jimmie!quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:23 schreef Schunckelstar het volgende:
[ afbeelding ]
het paarse is al bijna helemaal van zijn kopje af![]()
ik vind wit toch een stuk mooier
Heeft mijn vogel ook, maar hij heeft zo'n vitamine steentje ofzoiets waar hij zich helemaal oplaatquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:19 schreef Schunckelstar het volgende:
wtf,ik heb ineens een paarse vogel![]()
zoals elke week voor het kooi verschonen sproei ik jimmy effe helemaal nat met een plantenspuit (omdat hij het nog steeds verrekt om in zijn badje te gaan),alleen nu zijn de kraaltjes die aan zijn schommeltje zitten blijkbaar af gaan geven![]()
met als gevolg dat alles op zijn kop wat eerst mooi wit was,nu ineens een belachelijke paarse verfkleur heeft![]()
ik heb er een foto van proberen te maken,maar vanwege de crappy kwaliteit kun je het daar niet zo goed op zien:
[ afbeelding ]
dat ie niet meer wit is is vervelend,maar dat komt wel weer goed in de volgende rui,maar wat ik me wel afvraag is of dit kwaad kan?
niet dat ie er ziek van gaat worden of zo
whehehe,je hebt nogal een agressief beestje zo te lezenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:22 schreef Maaten het volgende:
[..]
Heeft mijn vogel ook, maar hij heeft zo'n vitamine steentje ofzoiets waar hij zich helemaal oplaat
Owja m´n vogeltje heeft nu zo´n plasik nepvogeltjeen nu springt hij/zij daar heel heftig op en ramt er op los (op dat popje) en dat beest trekt die kooi gewoon uitelkaar, wat bijna een onmogelijke taak is
ze zijn vooral erg grappig vind ikquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:06 schreef senesta het volgende:
Nou eigenlijk niet als in "ze", maar het werd me wel gevraagd
![]()
Ik vind het wel een grappige typo eigenlijk![]()
Leuke parkietjes hebben jullie trouwens, ik heb vroeger ook een parkietje gehad.
Hele leuke beestjes
Ja, Noddie ook. Hij zit overal aan te knabbelen. Net knabbelde hij aan mijn gezicht. Vervolgens zette hij een pootje op mijn neus en klom hij op mijn hoofd en ging hij aan m'n haar knabbelen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ze zijn vooral erg grappig vind ik![]()
en ze blijven continue bezig,jimmy is altijd wel ergens mee in de weer
Een neus behoort idd ook tot het favoriete klimmateriaal van jimmyquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, Noddie ook. Hij zit overal aan te knabbelen. Net knabbelde hij aan mijn gezicht. Vervolgens zette hij een pootje op mijn neus en klom hij op mijn hoofd en ging hij aan m'n haar knabbelen.
Leuk woord blijf ik dat altijd vinden, neus.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Een neus behoort idd ook tot het favoriete klimmateriaal van jimmy
Ga ik regelenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:37 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
whehehe,je hebt nogal een agressief beestje zo te lezen![]()
pics van de killer?
Nja, het enige is dat je het dan niet vindt via en zoekmachine als je zoekt op 'parkieten'.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind hem wel goed zo eigenlijk
Ik zoek dit topic dan ook niet via googlequote:Op woensdag 20 augustus 2008 07:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nja, het enige is dat je het dan niet vindt via en zoekmachine als je zoekt op 'parkieten'.
Nee, maar als je een keer via de Fok!-search zoekt vind je het niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:01 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik zoek dit topic dan ook niet via google
Dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Eigenlijk moeten we dan zo'n OP-wiki maken, zodat je die altijd mooi kan aanpassen
Wat is een vogeltuigjequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:45 schreef Maaten het volgende:
Ik wil trouwens vragen of er hier mensen ervaring hebben met vogeltuigjes en waar ik deze kan verkrijgen?
Ik wil er namelijk eentje voor m'n parkietje aanvragen en het enige wat ik kon vinden was pets-dream.nl maar die staat ingeschreven onder de ''geldorpse machiene dienst'' of ook wel ''GMD'' dus dat vertrouw ik niet.
Iemand een idee?
Ikquote:
Ik vermoed net zoiets als een tuigje voor kat of hond, zodat je hem makkelijk uit kunt latenquote:
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik vermoed net zoiets als een tuigje voor kat of hond, zodat je hem makkelijk uit kunt laten
In dat geval hoeft ie 'm dan ook niet te dragen, maar het lijkt me leuk, ook voor 't beestje dat hij is naar buiten kanquote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:13 schreef DennisMoore het volgende:
Het lijkt me dat een parkiet het VRESELIJK zou vinden om een tuigje om te moeten. Boris zou moord en brand krijsen.
Maar je kunt hem ook op een mooie dag even buiten zette in zijn dichte kooi (als hij maar een schaduwplekje heeft in zijn kooi)..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:32 schreef Maaten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
In dat geval hoeft ie 'm dan ook niet te dragen, maar het lijkt me leuk, ook voor 't beestje dat hij is naar buiten kan
Das eigelijk niet helemaal wat ik bedoelde, maar dat doe ik ook wel eensquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar je kunt hem ook op een mooie dag even buiten zette in zijn dichte kooi (als hij maar een schaduwplekje heeft in zijn kooi)..
Maar wat doet zo'n tuigje dan? Verzwaart dat hem zodanig dat hij nooit ver weg kan vliegen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:53 schreef Maaten het volgende:
[..]
Das eigelijk niet helemaal wat ik bedoelde, maar dat doe ik ook wel eens
Ik bedoel eigelijk dat hij ook wat vrijer is met vliegen
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:07 schreef Schunckelstar het volgende:
het is trouwens tijd voor nieuwe foto's van boris en noddie
Leuke foto's!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[borispam]
[/borispam]
Snavel ziet er nu wel mooi uit, sinds die anti-schurftmijt behandeling een aantal maanden geleden.
Alleen de neusdop blijft lelijk. Mja, ach.
Let ook op de blauwe vlek rechts en de witte vlek links. Asymetrisch vogeltje.
Kan Boris al praten?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:40 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
"Rot op met die laptop bij m'n hok, ik sliep!"
Minder werk dan filmpjes monterenquote:
Nouja, hij zat gewoon vaak z'n kop te krabben en te schuren, leek dus jeuk te hebben. Verder zag z'n snavel er niet mooi egaal uit, maar had wat van die ehm... groei-randjes ofzo, ribbels alsof er een nieuw stuk was gegroeid. En het leek (?) alsof ie kleine putjes/gaatjes bij z'n neusdop had en op gegeven moment zelfs kale wrattige plekjes naast z'n snavel.quote:Hoe wist je dat Boris schurftmijt had? Heb je dat zelf geconstateerd of heeft de dierenarts dat gedaan? En wat zag je dan precies op zijn snavel?
Nee, in tegenstelling tot de mensenwereld, zijn bij de parkieten de vrouwtjes wat minder spraakzaam geloof ik.quote:
Ja, zou ik zeker doen. Geef je hem weleens vitaminedruppels? En eeet hij wel genoeg? Ik ben nu niet thuis maar ik zal straks even in mijn parkietenboeken kijken wat het misschien zou kunnen zijn. Het zou verkoudheid kunenn zijn; heeft hij op de tocht gezeten of wat laeter op de dag een badje gehad/besproeid met een plantenspuit?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 08:28 schreef Schunckelstar het volgende:
het lijkt wel of jimmy de laatste dagen wat kracht mist![]()
af en toe als ie een rondje vliegt dan haalt ie de kooi niet meer,en dan zie je hem onder het vliegen hoogte verliezen en uiteindelijk als een hoopje veren op de vloer terecht komen,waar ie muisstil blijft zitten met zijn vleugels gespreid![]()
dan moet ik hem dus oprapen en weer op zijn stokje neerzetten want anders blijft ie er gewoon zitten...
het gekke is dat als ik hem dan weer op zijn stokje zet,dat er niks meer aan de hand lijkt,en ie weer gewoon net zo druk bezig is als altijd...
ook zit er een klein beetje "snot" in zijn linker neusgat,niet veel,maar toch![]()
zou dit op een beginnende ziekte kunnen wijzen?
maandag toch maar even naar de DA voor advies
ik gaf hem vitaminedruppels toen ie hevig in de rui was,nu niet meer...mischien toch maar weer doen,gewoon voor de zekerheid.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 08:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zou ik zeker doen. Geef je hem weleens vitaminedruppels? En eeet hij wel genoeg? Ik ben nu niet thuis maar ik zal straks even in mijn parkietenboeken kijken wat het misschien zou kunnen zijn. Het zou verkoudheid kunenn zijn; heeft hij op de tocht gezeten of wat laeter op de dag een badje gehad/besproeid met een plantenspuit?
Hoe oud is hij, een half jaar ofzo?
hoe kun je een vogel het beste warm houden?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:49 schreef DennisMoore het volgende:
Klinkt niet goed.
Hou 'm goed warm.
Nee, met een warmtelamp. Die kun je bij de dierenwinkel kopen. Die moet boven de kooi hangen en er moet in elk geval een plekje in de kooi zijn waar hij niet in de warmte zit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:44 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
hoe kun je een vogel het beste warm houden?
een verwarming aanzetten en hem daar langs zetten?
nee,dat staat ie sowieso nooit,dus dat is geen probleemquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:00 schreef Guppyfriend het volgende:
iig zorgen dat ie niet op de tocht staat, lijkt me
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:02 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee,dat staat ie sowieso nooit,dus dat is geen probleem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |