Dat is wel schrikken! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:08 schreef maok het volgende:
Ik ben alweer een paar dagen terug van vakantie in Frankrijk in de buurt van Embrun en het was geweldig.
Ik heb een soort van basiscursus gedaan waar ik lekker aan mijn techniek heb kunnen werken. De cursus duurde 5 dagen met een rustdag er tussen, maar zelfs op de rustdag ben ik nog met een aantal mensen gaan klimmen.
Op de een na laatste dag ging het nog wel een beetje mis. We waren met 3 cursisten en een instructeur een route van meerdere touwlengtes aan het klimmen. We waren een stuk of 3 touwlengtes omhoog toen van een van de deelnemers haar arm uit de kom ging. Ze ging er ook nog een paar keer out bij. Gelukkig heeft de instructeur de arm weer terug kunnen zetten en hebben we naar beneden kunnen abseilen met z'n allen.
Verder een geweldige vakantie gehad, prachtig weer en erg leuk klimmen daar in de omgeving. Ik zal eens kijken of ik nog wat mooie foto's heb.
super indd! Ik wil er binnenkort ook weer naar toe!quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:36 schreef Pietjuh het volgende:
Vandaag in Monk gaan klimmen.
Echt een toffe hal
Drie stuks in Amsterdam: Centraal, Sloterdijk en Mountain Network (THEA)quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:01 schreef SlaggY het volgende:
Ik wil graag gaan beginnen met klimmen, of in ieder geval kijken of het me bevalt. Ik bedacht me dat ik veel beter een sport kan doen waar ik plezier in heb dan iedere keer met tegenzin naar de fitness te gaan (of zoals de laatste tijd: helemaal niet gaan).
Ik zie dat er een paar klimhallen liggen in Amsterdam, kan iemand een van de deze aanbevelen voor een beginnerscursus? Als er niet veel verschil in zit ga ik waarschijnlijk eens kijken bij de Klimhal Centraal, die ligt op fietsafstand.
quote:Begin 2010 zal Mountain Network Amsterdam een nieuwbouw locatie betrekken aan de A10 (westring) / Laan van Spartaan. De huidige locatie blijft tot de realisatie van de nieuwe locatie geopend.
Klimmen in Nideggen in de Nordeifelquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:13 schreef El_Matador het volgende:
Dit weekend als het weer het toelaat klimmen in de Eifel. Gaaf!
Pics.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:05 schreef Gripper het volgende:
Wie wil er een boulderhok kopen? 175.000 k.k
Je krijgt er dan wel gratis een appartement van 70 m2 + zolder 80 m2 bij waar het boulderhok zich bevindt, zolder is verder voorzien van genoeg inbouwkasten om al je klim- kampeer- en buitensportmateriaal op te slaan![]()
Waar als ik vragen mag?quote:
Ik ook. Wel op een verrotte plek, de aclo in Groningen, maar goed, izz graties en ik wil er ook een voorklimcursus gaan doen dus is het wel handig als ik de wand al een beetje ken.quote:
Heb je die paarse 6b op het eerste touw rechts van de rode overhang (dus op de minder steile overhang) wel eens geklommen? Vond 'm loeizwaar zondag...quote:
Ik klim in arnhemquote:
Is dat alleen indoor? Of ga je ook nog naar buiten toe? Ik ben vorig jaar met de NKBV naar Zuid Frankrijk geweest voor een voorklimcursus, er is een kans dat ze dat dit jaar weer gaan doen. Is echt een aanrader!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:00 schreef maok het volgende:
[..]
Ik ook. Wel op een verrotte plek, de aclo in Groningen, maar goed, izz graties en ik wil er ook een voorklimcursus gaan doen dus is het wel handig als ik de wand al een beetje ken.
Die heb ik wel eens geklommen ja. Die krijg je niet voor niets neequote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:09 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Heb je die paarse 6b op het eerste touw rechts van de rode overhang (dus op de minder stijle overhang) wel eens geklommen? Vond 'm loeizwaar zondag...
De cursus duurt 10 lessen en daarvan worden er een paar bij Bjoeks gegeven, ik vermoed dat we dan daar op de toren gaan klimmen (de cursus wordt ook alleen aan het begin en het einde van het studiejaar gegeven, dat zou logisch zijn als we naar buiten gaan)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:22 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Is dat alleen indoor? Of ga je ook nog naar buiten toe? Ik ben vorig jaar met de NKBV naar Zuid Frankrijk geweest voor een voorklimcursus, er is een kans dat ze dat dit jaar weer gaan doen. Is echt een aanrader!
[..]
Volgens het papiertje mag je vanaf het tweede dak het pur niet meer gebruiken. Ik vond vooral de crux met die twee pockets vlak na het eerste dakje loeizwaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik klim in arnhem
[..]
Is dat alleen indoor? Of ga je ook nog naar buiten toe? Ik ben vorig jaar met de NKBV naar Zuid Frankrijk geweest voor een voorklimcursus, er is een kans dat ze dat dit jaar weer gaan doen. Is echt een aanrader!
[..]
Die heb ik wel eens geklommen ja. Die krijg je niet voor niets nee. Wat heel erg helpt is als je een no-hands-rest maakt op 2/3e van de route.
Oh, wacht... Ik ben helemaal in de war met die rode, maar die zit een touw verder. Ik kan die paarse niet echt voor me halen, zal hem woensdag eens proberenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:40 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Volgens het papiertje mag je vanaf het tweede dak het pur niet meer gebruiken. Ik vond vooral de crux met die twee pockets vlak na het eerste dakje loeizwaar.
Dat laatste stuk vond ik een eitjequote:Op donderdag 25 februari 2010 00:26 schreef L0we het volgende:
Vanavond heb ik hem geklommen, was toch de route die ik dacht. Je kan vlak voor het tweede dakje nog mooi even uitrusten met één voet in de pur. Ik vind het stukje met die pockets op zich nog wel te doen, je kan je voeten goed kwijt, dus de belasting op je vingers valt wel mee. Ik ging op het laatst wel helemaal stuk, maar dat zal ook wel komen omdat ik al 2 uur geboulderd had
Ja, die schuin boven mekaar zitten, en je beiden met je rechterhand pakt?quote:Op donderdag 25 februari 2010 07:55 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dat laatste stuk vond ik een eitjeOverigens bedoelde ik niet zozeer die pockets in de muur, maar meer die twee kleine, identieke vingerpockets daarvoor.
Oh, ik pak de eerste met links en dan kruis ik met rechts. Hoe pak je die tweede ook met rechts als je niets voor links hebt?quote:Op donderdag 25 februari 2010 08:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, die schuin boven mekaar zitten, en je beiden met je rechterhand pakt?. Dat is een lastig pasje, maar als je er snel doorheen gaat is het prima te doen vind ik.
Ik heb de eerste met rechts vast, daarna pak ik met links de sloper die ongeveer op gelijke hoogte zit, en daarna ga ik met rechts door naar de tweede, stap ik op, en ga ik met links naar de eerste inbouwgreep.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:35 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Oh, ik pak de eerste met links en dan kruis ik met rechts. Hoe pak je die tweede ook met rechts als je niets voor links hebt?
Die sloper kan ik me niet visualiseren, maargoed, zal m vanavond nog eens klimmenquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:46 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb de eerste met rechts vast, daarna pak ik met links de sloper die ongeveer op gelijke hoogte zit, en daarna ga ik met rechts door naar de tweede, stap ik op, en ga ik met links naar de eerste inbouwgreep.
Als je de de eerste pocket met rechts pakt kan je hem niet missen..quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:01 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Die sloper kan ik me niet visualiseren, maargoed, zal m vanavond nog eens klimmen
Ieder zn ding!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:11 schreef Casparovvv het volgende:
Ik heb het donderdag geprobeerd, maar met die sloper vind ik het nog zwaarder. Echter, met mijn handen kruisen gaat prima
Ook 6b? Komt me niet bekend voor...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Ieder zn ding!. Heb je die rode route in het touw ernaast al eens geprobeerd? Die is ook erg leuk!
Vraag maar raak! Ik vind het deze week _iets_ te warm om te klimmenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:02 schreef w00h00 het volgende:
Even een kickje; ben wel benieuwd naar de klimmers hier op fok!
Ik heb daar een helm en een aantal karabiners gekocht. Is er zeker een stukje goedkoper dan hier!quote:Op maandag 12 juli 2010 20:53 schreef maok het volgende:
Als je toevallig deze zomer nog naar een 'klimland' op vakantie gaat zoals Frankrijk zou ik daar even kijken, vaak iets goedkoper en meer keuze (als je tenminste een beetje in buurt van klimgebieden zit).
En hoe was Or'Pierre? Ik ben er zelf een aantal jaren geleden geweest en vond het wel een leuk gebied. Enige nadeel was dat er maar 1 wand in de ochtend schaduw had. Die camping in het dorpje was ook erg nice, klimmergedeelte lekker cheap en dan die 4 sterren campers voor onze faciliteiten betalenquote:Op maandag 12 juli 2010 22:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb daar een helm en een aantal karabiners gekocht. Is er zeker een stukje goedkoper dan hier!
24 vertrek ik richting Zuid Frankrijk (orpierre) om te gaan klimmen!
Orpierre was geweldig! Ik ben dr 8 dagen geweest, beviel me erg goed! Ik zat in een camping een dorpje verderop, sainte colombe. Beviel me erg goed, grotere plekken, maar wel iets duurder. Maar ik vond het wel de moeite waard, zit je net wat lekkerderquote:Op maandag 27 september 2010 18:44 schreef marshall het volgende:
[..]
En hoe was Or'Pierre? Ik ben er zelf een aantal jaren geleden geweest en vond het wel een leuk gebied. Enige nadeel was dat er maar 1 wand in de ochtend schaduw had. Die camping in het dorpje was ook erg nice, klimmergedeelte lekker cheap en dan die 4 sterren campers voor onze faciliteiten betalen![]()
Sinds kort heb ik samen met wat andere klimmers een vereniging opgericht met het doel om de klimhal in Blerick (bij Venlo) weer open te krijgen. Mocht je eens in de buurt zijn (of daar wonen) en zin hebben om te klimmen kom dan gerust langs. Zie www.friendsandnuts.nl voor meer info.
Goed bezig! Komend weekend is weer een NKBV-buitenklimweekend geloof ik, maar ik laat het maar schieten. Ben de laatste tijd iets te drukquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:07 schreef Casparovvv het volgende:
Deze zomer weer lekker geklommen! In de Zwitserse Jura, de grimsel, en ettringen. Jammer dat t weer de laatste weken zo tegenzit.
Datum startpost: vrijdag 25 juli 2008.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:10 schreef Zoheetik het volgende:
Splinternieuw klimmertje hier.
Is de OP helemaal up to date? Ik zag bij vorige topics dezelfde niveaus van klimmers staan namelijk.
Zou kunnen, ga nooit met de NKBV mee.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:18 schreef L0we het volgende:
Goed bezig! Komend weekend is weer een NKBV-buitenklimweekend geloof ik, maar ik laat het maar schieten. Ben de laatste tijd iets te druk.
[..]
quote:[b]Op woensdag 6 oktober 2010 13:18
[..]
Datum startpost: vrijdag 25 juli 2008.
Dat is alweer een tijdje geleden, ik denk niet dat hij nog zo up to date is. Ik sta dr zelfs helemaal nog niet in
.
Buitensportwinkrls hebben die toch wel? Bever, zwerfkei, demmenie, Kathmandu?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:32 schreef originalred het volgende:
Hoi! Nieuwe user hier, ook redelijk actief klimmer, klim in de hal 6c (als ik een hele goede dag heb keertje 7a) en vind boulderen ook supertof!
Ik ga volgend weekeind maar weer eens een weekeindje boulderen in Bleau, na eigenlijk te lang niet te hebben geklommen.![]()
Enig probleem, ik heb nog geen crashpad! Iemand een idee waar je die dingen kan halen? Heb al uitgezocht dat je ze wel via webwinkels ed kan bestellen maar haal hem toch liever zelf ergens op (en aangezien ik over een weekje al vertrek zal die ook niet snel genoeg geleverd worden)
Ik boulder vooral indoorquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:32 schreef originalred het volgende:
Oehw, die zijn inderdaad wel heel goedkoop, nu zelfs in de aanbieding! Dan toch maar via internet bestellen denk ik![]()
Zijn er trouwens meer mensen die wel eens boulderen hier? Ben zelf nu aantal keer in fontainebleau geweest en dat is toch wel erg vet! Lekker makkelijk ook, niks geen gezeur met touwen e.d.
Dat blijft ook wel ffquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:21 schreef Zoheetik het volgende:
Nieuwe/eerste klimschoentjes doen best wel auw. * Zoheetik mietje is.
quote:Das atlijd fijn ja, ging het klimmen goed, ondanks het weer?Op maandag 18 oktober 2010 17:50 schreef Casparovvv het volgende:
Dit weekend ondanks het twijfelachtige weer in Ith doorgebracht met onze nieuwe leden. Die sauna daar is toch wel erg fijn.
Heb uiteindelijk toch een crashpad van Alpkit besteld, erg aan te raden! Stuk goedkoper dan een pad van Black Diamond oid (had de grootste pad van Alpkit voor 90 euro inclusie verzendenquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:46 schreef Gripper het volgende:
Ondanks je voorkeur voor een echte winkel: zoek toch ook even op "Alpkit". Brits merk, met heel betaalbare crashpads!
Die stond pas bij mountain network arnhem voor de deur. Inderdaad een aardig ding voor op evenementen ofzo, maar ik hoef dr niet op te klimmenquote:
Daar wil ik ook altijd nog eens naar toe, maar tot nu toe is dr niet van gekomen!quote:Op maandag 1 november 2010 15:46 schreef originalred het volgende:
[..]
Heb uiteindelijk toch een crashpad van Alpkit besteld, erg aan te raden! Stuk goedkoper dan een pad van Black Diamond oid (had de grootste pad van Alpkit voor 90 euro inclusie verzenden)
En natuurlijk meteen uitgetest in Bleau! Helaas erg slecht weer dus alleen steeds de namiddag kunnen klimmen, ondanks dat erg genoten. Ik ben zeker weer vaker in Bleau te vinden
dat moet ik ook eens gaan doenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:04 schreef originalred het volgende:
Vorige week geboulderd op de stadsmuur in Wageningen, ook erg grappig om te doen![]()
Daar ben ik wel eens geweest ja, dat is een erg leuk stuk daarquote:Op donderdag 18 november 2010 13:04 schreef Gripper het volgende:
Rijnkade Arnhem is in dat kader ook een fijne. kleurkrijtjes mee, en je kunt een onuitputtelijke serie boulders op eng scherpe basaltrandjes uitzetten
In de zomer wel oppassen voor tjappies die de hele avond met hun opgeneukte golfjes heen en weer scheuren over de kade.
Overweeg in Januari ook naar Bleau te gaan. Goede wrijving bij lage temperaturen. Wat zijn je favoriete gebieden? Kom zelf graag in Col du Chien en bas cuvier.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:04 schreef originalred het volgende:
Vorige week geboulderd op de stadsmuur in Wageningen, ook erg grappig om te doen![]()
Volgende weekeindje naar Bleau staat gepland in het tweede weekeind van januari, lekker bikkelen in de kou, alleen hopen dat er geen sneeuw ligt en het niet te hard vriest
Ik klim zo af en toe in de klimhal van het USC. Ontzettend mooie hal met leuke routes. Het is allemaal wel zonder supervisie, dus je moet de eerste keer even een afspraak maken om te laten zien dat je zelfstandig kan klimmen en zekeren.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:23 schreef theSummoner het volgende:
Zijn er nog klimmers?
Ik wil weer gaan beginnen na paar jaartjes niet geklommen te hebben en vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de klimmuur van het Universitair Sportcentrum van de UvA in Amsterdam-Oost.
Neoliet Eindhoven, maar soms ook Tilburgquote:
Mountain Network (THEA) verhuist binnenkort naar een nieuwe locatie bij de laan van spartaan, volgens mij gaat dat wel uniek worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:23 schreef theSummoner het volgende:
Zijn er nog klimmers?
Ik wil weer gaan beginnen na paar jaartjes niet geklommen te hebben en vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de klimmuur van het Universitair Sportcentrum van de UvA in Amsterdam-Oost.
Wat gaat er uniek aan worden dan?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:17 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Mountain Network (THEA) verhuist binnenkort naar een nieuwe locatie bij de laan van spartaan, volgens mij gaat dat wel uniek worden.
Goed bezig! Waar klim je?quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:41 schreef jack4ya het volgende:
Klimgeit meld zich. Vorige week donderdag klimbewijs(je) gehaald. Al gelijk wat wezen klimmen.
Maandag een 5b met overstap en 5a met redelijk wat overhang gefixed. Erg blij mee. Tuurlijk niet zo impressive als de 8a die ook gefixed werd. Zooo mooi om te zien!![]()
Ik heb echter nu al 'honger' naar technieken.
Gaaf zeg!quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:48 schreef Casparovvv het volgende:
Eerste klimweekenden zitten er weer aan te komen. Les Awir, Bleau, Frankenjura, Ettringen, Freyr... Kan niet wachten
Gelijk een 5b geklommen, en een 5a in de overhang. Goed dat je daar gelijk mee begint, ken er genoeg die de overhang veel te eng vinden om te klimmenquote:
Valt wel mee toch? Ik vind dat een redelijk normale prijs.quote:Ik klim bij RockSteady... prijzige abbootjes, maar nu nog een maand onbeperkt gratis klimmen. Dus gelijk maar flink gebruik van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |