abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:51:18 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_60547313
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat is niet waar. Volgens iemand als Blavatsky is Lucifer ook de geest van liefde.
[..]
En wie zegt dat Blavatsky de waarheid in pacht heeft? Dat is weer het probleem/leuke aan het gefragmenteerde karakter van New Age is dus dat er weinig grip op te krijgen is. Over het algemeen kan gesteld worden dat God een entiteit van liefde is en Lucifer een entiteit van kennis dat onderscheid kan je niet weghalen enkel omdat het niet uitkomt in bepaalde redevoeringen.
quote:
Het grappige is dat veel new agers inderdaad een soort bij elkaar geraapt godsbeeld hebben, en ze geloven dat ze dat zelf gevormd hebben, inclusief de filosofie die eruit voortvloeit. Maar als je die denkbeelden nader bekijkt en ze naast Luciferianisme volgens occultisten legt, blijken ze praktisch hetzelfde te zijn.

Ik vond het zelf heel raar om erachter te komen dat ik luciferianistische ideeën had gekregen via paddogebruik. Waar kwam die kennis vandaan? Uit mijzelf? Of werd ik geïnitieerd door Lucifer zelf? Ik vermoed het tweede en ik denk dat dat bij heel veel new agers het geval is wanneer zij zich met bepaalde praktijken en leringen bezig houden, maar zij zijn zich hier zelf niet bewust van. Ik wil zou graag zien dat mensen zich er wel bewust van zijn, kennis is macht.
Ok, die hele New Age vergaarbak van whatever kan niet allemaal lijken op luciferiaanse leer. new-age bewegingenhebben 1 ding gemeen en dat is dus Liefde en verdraagzaamheid maar sommige beschouwen zichzelf (en de rest van het universum met hun inwoners) als een versplinterde god die zichzelf wilt ervaren door de illusie van gescheidenheid op te werpen, andere zien zich (heel Christelijk) als kinderen van God zullen we maar zeggen en ga zo maar verder. Dus in de New-age zullen zeker luciferiaanse aspecten terugkomen (we zijn allemaal god, kennis zit in jezelf en andere zaken) maar ook bepaalde zaken uit de religies. Dat is inherent aan het hele New Age gebeuren, iedereen volgt zijn eigen weg en hoe ononderbouwt het ook weleens kan ogen en zijn, het zit in ieder geval niet propvol met dogma's. Kennis is inderdaad macht en die kennis valt op meerdere plekken te vinden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_60549641
Ik trek me terug uit dit topic. De denirgerende houding van Ali tegenover de rest die hier aan het posten is, gaat mij gewoon te ver.
pi_60552891
Het is meer een mislukte poging om de boel ontopic te houden

Dus alle remmen los dan maar, iedereen kan plaatsen wat ie wil, en dan zien we wel waar het schip strandt. Ik heb nu even geen tijd om overal op te reageren.
pi_60555139
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij bent geen autoriteit op dit gebied. Het interesseert mij niet wat jij van vrijmetselarij denkt of ervan gelooft, het gaat mij erom wat de mensen die er écht verstand van hebben ervan zeggen. Dat heb ik toch duidelijk gezegd in de openingspost?
denkt? gelooft?

wat voor ver van mijn bed show denk jij dat de vrijmetselaarij is?

Ik zou bijna zeggen dat op iedere straathoek wel een lid woont, maar dat is iets te overdreven.
In m;ijn kennissenkring tel ik er in ieder geval al 2.
pi_60555296
Ja, maar dat lijken me blauwe graden, of niet?
pi_60555338
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, maar dat lijken me blauwe graden, of niet?
pi_60555449
Zijn het 32e graads?
pi_60555947
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zijn het 32e graads?

Wat heeft dat zogenaamd interessante geleuter te maken met het punt dat ik probeerde te maken?

de éne inderdaad blauw (meester), de andere is al uit dat systeem. (en denk je nou werkelijk waar dat zij hierover ontzettend uitgebreid vertellen?)
Wat denk jij nu in hemelsnaam met deze informatie te kunnen doen?

Ik ben ook weg uit dit topic, want ik plaats hier toch geen uitgebreide/inhoudelijke/diepgaande posts. (jouw manier van stellen, de simpelheid en de opdringerige en agressieve manier van posten van jouw nodigt hier niet toe uit)
Beetje zonde van de moeite om wel half te reageren... dat ga ik dus niet meer doen.
Succes!
pi_60556776
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:04 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Wat heeft dat zogenaamd interessante geleuter te maken met het punt dat ik probeerde te maken?

de éne inderdaad blauw (meester), de andere is al uit dat systeem. (en denk je nou werkelijk waar dat zij hierover ontzettend uitgebreid vertellen?)
Wat denk jij nu in hemelsnaam met deze informatie te kunnen doen?

Ik ben ook weg uit dit topic, want ik plaats hier toch geen uitgebreide/inhoudelijke/diepgaande posts. (jouw manier van stellen, de simpelheid en de opdringerige en agressieve manier van posten van jouw nodigt hier niet toe uit)
Beetje zonde van de moeite om wel half te reageren... dat ga ik dus niet meer doen.
Succes!
Volgens Pike worden de blauwe graden dus met opzet misleid en onwetend gehouden... Die kan je dus niet als referentie gebruiken.
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:49:29 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60557204
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens Pike worden de blauwe graden dus met opzet misleid en onwetend gehouden... Die kan je dus niet als referentie gebruiken.
Volgens mij worden alle religieuzen voorgelogen en van de waarheid gehouden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:50:40 #86
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60557245
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jouw beperkte referentiekader van slechts één persoon die volgens jou de waarheid en niets dan de waarheid in pacht heeft wordt aardig lachwekkend.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 04-08-2008 20:00:14 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60558464
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jouw beperkte referentiekader van slechts één persoon die volgens jou de waarheid en niets dan de waarheid in pacht heeft wordt aardig lachwekkend.
Wind je niet zo op joh. We weten onderhand hoe jij over Ali zijn ideeën denkt
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:55:17 #88
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_60559188
Een zeer interessante kijk op Lucifer, Satan en The Saturnian Brotherhood
http://z13.invisionfree.c(...).php?showtopic=14789

William Cooper over Lucifer(begint ongeveer bij 3 min)
http://www.imeem.com/monk(...)per_lucifer_worship/

Lucifer en Satan
Total Onslaught - 210B - The Beast from the Bottomless Pit
http://video.google.de/videoplay?docid=-4033132682801179928&q=total+onslaught+beast&ei=dE-XSJ3DMIeAjgK2taSDDA

New Age Agenda
Total Onslaught - 223B - The New Age Agenda
http://video.google.de/videoplay?docid=1164776176933693244&q=total+onslaught+new+age&ei=sU-XSJiSKY-WigLvqf2XBQ
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:35:40 #89
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_60562219

[ Bericht 100% gewijzigd door Aurora025 op 04-08-2008 22:36:29 ]
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_60562985
Ik trek me dan wel terug uit de discussie, maar ik lees het nog wel wat en ben blij te zien dat Ali de boel wat meer los laat. Misschien kan ik in dat geval toch nog weer even iets van mijn visie laten zien.

Over die New Age Agenda; ik kon het vanavond niet echt kijken omdat er iemand hier op de bank lag te slapen, maar ik heb er even snel zonder geluid doorheen gebrowsed en zag iets wat niet klopte:
Volgens hen neem je jezelf in de orde van Melchizedek op als je die inwijding ondergaat. Dat is fout: met de inwijding vraag je aan de orde of je er als Priester in opgenomen MAG worden.
Als je wat voelt, ben je door hen geaccepteerd en opgenomen. Voel je niets, dan ben je er nog niet klaar voor.
Je kunt de inwijding meerdere keren doen; zo kun je, indien je daarvoor geschikt geacht wordt, hoger stijgen in deze orde. Je moet die inwijding echter niet te vaak doen, want dan komt het opdringerig over voor Het Hogere.
pi_60563028
Kritisch blijven is ook een vak. Zowel naar de ene als naar de andere kant. Als er al twee zulke duidelijke kanten zijn.
En alleen omdat het in de bijbel staat maakt nog niet dat dat ook zo is.
Weleens bedacht dat dat ook een en al misleiding zou kunnen zijn?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_60570643
Ben benieuwd wat de reactie van Tetrahedron op mijn post is
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:02:44 #93
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60572048
Van Walter J. Veith word ik misselijk, wat heeft die man? (New Age Agenda)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:10:51 #94
34793 neo567
You know who
pi_60572240
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:40 schreef gelly het volgende:
Zou je het veranderen van water in wijn, vissen vermenigvuldigen, over water lopen en de Rode Zee splitsen niet als occult beschouwen ?
Kijk dat is een goede vraag;'
quote:
Vraag: "Jezus was toch ook een soort heks?
En al die profeten van de Bijbel?
Dat waren ook toekomstvoorspellers.
Dus dat is toch hetzelfde?"

Wat is dat verschil dan wel?
De bron en het doel.

Ze putten uit een totaal verschillende BRON
en ze hebben een tegenovergesteld DOEL.
Op deze link vind je het antwoord !
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:40:08 #95
34793 neo567
You know who
pi_60572930
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 04:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Maar Ali, de theosofie vindt zijn oorsprong toch gewoon in het Hindoeisme? Het Theosofisch Genootschap in Nederland verwijst bijvoorbeeld naar de Bhagavad Gita (aanrader) als een van de belangrijkere geschriften. Dit boek is ouder dan het Nieuwe Testament, en het Hindoeisme is volgens velen de oudste religieuze traditie op aarde.

De voornaamste boodschap van de Bhagavad Gita gaat over de tweestrijd in ons mensen, tussen licht en duisternis, of dat wat de Islamieten "Jihad" (strijd) noemen. Ofwel, leef je op authentieke (spontane, verlichte) wijze of op basis van je begeerten, je angsten, etc. M.a.w., leef je in de hemel of in de hel (op aarde). God symboliseert het licht, Satan symboliseert de duisternis.

Tenslotte, ten tijde van het schrijven van de Bhagavad Gita, laat staan tijdens het ontstaan van het Hindoeisme, waren de Vrijmetselaars en de Jezuieten uberhaupt nog niet geboren. En bij mijn weten ook niet tijdens het ontstaan van de diverse mystieke stromingen achter de diverse wereldreligies.

1*) Of zijn deze mystieke stromingen volgens jou in den beginne opgezet door Satan himself en later via Blavatsky, de Vrijmetselaars en de Jezuieten in een nieuw, westers "new-age" jasje gegoten om op die wijze verwarring en ellende te kunnen veroorzaken in de eindtijd om zodoende de strijd tegen God aan te kunnen gaan?

2* )Sounds like a damn good movie to me, dat moet ik toegeven!
1*) Hoe treffend, heb je dat zelf verzonnen of van iemand gehoord? Hoop dat je beseft wat je daar zegt

2* :Hahaha; mundus vult decipi ergo decipiatur !!!
("De wereld wil bedrogen worden, laat haar dus bedrogen worden")
pi_60573005
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:03 schreef nokwanda het volgende:
Kritisch blijven is ook een vak. Zowel naar de ene als naar de andere kant. Als er al twee zulke duidelijke kanten zijn.
En alleen omdat het in de bijbel staat maakt nog niet dat dat ook zo is.
Weleens bedacht dat dat ook een en al misleiding zou kunnen zijn?
Mee eens; in hoeverre is de Bijbel een historisch correcte verzameling van documenten? Ieder geloof claimt de waarheid in pacht te hebben.

Verder ben ik het ook eens met dat mensen in het New Age kamp ook kritisch moeten blijven: veel mensen beschouwen een vuist in hun gezicht al als iets spiritueels: dat is een leermoment om bij henzelf te rade te gaan wat er fout is in hun peroonlijke ontwikkeling, welke onverwerkte problemen ze niet los durven te laten waardoor Het Hogere hen dit geschenk gestuurd heeft.
(Sorry voor de lomp overkomende omschrijving, maar dit is LETTERLIJK wat sommige mensen geloven.)
Ook gaat het er bij mij niet in dat het iets goeds is dat er honger in Afrika is: "Wat héérlijk dat die zielen deze honger mogen ervaren!"

Vertrouw op je gevoel, maar luister ook naar je verstand.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:18:24 #97
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60573804
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:42 schreef ToT het volgende:

[..]

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:20:35 #98
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60573851
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:42 schreef ToT het volgende:
Precies, en dat gaat wat mij betreft op voor elke geloof / secte / stroming die er bestaat in welke vorm met wat voor doel dan ook.
Je kan via dit topic nog zoveel in kaders en definities proberen te zetten, maar wat schiet je er uiteindelijk mee op?
Het is alleen voor Ali interessant omdat hij dus wel bij een bepaalde club zit met op maat gemaakte regels en definities.
pi_60574274
Tja ik merk gewoon dat hoe meer men zich aan strakke regels houdt, hoe stugger men tegenover anderen is die zich daar niet aan houden.
Daar komen oorlogen van.
Is dat echt wat God wil?
"Dit zijn Mijn regels. Gij moet u hier aan houden. Roeit een ieder uit die zich er niet aan houdt!" of zoiets?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:41:45 #100
34793 neo567
You know who
pi_60574449
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:35 schreef ToT het volgende:
Tja ik merk gewoon dat hoe meer men zich aan strakke regels houdt, hoe stugger men tegenover anderen is die zich daar niet aan houden.
Daar komen oorlogen van.
Is dat echt wat God wil?
"Dit zijn Mijn regels. Gij moet u hier aan houden. Roeit een ieder uit die zich er niet aan houdt!" of zoiets?
Neuh, het is het zelf idee als iemand die jankend bij de dokter vandaam komt met longkanker, en jankt omdat de dokter heeft gezegd dat ie niet meer mag roken (ik mag ook niks meer )
Terwijl hij die kanker helemaal niet voelt (nog) ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')