abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 07:57:05 #51
64781 bonke
pipo koeie
pi_60482319
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, al je dagen mag je meenemen en zijn 5 jaar geldig. Een werkgever die zegt dat je maar 5 dagen (bijv.) mag meenemen en de rest uitbetaald moet worden gaat tegen de wet in.
hhmm hoe zit et dan met ambtenaren ?

ik mag 80 uur meenemen en alles wat ik daarboven laat staan ben ik gewoon kwijt

owkeej ik weet et al
maar toch raar dat ze bij et rijk dus zeggen dat je alles kwijt bent boven de 80 uur in et nieuwe jaar

[ Bericht 21% gewijzigd door bonke op 01-08-2008 08:02:21 ]
pies on joe toe
  Moderator vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:08:15 #52
9859 crew  Karina
Woman
pi_60482350
Er staat nergens in de OP dat hij vrij moet nemen omdat hij zijn dagen moet opmaken. Als dat zo was, had de manager dat volgens mij wel gezegd en 1 dag zet ook geen zoden aan de dijk.

Misschien vond die manager gewoon dat hij maar eens vrij moet nemen omdat hij zag dat Trannellius alleen maar aan het werk was en wel eens een dagje vrij kon gebruiken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60482400
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:44 schreef nagel72 het volgende:
heb nu ook nog 260 uur staan en worden er alleen maar meer .. en ben echt niet van plan om die op te nemen dit jaar

Dus als ik het goed lees kan ik fijn 5 jaar doorsparen
das dan 5 x 200 uur = 1000
1000 / 40 = 25 weken vrij
Dan ben je daarna wel toe aan vakantie ja
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:23:02 #54
64781 bonke
pipo koeie
pi_60482433
tis toch ook verplicht om minimaal 1 keer per jaar 2 weken achtereen vrij te nemen ?
pies on joe toe
pi_60482449
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 08:23 schreef bonke het volgende:
tis toch ook verplicht om minimaal 1 keer per jaar 2 weken achtereen vrij te nemen ?
Niet verplicht, aanbevolen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:29:38 #56
64781 bonke
pipo koeie
pi_60482477
ik word wel wijzer van dit topic zeg
pies on joe toe
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:38:48 #57
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60482566
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 07:53 schreef dronkeykong het volgende:

[..]

Je mag je dagen zelfs 5 jaar lang meenemen.
Ja, dat zal best. Bij mijn werkgever toch niet.
En terecht. Een werkgever kan nergens meer van op aan (wat iemand al zei, dan kun je ineens een half jaar vrij nemen), en als je nooit vrij neemt krijg je gewoon ooit problemen. Met je zelf en iedereen om je heen.
Maar het gaat hier blijkbaar om een bijbaantje, dus dat is een ander verhaal...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_60482665
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 08:38 schreef maedel het volgende:

[..]

En terecht. Een werkgever kan nergens meer van op aan (wat iemand al zei, dan kun je ineens een half jaar vrij nemen), en als je nooit vrij neemt krijg je gewoon ooit problemen. Met je zelf en iedereen om je heen.
Je hebt middelen om een half jaar vrij te nemen, maar of je het mag is heel wat anders. Je hebt nog steeds de toestemming van de werkgever nodig, dus dat moet je wel van te voren zwart op wit afspreken En ik denk dat een werkgever erg staat bij een rechter mocht je een zaak tegen hem aanspannen omdat je dat half jaar niet vrij krijgt. Redelijk is het namelijk niet om te verwachten dat je ass voor een half jaar out of the blue iemand moet aannemen, inwerken, oid.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:03:40 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60482823
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 08:38 schreef maedel het volgende:

[..]

Bij jouw werkgever mag het ook, en je kan niet zomaar ineens een half jaar vrijnemen omdat een werkgever wel vakanties boven het wettelijk minimum aan dagen kan weigeren.

En je hoeft ook niet nooit vrij te nemen maar zelfs zonder ATV kan het redelijk oplopen:
Jaar 1, start 25 dagen, opname 15 dagen (twee weken vakantie en na hemelvaart bijv). Rest 10 dagen
Jaar 2, 10 dagen plus jaarlijkse 25 dagen, opname 15 dagen, rest 20 dagen
Jaar 3, rest 30 dagen
Jaar 4, rest 40 dagen
Jaar 5, rest 50 dagen
Nu wordt het leuk, bij de opname gaat men er vanuit dat je altijd je oudste dagen eerst doet. Aan het eind van jaar 5 heb je dus de 25 dagen van het jaar ervoor en 25 dagen van jaar 5.
Jaar 6 is je eindsaldo: 10 dagen jaar 4, 25 dagen jaar 5, 25 dagen jaar 6
Jaar 7 20 dagen jaar 5, 25 dagen jaar 6, 25 dagen jaar 7

Als je maar lang genoeg blijft sparen kom je dus uiteindelijk op een maximum van 125 dagen aan het begin van een jaar. Daarna gaan dagen vervallen als je niet meer op gaat nemen. Dat is rond jaar 11 geloof ik.

Maar dan kan je wel minimaal 25 weken weg (met een beetje creatief rond feestdagen wat meer). Terwijl je wel elk jaar twee weken vakantie aan het houden bent.

ATV verloopt wel aan het eind van het jaar trouwens en wordt ook niet opgebouwd tijdens ziekte (wel tijdens verlof), dus als die niet vast ingeroosterd worden heb je sowieso 26 dagen ATV die je voor vakantie in kan zetten, dan gaat het sparen wat sneller (kan je na 5 jaar al lang weg).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:35:54 #60
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60483222
Mjah,
ik heb een aantal uren verlof, en daarvan mag ik een maximaal aantal meenemen naar het volgende jaar. Alles wat ik daarboven "over" heb vervalt.
Hetzelfde geldt voor "plusuren", en adv gaat al helemaal niet mee naar het volgende jaar.
Jouw resturenoverzicht is bij mijn werkgever echt onzin. Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt dat dat bij mijn werkgever ook zou moeten mogen...
Dat hele geregel rondom het opnemen van uren (of het vervallen ervan als je het niet doet) is nou net om te voorkomen dat je dat gehamster niet gaat doen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:42:54 #61
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_60483311
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:35 schreef maedel het volgende:
Mjah,
ik heb een aantal uren verlof, en daarvan mag ik een maximaal aantal meenemen naar het volgende jaar. Alles wat ik daarboven "over" heb vervalt.
Hetzelfde geldt voor "plusuren", en adv gaat al helemaal niet mee naar het volgende jaar.
Jouw resturenoverzicht is bij mijn werkgever echt onzin. Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt dat dat bij mijn werkgever ook zou moeten mogen...
Dat hele geregel rondom het opnemen van uren (of het vervallen ervan als je het niet doet) is nou net om te voorkomen dat je dat gehamster niet gaat doen.
Dat gehamster wil de werkgever inderdaad voorkomen. Desalniettemin is het gewoon wettelijk geregeld dat het in theorie zou mogen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:44:37 #62
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60483339
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:42 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat gehamster wil de werkgever inderdaad voorkomen. Desalniettemin is het gewoon wettelijk geregeld dat het in theorie zou mogen.
Wie weet, maar in de praktijk kan het dus niet...
pi_60491372
Tja, ben vandaag maar eens wezen uitslapen tot 11 uur, daarna nog een nieuw pak gekocht in de stad en met moeders op een terrasje bij zitten ouwehoeren. Gelukkig was het nog redelijk weer vandaag.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_60491448
Voor herhaling vatbaar?
pi_60491787
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 16:03 schreef Pheno het volgende:
Voor herhaling vatbaar?
Mwoah, iig wel pas als er weer wat vrienden van me terug zijn en ook vrij hebben. De dingen die ik vandaag heb gedaan hoef ik niet elke week te doen .
Hoera! Weer een kuttopic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')