negentig zelf weer acteren. Ze speelde onder meer in de door haar zelf geschreven monologen Pikkepoezenwals (2003) en Harmoniehof (1997). Dit laatste stuk vormde de basis voor haar eerste gedeeltelijk autobiografische roman Zelfbeheersing (2002). Bij het grote publiek kreeg Prins bekendheid als de verwarde zus van Annet Nieuwenhuyzen in de serie Oud Geld (1998-1999). Dit najaar reist ze af naar Cambodja om daar met lokale actrices te werken aan een tweede voorstelling over de verwerking van het Pol Pot-regime. Op dit moment staat Annemarie Prins op de set voor de serie Annie M.G. van Dana Nechushtan. Hierin vertolkt zij de rol van de oudere Annie M.G. Schmidt.
Ik stel me graag kritisch op. Speciaal voor Golfer en Tong, de levensgenietersquote:
Ja, je hebt weer helemaal gelijk.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:58 schreef Aoristus het volgende:
Volgende week lijkt me echt ruk. Kunstenaars zijn vaak van die doorzeikers
dat schorriemorrie moet niet de overhand op televisie krijgenquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, je hebt weer helemaal gelijk.
iets met vrije geesten en kunst is eng.
Verkoop je tv. Trol.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat schorriemorrie moet niet de overhand op televisie krijgen
de vier vuisten van de duivel moeten er in, het gemis van Jiskefet is belangrijk, een stukje van de docu "Waren wij terroristen", van Kooten en de Bie mogen niet ontbreken. De ontwikkelingen van internetmedia, en dan met name de ontwikkeling van communities, een stuk over de USSR (liefst ingeleid door Robert Service) gespiegeld tegen een stuk van Alan B'stard (the new statesman) ten tijde van de val de muur. Een stukje van Tische!quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:21 schreef golfer het volgende:
Aoristus doe eens een poging?
Hoe gaat jouw helemaal vrij door jou ingevulde TV-avond er uit zien?
Behalve Sesamstraat en Bassie en Adriaan die je net een paar jaar bent ontgroeit?
Welke fragmenten zou jij er absoluut in willen hebben en waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |