abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60530609
Ball to the leftflank! (Sulejmani dan eindelijk?)
Ball is on Cvitanich (ow nog steeds niet )
pi_60530631
Column: Transferlogica?! 1 augustus 2008 - door onze columnist Bert van der Put

Een maand na het begin van zijn trainersbaan bij Ajax worden de eerste contouren van Marco van Basten’s beleid zichtbaar. Nou zit ik niet zo dicht bij de Arena en de Toekomst dat ik elk detail meteen in de gaten heb. Maar de grote lijn is ook op afstand goed te volgen en, het moet gezegd, ik ben er tot nu toe nog niet echt vrolijk van geworden. Ik ben met Kenneth Perez van mening dat er wel véél nieuwe spelers gehaald worden maar dat de effectiviteit van elke nieuweling niet bij voorbaat vaststaat. Logisch dat Kenneth de bui al ziet hangen nu voor de door hem gedachte positie van aanvallende linker middenvelder het grote talent Ismaël Aissati gehaald is. Ik wil echt niet overdrijven maar ik denk, dat het in dit laatste geval ook een beetje om PSV pesten ging. Het is nog niet niks als je je concurrentie een stevige loer kunt draaien. Hoe zal de voormalige PSV’er zich over een tijdje voelen als blijkt dat hij ook nu géén vaste basisplaats kan claimen. We kennen Marco van Basten als iemand die voor zijn doelstellingen ontzettend véél spelers gebruikt. Dat was in de kwalificatie voor het EK 2008 zo en, ik denk, dat het bij Ajax ook weer zo gaat. En dan kunnen we met zijn allen het grote verlangen naar een hecht spelerscollectief met vaststaande spelpatronen, een sterke onderlinge band en een hoog rendement van elke speler op een voor hem bekende plaats in het team mooi vergeten.

Aanwinst Oleguer Presas Renom. Overgenomen van FC Barcelona Ik snap best dat er voor John Heitinga een goede vervanger gezocht moest worden. Ik wil ook nog geloven dat Oleguer aan de verwachtingen kan beantwoorden, maar ik snap het niet meer als van Basten nu nog stelt dat er alsnog 2 defensieve versterkingen, waaronder een echte uitschakelaar, bij moeten komen. Leuk is dat voor Bruno Silva, Ogararu, Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen als ze horen dat ze nog niet het hele vertrouwen van de nieuwe coach hadden. We zitten nu 29 dagen van het begin van de nieuwe competitie af en het ziet ernaar uit dat met o.m. een nog niet ingespeelde verdediging de onrust langzamerhand weer toe gaat nemen. En gezien de slechte ervaringen van de vorige jaren wilden we daar juist nu vanaf.

Huub Stevens gooit het bij PSV over een andere boeg. Hij stelt b.v.doodnuchter dat de voertaal binnen de sectie Nederlands zal zijn. De buitenlanders zullen dus, of ze willen of niet, onze taal moeten leren. Zijn daar goede mogelijkheden voor? Ja, natuurlijk!! Er zijn docenten genoeg die tegen een redelijk honorarium zelfs bij PSV aan huis in het stadion les willen komen geven. Stevens gaat er dus van uit dat het spreken van dezelfde taal het verband binnen de selectie zal versterken. Ik geef ”Huubke” daar groot gelijk in. Ik las ergens een enthousiast verhaal over Suaréz en Cvitanich. Het zou tussen die twee zo goed klikken dat ze zelfs veel trainingsoefeningen samen doen, AL SPAANS PRATEND!!!!! Maar, géén nood, volgens “DE TELEGRAAF” hebben ze bij Ajax een nieuwe functie ingevoerd, die van tolk. Frank de Boer zou dit uitstekend kunnen. Ik zou, als ik Frank de Boer was, vierkant weigeren aan het tegenhouden van de cohesie binnen de Ajaxselectie mee te werken. Straks lopen alle buitenlanders op de training met een vertaalcomputer op zak! Gelukkig zijn er ook positieve zaken te melden! Zo zag en hoorde ik in het Sportjournaal een gesprek met de nieuwe verdediger Oleguer. Het zou zo maar kunnen zijn dat Ajax met hem het broodnodige leiderstype voor de verdediging in huis gehaald heeft. De nieuwe centrale man achterin kwam in dit gesprek uiterst evenwichtig, verstandig en realistisch over. Ik kon het niet precies zien maar ik denk ook dat hij, qua postuur, een beetje indruk kan maken. Gelukkig maar, want over de verdediging had niet alleen ik de laatste tijd zorgen. Een linie met Silva, Vermaelen, Oleguer en Vertonghen moet de defensieve kracht op kunnen brengen die nodig is. Of het een verdediging is van waaruit aanvallen kunnen worden opgebouwd weet ik nog niet precies. Het zal nodig zijn dat de genoemde vier de kans krijgen véél samen te spelen. Omdat Frank de Boer toch al aan het tolken is kan hij daarbij ook nog wel de verdediging coachen. Ik zie dat helemaal zitten. Maar ziet Marco het?????

Rob Wielaert En nog is Ajax niet uitgewinkeld. Koste wat kost moet Rob Wielaert gehaald worden. Ik denk, dat Wielaert een winner is. Verder oogt hij fysiek sterk en kan hij goed positie kiezen. Genoeg is echter genoeg. Ajax moet nu naar een duidelijk herkenbaar geheel en een even duidelijke speelstijl groeien. Gelukkig komt er volgende week een serieuze test in de vorm van het Amsterdam Tournement. De wedstrijden tegen Arsenal en Internazionale zullen véél zo niet alles duidelijk maken. Ik ben razend benieuwd naar de inbreng van Miralem Sulejmani. Als de nieuwe spelmaker van Ajax kan hij misschien de kick brengen die op dit moment nodig is. Sulejmani is een Serviër en met hem is de communicatie in elk geval niet in het Spaans mogelijk. Ik ben razend nieuwsgierig om hem in serieuze wedstrijden bezig te zien. Omdat hij blessuregevoelig lijkt zal de trainersstaf uiterst behoedzaam met hem moeten omspringen. En kán die dat ook echt?

Ik kan nog een tijdje doorgaan, het is beter om ook nog even een afwachtende houding aan te nemen. Dat doet onze alom bekende Johan Derksen niet. In zijn functie van hoofdredacteur van Voetbal International roept hij nu al dat Ajax met twee vingers in de neus kampioen wordt. Hij zal dat wel doen om reacties los te peuteren en zodoende verhitte discussies te krijgen. Verstandig vind ik het niet om Ajax nu al op de kampioenstroon te gaan wanen. Maar van deze hoofdredacteur heb ik nog niet vaak verstandige uitspraken mogen noteren.

Het is te hopen dat Marco van Basten op het toernooi van 8 en 9 augustus positief met zijn ploeg voor de dag komt. Anders krijgt hij meteen al de verzamelde sportpers over zich heen. En die was nog met het rouwproces van de dreun tegen Rusland in Basel bezig. Zojuist is bekend geworden dat FC Twente in de voorronde van de Champignons League tegen Arsenal moet spelen. Volgens mij dé uitgelezen mogelijkheid voor Ajax om tegen de Londenaren te laten zien dat de uitschakeling door Twente in de play – offs een eenmalige, zij het dure, misser was.

In elk geval is het op dit moment in Amsterdam redelijk rustig. En dat is de laatste jaren weleens anders geweest. Maar er wordt gelukkig ook niet elk jaar een Wesley Sneijder verkocht. Alhoewel Klaas Jan Huntelaar ook voor een behoorlijke leegte, voorin bij Ajax, zal gaan zorgen, Argentijnse topscorer of niet in zijn plaats.

http://www.ajaxonline.org/9007.htm
pi_60530664
we worden kampioen
pi_60530684
Wat een bagger is dat zeg
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60530703
Afgelopen.

"Klaas-Jan Huntelaar... who is definetly one of the best forwards in European football today."
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60530734
Wat een onzincolumn
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:58:04 #107
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_60530753
quote:
Wat een enorme jankerd zeg. Boehoehoe.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:01:53 #108
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_60530799
Al die prutcolumns van een stel dyslectische malloten hoeven wat mij betreft hier niet geplaatst te worden hoor.
Gourmetten of steengrillen?
pi_60530841
Wel wéér de 0 gehouden overigens
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60530867
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:54 schreef koningdavid het volgende:
Afgelopen.

"Klaas-Jan Huntelaar... who is definetly one of the best forwards in European football today."
pi_60530886
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:04 schreef Tim86 het volgende:
Wel wéér de 0 gehouden overigens
Het Oleguer effect.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_60530935
Ajax is trouwens wel een gewild onderwerp voor prutscolumnisten.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_60531048
Jammer dat er zo weinig gecreeerd werd met onze aanval, die toch het stokpaardje van Ajax hoort te zijn. De verdediging stond wel redelijk al gaven we wat veel weg..

