Ali moet gewoon prioriteiten stellen. Als hij een nutteloos debat over een onbewezen God belangrijker vind dan zijn academische ontwikkeling, wie zijn wij dan om hem tegen te houden?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:12 schreef ToT het volgende:
Eigenlijk wel lullig van ons om hem zo van zijn tentamen af te houden!
Ik hoor alleen maar EGO , EGO en nog eens EGO besmeurd met negativiteit .quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee! Ik ben bij lange na niet perfect, het is nog steeds niet veel soeps. Maar ik zie wel duidelijke progressie, dat ik dingen doe en bereik die ik voorheen als onvoorstelbaar beschouwde. Er komen nog genoeg verkeerde gedachten in mij op, er zijn nog altijd verleidingen, God laat dat ook toe om je karakter te bouwen. Maar ik zie wel een ontzettende groei in alles, en mijn omgeving bevestigt dat. Iemand die ik van de week sprak en me 10 maanden niet had gezien, stelde voor dat ik maar een andere naam aangaf, omdat ik zo gigantisch veranderd was in positieve zin. Dat is toch vet? Ik wil dat iedereen dat ervaart, omdat het plezier en geluk wat je ervan krijgt wanneer je jezelf zo positief ziet groeien, ontzettend vervullend is.
[..]
Ja, maar dan zou ik blij zijn niet omdat IK dan iemand gered heb ofzo, maar omdat dan iemand zijn leven aan God heeft gegeven, waardoor zijn of haar leven significant beter kan worden, en diegene in het paradijs terecht zou kunnen komen! Dat is toch fantastisch? Ik heb er zelf niets aan, dat is juist het mooie, met God krijg je steeds minder dat irritante ego wat alleen voorzichelf aan de gang is. Het vecht constant voor zijn bestaan in je psyche en gedrag, en alleen door je relatie met God sterk te houden kan je het aanvechten. Maar ja, ik doe dit oprecht in de hoop dat mensen hun leven aan God geven, omdat het voor mijzelf de mooiste ervaring ooit is, en ik me nie tkan voorstellen dat er iets mooiers bestaat.
[..]
En dat is dus praktisch onmogelijk als je niet met God bent, hoe hard en hoe taai dat ook is om te verteren. Je bedoelt het goed, de meeste mensen bedoelen het goed, maar in de praktijk is het niet constructief en daarom zinloos. Je hebt genoeg mensen die hun partner of kinderen pijn doen, en dan zeggen dat ze dat doen omdat ze van je houden. Zie het zo met het verspreiden van dingen die niet van God zijn: het is goed bedoeld, maar in werkelijkheid schiet niemand er wat mee op. Dat is niet leuk om te horen, maar alsjeblieft, onthou dat het niet persoonlijk tegen jullie is, het is niet dat ik mensen persoonlijk afkeur omdat ze niet hetzelfde doen als ik, maar omdat ik niet geloof dat wat ze doen werkelijk op langere termijn zin heeft, en omdat ze er zelf de dupe van worden. Ook dat is uit liefde. Ik kan wel niets zeggen, maar dan voel ik mij verantwoordelijk voor het feit dat jullie slachtoffer worden van hetzelfde als waar ik slachtoffer ben geworden. En eigenlijk kan ik helemaal niet niets zeggen, daar ben ik er veel te gepassioneerd van.
Zullen we voor hem bidden?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen Ali is een goede gelovige. Alle anderen hebben niet zijn kennis en ervaring, dus er lopen 6,3 miljard Luciferanen op de aarde rond. Ali is helemaal alleen in zijn geloof.
Arme Ali.
