Veel plezierquote:Op maandag 18 augustus 2008 01:00 schreef Bananenman het volgende:
Nee. Maar jij blijkbaar wel. Maak ons blij, zou ik zeggen.
dus retour boeken en alleen heenreis gebruiken en niet op komen dagen voor terug vlucht...quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderopquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:07 schreef Fogel het volgende:
Alleen bij de security check even het zakje met vloeistoffen eruit en laten zien, daarna gewoon weer de tas in.
Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanksquote:Alleen als je heel vroeg (voor 11u) of heel laat aankomt (na 22u) heeft het nut om het hotel wat te laten weten. Sommige (vooral goedkope) hotels zijn niet 24u per dag bemand aan de receptie. Dat is iets wat in de bevestiging zou moeten staan.
Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Light het volgende:
[..]
Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderop![]()
[..]
Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanks
Ik blijf binnen Europa. En al die vloeistoffen heb ik al wel in een apart zakje zitten, dat kan ik natuurlijk gewoon uit de tas halen als ze erom vragen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.
Langer dan 30 dagen verblijf is bij de KLM ook in een hoger tariefquote:Op maandag 18 augustus 2008 10:01 schreef Dynia het volgende:
[..]
Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.
naar Rusland is het net zo erg...(Aeroflot) daar houden ze zelfs rekening met de lengte van het verblijf in Rusland...ook zo iets raars..
Dat is waar.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:26 schreef Light het volgende:
Ik vind dat hele gedoe over die vloeistoffen eigenlijk maar grote onzin. Maar daar zijn ze bij de beveiliging vast niet zo van onder de indruk. En los in de tas kan vast, maar als 't nu al in een zakje zit in het ook niet logisch om alles daar weer uit te halen.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
dan hoef je je nergens zorgen over te maken, kun je zelfs los in je tas doen waarschijnlijk. Ik heb op de terugweg vanaf Praag zelfs zonnebrand van 200 ml mee kunnen smokkelen
maargoed, beter het zekere voor het onzekere nemen
Nee, dit staat in de e-mail: Wij verwijzen u naar de balie van de luchtvaartmaatschappij om uw e-ticketquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef Fogel het volgende:
Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
De tijd in de dienstregeling en op je ticket is altijd wat ruimer. De piloot roept altijd de tijd om dat het toestel in de lucht is, de tijden op je ticket zijn meestal de 'blocktimes' ofwel van het moment dat het vliegtuig in beweging komt, tot het weer stilstaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:25 schreef Light het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
Jij wilt naar Emirates van Dusseldorf naar New York? Dan zullen de kosten ongetwijfeld heel hoog zijn om te ontmoedigen dat je deze route kiest.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
KLM heeft zover ik weet nooit verboden om Nederlanders vanaf Duitsland via Nederland ergens heen te vliegen. Wat de KLM daarintegen wel tegenwerkt is dat mensen in Duitsland boeken en de vlucht van Duitsland naar Nederland niet gebruiken (dan annuleren ze gewoon de rest van je reis omdat je bij de eerste plek niet op bent komen dagen).quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:04 schreef ozzietukker het volgende:
Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
Van Weeze naar Dusseldorf kan misschien wel met een bus van Ryanair. Daarvoor zou je op de website van weeze airport moeten kijken. Ik zou dat alleen doen als je echt geen geld hebt voor een hotel of hostel in Dusseldorf. (kijk daarvoor bijvoorbeeld op hostelworld.com).quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:15 schreef tulipan het volgende:
Hoi Dutch Train,
Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ikquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
11 maanden vooruit zijn bij de meeste maatschappijen inderdaad de tarievenstructuren nog niet bekend omdat ze nog data aan het verzamelen zijn voor welke prijs ze de stoelen moeten verkopen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:48 schreef titanio het volgende:
[..]
Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:10 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
(ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)
Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...
Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
Bedankt voor de tip, maar ook bij ATP krijg ik 3117¤ als prijs voor economy (wat dezelfde prijs is als business, ze hebben blijkbaar 4 enkeltjes gerekend). Beetje te gortig, zelfs als de baas de rekening krijgt...quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:38 schreef static het volgende:
atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:47 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
Vaag. Ik probeerde nog even wat verder, Trondheim - Schiphol en Schiphol - Stavanger lukken wel maar 'k was even vergeten dat er ook nog een stukje Stavanger - Trondheim in zal moeten. Neem tenminste aan dat je ook weer naar huis wilt uiteindelijk. Dan lukt het wel, maar de prijs van bijna NOK 24.500 is wat boven budget als ik je vorige post goed begrijpquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:25 schreef Fogel het volgende:
Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...
@Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.quote:Op maandag 1 september 2008 16:49 schreef Alternate het volgende:
[..]
40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar de vraag is of je zin hebt in al die stress en het (grote) risico op de volgende vlucht missen. Bij een Europa vlucht is dat meestal niet zo'n enorme ramp, maar bij een ICA vlucht in de zomerperiode ben je zowieso een dag van je vakantie kwijt en moet je maar hopen dat er op de volgende vlucht nog plek is.quote:Op maandag 1 september 2008 22:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
Barcelona specifiek weet ik niet, maar in het algemeen:quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:09 schreef Relin het volgende:
Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |