abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60665218
Die kleine beestjes smaken anders wel verdomde goed.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:30:51 #52
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_60666273
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, graag . Niet dat ik ze opvolg, maar ik lees zulke recepten graag!
[..]

Zwart sesamzaad? Dat komt me niet bekend voor. Is het echt sesamzaad?
ik heb het in Turkije gekocht. Het zijn gewoon zwarte sesamzaadjes jah...tenminste op de sticker staat "Black sesame" very charming trouwens als je die dingen tussen je tanden krijgt
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:32:44 #53
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_60666322
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:52 schreef dgbw het volgende:
Tja als ik die recepten van sigme zo lees... dat moet echt goddelijk smaken, maar ik vind het zielig om die kleine beestjes op te eten

En daarom doe ik dat ook niet
laat die twee duimen maar achterwege.

ik vind dat zo'n onzin...

"Och kijk dat schattige lammetje!! Awwwwwwwwwww"

maar vervolgens wel andere vleessoorten eten

tenzij je vegetarier bent, dan heb ik nix gezegd
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_60666620
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:50 schreef Isegrim het volgende:
Huu maar da's zo'n lelijke Texelaar toch?
Angstwekkend eng, met die platte hondekoppen.
quote:
Die van sigme zijn nog veel leuker denk ik.
Ik heb geen eigen foto'tjes bij de hand. Maar het had er een van mij kunnen zijn:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60666662
Zwart sesamzaad kun je hier ook gewoon kopen.
pi_60666689
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:43 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen eigen foto'tjes bij de hand. Maar het had er een van mij kunnen zijn:
[ afbeelding ]
Dat zijn echt schapies. Texelaars zijn lelijkerds. Maar ook best lief, hoor. Ik paste vroeger voor een bevriende boer wel eens op zijn Texelaars.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:13:06 #57
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60667545
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:43 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]
Sorry heur.. maar dat is afaik een doodnormaal lammetje zoals je dat op iedere kinderboederij in Nederland vind, als je dat angstwekkend vind zou ik is met een psychiater gaan praten.

..net als deze

[ Bericht 6% gewijzigd door dgbw op 08-08-2008 21:18:39 ]
pi_60668743
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:13 schreef dgbw het volgende:

[..]

Sorry heur.. maar dat is afaik een doodnormaal lammetje zoals je dat op iedere kinderboederij in Nederland vind, als je dat angstwekkend vind zou ik is met een psychiater gaan praten.

..net als deze

[ afbeelding ]
Mag ik je vragen* waarom je de dood van een 'schattig' dier erger vindt dan de dood van een 'lelijk' dier zoals een volwassen varken of net geviste zalm?

Mits de TS zulk OT gediscussieer toestaat.
pi_60670376
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:53 schreef sigme het volgende:
Kotelet
Bakken. Niet zo spannend. Kunnen ook goed op de barbeque.
Beste. Manier. Om. Lam. Te. Eten. PUNT
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:45:01 #60
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60670837
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:49 schreef Xith het volgende:

[..]

Mag ik je vragen* waarom je de dood van een 'schattig' dier erger vindt dan de dood van een 'lelijk' dier zoals een volwassen varken of net geviste zalm?

Mits de TS zulk OT gediscussieer toestaat.
Iets wat net leeft, gelijk van het leven ontdoen en zo.................................. niet netjes

maar het gaat hier om 'lekker eten'.. laten we dit topic (voor TS) vrij houden van ethische discussies? : )
pi_60670903
Die lammetjes vind ik net zo schattig als kalfjes. Ik lust liever lam omdat die nog een scharrelleven hebben gehad......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:52:14 #62
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_60671097
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:45 schreef dgbw het volgende:

[..]

Iets wat net leeft, gelijk van het leven ontdoen en zo.................................. niet netjes

maar het gaat hier om 'lekker eten'.. laten we dit topic (voor TS) vrij houden van ethische discussies? : )
er is ook 1 jarig lamsvlees. heeft geloof ik wel een andere naam, maar zijn toch nog steeds lammeren. Is dat minder erg?
pi_60674004
En kent er iemand ook goede recepten voor lamsniertjes -levertjes en -tong? Ik heb hier een Turk een straat verderop die ze in het weekend heeft. Ik heb geloof ik nog nooit nieren gegeten, maar lamsniertjes schijnen verrukkelijk te zijn.
anonieme razernist
pi_60678595
quote:
Tja als ik die recepten van sigme zo lees... dat moet echt goddelijk smaken, maar ik vind het zielig om die kleine beestjes op te eten

Als je dan toch vlees wilt eten. Wat is er nu fijner als een beestje dat eerst nog heerlijk door de wei gehuppeld heeft?

Snap dat nooit zo...
Sweet and innocent...
pi_60678670
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:30 schreef NoCigar het volgende:
En kent er iemand ook goede recepten voor lamsniertjes -levertjes en -tong? Ik heb hier een Turk een straat verderop die ze in het weekend heeft. Ik heb geloof ik nog nooit nieren gegeten, maar lamsniertjes schijnen verrukkelijk te zijn.
Tong en hersenrecepten heb ik (hier) niet, en die onderdelen krijg ik ook nooit aangeleverd.
Nieren, lever en hart sta ik allemaal af; aan moeder, schoonmoeder en katten.

Moeder voert nieren aan de katten, schoonmoeder maakt er ragout van. Helaas heb ik daarvan geen recept. Wel een ander -niet door mij ooit beproefd- recept.

500 gr lamsnieren
zout, peper,
olijfolie of boter
citroen, gekruide boter

De nieren in water uittrekken, blancheeren, zoo opensnijden, dat de beide helften als een opengeslagen medaillon aan elkaar blijven zitten; ze verder schoonmaken (zie varkensnieren), met peper en zout bestrooien en ze in goede olijfolie aan beide zijden bakken. De nieren worden op een warmen schotel, gegarneerd met schijfjes citroen en gekruide boter, opgediend.

Wat betreft die varkensnieren, daarbij is het schoonmaken beschreven, verluchtigd met twee plaatjes. Het komt neer op plat neerleggen van de nier, hand erop leggen, horizontaal doormiddensnijden. Hand eraf en bij beide helften dan urinevaten en vet wegsnijden. Het eerdergenoemde 'uittrekken in water' is trouwens niet een rek-en-strekoefening, maar de niertjes enige tijd in schoon water laten liggen zodat de (urine)zouten eruit trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 09-08-2008 10:21:08 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:52:43 #66
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_60686770
Ik ben op dit moment wat lamsribbetjes (klein gehakt) aan het koken in de Tajine. Ik heb van een aantal fases een foto gemaakt en dadelijk zal ik het recept ff opschrijven. Wordt vervolgd
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:49:46 #67
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_60701643
ik zou nog het recept plaatsen en wat foto's

LAMSKRABBETJES MET GROENTE

500 gr. Lamsribbetjes in kleine stukken gehakt
500 gr. Wortel in grove stukken
1 knol Venkel
bosje Lente ui
3 uien
Twee takken verse Oregano
Een paar Salie bladeren
Een bosje Knoflookbieslook
Verse Gember
Saffraan
Koriander
Zwarte Sesamzaden
(dit had ik nog over van de soep, andere kruiden kan ook maar Saffraan hoort er toch wel bij.)
Zeezout
Peper
Margarine
Olijfolie
Knoflook

Snijdt de groenten in grove stukken.

Verhit in de tajine een ruime hoeveelheid olijfolie en de margarine, de kruiden, de gember (fijn geschaafd) en de knoflook. Doe de ribbetjes/krabbetjes in de tajine en bak deze rondom goudbruin. Wanneer deze aan alle kanten een beetje aangebraden zijn leg je ze met de zwoerdkant naar beneden. Verdeel hier overheen de groenten met de wortelen als eerste (deze hebben het langst nodig om te garen) daarna de rest van de groenten. Doe het deksel op de tajine en laat alles op een zacht vuurtje (evt. met vlamverdeler eronder) langzaam garen. Klein uurtje ongeveer. Je hebt er geen omkijken naar dus kun je in de tussentijd lekker je eigen ding gaan doen. Bak wanneer alles bijna gaar is even een paar broodjes af. Serveer het gerecht in de tajine, laat iedereen er maar lekker uit eten en serveer de broodjes met kruidenboter. Eventueel kun je een beetje water in de bodem van de tajine gooien op het einde, dan kan je lekker met je broodje in de saus dippen.

Smakelijk!

de foto's :

zondag 10 augustus 2008 @ 12:44:38 #68
38686 Mickey98
Sick my Duck !
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:59:58 #69
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_60704320
-edit-

En als het je werkelijk zo frustreert dat er mensen zijn die graag lamsvlees eten, maak t jezelf en anderen dan gemakkelijk en klik niet op een topic als deze.

[ Bericht 80% gewijzigd door Isabeau op 10-08-2008 14:24:37 (offtopic verwijderd, helder advies laten staan) ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_60704419
Ik denk dat de schaapjes van sigme een aanmerkelijk beter leven hebben dan 99% van het vlees dat je in de winkel kunt kopen. Dus houd op met dat gezeik, open een eigen topic voor die onzin.
pi_60705022
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:02 schreef Isegrim het volgende:
Dus houd op met dat gezeik, open een eigen topic
Als moderator van dit forum wil ik me hier graag bij aansluiten. Heberg, ik verwacht geen reacties meer van je in dit topic tenzij je recepten plaatst.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:48:27 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60707684
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:49 schreef dgbw het volgende:
[ afbeelding ]

Zielig heUR! ;D .. ik zou er geen mes in kunnen zetten
Echt wel erg lekker

Dit ziet er toch veel beter uit

Maar zelf vind ik lamsvlees erg lekker zeker goed klaar gemaakt. Goed adres om lamsvlees te gaan halen is de turkse slagerij
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60979436
Ik zie dit topic nu pas!

Ik wil nog steeds wel vlees bij je halen sigme maar ik heb een aantal kleine logistieke en ruimteprobleempjes. Eerst mijn vriezer leeghalen en ontdooien en dan hopen dat ik nog tijd kan vinden om het op te halen. Als je dan nog vlees hebt waar je van af moet tenminste.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60981686
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zie dit topic nu pas!

Ik wil nog steeds wel vlees bij je halen sigme maar ik heb een aantal kleine logistieke en ruimteprobleempjes. Eerst mijn vriezer leeghalen en ontdooien en dan hopen dat ik nog tijd kan vinden om het op te halen. Als je dan nog vlees hebt waar je van af moet tenminste.
Bloemetjes, bijtjes, ooievaars: op een of andere manier zijn er steeds weer nieuwe lammetjes..
pi_60981769
quote:

en dan is je ondertitel "GROTE BOZE WOLF"

vind het trouwens redelijk hypocriet om geen lamsvlees te eten, als je wel gewoon 'normale' beesten eet.

lamsgehakt
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')