abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60437385
Okee okee dit postte ik:
quote:
Mijn grote angst is dat het kind dat ik krijg zwaar gehandicapt blijkt...
Ik wil en kan niet míjn hele leven opofferen voor de zorg ervan...dit klinkt erg egoïstisch, bijna hedonistisch en misschien is het dat ook wel...als je kiest voor een kind moet je immers ook de daaraan klevende risico's aanvaarden.
Schaam me ergens voor deze gedachte...vandaar dat ik hem weghaalde.
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:45:58 #182
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60437386
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:42 schreef k_i_m het volgende:
Waarom vinden jullie barbecuen allemaal zo erg? Je kan toch haske lekkere dingen op dat apparaat leggen? Zalm (of andere vis), stukkies kip, groenten. Kan me niet voorstellen dat dat echt zo erg voor de lijn is .
Is ook onzin. BBQ is de meest slanke manier van bereiden van voer.
En ook sausjes als ketchup of tzaziki van magere yoghurt zijn nooit een dikmaker. Je kunt met dat kreng alle kanten op.
pi_60437408
quote:
Waarom vinden jullie barbecuen allemaal zo erg? Je kan toch haske lekkere dingen op dat apparaat leggen? Zalm (of andere vis), stukkies kip, groenten. Kan me niet voorstellen dat dat echt zo erg voor de lijn is .
Precies. Wat about spiezen maken met gamba's? Duur is het niet, je koopt ze uit de diepvries van Euroshoppert.
Je kan ook groentepakketjes maken, in alufolie. Same met visfilet.
pi_60437415
quote:
Sausjes, broodjes, drankjes, eigenlijk te veel eten!
Zo ging het bij ons thuis altijd met barbecuen, maar de laatste tijd valt het eigenlijk goed mee idd
Het mooi kotsende meisje.
pi_60437439
quote:
Omdat de gemiddelde Nederlander bij wie je eet hamburgers en speklappen op de BBQ gooit? En huzarensalade serveert als bijgerecht? En zestien flesjes remiasaus en pindasaus en stokbrood

Cinnamon, toch denk ik dat dat wel anders voelt als het je eigen kind is... Je groeit daar wel in mee.
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:50:09 #186
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60437451
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:45 schreef cinnamongirl het volgende:
Okee okee dit postte ik:
[..]

Ben je helemaal gek!
Ik heb zelfs de afspraak met mijn vent dat ik alleen aan kids wil beginnen als ik een punctie mag laten doen om op Down te testen.
Ik ben simpelweg niet in staat een gehandicapt kind groot te brengen.
Wij twijfelen zelfs al uberhaupt omdat zijn oom schyzofreen is en aan mijn kant autisme voorkomt. Zit je ook niet op te wachten.

Voor zulke gedachten moet je je niet schamen. Maar je moet er denk ik ook niet te krampachtig mee om gaan, want gelukkig worden er heel veel gezonde kindjes geboren. Hell, zelfs DJMO is het gelukt er normale kids uit te wurmen.
pi_60437510
Ik zou eigenlijk bang zijn dat ik het een kutkind vind en het vreselijk opvoed!
pi_60437536
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik zou eigenlijk bang zijn dat ik het een kutkind vind en het vreselijk opvoed!
Dat heb ik ook, ja
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:55:12 #189
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60437555
quote:
Okee okee dit postte ik:
[..]

Neehoor, dat is het niet. Niemand wil een gehandicapt kind, laten we wel wezen. Ik had ook met mijn wederhelft afgesproken dat als de 20 weken echo helemaal niet goed was en het kind weinig levensverwachting zou hebben we er niet mee door zouden gaan. Klinkt hard, en dat is het ook. Maar gelukkig 9 van de 10 keer niet aan de orde, omdat alles gewoon goed is.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:56:43 #190
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60437587
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:45 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Bij mij was er ook geen tikkende klok, meer een spiraaltje over de datum die eruit moest. Ding eruit..tja wat nu ? Zullen we kijken wat er gebeurt ? Das goed ! Spannend !

*Kp en Manny wilde wel 1 kind in totaal *

1 maand later...zwanger...weer een maand later een echo. HALLELUJA !
"Zijn dat er 2 ? "
"Ja, mevrouw..."
" Is het de echo van de vorige mensen ?"
" Nee."

En nu ben ik dus nog 10 kilo te zwaar....Eerst reep was prima te haggelen vanochtend. Kijk nu al uit naar mijn lunch.

Wel leuk, tweeling
Is je man goed hersteld van de shock?
pi_60437588
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:14 schreef Chicolate het volgende:
Hey maar dat klinkt bekend. Ik denk dat mijn klokje kapot is (ben wel iets jonger, maar moet helemaal niets hebben van kinderen. Zijn leuk om op te passen en geld aan te verdienen, en terug te geven aan de ouders als ze vervelend worden . Vriendlief wil ze niet eens aanraken).
geloof me, daty kan veranderen...ik heb tot 2 jaar geleden geroepen dat ik nooit kinderen wou, en nu ligt er een heel mooi exemplaar boven in dr bedje
quote:
Okee okee dit postte ik:
[..]

niks om je voor te schamen hoor, kan me die angst best voorstellen, t lijkt me niet niks om voor een gehandicapt kindje te moeten zorgen.
Dat heeft gegarandeerd een behoorlijke impact op je leven

BBQ
pi_60437634
Phew, het is dus niet gek om zo te denken.
Het is denk ik wel een taboe: op feestjes en verjaardagen en in OUD zeg je toch niet snel dat je alle tests laat doen die mogelijk zijn om een eventuele handicap aan te tonen, en dat je, als het niet goed is, de zwangerschap zult beëindigen!
pi_60437665
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Neehoor, dat is het niet. Niemand wil een gehandicapt kind, laten we wel wezen. Ik had ook met mijn wederhelft afgesproken dat als de 20 weken echo helemaal niet goed was en het kind weinig levensverwachting zou hebben we er niet mee door zouden gaan. Klinkt hard, en dat is het ook. Maar gelukkig 9 van de 10 keer niet aan de orde, omdat alles gewoon goed is.
Wel wat meer dan 90% zelfs

En toch, SHE, je zegt nu zo makkelijk 'geen kindje met down'... Wij hadden dit weekend SoL met Milou te logeren en, hoe lastig het soms ook is om niet boos op haar te worden omdat ze roekeloos en koppig is, het is wel echt een schattig, grappig, aandoenlijk meiske.
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:05:17 #194
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60437728
SHE was me voor: bbq-en is inderdaad de beste manier om vlees te bereiden. Meestal marineer ik kipfilet in yoghurt met pittige kruiden, maak ik vispakketjes en roosteren we groente. Erbij wat salade, fruit en worstjes en speklapjes voor man en kinderen. Ik word misselijk van speklapjes *ril* Sausjes zijn niet nodig als je het vlees goed kruidt, al heb ik standaard zaziki in huis.
Mijn bbq probleem ligt vooral in de hoeveelheid die ik eet én de alcohol die ik er bij drink. Ik drink namelijk erg graag calvados en whisky.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_60437738
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Wel leuk, tweeling
Is je man goed hersteld van de shock?
Hij wel

Nee hoor, das flauw. Hij doet het onwijs goed.
Helemaal blij met z'n meiden !
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:10:48 #196
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60437813
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wel wat meer dan 90% zelfs

En toch, SHE, je zegt nu zo makkelijk 'geen kindje met down'... Wij hadden dit weekend SoL met Milou te logeren en, hoe lastig het soms ook is om niet boos op haar te worden omdat ze roekeloos en koppig is, het is wel echt een schattig, grappig, aandoenlijk meiske.
Milou is ook lief
Maar SOL is van een ander kaliber dan ik. Ik ben behoorlijk zwak wat dat betreft
Ik bak daar dus niets van.
pi_60437830
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:05 schreef Tinkepink Cinnamongirl het volgende:

Mijn bbq probleem ligt vooral in de hoeveelheid die ik eet én de alcohol die ik er bij drink. Ik drink namelijk erg graag calvados bier, wijn en whisky.
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:12:37 #198
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_60437846
Ik ga vanavond ook bbq-en en ben hier weer op een aantal ideetjes gebracht. Ik wil veel salade (écht salade, niet die smerige huzaren of aardappeltrop), wel stokbrood, vis, kipfilet en ik ga ook een paar paprika's halen om te roosteren.. Ben benieuwd..
Sowieso staat het "de hele avond eten" me tegen. Ik ben gewend om te koken, te eten en half uurtje later weer de afwasmachine in te ruimen. Maar dat moet ik ook maar eens afleren..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_60437892
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:10 schreef SHE het volgende:

[..]

Milou is ook lief
Maar SOL is van een ander kaliber dan ik. Ik ben behoorlijk zwak wat dat betreft
Ik bak daar dus niets van.
Dat dus. Er bestaan Geboren Ouders, deze zijn in het bezit van een sterk ontwikkeld altruïstisch gen. Ik ben niet zo iemand.
pi_60437900
Ik denk niet dat SoL van zichzelf verwachtte dat ze het zo goed zou doen, SHE

Nouk, hele avond eten kan best, ook voor je lijn. Maar (open deur) steeds kleine porties van alles nemen!
pi_60437947
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:21 schreef conleche het volgende:

[..]

En toch herken ik het wel! Hoewel ik wel iets meer dan 10% ben kwijtgeraakt. Door het sporten ben ik afgevallen, dat weet ik zeker. Nu vind ik het geen straf om veel te sporten, maar de dag dat ik bv een blessure krijg, dan vrees ik het ergste!!
Hier nog een!
En bij mij is het niet eens een blessure, ik verander binnenkort van baan en ga dan van 2 uur fietsen per dag, naar meer dan 2 uur in de auto per dag. En ik vrees het ergste voor mijn rondjes rennen in de pauze.
Gelukkig is het een uitermate toffe baan, maar ik moet toch even gaan verzinnen hoe ik mijn gewicht ga beheersen!
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:25:13 #202
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60438061
Hé, OUD zit een paar deuren verderop Maar offtopic - eigen kinderen zijn leuk, ook als je net zo'n ego bent als ik. (Dat is niet te vergelijken met kinderen van anderen, die zijn namelijk over het algemeen niet leuk, uitzonderingen daargelaten). Ik wou ook nooit kinderen, heb ze toch gekregen en ben er toch heel blij mee. Je leven staat op z'n kop, je moet echt veel inleveren (moeilijk!), maar ik ben toch duidelijk gelukkiger dan voordat ik moeder werd. De grootste verandering bij mij is dat ik een stuk aardiger ben geworden.

Ontopic: ik heb net even de kalorien van gisteren geteld, en de schade valt gelukkig mee. Inclusief wijn en raki ongeveer 2521 kalorien. Vandaag een rondje fietsen en de boel is al weer gecompenseerd.
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:29:17 #203
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60438128
Tink, ik heb ook altijd een beetje het idee dat ik op jou lijk. Jouw verhalen hebben ook wel veel geholpen in het nemen van mijn eigen beslissing. Alhoewel ik mijzelf nog steeds blijf verbazen met hoe makkelijk het inleveren van eigen tijd (en slaap) me uiteindelijk afgaat, dat had ik echt niet verwacht!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60438189
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:24 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vond het niet zo heel raar hoor

Fruity, je hebt natuurlijk ganz gelijk, een gezond volkorenbrood kan wel... Maar eigenlijk wil ik perentaart

Eerst maar eens mijn 11-uurtje in elkaar draaien
Het moet natuurlijk dan wel een lekker zoetachtig brood zijn anders blijft je taart-drang bestaan. Doe je er i.p.v. appel wat peer doorheen. GEEN TAART, JE BENT OP DIEET
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:37:46 #205
220609 Nouk84
pi_60438305
Kleine porties is een goed idee, al ben ik dat niet gewend. Van huis uit werd er snel gegeten en dat zit er nog steeds in, helaas...

Verder heb ik gister ook een beetje proberen bij te houden hoeveel calorieen, en dat was niet best. In de zin van, te weinig. Na mijn lunch zat ik op de 600 kcal en toen had ik al een uur stevig doorgefietst. 's Avonds geprobeerd wat meer te eten, maar toen ook 2 uur gefietst (van werk naar een afspraak en van de afspraak weer naar huis). Dus zo'n beetje alles wat ik gegeten heb, was alweer verbrand.

Lijstje van gisteren:
O: 2 kiwi's en glas vergeperste sinasappelsap
T: Aantal napoleon's
L: 2 volkorenbroodje met een salade met balsamicodressing en kipfilet (echt een traktatie voor mij)
T: Misschien nog één of twee napoleons
D: Boerensalade van AH met een extra zakje pittige rauwkorst en zo'n smoothie kiwi/yoghurt van AH, fles 500ml.

Tips/trucs, Op/Aanmerkingen?
pi_60438377
500 ml sap zou best eens 250 kcal kunnen bevatten. Dat is grotendeels/puur suiker. Daarvoor zou je kunnen lunchen.
Ik snap dat het lekker is, maar je kan dan beter de 'hele versie' van het fruit eten, dan zitten er meer vezels etc. in, dat verzadigt meer en je doet er langer over.
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:44:03 #207
220609 Nouk84
pi_60438432
Je hebt helemaal gelijk. Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik zo'n fles dronk (en de laatste want zó geweldig lekker was t niet) en het was meer om op een "gezonde" manier wat extra calorieen en energie binnen te krijgen vanwege het vele fietsen. Ik had voor fruit kunnen kiezen, maar ik had al het eea op en dat fruit wat ik het lekkerste vind, daarvoor had ik geen "gereedschap". Banaan had ik maandag al op, dus dan had het een appel kunnen zijn, maar daar heb ik niet over nagedacht. Ik at niet thuis, dus ik had ook niet alle middelen tot mijn beschikking.
pi_60438461
Betere tussendoortjes eten, Nouk! Een paar napoleons, da's enkel suiker. Liever eet je noten, bijvoorbeeld.
Heb je geen honger als je de hele ochtend moet doorkomen op twee kiwi's en een sapje?
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:52:05 #209
220609 Nouk84
pi_60438577
Nee, eigenlijk niet.
Maar ik moet zeggen, ik kan van tussendoortjes nogal doorslaan. Zoals eerder vermeld heb ik een eetstoornis en wil ik dus proberen te eten naar behoefte. Ik had dus geen honger, waardoor ik weinig eet. Ik probeer weinig in huis te halen, zodat ik het niet in een eetbui in één keer kan opeten. Echt verantwoorde tussendoortjes ook. Ook voor mijn werk halen en daar laten liggen is geen optie, dan eet ik het in één keer op.
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:54:43 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60438639
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:29 schreef k_i_m het volgende:
Tink, ik heb ook altijd een beetje het idee dat ik op jou lijk. Jouw verhalen hebben ook wel veel geholpen in het nemen van mijn eigen beslissing.
Ben er stil van.

Ik vind het altijd zo knap als mensen zo weinig kunnen eten (een kiwi als ontbijt! ik zou verhongeren!).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')