Mijn zoon mag in de lijst. Ik weet niet wat jullie normaal doen, roepnaam of de volledige naam
Alijander Hans is zijn volledige naam, maar roepnaam is Leander
Hans is de naam van mijn vader, 2 van mijn zwagers (waarvan 1 dus de broer van de moeder), mijn baas, een goede vriend en de vader van een goede vriendin

Maar in mijn familie komt de naam Johan Sebastiaan veel voor, waarbij dan de roepnaam Hans werd gebruikt. Een vorm van Hans komt zeker 5x eerder voor: Willem Alijander Hans, Johan Sebastiaan (3x), waarvan 1 onder de naam Hans Brandts Buys publiceerde, dat was mijn oudoom, en mijn vader, gewoon Hans, is naar hem vernoemd. De 6e keer dat de naam gebruikt is, is dus nu.
Alijander is een bijzondere naam die nagenoeg alleen in de familie Brandts Buijs voorkomt. Alijda Brandts noemde haar kind, die ze jaren na de dood van haar eerste man (Alexander de Raad) kreeg: Cornelis Alijander. Cornelis naar de eigenlijke vader, toen nog getrouwd met iemand anders: Cornelis Buijs, Alijander als samentrekking van Alijda en Alexander. Toen Cornelis Alijander 13 was trouwden zijn ouders pas (Cornelis' vrouw was toen net overleden) en Buijs werd achter zijn naam geplakt, zo is de familienaam ontstaan.
De stamvader van de familie heet dus Cornelis Alijander, net als een kleinzoon van hem. Verder is er Ludwig Felix Richard Paul Cornelis Alijander, Matthijs Alijander, Luiz Paulo Alyander (woont in Brazilie) en de eerder genoemde Willem Alijander Hans.
Anyway, met zo'n achternaam vonden we dat de roepnaam wel enigzins normaal moest zijn en dat de roepnaam Hans al teveel in de nabije omgeving voorkomt en hebben we voor Leander gekozen, wat een leuke naam is en duidelijk af te leiden is uit Alijander.
Een heel verhaal, maar ik ben al jaren bezig met stambomen, hou van familietradities etc. (en het is naar mijn mening, zeker Alijander een hele mooie en bijzondere naam)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.