Wel goed de 0 gehouden en verder op naar de volgende wedstrijd die we eindelijk allemaal kunnen zien
  Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 18:18:35 #114
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60531073
Pfff amen opzouten met die zelfverklaarde columnisten
pi_60531105
Trouwens.. Sunderland won met 3-1 van Sporting..

Sporting was beter dan PSV maar speelde 1-1

En wij winnen van Sunderland..

Knap staaltje scorebordjournalistiek he?
pi_60531108
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:07 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Het Oleguer Anita effect.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60531153
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:20 schreef TheJanitor het volgende:
Trouwens.. Sunderland won met 3-1 van Sporting..

Sporting was beter dan PSV maar speelde 1-1

En wij winnen van Sunderland..

Knap staaltje scorebordjournalistiek he?
En Vermaelen en Vertonghen stonden er beide niet in moet je nagaan !!!

,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:35:28 #118
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60531336
1-0. Kijk dat zijn de scores die we van Marco gewend zijn.
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:35:38 #119
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_60531340
Anita speelt echt behoorlijk de laatste tijd..
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 18:41:21 #120
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60531430
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:35 schreef Trancelocator het volgende:
1-0. Kijk dat zijn de scores die we van Marco gewend zijn.
En ik ben er heel erg blij mee, een goed team begint bij de verdediging dát is de basis.
pi_60531609
Volgens mij is Sneijder zwaargeblesseerd
Brett Holman
pi_60531684
Zag er niet goed uit nee..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 18:59:39 #123
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60531768
Watskeburt???
pi_60531864
Tackle van Diaby (arsenal) net, beetje ongelukkig. Per brancard afgevoerd en kruisband schijnt fucked up te zijn.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_60532014
Ja zag er erg uit van Sneijder

Oleguer en Anita the Bearded one and the little one zoals de Engelse het zeiden.
AFC AJAX
pi_60534003
Interessant stukje over een oud-Ajax speler, geschreven door Jurryt van de Vooren
quote:
Ter dood veroordeeld en toch bij Ajax
Door Jurryt van de Vooren 3-8-2008

Loglega Menno Pot is blij met de komst van de Catalaanse voetballer Oleguer. Deze voetballer kreeg vorig jaar een celstraf opgelegd. In 1973 kocht Ajax zelfs een speler, die ter dood was veroordeeld!

Door zijn politieke ideeën is Oleguer een bijzondere speler. Met zijn extreem-linkse opvattingen lijkt hij veel op de Italiaanse voetballer Paolo Sollier, die in de jaren zeventig bij Perugia speelde. Behalve voetballen schreef hij ook een boek over het verdorven, kapitalistische karakter van het profvoetbal. Daarnaast was Sollier lid van de radikaal-linkse partij Democrazia Proletaria. Oleguer heeft overigens ook al een boek op zijn naam staan: Cami d'Itaca - net als Sollier dus.

Veroordeeld

Behalve boekenschrijver is Oleguer vermanend toegesproken door de rechter. De voetballer kreeg drie jaar cel wegens betrokkenheid bij rellen rond een alternatief café.

Oleguer is niet de eerste Ajacied, die in eigen land is veroordeeld. In 1973 werd Zoltan Varga aangetrokken als vervanger van Johan Cruijff. Dit avontuur mislukte, maar veel boeiender is de achtergrond van de Hongaar.

Een links voetbalboek

In 1964 werd hij met Hongarije Olympisch kampioen. Twee jaar later deed hij mee aan het WK Voetbal in Engeland. In 1968 vluchtte hij tijdens een rondreis met zijn elftal door Mexico en werd daarop ter dood veroordeeld door de Hongaarse communisten. Het was dus beter voor zijn loopbaan om in het buitenland verder te gaan als voetballer en zo kwam hij onder meer in Amsterdam.

Alsof dit niet genoeg was, was Varga ook nog eens geschorst in het West-Duitse voetbal. Tot 30 juli 1974 mocht hij daar niet spelen wegens zijn aandeel in de beruchte omkoopaffaire bij onze oosterburen. Heel apart dus: als Varga met Ajax in Hongarije had gespeeld, was hij geëxecuteerd. Als hij met Ajax naar Duitsland was gegaan, had hij het veld niet mogen betreden.

Hoe dan ook: ter dood veroordeeld en toch voetballen op het hoogste niveau. Als er iemand meer voorbeelden heeft van topsporters die dit is overkomen, houden we ons aanbevolen.

Link
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60534262
Off-topic maar Feyenoord
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_60534485
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:52 schreef MaxC het volgende:
Off-topic maar Feyenoord
Echt bizar slecht ja
De zogenaamde betrouwbare spelers zijn ook juist weer de mensen die de fouten maken vandaag
Kunnen ze nog blij zijn dat ze tegen Dortmund speelden en niet tegen Spurs in die eerste wedstrijd.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:06:35 #129
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_60534602
quote:
Off-topic maar Feyenoord
Ja , die zijn (vanavond) wel heel erg slecht
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:10:38 #130
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_60534709
Is het zorgelijk dat we zo weinig scoren in de voorbereiding?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:11:40 #131
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_60534733
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:10 schreef Cheiron het volgende:
nee, vind ik niet.
pi_60534840
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:10 schreef Cheiron het volgende:
Het was niet goed vandaag..weinig kansen gehad maar toch maak ik me daar weinig zorgen over. Het verdedigende aspect blijft gewoon het focuspunt in mijn ogen, hoewel we nu juist 2 keer de nul hebben gehouden.

Suarez is typisch zo'n speler die niet echt gemotiveerd kan worden voor training en oefenwedstrijden, die staat er straks vanzelf weer. Daarnaast is Sulejmani gewoon nog op de weg terug, ook dat komt vanzelf, en als die mannen straks in vorm zijn en Huntelaar meer aanvoer krijgt komt ook dat helemaal goed. Iemand als Leonardo zou ik daarnaast graag op de bank houden omdat hij altijd iets kan forceren met zijn talent en speelstijl.

Even afwachten alleen wat er met de rest gebeurt..Kennedy, Luque verdienen nog wel een kans in mijn ogen. Rommedahl mag snel verkocht worden, zelfde geldt voor Mitea. Manucharyan lekker verhuren (NEC?).
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:18:47 #133
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_60534954
Ik heb liever een niet zeurende Rommedahl op de bank, dan een Leonardo die op een bepaald moment toch wel gaat mokken... in de media...
pi_60535119
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
Watskeburt???
http://www.dailymotion.co(...)er-injury-vs-arsenal

pi_60535218
Joduuuh ..

Was de wedstrijd nog wat of niet...?
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_60535883
quote:
Off-topic maar Feyenoord
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_60536227
De commentator's van de BBC hadden wel veel respect voor onze KJH.
Zijn reputatie is hem al vooruitgesneld in Engeland.
pi_60536625
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:18 schreef peaceman het volgende:
Ik heb liever een niet zeurende Rommedahl op de bank, dan een Leonardo die op een bepaald moment toch wel gaat mokken... in de media...
Ik heb liever de beste speler, Leo dus.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_60536920
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:23 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Ik heb liever de beste speler, Leo dus.
Wat heeft Leonardo vorig jaar laten zien dat zoveel beter is dan Rommedahl?
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:42:01 #140
222566 BK201
Why so serious..??
pi_60537145
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:32 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Wat heeft Leonardo vorig jaar laten zien dat zoveel beter is dan Rommedahl?
Nouja vorig jaar is ook beetje lullige vergelijking aangezien hij een ernstige blessure te verwerken had dus niet veel gespeeld heeft. Over het algemeen vind ik Leonardo (met zijn nukken helaas op de koop toe genomen) een gevaarlijkere speler dan Rommedahl. Enige minpunt is dat hij regelmatig ook echt iets aan ze lichaam heeft om over te janken
Who's we, you got a turd in your pocket
pi_60537233
quote:
Dagboek UK (5): Anita wordt steeds beter

Sunderland, 03 aug 2008
Vurnon Anita en Marco van Basten stapten na de overwinning op Sunderland (0-1) tevreden door de catacomben. Anita kon terugkijken op een sterke wedstrijd. Van Basten sprak zijn tevredenheid vooral uit over de prestaties van het collectief.

Met een brede glimlach loopt Anita vanuit de catacomben opnieuw richting het speelveld. Een halfuur na de wedstrijd ligt het fraaie stadion er verlaten bij. ,,Het veld was een biljartlaken, ideaal om op te spelen’’, klinkt het nagenietend. Op het ‘biljartlaken’ deed Anita op positieve wijze van zich spreken. El-Hadji Diouf, de nieuwste en grootste aankoop die Sunderland deze zomer deed, had het lastig met de kleine Ajacied. De Senegalees international en oud-speler van Liverpool had vooraf ongetwijfeld gehoopt op een glansrijker debuut voor eigen publiek.

,,Hij had een wat zwervende rol, maar kwam uiteindelijk steeds weer bij mij uit’’, kijkt Anita terug. ,,Uiteindelijk is het goed gelopen. Gelukkig, want het was best een moeilijke wedstrijd. Vergeleken met de wedstrijd tegen Cardiff is deze tegenstander weer wat sterker. Vooral tegen Diouf ging het lekker.’’

Ook oog in oog met Dioufs collega-aanvaller Daryl Murphy bleef Anita kaarsrecht overeind. Het aanzienlijke verschil in lengte tussen beide spelers, werd vakkundig gemaskeerd door de Ajacied. ,,Als een tegenstander twee koppen groter is, moet je gewoon wat meer afstand nemen bij de kopduels’’, klinkt het zelfbewust uit de mond van de centrale verdediger. ,,Ik heb hem in de lucht ontweken en me vooral gericht op de afvallende bal. Ook dat ging goed.’’

Anita kijkt met een goed gevoel terug op de trainingsweek op Britse bodem. Zowel tegen Cardiff City FC als Sunderland AFC bewees de 19-jarige zich als een even stabiele als solide defensieve kracht. Met Oleguer Presas Renom vormde Anita bovendien een goed koppel. De verdediger uit de eigen jeugdopleiding lijkt de goede vorm precies op het goede moment te hebben gevonden. Mogelijk komende week maakt Van Basten bekend wie komend seizoen bij de selectie blijft. Anita: ,,Als je in beide wedstrijden de ‘nul’ houdt, is dat een extra pluspunt. Tegen Cardiff ging het nog beter, vond ik. In die wedstrijd kon ik wat meer inschuiven.’’

,,Uiteindelijk hebben we hier een leuke week gehad met de groep. Een overwinning en twee wedstrijden zonder tegendoelpunt stemmen me wel tevreden. Ik voel mezelf ook steeds sterker en beter worden. Waar ik dat aan merk? Onder meer aan mijn zelfvertrouwen. En in het veld lijken de dingen allemaal wel wat makkelijker te gaan.’’

Ook Marco van Basten was het goede spel van zijn verdediger niet ontgaan. De Ajax-trainer vatte het spel van de tiener kort en bondig samen als ‘zeer goed’. ,,Vurnon staat volwassen in het veld’’, deelde Van Basten een extra compliment uit. ,,Hij is technisch vaardig en neemt de goede beslissingen. Ook de samenwerking met Oleguer verliep goed. Goede spelers hebben aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen. Vurnon en Oleguer vullen elkaar gemakkelijk aan.’’

Vooral over het collectief was Van Basten tevreden na de overwinning op Premiershipclub Sunderland. Ajax speelde nog niet heel sprankelend, het liet wel een stabiele indruk achter. Als ook de olympiërs zich weer bij de selectie voegen, wordt de selectie alleen maar breder en sterker. De Ajacieden hebben nog bijna een maand om zich in een topvorm te spelen. De eerste speelminuten van Miralem Sulejmani moeten de oefenmeester ook al content stemmen.

,,Sunderland is een fysiek sterke tegenstander, daarom moesten wij het vooral van onze snelheid en de voetballende oplossingen hebben’’, analyseerde Van Basten. ,,Soms ging dat goed en soms wat minder. Uiteindelijk hebben we het ook met onze jonge verdediging goed gedaan. De manier waarop werd verdedigd, geeft vertrouwen voor de komende tijden.’’
Vurnon de Maarssenaar.

Blijft toch opvallend dat hij steeds als centrale verdediger speelt. Hij schijnt het perfect te doen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij een serieuze optie is voor die positie.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60537304
Kan niet wachten om Anita zelf in actie te zien, ik ben echt heel erg benieuwd naar hem
pi_60537346
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:42 schreef BK201 het volgende:

[..]

Nouja vorig jaar is ook beetje lullige vergelijking aangezien hij een ernstige blessure te verwerken had dus niet veel gespeeld heeft. Over het algemeen vind ik Leonardo (met zijn nukken helaas op de koop toe genomen) een gevaarlijkere speler dan Rommedahl. Enige minpunt is dat hij regelmatig ook echt iets aan ze lichaam heeft om over te janken
Leonardo is vooral gevaarlijk totdat hij niet meer gevaarlijk is, oftewel totdat hij de bal heeft verspeeld. Hij heeft best wel kwaliteiten, maar hij draaft zijn acties veel te ver door. Bovendien zie ik hem nog steeds als die jankkop van feyenoord (maar dat is persoonlijk).
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:55:36 #144
222566 BK201
Why so serious..??
pi_60537494
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:49 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Leonardo is vooral gevaarlijk totdat hij niet meer gevaarlijk is, oftewel totdat hij de bal heeft verspeeld. Hij heeft best wel kwaliteiten, maar hij draaft zijn acties veel te ver door. Bovendien zie ik hem nog steeds als die jankkop van feyenoord (maar dat is persoonlijk).
True maar ik zie Leo toch sneller zijn man passeren dan Rommendahl en als ik zou moeten kiezen tussen een aanvaller die gevaarlijk is en een middenvelder zijn troep op ruimt of een aanvaller die minder gevaarlijk is maar meer verdedigt dan zou ik kiezen voor het eerste. Natuurlijk is ook dit persoonlijk maar als je het over omschakeling hebt dan moet de eerste optie bij een Aissati ook toegepast worden want die is ook zwak in de omschakeling. Ik denk dat je er met bepaalde spelers niet omheen kunt omdat hun aanvallende kwaliteit belangrijker is dan dat ze verdedigent mee doen. Moet er wel bij zeggen dat ik Leo niet als een basiskracht zie hoor dus als ik hem erin zou zetten dan is het ook puur voor de aanval als er een extra aanvaller bij meot
pi_60537614
Zijn er nog beelden van de wedstrijd?
pi_60537625
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:55 schreef BK201 het volgende:

[..]

True maar ik zie Leo toch sneller zijn man passeren dan Rommendahl en als ik zou moeten kiezen tussen een aanvaller die gevaarlijk is en een middenvelder zijn troep op ruimt of een aanvaller die minder gevaarlijk is maar meer verdedigt dan zou ik kiezen voor het eerste. Natuurlijk is ook dit persoonlijk maar als je het over omschakeling hebt dan moet de eerste optie bij een Aissati ook toegepast worden want die is ook zwak in de omschakeling. Ik denk dat je er met bepaalde spelers niet omheen kunt omdat hun aanvallende kwaliteit belangrijker is dan dat ze verdedigent mee doen. Moet er wel bij zeggen dat ik Leo niet als een basiskracht zie hoor dus als ik hem erin zou zetten dan is het ook puur voor de aanval als er een extra aanvaller bij meot
Ik vind het sterke punt van Rommedahl juist de omschakeling. Hij heeft ongeveer evenveel snelheid als Leonardo maar weet deze beter te gebruiken en op de juiste momenten naar voren te rushen. Tuurlijk heeft hij de techniek van een garnaal, maar hij is niet altijd onbelangrijk geweest vorig seizoen.
pi_60537690
Rommedahl is veel sneller joh. Leo heeft alleen een veel betere balcontrole, is creatiever en meer wendbaar.

Geen van beide heeft een voorzet alleen.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:04:45 #148
222566 BK201
Why so serious..??
pi_60537757
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:00 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Ik vind het sterke punt van Rommedahl juist de omschakeling. Hij heeft ongeveer evenveel snelheid als Leonardo maar weet deze beter te gebruiken en op de juiste momenten naar voren te rushen. Tuurlijk heeft hij de techniek van een garnaal, maar hij is niet altijd onbelangrijk geweest vorig seizoen.
Nee klopt en ik vind Rommedahl ook zeker niet slecht maar ik vind Leo beter denk dat het toch een persoonlijke voorkeur blijft. Even iets heel anders trouwens Anita die doet het erg goed als verdediger maar was dat van huize uit niet eigenlijk een middevelder?
pi_60538914
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:02 schreef Tim86 het volgende:
Geen van beide heeft een voorzet alleen.

Volgens mij heeft Miralem zijn eerste balcontact in de wedstrijd ook nog niet gehad.
Hij kwam igg na zijn wissel niet meer voor in het stuk.
pi_60538946
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:44 schreef Pritt het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Miralem zijn eerste balcontact in de wedstrijd ook nog niet gehad.
Hij kwam igg na zijn wissel niet meer voor in het stuk.
Wedden van wel?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')