abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:13:57 #121
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_61149873
Even een vraagje.
Over anderhalve week vliegen we naar Albany met Delta. Intussen hebben we vier wijzigingen in het ticket gehad. In de standaard e-mail staat dat we deze moet synchroniseren met het nieuwe schema.

Maarrr we hebben een e-ticket. Dat hoeft dan toch niet? Vanwege deze redenen hebben ze toch het hele e-ticket in leven geroepen?

  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:18:13 #122
45833 crew  Fogel
pi_61150023
Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61150263
Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:27:56 #124
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_61150395
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef Fogel het volgende:
Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
Nee, dit staat in de e-mail: Wij verwijzen u naar de balie van de luchtvaartmaatschappij om uw e-ticket
te laten synchroniseren met de boeking.

Ik heb inderdaad ook op de checkmytrip site gekeken, maar daar staat alleen ' confirmed'.
Ik reken erop dat ik maar naar de Delta balie moet gaan. Die Amerikaanse maatschappijen doen sowieso al overdreven moeilijk
pi_61152552
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:25 schreef Light het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
De tijd in de dienstregeling en op je ticket is altijd wat ruimer. De piloot roept altijd de tijd om dat het toestel in de lucht is, de tijden op je ticket zijn meestal de 'blocktimes' ofwel van het moment dat het vliegtuig in beweging komt, tot het weer stilstaat.
pi_61196299
Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 16:48:29 #127
45833 crew  Fogel
pi_61196515
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61196668
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:04:22 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61198126
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Jij wilt naar Emirates van Dusseldorf naar New York? Dan zullen de kosten ongetwijfeld heel hoog zijn om te ontmoedigen dat je deze route kiest.
Dubai ligt namelijk niet echt op de route Dusseldorf - New York.... (Niet echt op de route is nog zwak uitgedrukt).

Emirates moet je gebruiken vanaf Dusseldorf naar Aziatische bestemmingen, dan zijn ze vaak voordelig geprijsd in de economy klasse.

Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 18:45:29 #130
45833 crew  Fogel
pi_61199463
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:04 schreef ozzietukker het volgende:

Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
KLM heeft zover ik weet nooit verboden om Nederlanders vanaf Duitsland via Nederland ergens heen te vliegen. Wat de KLM daarintegen wel tegenwerkt is dat mensen in Duitsland boeken en de vlucht van Duitsland naar Nederland niet gebruiken (dan annuleren ze gewoon de rest van je reis omdat je bij de eerste plek niet op bent komen dagen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61206693
Hoi Dutch Train,
Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
pi_61206781
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:15 schreef tulipan het volgende:
Hoi Dutch Train,
Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
Van Weeze naar Dusseldorf kan misschien wel met een bus van Ryanair. Daarvoor zou je op de website van weeze airport moeten kijken. Ik zou dat alleen doen als je echt geen geld hebt voor een hotel of hostel in Dusseldorf. (kijk daarvoor bijvoorbeeld op hostelworld.com).

Misschien komt www.eurolines.nl nog op een voor jou gunstig tijdstip aan?
pi_61213039
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_61230220
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:47 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:52:22 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61230354
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:48 schreef titanio het volgende:

[..]

Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
11 maanden vooruit zijn bij de meeste maatschappijen inderdaad de tarievenstructuren nog niet bekend omdat ze nog data aan het verzamelen zijn voor welke prijs ze de stoelen moeten verkopen.
Ikzelf zou best 11 maanden vooruit vluchten kunnen boeken, ik heb een aantal dingen waar ik elk jaar naar toe moet, en de datum hiervan is altijd hetzelfde.

In het geval van Emirates zijn de tarieven zo duur omdat het geen logische weg is via Dusseldorf - Dubai - New York, vandaar dat ze daar geen goedkope economy stoelen beschikbaar hebben op deze route. Op de route Dusseldorf - Dubai en Dubai - New York, als je ze apart zou boeken zijn wel goedkopere tarieven beschikbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:10:33 #136
45833 crew  Fogel
pi_61230902
Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
(ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)

Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...

Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:38:55 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61231908
atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61232240
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:10 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
(ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)

Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...

Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:57:24 #139
45833 crew  Fogel
pi_61232587
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:38 schreef static het volgende:
atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
Bedankt voor de tip, maar ook bij ATP krijg ik 3117¤ als prijs voor economy (wat dezelfde prijs is als business, ze hebben blijkbaar 4 enkeltjes gerekend). Beetje te gortig, zelfs als de baas de rekening krijgt...

Twee losse retourjes kosten 280 + 375 = 655¤. Dat is een prijs waar nog mee te leven valt en dat dit niet als 1 ticket voor die prijs te regelen valt is ook raar (maar OK, van Noorwegen via Nederland naar Noorwegen vliegen zullen vast niet veel mensen doen en de aanname van de KLM zal wel zijn dat degene die zo'n speciale interesses ast wel flink kunnen en willen dokken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:01:52 #140
45833 crew  Fogel
pi_61232733
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:47 schreef Light het volgende:

[..]

Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:07:11 #141
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61232926
Welke datum?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61233334
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
Vaag. Ik probeerde nog even wat verder, Trondheim - Schiphol en Schiphol - Stavanger lukken wel maar 'k was even vergeten dat er ook nog een stukje Stavanger - Trondheim in zal moeten. Neem tenminste aan dat je ook weer naar huis wilt uiteindelijk. Dan lukt het wel, maar de prijs van bijna NOK 24.500 is wat boven budget als ik je vorige post goed begrijp
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:25:15 #143
45833 crew  Fogel
pi_61233563
Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...

@Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61234205
Is het een idee om Trondheim - Amsterdam en Amsterdam - Stavanger met KLM te vliegen, en dan Stavanger - Trondheim met SAS? Als ik die eerste twee vluchten in september zet krijg ik een prijs van NOK 8591 (via klm.no, in november krijg ik ook een foutmelding). De SAS-vlucht via atp.nl komt op zo'n 177 euro. En het scheelt ook dat je niet over Amsterdam hoeft dan, ben je eerder thuis.

Ow, die KLM-tarieven zijn op basis van Economy (Flexible). Goedkoper krijg ik ze niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Light op 29-08-2008 22:47:58 ]
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:53:50 #145
45833 crew  Fogel
pi_61234529
Inderdaad ook een optie, Light.

Ik herinner me opeens dat ik volgens mijn reisverzekering maar 2 uur overstaptijd hoef te berekenen, zelfs al zijn het twee verschillende maatschappijen. Ik kan dus gewoon twee losse retourtjes kopen, ervoor zorgen dat ik minimaal 2u de tijd heb op schiphol en mocht dat niet lukken, dan betaald de verzekering het laatste deel van mijn terugreis
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61295732
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:25 schreef Fogel het volgende:
Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...

@Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 22:30:10 #147
45833 crew  Fogel
pi_61307005
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:49 schreef Alternate het volgende:

[..]

40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61320404
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar de vraag is of je zin hebt in al die stress en het (grote) risico op de volgende vlucht missen. Bij een Europa vlucht is dat meestal niet zo'n enorme ramp, maar bij een ICA vlucht in de zomerperiode ben je zowieso een dag van je vakantie kwijt en moet je maar hopen dat er op de volgende vlucht nog plek is.
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:09:30 #149
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_61332993
Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 22:14:13 #150
45833 crew  Fogel
pi_61333141
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:09 schreef Relin het volgende:
Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
Barcelona specifiek weet ik niet, maar in het algemeen:
Achter de balies bij de gates vind je gegarandeerd stopcontacten (uiteraard wel naar een onbemande balie gaan), maar het beveiligingspersoneel vind dat meestal niet zo grappig.
In bars en restaurants kan je ook kans hebben om ergens een stopcontact te vinden (en daar heb ik nog nooit commentaar op gehad).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')