abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60390844
quote:
Binnenkort: schandalen in de schaatssport

Een brisante bijdrage uit de nieuwsbrief van Hans Wilbrink. Wie? Wilbrink. Iedereen die ook maar iets in de schaatsindustrie doet of te betekenen heeft, leest de dagelijkse berichtgeving van Hans. Volgens een anonieme bijdrage van 'Ex-schaatser' op een wielerforum gaat een bekende schaatser binnenkort een boekie open doen over dopinggebruik binnen de schaatssport. Een unicum, want nog nooit is er een dopingschaatser gepakt, schaatsers zelf gaan er prat op dat hun sport schoon is.

Maar ja in de anonieme bijdrage noemt de 'ex-schaatser' de naam van de bekende dopingarts Nikkels, en deze Nikkels was van '99 tot '01 betrokken bij de toenmalige SpaarSelect-ploeg die in 2002 ophield te bestaan. En de toppers van toen waren Gianni Romme, Erben Wennemars, Jan Bos, Marianne Timmer en niet te vergeten, Jakko Jan Leeuwangh, de jongeman die nooit wat presteerde, in 2000 één keer een absurd goed wereldrecord reed (bijna 1 seconde van de 1500 meter afschaven) en vervolgens geruisloos verdween van het schaatstoneel, zeg maar tegelijk met het vertrek van Nikkels. Dus hebben we een dikke vette hoax of staat de schaatssport nog voor het nieuwe seizoen al in het beklaagdenbankje?

Lees de forumbijdrage hieronder.

Auteur: Ex Schaatser (193.172.182.---)
Datum: 11-07-2008 13:12

Nou even een toelichting dan maar. Ik heb een aantal jaren op heel erg hoog niveau geschaatst. Ik post dit nog anoniem, binnenkort zal ik mijzelf bekend maken en ook een boekje open doen over dopinggebruik in de schaatswereld. Want ja daar wordt ook gepakt en ja ook door "ons" nederlanders.

Ik ben zelf drie jaar lang medisch begeleid door Dr Nikkels. Overigens een heel goede arts, die erg eerlijk is en je in eerste instantie absoluut probeert te overtuigen om niet de sprong te wagen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ook ik ken de verhalen van Boogerd en Vroemen, sterker nog zij konden wel spul voor mij meenemen uit Oostenrijk als ik zelf weer eens op een trainingskamp was overzee. Ja en de ethiek we praten er niet over en vooral niet over elkaar heeft mij gestoord. Ik ben bezig e.e.a. op papier te zetten omdat ik zelf ook absoluut niet trots ben op wat ik heb gedaan in mijn schaatsende periode. En ja het heeft me geen windeieren gelegd.....dat stukje extra bestaat dus echt! Jammer dat Simon nu zo keihard onderuit gaat, hij heeft genoeg kennis en kunde in huis hoe om te gaan met bepaalde middelen, datzelfde geldt voor Boogerd.

Dus ja de verhalen Vroemen-Boogerd kloppen kan ik met zekerheid zeggen. En ja ik beloof u binnenkort uit het anonieme te treden en de verhalen die ik kwijt wil ook naar buiten te brengen via de daarvoor geschikte media.

Nu ga ik vanmiddag toch weer genieten van een spannende tour!

Tot snel.
Ex schaatser

Bron
Roept u maar . Krijgen we binnenkort ook een stel onthullingen in de schaatswereld of het is allemaal maar roddelpraat?
pi_60390883
Gezien je bron, houd ik het op geroddel
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 28 juli 2008 @ 10:05:06 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60390957
Ik zie geen redenen om aan te nemen dat er in het schaatsen niet wordt gebruikt, dus laat maar komen die onthullingen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 28 juli 2008 @ 10:10:48 #4
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_60391037
nou ben benieuwd....had oko niet veracht dat er een sport is die er zonder dopingschandalen vanaf komt..
pi_60391056
Tja, het kan gewoon dat deze ex-schaatser gewoon wat aandacht te kort heeft gekregen tijdens zijn (prof)carrière.

Ik ga nu nog gewoon van roddels uit, todat hij of zij met harde feiten komt. Je kan Boogerd verdacht maken van doping gebruik, maar hij is nooit gepakt. Vroemen is nu opeens een ander verhaal.

En wat iemand hier ook al zei, Geenstijl of een wielerforum moet je soms met een korreltje zout nemen, het kan ook gewoon iemand zijn die voor de grap zo'n verhaal post.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60391107
Het kan bijna niet anders dat er in de schaatssport ook doping word gebruikt. Dus zo verassend is het niet. Al denk ik niet dat het echt grote namen zullen zijn. Kotuyga is bijvoorbeeld al eens gepakt op doping en is daarna een paar jaar geschorst. Ook begin jaren 90 waren er genoeg Oost-Duitse vrouwen die gebruikten. Karin Kania had volgensmij in 2004 nog het wereldrecord op buitenbanen op de 1500 meter.
  maandag 28 juli 2008 @ 10:18:07 #7
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60391139
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:12 schreef PieterBas het volgende:
Vroemen is nu opeens een ander verhaal.
Mwa, Vroemen is gepakt op iets heel stoms maar het verhaal gaat natuurlijk dat hij Fuentes-achtige dingetjes gedaan zou hebben.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60391662
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik zie geen redenen om aan te nemen dat er in het schaatsen niet wordt gebruikt, dus laat maar komen die onthullingen
Precies, in alle sporten waarbij kracht en uithoudingsvermogen nodig zijn hebben sporters er voordeel bij, dus zullen er ook altijd sporters zijn die gebruiken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_66935515
http://www.skatingonline.nl/Nieuws/Welsey%20Lommers%20positief

een 15 jarige schaatser betrapt op doping
pi_66935674
lol, verhaal uit half juli 2008. Binnenkort zou hij een boekje opendoen. Inmiddels zitten we acht maanden verder en heb ik nog niks vernomen ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_66935681
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Precies, in alle sporten waarbij kracht en uithoudingsvermogen nodig zijn hebben sporters er voordeel bij, dus zullen er ook altijd sporters zijn die gebruiken.
Zal best wel, maar een 'anonieme' aankondiging van iemand die in de toekomst uit de anoniemiteit wil treden geloof ik niet echt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_66938709
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:45 schreef zjroentje het volgende:
lol, verhaal uit half juli 2008. Binnenkort zou hij een boekje opendoen. Inmiddels zitten we acht maanden verder en heb ik nog niks vernomen ....
Die hoax is allang ontkracht joh. Hij deed een week later een "voorpublicatie" die vol met fouten stond en dingen die niet klopten. Een beetje schaatskenner prikte er zo doorheen.

De zaak Wesley Lommers is een ernstiger. Hoewel hij waarschijnlijk iets teveel aan de cannabis heeft gezeten, stond die jongen al 2 jaar in de belangstelling van de dopingcontroleurs. Enig probleem was dat hij als junior nooit gecontroleerd kon worden aangezien hij niet in de dopingtestpool zat. Bij het laatste NK junioren werden wel voor het eerste de meeste deelnemers gecontroleerd volgens een "loting" systeem, en daarbij is Wesley dus gecontroleerd.
Dat niemand in de schaatswereld opkijkt van dit schandaal kom vooral door zijn vader die eveneens de sportieve begeleider van Wesley is. Schijbaar drilt hij Wesley en zijn zusje als topsporters op een chinese manier en zorgt er eveneens voor dat beide kinderen erg goed worden afgeschermd van andere schaatsers. Tijdens schaatswedstrijden zie je Wesley en zijn zusje ook altijd in hun eentje. Pa Lommer (Ed) heeft ook al jaren ruzie met de KNVB en de skeelerbond SBN, dus mogelijk is dit een soort tegenaanval van de KNSB die probeert het dopingballonetje en de wonderbaarlijke tijdens van Wesley door te prikken.
Edwin Lommers die met zijn gezin jaren in Colombia woonde en in de verenigde staten, stond ook in de verenigde staten al bekend al een randfiguur, er zijn met name sterke geruchten over oplichting. Hij had in de VS ook contact met Trevor Marsicano. Eveneens een schaatser die niet onder toezicht van de bond (Bart Veldkamp) wil trainen, maar teruggetrokken traint zonder al te veel controle. Vorig jaar was deze marsicano nog maar een doorsnee talent zonder super bijzondere prestaties vergeleken met leeftijdgenoten. Dit jaar springt hij als een Ricco uit een doosje en schaatst het hele schaatswereldje op een hoopje, op 1 schaatser na. Shani Davis, een schaatser die ook individueel traint zonder bondsbegeleiding.

Tja, het zijn natuurlijk allemaal slecht geruchten, maar mij maak je niet wijs dat de hele schaatswereld dopingvrij is. Vooral alle schaatsers die met de verenigde staten zijn geassocieerd staan hoog op de verdachtenlijstjes.
pi_66939282
Tja, Lommers

Voor wat betreft de Amerikanen, daar zitten inderdaad een paar vreemde jongens tussen, zoals inderdaad Marsicano (en Brian Hansen), die zo ver mogelijk bij Veldkamp wegblijven. Een Swider-Peltz die ook al eens een tijdje aan de kant heeft moeten zitten vanwege doping, met die bazige moeder, die dan ook weer Marsicano traint.

Davis is weer een ander verhaal denk ik, die zit ook niet in dat kliekje volgens mij...
pi_66939368
Bij Davis heb ik persoonlijk ook wel een positief (doping-negatief) gevoel, maar inderdaad die Swider-Pelz commune, daar zit een luchtje aan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 maart 2009 @ 20:44:48 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66948232
Ik heb ooit gelezen dat een buitenlandse schaatser zich verwonderde over de bagage aan medicijnen die de Nederlandse schaatsers gebruiken en dat er uitzonderlijk veel medische begeleiding hadden. Weet niet meer wie het zei.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66981488
Duitse schaatsbond woedend op Ria Visser'

Uitgegeven: 12 maart 2009 19:36
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 19:36

AMSTERDAM - De Duitse schaatsbond overweegt een aanklacht tegen Ria Visser, zo meldt Sportgeschiedenis.nl. De schaatsanaliste van de NOS bracht Claudia Pechstein en Daniela Anschütz in verband met dopinggebruik.

Afgelopen weekeinde meldde Visser in haar rol van analiste dat ze geruchten had opgevangen dat de twee Duitse schaatsters de World Cup-finale in Salt Lake City hadden gemist vanwege geconstateerd dopinggebruik.
De Duitse schaatsbond DESG is woedend over de uitlatingen van de oud-schaatster en denkt aan juridische stappen.

”De Duitse bond onderzoekt de mogelijkheden om gerechtelijke stappen tegen Ria Visser te ondernemen”, zo tekent Sportgeschiedenis op uit de mond van bondsvoorzitter Gerd Heinze.
Volgens Heinze is er door wereldantidopingagentschap WADA geen enkele melding gemaakt van een mogelijk dopinggeval in de Duitse schaatssport.

http://www.nu.nl/sport/19(...)d-op-ria-visser.html
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:06:36 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_66981828
Door het wielrennen heb ik geleerd dat Duitsers toch nooit zo moeilijk zijn met verdachtmakingen en alles maar schrijven en roepen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:19:16 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67024432
Spannend .

Ook mooi dat Boogerd genoemd wordt. Die reed de laatste jaren als een wilde opgespoten stier rond en bemoeide zich meer met de entourage dan met de koers zelf.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:20:08 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67024481
Ah vuk! Oud topic !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_67024557
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:19 schreef Falco het volgende:
Spannend .

Ook mooi dat Boogerd genoemd wordt. Die reed de laatste jaren als een wilde opgespoten stier rond en bemoeide zich meer met de entourage dan met de koers zelf.

Heb je het opeens over nieuws? Dat over Boogerd gaat over een gerucht van 2 jaar geleden, door de Duitsers de lucht in gegooid, maar ze moesten hun excuses maken aan alle sporters die ze verdachten (biatleten, langlaufers, wielrenners) omdat ze 0,0 bewijs hadden.

Hiermee wil ik niet zeggen dat Boogerd niet schuldig was tijdens zijn carrière, want ik weet zeker dat ie net zoveel deed als de rest, maar niet als er totaal geen bewijs is.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 02:30:11 #21
14505 OProg
A Life in Music
pi_67030663
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef oxylus11 het volgende:

Edwin Lommers die met zijn gezin jaren in Colombia woonde en in de verenigde staten, stond ook in de verenigde staten al bekend al een randfiguur, er zijn met name sterke geruchten over oplichting. Hij had in de VS ook contact met Trevor Marsicano. Eveneens een schaatser die niet onder toezicht van de bond (Bart Veldkamp) wil trainen, maar teruggetrokken t
quote:
VANCOUVER - Sven Kramer won vrijdag voor het derde achtereenvolgende jaar de vijf kilometer bij de wereldkampioenschappen afstanden. In Vancouver liet hij met 6.16,20 de Noor Havard Bokko (6.18,02) en de Amerikaan Trevor Marsicano (6.20,06) achter zich.
Daar is tie weer.
Tijd zal het leren. Hoewel dat bij schaatsen en doping niet alles wil zeggen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2009 @ 18:27:06 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69462364
quote:
Ouders schaatstalent dagen schaatsbond voor de rechter
Gisteren vertelde een 15-jarige Nederlandse schaatser zijn verhaal in EénVandaag. Hij werd afgelopen winter tijdens een dopingcontrole positief bevonden, maar zegt absoluut onschuldig te zijn en niets gebruikt te hebben. De dopingautoriteit liet vandaag in de rechtzaak echter weten dat de schaatser een nandrolonwaarde zou hebben die ruim 30 maal hoger is dan de toegestane waarde. Bij de afname van de dopingtest zouden echter ernstige fouten zijn gemaakt. Reden voor de ouders om de KNSB en de Dopingautoriteit voor de rechter te dagen. Vandaag diende het kort geding voor de rechtbank in Rotterdam.

Gister was er al een item over in 1 vandaag. ( http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&cid=2# )

Vandaag dus dat kortgeding.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_69464212
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:27 schreef borisz het volgende:

[..]

Gister was er al een item over in 1 vandaag. ( http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&cid=2# )

Vandaag dus dat kortgeding.
Zeker veel koeienbiefstuk gegeten net als Davids, Stam en De Boer

Vormfouten oid is iets heel anders dan onschuldig zijn. Dat ze het daar op gooien zegt al genoeg.
pi_70620905
quote:
ISU pakt Pechstein op bloeddoping

LAUSANNE - De tuchtcommissie van de internationale schaatsunie ISU heeft Claudia Pechstein betrapt op bloeddoping. Dat heeft de ISU vrijdag bekendgemaakt.

De Duitse schaatsster is voor twee jaar geschorst. De straf gaat met terugwerkende kracht in op 9 februari 2009. Pechstein kan daardoor de Winterspelen in Vancouver vergeten.

Pechstein, die traint bij de Amerikaan Peter Mueller, werd begin februari gecontroleerd tijdens de wereldkampioenschappen allround in Hamar.

Beroep

In de Noorse stad werkte Pechstein wel de eerste dag af, op de tweede meldde ze zich af. Pechstein, die afgelopen seizoen wel Europees allroundkampioene werd, kan tegen de straf in beroep bij het internationaal sporttribunaal in Lausanne.

De ISU gaf vrijdag aan dat de straf van Pechstein volgt op een serie onderzoeken, waarbij sprake was van abnormale bloedwaarden en abnormale wijzigingen in de bloedwaarden.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_70621052
tvp
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:45:47 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70621135
Pechstein wat doe je!!!
pi_70621170
Ria had dus toch gelijk, nu Anschütz nog?
pi_70621983
Welke schaatsers zijn tot nu toe betrapt?
- Gavrilova
- Johan Granath
- Kotyuga
- Lommers
- Nancy Swyder-Pelz
En nu dus de eerste echt grote naam: Pechstein.

Nog een redelijk klein lijstje, maar de mythe dat schaatsen ook schoon is, is nu definitief geschiedenis denk ik. Over Yvonne van Gennip en Uytdehaage gingen ook geruchten toch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')