Die link moet je openen in Windows Media player niet direct op de link klikken.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:12 schreef Wooldoor het volgende:
Iemand nog een link naar die radiostream want die in het vorige topic doet het bij mij niet.
De rust kwam precies op tijd. Laatste 10 minuten was Sunderland all the way.quote:
Geweldig ook hoe dit Britten dat kunnen zeggen. Heerlijk platquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:22 schreef TheJanitor het volgende:
MItchell Donald.. A stoggy lad him.. a big lad him Mitchell Donald
Lol
Het ging over Slijngard, die heeft alleen maar in de playoffs gespeeld voor Ajax.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:23 schreef Tim86 het volgende:
Lindgren heeft nog nooit in de competitie gespeeld
Zou zweren dat ze Lindgren zeiden. vertelden ook dat hij in 2007 tegen Werder zijn debuut had gemaakt ..was dat ook Slijngard?quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:24 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Het ging over Slijngard, die heeft alleen maar in de playoffs gespeeld voor Ajax.
ging over Donaldquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:25 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Zou zweren dat ze Lindgren zeiden. vertelden ook dat hij in 2007 tegen Werder zijn debuut had gemaakt ..was dat ook Slijngard?
Dat was Donald.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:25 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Zou zweren dat ze Lindgren zeiden. vertelden ook dat hij in 2007 tegen Werder zijn debuut had gemaakt ..was dat ook Slijngard?
Zou kunnen maar dacht dat Roger toen daar speelde, hadden ze het niet over Donald die in ieder geval speelde tegen Werderquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:25 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze het over Donald.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:25 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ging over Donald.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:25 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nog niet gehoord, maar volgens mij is Ajax sowieso niet veel aan de balquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:38 schreef koningdavid het volgende:
Sulej is nog niet aan de bal geweest volgens mij.
Goh, volgens de kakkies zou er een massa boycot komen omdat ze zogenaamd zo bevriend zijn met feyenoordquote:
Aandoenlijk hequote:Op zondag 3 augustus 2008 17:44 schreef Tim86 het volgende:
ohja dat is waar ook..havenslaven onder elkaar enzo
Lekker boeiendquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:48 schreef MaxC het volgende:
Jonge jonge, wat schaam ik me soms dood voor Ajax-supporters, net als in Zwolle
Wat lul je nou er niks aan de handquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:48 schreef MaxC het volgende:
Haha, het is ook al meteen duidelijk wat hier aan de hand is idd.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:48 schreef MaxC het volgende:
quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:54 schreef koningdavid het volgende:
Afgelopen.
"Klaas-Jan Huntelaar... who is definetly one of the best forwards in European football today."
quote:
En Vermaelen en Vertonghen stonden er beide niet in moet je nagaan !!!quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:20 schreef TheJanitor het volgende:
Trouwens.. Sunderland won met 3-1 van Sporting..
Sporting was beter dan PSV maar speelde 1-1
En wij winnen van Sunderland..
Knap staaltje scorebordjournalistiek he?
En ik ben er heel erg blij mee, een goed team begint bij de verdediging dát is de basis.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:35 schreef Trancelocator het volgende:
1-0. Kijk dat zijn de scores die we van Marco gewend zijn.
quote:Ter dood veroordeeld en toch bij Ajax
Door Jurryt van de Vooren 3-8-2008
Loglega Menno Pot is blij met de komst van de Catalaanse voetballer Oleguer. Deze voetballer kreeg vorig jaar een celstraf opgelegd. In 1973 kocht Ajax zelfs een speler, die ter dood was veroordeeld!
Door zijn politieke ideeën is Oleguer een bijzondere speler. Met zijn extreem-linkse opvattingen lijkt hij veel op de Italiaanse voetballer Paolo Sollier, die in de jaren zeventig bij Perugia speelde. Behalve voetballen schreef hij ook een boek over het verdorven, kapitalistische karakter van het profvoetbal. Daarnaast was Sollier lid van de radikaal-linkse partij Democrazia Proletaria. Oleguer heeft overigens ook al een boek op zijn naam staan: Cami d'Itaca - net als Sollier dus.
Veroordeeld
Behalve boekenschrijver is Oleguer vermanend toegesproken door de rechter. De voetballer kreeg drie jaar cel wegens betrokkenheid bij rellen rond een alternatief café.
Oleguer is niet de eerste Ajacied, die in eigen land is veroordeeld. In 1973 werd Zoltan Varga aangetrokken als vervanger van Johan Cruijff. Dit avontuur mislukte, maar veel boeiender is de achtergrond van de Hongaar.
Een links voetbalboek
In 1964 werd hij met Hongarije Olympisch kampioen. Twee jaar later deed hij mee aan het WK Voetbal in Engeland. In 1968 vluchtte hij tijdens een rondreis met zijn elftal door Mexico en werd daarop ter dood veroordeeld door de Hongaarse communisten. Het was dus beter voor zijn loopbaan om in het buitenland verder te gaan als voetballer en zo kwam hij onder meer in Amsterdam.
Alsof dit niet genoeg was, was Varga ook nog eens geschorst in het West-Duitse voetbal. Tot 30 juli 1974 mocht hij daar niet spelen wegens zijn aandeel in de beruchte omkoopaffaire bij onze oosterburen. Heel apart dus: als Varga met Ajax in Hongarije had gespeeld, was hij geëxecuteerd. Als hij met Ajax naar Duitsland was gegaan, had hij het veld niet mogen betreden.
Hoe dan ook: ter dood veroordeeld en toch voetballen op het hoogste niveau. Als er iemand meer voorbeelden heeft van topsporters die dit is overkomen, houden we ons aanbevolen.
Link
Echt bizar slecht jaquote:
nee, vind ik niet.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:10 schreef Cheiron het volgende:
Is het zorgelijk dat we zo weinig scoren in de voorbereiding?
Het was niet goed vandaag..weinig kansen gehad maar toch maak ik me daar weinig zorgen over. Het verdedigende aspect blijft gewoon het focuspunt in mijn ogen, hoewel we nu juist 2 keer de nul hebben gehouden.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:10 schreef Cheiron het volgende:
Is het zorgelijk dat we zo weinig scoren in de voorbereiding?
http://www.dailymotion.co(...)er-injury-vs-arsenalquote:Op zondag 3 augustus 2008 18:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
Watskeburt???
Ik heb liever de beste speler, Leo dus.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:18 schreef peaceman het volgende:
Ik heb liever een niet zeurende Rommedahl op de bank, dan een Leonardo die op een bepaald moment toch wel gaat mokken... in de media...
Wat heeft Leonardo vorig jaar laten zien dat zoveel beter is dan Rommedahl?quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik heb liever de beste speler, Leo dus.
Nouja vorig jaar is ook beetje lullige vergelijking aangezien hij een ernstige blessure te verwerken had dus niet veel gespeeld heeft. Over het algemeen vind ik Leonardo (met zijn nukken helaas op de koop toe genomen) een gevaarlijkere speler dan Rommedahl. Enige minpunt is dat hij regelmatig ook echt iets aan ze lichaam heeft om over te jankenquote:Op zondag 3 augustus 2008 22:32 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Wat heeft Leonardo vorig jaar laten zien dat zoveel beter is dan Rommedahl?
Vurnon de Maarssenaar.quote:Dagboek UK (5): Anita wordt steeds beter
Sunderland, 03 aug 2008
Vurnon Anita en Marco van Basten stapten na de overwinning op Sunderland (0-1) tevreden door de catacomben. Anita kon terugkijken op een sterke wedstrijd. Van Basten sprak zijn tevredenheid vooral uit over de prestaties van het collectief.
Met een brede glimlach loopt Anita vanuit de catacomben opnieuw richting het speelveld. Een halfuur na de wedstrijd ligt het fraaie stadion er verlaten bij. ,,Het veld was een biljartlaken, ideaal om op te spelen’’, klinkt het nagenietend. Op het ‘biljartlaken’ deed Anita op positieve wijze van zich spreken. El-Hadji Diouf, de nieuwste en grootste aankoop die Sunderland deze zomer deed, had het lastig met de kleine Ajacied. De Senegalees international en oud-speler van Liverpool had vooraf ongetwijfeld gehoopt op een glansrijker debuut voor eigen publiek.
,,Hij had een wat zwervende rol, maar kwam uiteindelijk steeds weer bij mij uit’’, kijkt Anita terug. ,,Uiteindelijk is het goed gelopen. Gelukkig, want het was best een moeilijke wedstrijd. Vergeleken met de wedstrijd tegen Cardiff is deze tegenstander weer wat sterker. Vooral tegen Diouf ging het lekker.’’
Ook oog in oog met Dioufs collega-aanvaller Daryl Murphy bleef Anita kaarsrecht overeind. Het aanzienlijke verschil in lengte tussen beide spelers, werd vakkundig gemaskeerd door de Ajacied. ,,Als een tegenstander twee koppen groter is, moet je gewoon wat meer afstand nemen bij de kopduels’’, klinkt het zelfbewust uit de mond van de centrale verdediger. ,,Ik heb hem in de lucht ontweken en me vooral gericht op de afvallende bal. Ook dat ging goed.’’
Anita kijkt met een goed gevoel terug op de trainingsweek op Britse bodem. Zowel tegen Cardiff City FC als Sunderland AFC bewees de 19-jarige zich als een even stabiele als solide defensieve kracht. Met Oleguer Presas Renom vormde Anita bovendien een goed koppel. De verdediger uit de eigen jeugdopleiding lijkt de goede vorm precies op het goede moment te hebben gevonden. Mogelijk komende week maakt Van Basten bekend wie komend seizoen bij de selectie blijft. Anita: ,,Als je in beide wedstrijden de ‘nul’ houdt, is dat een extra pluspunt. Tegen Cardiff ging het nog beter, vond ik. In die wedstrijd kon ik wat meer inschuiven.’’
,,Uiteindelijk hebben we hier een leuke week gehad met de groep. Een overwinning en twee wedstrijden zonder tegendoelpunt stemmen me wel tevreden. Ik voel mezelf ook steeds sterker en beter worden. Waar ik dat aan merk? Onder meer aan mijn zelfvertrouwen. En in het veld lijken de dingen allemaal wel wat makkelijker te gaan.’’
Ook Marco van Basten was het goede spel van zijn verdediger niet ontgaan. De Ajax-trainer vatte het spel van de tiener kort en bondig samen als ‘zeer goed’. ,,Vurnon staat volwassen in het veld’’, deelde Van Basten een extra compliment uit. ,,Hij is technisch vaardig en neemt de goede beslissingen. Ook de samenwerking met Oleguer verliep goed. Goede spelers hebben aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen. Vurnon en Oleguer vullen elkaar gemakkelijk aan.’’
Vooral over het collectief was Van Basten tevreden na de overwinning op Premiershipclub Sunderland. Ajax speelde nog niet heel sprankelend, het liet wel een stabiele indruk achter. Als ook de olympiërs zich weer bij de selectie voegen, wordt de selectie alleen maar breder en sterker. De Ajacieden hebben nog bijna een maand om zich in een topvorm te spelen. De eerste speelminuten van Miralem Sulejmani moeten de oefenmeester ook al content stemmen.
,,Sunderland is een fysiek sterke tegenstander, daarom moesten wij het vooral van onze snelheid en de voetballende oplossingen hebben’’, analyseerde Van Basten. ,,Soms ging dat goed en soms wat minder. Uiteindelijk hebben we het ook met onze jonge verdediging goed gedaan. De manier waarop werd verdedigd, geeft vertrouwen voor de komende tijden.’’
Leonardo is vooral gevaarlijk totdat hij niet meer gevaarlijk is, oftewel totdat hij de bal heeft verspeeld. Hij heeft best wel kwaliteiten, maar hij draaft zijn acties veel te ver door. Bovendien zie ik hem nog steeds als die jankkop van feyenoord (maar dat is persoonlijk).quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:42 schreef BK201 het volgende:
[..]
Nouja vorig jaar is ook beetje lullige vergelijking aangezien hij een ernstige blessure te verwerken had dus niet veel gespeeld heeft. Over het algemeen vind ik Leonardo (met zijn nukken helaas op de koop toe genomen) een gevaarlijkere speler dan Rommedahl. Enige minpunt is dat hij regelmatig ook echt iets aan ze lichaam heeft om over te janken
True maar ik zie Leo toch sneller zijn man passeren dan Rommendahl en als ik zou moeten kiezen tussen een aanvaller die gevaarlijk is en een middenvelder zijn troep op ruimt of een aanvaller die minder gevaarlijk is maar meer verdedigt dan zou ik kiezen voor het eerste. Natuurlijk is ook dit persoonlijk maar als je het over omschakeling hebt dan moet de eerste optie bij een Aissati ook toegepast worden want die is ook zwak in de omschakeling. Ik denk dat je er met bepaalde spelers niet omheen kunt omdat hun aanvallende kwaliteit belangrijker is dan dat ze verdedigent mee doen. Moet er wel bij zeggen dat ik Leo niet als een basiskracht zie hoor dus als ik hem erin zou zetten dan is het ook puur voor de aanval als er een extra aanvaller bij meotquote:Op zondag 3 augustus 2008 22:49 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Leonardo is vooral gevaarlijk totdat hij niet meer gevaarlijk is, oftewel totdat hij de bal heeft verspeeld. Hij heeft best wel kwaliteiten, maar hij draaft zijn acties veel te ver door. Bovendien zie ik hem nog steeds als die jankkop van feyenoord (maar dat is persoonlijk).
Ik vind het sterke punt van Rommedahl juist de omschakeling. Hij heeft ongeveer evenveel snelheid als Leonardo maar weet deze beter te gebruiken en op de juiste momenten naar voren te rushen. Tuurlijk heeft hij de techniek van een garnaal, maar hij is niet altijd onbelangrijk geweest vorig seizoen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:55 schreef BK201 het volgende:
[..]
True maar ik zie Leo toch sneller zijn man passeren dan Rommendahl en als ik zou moeten kiezen tussen een aanvaller die gevaarlijk is en een middenvelder zijn troep op ruimt of een aanvaller die minder gevaarlijk is maar meer verdedigt dan zou ik kiezen voor het eerste. Natuurlijk is ook dit persoonlijk maar als je het over omschakeling hebt dan moet de eerste optie bij een Aissati ook toegepast worden want die is ook zwak in de omschakeling. Ik denk dat je er met bepaalde spelers niet omheen kunt omdat hun aanvallende kwaliteit belangrijker is dan dat ze verdedigent mee doen. Moet er wel bij zeggen dat ik Leo niet als een basiskracht zie hoor dus als ik hem erin zou zetten dan is het ook puur voor de aanval als er een extra aanvaller bij meot
Nee klopt en ik vind Rommedahl ook zeker niet slecht maar ik vind Leo beter denk dat het toch een persoonlijke voorkeur blijft. Even iets heel anders trouwens Anita die doet het erg goed als verdediger maar was dat van huize uit niet eigenlijk een middevelder?quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:00 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik vind het sterke punt van Rommedahl juist de omschakeling. Hij heeft ongeveer evenveel snelheid als Leonardo maar weet deze beter te gebruiken en op de juiste momenten naar voren te rushen. Tuurlijk heeft hij de techniek van een garnaal, maar hij is niet altijd onbelangrijk geweest vorig seizoen.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:02 schreef Tim86 het volgende:
Geen van beide heeft een voorzet alleen.
Wedden van wel?quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:44 schreef Pritt het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij heeft Miralem zijn eerste balcontact in de wedstrijd ook nog niet gehad.
Hij kwam igg na zijn wissel niet meer voor in het stuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |