abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2008 @ 21:03:23 #26
109577 2609
Paris (L)
pi_60404474
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:58 schreef Heremeteit het volgende:
Net goed, ik hoop dat ze hiervan hebben geleerd! Stomme naïeve wijven die zich verbeelden dat ze een verschil maken. In een land als Kenya hebben die zweefkutjes niks te zoeken. Ik hoop wel dat ze geen hiv hebben opgelopen want rond het Victoriameer kan het besmettingspercentage tot boven de 30% oplopen.
doe normaal man sukkel
  maandag 28 juli 2008 @ 21:06:37 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60404533
quote:
Net goed, ik hoop dat ze hiervan hebben geleerd! Stomme naïeve wijven die zich verbeelden dat ze een verschil maken. In een land als Kenya hebben die zweefkutjes niks te zoeken. Ik hoop wel dat ze geen hiv hebben opgelopen want rond het Victoriameer kan het besmettingspercentage tot boven de 30% oplopen.
Zo...

Zo zweverig zullen de dames niet zijn geweest, wel overtuigd van het nut van hun welzijnswerk, dat is er waarschijnlijk immers al van kleins af aan ingestampt; dagelijks door pa en ma uit de bijbel voorgelezen en op zondag 2 maal daags een donderpreek van de dominee.

Het betreft hier een christelijke organisatie, en als het Reformatorisch Dagblad de krant is die het nieuws naar buiten bracht dan kun je er van uitgaan dat het een vrij serieus Christelijke organisatie was.

Ze zullen zich iig zeker niet verbeelden dat ze "een verschil maken" maar doen het hoogstwaarschijnlijk uit naastenliefde en andere redenen die er in het gemiddelde streng Christelijke gezin ingestampt worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60404559
Religie en naïviteit, tautologie? Je wenst het natuurlijk niemand toe en het gaat nu om Nederlanders dus komt het in het nieuws, maar in Afrika worden dagelijks zelfs baby's verkracht waarna hun ledematen eraf gehakt worden of een kind zijn ouders doodgeschoten ziet worden. Where is your god now?
  maandag 28 juli 2008 @ 21:10:11 #29
196697 Heathen.
Its No Game
pi_60404618
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:06 schreef Leandra het volgende:

Ze zullen zich iig zeker niet verbeelden dat ze "een verschil maken" maar doen het hoogstwaarschijnlijk uit naastenliefde en andere redenen die er in het gemiddelde streng Christelijke gezin ingestampt worden.
Daar geloof ik dan weer weinig in. Uiteindelijk bestaat er ook zoiets als zelfbeschikking. Zieke geesten brengen zieke geesten voort.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:10:45 #30
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_60404639
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt dat je dit niet serieus meent he.
Nou ja, ik gun het niemand om verkracht te worden maar ik erger me altijd wel ontzettend aan die wijven (want dat zijn het bijna altijd) die vrijwilligerswerk gaan doen ergens in de wereld. Om je in een land als Kenya succesvol staande te houden moet je hard zijn en dat zijn deze naïevelingen duidelijk niet. Bovendien kun je van het geld die de organisaties aan vliegtickets uitgeven maanden lang lokale krachten inhuren.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:10:54 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_60404644
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:39 schreef Emimich het volgende:
De reactie van de organisatie: "Waarom laat God dit toe?"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:12:05 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_60404664
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:10 schreef Heremeteit het volgende:
Om je in een land als Kenya succesvol staande te houden moet je hard zijn en dat zijn deze naïevelingen duidelijk niet.
Waarom zijn ze dat duidelijk niet? . Harde mensen plegen zelfmoord voordat ze verkracht worden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_60404697
quote:

[..]

Nou ja, ik gun het niemand om verkracht te worden maar ik erger me altijd wel ontzettend aan die wijven (want dat zijn het bijna altijd) die vrijwilligerswerk gaan doen ergens in de wereld. Om je in een land als Kenya succesvol staande te houden moet je hard zijn en dat zijn deze naïevelingen duidelijk niet. Bovendien kun je van het geld die de organisaties aan vliegtickets uitgeven maanden lang lokale krachten inhuren.
Dat is een betere verwoording. Dat vorige klonk wel erg hard allemaal. Het is allemaal goed bedoeld, maar zo'n land krijg je toch niet opgeknapt. Binnen een jaar is het weer pauper allemaal. Laat ze het uitzoeken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_60404721
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:01 schreef Devrim_ het volgende:
Tja moet je maar niet ongevraagd het licht van god naar Kenia brengen
Waar staat in het bericht dat ze ongevraagd het licht van God naar Kenia brachten?
pi_60404753
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dat duidelijk niet? . Harde mensen plegen zelfmoord voordat ze verkracht worden?
Harde mensen zijn niet neukbaar.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:18:49 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60404805
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:10 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer weinig in. Uiteindelijk bestaat er ook zoiets als zelfbeschikking. Zieke geesten brengen zieke geesten voort.
Ik woon in zo'n streng Christelijk dorp (hoewel ik in 2003 voor het laatst in een kerk was en dat was voor een begrafenis) maar je wilt niet weten hoe vaak er hier nog mensen naar Afrika gaan voor welzijnswerk, dat is zeker in de zeer strenge hoek een heel normaal iets. Twee weken geleden was er nog een inboedelveiling waarbij de opbrengst naar een of ander project in Afrika ging.

En hoeveel "zelfbeschikking" is er nog als je je hele leven gehersenspoeld bent??
Ik ben er van overtuigd dat het gros echt gaat omdat ze er goed mee (denken te) doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60404825
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:14 schreef Juup© het volgende:

[..]

Waar staat in het bericht dat ze ongevraagd het licht van God naar Kenia brachten?
Het is overduidelijk dat deze vrouwen zendelingen zijn
pi_60404834
quote:

[..]

Ik denk dat ze die tickets wel zelf moeten betalen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60405066
tja,hoe vreselijk ook voor de meiden...niet geheel onverwacht in afrika,nou niet het meest vriendelijke land wat er is,maar als 10 man kunnen binnendringen is er van beveiliging ook nauwelijks sprake.
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:47 schreef zakpatat90 het volgende:
Offtopic reacties en reacties als "TS kan er niet mee omgaan, Emo, etc." worden niet meer geaccepteerd.
Elke offtopic reactie krijg een note, en bij meerdere notes kan een ban volgen van minimaal 48 uur.

Hou het leuk.
[ Bericht 39% gewijzigd door Juup© op 28-07-2008 20:54 ]
waarom worden offtopic reacties bij dit topic wel aangepakt? omdat er iets ergs met nederlanders is gebeurt?
ga dit beleid ook maar eens voeren voor de overige topics in klaagbaak,daar is het meer regel dan uizondering

[ Bericht 2% gewijzigd door the_contract_killer op 28-07-2008 21:41:37 ]
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:36:39 #40
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_60405208
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Les 1: vertrouw niemand. Een buurman met sleutel is een ernstig lek in je beveiliging. Anders dan in Europa kan elke situatie waarbij je de controle verliest makkelijk escaleren tot een crisissituatie. Bewust zijn van zwakke plekken/momenten en niet uitgaan van het goede in de mens zijn zaken waar vers ingevlogen zendingsmeisjes geen weet van hebben. Zolang je in dure hotels verblijft betaal je anderen om dit voor je te regelen maar kom je hier buiten dan ben je op jezelf.
pi_60405260
Organisaties die subsidies krijgen van de overheid om arme negerts te kunnen redden
Organisaties die mensen kunnen ronselen om ze in te zetten voor projecten in Afrika

Bendes die stelen en verkrachten en er toch mee weg komen
pi_60405276
quote:
Net goed, ik hoop dat ze hiervan hebben geleerd! Stomme naïeve wijven die zich verbeelden dat ze een verschil maken. In een land als Kenya hebben die zweefkutjes niks te zoeken.
Idioot.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:47:09 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_60405453
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:36 schreef Heremeteit het volgende:
Les 1: vertrouw niemand. Een buurman met sleutel is een ernstig lek in je beveiliging. Anders dan in Europa kan elke situatie waarbij je de controle verliest makkelijk escaleren tot een crisissituatie. Bewust zijn van zwakke plekken/momenten en niet uitgaan van het goede in de mens zijn zaken waar vers ingevlogen zendingsmeisjes geen weet van hebben. Zolang je in dure hotels verblijft betaal je anderen om dit voor je te regelen maar kom je hier buiten dan ben je op jezelf.
Je hebt gelezen dat het een bewaakt complex was maar dat de bewaker is overmeesterd door gewapende mensen?
  maandag 28 juli 2008 @ 21:50:37 #44
196697 Heathen.
Its No Game
pi_60405567
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:18 schreef Leandra het volgende:
En hoeveel "zelfbeschikking" is er nog als je je hele leven gehersenspoeld bent??
Ik ben er van overtuigd dat het gros echt gaat omdat ze er goed mee (denken te) doen.
Mwah, het zijn wel mensen die over 'ons' laag denken dus in die zin heb ik er niet veel problemen mee. 't Is een kwestie van jammer, maar veranderen zullen ze dus toch nooit.
  maandag 28 juli 2008 @ 22:20:14 #45
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_60406345
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Je hebt gelezen dat het een bewaakt complex was maar dat de bewaker is overmeesterd door gewapende mensen?
Die bewaking daar stelt meestal niet meer voor dan een zwaar onderbetaalde 'askari' van een bedrijf als Securicor, Mark Patrol of Group4, bewapend met een knuppel. Eerder een risico dan dat het een brijdrage levert aan de veiligheid.
  maandag 28 juli 2008 @ 23:07:53 #46
144213 Adidah
Het was wraak
pi_60407441
quote:
[..]
rond het Victoriameer kan het besmettingspercentage tot boven de 30% oplopen.
Waar haal je dat getal nu weer vandaan? Heb je net even je vinger in de lucht gestoken, en dacht 30% dat klinkt best leuk. Zo niet, graag ondersteunen met bronvermelding naar statistieken.
pi_60407523
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:19 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Het is overduidelijk dat deze vrouwen zendelingen zijn
Dat wel, maar ik lees nergens dat ze niet gevraagd zijn door de Kenianen
  maandag 28 juli 2008 @ 23:24:48 #48
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_60407832
Dit is idd wel ziek, en ondanks dat de meiden mischien wat naief waren gun je dit natuurlijk niemand.

Nog even over dat Aids dit staat er op de CIA world fact book from greatest country of the world US AND A

IV/AIDS - adult prevalence rate:
Definition Field Listing Rank Order
6.7% (2003 est.)
HIV/AIDS - people living with HIV/AIDS:
1.2 million (2003 est.)
HIV/AIDS - deaths:
150,000 (2003 est.)

het zal sinds 2003 wel toegenomen zijn met al die Aidsremmers

er wonen in kenya:
37,953,838 mensen waarvan er dus 1.200.000 aids hebben. Nou denk ik helaas dat zulke mannen wel vaker verkrachtingen plegen en dus tot een zekere risico groep horen. Naar mijn weten kan je pas na een aantal maanden zien of je geinfecteerd bent of niet?
  maandag 28 juli 2008 @ 23:27:15 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60407873
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:50 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Mwah, het zijn wel mensen die over 'ons' laag denken dus in die zin heb ik er niet veel problemen mee. 't Is een kwestie van jammer, maar veranderen zullen ze dus toch nooit.
Ik heb hier nog nooit problemen gehad en mijn zwaar refo overburen zijn uitermate vriendelijk.

Voor de duidelijkheid: ik kom hier niet vandaan, ga niet naar de kerk en kwam hier 10 jaar geleden als alleenstaande moeder wonen, mijn zoon heeft zelfs mijn achternaam en dat was toen hij geboren werd (1991) vrij uitzonderlijk.

Ik heb in de afgelopen 10 jaar nooit het idee gehad dat iemand hier "laag" over mij of mijn zoon denkt.

En natuurlijk zijn er altijd mensen (strak in het zwart) die je op zondag niet groeten, maar zelfs als ik op zondag aan het fietsen ben (mountainbike en duidelijk recreatief fietsen, dus niet onderweg van of naar de kerk) dan wordt er meestal vriendelijk teruggegroet door zwarte pakken, rokken en hoedjes die overduidelijk wel net uit de kerk komen.

Aan de ene kant weet ik ook dat de zendelingen door de eeuwen heen niet alleen goed maar ook veel kwaad hebben gedaan in ontwikkelingsgebieden, en het condoomverbod van de katholieke kerk een drama is in een hoop landen, met name in Afrika, maar ik heb geen enkele twijfel over de goede intentie van de meisjes/vrouwen die daar in Kenia die school aan het opknappen waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60407914
quote:
Om je in een land als Kenya succesvol staande te houden moet je hard zijn en dat zijn deze naïevelingen duidelijk niet.
Want als je hard bent word je namelijk absoluut niet verkracht? Dat slaat toch nergens op?
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')