Waarom hebben mensen de behoefte om hun gevoelens voor elkaar formeel vast te leggen op een stukje papier. Als dat gevoel weg is moet je het contract juridisch verbreken. Je hebt het toch niet over een hypotheek die je niet meer kan betalen?quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:05 schreef Edwinuss het volgende:
Trouwen maakt het gewoon wat meer officieel. Maar ook te serieus.
Wel handig zodat je bij een scheiding gewoon alles eerlijk verdeelt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:09 schreef deepart het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen de behoefte om hun gevoelens voor elkaar formeel vast te leggen op een stukje papier. Als dat gevoel weg is moet je het contract juridisch verbreken. Je hebt het toch niet over een hypotheek die je niet meer kan betalen?
Die mensen hebben al die 10 jaar naar dat trouwen toegeleefd. Dat zou het helemaal worden voor hun, het zou er allemaal mooier op worden. Maar dat is een illusie geweest. Niks verranderd er..quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:13 schreef SunChaser het volgende:
Wat ik niet snap dat je zegt: de mooiste dag van je leven
Krijg je daarna geen mooiere dagen? En alsof zo'n trouwdag bewust aan je voorbijgaat.
Ook vreemd: veel stellen scheiden binnen een jaar, ook als ze al 10 jaar samen zijn.
Ik denk dat dat het probleem is. Volgens mij gaan steeds meer mensen trouwen in de hoop dat het daarna ineens wel weer allemaal goed gaat..quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:19 schreef deepart het volgende:
[..]
Die mensen hebben al die 10 jaar naar dat trouwen toegeleefd. Dat zou het helemaal worden voor hun, het zou er allemaal mooier op worden. Maar dat is een illusie geweest. Niks verranderd er..
Je moet het niet vanuit een verplichting doen. Dan gaat het juist fout.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:23 schreef Fha het volgende:
[..]
Maar opzich lijkt trouwen me wel leuk, ooit.
Precies. Ik moet er btw ook niet aan denken een feest te geven voor heel veel mensen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:19 schreef deepart het volgende:
[..]
Die mensen hebben al die 10 jaar naar dat trouwen toegeleefd. Dat zou het helemaal worden voor hun, het zou er allemaal mooier op worden. Maar dat is een illusie geweest. Niks verranderd er..
Slechte zaak.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:25 schreef Beauregard het volgende:
deepart.
Ik wil dit niet, maar ik begin stiekem fan van je te worden.
Kijk mensen.. Zo kan het ook!quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:25 schreef Beauregard het volgende:
deepart.
Ik wil dit niet, maar ik begin stiekem fan van je te worden. Doe nog eens 5 topics!
Ik heb het toch ook niet over een verplichting?quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Je moet het niet vanuit een verplichting doen. Dan gaat het juist fout.
Het is ook maar een tip.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:30 schreef Fha het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over een verplichting?
Echt weer iets van de Christenen. "Trouwen moet, want anders is je leven niet volmaakt."quote:Iedereen trouwt dus je bent raar als je niet trouwt.
Oke bedanktquote:
Er zijn landen waar je moet trouwen met degene die je verkracht heeft.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:32 schreef deepart het volgende:
En trouwens, nu heb ik het nog geneens over het thema "uitgehuwelijks worden" gehad.. Dat verdient een geheel eigen topic..
Alsof je een stapel vee verkoopt..
Daar kan ik ook geen enkel begrip voor opbrengen neequote:Op woensdag 30 juli 2008 21:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er zijn landen waar je moet trouwen met degene die je verkracht heeft.
Een moslima mag namelijk maar 1 man in haar leven gehad hebben.
Hoe gestoord is dat dan?
Dat is wel echt te ziek voor woorden... Net als die wet in engeland.. If it's more than 3, it's rape... DUs onder de 3 stoten is het geen verkrachting.. Ook al zo ziek..quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er zijn landen waar je moet trouwen met degene die je verkracht heeft.
Een moslima mag namelijk maar 1 man in haar leven gehad hebben.
Hoe gestoord is dat dan?
Voor de belasting hoef je het niet te doen... als je meer dan 6 maanden samenwoont, ben je wat hen betreft gelijk aan een getrouwd stelquote:Op woensdag 30 juli 2008 21:32 schreef remlof het volgende:
Trouwen is onzin vind ik, ik zou het misschien doen voor evt. kinderen, zodat ze officieel twee ouders hebben en daarmee een beetje officiele zekerheid. En de bijbehorende belastingvoordelen, maar het idee op zich spreekt mij totaal niet aan.
En toch zie ik het als een politiek-religieus instrument, puur een middel om meer controle over de samenleving te houden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:57 schreef Iced_Lips het volgende:
Trouwen is al zo oud als de weg naar Rome. In elke samenlevingsvorm kom je het ritueel tegen; van de amazone-indianen die nog nooit contact hebben gehad met de buitenwereld tot de eerste jagersstammen die een nomadisch bestaan leefden.
Trouwen is dus absoluut niet iets christelijks!!!
Wat je wel ziet is dat door rol die een religie speelt in een samenleving bepaalde religieuze elementen deel gaan uitmaken van de trouwceremonie. Overigens is onze westerse samenleving de scheiding van kerk en staat het wettelijke huwelijk (burgelijk) neutraal. Daarnaast kun je indien je daar behoeft aan hebt een religieuze ceremonie houden.
Bij de huwelijksceremonie gaat het helemaal niet over de keuze van twee mensen die bij elkaar zijn maar gaat het erom dat aan de samenleving wordt getoond d.m.v. een algemeen geaccepteerd methode dat beide partners vanaf dat moment bezet zijn en bij elkaar horen.
Het is dus een signaal voor de buitenwereld en niet voor elkaar. Deze laatste invulling is een typische westerse invulling van de huwelijksceremonie. Het belangrijkste blijft het signaal voor de buitenwereld, vandaar dat er in Nederland (en overigens elk ander land) bij de formele ceremonie getuigen aanwezig dienen te zijn.
Ik zei dan ook misschien he?quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Voor de belasting hoef je het niet te doen... als je meer dan 6 maanden samenwoont, ben je wat hen betreft gelijk aan een getrouwd stelEn de kinderen... Mijn dochter heeft toch echt officieel een vader en een moeder, beiden met ouderlijk gezag en dat zonder te trouwen.
Wat mij betreft is trouwen highly overrated, maar hee, als anderen er blij van worden...
Ervaring mee?quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:13 schreef Florian_ het volgende:
Vrouwen jatten ook al je geld na een scheiding![]()
Het is nog slechts nutig voor mensen die kinden willen en/of voor emigratie/immigratie doeleinden. Sommige dingen gaan wat makkelijker.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:03 schreef deepart het volgende:
Klacht: Waarom bestaat anno 2008 nog de mogelijkheid om te trouwen?
Haha nee niet persoonlijk, wel verscheidene verhalen van mensen over gehoord. Bijvoorbeeld een leraar van mijn studie, mén wat kan hij kankeren over hoe het allemaal geregeld is met allimentatie en verdeling van goederen & geld bij een scheidingquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |