Ja kan, je moet dan wel bij de transitbalie inchecken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:40 schreef LGOPEN het volgende:
Ik heb binnenkort een vlucht richting de VS, maar moet eerst overstappen in Londen. Normaal gesproken moet je minimaal 2 uur van te voren inchecken (volgens mij zelfs 3) als je vanaf Amsterdam rechtstreeks naar de VS vliegt. Hoe zit dat als je eerst naar een Europese luchthaven vliegt? Kun je dan 1 uur van te voren nog inchecken?
geen printer. Dus ik moet sowieso langs een balie. Maar 1.5 uur is ruim voldoende dan toch?quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:51 schreef -moppie- het volgende:
Waarom check je niet gewoon online in?
quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:53 schreef MIster911 het volgende:
Ja kan, je moet dan wel bij de transitbalie inchecken.
Langsgaan bij een bekende die wel een printer heeft?quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:55 schreef LGOPEN het volgende:
[..]
geen printer. Dus ik moet sowieso langs een balie. Maar 1.5 uur is ruim voldoende dan toch?
Met welke vlucht je meekan is altijd maar afwachten. Maar aangezien het een codeshare is, gaan ze in ieder geval moeite voor je doen en krijg je een andere vlucht aangeboden. Kostenloos. Als ze moeilijk gaan doen, moet jij nog moeilijker gaan doen. Wordt het pas de volgende dag dat je kan, moeten ze een hotel regelen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:03 schreef jasssy79 het volgende:
Bedankt voor je antwoord, Het is een code share vlucht met een vluchtnummer van Air Canada maar wordt uitgevoerd door lufthansa. allebei de vluchten. Dus dan kan je neem ik aan zowel met een volgende vlucht van Air Canada als met Lufthansa mee?
In London natuurlijk, wel opletten in welke terminal je aankomt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar kom je niet eens als je op Schiphol instapt.
Ryanair haalt een groot deel van zijn inkomsten uit de online verkopen, en mensen die vliegen besteden toch vaak wat aan boord.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:33 schreef JTB85 het volgende:
Hoe kan het dat ryanair tickets gratis tickets aanbiedt? En wat zijn de redenen daarvan?
Nee, geen probleem. Bij de paspoortcontrole sowieso al niet want daar kijken ze alleen of je paspoort geldig is en of jij het bent. Die controleren verder niets(op je ticket staat je paspoortnummer ook niet trouwens, dus vergelijken wordt lastig)quote:Op donderdag 25 september 2008 18:21 schreef jasssy79 het volgende:
Bij het boeken van een reis wordt naar het paspoortnummer gevraagd. Maar wat gebeurt het als voor het vertrek je paspoort vernieuwt en een nieuwe krijgt met een ander nummer. Word je dan geweigerd bij de incheckbalie waar je paspoort moet laten scannen omdat die een ander nummer heeft? Of krijg je bij paspoortcontrole problemen?
Misschien dat je je nieuwe nummer moet doorgeven aan de reisorganisatie die het dan veranderd in je reservering?
Nee mijn waarde. Zo werkt het niet in de luchtvaart industrie. Het gebeurt mij ook wel eens dat ik een ticket AMS-GRU bij KLM boek voor 1600 euro en dan twee weken vóór vertrek zie dat er ineens weer tickets in een goedkopere boekingsklasse (U of V) worden aangeboden voor rond de duizend euro. That's all in the game!quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:58 schreef runaway het volgende:
Ik heb maandag een ticket geboekt bij ryanair en zie dat het nu 30 euro goedkoper is.
Kan ik geld terugvragen?
Wat maakt jou dat nu uit waar je koffer uithangt. Koop gewoon wat je nodig hebt, laat iedereen weten dat je je koffer kwijt bent, en wat de reisverzekering niet dekt, claim je tot de laatse cent bij je baas. Je was toch voor hem ook op stap? Moet je gewoon relaxed over doen anders schiet je constant in de stress wanneer jouw koffer niet als eerste op de belt komt. En als je zo gehecht bent aan persoonlijke eigendommen, neem je ze mee in je handbagage of laat ze thuis.quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:00 schreef LuckyLoek het volgende:
Tuurlijk kan je gewoon even iets gaan kopen en wordt dat via de verzekering verhaald, dat is het probleem ook niet. Normaal gesproken zitten er nogal wat spullen in je koffer die je gewoon nodig hebt (denk ook aan nette kleding ivm werk). Daarnaast is het gewoon niet zo erg relax dat je persoonlijke eigendommen ergens ter wereld liggen en ze er dus alles mee kunnen doen wat ze willen
de onderste gaat het worden denk ik:quote:Op woensdag 10 september 2008 19:56 schreef ruud_fr het volgende:
bedankt voor de reacties
ik ga eens kijken wat voor mij het beste is
thanksquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:42 schreef Jaguarized het volgende:
AMS-HKG en SIN-AMS via ZRH met Swiss is goedkoper: 957 euro.
of
DUS-HKG en SIN-DUS via LHR met British Airways: 974 euro.
Legenda
AMS: Amsterdam
HKG: Hongkong
ZRH: Zurich
SIN: Singapore
LHR: London Heathrow
DUS: Dusseldorf
Dat ligt eraan. Soms wordt het direct doorgevoerd, soms moet je het zelf oppikken en nog een keer bij een douanepunt afgeven(dat is ook letterlijk alleen maar afgeven, verder niets).quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:54 schreef axz0l het volgende:
Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
Ik vlieg eerst vanaf Amsterdam naar Frankfurt (beetje onduidelijk sorry); alleen ik check online in.......quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Soms wordt het direct doorgevoerd, soms moet je het zelf oppikken en nog een keer bij een douanepunt afgeven(dat is ook letterlijk alleen maar afgeven, verder niets).
Ze kunnen je dat aan de incheckbalie in Frankfurt vertellen
Als je electronsch incheckt moet je nog steeds langs de baliejuffrouw om je bagage af te leveren. Dan kan ze je het zo vertellen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:12 schreef axz0l het volgende:
[..]
Ik vlieg eerst vanaf Amsterdam naar Frankfurt (beetje onduidelijk sorry); alleen ik check online in.......
Nee dat hoeft niet. Je checkt ze 1x in en gaan dan met al je vluchten mee naar je eindbestemming. Waar vlieg je trouwens heen nadat je weggaat uit Vancouver?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:54 schreef axz0l het volgende:
Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
Naar Kelowna...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:10 schreef tevebe het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet. Je checkt ze 1x in en gaan dan met al je vluchten mee naar je eindbestemming. Waar vlieg je trouwens heen nadat je weggaat uit Vancouver?
Enige nummers die ik kan vinden zijn vluchtnummers, reserveringsnuummer en factuurnummer?? Of ik moet er heeel erg overheen lezen?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:40 schreef -moppie- het volgende:
Je e-ticket heeft altijd een nummer en daarmee kun je online inchecken!
Bij KLM begint dit nummer altijd met 074.... bij Czech Airlines weet ik het niet!
Vind het raar, boek voor mijn werk verschillende reizen met verschillende maatschappijen en tot nu toe heeft ieder e-ticket een nummer gehad. Misschien voor de zekerheid nog even bellen met D-reizen?!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:42 schreef Europees het volgende:
[..]
Enige nummers die ik kan vinden zijn vluchtnummers, reserveringsnuummer en factuurnummer?? Of ik moet er heeel erg overheen lezen?
Studerenquote:
Ja vorig jaar zomer. Ik heb zelf een jaar in Canada gewoondquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:08 schreef axz0l het volgende:
[..]
Studeren![]()
Maar aangezien het big white skiresort zo'n 15 minuutjes bij me vandaan zit zal ik daar zeker een aantal keer per week te vinden zijn ja![]()
Ben je er ook geweest?
Als het goed is, mag je vanaf de Londonse luchthavens weer 2 stuks handbagage meenemen (vanaf andere Engelse luchthavens nog niet), maar je kan je trolley ook gewoon inchecken, scheelt wat gesleep en op Rotterdam heb je 'm binnen vijf minuten terug.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:25 schreef LordLynx het volgende:
Weet iemand toevallig wat het handbagagebeleid is van VLM van London City naar Rotterdam? Ik vlieg hier over 2 weken mee en op de heenweg neem ik mijn gewone (cabinsize) trolley mee maar ik wil in london een mooie aktetas/businesstrolley kopen, mag ik deze terug dan ook gewoon meenemen of moet ik er 1 inchecken?
Minimaal 10 zelfs, uit ervaring.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:27 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij is dat allang bekend en doen ze dat al minimaal 2 jaar zo.
Nog afgezien van het verslaafde, ik vind het altijd wel lekker om even buiten een frisse neus te halenquote:Op zondag 19 oktober 2008 11:34 schreef Fogel het volgende:
Dat kan, maar hou rekening met rijen. Het makkelijkste is als je je handbaggage 'aan de binnenkant' in zo'n kluisje doet (maar wel ID en ticket en sigaretten mee naar buiten nemen natuurlijk).
Ik had een tussenlanding in Madrid met 5 uur overstaptijd en ben gewoon even de stad in gegaan, totaal geen probleem.
Vergeet niet dat het andersom ook geldt. Een retour Amsterdam-Frankfurt-New York (met bv. Lufthansa) is vaak goedkoper dan Frankfurt-New York.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:15 schreef Fogel het volgende:
EU claim zegt dat de mensen een geldig ticket hebben, dat klopt niet, want het ticket werd ongeldig op het moment dat ze niet op de eerste luchthaven verschenen.
Als de KLM het wel toe zou staan, zijn ze medeplichtig aan belastingontduiking (vliegtax) en dat kan natuurlijk niet
Zolang de policy van de KLM (hoe irritant ook) niet bij wet verboden is, heb je je gewoon aan de vervoersvoorwaarden te houden. Als alternatief vlieg je met een maatschappij die deze policy niet heeft.
"Ja maar als ik voor de vluchten betaald heb, mag ik toch wel zelf weten of ik er wel of geen gebruik van maak?" Nou nee dus, je krijgt een betere prijs omdat je een pakket koopt. Als je een bv hotelbon hebt verplicht je je tot het eten in het hotel, en daarom mag je goedkoop overnachten. Als je besluit ergens anders te gaan eten, krijg je een rekening van het hotel nagestuurd omdat je je niet aan de voorwaarden gehouden hebt. Mag dat ook niet? (ik weet dat de vergelijking niet 100% op gaat).
En nee ik werk niet voor de KLM en vind het ook onzinnig dat je bijvoorbeeld Dusseldorf-Amsterdam-Trondheim en terug zo'n 100¤ goedkoper is dan dezelfde vlucht Amsterdam-Trondheim-Amsterdam met precies dezelfde vluchten. Maar, zolang je je bij aankoop verplicht om het hele product af te nemen, moet je wat mij betreft achteraf niet gaan zeiken als je geweigerd wordt of een extra rekening toegestuurd krijgt (die policy hebben ze voor mensen die structureel retourtjes boeken en er slechts een enkele reis van gebruiken).
Zoiets?quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:28 schreef axz0l het volgende:
Weet iemand trouwens een website waarop je vliegroutes kan vinden?
Dus als ik van Frankfurt naar Vancouver vlieg, hoe ik hoogstwaarschijnlijk zal vliegen?
Wel interessant om te weten !
Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.quote:
www.schiphol.nl en dan op actuele aankomst en vertrektijden kijken. Maar wanneer je weet om hoe laat ze vertrekt en je de tijdzones kent, kun je het ook wel uitrekenen denk ik zo?quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:27 schreef bremmie het volgende:
Heb even een vraag (hopelijk in het goede topic).
Mijn vriendin komt zondagmorgen terug uit Malawi.
Op haar ticket (en de diverse sites) staat aankomsttijd 4.30u.
Maar nu wordt de klok dit weekend verzet.
Is dit dan zomertijd (oude tijd) of wintertijd (nieuwe tijd)??
De kans is er dan dus dat ik een uur te laat ben (of juist te vroeg).
Hopelijk kan iemand me daarbij helpen.
vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Kan je hier maken: http://gc.kls2.com/
Gewoon de codes van de vliegvelden invullen en op de knop drukken, klaar
Zelfs met de brandstoftoeslag van tegenwoordig?quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:35 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het andersom ook geldt. Een retour Amsterdam-Frankfurt-New York (met bv. Lufthansa) is vaak goedkoper dan Frankfurt-New York.
Is jouw echte naam Hugo van Reijen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
Ad Latjes is er groot mee geworden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
De routes boven de Atlantische Oceaan worden dagelijks bepaald door de aanwezige (zeer krachtige) wind boven de oceaan. Op vluchten naar Noord Amerika heb je altijd wind tegen. Men probeert om de routes zo te leggen, dat je daar zo min mogelijk last van hebt. Vandaar dat het kan zijn dat je de ene keer wat meer noordelijk, en de andere keer een wat meer zuidelijke route hebt.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:37 schreef Palomar het volgende:
[..]
vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:
[ afbeelding ]
Maar in werkelijkheid (kon je tijdens de vlucht zien op je display) ging die iets lager, waardoor je zuidelijker door engeland/ierland ging en bij canada langs de kustlijn ipv. er overheen. Klein verschil op de kaart, maar voor 'wat je uit het raampje ziet' een best groot verschilAl is het wel een redelijk goede indicatie natuurlijk
Dan heb je het ook over heel verschillende reizen en soorten vliegtuigen die je niet met elkaar kan vergelijken. Als je met KLM naar Athene was gevlogen, had je dezelfde kleine stoelen gehad waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:05 schreef Skya het volgende:
Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |