Veel plezierquote:Op maandag 18 augustus 2008 01:00 schreef Bananenman het volgende:
Nee. Maar jij blijkbaar wel. Maak ons blij, zou ik zeggen.
dus retour boeken en alleen heenreis gebruiken en niet op komen dagen voor terug vlucht...quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderopquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:07 schreef Fogel het volgende:
Alleen bij de security check even het zakje met vloeistoffen eruit en laten zien, daarna gewoon weer de tas in.
Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanksquote:Alleen als je heel vroeg (voor 11u) of heel laat aankomt (na 22u) heeft het nut om het hotel wat te laten weten. Sommige (vooral goedkope) hotels zijn niet 24u per dag bemand aan de receptie. Dat is iets wat in de bevestiging zou moeten staan.
Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Light het volgende:
[..]
Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderop![]()
[..]
Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanks
Ik blijf binnen Europa. En al die vloeistoffen heb ik al wel in een apart zakje zitten, dat kan ik natuurlijk gewoon uit de tas halen als ze erom vragen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.
Langer dan 30 dagen verblijf is bij de KLM ook in een hoger tariefquote:Op maandag 18 augustus 2008 10:01 schreef Dynia het volgende:
[..]
Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.
naar Rusland is het net zo erg...(Aeroflot) daar houden ze zelfs rekening met de lengte van het verblijf in Rusland...ook zo iets raars..
Dat is waar.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:26 schreef Light het volgende:
Ik vind dat hele gedoe over die vloeistoffen eigenlijk maar grote onzin. Maar daar zijn ze bij de beveiliging vast niet zo van onder de indruk. En los in de tas kan vast, maar als 't nu al in een zakje zit in het ook niet logisch om alles daar weer uit te halen.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
dan hoef je je nergens zorgen over te maken, kun je zelfs los in je tas doen waarschijnlijk. Ik heb op de terugweg vanaf Praag zelfs zonnebrand van 200 ml mee kunnen smokkelen
maargoed, beter het zekere voor het onzekere nemen
Nee, dit staat in de e-mail: Wij verwijzen u naar de balie van de luchtvaartmaatschappij om uw e-ticketquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef Fogel het volgende:
Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
De tijd in de dienstregeling en op je ticket is altijd wat ruimer. De piloot roept altijd de tijd om dat het toestel in de lucht is, de tijden op je ticket zijn meestal de 'blocktimes' ofwel van het moment dat het vliegtuig in beweging komt, tot het weer stilstaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:25 schreef Light het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
Jij wilt naar Emirates van Dusseldorf naar New York? Dan zullen de kosten ongetwijfeld heel hoog zijn om te ontmoedigen dat je deze route kiest.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
KLM heeft zover ik weet nooit verboden om Nederlanders vanaf Duitsland via Nederland ergens heen te vliegen. Wat de KLM daarintegen wel tegenwerkt is dat mensen in Duitsland boeken en de vlucht van Duitsland naar Nederland niet gebruiken (dan annuleren ze gewoon de rest van je reis omdat je bij de eerste plek niet op bent komen dagen).quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:04 schreef ozzietukker het volgende:
Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
Van Weeze naar Dusseldorf kan misschien wel met een bus van Ryanair. Daarvoor zou je op de website van weeze airport moeten kijken. Ik zou dat alleen doen als je echt geen geld hebt voor een hotel of hostel in Dusseldorf. (kijk daarvoor bijvoorbeeld op hostelworld.com).quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:15 schreef tulipan het volgende:
Hoi Dutch Train,
Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ikquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
11 maanden vooruit zijn bij de meeste maatschappijen inderdaad de tarievenstructuren nog niet bekend omdat ze nog data aan het verzamelen zijn voor welke prijs ze de stoelen moeten verkopen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:48 schreef titanio het volgende:
[..]
Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:10 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
(ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)
Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...
Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
Bedankt voor de tip, maar ook bij ATP krijg ik 3117¤ als prijs voor economy (wat dezelfde prijs is als business, ze hebben blijkbaar 4 enkeltjes gerekend). Beetje te gortig, zelfs als de baas de rekening krijgt...quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:38 schreef static het volgende:
atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:47 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
Vaag. Ik probeerde nog even wat verder, Trondheim - Schiphol en Schiphol - Stavanger lukken wel maar 'k was even vergeten dat er ook nog een stukje Stavanger - Trondheim in zal moeten. Neem tenminste aan dat je ook weer naar huis wilt uiteindelijk. Dan lukt het wel, maar de prijs van bijna NOK 24.500 is wat boven budget als ik je vorige post goed begrijpquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:25 schreef Fogel het volgende:
Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...
@Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.quote:Op maandag 1 september 2008 16:49 schreef Alternate het volgende:
[..]
40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar de vraag is of je zin hebt in al die stress en het (grote) risico op de volgende vlucht missen. Bij een Europa vlucht is dat meestal niet zo'n enorme ramp, maar bij een ICA vlucht in de zomerperiode ben je zowieso een dag van je vakantie kwijt en moet je maar hopen dat er op de volgende vlucht nog plek is.quote:Op maandag 1 september 2008 22:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
Barcelona specifiek weet ik niet, maar in het algemeen:quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:09 schreef Relin het volgende:
Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
Als je het niet haalt moet je gewoon een nieuw ticket kopen tegen de op dat moment geldende prijs (over het algemeen stukken hoger dan wat je in de eerste instantie ervoor hebt moeten betalen). Risico van het vak om met strakke deadlines te werken (als je een flexibel economy of business class ticket bel je gewoon de airline op en zegt dat je met de volgende vlucht mee wil, geen probleem)quote:Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
'Rustige' vliegvelden zijn meestal kleine vliegvelden, waar ze maar 1 security doorgang hebben. Dat is dan een enorme bottleneck, zeker in Engeland, waar ze ontzettend grondig te werk gaan.quote:Op maandag 8 september 2008 09:13 schreef Yi-Long het volgende:
Als de trein op tijd is en het is een erg rustig vliegveld, zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, lijkt me... maar bent dan wel erg afhankelijk van de omstandigheden.
Dit is te krap gepland.quote:Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
stresstechnisch idd niet handig, je zit iedere minuut op je horloge te kijken. Ik denk dat het qua tijd allemaal best haalbaar is aangezien je meteen naar de security kan Je zou dan nog ongeveer 40 minuten hebben. En volgens mij gaat de balie van bijvoorbeeld Ryanair ook 40 minuten voor vertrektijd dicht.quote:Op maandag 8 september 2008 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dit is te krap gepland.
Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.
Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.
Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.
(Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).
wtf, dat Google kende ik helemaal nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:36 schreef jmac het volgende:
Google is je vriend ook als je een beetje moeite wil doen: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGIH,GGIH:2007-02,GGIH:nl&q=open+vliegticket
dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:37 schreef static het volgende:
Open tickets - voorzover mogelijk - zijn razend duur.
Koop een Full-fare ticket, daarmee kun je de data wijzigen, tot op welke hoogte wat betreft tijden en data hangt een beetje af van welke maatschappij en het kost je wel geld als je wijzigtquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:41 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wtf, dat Google kende ik helemaal niet![]()
natuurlijk al gezocht, maar kan niets vinden waar ik verder mee kan
[..]
dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef ruud_fr het volgende:
hallo mensen,
ik heb een vraag over vliegtickets:
eind oktober vertrek ik voor ongeveer een half jaar naar Azië, ik ga nu mijn ticket(s) boeken![]()
ik wil van Schiphol naar Hong Kong vliegen en terug van Singapore naar Schiphol (tussen Hong Kong en Singapore reis ik met trein/bus)
nu is de datum dat ik terug kom niet bekend, dat bepaal ik pas daar tegen die tijd
is het mogelijk om een open ticket te boeken? dat ik bijvoorbeeld een paar weken van tevoren aangeef wanneer ik wil vertrekken?
of kan ik beter 2x een enkele reis boeken? lijkt mij duurder...
iemand die mij kan helpen?
Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:25 schreef Honeymooner het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de 'kenners' onder ons. Ik had nooit vliegangst totdat ik vorig jaar in Amerika een vlucht had van LA naar Vegas, we stegen normaal op richting zee (ik dacht nog: als we nu neerstorten is het tenminste in zee) en we maakten een scherpe bocht. Allemaal nog wel normaal denk ik zo. Vervolgens ging ineens de airco uit en kwam er zo'n warme luchtstroom op je af.. De purser riep iets om als: bla bla bla it's not safe for us to fly bla bla. Ik kon het niet goed verstaan doordat iedereen erg rumoerig was. Gevolg was dat ik daar zo'n 10 minuten in doodsangst heb doorgebracht, niet wetende wat er ging komen en ik wist zeker dat we zouden crashen. Maar ineens 10 minuten later was het: ladies and gentlemen, welcome aboard, enjoy your flight to Las Vegas.. Geen uitleg verder, niets..
Sindsdien ben ik totaal gefocussed op alles wat er gebeurt in een vliegtuig en word ik al bang van het minste geluidje.. Puur omdat ik dus nooit geweten heb wat er nou precies aan de hand was.. Weet iemand hier in wat voor gevallen de airco er mee kapt? Gebeurt dat wel vaker? Kost het veel energie die ze misschien ergens anders voor nodig hadden ofzo?
Amerikanen zonder airco is ongeveer hetzelfde als een Italiaan zonder mamaquote:Op donderdag 11 september 2008 22:45 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.
Het gebeurt ook wel es dat de airco het tijdeliijk niet doet omdat er dan wat bekabeling aan het doorbranden is. Laatst nog op discovery. 200 doden.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:17 schreef Honeymooner het volgende:
Hmm oke, dat stelt me wel weer enigszins gerust. Ik vind het ook heel aanstellerig van mezelf, maar ben gewoon echt bang sindsdien in vliegtuigen..
Naja, thanks voor het antwoord iig!
Dat is ook geen goeie maatstaf, want de meeste stewardessen hebben ook geen flauw idee wat er in de cockpit gebeurd.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
Stewardessenquote:Op vrijdag 12 september 2008 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
En al hadden ze dat wel, dan nog is het geen betrouwbare manier om de ernst van een situatie in te schatten. Ze zullen vast eerder proberen de rust te bewaren dan paniek uit te laten breken. En als iemand zelf in paniek raakt, gaat'ie zeker geen anderen tot rust en kalmte kunnen manen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:10 schreef Alternate het volgende:
[..]
Dat is ook geen goeie maatstaf, want de meeste stewardessen hebben ook geen flauw idee wat er in de cockpit gebeurd.
Volgens mij zijn de afmetingen overal vrijwel gelijk. Je hebt ook vaker op vliegvelden van die dingen waar je kunt kijken of je tas te groot is. Als de tas daarin past heb je geen probleem.quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:19 schreef Klonk het volgende:
Even een vraagje namens mijn vriendin die maandag het luchtruim kiest in dit toestel, zijn de afmetingen van de plek waar je je handbagage kwijt kunt even groot als in wat grotere vliegtuigen (A319 e.d. ?)
http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/159253/quote:the CRJ700/900 can only fit a smaller 22"x15"x9" one.
dan ken je mijn vriendin nog nietquote:Op zaterdag 20 september 2008 13:22 schreef DutchTrain het volgende:
Bij vluchten in dit soort toestellen, geef je vaak je handbagage bij het vliegtuig af en stoppen ze het in het ruim. Bij aankomst krijg je het dan direct uit het ruim en hoef je niet te wachten tot het bagagewagentje toevallig eens een rondje heeft gemaakt langs het vliegtuig dat ergens ver weg op een parkeerplek staat.
Er zijn vrijwel geen vluchten langer dan 2 uur met dit toestel, dus je kan best even zonder twee nieuwe outfits, drie overlevingspakketten en een kuub water.
Wanneer je geen terugreisdatum weet, kun je het beste een enkeltje bij EasyJet of BMI boeken. Voor de terugreis bekijk je dan of enkeltjes niet te duur zijn, en zo ja, neem je de Eurostar naar Brussel. Waarschijnlijk kun je in London ook wel een treinticket naar Amsterdam kopen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:58 schreef SaskiaR het volgende:
Bestaan er open-return vliegtickets? Ik moet de 29e naar Londen, maar ik weet nog niet wanneer ik terug wil, en enkele reizen zijn idioot duur. Of zijn er andere manieren om een goedkoop ticket te krijgen als ik geen terugreisdatum weet?
toch liever van te voren even vragen voordat ik daar aankom op schiphol en ik dat ding regelrecht in de prullenbak mag gooienquote:Op maandag 22 september 2008 16:47 schreef Palomar het volgende:
Laatst met Easyjet naar UK (en terug) had ik die gewoon in mn handbagage. Zie ook niet in waarom het niet zou mogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |