Als het werkt gewoon doen en negeren of het 'telt' of niet.quote:Op zondag 6 december 2009 15:10 schreef Tinuviel het volgende:
Wij wisselen eigenlijk een beetje af tussen rapley en geprakt tegenwoordig. Wij begonnen met gepureerd eten. Vooral fruit geven in stukken en dat hij zelf afbijt gaat goed. Zelf oppakken en in de mond stoppen gaat met kleine stukken fruit en brood heel goed. Met groente is het moeilijker. Soms bijt hij gewoon af van gaar gekookt groente en soms moeten wij het geprakt geven om er iets in te krijgen. Geldt als rapley ook als mama of papa het vasthouden en het kind stukken afbijt en doorslikt?
(Myrthe was bijv zo'n kind dat anderhalf jaar vrijwel alleen op borstvoeding geleefd heeft.. tussen 1,5 en 2 jr ging ze over naar volledige 'gewone' voeding, met ca2 jr ook gestopt met bv. Ik heb toen ook wel potjes geprobeerd maar ze at altijd maar heel weinig. Juliette was veel meer gek op vast voedsel, en at ook veel meer.)quote:At what point does baby need nutrition from solids that cannot be provided by breastmilk alone?
Medical research tells us that exclusive breastfeeding allows babies to thrive for the first 6 months and often beyond. In the words of the World Health Organization,
“Breastfeeding is an unequalled way of providing ideal food for the healthy growth and development of infants… A recent review of evidence has shown that, on a population basis, exclusive breastfeeding for 6 months is the optimal way of feeding infants.”
Breastmilk should make up the majority of baby’s nutrition through the end of the first year. At some point toward the end of the first year, most babies will gradually begin to need more iron and zinc than that provided by breastmilk alone - at that point, additional nutrients can be obtained from small amounts of solids.
Some babies thrive on breastmilk alone until 12 months or later - as long as your baby is continuing to gain weight and grow as he should, your milk is meeting his needs well.
Het is je vergeven hoor. Ik vind het ook leuk!quote:Op zondag 13 december 2009 13:05 schreef tessie het volgende:
Ik hoop niet dat jullie nog meer fotospam erg vindenmaar ik vind het zo leuk
![]()
Gister hebben we overgeslagen vanwege Sinterklaasviering bij mijn zus.quote:Heeft Ko al wat gehad vandaag Oeke?
ze had daarvoor al wat gegeten en ik had dit al gekookt om in te vriezen.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:45 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Geweldig dat koppie Vicky! Heeft ze het uiteindelijk opgegeten?
quote:
Wij proberen er ook niet te veel aandacht aan te besteden. Gisteren hadden wij echt een tof ideetje. De laatste dagen kreeg Jair een paar keer gekookte aardappelen geprakt met wat ei en bloem/ paneermeel erin en dat in de pan gebakken. Dat ging er echt heel goed in. Dus wij hadden het ideetje deze keer dan maar zijn groenten (spruitjes) er ook in te verwerken en te kijken wat er gebeurt. Hij stopte het zo in zijn mond en at het zo achter mekaar weg. 3,5 koekjes/burgers gingen erin. Het grappige was ook dat ik hem op een gegeven moment een gekookt spruitje gaf, dat hij in zijn mond stak en dat er meteen weer uitkwam. Ik denk dat wij dat nu vaker gaan doen. In aardappelpuree zou je gekookte en geprakte groente ook makkelijk doorheen kunnen doen en waarschijnlijk eet je kind het zo weg.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:45 schreef miss_sly het volgende:
Volgens datzelfde boek waar ik het eerder over had, is dat heel normaal gedrag. Niet te veel aandacht aan besteden en hem zijn keuzes gunnen. Zeker als hij nog bv krijgt, krijgt hij toch nog veel gezonds binnen en honger zal hij ook neit hoeven lijden, toch?
Je kan je baby/kind gewoon lychees / kikkererwten geven, vaar niet te blind op een schema. Je kan beter op je eigen gevoel afgaan naar mijn idee. Zo vond mijn zoon olijfen heerlijk toen hij jonger was en zowel thuis als op het kinderdagverblijf eet hij geregeld leverpastei en leverworst terwijl dat volgens de site van borstvoeding.com pas vanaf 3 jaar gegeten mag worden. En op sites als die van het consultatiebureau wordt leverpastei weer geadviseerd in het standaard voedingsschema dat ze aanbieden (in iedergeval hier in Friesland).quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef Tinuviel het volgende:
Ik vraag me ook weleens af hoe Kleintjes dat schema heeft gemaakt. Ik dacht dat het iets te maken had met hoe zwaar het fruit/ de groenten te verteren zijn en hoe allergeen het fruit/ de groenten zijn. Of heb ik dat mis? Maar sommige dingen staan helemaal niet op de lijst zoals bijvoorbeeld lychees. Bijvoorbeeld kikkererwten staan er ook niet op, wel maïs. Vallen kikkererwten in dezelfde categorie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |