Ja, op gereageerd, maar MILF ken ik wel inderdaadquote:
Dat vind ik dan wel weer bijzonder en leuk!quote:Op zondag 27 juli 2008 21:36 schreef snoopy het volgende:
De voorletters van mijn vader zijn RAF, vernoemd naar de Royal Air Force. Hij is geboren in 1945.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:15 schreef Troel het volgende:
Nou, dan maak je er toch S.A.M. van? Als ze dan alledrie de namen niets vind, kan ze zich altijd nog Sam noemen
Ik ken een volwassen Louelle, dus ik ben wel aan de naam gewend. Ik vind het niet bijzonder mooi, maar ook niet lelijk.quote:
ja dat klopt, maar Rolling Stones vinden we ook erg goed en zijn we zelfs nog geweestquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:17 schreef bixister het volgende:
en wat vind je daarvan dan, sjeen?
diaan, Angee/Angie is leuk, maar wel meer Rolling Stones dan Beatles he.
Het doet mij teveel denken aan Matisse (de schilder) of Matiz (de auto), niet echt een mooie naam vind ik het.quote:
een GS-fan wellichtquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zag gisteren op tv een Renaldeau voorbij komen..hoe fout!
keek je toevallig Wie is de chef?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zag gisteren op tv een Renaldeau voorbij komen..hoe fout!
Ik ken inderdaad ook een Pavel en die heeft zijn roots inderdaad in het oosten van Europa liggenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:08 schreef Kiepie het volgende:
Ik ken wel een Pawel, volgens mij is dit van oorsprong Pools maar weet het niet zeker.
De hond van mn schoonmoeder heet ook Dieselquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:08 schreef soulflower het volgende:
In Engeland heette een kindje Diesel..:O Dat is toch zielig?! En haar/zijn zusje heette Teagan Olivia..
Was bij Eerste Hulp Bij Opvoeden..;)
Het jongste zoontje van Karel Glastra van Loon heet Dante. Evengoed blijft het een grote naam voor een kleuter.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:50 schreef snoopy het volgende:
Vanmorgen in de Appie riep een moeder: Dante! Ik vind het toch wel een erg grote naam voor een kleuter
Nou, Diesel valt nog meer in vergelijking met deze zielige kinderen in Nieuw-zeeland:quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:08 schreef soulflower het volgende:
In Engeland heette een kindje Diesel..:O Dat is toch zielig?! En haar/zijn zusje heette Teagan Olivia..
Was bij Eerste Hulp Bij Opvoeden..;)
Ik hoop dat ze er in België ook rekening mee houden want ook hier waren er het voorbije jaar een paar hele vreemde namen (Koe en Reet bvb)quote:WELLINGTON - Een rechter in de Nieuw-Zeelandse stad Wellington heeft donderdag besloten dat een 9-jarig meisje niet langer Talula Does The Hula From Hawaï (Talula doet de Hula van Hawaï) mag heten. Ook uitte hij zijn bezorgdheid over de vreemde namen die kinderen uit de regio Taranaki de laatste tijd meekrijgen, zo schrijft de Taranaki Daily News.
Zo is er een tweeling die Fish en Chips (Vis en Patat) is genoemd. Ook kreeg een kind de naam Number 16 Bus Shelter (Bushokje bij Lijn 16) mee, een ander kreeg de naam Fat Boy (Dikke Jongen). Ook duiken plots namen in sms-taal op, zoals O.crnia, wat voluit Oceanië zou zijn.
De rechter noemde verder de namen Violence (Geweld), Keenan Got Lucky (Keenan Had Mazzel), Sex Fruit (Seks Fruit) en zelfs Hitler.
Volgens de rechter maken de ouders hun kinderen belachelijk met deze namen en hebben ze een sociale handicap. Talula durfde haar naam tegen niemand te zeggen, omdat ze bang was gepest te worden. „Ze toont daarmee meer inzicht dan elk van haar ouders”, oordeelde de rechter.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:12 schreef Janena het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties!
Sewdou spreek je uit als see-doe en eventueel op zijn senegalees als SEEwDOE (een zachte w).
De naam komt uit Senegal, net als de namen van de andere 2 boeven hier (Moussa en Dialo).
Ik was net van plan om mijn bevallingsverslag te schrijven maar pfff wat is het benauwd hier zeg, doe het later wel!
Sewdou ligt i.i.g. lekker te pitten, kan me geen zoetere baby voorstellen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:16 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik zag in het kleine babytjes topic lijst de naam Sewdou staan, hoe spreek je dat uit?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:12 schreef Janena het volgende:
Sewdou spreek je uit als see-doe en eventueel op zijn senegalees als SEEwDOE (een zachte w).
De naam komt uit Senegal, net als de namen van de andere 2 boeven hier (Moussa en Dialo).
Mij schoot geijk Ja Rule te binnenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wij zijn ook druk aan het nadenken over een jongens en meisjesnaam.
Moet natuurlijk wel bij Kim passen. En max 2 lettergrepen hebben.
Ook willen we weer vernoemen. Of alleen naar mijn moeder, Jannie. Of een combi van mijn ouders. Jannie en Roelof. Best lastig nog.
Als er nog suggesties zijn, houden we ons aanbevolen.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:32 schreef bixister het volgende:
Madelieve kreeg dochter Jasja, zag ik: leuke naam! al ben ik meer gewend aan de Yasha spelling, maar eigenlijk vind ik Jasja wel OK.
Ik had vroeger een vriendinnetje die Jascha heette, vond ik qua spelling mooi maar toch vreemd dat je de sch niet als g uitspreekt maar als sj.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:41 schreef jellyrose het volgende:
Ik vind Jasja wel heel mooi klinken, maar de schrijfwijze vind ik dan weer minder door die 2 j's - het lijkt dan teveel op jaja of jasje voor mijn gevoel![]()
Dan vind ik de andere opties toch leuker!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:26 schreef Igraine het volgende:
[..]
Mij schoot geijk Ja Rule te binnen![]()
dat is een rapper
Slimme gedachte! Tot nu toe doet vrijwel iedereen het fout met Sasha... terwijl wij nog wel dachten dat we de meest bekende schrijfwijze hadden gekozen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:45 schreef Madelieve het volgende:
[..]
[..]
Ik had vroeger een vriendinnetje die Jascha heette, vond ik qua spelling mooi maar toch vreemd dat je de sch niet als g uitspreekt maar als sj.
Yasha vind ik meer voor jongens, is ook volgens mij een vrij gebruikelijke joodse naam, op zo'n namensite is ook te zien dat die naam meer aan jongens dan aan meisjes wordt gegeven.
Mijn lief had een studiegenootje die Jasja heette en uiteindelijk vonden we die spelling toch wel erg mooi, what you hear is what you get zeg maar..
Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kind geen naam zou geven waarbij het niet meteen duidelijk was of het een meisjes- of jongensnaam was en uiteindelijk hebben we dat nu wel gedaan want op die namentellersite staan er ook jongetjes met deze spelwijze.
Wat een leuke site... Een lijstje maken met je favoriete namen, je klikt ze er zo in.quote:
Ik kan me dat nu al heel goed voorstellen (en ik heb nog heel wat maanden te gaan)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:11 schreef Madelieve het volgende:
Ik vind het wel even wennen hoor, de naam zit echt maanden in je eigen hoofd en ineens hoort het bij een kindje en spreken anderen het ook uit. Vandaag gesprekje met de kinderarts die het dan ook telkens heeft over 'Jasja' , klinkt ineens allemaal zo volwassen... Is dit herkenbaar voor anderen of spreek ik echt wartaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |