Het water in Italië is veel en veel harder dan hier in NL.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:24 schreef ssebass het volgende:
Hier in de randstad is redelijk hard water, is het dan beter om wat zachter mineraalwater te kopen en dat te gebruiken? Het smaakt hier namelijk toch echt anders dan in Italie
Wat voor Pavoni heb je?quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:30 schreef faberic het volgende:
TVP.
Jongens, ik ga volgend jaar in Utrecht studeren. Vorige week (introductie week) was het qua koffie huilen met de pet op. Ik heb het nauwelijks gedronken.
Iemand tips voor goede koffie in Utrecht?
Koffiewinkels heb ik wel gezien, in een winkeltje in de choorstraat/lijnmarkt prijkte mijn Pavoni en de gruwelijk mooie elektra handmachines....
Verlengde van de oude gracht en omstreken zitten er veel. Ganzenmarkt en zadelstraat heeft er ook een paar. Genoeg keus als je gewoon even rondloopt daar.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:30 schreef faberic het volgende:
TVP.
Jongens, ik ga volgend jaar in Utrecht studeren. Vorige week (introductie week) was het qua koffie huilen met de pet op. Ik heb het nauwelijks gedronken.
Koffiewinkels heb ik wel gezien, in een winkeltje in de choorstraat/lijnmarkt prijkte mijn Pavoni en de gruwelijk mooie elektra handmachines....
Pavoni Professional lusso, paar topics terug heb ik wat foto's geplaatst.quote:
Als ik zeg dat ik van espresso houd zegt iedereen altijd bleeeeeh dat is zo vies zo bitter. Ik wordt zelf gek van die populariteit van cappuccino, voornamelijk onder vrouwen, het is echt gore troep wat je hier krijgt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:05 schreef W1ZZ het volgende:
Ik ben vast van mening dat de cappuccino in Nederland zo populair is geworden omdat alle melk de wanstaltige espresso verbloemde en mensen op deze manier toch een lekkere "italiaanse" kop koffie konden drinken.
Iedereen die zegt dat ze geen espresso lusten zeggen er meteen achteraan: "maar die van jou lust ik wel"De espresso in de horeca is dramatisch.
Een capuchino kan voor een gemiddelde (Nederlandse) drinker een slecht shot redelijk verbergen. Laatste tijd veel capuchino's gehad ('s ochtends). Nu ik weer wat meer thuis ben merk ik dat ik wat laks ben geworden qua distributie en tamp technieken en de shots wat achteruit zijn gegaan.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:48 schreef faberic het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik van espresso houd zegt iedereen altijd bleeeeeh dat is zo vies zo bitter. Ik wordt zelf gek van die populariteit van cappuccino, voornamelijk onder vrouwen, het is echt gore troep wat je hier krijgt.
Hier is het kommer en kwijl kwel.
aha, ik heb zelf nl ook een Pavoni, de normale Professional (wat is het verschil met de lusso?) Die van mij heeft druk metertje, 1,6l boiler en zwarte voet.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:41 schreef faberic het volgende:
[..]
Pavoni Professional lusso, paar topics terug heb ik wat foto's geplaatst.
Blijft moeilijk apparaat hoor, ik ben er nog niet uit of ik een lever man ben of niet. Temperatuur is de onbeheersbare factor.
De espresso is wel goed, maar ik zoek nog steeds naar het geheim van de lever.
Als ik in Utrecht ben, ga ik altijd bij Oudean langs....quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:30 schreef faberic het volgende:
TVP.
En bedanktquote:Op zondag 17 augustus 2008 16:05 schreef W1ZZ het volgende:
Ik ben vast van mening dat de cappuccino in Nederland zo populair is geworden omdat alle melk de wanstaltige espresso verbloemde en mensen op deze manier toch een lekkere "italiaanse" kop koffie konden drinken.
Iedereen die zegt dat ze geen espresso lusten zeggen er meteen achteraan: "maar die van jou lust ik wel"De espresso in de horeca is dramatisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |