quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 08:38 schreef maedel het volgende:[..]
Ja, dat zal best. Bij mijn werkgever toch niet.
En terecht. Een werkgever kan nergens meer van op aan (wat iemand al zei, dan kun je ineens een half jaar vrij nemen), en als je nooit vrij neemt krijg je gewoon ooit problemen. Met je zelf en iedereen om je heen.
Maar het gaat hier blijkbaar om een bijbaantje, dus dat is een ander verhaal...
Bij jouw werkgever mag het ook, en je kan niet zomaar ineens een half jaar vrijnemen omdat een werkgever wel vakanties boven het wettelijk minimum aan dagen kan weigeren.
En je hoeft ook niet nooit vrij te nemen maar zelfs zonder ATV kan het redelijk oplopen:
Jaar 1, start 25 dagen, opname 15 dagen (twee weken vakantie en na hemelvaart bijv). Rest 10 dagen
Jaar 2, 10 dagen plus jaarlijkse 25 dagen, opname 15 dagen, rest 20 dagen
Jaar 3, rest 30 dagen
Jaar 4, rest 40 dagen
Jaar 5, rest 50 dagen
Nu wordt het leuk, bij de opname gaat men er vanuit dat je altijd je oudste dagen eerst doet. Aan het eind van jaar 5 heb je dus de 25 dagen van het jaar ervoor en 25 dagen van jaar 5.
Jaar 6 is je eindsaldo: 10 dagen jaar 4, 25 dagen jaar 5, 25 dagen jaar 6
Jaar 7 20 dagen jaar 5, 25 dagen jaar 6, 25 dagen jaar 7
Als je maar lang genoeg blijft sparen kom je dus uiteindelijk op een maximum van 125 dagen aan het begin van een jaar. Daarna gaan dagen vervallen als je niet meer op gaat nemen. Dat is rond jaar 11 geloof ik.
Maar dan kan je wel minimaal 25 weken weg (met een beetje creatief rond feestdagen wat meer). Terwijl je wel elk jaar twee weken vakantie aan het houden bent.
ATV verloopt wel aan het eind van het jaar trouwens en wordt ook niet opgebouwd tijdens ziekte (wel tijdens verlof), dus als die niet vast ingeroosterd worden heb je sowieso 26 dagen ATV die je voor vakantie in kan zetten, dan gaat het sparen wat sneller (kan je na 5 jaar al lang weg).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.