abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60913699
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
  maandag 18 augustus 2008 @ 01:42:06 #102
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_60914231
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:00 schreef Bananenman het volgende:
Nee. Maar jij blijkbaar wel. Maak ons blij, zou ik zeggen.
Veel plezier
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_60916479
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
dus retour boeken en alleen heenreis gebruiken en niet op komen dagen voor terug vlucht...
pi_60916995
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.

naar Rusland is het net zo erg...(Aeroflot) daar houden ze zelfs rekening met de lengte van het verblijf in Rusland...ook zo iets raars..
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 11:06:13 #105
45833 crew  Fogel
pi_60918341
Weet je wat nog leuker is? Jeg kan meestal vanaf Dusesldorf (of andere Duitse luchthaven) naar Amsterdam vliegen, daar in hetzelfde vliegtuig stappen, met hetzelfde vliegtuig terug naar Amsterdam en daar overstappen om verder naar Dusseldorf te vliegen, voor minder dan de prijs voor alleen de vlucht van Amsterdam naar je bestemming.
Kijk voor de gein maar eens bij www.klm.de voor de data die je wil kiezen (als je een Duits vliegveld vanaf www.klm.nl probeert te boeken, krijg je hogere tarieven dan via klm.de ...)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_60920520
kijk eens op expedia.nl en dan vertrek vanuit dusseldorf! ik vind 900 euro wel erg veel geld voor een retourtje LA! 2 jaar geleden betaalde ik net 500 euro vanauit dusseldorf!
pi_60935881
Nog een vraagje voor ik morgen richting het vliegveld ga. Ik weet dat ik maar een klein beetje aan vloeistoffen mee mag nemen en dat het nog apart verpakt moet zijn ook. Maar op welk(e) moment(en) moet ik dat zakje met de vloeistoffen gescheiden van m'n handbagage aanbieden? Is dat alleen bij de beveiliging, of zijn ze al zo wantrouwend dat je de hele tijd dat zakje in de hand moet houden?
pi_60936087
Oh, en is het handig om het hotel op de hoogte te bregen van de verwachte aankomsttijd? Ik heb hotel en vlucht afzonderlijk geboekt, niet via een reisbureau ofzo.
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 22:07:43 #109
45833 crew  Fogel
pi_60936231
Alleen bij de security check even het zakje met vloeistoffen eruit en laten zien, daarna gewoon weer de tas in.

Alleen als je heel vroeg (voor 11u) of heel laat aankomt (na 22u) heeft het nut om het hotel wat te laten weten. Sommige (vooral goedkope) hotels zijn niet 24u per dag bemand aan de receptie. Dat is iets wat in de bevestiging zou moeten staan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_60936684
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:07 schreef Fogel het volgende:
Alleen bij de security check even het zakje met vloeistoffen eruit en laten zien, daarna gewoon weer de tas in.
Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderop
quote:
Alleen als je heel vroeg (voor 11u) of heel laat aankomt (na 22u) heeft het nut om het hotel wat te laten weten. Sommige (vooral goedkope) hotels zijn niet 24u per dag bemand aan de receptie. Dat is iets wat in de bevestiging zou moeten staan.
Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanks
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:51:16 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_60937554
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Light het volgende:

[..]

Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderop
[..]

Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanks
Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.
pi_60938016
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.
Ik blijf binnen Europa. En al die vloeistoffen heb ik al wel in een apart zakje zitten, dat kan ik natuurlijk gewoon uit de tas halen als ze erom vragen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:14:48 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_60938285
dan hoef je je nergens zorgen over te maken, kun je zelfs los in je tas doen waarschijnlijk. Ik heb op de terugweg vanaf Praag zelfs zonnebrand van 200 ml mee kunnen smokkelen

maargoed, beter het zekere voor het onzekere nemen
pi_60938614
Ik vind dat hele gedoe over die vloeistoffen eigenlijk maar grote onzin. Maar daar zijn ze bij de beveiliging vast niet zo van onder de indruk. En los in de tas kan vast, maar als 't nu al in een zakje zit in het ook niet logisch om alles daar weer uit te halen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:52:01 #115
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60940673
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 10:01 schreef Dynia het volgende:

[..]

Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.

naar Rusland is het net zo erg...(Aeroflot) daar houden ze zelfs rekening met de lengte van het verblijf in Rusland...ook zo iets raars..
Langer dan 30 dagen verblijf is bij de KLM ook in een hoger tarief
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:28:34 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_60943361
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:26 schreef Light het volgende:
Ik vind dat hele gedoe over die vloeistoffen eigenlijk maar grote onzin. Maar daar zijn ze bij de beveiliging vast niet zo van onder de indruk. En los in de tas kan vast, maar als 't nu al in een zakje zit in het ook niet logisch om alles daar weer uit te halen.
Dat is waar.

En ik vind het hele vloeistoffen-gedoe ook enorme onzin. Kost een berg geld extra aan beveiliging voor een marginale toename van de veiligheid
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:34:35 #117
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60962919
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
dan hoef je je nergens zorgen over te maken, kun je zelfs los in je tas doen waarschijnlijk. Ik heb op de terugweg vanaf Praag zelfs zonnebrand van 200 ml mee kunnen smokkelen

maargoed, beter het zekere voor het onzekere nemen
Mijn ervaring is inderdaad dat op veel luchthavens het gewoon in de tas kan blijven, de secutiymedewerkers zullen het over het algemeen wel opmerken maar een inschatting maken of het binnen de limiet past. (Bij twijfel kunnen ze besluiten om het nader te bekijken).

Ik weet dat er door de securitymedewerkers nu wat meer wordt gefixeerd op andere zaken, en terecht, want de vloeistofregel is nutteloos, je moet niet de inhoud beperken, je moet door een scan kunnen zien OF het een gevaarlijke vloeistof is, want vele kleine verpakkingen maken ook weer een grote.
Ze zijn er mee bezig om de regel af te schaffen, maar het probleem is dat er dan een paar mensen door het stof moeten gaan en moeten toegeven dat de regel nutteloos was, en dat zie ik dan weer niet zo snel gebeuren, en gezien de positie waarin zij zitten kan het nog wel even van kracht blijven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_60963148
Ja triest inderdaad
pi_61089096
Op Schiphol letten ze volgens mij idd niet zo op vloeistoffen, maar toen we gisteren in London Stansted door de security liepen gingen alle alarmbellen af vanwege een klein flesje (<100ml) after shave in mn toilettas Overigens bleven die security-lui wel vriendelijk en was het goed nadat ze ernaar hebben gekeken. In de VS zou je denk ik direct mee worden genomen naar een aparte ruimte ofzo... Zou er dus wel mee bliven oppassen.

Die vloeistoffenregeling is verder wel dikke onzin idd en ook erg hinderlijk voor mensen die met alleen handbagage reizen.. En het sluit nog steeds niet alles uit, want ik heb altijd een flesje astma-medicijn (zo'n inhalator, soort spray) in mn tas en dat kan net zo goed een busje pepperspray of ernstig zenuwgas oid zijn. Nog nooit wat van gehoord.
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:00:47 #120
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_61089513
In de UK zijn ze inderdaad ontzettend paranoia. Laatst hebben ze in Leeds bij een collega haar crew maaltijd afgepakt, omdat hij gedeeltelijk ontdooid was en de jus nu dus vloeibaar geworden was
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:13:57 #121
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_61149873
Even een vraagje.
Over anderhalve week vliegen we naar Albany met Delta. Intussen hebben we vier wijzigingen in het ticket gehad. In de standaard e-mail staat dat we deze moet synchroniseren met het nieuwe schema.

Maarrr we hebben een e-ticket. Dat hoeft dan toch niet? Vanwege deze redenen hebben ze toch het hele e-ticket in leven geroepen?

  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:18:13 #122
45833 crew  Fogel
pi_61150023
Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61150263
Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:27:56 #124
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_61150395
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef Fogel het volgende:
Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
Nee, dit staat in de e-mail: Wij verwijzen u naar de balie van de luchtvaartmaatschappij om uw e-ticket
te laten synchroniseren met de boeking.

Ik heb inderdaad ook op de checkmytrip site gekeken, maar daar staat alleen ' confirmed'.
Ik reken erop dat ik maar naar de Delta balie moet gaan. Die Amerikaanse maatschappijen doen sowieso al overdreven moeilijk
pi_61152552
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:25 schreef Light het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
De tijd in de dienstregeling en op je ticket is altijd wat ruimer. De piloot roept altijd de tijd om dat het toestel in de lucht is, de tijden op je ticket zijn meestal de 'blocktimes' ofwel van het moment dat het vliegtuig in beweging komt, tot het weer stilstaat.
pi_61196299
Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 16:48:29 #127
45833 crew  Fogel
pi_61196515
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61196668
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:04:22 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61198126
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Jij wilt naar Emirates van Dusseldorf naar New York? Dan zullen de kosten ongetwijfeld heel hoog zijn om te ontmoedigen dat je deze route kiest.
Dubai ligt namelijk niet echt op de route Dusseldorf - New York.... (Niet echt op de route is nog zwak uitgedrukt).

Emirates moet je gebruiken vanaf Dusseldorf naar Aziatische bestemmingen, dan zijn ze vaak voordelig geprijsd in de economy klasse.

Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 18:45:29 #130
45833 crew  Fogel
pi_61199463
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:04 schreef ozzietukker het volgende:

Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
KLM heeft zover ik weet nooit verboden om Nederlanders vanaf Duitsland via Nederland ergens heen te vliegen. Wat de KLM daarintegen wel tegenwerkt is dat mensen in Duitsland boeken en de vlucht van Duitsland naar Nederland niet gebruiken (dan annuleren ze gewoon de rest van je reis omdat je bij de eerste plek niet op bent komen dagen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61206693
Hoi Dutch Train,
Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
pi_61206781
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:15 schreef tulipan het volgende:
Hoi Dutch Train,
Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
Van Weeze naar Dusseldorf kan misschien wel met een bus van Ryanair. Daarvoor zou je op de website van weeze airport moeten kijken. Ik zou dat alleen doen als je echt geen geld hebt voor een hotel of hostel in Dusseldorf. (kijk daarvoor bijvoorbeeld op hostelworld.com).

Misschien komt www.eurolines.nl nog op een voor jou gunstig tijdstip aan?
pi_61213039
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_61230220
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:47 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:52:22 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61230354
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:48 schreef titanio het volgende:

[..]

Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
11 maanden vooruit zijn bij de meeste maatschappijen inderdaad de tarievenstructuren nog niet bekend omdat ze nog data aan het verzamelen zijn voor welke prijs ze de stoelen moeten verkopen.
Ikzelf zou best 11 maanden vooruit vluchten kunnen boeken, ik heb een aantal dingen waar ik elk jaar naar toe moet, en de datum hiervan is altijd hetzelfde.

In het geval van Emirates zijn de tarieven zo duur omdat het geen logische weg is via Dusseldorf - Dubai - New York, vandaar dat ze daar geen goedkope economy stoelen beschikbaar hebben op deze route. Op de route Dusseldorf - Dubai en Dubai - New York, als je ze apart zou boeken zijn wel goedkopere tarieven beschikbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:10:33 #136
45833 crew  Fogel
pi_61230902
Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
(ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)

Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...

Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:38:55 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61231908
atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61232240
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:10 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
(ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)

Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...

Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:57:24 #139
45833 crew  Fogel
pi_61232587
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:38 schreef static het volgende:
atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
Bedankt voor de tip, maar ook bij ATP krijg ik 3117¤ als prijs voor economy (wat dezelfde prijs is als business, ze hebben blijkbaar 4 enkeltjes gerekend). Beetje te gortig, zelfs als de baas de rekening krijgt...

Twee losse retourjes kosten 280 + 375 = 655¤. Dat is een prijs waar nog mee te leven valt en dat dit niet als 1 ticket voor die prijs te regelen valt is ook raar (maar OK, van Noorwegen via Nederland naar Noorwegen vliegen zullen vast niet veel mensen doen en de aanname van de KLM zal wel zijn dat degene die zo'n speciale interesses ast wel flink kunnen en willen dokken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:01:52 #140
45833 crew  Fogel
pi_61232733
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:47 schreef Light het volgende:

[..]

Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:07:11 #141
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61232926
Welke datum?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61233334
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
Vaag. Ik probeerde nog even wat verder, Trondheim - Schiphol en Schiphol - Stavanger lukken wel maar 'k was even vergeten dat er ook nog een stukje Stavanger - Trondheim in zal moeten. Neem tenminste aan dat je ook weer naar huis wilt uiteindelijk. Dan lukt het wel, maar de prijs van bijna NOK 24.500 is wat boven budget als ik je vorige post goed begrijp
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:25:15 #143
45833 crew  Fogel
pi_61233563
Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...

@Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61234205
Is het een idee om Trondheim - Amsterdam en Amsterdam - Stavanger met KLM te vliegen, en dan Stavanger - Trondheim met SAS? Als ik die eerste twee vluchten in september zet krijg ik een prijs van NOK 8591 (via klm.no, in november krijg ik ook een foutmelding). De SAS-vlucht via atp.nl komt op zo'n 177 euro. En het scheelt ook dat je niet over Amsterdam hoeft dan, ben je eerder thuis.

Ow, die KLM-tarieven zijn op basis van Economy (Flexible). Goedkoper krijg ik ze niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Light op 29-08-2008 22:47:58 ]
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:53:50 #145
45833 crew  Fogel
pi_61234529
Inderdaad ook een optie, Light.

Ik herinner me opeens dat ik volgens mijn reisverzekering maar 2 uur overstaptijd hoef te berekenen, zelfs al zijn het twee verschillende maatschappijen. Ik kan dus gewoon twee losse retourtjes kopen, ervoor zorgen dat ik minimaal 2u de tijd heb op schiphol en mocht dat niet lukken, dan betaald de verzekering het laatste deel van mijn terugreis
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61295732
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:25 schreef Fogel het volgende:
Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...

@Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 22:30:10 #147
45833 crew  Fogel
pi_61307005
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:49 schreef Alternate het volgende:

[..]

40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61320404
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar de vraag is of je zin hebt in al die stress en het (grote) risico op de volgende vlucht missen. Bij een Europa vlucht is dat meestal niet zo'n enorme ramp, maar bij een ICA vlucht in de zomerperiode ben je zowieso een dag van je vakantie kwijt en moet je maar hopen dat er op de volgende vlucht nog plek is.
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:09:30 #149
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_61332993
Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 22:14:13 #150
45833 crew  Fogel
pi_61333141
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:09 schreef Relin het volgende:
Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
Barcelona specifiek weet ik niet, maar in het algemeen:
Achter de balies bij de gates vind je gegarandeerd stopcontacten (uiteraard wel naar een onbemande balie gaan), maar het beveiligingspersoneel vind dat meestal niet zo grappig.
In bars en restaurants kan je ook kans hebben om ergens een stopcontact te vinden (en daar heb ik nog nooit commentaar op gehad).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')