ja johquote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:04 schreef owlet het volgende:
Wow, dit topic heeft bijna een jaar stil gelegen![]()
Wij rapleyen ook al weer een tijdje. Mevrouw krijgt wat als het zo uit komt, soms een stukje fruit, soms een broodkorst.
Van vaste eetmomenten is nog geen sprake, het is vooral een hoop proeven en proberen. Met al dat zachte zomerfruit is dat ook niet moeilijk, dat was bij de oudste in Januari een stuk lastiger!
het kleine kleurdoosje ook al weer bijna een half jaar
Ik geloof dat Kleintjes in zijn boek serieus de aanschaf van een tentzeil aanraadt.quote:
Mama! Dat is boom! Ik ga toch geen boom eten!quote:
Ja hier ook, nog 3 weken en dan gaan we het ook proberen... toch best wel spannend...quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:31 schreef Jore het volgende:
Lieve broccolifoto's![]()
Nog een maandje en dan mogen wij ook! Leukleukleuk.
Appelmoes!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:17 schreef freecell het volgende:
Hier vanavond truwens weer. Kip, aardappel uit de oven en broccoli.
Kip is als eerste weg, dan aardappel weg en dan wordt de broccoli op de grond gegooid en geschreeuwd om meer kip en aardappel
Hoe maak je groente aantrekkelijk voor zo'n uk?
Ik weet niet welke potjes jij je kind geeft, maar in die van mij zit geen appelmoes hoor?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:54 schreef p_iglet het volgende:
als je appelmoes door de aardappels prakt kun je net zo goed potjes geven, daarvan is ook bijna altijd het eerste ingredient appelmoes![]()
Er zijn wel potjes met appelmoesquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet niet welke potjes jij je kind geeft, maar in die van mij zit geen appelmoes hoor?
En ik prak ook niet, ik gooi het eroverheen zodat hij dus nog wel het verschil proeft.
* Brighteyes verdwijnt maar weer uit dit topic met mijn niet-verantwoorde tips...
Op zich is het ook niet de bedoeling dat je het elke avond doet natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Er zijn wel potjes met appelmoesMaar in de betere meestal niet inderdaad
Ik vond je wel nuttig eigenlijk en het was mijn vraag, dus blijf eens
de laatste keer dat ik potjes bekeek (lees 1,5 jaar geleden toen we op het werk nog kinderen hadden die af en toe potjes aten) zat zo ongeveer in ieder potje appelmoes of appelsapconcentraat. Wellicht is dat ondertussen veranderd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet niet welke potjes jij je kind geeft, maar in die van mij zit geen appelmoes hoor?
En ik prak ook niet, ik gooi het eroverheen zodat hij dus nog wel het verschil proeft.
* Brighteyes verdwijnt maar weer uit dit topic met mijn niet-verantwoorde tips...
Warm, maar na een kwartiertje is het koud en dan eet hij het nog nietquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:12 schreef Diaan73 het volgende:
geef je die wortels dan warm of koud?? Zelfde vraag geldt voor broccoli...
Als je zélf met mes en vork eet komt er vanzelf een moment dat je kind je na wil doenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
Ik ben er vast veel te vroeg mee (maar hele dagen thuiszitten en niks te doen hebben zorgt er wel voor dat je in alle topics meelurkt) maar wat ik me vandaag ineens afvroeg.... hoe gaat de overgang van rapley naar 'netjes met mes en vork' eten?
Ja ik weet wel dat kleine kinderen geen mes krijgen enzo, het is maar een uitdrukking he....
Ik bedoel, is het niet verwarrend voor een kind dat het gisteren nog met een stronk broccoli in zijn hand zat, maar dat hij het vandaag netjes aan een vorkje van zijn bordje moet prikken?
Ze gaan vanzelf het bestek van papa en mama hoogst interessant vinden en dan is het tijd om het kinderbestek uit de la te halen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
Ik ben er vast veel te vroeg mee (maar hele dagen thuiszitten en niks te doen hebben zorgt er wel voor dat je in alle topics meelurkt) maar wat ik me vandaag ineens afvroeg.... hoe gaat de overgang van rapley naar 'netjes met mes en vork' eten?
Ja ik weet wel dat kleine kinderen geen mes krijgen enzo, het is maar een uitdrukking he....
Ik bedoel, is het niet verwarrend voor een kind dat het gisteren nog met een stronk broccoli in zijn hand zat, maar dat hij het vandaag netjes aan een vorkje van zijn bordje moet prikken?
nou inderdaad.. maar helaas wassen die niet alle vlekken eruit..quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:55 schreef Nijna het volgende:
hihihi, het is toch maar goed dat er wasmachines bestaan he....
http://www.bol.com/nl/p/b(...)002500297/index.htmlquote:Op vrijdag 4 december 2009 23:21 schreef tessie het volgende:
Wij willen ook gaan rapleyen binnenkort, maar ik vind het nog best lastig om goede info te vinden over rapley in combinatie met flesvoeding.
Ik kan me zo voorstellen dat, zeker in het begin, hij nog niet echt veel binnen zal krijgen van het eten, is dat niet erg? En hoe lang duurt het ongeveer voordat hij wel voldoende binnen krijgt en wanneer weet je dan of je een fles minder zou kunnen gaan geven?
En hoeveel geef je in het begin? Gewoon 1 stronkje broccoli ofzo? En doe je dat dan tussen 2 flessen in? En moet je daar nog iets van water of thee bij geven?
Het ligt er een beetje aan. In principe maakt het niet uit of je BV of KV geeft, maar bij KV wordt er wel vaker van uit gegaan dat je al vrij vlot flessen af gaat bouwen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:21 schreef tessie het volgende:
Wij willen ook gaan rapleyen binnenkort, maar ik vind het nog best lastig om goede info te vinden over rapley in combinatie met flesvoeding.
Ik kan me zo voorstellen dat, zeker in het begin, hij nog niet echt veel binnen zal krijgen van het eten, is dat niet erg? En hoe lang duurt het ongeveer voordat hij wel voldoende binnen krijgt en wanneer weet je dan of je een fles minder zou kunnen gaan geven?
En hoeveel geef je in het begin? Gewoon 1 stronkje broccoli ofzo? En doe je dat dan tussen 2 flessen in? En moet je daar nog iets van water of thee bij geven?
Zolang er geluid uit komt en hij niet rood aanloopt gaat het nog goed. Het klinkt meestal erger dan dat het is.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:03 schreef tessie het volgende:
Thanx Kim
We gaan het gewoon proberen over twee weekjes. Denk wat broccoli of courgette ofzo om mee te beginnen. Ben echt heel benieuwd!
En het kan dus gebeuren dat hij dan gaat kokhalzen ofzo? En als er iets in zn keel hangt zeg maar, dan komt dat er vanzelf weer uit? En dat gebeurt vrij rap neem ik aan? (om paniek situaties te voorkomen...)
Als het werkt gewoon doen en negeren of het 'telt' of niet.quote:Op zondag 6 december 2009 15:10 schreef Tinuviel het volgende:
Wij wisselen eigenlijk een beetje af tussen rapley en geprakt tegenwoordig. Wij begonnen met gepureerd eten. Vooral fruit geven in stukken en dat hij zelf afbijt gaat goed. Zelf oppakken en in de mond stoppen gaat met kleine stukken fruit en brood heel goed. Met groente is het moeilijker. Soms bijt hij gewoon af van gaar gekookt groente en soms moeten wij het geprakt geven om er iets in te krijgen. Geldt als rapley ook als mama of papa het vasthouden en het kind stukken afbijt en doorslikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |