abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71928293
Zo, net terug van een vakantie uit Indonesië van 2 maanden, en kan niet wachten om weer te gaan klimmen! Ben alleen wel benieuwd hoe het gaat na zo'n tijd niet geklommen te hebben
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_71944044
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:08 schreef maok het volgende:
Ik ben alweer een paar dagen terug van vakantie in Frankrijk in de buurt van Embrun en het was geweldig.

Ik heb een soort van basiscursus gedaan waar ik lekker aan mijn techniek heb kunnen werken. De cursus duurde 5 dagen met een rustdag er tussen, maar zelfs op de rustdag ben ik nog met een aantal mensen gaan klimmen.
Op de een na laatste dag ging het nog wel een beetje mis. We waren met 3 cursisten en een instructeur een route van meerdere touwlengtes aan het klimmen. We waren een stuk of 3 touwlengtes omhoog toen van een van de deelnemers haar arm uit de kom ging. Ze ging er ook nog een paar keer out bij. Gelukkig heeft de instructeur de arm weer terug kunnen zetten en hebben we naar beneden kunnen abseilen met z'n allen.
Verder een geweldige vakantie gehad, prachtig weer en erg leuk klimmen daar in de omgeving. Ik zal eens kijken of ik nog wat mooie foto's heb.
Dat is wel schrikken! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Ik heb pas een trainingsbord aangeschaft voor boven de deur.

De kleinste randje zijn nog wel heel erg klein, maar hij bied in ieder geval voldoende uitdaging!
pi_72468384
Vandaag in Monk gaan klimmen.
Echt een toffe hal
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_72469750
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:36 schreef Pietjuh het volgende:
Vandaag in Monk gaan klimmen.
Echt een toffe hal
super indd! Ik wil er binnenkort ook weer naar toe!
pi_72473283
Vorige week wezen klimmen in de Zwitserse Jura. Mooie streek hoor, leuke klimgebiedjes. Goed behaakt ook, vergeleken met Duitsland. Helaas werkte het weer niet meer mee vanaf woensdag.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_75194295
Ik wil graag gaan beginnen met klimmen, of in ieder geval kijken of het me bevalt. Ik bedacht me dat ik veel beter een sport kan doen waar ik plezier in heb dan iedere keer met tegenzin naar de fitness te gaan (of zoals de laatste tijd: helemaal niet gaan).

Ik zie dat er een paar klimhallen liggen in Amsterdam, kan iemand een van de deze aanbevelen voor een beginnerscursus? Als er niet veel verschil in zit ga ik waarschijnlijk eens kijken bij de Klimhal Centraal, die ligt op fietsafstand.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_75202210
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:01 schreef SlaggY het volgende:
Ik wil graag gaan beginnen met klimmen, of in ieder geval kijken of het me bevalt. Ik bedacht me dat ik veel beter een sport kan doen waar ik plezier in heb dan iedere keer met tegenzin naar de fitness te gaan (of zoals de laatste tijd: helemaal niet gaan).

Ik zie dat er een paar klimhallen liggen in Amsterdam, kan iemand een van de deze aanbevelen voor een beginnerscursus? Als er niet veel verschil in zit ga ik waarschijnlijk eens kijken bij de Klimhal Centraal, die ligt op fietsafstand.
Drie stuks in Amsterdam: Centraal, Sloterdijk en Mountain Network (THEA)

Centraal is een echte prestatiehal, waar veel wedstrijdklimmers komen. Moeilijke routes, en een hoog "klimmen om gezien te worden" gehalte. (Vind ik dan)
Sloterdijk kwam ik vroeger wel eens, ben er de laatste paar jaar niet meer geweest, dus kan ik niks over zeggen. Ik vond het er wel gezellig.

THEA is dan een stuk gezelliger dan de andere 2. Gevestigd in een oude kerk in Bos&Lommer, en de sfeer daar is erg leuk. Een maat van me geeft daar o.a. beginnerscursussen, bij hem voel je je als beginner prima op je gemak. Vragen naar Pjotr
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_75203180
Cool, bedankt. Zal er eens gaan kijken. Het gaat nu even vooral om de cursus, ik kan later altijd voor mezelf kijken welke hal ik het fijnste vind.

Trouwens, ik zie dat de hal van Mountain Network een nieuwe locatie krijgt:
quote:
Begin 2010 zal Mountain Network Amsterdam een nieuwbouw locatie betrekken aan de A10 (westring) / Laan van Spartaan. De huidige locatie blijft tot de realisatie van de nieuwe locatie geopend.
pi_75209046
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:13 schreef El_Matador het volgende:
Dit weekend als het weer het toelaat klimmen in de Eifel. Gaaf!
Klimmen in Nideggen in de Nordeifel
Ook al is het wazige brokkelige zandsteen, ik kwam er gewoon vaak.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_76336448
Schopje

Altijd al gehouden van klimmen... Poosje gewerkt in de antennebouw, dus ook werken op hoogte enzo Miste het toch en ben poos terug weer eens naar de klimhal geweest, en vorige week weer. Routes 4 en 5 gaat zonder veel moeite, 6 is nog iets te hoog gegrepen

Ben niet van plan om het sportief te gaan doen... puur voor de fun zo af en toe keer klimmen
pi_76433410
http://imgur.com/ZqkqN

Dat is wel een heel bijzondere move
  maandag 18 januari 2010 @ 23:36:00 #212
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76992715
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!Fotograaf donderdag 11 februari 2010 @ 22:56:52 #213
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_77903200
Ik heb nu een nieuw project, een 7a. Al uitgeklommen met 2x blok. Na de vakantie hoop ik hem in 1x te kunnen klimmen.
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_77903625
Wie wil er een boulderhok kopen? 175.000 k.k
Je krijgt er dan wel gratis een appartement van 70 m2 + zolder 80 m2 bij waar het boulderhok zich bevindt, zolder is verder voorzien van genoeg inbouwkasten om al je klim- kampeer- en buitensportmateriaal op te slaan
Mijn foto's op Flickr!
pi_77915727
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:05 schreef Gripper het volgende:
Wie wil er een boulderhok kopen? 175.000 k.k
Je krijgt er dan wel gratis een appartement van 70 m2 + zolder 80 m2 bij waar het boulderhok zich bevindt, zolder is verder voorzien van genoeg inbouwkasten om al je klim- kampeer- en buitensportmateriaal op te slaan
Pics.
pi_77915902
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:40 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Pics.
Vind je hier
Mijn foto's op Flickr!
pi_78156273
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:46 schreef Gripper het volgende:

[..]

Vind je hier
haha cool! .
  maandag 22 februari 2010 @ 15:05:19 #218
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78305169
Na bijna een half jaar niet te hebben geklommen ga ik vanavond maar weer eens, ben benieuwd wat m'n niveau is...
  FOK!Fotograaf maandag 22 februari 2010 @ 17:16:02 #219
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_78310397
Ik ga vanavond ook weer klimmen, zoals elke maandag en woensdag.
www.theinvision.nl
pi_78323172
Ik heb vanavond lekker geklommen!
  FOK!Fotograaf maandag 22 februari 2010 @ 22:46:15 #221
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_78324789
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:12 schreef L0we het volgende:
Waar als ik vragen mag?
www.theinvision.nl
  maandag 22 februari 2010 @ 23:00:29 #222
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78325450
quote:
Ik ook. Wel op een verrotte plek, de aclo in Groningen, maar goed, izz graties en ik wil er ook een voorklimcursus gaan doen dus is het wel handig als ik de wand al een beetje ken.
pi_78334318
quote:
Heb je die paarse 6b op het eerste touw rechts van de rode overhang (dus op de minder steile overhang) wel eens geklommen? Vond 'm loeizwaar zondag...

[ Bericht 0% gewijzigd door Casparovvv op 23-02-2010 11:16:05 (Grove fout..) ]
pi_78334689
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:46 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Waar als ik vragen mag?
Ik klim in arnhem
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:00 schreef maok het volgende:

[..]

Ik ook. Wel op een verrotte plek, de aclo in Groningen, maar goed, izz graties en ik wil er ook een voorklimcursus gaan doen dus is het wel handig als ik de wand al een beetje ken.
Is dat alleen indoor? Of ga je ook nog naar buiten toe? Ik ben vorig jaar met de NKBV naar Zuid Frankrijk geweest voor een voorklimcursus, er is een kans dat ze dat dit jaar weer gaan doen. Is echt een aanrader!
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:09 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Heb je die paarse 6b op het eerste touw rechts van de rode overhang (dus op de minder stijle overhang) wel eens geklommen? Vond 'm loeizwaar zondag...
Die heb ik wel eens geklommen ja. Die krijg je niet voor niets nee . Wat heel erg helpt is als je een no-hands-rest maakt op 2/3e van de route.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:36:27 #225
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78335114
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:22 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

Is dat alleen indoor? Of ga je ook nog naar buiten toe? Ik ben vorig jaar met de NKBV naar Zuid Frankrijk geweest voor een voorklimcursus, er is een kans dat ze dat dit jaar weer gaan doen. Is echt een aanrader!
[..]
De cursus duurt 10 lessen en daarvan worden er een paar bij Bjoeks gegeven, ik vermoed dat we dan daar op de toren gaan klimmen (de cursus wordt ook alleen aan het begin en het einde van het studiejaar gegeven, dat zou logisch zijn als we naar buiten gaan)

Ik was vorig jaar met Cimarron in Frankrijk voor een basiscurcus (vooral veel techniek geleerd), daar kon je ook een voorklimcursus doen, misschien dat ik daar ook nog een cursus ga doen vorlgend jaar ofzo. Buiten is het toch weer heel anders dan op een muur.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 23-02-2010 10:43:58 ]
pi_78335240
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:22 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik klim in arnhem
[..]

[..]

Die heb ik wel eens geklommen ja. Die krijg je niet voor niets nee . Wat heel erg helpt is als je een no-hands-rest maakt op 2/3e van de route.
Volgens het papiertje mag je vanaf het tweede dak het pur niet meer gebruiken. Ik vond vooral de crux met die twee pockets vlak na het eerste dakje loeizwaar.
pi_78335492
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:40 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Volgens het papiertje mag je vanaf het tweede dak het pur niet meer gebruiken. Ik vond vooral de crux met die twee pockets vlak na het eerste dakje loeizwaar.
Oh, wacht... Ik ben helemaal in de war met die rode, maar die zit een touw verder. Ik kan die paarse niet echt voor me halen, zal hem woensdag eens proberen

[ Bericht 0% gewijzigd door L0we op 23-02-2010 10:59:44 ]
pi_78420370
Vanavond heb ik hem geklommen, was toch de route die ik dacht. Je kan vlak voor het tweede dakje nog mooi even uitrusten met één voet in de pur. Ik vind het stukje met die pockets op zich nog wel te doen, je kan je voeten goed kwijt, dus de belasting op je vingers valt wel mee. Ik ging op het laatst wel helemaal stuk, maar dat zal ook wel komen omdat ik al 2 uur geboulderd had
pi_78423409
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:26 schreef L0we het volgende:
Vanavond heb ik hem geklommen, was toch de route die ik dacht. Je kan vlak voor het tweede dakje nog mooi even uitrusten met één voet in de pur. Ik vind het stukje met die pockets op zich nog wel te doen, je kan je voeten goed kwijt, dus de belasting op je vingers valt wel mee. Ik ging op het laatst wel helemaal stuk, maar dat zal ook wel komen omdat ik al 2 uur geboulderd had
Dat laatste stuk vond ik een eitje Overigens bedoelde ik niet zozeer die pockets in de muur, maar meer die twee kleine, identieke vingerpockets daarvoor.
pi_78423961
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 07:55 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Dat laatste stuk vond ik een eitje Overigens bedoelde ik niet zozeer die pockets in de muur, maar meer die twee kleine, identieke vingerpockets daarvoor.
Ja, die schuin boven mekaar zitten, en je beiden met je rechterhand pakt? . Dat is een lastig pasje, maar als je er snel doorheen gaat is het prima te doen vind ik.
pi_78424881
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:50 schreef L0we het volgende:

[..]

Ja, die schuin boven mekaar zitten, en je beiden met je rechterhand pakt? . Dat is een lastig pasje, maar als je er snel doorheen gaat is het prima te doen vind ik.
Oh, ik pak de eerste met links en dan kruis ik met rechts. Hoe pak je die tweede ook met rechts als je niets voor links hebt?
pi_78431872
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:35 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Oh, ik pak de eerste met links en dan kruis ik met rechts. Hoe pak je die tweede ook met rechts als je niets voor links hebt?
Ik heb de eerste met rechts vast, daarna pak ik met links de sloper die ongeveer op gelijke hoogte zit, en daarna ga ik met rechts door naar de tweede, stap ik op, en ga ik met links naar de eerste inbouwgreep.
pi_78442737
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:46 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik heb de eerste met rechts vast, daarna pak ik met links de sloper die ongeveer op gelijke hoogte zit, en daarna ga ik met rechts door naar de tweede, stap ik op, en ga ik met links naar de eerste inbouwgreep.
Die sloper kan ik me niet visualiseren, maargoed, zal m vanavond nog eens klimmen
pi_78443174
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:01 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Die sloper kan ik me niet visualiseren, maargoed, zal m vanavond nog eens klimmen
Als je de de eerste pocket met rechts pakt kan je hem niet missen..
pi_78525608
Ik heb het donderdag geprobeerd, maar met die sloper vind ik het nog zwaarder. Echter, met mijn handen kruisen gaat prima
pi_78627329
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 18:11 schreef Casparovvv het volgende:
Ik heb het donderdag geprobeerd, maar met die sloper vind ik het nog zwaarder. Echter, met mijn handen kruisen gaat prima
Ieder zn ding! . Heb je die rode route in het touw ernaast al eens geprobeerd? Die is ook erg leuk!
  FOK!Fotograaf dinsdag 2 maart 2010 @ 12:17:51 #237
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_78630823
Jammer dat er hier weinig (of geen) klimmers van Neoliet Eindhoven te vinden zijn.
www.theinvision.nl
pi_78634847
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:57 schreef L0we het volgende:

[..]

Ieder zn ding! . Heb je die rode route in het touw ernaast al eens geprobeerd? Die is ook erg leuk!
Ook 6b? Komt me niet bekend voor...
pi_78637548
Ja, of 6b+, ik weet het niet precies...
pi_79256862
Ik moet nodig wat gaan doen aan mijn duur... Ik merk dat ik moeilijke route's technisch prima aankan, maar mijn armen geven veel te snel op naar mijn zin!

Eergister heb ik me aardig stukgeklommen op een 7a. Met 4 blocks + bijbehorende rustpauzes kwam ik boven, maar wil ik er in 1 keer doorheen komen heb ik behoorlijk wat meer uithoudingsvermogen nodig.

Dat wordt meters maken!
pi_79258139
Nog bedankt voor het advies in dit topic (Gripper). Ik klim ondertussen drie maanden bij Mountain Network A'dam en ben vorige week begonnen aan mijn techniek cursus. Bevalt erg goed!
pi_80404713
Weet iemand of er nabij Breda (of liever net over de grens in België nabij Turnhout) een natuurklimwand is ergens? Ik wil graag met mn padvinders gaan klimmen op zomerkamp, dat doen we vrij regelmatig indoor en als het kan op zomerkamp ook buiten (laatste keer was 2 jaar geleden in Nideggen, afgelopen jaar zijn we wezen kletternsteigen nabij Coo ipv klimmen). Dit jaar blijven we echter in Nederland en daar zijn toch een stuk minder heuvels en bergen. Maastricht ligt net wat te ver.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_80404737
foute knopje
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:02:12 #244
51286 w00h00
Digital man!
pi_83561356
Even een kickje; ben wel benieuwd naar de klimmers hier op fok!
pi_83561705
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:02 schreef w00h00 het volgende:
Even een kickje; ben wel benieuwd naar de klimmers hier op fok!
Vraag maar raak! Ik vind het deze week _iets_ te warm om te klimmen
  maandag 12 juli 2010 @ 20:49:49 #246
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_83973266
schopje

ben vd week weer eens wezen klimmen met een vriend. Hij voor het eerst... Dit maal gaan weer de 3 en 4 vrij makkelijk, 5 is al wat pittiger maat wel veel leuker

Merk alleen wel nu de beperkingen van mijn "klimuitrusting" Een stel oude schoenen en gehuurd klimmateriaal. Zit nu een beetje te kijken om misschien toch maar voor een eigen uitrusting te gaan, schoentjes, instelbare gordel en misschien een automatische block?

Foto is altijd leuk dus ik heb ze laten schieten door een vriendin Is in Nijmegen:

maandag 12 juli 2010 @ 20:53:54 #247
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83973504
Als je toevallig deze zomer nog naar een 'klimland' op vakantie gaat zoals Frankrijk zou ik daar even kijken, vaak iets goedkoper en meer keuze (als je tenminste een beetje in buurt van klimgebieden zit).
pi_83978505
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:53 schreef maok het volgende:
Als je toevallig deze zomer nog naar een 'klimland' op vakantie gaat zoals Frankrijk zou ik daar even kijken, vaak iets goedkoper en meer keuze (als je tenminste een beetje in buurt van klimgebieden zit).
Ik heb daar een helm en een aantal karabiners gekocht. Is er zeker een stukje goedkoper dan hier!

24 vertrek ik richting Zuid Frankrijk (orpierre) om te gaan klimmen!
pi_86910744
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:35 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik heb daar een helm en een aantal karabiners gekocht. Is er zeker een stukje goedkoper dan hier!

24 vertrek ik richting Zuid Frankrijk (orpierre) om te gaan klimmen! :D
En hoe was Or'Pierre? Ik ben er zelf een aantal jaren geleden geweest en vond het wel een leuk gebied. Enige nadeel was dat er maar 1 wand in de ochtend schaduw had. Die camping in het dorpje was ook erg nice, klimmergedeelte lekker cheap en dan die 4 sterren campers voor onze faciliteiten betalen :7

Sinds kort heb ik samen met wat andere klimmers een vereniging opgericht met het doel om de klimhal in Blerick (bij Venlo) weer open te krijgen. Mocht je eens in de buurt zijn (of daar wonen) en zin hebben om te klimmen kom dan gerust langs. Zie www.friendsandnuts.nl voor meer info. ^O^
pi_86947153
Deze zomer weer lekker geklommen! In de Zwitserse Jura, de grimsel, en ettringen. Jammer dat t weer de laatste weken zo tegenzit.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:10:39 #251
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_87216665
:W Splinternieuw klimmertje hier.

Is de OP helemaal up to date? Ik zag bij vorige topics dezelfde niveaus van klimmers staan namelijk. :D
pi_87243245
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:44 schreef marshall het volgende:

[..]

En hoe was Or'Pierre? Ik ben er zelf een aantal jaren geleden geweest en vond het wel een leuk gebied. Enige nadeel was dat er maar 1 wand in de ochtend schaduw had. Die camping in het dorpje was ook erg nice, klimmergedeelte lekker cheap en dan die 4 sterren campers voor onze faciliteiten betalen :7

Sinds kort heb ik samen met wat andere klimmers een vereniging opgericht met het doel om de klimhal in Blerick (bij Venlo) weer open te krijgen. Mocht je eens in de buurt zijn (of daar wonen) en zin hebben om te klimmen kom dan gerust langs. Zie www.friendsandnuts.nl voor meer info. ^O^
Orpierre was geweldig! Ik ben dr 8 dagen geweest, beviel me erg goed! Ik zat in een camping een dorpje verderop, sainte colombe. Beviel me erg goed, grotere plekken, maar wel iets duurder. Maar ik vond het wel de moeite waard, zit je net wat lekkerder :).

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:07 schreef Casparovvv het volgende:
Deze zomer weer lekker geklommen! In de Zwitserse Jura, de grimsel, en ettringen. Jammer dat t weer de laatste weken zo tegenzit.
Goed bezig! Komend weekend is weer een NKBV-buitenklimweekend geloof ik, maar ik laat het maar schieten. Ben de laatste tijd iets te druk :).
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:10 schreef Zoheetik het volgende:
:W Splinternieuw klimmertje hier.

Is de OP helemaal up to date? Ik zag bij vorige topics dezelfde niveaus van klimmers staan namelijk. :D
Datum startpost: vrijdag 25 juli 2008.

Dat is alweer een tijdje geleden, ik denk niet dat hij nog zo up to date is ;). Ik sta dr zelfs helemaal nog niet in :).
pi_87243390
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:18 schreef L0we het volgende:

Goed bezig! Komend weekend is weer een NKBV-buitenklimweekend geloof ik, maar ik laat het maar schieten. Ben de laatste tijd iets te druk :).
[..]

Zou kunnen, ga nooit met de NKBV mee.

Loopt er hier overigens ook NKBV kader rond? Ze hebben wel weer een aantrekkelijke aanbieding bedacht. 45% korting op de nieuwe alpine attack rugzak van Lowe Alpine. Wel een mooi ding :)

http://nkbv.nl/NKBV/Secties/Kader/Kaderdag/Aanbiedingen/6313.html
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:58:47 #254
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_87251804
quote:
[b]Op woensdag 6 oktober 2010 13:18
[..]

Datum startpost: vrijdag 25 juli 2008.

Dat is alweer een tijdje geleden, ik denk niet dat hij nog zo up to date is ;). Ik sta dr zelfs helemaal nog niet in :).
:). Nou, tijd voor een update dus! Wie zich geroepen voelt... schroom je niet.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:53:15 #255
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87253887
Ik kom me ook melden. Al wel wat klim ervaring maar heb al en tijd niet meer geklommen. Eigenlijk ben ik wel op zoek naar een klimpartner omgeving Utrecht of Amsterdam, maar heb nog niemand gevonden (en heb misschien ook niet zo hard gezocht nog :@)
pi_87291937
Hoi! Nieuwe user hier, ook redelijk actief klimmer, klim in de hal 6c (als ik een hele goede dag heb keertje 7a) en vind boulderen ook supertof!
Ik ga volgend weekeind maar weer eens een weekeindje boulderen in Bleau, na eigenlijk te lang niet te hebben geklommen. :{
Enig probleem, ik heb nog geen crashpad! Iemand een idee waar je die dingen kan halen? Heb al uitgezocht dat je ze wel via webwinkels ed kan bestellen maar haal hem toch liever zelf ergens op (en aangezien ik over een weekje al vertrek zal die ook niet snel genoeg geleverd worden)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:39:59 #257
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87292186
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:32 schreef originalred het volgende:
Hoi! Nieuwe user hier, ook redelijk actief klimmer, klim in de hal 6c (als ik een hele goede dag heb keertje 7a) en vind boulderen ook supertof!
Ik ga volgend weekeind maar weer eens een weekeindje boulderen in Bleau, na eigenlijk te lang niet te hebben geklommen. :{
Enig probleem, ik heb nog geen crashpad! Iemand een idee waar je die dingen kan halen? Heb al uitgezocht dat je ze wel via webwinkels ed kan bestellen maar haal hem toch liever zelf ergens op (en aangezien ik over een weekje al vertrek zal die ook niet snel genoeg geleverd worden)
Buitensportwinkrls hebben die toch wel? Bever, zwerfkei, demmenie, Kathmandu?
pi_87294504
Nee niet dus, iig bever, spac sport en schneider outdoor niet en zwerfkei had ze niet op voorraad ;( . Kathmandu is wel een goeie! Die heb ik nog niet geprobeerd.
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:46:21 #259
130803 Gripper
Get a grip
pi_87395947
Ondanks je voorkeur voor een echte winkel: zoek toch ook even op "Alpkit". Brits merk, met heel betaalbare crashpads!
Mijn foto's op Flickr!
pi_87416060
Oehw, die zijn inderdaad wel heel goedkoop, nu zelfs in de aanbieding! Dan toch maar via internet bestellen denk ik :9
Zijn er trouwens meer mensen die wel eens boulderen hier? Ben zelf nu aantal keer in fontainebleau geweest en dat is toch wel erg vet! Lekker makkelijk ook, niks geen gezeur met touwen e.d.
pi_87416506
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:32 schreef originalred het volgende:
Oehw, die zijn inderdaad wel heel goedkoop, nu zelfs in de aanbieding! Dan toch maar via internet bestellen denk ik :9
Zijn er trouwens meer mensen die wel eens boulderen hier? Ben zelf nu aantal keer in fontainebleau geweest en dat is toch wel erg vet! Lekker makkelijk ook, niks geen gezeur met touwen e.d.
Ik boulder vooral indoor :). Ben wel heel erg benieuwd hoe Bleau is, moet er altijd nog een keer naar toe
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:21:45 #262
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_87426535
Nieuwe/eerste klimschoentjes doen best wel auw. * Zoheetik mietje is :D.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:14:17 #263
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87428642
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:21 schreef Zoheetik het volgende:
Nieuwe/eerste klimschoentjes doen best wel auw. * Zoheetik mietje is :D.
Dat blijft ook wel ff ;) Niet voor niets dat meeste mensen ze meteen uitdoen na het klimmen ;)
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:27:11 #264
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_87429264
Mja moet je daarna bij het aan doen wel weer opnieuw wennen :P. Bloed in bloed uit bloed in bloed uit.
pi_87451323
Voor de IRCers onder ons, praat gezellig eens mee in #fokklim op irc.fok.nl :)
pi_87680362
Dit weekend ondanks het twijfelachtige weer in Ith doorgebracht met onze nieuwe leden. Die sauna daar is toch wel erg fijn.
pi_87786580
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:50 schreef Casparovvv het volgende:
Dit weekend ondanks het twijfelachtige weer in Ith doorgebracht met onze nieuwe leden. Die sauna daar is toch wel erg fijn.
Das atlijd fijn ja, ging het klimmen goed, ondanks het weer?

Heb je een tijdje niet in arnhem gezien, kom je niet zoveel meer indoor? Of loop ik je gewoon mis? ;)
pi_87797990
Ik ben er vanavond weer. Maar, idd kom ik er minder. Ik heb het erg druk met andere dingen.

Klimmen ging op zondag prima, zaterdag was waardeloos. Wel geabseild vanaf de kameel.
pi_88211769
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:46 schreef Gripper het volgende:
Ondanks je voorkeur voor een echte winkel: zoek toch ook even op "Alpkit". Brits merk, met heel betaalbare crashpads!
Heb uiteindelijk toch een crashpad van Alpkit besteld, erg aan te raden! Stuk goedkoper dan een pad van Black Diamond oid (had de grootste pad van Alpkit voor 90 euro inclusie verzenden 8-) )
En natuurlijk meteen uitgetest in Bleau! Helaas erg slecht weer dus alleen steeds de namiddag kunnen klimmen, ondanks dat erg genoten. Ik ben zeker weer vaker in Bleau te vinden :)
  maandag 1 november 2010 @ 15:53:10 #270
51286 w00h00
Digital man!
pi_88212024

Dit is een grappig ding zeg! :D
pi_88215843
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:53 schreef w00h00 het volgende:

Dit is een grappig ding zeg! :D
Die stond pas bij mountain network arnhem voor de deur. Inderdaad een aardig ding voor op evenementen ofzo, maar ik hoef dr niet op te klimmen ;).
pi_88215921
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:46 schreef originalred het volgende:

[..]

Heb uiteindelijk toch een crashpad van Alpkit besteld, erg aan te raden! Stuk goedkoper dan een pad van Black Diamond oid (had de grootste pad van Alpkit voor 90 euro inclusie verzenden 8-) )
En natuurlijk meteen uitgetest in Bleau! Helaas erg slecht weer dus alleen steeds de namiddag kunnen klimmen, ondanks dat erg genoten. Ik ben zeker weer vaker in Bleau te vinden :)
Daar wil ik ook altijd nog eens naar toe, maar tot nu toe is dr niet van gekomen!
pi_88818724
Vorige week geboulderd op de stadsmuur in Wageningen, ook erg grappig om te doen :D
Volgende weekeindje naar Bleau staat gepland in het tweede weekeind van januari, lekker bikkelen in de kou, alleen hopen dat er geen sneeuw ligt en het niet te hard vriest :P
pi_88819876
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:04 schreef originalred het volgende:
Vorige week geboulderd op de stadsmuur in Wageningen, ook erg grappig om te doen :D
dat moet ik ook eens gaan doen :D. Waar ben je precies geweest?
pi_88820049
Het stukje muur in een parkje dat volgens mij het Spijk heet. Zit achter de Brassecour. Kom je ook uit Wageningen?
Zag laatst ook een paar gasten boulderen op de kerk :D
pi_88820141
Ik kom uit bennekom :). Woon er al ruim 10 jaar, maar ken wageningen nog steeds niet heel goed :@

Dit is het spijk park, maar die muur kan ik nog niet echt plaatsen. Mssn moet ik er gewoon eens naar toe gaan, dan zal het wel opvallen :)
pi_88822410
Dat is het parkje idd, als je vanaf het heerenstraattheater het park in loopt is de muur meteen rechts. Het leukste stukje om te boulderen is ongeveer 200 meter na de ingang van het park.
Op dat kaartje kun je de muur ook zien als je goed kijkt:p
pi_88855439
Ik zie het inderdaad! Binnenkort maar eens kijken, als de temperatuur een beetje acceptabel is :)
pi_88858958
Rijnkade Arnhem is in dat kader ook een fijne. kleurkrijtjes mee, en je kunt een onuitputtelijke serie boulders op eng scherpe basaltrandjes uitzetten :)
In de zomer wel oppassen voor tjappies die de hele avond met hun opgeneukte golfjes heen en weer scheuren over de kade.
Mijn foto's op Flickr!
pi_88861512
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:04 schreef Gripper het volgende:
Rijnkade Arnhem is in dat kader ook een fijne. kleurkrijtjes mee, en je kunt een onuitputtelijke serie boulders op eng scherpe basaltrandjes uitzetten :)
In de zomer wel oppassen voor tjappies die de hele avond met hun opgeneukte golfjes heen en weer scheuren over de kade.
Daar ben ik wel eens geweest ja, dat is een erg leuk stuk daar :).

Hier staan trouwens een heel aantal urban boulder locaties in utrecht, daar heb je echt wel een crashpad bij nodig :)
http://picasaweb.google.c(...)rbanClimbingUtrecht#
pi_88868554
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:04 schreef originalred het volgende:
Volgende weekeindje naar Bleau staat gepland in het tweede weekeind van januari, lekker bikkelen in de kou, alleen hopen dat er geen sneeuw ligt en het niet te hard vriest :P
Overweeg in Januari ook naar Bleau te gaan. Goede wrijving bij lage temperaturen. Wat zijn je favoriete gebieden? Kom zelf graag in Col du Chien en bas cuvier.
pi_88869349
Cul de Chien ligt toch in Trois Pignons (est?), dat is zeker een van de meest toffe gebiedjes. Ander gebiedje wat erg tof is is Elephant en afgelopen keer ook nog in een gebiedje geweest waar ik me de naam niet goed van herinner. Was onwijs moeilijk te vinden, niet groot en heel rustig maar wel met hele toffe boulders.
Vind zelf Bas Cuvier te druk, maar dat valt in januari natuurlijk wel mee :P
pi_92950177
Zijn er nog klimmers?
Ik wil weer gaan beginnen na paar jaartjes niet geklommen te hebben en vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de klimmuur van het Universitair Sportcentrum van de UvA in Amsterdam-Oost.
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  FOK!Fotograaf vrijdag 18 februari 2011 @ 09:30:12 #284
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_92954300
Bijna mijn nieuwe project van een 7a+ uitgeklommen.
www.theinvision.nl
pi_92966850
K koel! Welke hal zit je? :)
is een arbeider.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:52:49 #286
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93004033
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 01:23 schreef theSummoner het volgende:
Zijn er nog klimmers?
Ik wil weer gaan beginnen na paar jaartjes niet geklommen te hebben en vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de klimmuur van het Universitair Sportcentrum van de UvA in Amsterdam-Oost.
Ik klim zo af en toe in de klimhal van het USC. Ontzettend mooie hal met leuke routes. Het is allemaal wel zonder supervisie, dus je moet de eerste keer even een afspraak maken om te laten zien dat je zelfstandig kan klimmen en zekeren.
Verder staat er genoeg info over de mogelijkheden op de website: http://www.usc.uva.nl/algemeen/sporten.php?sport_id=82
  FOK!Fotograaf zaterdag 19 februari 2011 @ 15:40:39 #287
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_93014546
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:31 schreef theSummoner het volgende:
K koel! Welke hal zit je? :)
Neoliet Eindhoven, maar soms ook Tilburg
www.theinvision.nl
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:17:22 #288
51286 w00h00
Digital man!
pi_93015694
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 01:23 schreef theSummoner het volgende:
Zijn er nog klimmers?
Mountain Network (THEA) verhuist binnenkort naar een nieuwe locatie bij de laan van spartaan, volgens mij gaat dat wel uniek worden.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:47:51 #289
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93018528
Oh, boulderen in Monk is echt cool :)

Wel jammer dat kinderen tot 8 jaar daar niets mogen doen, was dat vroeger wel?
pi_93023926
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:17 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Mountain Network (THEA) verhuist binnenkort naar een nieuwe locatie bij de laan van spartaan, volgens mij gaat dat wel uniek worden.
Wat gaat er uniek aan worden dan?
is een arbeider.
pi_93122490
Net opgegeven voor gevorderde cursus bij het USC :) Vanaf 16 maart weer lekker knallen in de hal!
is een arbeider.
pi_93133135
*O* Vanavond weer lekker geklommen zonder rare pijntjes in mn vingers. 1 6b onsight, een andere 6b bijna onsight, bij de een na laatste greep viel ik dr uit ;(

Nu maar weer eens aan de slag met een beetje conditie opbouwen!
pi_93143556
Gisteren weer in Nijmegen geweest. Echt een fijne hal.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:41:06 #294
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_93528591
Klimgeit meld zich. Vorige week donderdag klimbewijs(je) gehaald. Al gelijk wat wezen klimmen.
Maandag een 5b met overstap en 5a met redelijk wat overhang gefixed. Erg blij mee. Tuurlijk niet zo impressive als de 8a die ook gefixed werd. Zooo mooi om te zien! O+
Ik heb echter nu al 'honger' naar technieken. :@
pi_93528950
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:41 schreef jack4ya het volgende:
Klimgeit meld zich. Vorige week donderdag klimbewijs(je) gehaald. Al gelijk wat wezen klimmen.
Maandag een 5b met overstap en 5a met redelijk wat overhang gefixed. Erg blij mee. Tuurlijk niet zo impressive als de 8a die ook gefixed werd. Zooo mooi om te zien! O+
Ik heb echter nu al 'honger' naar technieken. :@
Goed bezig! Waar klim je?

Ik ga vanavond weer in Utrecht klimmen. Dat is een vrij lage hal, maar wel erg leuk om te klimmen!
pi_93530605
Eerste klimweekenden zitten er weer aan te komen. Les Awir, Bleau, Frankenjura, Ettringen, Freyr... Kan niet wachten :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:10:41 #297
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_93531326
Goed bezig? Wat bedoel je?

Ik klim bij RockSteady... prijzige abbootjes, maar nu nog een maand onbeperkt gratis klimmen. Dus gelijk maar flink gebruik van maken. :)
pi_93531374
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:48 schreef Casparovvv het volgende:
Eerste klimweekenden zitten er weer aan te komen. Les Awir, Bleau, Frankenjura, Ettringen, Freyr... Kan niet wachten :)
Gaaf zeg!

Ik ga waarschijnlijk volgend weekend, weet alleen nog niet precies waar naartoe, dat hangt af van mn gezelschap :)
pi_93531624
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:10 schreef jack4ya het volgende:
Goed bezig? Wat bedoel je?
Gelijk een 5b geklommen, en een 5a in de overhang. Goed dat je daar gelijk mee begint, ken er genoeg die de overhang veel te eng vinden om te klimmen :)
quote:
Ik klim bij RockSteady... prijzige abbootjes, maar nu nog een maand onbeperkt gratis klimmen. Dus gelijk maar flink gebruik van maken. :)
Valt wel mee toch? Ik vind dat een redelijk normale prijs.
  woensdag 2 maart 2011 @ 14:27:25 #300
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_93538865
Eng? Neuh, alleen als ik zie dat ik bij een mislukte overstap een zwieper/pendel maak tussen klimmuur en 'druppel'. Dan denk ik: mwoah. Verder heb ik kennelijk een groot vertrouwen in klimmaatje en materiaal. Dié angst heb ik iig niet.

De intro-cursus was 115,-
Elders kost dat 70,-
Dat vind ik een best prijzig verschil.

70,- per maand gaat wel, als je min. 2x per week klimt.

Maar ach, ik kom dan ook bij het 'gratis' hardlopen vandaan. ;)
Materiaal heb ik nu wel. Gordeltjes was een leuke deal bij Bever (-50%) en shoes, ach...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')