abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60357091
een maand bevat iets meer dan 4 weken, meestal wordt er dan met 4,3 gerekend. dus 172 uur in een maand bij een 40-urige werkweek, dus 1127 dollar per maand. Ietsje minder dramatisch.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:27:43 #27
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_60357103
Terug vind Beurs
Hmm de Dollar wordt langzaam weer meer waard...
Maar goed benzine wordt wel weer goedkoper
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:39:07 #28
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60357250
Interessant interview met George Green op http://www.consciousmedianetwork.com/news.htm
Kreeg dit linkje eergisteren al van een Amerikaanse collega en gisteren stond het in de nieuwsbrief van Willem Middelkoop.

Meest interessante wat mij opviel was dat Duitsland nu al van 8 landen (waaronder Italie en Spanje als ik het goed gehoord heb) die ook de euro voeren geen betalingen meer accepteert in Euro's. De reden hiervoor is dat Duitsland de inflatie zelf wil sturen.

Het tweede wat mij opviel is dat er schijnbaar een verdeeldheid aan het ontstaan is over de Euro op de middellange termijn. Letterlijk wordt er gesproken over een EU die uit drie delen bestaat. Grofweg de Mediterraanse landen, het Westelijk deel van de Europese landen met o.a. Duitsland, Frankrijk, Benelux, Ierland enz. en de meer Oostelijk gelegen lidstaten.
Neerkomen wel!
pi_60357316
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:39 schreef Freeflyer het volgende:
Interessant interview met George Green op http://www.consciousmedianetwork.com/news.htm
Kreeg dit linkje eergisteren al van een Amerikaanse collega en gisteren stond het in de nieuwsbrief van Willem Middelkoop.

Meest interessante wat mij opviel was dat Duitsland nu al van 8 landen (waaronder Italie en Spanje als ik het goed gehoord heb) die ook de euro voeren geen betalingen meer accepteert in Euro's. De reden hiervoor is dat Duitsland de inflatie zelf wil sturen.

Het tweede wat mij opviel is dat er schijnbaar een verdeeldheid aan het ontstaan is over de Euro op de middellange termijn. Letterlijk wordt er gesproken over een EU die uit drie delen bestaat. Grofweg de Mediterraanse landen, het Westelijk deel van de Europese landen met o.a. Duitsland, Frankrijk, Benelux, Ierland enz. en de meer Oostelijk gelegen lidstaten.
Dat interview heb ik ook beluisterd ja.

Maar deze man gaat wel even verder dan een simpele analyse. Hij noemt een wereldoorlog 3 voor populatievermindering van een paar miljard. Ik ben dit in mijn eigen research de laatste jaren ook meer en meer tegengekomen. Grote populatie is niet duurzaam, want teveel consumptie en dus teveel milieubelasting. Hoe betrouwbaar is deze man?
pi_60357821
Opnieuw twee Amerikaanse banken onder toezicht
Uitgegeven: 26 juli 2008 10:53
Laatst gewijzigd: 26 juli 2008 10:59

NEW YORK - De Amerikaanse toezichthouder FDIC heeft opnieuw de controle overgenomen bij twee banken die in de problemen zijn gekomen als gevolg van de kredietcrisis.

Het gaat om de First National Bank of Nevada en de First Heritage Bank of Newport Beach.

De First National Bank of Nevada kwam in de problemen door het verstrekken van onroerend goed-leningen. De bank heeft in totaal voor drie miljard dollar aan deposito's.

De First Heritage Bank of Newport Beach heeft slechts drie filialen en voor 233 miljoen dollar aan deposito's.

De FIDC heeft de rekeningen van beide banken verkocht aan de Mutual of Omaha Bank. De toezichthouder moet naar schatting 862 miljoen dollar meebetalen om de cliëntendeposito's veilig te stellen.

http://www.nu.nl/news/167(...)_onder_toezicht.html
Make my day!
pi_60358129
quote:
McCain to Fannie Mae: Go Away
In the rush to bulldoze the Fannie Mae-Freddie Mac and housing bailout bill through Congress this week, scant attention has been paid in Washington to how the U.S. system fell into this hole. Thus it was refreshing to see Senator John McCain step up and speak rude truth to his colleagues about the fiasco in an op-ed piece this week.

"Americans should be outraged at the latest sweetheart deal in Washington," the Republican presidential hopeful wrote in the St. Petersburg Times, stating the clear but all-too-often unspoken reality about this greatest of boondoggles. Yesterday 80 Senators voted to end debate on the bill. Only 13 voted against. That makes it all but inevitable that the bailout will pass today and go to the President early next week. Senator Jim DeMint has slowed the bill by requesting a commitment from his colleagues that sometime in the future, they would hold a vote on barring Fannie and Freddie from lobbying.

Senator McCain, who wasn't present for the cloture vote, also called for an end to their multimillion-dollar lobbying campaign. More importantly, he called for "making them [Fannie and Freddie] go away," as in, be no more. Receivership may indeed by the only option if a regulator can't get the far-flung activities of these two under control.

Politics today is endless self-calculation, but Mr. McCain deserves some credit for bucking the Washington consensus on this debacle. Barack Obama likely won't be in the Senate tomorrow for the vote on the bailout, but voters deserve to know whether he sides with the Beltway mortgage combines or taxpayers when it comes to Fan and Fred.
Bron: The Wall Street Journal.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_60358181
pi_60358219
quote:
Chrysler to stop leasing; GM offers employee prices
GM employees will be able to extend employee price to any one consumer

SAN FRANCISCO -- Two Detroit automotive powerhouses made moves in attempt to stanch their bleeding Friday as gas-guzzling trucks and SUVs continue to sit idly on U.S. car lots. Chrysler LLC's financial arm, Chrysler Financial, will stop offering vehicle lease options in the U.S. in order to focus more on financing vehicle purchases, according to multiple media reports Friday. Leases will no longer be an option Aug. 1. The automaker is expected to brief dealers in a conference call late Friday.

General Motors also said Friday that it will allow its employees to offer an employee pricing discount to any one person of their choice through the end of July. An employee discount can slash thousands of dollars off the retail price of a vehicle. News also surfaced Friday that Chrysler will offer zero percent financing for up to 72 months on some larger vehicles, such as the Jeep Grand Cherokee and Commander and Dodge Aspen.

Automakers and their financing units have been slammed with increasing losses stemming from leases as a result of falling resale values of trucks, SUVs and other less fuel-efficient models as consumers turn to smaller cars as gasoline sits atop $4-a-gallon levels, The Wall Street Journal reported.

The moves come during an ongoing crisis for the Big Three automakers in Detroit. On Thursday, Ford Motor Co. said its losses hit $8.7 billion, and it announced an aggressive makeover that includes ramping up production of hybrid vehicles and bringing its European gas-savers to North America. Chrysler's latest sales figures showed a 36% decline in June, with car sales slumping 49% and truck sales down 30%. In the same time period, GM's car sales declined 21.1% while truck sales slid 16%.

Both automakers have recently cut plants and jobs, and GM's Hummer brand is currently for sale.
On Wednesday, consumer research firm J.D. Power and Associates slashed its outlook for 2008 vehicle sales by 5%, citing the U.S. credit crisis, gas prices and reduced rental car business. Shares of GM closed the day down 8.5% to $11.90, and Ford's shares closed down 1.2% to $5.05.
Bron: Market Watch.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 11:51:31 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60358285
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:41 schreef Aether het volgende:

[..]

Bron: The Wall Street Journal.
Het is natuurlijk wel zwak dat zowel McCain en Obama niet komen stemmen.

En ik begrijp nog steeds niet waarom het Amerikaanse volk niet in opstand komt en Capitol Hill platbrandt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60358340
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zwak dat zowel McCain en Obama niet komen stemmen.

En ik begrijp nog steeds niet waarom het Amerikaanse volk niet in opstand komt en Capitol Hill platbrandt.
Heb je de bezineprijzen gezien? Even naar DC rijden!

Fantastische president zou het zijn..! “Go away!”
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:00:35 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60358413
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:54 schreef Aether het volgende:

[..]

Heb je de bezineprijzen gezien? Even naar DC rijden!

Fantastische president zou het zijn..! “Go away!”
Ten eerste zijn ze senator en is het dus gewoon hun job om te stemmen in de senaat.
Ten tweede gaat het hier om iets dat de belastingbetaler meer kan gaan kosten dan de totale Irak oorlog.

Maar ik begrijp het natuurlijk wel. Het meeste volk is te dom om de problematiek te begrijpen dus je wint er geen stemmen mee.
Mijn reisverslagen
pi_60358417
quote:
1 op 171 Amerikanen heeft huis gedwongen verkocht
25 juli 2008, 14:54 uur | FD.nl
2Het aantal gedwongen huizenverkopen in de Verenigde Staten is in het tweede kwartaal met 121% gestegen tot bijna 740.000 vergeleken met vorig jaar. Ten opzichte van het eerste kwartaal steeg het aantal executieverkopen met 14%.

Dat blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van het marktonderzoeksbureau RealtyTrac.

Ingrijpende wet moet huizenmarkt VS stabiliseren 25 juli 2008
Wall Street schrikt van woningmarkt 25 juli 2008
Welkom op ground zero van de kredietcrisis 7 februari 2008

Een op de 171 Amerikaanse huiseigenaren heeft inmiddels zijn huis gedwongen moeten verkopen of bevindt zich in een procedure voorafgaand aan een executieverkoop. Voor het hele jaar rekent RealtyTrac op 2,5 miljoen gedwongen verkopen. Veel huiseigenaren in de VS zijn in financiële problemen gekomen door de gedaalde huizenprijzen en de afzwakkende arbeidsmarkt. Ook de oplopende inflatie en de kredietcrisis spelen hen parten.

Grootste problemen in Nevada, Californië, Arizona en Florida

In 48 van de 50 Amerikaanse staten nam het aantal gedwongen verkopen toe, aldus RealtyTrac. Vooral in staten als Nevada, Californië, Arizona en Florida zijn de problemen groot. In Nevada heeft 1 op de 43 huishoudens te maken met een gedwongen verkoop, een stijging van 147% vergeleken met een jaar eerder. In
Californië geldt dit voor 1 op de 65 huishoudens en in Arizona is dit van toepassing op 1 op de 70 huishoudens.
Ok met 740.000 gedwongen verkopen ziten we op de 1 op 171, maar zoals men verwacht in dit stukje loopt de gedwongen verkoop nog op tot 2.500.000 huizen dit jaar. Dan zou 1op de 50 huizen bezitters dit jaar in de VS gedwongen zijn huis moeten verkopen.

Wat zal het gemiddelde verlies per huis zijn?

Geen goede vooruitzichten daar.
pi_60358787
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ok met 740.000 gedwongen verkopen ziten we op de 1 op 171, maar zoals men verwacht in dit stukje loopt de gedwongen verkoop nog op tot 2.500.000 huizen dit jaar. Dan zou 1op de 50 huizen bezitters dit jaar in de VS gedwongen zijn huis moeten verkopen.

Wat zal het gemiddelde verlies per huis zijn?

Geen goede vooruitzichten daar.
De meeste amerikanen leven al drie jaar op de overwaarde van het huis, steeds een stukje opeten en een refinance doen, refinance is een toverwoord geweest, iedereen werd er beter van
pi_60358835
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:19 schreef agter het volgende:
Opnieuw twee Amerikaanse banken onder toezicht
Uitgegeven: 26 juli 2008 10:53
Laatst gewijzigd: 26 juli 2008 10:59

NEW YORK - De Amerikaanse toezichthouder FDIC heeft opnieuw de controle overgenomen bij twee banken die in de problemen zijn gekomen als gevolg van de kredietcrisis.

Het gaat om de First National Bank of Nevada en de First Heritage Bank of Newport Beach.

De First National Bank of Nevada kwam in de problemen door het verstrekken van onroerend goed-leningen. De bank heeft in totaal voor drie miljard dollar aan deposito's.

De First Heritage Bank of Newport Beach heeft slechts drie filialen en voor 233 miljoen dollar aan deposito's.

De FIDC heeft de rekeningen van beide banken verkocht aan de Mutual of Omaha Bank. De toezichthouder moet naar schatting 862 miljoen dollar meebetalen om de cliëntendeposito's veilig te stellen.

http://www.nu.nl/news/167(...)_onder_toezicht.html
Die nieuwe bank geeft alleen nog leningen tegen 70% van de huidige executiewaarde en dan alleen als je een goudgerand vast contract hebt met promotiemogelijkheden.

Dus deze sneeuwbal is ff niet te stoppen

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 26-07-2008 13:11:38 ]
pi_60359094
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:29 schreef henkway het volgende:

[..]

De meeste amerikanen leven al drie jaar op de overwaarde van het huis, steeds een stukje opeten en een refinance doen, refinance is een toverwoord geweest, iedereen werd er beter van
Dat betekent dus dat de CreditCard maatschappijen daar ook HEEL veel schade zullen oplopen...Vraag me af wanneer er daarvan eentje onderuit gaat.
Make my day!
pi_60359482
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:47 schreef agter het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat de CreditCard maatschappijen daar ook HEEL veel schade zullen oplopen...Vraag me af wanneer er daarvan eentje onderuit gaat.
Neem maar aan dat iedere amerikaan die een executieverkoop meemaakt, ook twee CC cards op max heeft staan.
pi_60359559
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:10 schreef henkway het volgende:

[..]

Neem maar aan dat iedere amerikaan die een executieverkoop meemaakt, ook twee CC cards op max heeft staan.
Ja, en dat die CC ook niet meer afbetaald kunnen worden.
Ze laten zich 'failliet' verklaren en dus gaan de CC-maatschappijen ook de pijn flink voelen.
Make my day!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 13:25:03 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60359681
Het hele concept van 'overwaarde' van je huis incashen is sowieso structureel flawed, aangezien huizen op lange termijn niet sneller stijgen dan de inflatie en hypotheekrente over het algemeen boven de inflatie ligt.

Het verbaast mij echt dat ik -ondanks de creditcrunch- nog nergens (ook niet buiten Fok of in het dagelijks leven) iemand dat punt heb zien maken.
Mijn reisverslagen
pi_60359788
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:25 schreef SeLang het volgende:
Het hele concept van 'overwaarde' van je huis incashen is sowieso structureel flawed, aangezien huizen op lange termijn niet sneller stijgen dan de inflatie en hypotheekrente over het algemeen boven de inflatie ligt.

Het verbaast mij echt dat ik -ondanks de creditcrunch- nog nergens (ook niet buiten Fok of in het dagelijks leven) iemand dat punt heb zien maken.
In de US is de overwaarde opgejaagd door de Bush administratie wegens de introductie van de taxreductie op hypotheekrente
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:24:00 #45
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60361437
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:25 schreef SeLang het volgende:

Je verhaal is alleen relevant als je je huis alleen als beleggingsobject ziet.
pi_60362390
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:33 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

hij bedoelt de overwaarde kan fluctueren, en met jaarlijks bijlenen op basis van overwaarde is dat niet goed.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 17:32:41 #48
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60363625
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat interview heb ik ook beluisterd ja.

Maar deze man gaat wel even verder dan een simpele analyse. Hij noemt een wereldoorlog 3 voor populatievermindering van een paar miljard. Ik ben dit in mijn eigen research de laatste jaren ook meer en meer tegengekomen. Grote populatie is niet duurzaam, want teveel consumptie en dus teveel milieubelasting. Hoe betrouwbaar is deze man?
Lastig. Een andere voorspelling van hem was dat de US voor 30 september (einde fiscale jaar in de US) Iran zal aanvallen. Daarnaast nog het e.e.a. over de FEMA kampen waar hij een vrij duidelijke tijdslijn aangaf. De tijd zal uitwijzen of hij gelijk heeft/krijgt. In zijn voordeel spreekt wel dat Willem Middelkoop het noemt. Dat is iemand die al langere tijd de spijker op de kop heeft geslagen t.a.v. de krediet crisis.
Neerkomen wel!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 17:36:35 #49
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60363698
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 17:32 schreef Freeflyer het volgende:
Willem Middelkoop
Heb ik wel hoog zitten.... hij merkt treffend op dat de nieuwsvoorziening te voorzichtig is.
Wat dat betreft zit ik bijna in het conspiracy hoekje.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 18:52:17 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60364890
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:33 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Nee.
Denk eerst eens even na over wat ik daar schreef.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')