Ze zijn inderdaad heel flexibel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:10 schreef Belana het volgende:
Overigens zijn kinderen erg flexibel in deze dingen, wat er niet is, missen ze niet over het algemeen.
Is dat ook niet meer iets waar je gewoon tegenaan loopt, of het kind zelf tegenaan loopt(via vriendjes ofzo)?quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:38 schreef Vivi het volgende:
Bedankt voor de reacties...een "surrogaat" opa en oma zat ik ook al aan te denken, al voelt dat nu als een soort "verraad" naar mijn moeder, ze is er tenslotte nog..en het zou raar zijn om nu al op zoek te gaan naar "vervanging" ofzo....en het wordt denk ik ook nooit écht hetzelfde, de liefde en alles wat er bij hoort....
Maar misschien ben ik daar te negatief in.
"Wat kinderen niet kennen missen ze niet" geloof ik eerlijk gezegd niet zo in; ze zien natuurlijk wel dingen bij andere kinderen die ze ook graag willen.
Kinderen zijn zo flexibel als een paling, die zal het worst zijn en die slapen er best goed om. Je projecteert je volwassen gevoelens op hen, 'n beetje simpel!quote:Op woensdag 30 juli 2008 07:59 schreef Vivi het volgende:
Ik vraag me af hoe anderen hier mee om zouden gaan en hoe jullie zoiets zouden vertellen als een kleintje gaat vragen waarom zijn vriendjes en vriendinnetjes wél opa's en oma's hebben en hij niet.
Ok, sorry, me slecht in gelezen :$quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:52 schreef Vivi het volgende:
@ Maffemuts ; Mijn zoontje is al 18 maanden en heeft een hele goede band met oma(hoewel hij haar momenteek "O-Báh"noemt
).
ik heb verder geen familie, behalve een halfbroer van 23 maar daar heb ik ook alleen maar sporadisch contact mee (is ook nog erg in zijn eigen wereldje van computerspelletjes enzo).
Dus de tante/oom opties vallen al af.
Wat dat betreft zijn we helaas niet zo rijkelijk bedeeld, qua leuke familie enzo.
Ik ben nu even sporten trouwens .
Dit is wel heel erg kort door de bocht. Een kind, ook al is het jong, heeft ook al gevoelens enzo. In dit geval heeft het kind in kwestie al een band met oma en ook al is hij jong, dat gaat hij natuurlijk erg missen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Kinderen zijn zo flexibel als een paling, die zal het worst zijn en die slapen er best goed om. Je projecteert je volwassen gevoelens op hen, 'n beetje simpel!
Ik was al 10/11, een goeie band kan je op eender welke leeftijd starten.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:13 schreef maffemuts het volgende:
al is dat nu na 18 maanden best wel moeilijk te introduceren.
Het is ook niet zo dat een kind gedwongen wordt om zulke mensen te accepteren. Het klikt langs beide kanten of het klikt niet, en dat merk je snel genoeg volgens mij (aan de houding van beide partijen).quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:29 schreef bioloogje het volgende:
Verder denk ik niet dat ik zelf zou zitten te wachten op een "nep" opa/oma. Maar zoals Jack. Hierboven al schreef kan dat ook heel goed gaan.
Dat is waar. Het is alleen dat ik persoonlijk dit soort mensen waarschijnlijk niet snel geaccepteerd zou hebben en dat mijn ouders het wat mij betreft niet hoefde te proberen. Maar ik zou het ze ook niet kwalijk nemen. Dus wat dat betreft is het veilig om het te proberen om dan te kijken of het klikt. Maar dan een tip aan de TS. Ga het niet proberen te forceren.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:35 schreef Jack. het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat een kind gedwongen wordt om zulke mensen te accepteren. Het klikt langs beide kanten of het klikt niet, en dat merk je snel genoeg volgens mij (aan de houding van beide partijen).
Wat weet je nou werkelijk over de omstandigheden, zodat je vindt dat deze post gerechtvaardigd is?quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:53 schreef roburt het volgende:
ongelofelijk zulke ouders.
"Met mijn vader heb ik eigenlijk nooit echt veel contact gehad, "
"ik heb verder geen familie, behalve een halfbroer van 23 maar daar heb ik ook alleen maar sporadisch contact mee"
"Wat dat betreft zijn we helaas niet zo rijkelijk bedeeld, qua leuke familie enzo."
is dat je kind zijn probleem?
moeilijk doen dat je kind geen oma heeft maar het contact met de rest van de familie kan je niks schelen.
wat denk je later dat die erger vind.
geen contact meer met zijn oma omdat die is overleden of geen contact met opa omdat het contact verbroken is.
Inderdaad dat snap ik ook niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat weet je nou werkelijk over de omstandigheden, zodat je vindt dat deze post gerechtvaardigd is?
Ik kan me legio omstandigheden voorstellen waarbij het contact met bepaalde familieleden nihil of sporadisch is. Familie krijg je ook maar toevallig, die heb je niet uitgekozen, en als het toevallig, om grote of kleine redenen, niet klikt met een familielid is dat spijtig.
Of dat ten nadelen van het kind is, weet je helemaal niet, dat vul je in.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:13 schreef roburt het volgende:
ik weet van de omstandigheden dat er binnenkort waarschijnlijk geen oma meer zal zijn maar er nog wel een opa is. waarvan TS het niet nodig vind om contact mee te houden ten nadelen van het kind.
Mijn vader heeft nooit naar me omgekeken na de scheiding van mijn ouders, ik leek te veel op mijn ma namelijk en dat trok ie niet, mijn moeder heeft geprobeerd bij de rechter af te dwingen dat hij zijn bezoekregeling nakwam.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:53 schreef roburt het volgende:
ongelofelijk zulke ouders.
"Met mijn vader heb ik eigenlijk nooit echt veel contact gehad, "
"ik heb verder geen familie, behalve een halfbroer van 23 maar daar heb ik ook alleen maar sporadisch contact mee"
"Wat dat betreft zijn we helaas niet zo rijkelijk bedeeld, qua leuke familie enzo."
is dat je kind zijn probleem?
moeilijk doen dat je kind geen oma heeft maar het contact met de rest van de familie kan je niks schelen.
wat denk je later dat die erger vind.
geen contact meer met zijn oma omdat die is overleden of geen contact met opa omdat het contact verbroken is.
Ik heb wel contact met hem maar hij is gewoon niet "leuk" met kinderen. Zoals ie dus ook geen leuke vader voor mij was.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:13 schreef roburt het volgende:
ik weet van de omstandigheden dat er binnenkort waarschijnlijk geen oma meer zal zijn maar er nog wel een opa is. waarvan TS het niet nodig vind om contact mee te houden ten nadelen van het kind.
Ik heb er iig alle begrip voor omdat ik weet hoe moeilijk die dingen kunnen liggen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn vader heeft nooit naar me omgekeken na de scheiding van mijn ouders, ik leek te veel op mijn ma namelijk en dat trok ie niet, mijn moeder heeft geprobeerd bij de rechter af te dwingen dat hij zijn bezoekregeling nakwam.
Mijn halfbroertje van 23 is dus 11 jaar jonger als ik, lief jong maar ik krijg niet echt een band met hem ook al nodig ik hem regelmatig uit, want hij slaat het altijd af.
Verder heb ik geen familie, zo duidelijk, eikel?
Bedankt voor de normale reacties alle anderen, ik ga het even laten bezinken en ik kom er later nog op terug (eerst ff douchen ook).
blijkbaar lijk je toch wel een beetje op je vader dat je moet gaan scheldenquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn vader heeft nooit naar me omgekeken na de scheiding van mijn ouders, ik leek te veel op mijn ma namelijk en dat trok ie niet, mijn moeder heeft geprobeerd bij de rechter af te dwingen dat hij zijn bezoekregeling nakwam.
Mijn halfbroertje van 23 is dus 11 jaar jonger als ik, lief jong maar ik krijg niet echt een band met hem ook al nodig ik hem regelmatig uit, want hij slaat het altijd af.
Verder heb ik geen familie, zo duidelijk, eikel?
Bedankt voor de normale reacties alle anderen, ik ga het even laten bezinken en ik kom er later nog op terug (eerst ff douchen ook).
Soms is het beter om met sommige mensen geen contact te hebben.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:13 schreef roburt het volgende:
Ik denk echt dat je beter niets kunt postenquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:21 schreef roburt het volgende:
[..]
blijkbaar lijk je toch wel een beetje op je vader dat je moet gaan schelden
een kind heeft net zoveel recht op een opa dan een oma.
maar veel succes met alles en voortaan goed nadenken voordat je grote stappen in je leven maakt, een kind mag daar de dupe niet van worden
Ik ben 'blij' een beetje herkenning te lezen, manisch depressiviteit is een ziekte die toch redelijk goed behandelend kan worden, ikzelf hoor ook maar van weinig extreme gevallen zoals ik mijn moeder bijv extreem vind in de uiting van de ziekte.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:26 schreef marlieske het volgende:
[..]
Soms is het beter om met sommige mensen geen contact te hebben.
ff als voorbeeld:
Mijn vader is manisch depressief en heeft 1x geprobeerd mijn moeder te vermoorden (je leest wel eens familiedrama's in de krant dit was er bijna eentje) Omdat ik vond dat mijn moeder het huis uit moest gaan na alles wat er gebeurt was bood ik haar een slaapplek aan, daar ben ik letterlijk om bedreigd.
Nee dan lijkt het me beter dat zo iemand vooral geen contact heeft met mijn kind, zo'n persoon moet al heeeeel erg blij zijn als die een geboortekaartje krijgt van zijn kleinkind.
Denk voortaan na voor je iets post! Je hebt duidelijk geen idee wat er in de echte wereld heden ten dage allemaal afspeelt. Het is niet over zoals bij Jans Jans en de Kinderen.
ik ga lekker buiten spelenquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je beter niets kunt posten![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je beter niets kunt posten![]()
nou nog 1 reactie dan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:26 schreef marlieske het volgende:
[..]
Soms is het beter om met sommige mensen geen contact te hebben.
ff als voorbeeld:
Mijn vader is manisch depressief en heeft 1x geprobeerd mijn moeder te vermoorden (je leest wel eens familiedrama's in de krant dit was er bijna eentje) Omdat ik vond dat mijn moeder het huis uit moest gaan na alles wat er gebeurt was bood ik haar een slaapplek aan, daar ben ik letterlijk om bedreigd.
Nee dan lijkt het me beter dat zo iemand vooral geen contact heeft met mijn kind, zo'n persoon moet al heeeeel erg blij zijn als die een geboortekaartje krijgt van zijn kleinkind.
Denk voortaan na voor je iets post! Je hebt duidelijk geen idee wat er in de echte wereld heden ten dage allemaal afspeelt. Het is niet over zoals bij Jans Jans en de Kinderen.
En zoals in Viev's situatie haar vader keek al niet naar haar om..... denk je dan echt dat die man op zijn kleinkind zit te wachten? Nee joh die man had anders toch zelf wel contact gezocht?
Mijn kind zal nooit zo'n band hebben met de ouders van mijn man die in Amerika wonen als met zijn opa & oma die op 10 minuten afstand wonen gewoon omdat ze veel minder tijd samen (kunnen) door brengen. Lijkt me vrij logischquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:57 schreef roburt het volgende:
edit."maar hij woont niet echt in de buurt " wat een reden
ach komop hoe kun je de afstand groningen - maastricht (noem maar wat) nou vergelijken met NL - USAquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:08 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Mijn kind zal nooit zo'n band hebben met de ouders van mijn man die in Amerika wonen als dan met zijn opa & oma die op 10 minuten afstand wonen gewoon omdat ze veel minder tijd samen (kunnen) door brengen. Lijkt me vrij logisch![]()
Vivi, heel veel sterkte, ik kreeg al tranen in m'n ogen bij het lezen over je moeder - het is volgens mij een heel bijzondere vrouw en idd een ontzettend fijne oma voor Dean. Ik hoop dat jullie haar nog lang niet hoeven te missen
Jij ging toch naar buiten? Of blijf je altijd ergens onzin blaten waar je niet gewenst bent?quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:12 schreef roburt het volgende:
[..]
ach komop hoe kun je de afstand groningen - maastricht (noem maar wat) nou vergelijken met NL - USA
het regentquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jij ging toch naar buiten? Of blijfje altijd ergens onzin blaten waar je niet gewenst bent?
Lekker makkelijk he, zo achter een PC mensen veroordelen. Ik stel voor dat je terugkomt als je zelf iets meegemaakt hebt in je leven...quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:57 schreef roburt het volgende:
[..]
nou nog 1 reactie dan.
ik vind manisch depressief en moord neigingen iets heel anders "een introvert mens die naar het depressieve neigt"
met andere woorden iemand die met zichzelf in de knoop zit.
en als je daar geen aandacht aan besteed (het is je vader!) is het logisch dat het contact is verbroken.
als oma dan overlijd is het heel zielig maar hij heeft nog een opa.
en als dat kind ook zijn opa niet kan zien dan komt de klap later dubbel aan.
/ ik ben weg
edit."maar hij woont niet echt in de buurt " wat een reden
je doet nu precies hetzelfde wat ik doe (niet dat ik dat erg vind maar jij blijkbaar wel) dus Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he, zo achter een PC mensen veroordelen. Ik stel voor dat je terugkomt als je zelf iets meegemaakt hebt in je leven...
Dat doe ik ook, maar uitgaande van mijn eigen ervaring met hem hoef ik daar niet al te veel van te verwachten. En nee, ik geloof niet dat mensen van 66 nog hun hele persoonlijkheid kunnen veranderenquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:28 schreef Grijs het volgende:
En dat je vader niet zo handig is met kleinkinderen, dat kan natuurlijk veranderen als de kinderen groter worden. Als je hem daar tenminste de kans voor geeft.
Nee, maar je weet ook nog niet hoe je kind daarmee om zou kunnen gaan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar uitgaande van mijn eigen ervaring met hem hoef ik daar niet al te veel van te verwachten. En nee, ik geloof niet dat mensen van 66 nog hun hele persoonlijkheid kunnen veranderen.
Ik denk niet dat kleine kinderen over het algemeen goed overweg kunnen met opa's die hun tekeningen belachelijk maken op een denigrerende manier.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:32 schreef Grijs het volgende:
[..]
Nee, maar je weet ook nog niet hoe je kind daarmee om zou kunnen gaan.
Dat zal inderdaad niet zo'n hele hechte band opleveren, lijkt mequote:Op woensdag 30 juli 2008 13:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat kleine kinderen over het algemeen goed overweg kunnen met opa's die hun tekeningen belachelijk maken op een denigrerende manier.
Mijn eigen ervaring met mijn opa & oma's leert me dat afstand wel degelijk uitmaakt voor de band die je met iemand opbouwt dus doe niet zo stellig met dat handje johquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:28 schreef Grijs het volgende:
(ondanks dat ze niet zo in de buurt wonen, alsof dat wat uitmaakt)
Ik begrijp ook niet zo goed hoe iemand afstand kan afdoen als volledig onbelangrijk.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaring met mijn opa & oma's leert me dat afstand wel degelijk uitmaakt voor de band die je met iemand opbouwt dus doe niet zo stellig met dat handje joh
Natuurlijk heeft een kind gevoelens. Maar het is ook juist de kracht van een kind dat hij daar redelijk soepel mee omgaat. Daar waar ouderen krampachtig vasthouden aan wat ze hebben, gaan kids daar meestal heerlijk soepel mee om. Ze bouwen iets op en breken met hetzelfde gemak weer af. Dat doen ze ook met vriendjes. Vandaag is het Jantje, morgen met hetzelfde gemak Pietje.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg kort door de bocht. Een kind, ook al is het jong, heeft ook al gevoelens enzo. In dit geval heeft het kind in kwestie al een band met oma en ook al is hij jong, dat gaat hij natuurlijk erg missen.
Hé. Dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn ervaring is juist ook dat grootouders datgene wat ze als ouder verkeerd deden, bij hun kleinkinderen wel goed doen. Omdt er toch ergens iets in de trant van inzicht is ontstaan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar uitgaande van mijn eigen ervaring met hem hoef ik daar niet al te veel van te verwachten. En nee, ik geloof niet dat mensen van 66 nog hun hele persoonlijkheid kunnen veranderen.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Er zijn genoeg eenzame oudjes, kies er gewoon eentje uit in het lokale bejaardentehuis en iedereen blij.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 30 juli 2008 14:04 schreef jellyrose het volgende:
Ik zou een 'vervanger' dan ook niet introduceren alszijnde nieuwe oma/opa, maar een ouder echtpaar/individu waar een kind leuke dingen mee kan doen of terecht kan lijkt mij ook goed voor de ontwikkeling van het kind zelf - zeker als je kind anders helemaal niet of heel weinig in aanraking komt met oudere mensen. Ik kwam bijvoorbeeld altijd veel bij de buren over de vloer (een ouder stel) en had daar een hele goede band mee, maar ik wist wel dat dat niet 'opa & oma' waren, want die woonden 2.5 uur verderop en zag ik alleen bij speciale gelegenheden. Het 'opa & oma' gevoel heb ik zelf dus nooit bij mijn eigen opa/oma gehad gehad, en dat betekent niet dat ik niet heel veel van ze houd/heb gehouden, maar het is absoluut niet hetzelfde als wat mijn ouders nu met hun kleinkind hebben dat ze elke week zien. Zo'n band had ik dan meer met de buren, maar noemde ze niet opa en oma.
Tja nu heb ik aan een kant echt een enorme rot familie want mijn oma heeft mijn vader verziekt met haar gekonkel in de familie en het huwelijk van mijn ouders en heeft mij ook altijd down the drain gepraat, dan wel op zo'n slinkse wijze dat mijn ouders dat niet door hadden of er niet bij waren maar die had duidelijk niet geleerd van haar fouten (ze is nu inmiddels 83) ze zit nu helemaal alleen in het bejaardentehuis omdat ze iedere relatie verziekt met haar kinderen en kleinkinderen, iedereen heeft dus afstand genomen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hé. Dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn ervaring is juist ook dat grootouders datgene wat ze als ouder verkeerd deden, bij hun kleinkinderen wel goed doen. Omdt er toch ergens iets in de trant van inzicht is ontstaan.
Wat ontzettend verdrietig dat je zoontje zijn naaste familielid (buiten zijn ouders) waarschijnlijk vrij snel gaat verliezen. Ik geloof dat ik jouw situatie mijn best zou doen voor de relatie met vader en broer. Geen leuke vader betekent niet direct geen leuke opa; idem voor broer en oom. Geef mensen de tijd om te veranderen, noem het niet te snel hopeloos
Oh nee, ik heb ze ook niet "afgeschreven" hoor, ik probeer alleen een beetje realistisch te blijven in mijn toekomstverwachtingquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hé. Dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn ervaring is juist ook dat grootouders datgene wat ze als ouder verkeerd deden, bij hun kleinkinderen wel goed doen. Omdt er toch ergens iets in de trant van inzicht is ontstaan.
Wat ontzettend verdrietig dat je zoontje zijn naaste familielid (buiten zijn ouders) waarschijnlijk vrij snel gaat verliezen. Ik geloof dat ik jouw situatie mijn best zou doen voor de relatie met vader en broer. Geen leuke vader betekent niet direct geen leuke opa; idem voor broer en oom. Geef mensen de tijd om te veranderen, noem het niet te snel hopeloos
Herkenbaar, hoor. Soms zie ik twee zussen die heel close zijn, en ja, daar ben ik dan ergens bijna een beetje jaloers op... Het lukt me gewoon niet om iets gezelligs met mijn zus op te bouwenquote:Op woensdag 30 juli 2008 18:22 schreef Vivi het volgende:
Ach, soms vind ik het gewoon jammer, dat anderen vaak zo'n uitgebreide familie hebben, en ik heb gewoon weinig mensen om me heen wat dat betreft.
Precies, buiten het leeftijdsverschil zijn mijn (half)broer en ik ook nog eens totaal verschillend. Hij leeft echt voor zijn Nintendo, Playstation en Wii, that's it. En je kan wel aan een dood paard staan trekken maar op een gegeven moment houdt het gewoon op.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Herkenbaar, hoor. Soms zie ik twee zussen die heel close zijn, en ja, daar ben ik dan ergens bijna een beetje jaloers op... Het lukt me gewoon niet om iets gezelligs met mijn zus op te bouwen
Jij bent pittig genoeg om je vader bij te brengen dat hij niet negatief mag zijn over je zoontje, nietwaarquote:Op woensdag 30 juli 2008 18:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
En mijn pa is natuurlijk al anderhalf jaar opa he, dus ik verwacht niet dat hij nog heel erg gaat veranderen dan hoe hij nu met mijn zoontje omgaat zeg maar .
En toch blijf ik het proberen. Niet dat ik elke week bel, maar gewoon af en toe eens. Best kans dat er nog vanalles verandert... Je broertje is 'pas' 23, misschien dat hij, als hij wat burgerlijker wordt en minder gamet, hij ineens wel meer tijd met je zoon wil doorbrengen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:26 schreef Vivi het volgende:
En je kan wel aan een dood paard staan trekken maar op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Leuk met de kleine straks, samen met de Wii spelen e.d., kan maar zo een favoriete oom worden, de spelletjesoomquote:Op woensdag 30 juli 2008 18:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies, buiten het leeftijdsverschil zijn mijn (half)broer en ik ook nog eens totaal verschillend. Hij leeft echt voor zijn Nintendo, Playstation en Wii, that's it. En je kan wel aan een dood paard staan trekken maar op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Kijk eens, wat top, ik hoop dat je moeder straks je zoontje mee naar school gaat brengen op zijn eerste dag, dat zou toch het allermooiste zijn!!!!!!!!!quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:43 schreef Vivi het volgende:
Dat hoop ik wel hoor, dat we wat closer worden mettertijd, mijn deur staat open iig.
Maarreh, ik kreeg net waanzinnig goed nieuws; mijn ma is vanmiddag bij d'r oncoloog geweest en er zijn blijkbaar twee nieuwe hormonen op de markt die evt. misschien ook nog kunnen aanslaan...nog niet in NL verkrijgbaar weliswaar maar we gaan natuurlijk wel uitzoeken waar dan wel. Hij zei wel dat de kans dat het aanslaat steeds minder wordt, maar die anderen werkten ook heel goed bij haar (daarom leeft ze nu nog terwijl ze 5 jaar geleden dus een prognose van 10 mnd kreeg).
Thanksquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:10 schreef Brighteyes het volgende:
Goed nieuws Viev!
En verder, mss dat het een heel klein beetje minder R&P kan en wat meer on-topic.
Dus over de band tussen kleinkinderen en grootouders en evt. surrogaat (dat woord zocht ik) opa's en oma's en wat minder over de eventuele drama's die eromheen spelen en de (ver)oorde(e)l(ing)en hierover.![]()
dat kan je niet maken hequote:Op woensdag 30 juli 2008 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn kinderen hebben 1 echte oma, een surrogaat oma en een biologische oma die NIET over de vloer komt (kom er maar in roburt
Saskia heeft mijn vader goed gekend, maar roept vrolijk als opa eens te sprake "En nou is opa dood" En ze huppelt vervolgens vrolijk naar buiten.
Jawel hoor. Als ze 18 is ofzo vertellen we nog wel dat Oma S eigenlijk niet d'r echte oma is, maar dat ze nog een heks in <plaats> heeft als familie.quote:
En ik vertel dus dat sommige mensen nooit veranderen zoals jij de ervaring hebt dat dat wel kan gebeuren.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:06 schreef ColdFeet het volgende:
Beste Marlieske, dat is dus weer een klassiek voorbeeld van 'dingen uit hun verband ruikken en op jezelf betrekken terwijl ze niet voor jou bedoeld zijn', typisch fok!s dus
Wij noemen dat hier Bonus-omaquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn kinderen hebben 1 echte oma, een surrogaat oma en een biologische oma die NIET over de vloer komt (kom er maar in roburt
die vind ik liefquote:
Tot mijn schoonmoeder begin vorig jaar ziek werd pastten zij 1 dag in de week op Sven. Na het overlijden van oma wilde hij een tijdje niet veel van opa (was heel sneu voor opa) weten maar het laatste jaar trok dat weer helemaal bij.quote:
Het ging best wel goed, hij laat het echt stukje voor stukje tot hem doordringen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |