Tsjah, ik was er ook wel mee akkoord gegaan ondanks dat het toch jammer is dat jij toegeeft dat je fout bent geweest door die boete te betalen.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:40 schreef bikedevil1983 het volgende:
Had ik hier niet akkoord mee gegaan, dan waren de kosten voor mijn advocaat (¤130,- p.u) voor mijn rekening geweest om 75,00 niet te hoeven betalen. Dan was het namelijk een strafzaak geweest, en nu een civiele procedure, waardoor ik aanspraak kan maken op mijn rechtsbijstandsverzekering.
Ik heb de afgevaardigde ook duidelijk gezegd dat ik het niet eens was met de boete, maar dat het kostentechnisch het meest voordelige was voor mij.
Heel FOK! rent nu naar de kleurenprinter om een harige oksel te printenquote:Op maandag 28 juli 2008 12:40 schreef bikedevil1983 het volgende:
verhaal
Afgedrukt zie je het beter, en ziet het er allerminst "normaal" uit (volledig A4)
Je maakt een grap mag ik hopen?quote:Op maandag 28 juli 2008 12:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
Overigens erg netjes dat ze de boete nog extra verlaagd hebben. Dat geeft al aan dat het e.e.a. discutabel is.
Het gaat hier om 2 verschillende zaken.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:55 schreef lighted het volgende:
Ik zou ook nooit van me leven 20 euro geven, eerder 5 cent als "sarcasme"..
Dat je akkoord bent gegaan, tsja, bij mijn "incident" ben ik ook niet verder er tegenin gegaan, dit omdat dit ook gewoon een heel moeilijk verhaal werd. Helaas maar waar, zonder keiharde bewijzen kom je nergens.
De gemiddelde uitsmijter kan niet zo goed omgaan met 'sarcasme', heb ik het ideequote:Op maandag 28 juli 2008 12:55 schreef lighted het volgende:
Dat je akkoord bent gegaan, tsja, bij mijn "incident" ben ik ook niet verder er tegenin gegaan, dit omdat dit ook gewoon een heel moeilijk verhaal werd. Helaas maar waar, zonder keiharde bewijzen kom je nergens.
Ja, dat deed ik ook een keer. Gelukkig kan ik hard rennen.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:55 schreef lighted het volgende:
Uhu, als dat "conflict" met de portier er niet was geweest had hij toch ook geen geschil met de politie gehad? Het gaat om het hele verhaal en daar reageer ik op. Bedankt voor je scherptequote:Op maandag 28 juli 2008 12:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het gaat hier om 2 verschillende zaken.
dat met die portier heeft niets te maken met z'n geschil met de politie.
Het is de conclusie van de OM-er dat je aanklachten moet in dienen?quote:Op maandag 28 juli 2008 12:40 schreef bikedevil1983 het volgende:
zojuist een onderhoud met de afgevaardigde van het OM gehad. Hijzelf vond het ook een moeilijke zaak, en heeft alles meegenomen in zijn slotbesluit. Zijn conclusie was in eerste instantie:
- 100 euro boete (normaal schijnbaar ¤250,00)
- Aanklacht indienen wegens politie geweld
- Aanklacht indienen tegen portier.
Ah, een fruitmand reactiequote:Op maandag 28 juli 2008 13:54 schreef lighted het volgende:
[..]
Uhu, als dat "conflict" met de portier er niet was geweest had hij toch ook geen geschil met de politie gehad? Het gaat om het hele verhaal en daar reageer ik op. Bedankt voor je scherpte.
Hoe kon je zo naïef zijn om te denken dat je klacht enige kans van slagen had.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 01:09 schreef Sloper het volgende:
Weet waar je aan begint als je klachten hebt over de politie! Dan trek je echt een beerput open!
[...]
Uiteindelijk, 2 jaar later, na nog vele brieven, gesprekken, commisies en andere bezigheids procedures is vast komen te staan dmv van videobeelden bij aankomst van het politiebusje bij het bureau dat wij te hardhandig zijn behandeld en protocol 23 lid 4 ofzo niet volledig is opgevolgd. De betreffende agenten hebben een reprimande gekregen en wij een officiele brief van de korpschef waar met een hoop ambtelijk geneuzel excuses werd aangeboden. Vergoedingen werden niet gegeven aangzien niet kon worden vastgesteld of deze schade was veroorzaakt door de politie.
Samenvatting: Ik hoop dat je een lange adem hebt! En zelfs dan nog kom je er bekaaid vanaf als niet het geheel op video vast staat.
Advocaat? Was je al aangeklaagd dan?quote:Op maandag 28 juli 2008 22:38 schreef bikedevil1983 het volgende:
Dit betrof de persoon die de officierszitting voorzat...dit was de parketsecretaris van het OM...
Tja, nogmaals heren, om een advocaat in de hand te nemen die 130 euro kost per uur, om een boete van 75 euro niet te hoeven betalen vind ik een beetje ridicuul. Ik heb ook nadrukkelijk gezegd dat ik het er niet mee eens was, maar dat vanuit financieel oogpunt het het aantrekkelijkst was voor mij. Ik kan nou niet zeggen dat ik zit te springen om rekeningen van etterlijke 100den euro's!
Vandaar ook mijn besluit om dit nu te slikken, en daarna op basis van de rechtsbijstandsverzekering verder te gaan.
Dus ja, ik ga een klacht indienen tegen de politie en ja ik ga aangifte doen van afpersing door de portier...maar nu dus met mijn advocaat die de rekeningen doorstuurt naar ARAG!
Je bent al akkoord gegaan met een boete ei. Geen poot meer om op te staan.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:38 schreef bikedevil1983 het volgende:
Vandaar ook mijn besluit om dit nu te slikken, en daarna op basis van de rechtsbijstandsverzekering verder te gaan.
Dit was puur een principekwestie met als doel dat ondubbelzinnig vast is komen te staan dat ik en die vriend 0,0 te maken hadden met die vrouw en voor 100% foutief opgepakt zijn. (Dit ook met het oog op een evt. toekomstige verklaring van goed gedrag etc.)quote:Op dinsdag 29 juli 2008 07:57 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Hoe kon je zo naïef zijn om te denken dat je klacht enige kans van slagen had.
In zulke gevalllen kun je maar beter je verlies nemen en een anti-politie website beginnen ofzo, om de politie zwart te maken. Da's veel effectiever om je gram te halen.
Maar als ik jou relaas zo lees moet je over flink wat doorzettingsvermogen beschikken om uiteindelijk toch je gelijk te krijgen. En dat gelijk wordt dan nog altijd schoorvoetend toegegeven en niet met verstrekkende gevolgen voor foute poltiemensen wat je eigenlijk wel zou verwachten, omdat hullie toch het goede voorbeeld moeten geven.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:53 schreef Sloper het volgende:
Het is juist naïef om te denken dat je niks zal bereiken, zul je altijd zo'n suffe burgerlul blijven....
Wat heb jij dan bereikt met je gedram? Een lullig excuusje?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:53 schreef Sloper het volgende:
Het is juist naïef om te denken dat je niks zal bereiken, zul je altijd zo'n suffe burgerlul blijven....
Daarom moet je ook een dosis geluk hebben. Videotape, eerdere klachten, een kritische korpschef etc. Dit was bij ons niet het geval, maar voor hetzelfde geld kom je in de krant en worden die agenten vervolgd. Wie niet waagt, wie niet wint...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als ik jou relaas zo lees moet je over flink wat doorzettingsvermogen beschikken om uiteindelijk toch je gelijk te krijgen. En dat gelijk wordt dan nog altijd schoorvoetend toegegeven en niet met verstrekkende gevolgen voor foute poltiemensen wat je eigenlijk wel zou verwachten, omdat hullie toch het goede voorbeeld moeten geven.
Als je schuld bekent heeft het echt geen zin om met een blauw plekje een klacht in te gaan dienen tegen de politiequote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:53 schreef Sloper het volgende:
[..]
Dit was puur een principekwestie met als doel dat ondubbelzinnig vast is komen te staan dat ik en die vriend 0,0 te maken hadden met die vrouw en voor 100% foutief opgepakt zijn. (Dit ook met het oog op een evt. toekomstige verklaring van goed gedrag etc.)
De klacht tegen de politie was voor mij een puur (principiele)persoonlijke zaak. Die smeerpijpen moeten gewoon hun handen thuishouden! Deze figuren lopen nu nog gewoon wekelijks rond in het uitgaanscentrum.
Je moet gewoon mazzel hebben bij zoiets. Dat er bijvoorbeeld een maand geleden eenzelfde klacht over dezelfde politie mensen is binnengekomen. Of dat alles op video staat etc.
Fooi is per definitie een vrijwillige bijdrage. Als je gedwongen wordt om het te geven is dat meer afpersing. Als de een bepaalde tent dat zo regelmatig doet dat elke straatagent ervan weet zouden ze juist gelijk die portier moeten oppikken en naar het buro nemen en niet degeen die erover klaagt in de cel gooien.quote:Op zondag 27 juli 2008 17:33 schreef Gia het volgende:
Als het tippen van een uitsmijter daar 'normaal' is, zullen die agenten dat ook wel weten. En ik kan me voorstellen dat die, midden in de nacht, niet staan wachten op een zeurkous. Ze sommeren je om 'op te rotten'. Dus, dan moet je oprotten. Jij 'zeurt' door.
Naar mijn mening hadden die agenten ook even kunnen zeggen dat dit bij die tent 'normaal' is. (indien dit zo is, iemand uit Tilburg die dit weet?)
Waar heb jij gelezen dat ik schuld heb bekend slimmerik?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als je schuld bekent heeft het echt geen zin om met een blauw plekje een klacht in te gaan dienen tegen de politie
Waarschijnlijk heeft hij het over de TS. ook nog een bijdehandjequote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:32 schreef Sloper het volgende:
[..]
Waar heb jij gelezen dat ik schuld heb bekend slimmerik?![]()
In feite wel ja, maar in sommige zaken is het een ongeschreven regel om de portier te tippen. Dat is dan meestal een losse euro of zo. Niemand die daar over zeikt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fooi is per definitie een vrijwillige bijdrage.
Vertel!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:28 schreef Mr.Brightsight het volgende:
Tvp, heb iets soortgelijks meegemaakt maar dan een tikkie erger.
Heel groot probleem, kon er niks aan doen. Gevangenis in?quote:
Jummie!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:28 schreef Sloper het volgende:
[..]
Heel groot probleem, kon er niks aan doen. Gevangenis in?Mr.Brightsight is nu wederom een fantastisch scenario aan het verzinnen
Dat rechtvaardigt dergelijk intimidatie gedrag van de portier nog steeds niet. Maar ik geloof dat we het daarover niet eens zullen worden. Jij vindt het kennelijk normaal dat portiers zich misdragen. Als het aan mij lag pakte de politie tenten met dergelijk personeel gewoon keihard aan. Bij elke klacht van iemand die zich bedreigd voelt, gewoon alle portiers gelijk inrekenen en een paar uur in de cel zetten. Kan de kroegeigenaar kiezen, of zonder deurmensen de rest van de avond draaien, of de tent dichtgooien. Doe dat een paar weekeinden, zodat die zaak het flink voelt in de portomonee....zal er mischien wat ander personeel komen na een tijd.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
In feite wel ja, maar in sommige zaken is het een ongeschreven regel om de portier te tippen. Dat is dan meestal een losse euro of zo. Niemand die daar over zeikt.
Dit dus.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:45 schreef RijstNatie het volgende:
Holy shit
heb je heel je leven in een fucking grot gewoond ofso
briefje van 20 euro geven aan de uitsmijter!
fucking mietje dat je bent, ruk jezelf gewoon los en loop gewoon door ofso
uithuilen bij de politie!
hopen dat de politie in actie komt omdat jij afgezet bent![]()
welkom in Nederland !
welkom bij het deurbeleid, jij nederlander moet betalen zodat er geen marokkaantjes in de tent zitten.![]()
Dat is wel heel raar dat je het niet hebt ingezien, want je moet je verklaring altijd tekenen voordat je mag gaan.quote:Op zondag 27 juli 2008 17:04 schreef bikedevil1983 het volgende:
Ik heb mijn eigen verklaring niet mee gekregen, ik heb de aanklacht niet ingezien, enkel is mij gezegd dat ik niet aan een bevel zou hebben voldaan.
Bij mij gaat de vlag uit als er weer eentje wordt afgeknald, klootzakken zijn het stuk voor stuk.quote:Op zondag 27 juli 2008 17:14 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, d epolitie is je beste vriend, dat blijkt telkens weer in Nederland.
Mooie actie van die uitsmijter ook(!) Daarom ben ik ook zelden verrast, laat staan geshockeerd of betreurt, wanneer er weer eens eentje afgeknald wordt door iemand die terugkomt voor wraak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |