Allereerst wil ik je even zeggen dat ik dit behoorlijk kut voor je vind. Allereerst omdat je vriendin gelogen heeft, maar ook die vriend heeft jouw vertrouwen beschaamd.
Waar ik een beetje meezit is dat de rotjeugd van jouw vriendin als het ware als "excuus" gebruikt wordt om haar gedrag goed te praten. Misschien gebeurd dat niet door haar, maar wel door jouw. Je geeft zelf al aan dat haar moeder haar kleineert dat ze vroeg kinderen kreeg e.d.
Maar weet je, en misschien klink ik hard, maar we hebben allemaal problemen. Ik heb ze, jij hebt ze, Aneurism heeft ze, Isabeau heeft ze, we hebben ze allemaal. En wij gaan niet vreemd. (Ik niet in elk geval

)
Nogmaals, misschien klink ik nu een beetje te hard maar ik vind dat je ALTIJD, en dan bedoel ik echt ALTIJD je verantwoordelijk moet nemen voor de fouten die je maakt. Veel mensen maken fouten en dat is meer dan normaal, maar je vervolgens gaan verschuilen achter het feit dat je zo'n moeilijke jeugd hebben gehad e.d. is niet normaal. Dat vind ik in 1 woord laf. In plaats van dingen te gaan lopen rechtvaardigen moet je in gaan zien dat je fout zit. Tuurlijk, door haar verleden is ze kwetsbaarder, maar reken er maar op dat ze ondanks dat bij haar volle verstand was toen ze met die kerel het bed indook.
Wat belangrijk is is dat jij de touwtjes in handen moet houden. Zij mag misschien wel zeggen dat ze niet weet wat ze wil, maar laat haar niet beslissen.
Als je haar echt terugwil, zal ze moeten veranderen. Het is goed om te zeggen dat ze die "vriend" van jou niet meer mag zien, maaar als ze niet veranderd, flikt ze je dit weer met iemand anders. Iemand boven mij zei al heel scherp dat ze van voren af aan zal beginnen als jullie relatie weer stabiel is. Zeg dat ze vaker in therapie moet gaan, dwing haar desnoods om te veranderen. Tenslotte is dit niet alleen beter voor jullie, maar haar kinderen zullen ook een stabieler leven leiden. Want als zij 17 was toen ze haar eerste kind kreeg en nu 27 is, is haar oudste kind nu 10. Reken maar dat hij/zij bepaalde dingen al aan kan voelen.
Nogmaals, ik jou niet vertellen wat je moet doen, omdat ik niet weet hoe jullie relatie precies was voordat ze vreemdging. Ik heb nu ongeveer 9 maanden een relatie en samenwonen en kinderen is er niet bij. Maar al woonden we wel samen, als mijn vriend vreemd zou gaan, zou hij gaan vliegen.
En doe ook even een SOA-testje. Misschien was dit niet de eerste keer.