Ja, 't rommelt wat, maar daar blijft het ook bijquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:03 schreef Garbageman het volgende:
Op de buienradar lijkt het nu vlak onder Groningen door te gaan
Kans is groter inderdaad, aangezien het zuidwesten (veel) meer Cape heeft morgen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:11 schreef Stephan123 het volgende:
Ik las ergens dat morgen het zuidwesten ook zulk weer krijgt (weerwoord.be) wat denken jullie??
Dat is Apeldoorn :], woon daar zo'n 5 min fietsen vanafquote:
Mooie foto iddquote:
Teringquote:Op zondag 27 juli 2008 00:02 schreef dimage het volgende:
mijn hart sloeg 300x over, 900L adrenaline. Dus geef mij maar de schuld dat hij bewogen is. Ik schrok mij kompleet het apelazurus. Vlakboven mij een ontlading.
[ afbeelding ]
quote:In Dortmund in het Ruhrgebied viel binnen drie uur 178 liter regen per vierkante meter. Dat is twee keer de gemiddelde hoeveelheid voor de hele maand juli.
Dat moet een waterbom geweest zijn! (voor de duidelijkheid: geen waterstofbomquote:Op zondag 27 juli 2008 00:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Foto's uit Dortmund @ http://www.wetteronline.d(...)e/2008/07/26_gw1.htm :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Wateroverlast in de regio rond Tongeren
za 26/07/08 23:59 - De streek rond Tongeren is vanavond geteisterd door hevige onweders en regenval. De brandweer moest garages leegpompen en wegen proper maken.
Omstreeks negen uur vanavond is het hevig beginnen regenen in het zuiden van Limburg.
De brandweerkorpsen van Tongeren, Hoeselt en Bilzen kregen meer dan honderd oproepen om garages leeg te pompen.
De weg tussen Sint-Truiden en Tongeren werd even gesloten omdat er modder was terechtgekomen. Ook andere wegen in de buurt moesten worden schoongemaakt.
Ook in Noord-Limburg was er hinder. Daar ging het om garages en kelders in Hamont-Achel, Meeuwen-Gruitrode en Peer.
Dat is wel gebleken jaquote:Op zondag 27 juli 2008 00:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat moet een waterbom geweest zijn! (voor de duidelijkheid: geen waterstofbom)
Hier ook een bbq en behoorlijk verregend. Gelukkig konden we droog zitten in een overmaatse garage en de bbq net buiten de deur. Was opz ich wel knus maar ik kies toch voor gewoon normaal buiten. Dan maar geen mooi onweer!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:35 schreef Gijsje het volgende:
Hmm zo te zien krijgen we hier in Uden zo wat regen.. heb zo een verjaardag met een BBQ.
Dat zijn de mindere leuke kanten he.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:13 schreef _Arual_ het volgende:
Zit ik wat nieuwssites te bekijken, kom ik een foto tegen van mijn oom en tante die hun spiksplinternieuwe kelder met spiksplinternieuwe auto en allerlei oldtimermotoren leeg aan het pompen zijn...
Kans op wateroverlast:quote:Omdat de thetaW850-rug zich iets naar net zuidwesten verplaatst lijkt het zwaartepunt van de neerslag zich ook wat meer naar het zuidwesten te verplaatsen.
En flinke windstoten:quote:Buien verplaatsen zich langzaam, zodat zeer lokaal flinke neerslaghoeveelheden kunnen vallen. Onweerskans is zeer hoog.
quote:Met het opbloemen van de Cb's gedurende de dag opnieuw toenemende kans op zware windstoten. Uitschieters bij buien t.g.v. DOWNDRAFT kunnen dan zeer lokaal tot 100 km/uur bereiken.
Hmm, gaat Groningen dan dit keer wel wat krijgen? Gisteren was ik heel blij met mooie weerlichten en gerommel maar er is in de stad nauwelijks een druppel gevallen, het is nu buiten 30,7 graden en 55% luchtvochtigheid, ik ben er serieus over aan het nadenken om een gedeelte van de vriezer uit te ruimen en daar maar te gaan zitten......quote:
Dat zeg ik, het is hier te heet en icm met 55% op de hygrometer......quote:zondag 27 juli en maandag 28 juli 2008
Regen- en onweersbuien.
Flinke perioden met zon. In de middag meer bewolking en ontwikkeling van regen en onweersbuien. Deze kunnen weer uitgroeien tot fikse exemplaren met windstoten, hagel en veel neerslag. De maximumtemperatuur ligt tussen 23 graden aan de westkust en 30 graden in het noordoosten. De wind draait geleidelijk naar noord en is zwak tot matig kracht 3 of minder. Maandag hebben we nog steeds te maken met buien, sommige met onweer en hagel. De temperatuur loopt dan uiteen van 26 graden langs open water tot rond 30 graden in het oosten van het land. De wind is oostelijk zwak tot matig rond kracht 3.
zondag 27 juli 2008 10.58 uur
Gelukkig maar, de verzekering dekt de vloerbedekking toch wel? Fijn dat de tweewielers onbeschadigd zijn.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:42 schreef _Arual_ het volgende:
Heb mijn tante inmiddels gesproken. De schade viel toch mee, alleen maar de vloerbedekking was aan gort, die ligt nu te drogen in de zon. Motoren en brommertjes waren niet beschadigd. En ze hebben hun vakantie maar even uitgesteld.
Precies, het is niet de waarde in geld die zulke apparaten aantrekkelijk maken, het is een hobby, een passie, ik zou het ook niet leuk vinden als het raam open zou waaien en al mijn spullen nat zouden worden of beschadigen.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ben wel enigszins opgelucht ja. Kijk die nieuwe auto en die nieuwe vloerbedekking kun je zo opnieuw kopen, als de verzekering een beetje meewerkt. Oldtimers is toch net een ander verhaal, alleen al de enerig die daarin is gestoken om ze op te knappen.
Ze wonen ook maar 50 meter bij dat ondergelopen woonwijkje vandaan.
maar wij winnen qua temperatuur, haha, ow nee wacht.......quote:Op zondag 27 juli 2008 12:44 schreef Fredo55 het volgende:
Ik heb hier een luchtvochtigheid van 70%.![]()
Hier = Tholen,Zeeland.
Temperatuur hier is 27,9 graden. (Tuineffect)quote:Op zondag 27 juli 2008 12:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
maar wij winnen qua temperatuur, haha, ow nee wacht.......![]()
Kortom, het is overal plakkerig en heet?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Temperatuur hier is 27,9 graden. (Tuineffect)
Luchtvochtingheid is 61%
Klopt idd, hier het beter te zien:quote:Op zondag 27 juli 2008 14:02 schreef kahaarin het volgende:
[ afbeelding ]
hey, lijkt dat nu zo of is er boven Dld een lijntje aan het vormen, op het laatste beeld vind ik het er wel een beetje op lijken iig.
ja, dus toch, zo te zien krijgt Groningen hier dan ook wat van mee als het zo door ontwikkeld, zou lekker zijn, ik heb tropische vogeltjes maar zelfs die hebben het warm.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:08 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Klopt idd, hier het beter te zien:
[ afbeelding ]
Hopen op een reuze shelf
Daar hoop ik ook op. Heb um gisteren niet gezien omdat ik stond te feesten in Zandvoortquote:Op zondag 27 juli 2008 14:08 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Klopt idd, hier het beter te zien:
[ afbeelding ]
Hopen op een reuze shelf
quote:Op warme zonnige dagen in het zomerhalfjaar met weinig wind kunnen boven sterk verhitte oppervlakken wervelwindjes ontstaan. Ze doen zich vooral voor boven zandgrond, maar soms ook boven de stenen van een plein of boven hooi op het land (een hooiduivel). Meestal is er dan een draaiende zuil van stof of zand te zien en daarom worden deze wervelwindjes stof- of zandhozen (in de Verenigde Staten dust devils) genoemd.
Als je er weer een ziet wel een foto (of filmpje) maken dan he.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:54 schreef Fredo55 het volgende:
Ik heb zojuist een hooiduivel gehad.![]()
Serieus, er kwamen hele plukken hooi naar beneden dwarrelen.
[..]
Mijn eerste gedachte was: wtf is dit.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als je er weer een ziet wel een foto (of filmpje) maken dan he.
Doe maar geduld hebben. Als er vanavond laat nog steeds niets over is gekomen mag je treurig zijnquote:Op zondag 27 juli 2008 15:20 schreef Razor21 het volgende:
Ik vraag me echt af of we wel regen krijgen vanavond (Flevoland / Almere) het ziet er nog niet hoopvol uit op buienrader.
Zag wel wat rode stipjes ontstaan in Duitsland, maar voordat hier is....
Idd. Flinke buienquote:Op zondag 27 juli 2008 15:33 schreef DemonRage het volgende:
Ik denk dat vandaag de provincie Groningen het eerst aan de beurt komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |