abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:13:07 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60964007
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:10 schreef oh-oh het volgende:
OMG net mensen bij de TV makelaar met 4 kids, Daan , Bodhi, Kiefer en Scully.
k mag toch hopen dat dat engelse/amerikaanse kinderen waren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:17:48 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60964146
Gisteren geboren in onze vriendenkring, Bram
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:20:43 #153
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_60964233
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:13 schreef Ynske het volgende:

[..]

k mag toch hopen dat dat engelse/amerikaanse kinderen waren
Nope, oerhollandse blonde kaaskopjes alle 4
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:57:04 #154
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60968940
Ik vind Kiefer stiekem wel iets hebben eigenlijk - mede ook dankzij Kiefer Sutherland ofcoz

Maar die 4 namen combineren echt voor geen meter.. mijn hemel
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_60969240
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:57 schreef jellyrose het volgende:
Ik vind Kiefer stiekem wel iets hebben eigenlijk - mede ook dankzij Kiefer Sutherland ofcoz

Maar die 4 namen combineren echt voor geen meter.. mijn hemel
Ik vind het ook niet echt geweldige namen nee, maar waarom moeten de namen bij elkaar passen? Ik begrijp dat nooit zo, ik lees het hier vaak in het topic terug... Ik vind die namen qua combi niks mis mee, gewoon 4 verschillende namen.
Ik zie dat punt er niet zo van in, een naam gaan zoeken die goed bij je broertje/zusjes naam past, why? Alsof het een levenlang duo is Je kiest toch een naam die mooi is, moet je het dan laten omdat het niet bij de broer/zus past?
Pak een Marco Borsato: Jada, Senna, Luca, ik vind het vermoeiend klinken als je ze zo alle 3 achter elkaar hoort
Sommige namen passen leuk bij de broer/zus, maar om als eerste een rij te gaan zoeken die erbij past? Of is dat gewoon om een eindje op weg te komen?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 00:25:20 #156
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60969492
Ik ben ook geen fan van Kwik, Kwek en Kwak combi's hoor, maar de namen van mijn kinderen zouden qua stijl wel bij elkaar passen gewoon omdat iets mijn stijl is of niet, ik kan me dus eigenlijk gewoon niet voorstellen dat als je je ene kind Daan noemt je je volgende kind Scully noemt, dat ligt naar mijn gevoel echt zover uit elkaar dat het niet helemaal klopt ofzo. En een beetje consistentie lijkt me voor de kinderen zelf zeker voor later ook wel prettig eigenlijk (moet er niet aan denken dat kind 1 zich later achtergesteld voelt tov kind 2 omdat ik toen fan was van the X files en niet van 24 en hij/zij daarom doodshoofdje heet )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_60969682
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:25 schreef jellyrose het volgende:
Ik ben ook geen fan van Kwik, Kwek en Kwak combi's hoor, maar de namen van mijn kinderen zouden qua stijl wel bij elkaar passen gewoon omdat iets mijn stijl is of niet, ik kan me dus eigenlijk gewoon niet voorstellen dat als je je ene kind Daan noemt je je volgende kind Scully noemt, dat ligt naar mijn gevoel echt zover uit elkaar dat het niet helemaal klopt ofzo. En een beetje consistentie lijkt me voor de kinderen zelf zeker voor later ook wel prettig eigenlijk (moet er niet aan denken dat kind 1 zich later achtergesteld voelt tov kind 2 omdat ik toen fan was van the X files en niet van 24 en hij/zij daarom doodshoofdje heet )
Oh op die manier, ik dacht dat het meer over het mooie combineren ging, zoals de meeste hier aandragen, dus echt gewone namen die leuk matchen. Ik snap je voorbeeld nu wel ja Goed punt
pi_60972662
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:17 schreef Sjeen het volgende:
Gisteren geboren in onze vriendenkring, Bram
Bram vind ik leuk. Hij valt bij ons alleen af omdat de eerste letter van schaaps voronaam ook een B is en we willen geen zelfde beginletter. Niet handig met post

Over combinamen: ik denk dat alle combi's vanzelf goed gaan klinken, als je er aan gewend bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 augustus 2008 @ 09:23:45 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60973666
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 07:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bram vind ik leuk. Hij valt bij ons alleen af omdat de eerste letter van schaaps voronaam ook een B is en we willen geen zelfde beginletter. Niet handig met post

Over combinamen: ik denk dat alle combi's vanzelf goed gaan klinken, als je er aan gewend bent.
Het past ook heel goed bij hun oerhollandse achternaam Gewoon echt goed gekozen, vind ik

En je zult wel gelijk hebben wat betreft combi's maar ik denk dat ik heel lang nodig heb om aan combi's zoals Daan, Kiefer, Scully en die ander te wennen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:35:35 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60973901
Misschien is het een samengesteld gezin? Ik hoorde laatst ook zoiets, over een gezin met 4 kinderen, de eerste twee hadden namen als Mathilde en Hugo en de andere 2 Cheyenne en Boy oid .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 augustus 2008 @ 09:51:17 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60974202
Dat kan ook nog inderdaad...

Ik ken ook een samengesteld gezin waar twee dochters van ongeveer dezelfde leeftijd rondlopen met dezelfde naam
pi_60974315
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het past ook heel goed bij hun oerhollandse achternaam Gewoon echt goed gekozen, vind ik

En je zult wel gelijk hebben wat betreft combi's maar ik denk dat ik heel lang nodig heb om aan combi's zoals Daan, Kiefer, Scully en die ander te wennen
Als buitenstaander wel, maar als het je eigen kinderen zijn, spreek je die namen dagelijks meerdere keren in verschillende combi's uit. Past heel snel helemala perfect bij elkaar, je bent immers niet anders gewend

Ik dacht ook aan een samengesteld gezin, inderdaad. Maar misschien zijn het ook gewoon mensen met een heel eigen, vrije, brede stijl/smaak en vonden zij het wel leuk bij elkaar passen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:00:19 #163
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_60974385
Ik hou niet van Kwik Kwek en Kwak namen hoor ( ik ken serieus een gezin met een Lakiesha ,Lashantie en Lavienscka bv, dat is toch echt te te erg), maar een beetje in dezelfde stijl omdat je toch heus wel bij elkaar hoort als broers en zussen vind ik zelf wel mooier. Ik zou het bv gek vinden om een Anne- Sophie en een Shayenne om maar iets geks te roepen als zussen te zien. En een Daan en een Kiefer en Scully bv past wel in die categorie
Ik ga me dan serieus afvragen of die Daan wel van dezelfde papa is dan
En Scully, kom op, je noemt je zoon toch ook niet Batman of Hulk?
Noem het kind dan nog minstens Dana of zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 augustus 2008 @ 14:37:21 #164
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_60981351
Mijn zoon mag in de lijst. Ik weet niet wat jullie normaal doen, roepnaam of de volledige naam
Alijander Hans is zijn volledige naam, maar roepnaam is Leander

Hans is de naam van mijn vader, 2 van mijn zwagers (waarvan 1 dus de broer van de moeder), mijn baas, een goede vriend en de vader van een goede vriendin
Maar in mijn familie komt de naam Johan Sebastiaan veel voor, waarbij dan de roepnaam Hans werd gebruikt. Een vorm van Hans komt zeker 5x eerder voor: Willem Alijander Hans, Johan Sebastiaan (3x), waarvan 1 onder de naam Hans Brandts Buys publiceerde, dat was mijn oudoom, en mijn vader, gewoon Hans, is naar hem vernoemd. De 6e keer dat de naam gebruikt is, is dus nu.

Alijander is een bijzondere naam die nagenoeg alleen in de familie Brandts Buijs voorkomt. Alijda Brandts noemde haar kind, die ze jaren na de dood van haar eerste man (Alexander de Raad) kreeg: Cornelis Alijander. Cornelis naar de eigenlijke vader, toen nog getrouwd met iemand anders: Cornelis Buijs, Alijander als samentrekking van Alijda en Alexander. Toen Cornelis Alijander 13 was trouwden zijn ouders pas (Cornelis' vrouw was toen net overleden) en Buijs werd achter zijn naam geplakt, zo is de familienaam ontstaan.
De stamvader van de familie heet dus Cornelis Alijander, net als een kleinzoon van hem. Verder is er Ludwig Felix Richard Paul Cornelis Alijander, Matthijs Alijander, Luiz Paulo Alyander (woont in Brazilie) en de eerder genoemde Willem Alijander Hans.

Anyway, met zo'n achternaam vonden we dat de roepnaam wel enigzins normaal moest zijn en dat de roepnaam Hans al teveel in de nabije omgeving voorkomt en hebben we voor Leander gekozen, wat een leuke naam is en duidelijk af te leiden is uit Alijander.

Een heel verhaal, maar ik ben al jaren bezig met stambomen, hou van familietradities etc. (en het is naar mijn mening, zeker Alijander een hele mooie en bijzondere naam)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_60981444
Jee Tara, je hebt je research wel gedaan..! Ik heb Leander in de lijst gezet.
Hardloper.
IG @webkim
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 augustus 2008 @ 14:41:40 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60981484
Bij de sportschool is ook een kindje geboren...

Faas

kweet neit wat ik ervan moet denken... niet echt mijn ding iig
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:50:34 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60981759
Is mij niet onbekend hoor, Faas.
Het is volgens mij een vrij ouderwetse naam, dat wel.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:55:58 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60981916
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:40 schreef Webkim het volgende:
Jee Tara, je hebt je research wel gedaan..! Ik heb Leander in de lijst gezet.
Ik heb als bonus nog even (Alijander Hans) erachter gezet. Er staan een paar van dit soort namen in de lijst en zeker met de enorme uitleg van Tara erbij vond ik dit wel horen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:01:12 #169
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60982120
Mooi Tara.

En Faas vind ik leuk, lekker stoer, al ken ik het ook als achternaam.
pi_60982155
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60982215
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb als bonus nog even (Alijander Hans) erachter gezet. Er staan een paar van dit soort namen in de lijst en zeker met de enorme uitleg van Tara erbij vond ik dit wel horen.
Wat vullen we elkaar toch aan he?!
Hardloper.
IG @webkim
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 augustus 2008 @ 15:03:46 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60982222
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef Jojogirl het volgende:
Mooi Tara.

En Faas vind ik leuk, lekker stoer, al ken ik het ook als achternaam.
ik ken t ook alleen als achternaam
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60985864
Tara, ik ben ook een halve de Raad . Jullie achternaam komt mij dan ook heel bekend voor, ik ga morgen eens zoeken in de stamboeken. Leuk!

En Leander vind ik ook echt een leuke naam!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 augustus 2008 @ 21:55:27 #174
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_60993555
Ik ben heel benieuwd Reinhilde. Ik weet dat Alijda Cornelia Brandts en Alexander de Raad in ieder geval 1 dochter hadden: Zenobia Walradina Theodora de Raad, gehuwd met Reindert Reinderts Kruizinga, maar verder heb ik geen idee. Maar ik heb dus zelf geen De Raad bloed in me.

Je kan Brandts Buijs echter ook kennen van de componisten of van GTST
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:59:27 #175
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60993676
Iemand een leuke naam die goed bij Luuke en Lena past?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')