quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:32 schreef Sugar het volgende:Tinkepink, je hoeft je geen zorgen te maken, ik wil zelf ook niet meer in de valkuil van mijn eetstoornis trappen. Niet eten en mezelf uithongeren zal ik niet meer doen.
Het is wel waar dat ik het moeilijk vind te bepalen wat een helemaal normaal eetpatroon is. Ik heb een aantal perioden bij een dietiste gelopen en daardoor heb ik wel wat meer benul. En ik heb het grootste deel van mijn leven natuurlijk wel gewoon gegeten, ook al luisterde ik ook dan niet echt naar mijn lijf en hongergevoel. Maar met mijn hoofd erbij en het hier meelezen, denk ik niet dat ik snel zal doorslaan naar het hongeren weer. Dat wil ik in elk geval niet. Het lijf dat ik toen had, voelde wel veilig (want ondergewicht geeft rust), maar de eeuwige, dagelijkse strijd was vreselijk.
Wel lief dat je die zorg uitspreekt juist, vind ik.
Hoera voor jou trouwens, Vivi. Twee kilo eraf moet een goed gevoel geven!
KP, hoe verloopt de rest van de dag?
Ik heb vandaag volgens mij wel goed verstandig gedaan.
O: Twee bruine boterhammen met rookvlees en hüttenkäse
T: Worteltjes
L: Twee sneetjes roggebrood met filet americain (vast heel fout?

) en nog wat worteltjes en cherrytomaatjes er los bij
T: de bekende hand amandelen

Flínke hand wel, erg?
A: kipspiesje, salade (komkommer, tomaat, mais, pijnboompitjes), filetlapje en stokbrood met kruidenboter
Het avondeten was het enige wat ik echt anders zou doen als ik zelf bepaald had vanavond. Nu was mijn man al klaar met de restjes van de bbq van gisteren bereiden, vandaar de gekke maaltijd. Wel vet dus, dat avondeten. Morgen weer anders.
Juist met een eetstoornis moet je niet dieten.
Wat ik je nu vertel gaat vast heel lullig klinken, maar ik bedoel het heel lief.
Met een eetstoornis en zeker de boulimische kant, moet je je eigen valkuil voor zijn > namelijk de eet aanvallen.
Probeer eens wat vaker te eten ; ipv 5 naar 8 maaltijden per dag, maar dan lekker kleine beetjes. Doe er moeite voor; geen flauwe rauwkost en zielige kippies. Nee, gewoon mooie producten met zorg klaargemaakt.
Eten is niet eng; jij bent eng ( no pun )
Als jij 8 maaltijdjes eet die voedzaam zijn en vooral lekker, dan is de eetbui steeds minder een issue.
Ik geloof oprecht dat eetstoornissen echt onder ziekten vallen en de medicijnen zijn dunbezaaid. Laat voedsel nu de grootste bron van medicijnen bevatten.
De veiligheid die je zoekt, gaat ook niet met ondergewicht weg. Die drang heb je altijd. Zou je het niet fijn vinden om je wel veilig te voelen en toch normaal te eten?
Van goede voeding, kun je onbeperkt eten. En zelfs een kutbui is te ondervangen met een verantwoorde snack. Kennis = macht en laat macht nu de hele truuk zijn in dit verhaal.
Dit bedoel ik overigens niet belerend, ook niet lullig en zeker niet wijs...maar ik heb er veel moeite mee als ik tussen je regels door lees dat je de eetbuien helemaal nog niet onder controle hebt. Die staan gewoon om de hoek te wachten.
Des te meer reden om nog even extra slim voor jezelf te zijn.
Wat vind je zelf?
Ps: die amandelen en roggebrood zijn wel fantastisch.