quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:39 schreef Koploperkopper het volgende:
Verkapt Ik-heb-geen-rijbewijs-topic.
Whehehe en dan moet je een week wachten voor een kutpasje te laten maken.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:40 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ben wel aan het lessen en mag over 3 weken afrijden. Moet ik weer naar het gemeentehuis![]()
Bedankt je dat je me eraan herinnerd!
Doen we toch graag!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:40 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ben wel aan het lessen en mag over 3 weken afrijden. Moet ik weer naar het gemeentehuis![]()
Bedankt je dat je me eraan herinnerd!
Echt? Je koopt dat ding toch gewoon?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:44 schreef Viking84 het volgende:
En je moet ook nog eens een boete betalen omdat je je ID hebt gesloopt.
Beetje jammer alleen is, wanneer je paspoort verloopt en jij wilt een nieuwe aanvragen dat je dan ook je verlopen id waarschijnlijk moet inleveren.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:50 schreef GizartFRL het volgende:
Laat die ID pas toch gewoon verlopen.
Je word er heus geen minder mens van hoor.
Mja vreemd inderdaad. Ik heb niet eens een paspoort.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:07 schreef IJsbergsla het volgende:
Heb je een paspoort nodig om je ID te laten verlengen?
Ik ook niet daarom vroeg ik het me ook afquote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:09 schreef Fha het volgende:
[..]
Mja vreemd inderdaad. Ik heb niet eens een paspoort.
Nee, je mag alleen maar 1 identiteitsbewijs te gelijk hebben... dus OF een identiteitskaart of een paspoort, maar niet beiden... dus alle eerdere documenten moet je inleveren. (is trouwens wel leuk dat ik voor mijn identiteitskaart, naast mijn oude paspoort ook nog een oude identiteitskaart moest inleveren waarvan ik het bestaan niet eens meer wist...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:09 schreef Fha het volgende:
[..]
Mja vreemd inderdaad. Ik heb niet eens een paspoort.
Eh, nee! Heb mijne recentelijk verlengd (nadat hij al zes maanden was verlopen:)), heb nog nooit een paspoort gehad. Ging vlekkeloos.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:07 schreef IJsbergsla het volgende:
Heb je een paspoort nodig om je ID te laten verlengen?
Nee dat is volgens mij alleen als je hem bent kwijtgeraakt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:44 schreef Viking84 het volgende:
En je moet ook nog eens een boete betalen omdat je je ID hebt gesloopt.
Nee hoor, in Nederland koop je niets. Je betaald de hoofdprijs voor iets wat eigendom blijft van dit kut land. En als je het kwijt raakt mag je 3 keer zoveel betalenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Echt? Je koopt dat ding toch gewoon?
Oh ja?quote:
Wat dit soort dingen betreft wel ja. Moeilijk doen omdat makkelijk te weinig geld oplevert.quote:
Ik heb hele topic niet eens gelezen, wou alleen ff reageren.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat dit soort dingen betreft wel ja. Moeilijk doen omdat makkelijk te weinig geld op levert.
Verhuis naar België.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:10 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, in Nederland koop je niets. Je betaald de hoofdprijs voor iets wat eigendom blijft van dit kut land. En als je het kwijt raakt mag je 3 keer zoveel betalen
Het is ronduit schandalig dat je bij een gemeente huis niet fatsoenlijk en snel geholpen word (het is overal hetzelfde verhaaltje) en ze zijn zo bureaucratisch als de pest.
Daarbij snap ik niet waarom je je paspoort ook moet hebben terwijl je ID al een geldig legitimatie middel is. Welke raamambtenaar heeft dat bedacht? Achterlijk land is het.
quote:
Ah, dus als je klaagt over Nederland moet je maar gewoon weg?quote:
Identificatieplichtquote:Op woensdag 30 juli 2008 00:35 schreef Heathen. het volgende:
Waarom zou je in het openbaar met een id kaart moeten lopen?
jawel ik het ook. maar volgens mij kun je wel een pasport na je id aanvragen, maar geen id na je paspoort ofzoquote:Op woensdag 30 juli 2008 01:10 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik heb een ID en paspoort. Dat kan dus niet?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:19 schreef DennisMoore het volgende:
Je rijbewijs is helegaar geen officieel identiteitsbewijs.
quote:Een geldig identiteitsbewijs voor de Nederlander is:
Identiteitskaart
Paspoort
Rijbewijs
Wiki zit ernaast, rijbewijs wordt vaak geaccepteerd, maar is geen geldig identificatiebewijs.quote:Op woensdag 30 juli 2008 02:12 schreef Asgard het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Identiteitsbewijs
[..] De identificatieplicht geeft de politie niet de bevoegdheid om u zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren. De politie moet hiervoor een concrete reden hebben, [..]quote:Op woensdag 30 juli 2008 02:12 schreef Asgard het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Identiteitsbewijs
Omdat als je je paspoort verliest, je die 'gezellige stempels van de douane van Les Deuks Alps' dan kwijt bent, ofzo.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:41 schreef Pony-Lover het volgende:
Waarom wil je uberhaupt een ID-kaart als je al een paspoort hebt??
http://www.justitie.nl/im(...)3297_tcm34-74110.pdfquote:Op woensdag 30 juli 2008 02:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wiki zit ernaast, rijbewijs wordt vaak geaccepteerd, maar is geen geldig identificatiebewijs.
Dus of zij weten niet wat ze hebben besloten, of het is intussen alweer veranderd dat een rijbewijs niet mag?quote:De identificatieplicht geldt voor iedereen vanaf 14 jaar. De belangrijkste reden voor
deze leeftijdsgrens ligt in de overwegingen dat de grootste groep van jeugdigen die
in aanraking komt met de politie zich bevindt in de leeftijdscategorie van 15-17 jaar
en dat ook in het buitenland de leeftijdsgrens rond deze leeftijd ligt.
Aan de identificatieplicht kan worden voldaan door het tonen van bestaande erkende
en geldige identiteitsbewijzen zoals het paspoort, het rijbewijs en de Nederlandse
identiteitskaart.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 02:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wiki zit ernaast, rijbewijs wordt vaak geaccepteerd, maar is geen geldig identificatiebewijs.
http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=103984quote:Bij de invoering van de Wet op de uitgebreide identificatieplicht (Kamerstukken II, vergaderjaar 2003-2004, 29 218, nrs. 1-2) is het rijbewijs erkend als algemeen identiteitsbewijs. Gelet echter op het feit dat op het rijbewijs geen nationaliteit staat vermeld, kan het rijbewijs niet in alle gevallen als identiteitsbewijs worden geaccepteerd. Evenmin valt uit het rijbewijs de verblijfsrechtelijke positie van betrokkene af te leiden. Voor die situaties waarvoor behalve de identiteit ook de nationaliteit alsmede de verblijfsrechtelijke positie van belang is, kan het rijbewijs niet worden geaccepteerd. In die gevallen zal ofwel een Nederlands reisdocument of een vreemdelingendocument moeten worden getoond. Zo zal bij eerste indiensttreding of toeleiding naar een arbeidsplaats bij een werkgever een rijbewijs niet voldoende zijn, maar bij controle door de Arbeidsinspectie op de werkvloer wel.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
wat die regen enzo betreft lees eens iets over chemtrails!
Een ID kan je in je portemonnee houden, toch wel handig als je je moet identificerenquote:Op woensdag 30 juli 2008 01:41 schreef Pony-Lover het volgende:
Waarom wil je uberhaupt een ID-kaart als je al een paspoort hebt??
Ik heb ook aleen een paspoort en dat heb ik nooit bij me. Nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:20 schreef MaxC het volgende:
[..]
Een ID kan je in je portemonnee houden, toch wel handig als je je moet identificeren
Zelf ben ik 19 en af en toe wordt er nog wel is gevraagd naar mijn ID als ik sterke drank wil halen. Evenals naar kroegen vanaf 18+ enz.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:52 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik heb ook aleen een paspoort en dat heb ik nooit bij me. Nooit problemen mee gehad.
Gezien je leeftijd is het idd wel handig ja.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:55 schreef MaxC het volgende:
[..]
Zelf ben ik 19 en af en toe wordt er nog wel is gevraagd naar mijn ID als ik sterke drank wil halen. Evenals naar kroegen vanaf 18+ enz.
Bovendien als er bijvoorbeeld een aanrijding vlak voor je gezicht is, waar jij niks mee te maken hebt kan de politie om je ID vragen. Kan je een boete krijgen als je dit niet kan.
Denk dat er genoeg andere mensen zijn die daar een ander verhaal over te vertellen hebben.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:58 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Gezien je leeftijd is het idd wel handig ja.
Mij is vaak genoeg door de politie om mn id gevraagd en het was in de praktijk nooit een probleem dat ik het niet bij me had.
Ik heb een paspoort en een indentiteitsbewijsquote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:17 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Nee, je mag alleen maar 1 identiteitsbewijs te gelijk hebben... dus OF een identiteitskaart of een paspoort, maar niet beiden... dus alle eerdere documenten moet je inleveren. (is trouwens wel leuk dat ik voor mijn identiteitskaart, naast mijn oude paspoort ook nog een oude identiteitskaart moest inleveren waarvan ik het bestaan niet eens meer wist....)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |