abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60913699
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
  maandag 18 augustus 2008 @ 01:42:06 #102
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_60914231
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:00 schreef Bananenman het volgende:
Nee. Maar jij blijkbaar wel. Maak ons blij, zou ik zeggen.
Veel plezier
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_60916479
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
dus retour boeken en alleen heenreis gebruiken en niet op komen dagen voor terug vlucht...
pi_60916995
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.

naar Rusland is het net zo erg...(Aeroflot) daar houden ze zelfs rekening met de lengte van het verblijf in Rusland...ook zo iets raars..
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 11:06:13 #105
45833 crew  Fogel
pi_60918341
Weet je wat nog leuker is? Jeg kan meestal vanaf Dusesldorf (of andere Duitse luchthaven) naar Amsterdam vliegen, daar in hetzelfde vliegtuig stappen, met hetzelfde vliegtuig terug naar Amsterdam en daar overstappen om verder naar Dusseldorf te vliegen, voor minder dan de prijs voor alleen de vlucht van Amsterdam naar je bestemming.
Kijk voor de gein maar eens bij www.klm.de voor de data die je wil kiezen (als je een Duits vliegveld vanaf www.klm.nl probeert te boeken, krijg je hogere tarieven dan via klm.de ...)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_60920520
kijk eens op expedia.nl en dan vertrek vanuit dusseldorf! ik vind 900 euro wel erg veel geld voor een retourtje LA! 2 jaar geleden betaalde ik net 500 euro vanauit dusseldorf!
pi_60935881
Nog een vraagje voor ik morgen richting het vliegveld ga. Ik weet dat ik maar een klein beetje aan vloeistoffen mee mag nemen en dat het nog apart verpakt moet zijn ook. Maar op welk(e) moment(en) moet ik dat zakje met de vloeistoffen gescheiden van m'n handbagage aanbieden? Is dat alleen bij de beveiliging, of zijn ze al zo wantrouwend dat je de hele tijd dat zakje in de hand moet houden?
pi_60936087
Oh, en is het handig om het hotel op de hoogte te bregen van de verwachte aankomsttijd? Ik heb hotel en vlucht afzonderlijk geboekt, niet via een reisbureau ofzo.
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 22:07:43 #109
45833 crew  Fogel
pi_60936231
Alleen bij de security check even het zakje met vloeistoffen eruit en laten zien, daarna gewoon weer de tas in.

Alleen als je heel vroeg (voor 11u) of heel laat aankomt (na 22u) heeft het nut om het hotel wat te laten weten. Sommige (vooral goedkope) hotels zijn niet 24u per dag bemand aan de receptie. Dat is iets wat in de bevestiging zou moeten staan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_60936684
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:07 schreef Fogel het volgende:
Alleen bij de security check even het zakje met vloeistoffen eruit en laten zien, daarna gewoon weer de tas in.
Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderop
quote:
Alleen als je heel vroeg (voor 11u) of heel laat aankomt (na 22u) heeft het nut om het hotel wat te laten weten. Sommige (vooral goedkope) hotels zijn niet 24u per dag bemand aan de receptie. Dat is iets wat in de bevestiging zou moeten staan.
Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanks
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:51:16 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_60937554
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Light het volgende:

[..]

Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderop
[..]

Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanks
Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.
pi_60938016
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.
Ik blijf binnen Europa. En al die vloeistoffen heb ik al wel in een apart zakje zitten, dat kan ik natuurlijk gewoon uit de tas halen als ze erom vragen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:14:48 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_60938285
dan hoef je je nergens zorgen over te maken, kun je zelfs los in je tas doen waarschijnlijk. Ik heb op de terugweg vanaf Praag zelfs zonnebrand van 200 ml mee kunnen smokkelen

maargoed, beter het zekere voor het onzekere nemen
pi_60938614
Ik vind dat hele gedoe over die vloeistoffen eigenlijk maar grote onzin. Maar daar zijn ze bij de beveiliging vast niet zo van onder de indruk. En los in de tas kan vast, maar als 't nu al in een zakje zit in het ook niet logisch om alles daar weer uit te halen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:52:01 #115
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60940673
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 10:01 schreef Dynia het volgende:

[..]

Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.

naar Rusland is het net zo erg...(Aeroflot) daar houden ze zelfs rekening met de lengte van het verblijf in Rusland...ook zo iets raars..
Langer dan 30 dagen verblijf is bij de KLM ook in een hoger tarief
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:28:34 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_60943361
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:26 schreef Light het volgende:
Ik vind dat hele gedoe over die vloeistoffen eigenlijk maar grote onzin. Maar daar zijn ze bij de beveiliging vast niet zo van onder de indruk. En los in de tas kan vast, maar als 't nu al in een zakje zit in het ook niet logisch om alles daar weer uit te halen.
Dat is waar.

En ik vind het hele vloeistoffen-gedoe ook enorme onzin. Kost een berg geld extra aan beveiliging voor een marginale toename van de veiligheid
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:34:35 #117
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60962919
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
dan hoef je je nergens zorgen over te maken, kun je zelfs los in je tas doen waarschijnlijk. Ik heb op de terugweg vanaf Praag zelfs zonnebrand van 200 ml mee kunnen smokkelen

maargoed, beter het zekere voor het onzekere nemen
Mijn ervaring is inderdaad dat op veel luchthavens het gewoon in de tas kan blijven, de secutiymedewerkers zullen het over het algemeen wel opmerken maar een inschatting maken of het binnen de limiet past. (Bij twijfel kunnen ze besluiten om het nader te bekijken).

Ik weet dat er door de securitymedewerkers nu wat meer wordt gefixeerd op andere zaken, en terecht, want de vloeistofregel is nutteloos, je moet niet de inhoud beperken, je moet door een scan kunnen zien OF het een gevaarlijke vloeistof is, want vele kleine verpakkingen maken ook weer een grote.
Ze zijn er mee bezig om de regel af te schaffen, maar het probleem is dat er dan een paar mensen door het stof moeten gaan en moeten toegeven dat de regel nutteloos was, en dat zie ik dan weer niet zo snel gebeuren, en gezien de positie waarin zij zitten kan het nog wel even van kracht blijven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_60963148
Ja triest inderdaad
pi_61089096
Op Schiphol letten ze volgens mij idd niet zo op vloeistoffen, maar toen we gisteren in London Stansted door de security liepen gingen alle alarmbellen af vanwege een klein flesje (<100ml) after shave in mn toilettas Overigens bleven die security-lui wel vriendelijk en was het goed nadat ze ernaar hebben gekeken. In de VS zou je denk ik direct mee worden genomen naar een aparte ruimte ofzo... Zou er dus wel mee bliven oppassen.

Die vloeistoffenregeling is verder wel dikke onzin idd en ook erg hinderlijk voor mensen die met alleen handbagage reizen.. En het sluit nog steeds niet alles uit, want ik heb altijd een flesje astma-medicijn (zo'n inhalator, soort spray) in mn tas en dat kan net zo goed een busje pepperspray of ernstig zenuwgas oid zijn. Nog nooit wat van gehoord.
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:00:47 #120
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_61089513
In de UK zijn ze inderdaad ontzettend paranoia. Laatst hebben ze in Leeds bij een collega haar crew maaltijd afgepakt, omdat hij gedeeltelijk ontdooid was en de jus nu dus vloeibaar geworden was
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:13:57 #121
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_61149873
Even een vraagje.
Over anderhalve week vliegen we naar Albany met Delta. Intussen hebben we vier wijzigingen in het ticket gehad. In de standaard e-mail staat dat we deze moet synchroniseren met het nieuwe schema.

Maarrr we hebben een e-ticket. Dat hoeft dan toch niet? Vanwege deze redenen hebben ze toch het hele e-ticket in leven geroepen?

  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:18:13 #122
45833 crew  Fogel
pi_61150023
Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61150263
Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:27:56 #124
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_61150395
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef Fogel het volgende:
Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
Nee, dit staat in de e-mail: Wij verwijzen u naar de balie van de luchtvaartmaatschappij om uw e-ticket
te laten synchroniseren met de boeking.

Ik heb inderdaad ook op de checkmytrip site gekeken, maar daar staat alleen ' confirmed'.
Ik reken erop dat ik maar naar de Delta balie moet gaan. Die Amerikaanse maatschappijen doen sowieso al overdreven moeilijk
pi_61152552
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:25 schreef Light het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
De tijd in de dienstregeling en op je ticket is altijd wat ruimer. De piloot roept altijd de tijd om dat het toestel in de lucht is, de tijden op je ticket zijn meestal de 'blocktimes' ofwel van het moment dat het vliegtuig in beweging komt, tot het weer stilstaat.
pi_61196299
Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 16:48:29 #127
45833 crew  Fogel
pi_61196515
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61196668
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:04:22 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61198126
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Jij wilt naar Emirates van Dusseldorf naar New York? Dan zullen de kosten ongetwijfeld heel hoog zijn om te ontmoedigen dat je deze route kiest.
Dubai ligt namelijk niet echt op de route Dusseldorf - New York.... (Niet echt op de route is nog zwak uitgedrukt).

Emirates moet je gebruiken vanaf Dusseldorf naar Aziatische bestemmingen, dan zijn ze vaak voordelig geprijsd in de economy klasse.

Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 18:45:29 #130
45833 crew  Fogel
pi_61199463
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:04 schreef ozzietukker het volgende:

Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
KLM heeft zover ik weet nooit verboden om Nederlanders vanaf Duitsland via Nederland ergens heen te vliegen. Wat de KLM daarintegen wel tegenwerkt is dat mensen in Duitsland boeken en de vlucht van Duitsland naar Nederland niet gebruiken (dan annuleren ze gewoon de rest van je reis omdat je bij de eerste plek niet op bent komen dagen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61206693
Hoi Dutch Train,
Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
pi_61206781
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:15 schreef tulipan het volgende:
Hoi Dutch Train,
Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
Van Weeze naar Dusseldorf kan misschien wel met een bus van Ryanair. Daarvoor zou je op de website van weeze airport moeten kijken. Ik zou dat alleen doen als je echt geen geld hebt voor een hotel of hostel in Dusseldorf. (kijk daarvoor bijvoorbeeld op hostelworld.com).

Misschien komt www.eurolines.nl nog op een voor jou gunstig tijdstip aan?
pi_61213039
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_61230220
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:47 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:52:22 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61230354
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:48 schreef titanio het volgende:

[..]

Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
11 maanden vooruit zijn bij de meeste maatschappijen inderdaad de tarievenstructuren nog niet bekend omdat ze nog data aan het verzamelen zijn voor welke prijs ze de stoelen moeten verkopen.
Ikzelf zou best 11 maanden vooruit vluchten kunnen boeken, ik heb een aantal dingen waar ik elk jaar naar toe moet, en de datum hiervan is altijd hetzelfde.

In het geval van Emirates zijn de tarieven zo duur omdat het geen logische weg is via Dusseldorf - Dubai - New York, vandaar dat ze daar geen goedkope economy stoelen beschikbaar hebben op deze route. Op de route Dusseldorf - Dubai en Dubai - New York, als je ze apart zou boeken zijn wel goedkopere tarieven beschikbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:10:33 #136
45833 crew  Fogel
pi_61230902
Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
(ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)

Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...

Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:38:55 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61231908
atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61232240
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:10 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
(ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)

Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...

Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:57:24 #139
45833 crew  Fogel
pi_61232587
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:38 schreef static het volgende:
atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
Bedankt voor de tip, maar ook bij ATP krijg ik 3117¤ als prijs voor economy (wat dezelfde prijs is als business, ze hebben blijkbaar 4 enkeltjes gerekend). Beetje te gortig, zelfs als de baas de rekening krijgt...

Twee losse retourjes kosten 280 + 375 = 655¤. Dat is een prijs waar nog mee te leven valt en dat dit niet als 1 ticket voor die prijs te regelen valt is ook raar (maar OK, van Noorwegen via Nederland naar Noorwegen vliegen zullen vast niet veel mensen doen en de aanname van de KLM zal wel zijn dat degene die zo'n speciale interesses ast wel flink kunnen en willen dokken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:01:52 #140
45833 crew  Fogel
pi_61232733
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:47 schreef Light het volgende:

[..]

Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:07:11 #141
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61232926
Welke datum?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61233334
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
Vaag. Ik probeerde nog even wat verder, Trondheim - Schiphol en Schiphol - Stavanger lukken wel maar 'k was even vergeten dat er ook nog een stukje Stavanger - Trondheim in zal moeten. Neem tenminste aan dat je ook weer naar huis wilt uiteindelijk. Dan lukt het wel, maar de prijs van bijna NOK 24.500 is wat boven budget als ik je vorige post goed begrijp
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:25:15 #143
45833 crew  Fogel
pi_61233563
Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...

@Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61234205
Is het een idee om Trondheim - Amsterdam en Amsterdam - Stavanger met KLM te vliegen, en dan Stavanger - Trondheim met SAS? Als ik die eerste twee vluchten in september zet krijg ik een prijs van NOK 8591 (via klm.no, in november krijg ik ook een foutmelding). De SAS-vlucht via atp.nl komt op zo'n 177 euro. En het scheelt ook dat je niet over Amsterdam hoeft dan, ben je eerder thuis.

Ow, die KLM-tarieven zijn op basis van Economy (Flexible). Goedkoper krijg ik ze niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Light op 29-08-2008 22:47:58 ]
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:53:50 #145
45833 crew  Fogel
pi_61234529
Inderdaad ook een optie, Light.

Ik herinner me opeens dat ik volgens mijn reisverzekering maar 2 uur overstaptijd hoef te berekenen, zelfs al zijn het twee verschillende maatschappijen. Ik kan dus gewoon twee losse retourtjes kopen, ervoor zorgen dat ik minimaal 2u de tijd heb op schiphol en mocht dat niet lukken, dan betaald de verzekering het laatste deel van mijn terugreis
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61295732
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:25 schreef Fogel het volgende:
Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...

@Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 22:30:10 #147
45833 crew  Fogel
pi_61307005
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:49 schreef Alternate het volgende:

[..]

40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61320404
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar de vraag is of je zin hebt in al die stress en het (grote) risico op de volgende vlucht missen. Bij een Europa vlucht is dat meestal niet zo'n enorme ramp, maar bij een ICA vlucht in de zomerperiode ben je zowieso een dag van je vakantie kwijt en moet je maar hopen dat er op de volgende vlucht nog plek is.
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:09:30 #149
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_61332993
Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 22:14:13 #150
45833 crew  Fogel
pi_61333141
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:09 schreef Relin het volgende:
Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
Barcelona specifiek weet ik niet, maar in het algemeen:
Achter de balies bij de gates vind je gegarandeerd stopcontacten (uiteraard wel naar een onbemande balie gaan), maar het beveiligingspersoneel vind dat meestal niet zo grappig.
In bars en restaurants kan je ook kans hebben om ergens een stopcontact te vinden (en daar heb ik nog nooit commentaar op gehad).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61467210
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator maandag 8 september 2008 @ 09:12:30 #152
45833 crew  Fogel
pi_61467341
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
Als je het niet haalt moet je gewoon een nieuw ticket kopen tegen de op dat moment geldende prijs (over het algemeen stukken hoger dan wat je in de eerste instantie ervoor hebt moeten betalen). Risico van het vak om met strakke deadlines te werken (als je een flexibel economy of business class ticket bel je gewoon de airline op en zegt dat je met de volgende vlucht mee wil, geen probleem)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 8 september 2008 @ 09:13:10 #153
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61467345
Als de trein op tijd is en het is een erg rustig vliegveld, zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, lijkt me... maar bent dan wel erg afhankelijk van de omstandigheden.
pi_61467836
Nouja, ik wil vooral weten of iemand dat vliegveld kent en het dus mogelijk is (sfstand station- vertrekhal, afstanden tot de gate, drukte onder normale omstandigheden enz.).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_61470355
Komt je trein aan om 18.07? Je moet ook nog met een shuttlebus van het station naar het vliegveld he? Luton heeft zelf geen vliegveld en gebruikt een station wat iets verderop ligt. Ik weet niet hoe lang de shuttlebus er over doet. Treinen gaan 8x per uur. Het is wel krap vind ik hoor, vooral omdat je na de trein ook nog met een busje moet. Dan zou ik dus gewoon een uurtje eerder gaan. Luton zelf is niet zo spannend, alles ligt dicht bij elkaar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_61475008
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:13 schreef Yi-Long het volgende:
Als de trein op tijd is en het is een erg rustig vliegveld, zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, lijkt me... maar bent dan wel erg afhankelijk van de omstandigheden.
'Rustige' vliegvelden zijn meestal kleine vliegvelden, waar ze maar 1 security doorgang hebben. Dat is dan een enorme bottleneck, zeker in Engeland, waar ze ontzettend grondig te werk gaan.
  maandag 8 september 2008 @ 18:59:00 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61479762
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
Dit is te krap gepland.

Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.

Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.

Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.

(Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 8 september 2008 @ 19:55:06 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_61481404
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dit is te krap gepland.

Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.

Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.

Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.

(Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).
stresstechnisch idd niet handig, je zit iedere minuut op je horloge te kijken. Ik denk dat het qua tijd allemaal best haalbaar is aangezien je meteen naar de security kan Je zou dan nog ongeveer 40 minuten hebben. En volgens mij gaat de balie van bijvoorbeeld Ryanair ook 40 minuten voor vertrektijd dicht.
pi_61491540
Ik hoef idd helemaal niet langs een balie, kan gewoon doorlopen naar de security. Maar toch misschien wel handig om een trein eerder te nemen om stress te voorkomen
Overigens is het me op Schiphol al vaak gelukt om 45 min van tevoren uit de trein te stappen, en dan alsnog 20 min bij de gate te mogen wachten voor het boarden. Dus 2 uur van tevoren aanwezig is zelden nodig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_61500225
hallo mensen,

ik heb een vraag over vliegtickets:
eind oktober vertrek ik voor ongeveer een half jaar naar Azië, ik ga nu mijn ticket(s) boeken

ik wil van Schiphol naar Hong Kong vliegen en terug van Singapore naar Schiphol (tussen Hong Kong en Singapore reis ik met trein/bus)
nu is de datum dat ik terug kom niet bekend, dat bepaal ik pas daar tegen die tijd

is het mogelijk om een open ticket te boeken? dat ik bijvoorbeeld een paar weken van tevoren aangeef wanneer ik wil vertrekken?
of kan ik beter 2x een enkele reis boeken? lijkt mij duurder...

iemand die mij kan helpen?
pi_61500578
Google is je vriend ook als je een beetje moeite wil doen: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGIH,GGIH:2007-02,GGIH:nl&q=open+vliegticket
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:37:10 #162
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61500603
Open tickets - voorzover mogelijk - zijn razend duur.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61500719
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:36 schreef jmac het volgende:
Google is je vriend ook als je een beetje moeite wil doen: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGIH,GGIH:2007-02,GGIH:nl&q=open+vliegticket
wtf, dat Google kende ik helemaal niet

natuurlijk al gezocht, maar kan niets vinden waar ik verder mee kan
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:37 schreef static het volgende:
Open tickets - voorzover mogelijk - zijn razend duur.
dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:36:37 #164
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61505195
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:41 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

wtf, dat Google kende ik helemaal niet

natuurlijk al gezocht, maar kan niets vinden waar ik verder mee kan
[..]

dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?
Koop een Full-fare ticket, daarmee kun je de data wijzigen, tot op welke hoogte wat betreft tijden en data hangt een beetje af van welke maatschappij en het kost je wel geld als je wijzigt
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:36:59 #165
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61505206
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Proximo op 09-09-2008 18:37:42 (foutje) ]
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:19:31 #166
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61506266
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef ruud_fr het volgende:
hallo mensen,

ik heb een vraag over vliegtickets:
eind oktober vertrek ik voor ongeveer een half jaar naar Azië, ik ga nu mijn ticket(s) boeken

ik wil van Schiphol naar Hong Kong vliegen en terug van Singapore naar Schiphol (tussen Hong Kong en Singapore reis ik met trein/bus)
nu is de datum dat ik terug kom niet bekend, dat bepaal ik pas daar tegen die tijd

is het mogelijk om een open ticket te boeken? dat ik bijvoorbeeld een paar weken van tevoren aangeef wanneer ik wil vertrekken?
of kan ik beter 2x een enkele reis boeken? lijkt mij duurder...

iemand die mij kan helpen?
Je weet dat je officieël een retourticket (of in ieder geval bewijs van vertrek) moet hebben als je in Hong Kong wilt binnenkomen? En opzich zal je bij de douane daar niet echt om gevraagd worden, bij vertrek zal de betreffende vliegtuigmaatschappij, zeker als je met KLM vliegt, het instappen kunnen weigeren.

Ik raad aan om een ticket te kopen London Heathrow - Hong Kong retour, dit scheelt echt honderden euro's ten opzichte met vertrek vanuit Schiphol, en los een ticket naar London te kopen, met Easyjet hoeft dat echt niet veel te kosten.
Met Air Asia www.airasia.com kan je goedkoop vanaf Kuala Lumpur, Johore Bharu, Bangkok naar Macau of Hong Kong vliegen, en enkele reis is, ook bij aankoop kort voor vertrek niet extreem duur.

Een ticket met aankomst Hong Kong en vertrek Singapore zal nooit goedkoop zijn omdat door vertrek vanaf een andere luchthaven je niet in de goedkoopste ticketcatogorie zit.

Let uiteraard bij aankoop wel op of het ticket gewijzigd mag worden, bij tickets in de allergoedkoopste prijsklasse zal dit niet toegestaan zijn, bij de net iets duurdere boekingsklasse wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61532090
bedankt voor de reacties
ik ga eens kijken wat voor mij het beste is
pi_61563523
Ik heb even een vraagje aan de 'kenners' onder ons. Ik had nooit vliegangst totdat ik vorig jaar in Amerika een vlucht had van LA naar Vegas, we stegen normaal op richting zee (ik dacht nog: als we nu neerstorten is het tenminste in zee ) en we maakten een scherpe bocht. Allemaal nog wel normaal denk ik zo. Vervolgens ging ineens de airco uit en kwam er zo'n warme luchtstroom op je af.. De purser riep iets om als: bla bla bla it's not safe for us to fly bla bla. Ik kon het niet goed verstaan doordat iedereen erg rumoerig was. Gevolg was dat ik daar zo'n 10 minuten in doodsangst heb doorgebracht, niet wetende wat er ging komen en ik wist zeker dat we zouden crashen. Maar ineens 10 minuten later was het: ladies and gentlemen, welcome aboard, enjoy your flight to Las Vegas.. Geen uitleg verder, niets..

Sindsdien ben ik totaal gefocussed op alles wat er gebeurt in een vliegtuig en word ik al bang van het minste geluidje.. Puur omdat ik dus nooit geweten heb wat er nou precies aan de hand was.. Weet iemand hier in wat voor gevallen de airco er mee kapt? Gebeurt dat wel vaker? Kost het veel energie die ze misschien ergens anders voor nodig hadden ofzo?
pi_61564175
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:25 schreef Honeymooner het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de 'kenners' onder ons. Ik had nooit vliegangst totdat ik vorig jaar in Amerika een vlucht had van LA naar Vegas, we stegen normaal op richting zee (ik dacht nog: als we nu neerstorten is het tenminste in zee ) en we maakten een scherpe bocht. Allemaal nog wel normaal denk ik zo. Vervolgens ging ineens de airco uit en kwam er zo'n warme luchtstroom op je af.. De purser riep iets om als: bla bla bla it's not safe for us to fly bla bla. Ik kon het niet goed verstaan doordat iedereen erg rumoerig was. Gevolg was dat ik daar zo'n 10 minuten in doodsangst heb doorgebracht, niet wetende wat er ging komen en ik wist zeker dat we zouden crashen. Maar ineens 10 minuten later was het: ladies and gentlemen, welcome aboard, enjoy your flight to Las Vegas.. Geen uitleg verder, niets..

Sindsdien ben ik totaal gefocussed op alles wat er gebeurt in een vliegtuig en word ik al bang van het minste geluidje.. Puur omdat ik dus nooit geweten heb wat er nou precies aan de hand was.. Weet iemand hier in wat voor gevallen de airco er mee kapt? Gebeurt dat wel vaker? Kost het veel energie die ze misschien ergens anders voor nodig hadden ofzo?
Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_61565086
Hmm oke, dat stelt me wel weer enigszins gerust. Ik vind het ook heel aanstellerig van mezelf, maar ben gewoon echt bang sindsdien in vliegtuigen..
Naja, thanks voor het antwoord iig!
  donderdag 11 september 2008 @ 23:32:15 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_61565481
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:45 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.
Amerikanen zonder airco is ongeveer hetzelfde als een Italiaan zonder mama
pi_61566482
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:17 schreef Honeymooner het volgende:
Hmm oke, dat stelt me wel weer enigszins gerust. Ik vind het ook heel aanstellerig van mezelf, maar ben gewoon echt bang sindsdien in vliegtuigen..
Naja, thanks voor het antwoord iig!
Het gebeurt ook wel es dat de airco het tijdeliijk niet doet omdat er dan wat bekabeling aan het doorbranden is. Laatst nog op discovery. 200 doden.

WIl je verder niet bang maken.
pi_61569368
Aah thanks voor de info.
pi_61569671
Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61579054
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
Dat is ook geen goeie maatstaf, want de meeste stewardessen hebben ook geen flauw idee wat er in de cockpit gebeurd.
pi_61681946
Bestaan er open-return vliegtickets? Ik moet de 29e naar Londen, maar ik weet nog niet wanneer ik terug wil, en enkele reizen zijn idioot duur. Of zijn er andere manieren om een goedkoop ticket te krijgen als ik geen terugreisdatum weet?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_61682001
Londen? Koop gewoon een enkele reis bij Ryanair/Easyjet. Easy as that
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_61682779
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
Stewardessen Meisjes in blauw kunnen instructies ook alleen maar uit hun manual voorlezen. Nou ja, behalve de vrouwelijke purser dan misschien die er al zoveel vlieguren op heeft zitten dat ze het aanzien ook niet meer echt waard is.
pi_61685890
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:10 schreef Alternate het volgende:

[..]

Dat is ook geen goeie maatstaf, want de meeste stewardessen hebben ook geen flauw idee wat er in de cockpit gebeurd.
En al hadden ze dat wel, dan nog is het geen betrouwbare manier om de ernst van een situatie in te schatten. Ze zullen vast eerder proberen de rust te bewaren dan paniek uit te laten breken. En als iemand zelf in paniek raakt, gaat'ie zeker geen anderen tot rust en kalmte kunnen manen.
  zaterdag 20 september 2008 @ 09:19:16 #180
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61775513
Even een vraagje namens mijn vriendin die maandag het luchtruim kiest in dit toestel, zijn de afmetingen van de plek waar je je handbagage kwijt kunt even groot als in wat grotere vliegtuigen (A319 e.d. ?)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 20 september 2008 @ 09:25:25 #181
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61775566
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 09:19 schreef Klonk het volgende:
Even een vraagje namens mijn vriendin die maandag het luchtruim kiest in dit toestel, zijn de afmetingen van de plek waar je je handbagage kwijt kunt even groot als in wat grotere vliegtuigen (A319 e.d. ?)
Volgens mij zijn de afmetingen overal vrijwel gelijk. Je hebt ook vaker op vliegvelden van die dingen waar je kunt kijken of je tas te groot is. Als de tas daarin past heb je geen probleem.
Horrible Cunt!
  zaterdag 20 september 2008 @ 09:28:22 #182
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61775598
dank je voor het snelle antwoord
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_61776143
quote:
the CRJ700/900 can only fit a smaller 22"x15"x9" one.
http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/159253/

56x38x23cm ongeveer als ik de experts mag geloven
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  zaterdag 20 september 2008 @ 10:18:37 #184
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61776194
ik heb net weer nieuwe woordjes geleerd van mijn vriendin toen ze dit hoorde
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_61779011
Bij vluchten in dit soort toestellen, geef je vaak je handbagage bij het vliegtuig af en stoppen ze het in het ruim. Bij aankomst krijg je het dan direct uit het ruim en hoef je niet te wachten tot het bagagewagentje toevallig eens een rondje heeft gemaakt langs het vliegtuig dat ergens ver weg op een parkeerplek staat.

Er zijn vrijwel geen vluchten langer dan 2 uur met dit toestel, dus je kan best even zonder twee nieuwe outfits, drie overlevingspakketten en een kuub water.
  zaterdag 20 september 2008 @ 13:28:31 #186
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61779130
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:22 schreef DutchTrain het volgende:
Bij vluchten in dit soort toestellen, geef je vaak je handbagage bij het vliegtuig af en stoppen ze het in het ruim. Bij aankomst krijg je het dan direct uit het ruim en hoef je niet te wachten tot het bagagewagentje toevallig eens een rondje heeft gemaakt langs het vliegtuig dat ergens ver weg op een parkeerplek staat.

Er zijn vrijwel geen vluchten langer dan 2 uur met dit toestel, dus je kan best even zonder twee nieuwe outfits, drie overlevingspakketten en een kuub water.
dan ken je mijn vriendin nog niet

maar toch bedankt voor de info, het zal d´r geruststellen, ze probeert namelijk voor haar doen weinig mee te nemen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_61803477
Saskia,

Wat Thetallguy zegt, het risico is echter dat de vluchten vol zitten of dat je de laatste dagen alsnog de hoofdprijs betaald. Als het binnen een periode van een aantal dage valt en je moet idd naar Londen of een andere bestemming waar een "goedkope" maatschappij op vliegt en je weet het ver genoeg van tevoren (hele goedkope tickets) dan is het handig voor 2 of 3 dagen achter elkaar een ticket te kopen. Dit kan alsnog goedkoper zijn.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_61804325
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:58 schreef SaskiaR het volgende:
Bestaan er open-return vliegtickets? Ik moet de 29e naar Londen, maar ik weet nog niet wanneer ik terug wil, en enkele reizen zijn idioot duur. Of zijn er andere manieren om een goedkoop ticket te krijgen als ik geen terugreisdatum weet?
Wanneer je geen terugreisdatum weet, kun je het beste een enkeltje bij EasyJet of BMI boeken. Voor de terugreis bekijk je dan of enkeltjes niet te duur zijn, en zo ja, neem je de Eurostar naar Brussel. Waarschijnlijk kun je in London ook wel een treinticket naar Amsterdam kopen.
pi_61805748
Weet iemand wanneer de tickets voor april (easyjet) worden vrijgegeven? Wil een van de eerste zijn zodat de meest goedkope plekken nog beschikbaar zijn.
pi_61805911
Half jaartje van tevoren meestal. Zou rekenen op zo half november

Maar je aanmelden voor de mailinglijst is denk ik ook wel handig. Of gewoon elke week even kijken
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_61806067
Ja, sta ik al natuurlijk

Maart staat er al bij dus dacht dat ze misschien gewoon op de 1'ste werden vrijgegeven. Maar check sowieso elke dag
  zondag 21 september 2008 @ 20:42:50 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61808231
Weet wel dat opzich als de routes worden vrijgegeven de tarieven laag zijn, soms worden de tarieven daarna aangepast naar beneden of volgen er acties waarbij tickets met bijvoorbeeld 25% korting worden verkocht waardoor je er ook minder voor betaalt.

Als je denkt dat je goedkoop kunt boeken tijdens schoolvakanties als de tarieven net worden vrijgegeven zal je bedrogen uitkomen, Easyjet (en andere maatschappijen) weten maar al te goed wanneer er meer drukte te verwachten is en zal de prijs hierop aanpassen.

Ter informatie, vanaf half oktober zullen de tarieven van de verschillende budgetmaatschappijen beschikbaar komen, men wacht meestal zo lang mogelijk om te kijken wat de concurrentie gaat doen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61816284
Dan is er ook nog een andere oplossing... de handbagage in je kleding stoppen



=> http://www.vezzeo.com/
  maandag 22 september 2008 @ 02:54:43 #194
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61816538
Goeie uitvinding
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_61828059
vast al heel vaak langs gekomen Maar hoe zit het met een electrisch scheerapparaat? Kun je die gewoon rustig meenemen in de handbagage (Transavia van Amsterdam naar Nice en terug) Of moet ik hem weggooien bij inchecken?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_61828287
Laatst met Easyjet naar UK (en terug) had ik die gewoon in mn handbagage. Zie ook niet in waarom het niet zou mogen.
pi_61828404
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:47 schreef Palomar het volgende:
Laatst met Easyjet naar UK (en terug) had ik die gewoon in mn handbagage. Zie ook niet in waarom het niet zou mogen.
toch liever van te voren even vragen voordat ik daar aankom op schiphol en ik dat ding regelrecht in de prullenbak mag gooien
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  maandag 22 september 2008 @ 22:22:53 #198
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_61837731
Een elektrisch scheerapparaat mag best mee. Zelfs scheermesjes mogen mee in de handbagage (mits van het veiligheidstype zoals Gilette Mach 123 etc.)
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:18:37 #199
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_61852787
Morgen om 16.10 vlieg ik met Transavia naar Bodrum, en wil nu inchecken via internet. Voor mij noodzakelijk, ivm mijn lengte, dat ik een plaats bij een nooduitgang heb.

Maar ik kan nog niet inchecken via internet. Meer mensen ooit problemen gehad hiermee, zo ja, wanneer kun je wel inchecken? Transavia zegt 24 uur, maar daar zit ik nu al 10 min over heen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_61852834
Een belletje geven kan nooit kwaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')