Omdat alleen het christelijke geloof voldoet aan de fundamenten van eerlijkheid en liefde. Alleen in het christelijk geloof is er een verzoenoffer voor elke zonde die je begaat. Alleen in het christelijk geloof wordt alles wat niet-liefde is afgestraft met de dood, omdat dat eerlijk is. Je hebt namelijk niet het recht om niet-liefde te tonen naar je medemens en naar God. Het mág niet, het is niet eerlijk, ie hebt het recht niet om de kwaliteit van iemands leven, bewust of onbewust, negatief te beïnvloeden (en dat doet iedereen, niemand is onschuldig), en dus dient er een gepaste straf te zijn wanneer je het wel doet vóórdat je weer acceptabel voor God bent. Zoals een crimineel ook eerst gestraft moet worden voordat hij weer terug de maatschappij in mag. Er moet rechtspraak plaatsvinden, anders kan er geen vergeving van zonden zijn. Die rechtspraak van ons gaat via Christus, Hij betaalt de straf voor jouw zonden, zodat je weer acceptabel bent voor God, zoals een crimineel na het ondergaan van zijn straf weer acceptabel is voor de maatschappij. Pas wanneer je via Christus acceptabel bent voor God, kan God zich over je ontfermen. Alle andere wegen leiden dus logischerwijs niet tot God, omdat dat op basis van de wetten van liefde en eerlijkheid niet kan. Waar je dan op uitkomt is Lucifer, Satan, met zijn eeuwenoude leugens: je bent zelf god/goddelijk/een deel van god/kan goddelijk worden (er zijn wat variaties), en je bent onsterfelijk (want reïncarnatie). En zo kun je nooit ontsnappen uit die gevangenis van zonde, omdat je al gelooft dat je god bereikt hebt, en Christus dus ook niet nodig hebt om tot God te komen. Dat is iets verschrikkelijks, omdat je op die manier dus nooit tot de ware levende God kán komen, en dus ook nooit zijn liefde, verstand, kracht, genade kan ontvangen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:07 schreef Windigo het volgende:
[..]
Waarom kan het alleen maar juist zijn als het Christelijk is? Vanuit de liefde die ik ervaar kan ik die selectiviteit niet begrijpen..Dus ja, daar loopt het dus kennelijk spaak.
Ja. Dat had ik ook vóór dat ik christelijk was. Ik kon het toen ook niet geloven. Totdat bleek dat Luciferianen exact hetzelfde geloofden als ik deed. Toen moest ik wel.quote:De conclusie is dus dat wat ik mijn hele leven ervaar als het Goddelijke in jouw ogen Lucifer is?
Ja, andere wegen zijn geen wegen naar God, maar naar Lucifer. Breed is de weg naar vernietiging, en smal de weg naar het leven, en er zijn er weinigen die hem vinden.quote:Daarmee zijn we natuurlijk terug bij af, dat al het andere dan Christelijke visie een Luciferiaanse visie is.
Ja, maar IK verdien óók te sterven! Ik ben net zo goed zondig. De hele wereld is verdoembaar voor God. Alleen via Christus kan je daar dus aan ontsnappen, omdat Hij die dood is gestorven. Ik zet mijzelf dus niet op een voetstuk, ik vind mezelf niet beter omdat ik in Jezus geloof, maar ik geloof met mijn volle verstand en hart dat ik door Christus ontsnap aan die doodstraf, en ik wil dat iedereen daaraan ontsnapt via Jezus! Dat is de hele issue, niet dat jullie MOETEN doen wat ik zeg en anders vind ik je slecht. Ik wil niet dat jullie het geschenk van genade van God missen, waardoor je ook God in zijn volledigheid mist, wat letterlijk en figuurlijk doodzonde is. Het is zo simpel. Als je aanneemt dat Jezus voor jouw zonden geboet heeft, om vergeving vraagt, en wil dat God in je leven komt, zal Hij ook komen. Mensen maken het zichzelf zo gigantisch moeilijk. Laat God het je maar moeilijk maken, die weet ten minste waar Hij mee bezig is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:32 schreef ToT het volgende:
Ali probeert juist ook een positieve levenshouding te hebben door zijn liefde voor God. Dat is wel duidelijk in zijn posts.
Ook lijkt hij zich er van bewust te zijn dat iedereen gelijk is, maar dat weerhoudt hem er niet van om zeer negatief te oordelen over degenen die zijn geloof niet aanhangen: wij verdienen namelijk allemaal om te sterven, in zijn ogen.
Ja okee dat is niet zijn eigen oordeel, maar volgens hem is dat het oordeel van God.
Ik praat nu toch ook over Hem??quote:Als er na mijn overlijden er inderdaad een Christelijke God bestaat, heb ik er geen problemen mee om Hem te accepteren, hoewel ik het wel knap lullig vindt dat Hij zich alleen maar kenbaar maakt in verhaaltjes die anderen over Hem schrijven.
Nee, omdat als ik jou of God onrecht aandoe, ik mijn recht op leven verlies, omdat ik nooit het recht had om jou of God onrecht aan te doen. God houdt van al zijn kinderen. Als 1 kind het andere pijn doet, moet dat kind gestraft worden. Als ze elkaar pijn doen, moeten ze allebei gestraft worden. Waarom? Omdat God wil dat AL zijn kinderen gelukkig zijn. Dan kan je niet een paar bullebakken toelaten die de boel voor de rest verpesten. Sinds de zondeval zijn we allemaal bullebakken geworden en verdienen dus allemaal die straf. Dat ontkennen is pas arrogant, daarmee pretendeer je vanaf je geboorte nooit iets verkeerd te hebben gedaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:37 schreef ToT het volgende:
Alleen het Christelijk geloof voldoet aan de fundamenten van eerlijkheid en liefde....de arrogantie! Alleen maar omdat een zichzelf straffende God ons onze zonden vergeeft door zichzelf deels fysiek van kant te laten maken (waarna Hij weer gewoon in het Hemelrijk zit alsof er niets gebeurd is) en je moet geloven dat dat offer iets heel heftigs was?
Je praat inderdaad over een mythologisch figuur die volgens zeggen een stuk van zichzelf gematerialiseerd en even later weer gedematerialiseerd heeft. Er is niets dat mij garandeert dat dat klopt (daarom heet het ook "geloof"), en ALS het de waarheid zou zijn, zie ik de big deal van dat offer niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik praat nu toch ook over Hem??
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, omdat als ik jou of God onrecht aandoe, ik mijn recht op leven verlies, omdat ik nooit het recht had om jou of God onrecht aan te doen. God houdt van al zijn kinderen. Als 1 kind het andere pijn doet, moet dat kind gestraft worden. Als ze elkaar pijn doen, moeten ze allebei gestraft worden. Waarom? Omdat God wil dat AL zijn kinderen gelukkig zijn. Dan kan je niet een paar bullebakken toelaten die de boel voor de rest verpesten. Sinds de zondeval zijn we allemaal bullebakken geworden en verdienen dus allemaal die straf. Dat ontkennen is pas arrogant, daarmee pretendeer je vanaf je geboorte nooit iets verkeerd te hebben gedaan.
Lucifer kent zoiets niet, bij hem is eigenlijk alles wel geoorloofd, je bepaalt zelf grotendeels wat goed en slecht is. Dat is geen fundament voor eerlijkheid of liefde, gebaseerd op gelijkheid voor iedereen.
De historiciteit van Jezus is bewezen. Wat je van Hem gelooft, moet je zelf weten. Hij is volgens de bijbel jouw schepper, degene die verantwoordelijk is voor het feit dat je leeft, alles is door Hem geschapen. Als je de big deal van het offer niet ziet, begrijp je het fundament van rechtspraak niet. Lees mijn posts dan nog een paar keer door, of geef duidelijker aan wat je niet begrijpt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Je praat inderdaad over een mythologisch figuur die volgens zeggen een stuk van zichzelf gematerialiseerd en even later weer gedematerialiseerd heeft. Er is niets dat mij garandeert dat dat klopt (daarom heet het ook "geloof"), en ALS het de waarheid zou zijn, zie ik de big deal van dat offer niet.
Ik ga mijn leven niet wijden aan een personage uit een boek.
Ja, want ook nederige mensen die hun hele leven wijden aan het helpen van anderen hebben fouten gemaakt, mensen gekwetst en God niet de eer gegeven die Hem toekomt. Dus ook zij verdienen gestraft te worden. Zoals ik al zei: je goede werken heffen je oude niet op. Geen rechtvaardigheid zonder straf voor onrecht. Jouw god is toleranter, maar niet eerlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, dus je ziet nederige mensen die hun hele leven wijden aan het helpen van anderen maar die hun vraagtekens hebben bij het hele Jezus-verhaal als bullebakken die om hun daden gestraf moeten worden? Althans volgens jou ziet de Christelijke God hen zo?
Mja sorry hoor, maar van mij mag je die God houden. Mijn God is veel liever!
Oftewel: hoe meer je naar je eigen problemen kijkt en je je eigen shit oplost en je je gedrag en overtuigingen op een positieve manier kunt veranderen, hoe meer blokkades er in je opgelost zullen worden, en hoe rijkelijker de Reiki zal stromen en gezonder je zult worden, omdat je meer en meer in contact met het Goddelijke komt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is de hele issue, dat je zonder God dingen verkeerd doet, vaak zonder dat je dat wil en zonder dat je je er bewust van bent. Maar ookal kun je er niets aandoen omdat je niet beter wist, moet je tóch verantwoordelijkheid nemen voor je daden, want jij bent degene die ze hebt gedaan, dus jij bent schuldig en de aanstichter van problemen, hoe groot of klein ook. Wanneer je die verantwoordelijkheid niet wil nemen, kun je niet groeien, omdat je dan nooit de grote barrieres kan doorbreken die in de weg van perfectie zitten, welke alleen via God bereikt kan worden met zijn oneindige wijsheid, verstand, liefde en macht om jou te veranderen.
Hoe meer ik toegeef wat ik allemaal verkeerd doe, hoe weinig ik er ook zelf aan kan doen omdat ik simpelweg niet beter weet, ookal doe ik nog zo mijn best, hoe meer God mij verandert. Hoe eerlijker je bent, hoe meer God je geeft. Als je aan je eigen leugens blijft vast houden, zal God je ook niet helpen. Dan zoek je het maar zelf uit, dat wil je immers ook, met alle gevolgen van dien.
Precies jaquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Oftewel: hoe meer je naar je eigen problemen kijkt en je je eigen shit oplost en je je gedrag en overtuigingen op een positieve manier kunt veranderen, hoe meer blokkades er in je opgelost zullen worden, en hoe rijkelijker de Reiki zal stromen en gezonder je zult worden, omdat je meer en meer in contact met het Goddelijke komt.
Ja, daarmee ben ik het wel met je eens, alleen omschrijf ik het dus net even wat anders dan jij!
Dat geldt voor alle vormen van zelfonderzoek. Iemand die in therapie gaat ervaart hetzelfde als hij/zij open staat voor kritiek en verandering.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:16 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb vooral erg, erg veel moeite met het idee dat het leven een rad-van-fortuin is waarbij je de koelkast wint als je de juiste religie hebt uitgekozen.
Als dat de essentie van het leven is, dan kan ik denk ik geen respect meer voor God opbrengen![]()
Ik begrijp Ali's verhaal trouwens volkomen ( tenminst, zover dat mogelijk is), temeer omdat ik nu zelf ook bezig ben met een bijbelstudie en ik zelf ook wel bepaalde zaken ervaar. Ik snap ook hoe het voelt om dit soort zaken te kunnen accepteren; het kan eerst vernederend aanvoelen omdat je je zo bloot en kwetsbaar opstelt, maar daarna voelt het als een bevrijding.
Dito!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:16 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb vooral erg, erg veel moeite met het idee dat het leven een rad-van-fortuin is waarbij je de koelkast wint als je de juiste religie hebt uitgekozen.
Als dat de essentie van het leven is, dan kan ik denk ik geen respect meer voor God opbrengen![]()
Dat weet ik niet. Religie laat mensen denken dat ze een absolute waarheid in handen hebben. Je ziet dan zo'n zelfonderzoek niet meer als een instrument, maar als het instrument. Dat geeft wel een andere ervaring, denk ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle vormen van zelfonderzoek. Iemand die in therapie gaat ervaart hetzelfde als hij/zij open staat voor kritiek en verandering.
Yep. En daarom vind ik het hele concept god zo lachwekkend. Het is voor mij niet meer dan een innerlijke kracht in eenieder. Of je die aanboort is aan ieder individu zelf.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle vormen van zelfonderzoek. Iemand die in therapie gaat ervaart hetzelfde als hij/zij open staat voor kritiek en verandering.
Ali heeft me overtuigt! : Ik word ook satanistquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:28 schreef neo567 het volgende:
Ik heb besloten satanist te worden, daar God alleen maar dreigt en straft!
Zo lang de mens bestaat is er oorlog, moord, conflict enz...
Hulde aan NWO.
De duivel is veel ouder is als god!
Ik roep iedereen op om satanist te worden!
Hail lucifer, de man van de wijsheid, en list en bedrog, daar zijn we als mensen veel beter in (kost veel minder moeite), een eerlijk persoon is immers veel makkelijker te bedriegen als een crimineel!
En ja, de verboden vrucht smaakt het zoetst !!!
En ik heb een vreselijke bloedhekel aan die zogenaamde vrome mensen, dat zijn de grootste schijnheilen!
Welkom![]()
Vind jij Ali zo vroom dan? Ik juist helemaal niet, ik vind hem erg berekenend overkomen. Hij calculeert van alles, en heeft gekozen voor de weg die in zijn ogen het meeste zekerheid biedt om zijn angsten voor de dood weg te nemen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:28 schreef neo567 het volgende:
En ik heb een vreselijke bloedhekel aan die zogenaamde vrome mensen, dat zijn de grootste schijnheilen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |