FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Verkeerd product meegekregen
Koewamdonderdag 24 juli 2008 @ 22:08
Mn telefoon is onlangs gejat voor de zoveelste keer dus wilde ik een nieuwe mobiel kopen, el cheapo uiteraard want die is wss binnenkort weer kwijt.

Dus ik stap de belcompany binnen en zeg tegen zo'n 16/17-jarige jongen: die graag. Er stond: 'Hi Nokia blabla'. Oke, komt goed uit, ik heb een nieuwe Hi simkaart aangevraagd met mn oude nummer/abonnement (simonly).

Krijg ik die doos, staat er KPN op. Ik zeg: "maar daar staat Hi", en hij zegt: "maakt niets uit".

Oke je raadt het al: m'n hi simkaart doet het niet op die telefoon, bleek bij thuiskomst.

Dus ga ik morgen terug om te zeiken.

Iemand nog tips, of dingen waarmee ik in m'n recht sta of zo... want prepaid wordt nooit geruild. Dank.
Sneeuwvlokdonderdag 24 juli 2008 @ 22:09
Boos kijken.
morpheus_at_workdonderdag 24 juli 2008 @ 22:10
Gewoon teruggaan , proberen te kijken of dezelfde persoon er is, anders naar diens leidinggevende gaan.
Poit-donderdag 24 juli 2008 @ 22:10
Prepaid wordt nooit geruild?

Alles wat je koopt kan je ruilen binnen 7 dagen meestal met een bon. En als het product niet werkt zeker Volgende keer misschien wat beter opletten en hem even testen..
Adelantedonderdag 24 juli 2008 @ 22:12
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:10 schreef Poit- het volgende:
Prepaid wordt nooit geruild?

Alles wat je koopt kan je ruilen binnen 7 dagen meestal met een bon. En als het product niet werkt zeker Volgende keer misschien wat beter opletten en hem even testen..
euhm nee, dat geldt alleen voor aankopen op afstand
Marrijedonderdag 24 juli 2008 @ 22:13
Je hebt de sim geprobeerd die je bij de telefoon hebt gekregen en die doet het niet, begrijp ik dat goed? Of heb je de sim geprobeerd die je hebt aangevraagd?
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:13
Je mag toch aannemen dat ze daar de goede spullen meegeven
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:14
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:10 schreef Poit- het volgende:
Prepaid wordt nooit geruild?

Alles wat je koopt kan je ruilen binnen 7 dagen meestal met een bon. En als het product niet werkt zeker Volgende keer misschien wat beter opletten en hem even testen..
NIet waar, kan op de bon staan..
sungaMsunitraMdonderdag 24 juli 2008 @ 22:14
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:12 schreef Adelante het volgende:

[..]

euhm nee, dat geldt alleen voor aankopen op afstand
Als koop door dwaling oid tot stand is gekomen kun je m ontbinden
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:15
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Als koop door dwaling oid tot stand is gekomen kun je m ontbinden
Bewijs dat maar eens..
Adelantedonderdag 24 juli 2008 @ 22:17
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Als koop door dwaling oid tot stand is gekomen kun je m ontbinden
Klopt daar kan ie zich het beste op beroepen, het feit dat hem is toegezegd dat de KPN prepaid zou werken met een Hi simkaart. Nu dit (uiteraard ) niet het geval is, heeft hij niets aan zijn aankoop en is hij dus verkeerd voorgelicht en heeft hij een aankoop gedaa, die hij anders niet gedaan zou hebben.
Koewamdonderdag 24 juli 2008 @ 22:17
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:13 schreef Marrije het volgende:
Je hebt de sim geprobeerd die je bij de telefoon hebt gekregen en die doet het niet, begrijp ik dat goed? Of heb je de sim geprobeerd die je hebt aangevraagd?
Die ik bij de foon heb gekregen doet het wel, de mijne (van Hi) niet. Ik vroeg specifiek of het niks uitmaakte dat-ie me een andere meegaf, want er stond toen ik hem kocht duidelijk dat het een HI telefoon zou betreffen.
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:17
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:15 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens..
Geloof me dat het ze terugnemen. Da's geen stoer doen, maar een belofte
Marrijedonderdag 24 juli 2008 @ 22:19
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:17 schreef Koewam het volgende:

[..]

Die ik bij de foon heb gekregen doet het wel, de mijne (van Hi) niet. Ik vroeg specifiek of het niks uitmaakte dat-ie me een andere meegaf, want er stond toen ik hem kocht duidelijk dat het een HI telefoon zou betreffen.
Misschien zeg ik iets heel stoms, maar ik heb het idee dat als je die prepaid simlockvrij laat maken bij een of andere toko, die van Hi het ook doet.

Ik heb een t-mobile sim abo en wilde die in een pre-paid telefoon doen, ook van t-mobile, maar dat deed het ook niet. Alleen de pre-paid sim van t-mobile pakt ie. Ik moet die telefoon nog ff langs een toko brengen maar dan doet die sim met abo het ook vast op die telefoon.
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:19
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Geloof me dat het ze terugnemen. Da's geen stoer doen, maar een belofte
Klinkt wel als stoer doen...

Als je het gewoon normaal uitlegt zou ik het nog wel ruilen trouwens (werk in een telecomwinkel). Maar als iemand komt met ''dit zijn de regels'' en ''jij moet ruilen'' kan je mijn rug op Dan ruil ik het never nooit.
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:22
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:19 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Klinkt wel als stoer doen...

Als je het gewoon normaal uitlegt zou ik het nog wel ruilen trouwens (werk in een telecomwinkel). Maar als iemand komt met ''dit zijn de regels'' en ''jij moet ruilen'' kan je mijn rug op Dan ruil ik het never nooit.
spijkerbroekdonderdag 24 juli 2008 @ 22:24
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:19 schreef TimmyAsd het volgende:
Klinkt wel als stoer doen...

Als je het gewoon normaal uitlegt zou ik het nog wel ruilen trouwens (werk in een telecomwinkel). Maar als iemand komt met ''dit zijn de regels'' en ''jij moet ruilen'' kan je mijn rug op Dan ruil ik het never nooit.
Als jij een verkeerd produkt hebt meegegeven, dan kun je hoog en laag springen, maar dat produkt wordt geruild. Bij jou of bij je leidinggevende, dat is mij om het even.
sungaMsunitraMdonderdag 24 juli 2008 @ 22:24
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:19 schreef TimmyAsd het volgende:
Maar als iemand komt met ''dit zijn de regels'' en ''jij moet ruilen'' kan je mijn rug op Dan ruil ik het never nooit.
Wacht maar tot ik m'n rottweiler advocaat op je afstuur
Ps2Kdonderdag 24 juli 2008 @ 22:26
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:08 schreef Koewam het volgende:

Krijg ik die doos, staat er KPN op. Ik zeg: "maar daar staat Hi", en hij zegt: "maakt niets uit".
KPN = Hi = KPN. Jezus zelfs Hitler wist dat nog
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:27
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:26 schreef Ps2K het volgende:

[..]

KPN = Hi = KPN. Jezus zelfs Hitler wist dat nog
En toch werkt het niet.
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:29
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als jij een verkeerd produkt hebt meegegeven, dan kun je hoog en laag springen, maar dat produkt wordt geruild. Bij jou of bij je leidinggevende, dat is mij om het even.
Whehe. Ik kan echt bitchen, niets van het feit afweten dat dat is gezegt en dan wordt er niet geruild. Ik ben trouwens de leidinggevende.

Het gaat mij vooral om de manier waarop he... Als je gewoon normaal het probleem uitlegt en vraagt wat de mogelijkheden zijn ruil ik hem zo om. Maar ik MOET niets en dan wordt er dus ook NIETS gedaan

Tip dus: wees gewoon normaal dan zal er waarschijnlijk niets aan de hand zijn..
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:30
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:27 schreef Biogarde het volgende:

[..]

En toch werkt het niet.
Omdat het ook niet zo is.. Hi is namelijk een zijmerk van kpn. Heeft andere kaartjes en andere tarieven en dus ook andere regels
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:30
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Whehe. Ik kan echt bitchen, niets van het feit afweten dat dat is gezegt en dan wordt er niet geruild. Ik ben trouwens de leidinggevende.

Het gaat mij vooral om de manier waarop he... Als je gewoon normaal het probleem uitlegt en vraagt wat de mogelijkheden zijn ruil ik hem zo om. Maar ik MOET niets en dan wordt er dus ook NIETS gedaan

Tip dus: wees gewoon normaal dan zal er waarschijnlijk niets aan de hand zijn..
True, wat betreft iemands manier van benaderen. Maar je MOET wel degelijk iets wanneer je iets verkocht hebt wat niet deugt bij thuiskomst.
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:31
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:30 schreef Biogarde het volgende:

[..]

True, wat betreft iemands manier van benaderen. Maar je MOET wel degelijk iets wanneer je iets verkocht hebt wat niet deugt bij thuiskomst.
Nope. dat is gewoon een kwestie van ''slim'' spelen. Jouw woord tegen de mijne..
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:31
Vervelende klanten heb je ook. Maar ook die zal je schadeloos moeten stellen wanneer er iets mis is met een aankoop.

Groetjes,

veldmuis
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:32
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:31 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Nope. dat is gewoon een kwestie van ''slim'' spelen. Jouw woord tegen de mijne..
Dude
Ps2Kdonderdag 24 juli 2008 @ 22:32
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:30 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Omdat het ook niet zo is.. Hi is namelijk een zijmerk van kpn. Heeft andere kaartjes en andere tarieven en dus ook andere regels
Ik heb KPN met een Hi simkaart. Ik krijg KPN rekeningen en geen Hi rekeningen. Hi rekeningen zijn blauw en KPN rekeningen zijn groen.
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:34
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:31 schreef Biogarde het volgende:
Vervelende klanten heb je ook. Maar ook die zal je schadeloos moeten stellen wanneer er iets mis is met een aankoop.

Groetjes,

veldmuis
Zo werkt dat in theorie misschien, maar in de praktijk is dat toch echt anders..
Geloof me, praktijkervaring genoeg..
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:35
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:32 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Dude
Zo werkt dat gewoon Heel simpel. Of laat jij ook altijd over je heen lopen?

Klanten hebben zeker rechten, maar die verliezen ze bij mij als ze een grens overtreden..
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:36
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:32 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik heb KPN met een Hi simkaart. Ik krijg KPN rekeningen en geen Hi rekeningen. Hi rekeningen zijn blauw en KPN rekeningen zijn groen.
Dat weet ik. Je hebt een abo neem ik aan? Ik kan ook KPN aansluiten met een HI simkaart en andersom. Het gaat nu om prepaid en dat is wat anders
sungaMsunitraMdonderdag 24 juli 2008 @ 22:37
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:35 schreef TimmyAsd het volgende:
Klanten hebben zeker rechten, maar die verliezen ze bij mij als ze een grens overtreden..
Mensen die een overhemdje van de zaak en een naamplaatje hebben en daarom denken dat zij de regels bepalen
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:38
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Mensen die een overhemdje van de zaak en een naamplaatje hebben en daarom denken dat zij de regels bepalen
Nee hoor. Maar je krijgt wat je zaait.
Ga anders zelf een maandje in zo een winkel werken. Zeker in Amsterdam.. piep je wel anders.

En naambordjes, in welk jaar leef jij
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:38
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:35 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Zo werkt dat gewoon Heel simpel. Of laat jij ook altijd over je heen lopen?

Klanten hebben zeker rechten, maar die verliezen ze bij mij als ze een grens overtreden..
Bij jou maar niet bij wet. Als jij blijft volhouden dat jouw medewerker niet de verkoper van een product is geweest, dan kun je nog zo'n lief bekkie hebben, je stuurt me wel degelijk naar huis met een werkend product.

Snap best dat dat geen onderdeel uitmaakt van een training, maar dat zal me de reet jeuken.
Ron.Burgundydonderdag 24 juli 2008 @ 22:38
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:30 schreef Biogarde het volgende:

[..]

True, wat betreft iemands manier van benaderen. Maar je MOET wel degelijk iets wanneer je iets verkocht hebt wat niet deugt bij thuiskomst.
Ik denk dat je als verkoper wel even tegen kan stribbelen, maar daar ben je snel klaar mee.
Ron.Burgundydonderdag 24 juli 2008 @ 22:40
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:35 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Zo werkt dat gewoon Heel simpel. Of laat jij ook altijd over je heen lopen?

Klanten hebben zeker rechten, maar die verliezen ze bij mij als ze een grens overtreden..
Veel mensen laten zich wel gemakkelijk wegsturen.
sungaMsunitraMdonderdag 24 juli 2008 @ 22:40
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:38 schreef TimmyAsd het volgende:
Ga anders zelf een maandje in zo een winkel werken. Zeker in Amsterdam.. piep je wel anders.
Wees blij dat er überhaupt nog klanten in je winkeltje komen
quote:
En naambordjes, in welk jaar leef jij
Oh ja da's waar, als ze je naam weten gaan ze je hyves volspammen met doodsbedreigingen
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:41
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:38 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Bij jou maar niet bij wet. Als jij blijft volhouden dat jouw medewerker niet de verkoper van een product is geweest, dan kun je nog zo'n lief bekkie hebben, je stuurt me wel degelijk naar huis met een werkend product.

Snap best dat dat geen onderdeel uitmaakt van een training, maar dat zal me de reet jeuken.
Okee ik ga het proberen uit te leggen in theorie:

Jij: ik wil mijn geld terug want dit en dit en dit.. (aso)

Ik: Nee gaat niet lukken

Jij: ja maar hij zei....

Ik: (check). Nee hij zegt van niet dus is het niet zo en prepaid kan niet geruild worden..

Jij: Je gaat het ruilen want het is zo.

Ik: nee hij zegt van niet dus zo ga ik dit niet ruilen..

Jij: ???????????????
Roidonderdag 24 juli 2008 @ 22:41


Hij/wij moeten niet bewijzen dat het verkeerd is gezegd, bewijs jij maar dat het NIET zo is!
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:43
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Wees blij dat er überhaupt nog klanten in je winkeltje komen
[..]

Oh ja da's waar, als ze je naam weten gaan ze je hyves volspammen met doodsbedreigingen
Is een redelijk grote winkel en loopt prima.

Je moet gewoon normaal doen dan wil ik je best graag helpen hoor

EN geeft weinig met hyves te maken
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:43
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:41 schreef Roi het volgende:


Hij/wij moeten niet bewijzen dat het verkeerd is gezegd, bewijs jij maar dat het NIET zo is!
bedankt.
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:43
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:41 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Okee ik ga het proberen uit te leggen in theorie:

Jij: ik wil mijn geld terug want dit en dit en dit.. (aso)

Ik: Nee gaat niet lukken

Jij: ja maar hij zei....

Ik: (check). Nee hij zegt van niet dus is het niet zo en prepaid kan niet geruild worden..

Jij: Je gaat het ruilen want het is zo.

Ik: nee hij zegt van niet dus zo ga ik dit niet ruilen..

Jij: ???????????????
Misschien dat mensen zich met dat verhaal laten wegsturen, maar ome Bio blijft nog even hangen.
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:44
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:43 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Misschien dat mensen zich met dat verhaal laten wegsturen, maar ome Bio blijft nog even hangen.
Ik sluit om 6 uur, en als je dan niet weg bent komt de beveiliging je weghalen.

Nu jij weer?
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:44
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:44 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ik sluit om 6 uur, en als je dan niet weg bent komt de beveiliging je weghalen.

Nu jij weer?
Dan lig jij al in een hoek te huilen
Biogardedonderdag 24 juli 2008 @ 22:46
Hier komen we niet uit ben ik bang

Werk je bij een Belcompany? Gedrag van die werknemers daar herken ik in dit topic
Roidonderdag 24 juli 2008 @ 22:48
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:43 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

bedankt.
Ik had het over jou.

Ben je een zelfstandige (zo'n pauperzaakje) of is het een branch?
Ron.Burgundydonderdag 24 juli 2008 @ 22:51
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:44 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ik sluit om 6 uur, en als je dan niet weg bent komt de beveiliging je weghalen.

Nu jij weer?
Jij neemt je taak wel heel serieus
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:51
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:46 schreef Biogarde het volgende:
Hier komen we niet uit ben ik bang

Werk je bij een Belcompany? Gedrag van die werknemers daar herken ik in dit topic


Maar het is wel waar..

Komen we ook niet uit. Maar wellicht is dat een andere cultuur/opgroei of weet-ik-veel-verschil?

Je hebt aan mij echt een goeie als je normaal doet, maar zodra er eisen gaan vallen kom ik er echt onderuit..
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:51
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Jij neemt je taak wel heel serieus
Yup. Ervaring leert dat dat wel moet..
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:52
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:48 schreef Roi het volgende:

[..]

Ik had het over jou.

Ben je een zelfstandige (zo'n pauperzaakje) of is het een branch?
Ik hoef weinig te bewijzen denk ik zo

De bon werkt in mijn voordeel/

En branch.
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:52
Heerlijk zo'n dscussie
Ron.Burgundydonderdag 24 juli 2008 @ 22:53
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:51 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Yup. Ervaring leert dat dat wel moet..
Natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat iedereen die een beetje normaal doet wel geholpen kan worden in zo'n zaak. Als je als een tokkie naar binnen komt stormen dan wordt het lastig.
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:54
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat iedereen die een beetje normaal doet wel geholpen kan worden in zo'n zaak. Als je als een tokkie naar binnen komt stormen dan wordt het lastig.
Hehe eindelijk iemand die dat begrijpt! Dat wil ik al het hele topic duidelijk maken!!!
Roidonderdag 24 juli 2008 @ 22:56
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:52 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ik hoef weinig te bewijzen denk ik zo

De bon werkt in mijn voordeel/

En branch.
Dan zou ik een flinke brief schrijven en ik denk dat die lui dan niet blij met je zijn.

En als klant krijg je dan natuurlijk gelijk (imago) en krijg je je geld terug/het goede product.
Marrijedonderdag 24 juli 2008 @ 22:57
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:52 schreef TimmyAsd het volgende:
Heerlijk zo'n dscussie
Komt TS morgen in elk geval goed beslagen ten ijs
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 22:58
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

Komt TS morgen in elk geval goed beslagen ten ijs
Dan weet TS dat normaal/beleeft doen gaat helpen..
Adelantedonderdag 24 juli 2008 @ 23:03
Mijn god, wat een voorbeeld weer van Nederlandse "service" In Amerika geven ze de hardst schreeuwende tokkie gewoon nog wat extra beltegoed extra voor de gemaakte fout en hier gaat de manager zijn persoonlijke gram halen door op zijn strepen te gaan staan, want ja die strepen maken hem manager triest...
r_onedonderdag 24 juli 2008 @ 23:05
De eerste boude/aso/tokkie reactie staat op jouw naam:
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:15 schreef TimmyAsd het volgende:
Bewijs dat maar eens..
En dan "eisen" dat de ander normaal moet doen
TimmyAsddonderdag 24 juli 2008 @ 23:05
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:03 schreef Adelante het volgende:
Mijn god, wat een voorbeeld weer van Nederlandse "service" In Amerika geven ze de hardst schreeuwende tokkie gewoon nog wat extra beltegoed extra voor de gemaakte fout en hier gaat de manager zijn persoonlijke gram halen door op zijn strepen te gaan staan, want ja die strepen maken hem manager triest...
Dat heeft echt weinig met strepen te maken..

En als je Amerika zo goed vind dan moet je lekker daar gaan wonen
Curridonderdag 24 juli 2008 @ 23:08
TS, je hebt dus gewoon simlock vrij toestel nodig, en je nummer wordt overgezet binnen 14 dagen, dus je hebt eigenlijk niks te zeuren.
Poepoogdonderdag 24 juli 2008 @ 23:08
Heerlijk, vorige keer ook al zo'n irritante klootzak bij zo'n beltoko. Wou mij niet helpen, moeilijk doen, bijdehand, bijna mij uitschelden.

Vonden ze wel leuk om te horen bij het hoofdkantoor, heb hem daarna in ieder geval er niet meer gezien
Koewamdonderdag 24 juli 2008 @ 23:12
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:08 schreef Curri het volgende:
TS, je hebt dus gewoon simlock vrij toestel nodig, en je nummer wordt overgezet binnen 14 dagen, dus je hebt eigenlijk niks te zeuren.
Huh?
Ik heb een Hi sim only abonnement en wil die in een Hi telefoon stoppen.
Mijn nummer heb ik gewoon de dag na diefstal op een nieuwe sim gehad.
Dus wat bazel je dat ik zeur
sungaMsunitraMdonderdag 24 juli 2008 @ 23:13
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:51 schreef TimmyAsd het volgende:
Maar wellicht is dat een andere cultuur/opgroei of weet-ik-veel-verschil?
Eerder een pauperzaak die z'n medewerkers bewust dom houdt en vooral traint om mensen af te poeieren
heiden6donderdag 24 juli 2008 @ 23:28
Hi en KPN werkt met elkaar, het heeft dus niets met simlock te maken en de verkoper heeft ook niet gelogen. Het kan wel zijn dat er een zogenaamde product lock op zit, en de telefoon alleen gebruikt kan worden met prepaid. Dan zul je 'm moeten laten unlocken, maar misschien kun je hem nog wel ruilen. Heb je hem in de Bel Company op de lijnbaan gekocht toevallig?
heiden6donderdag 24 juli 2008 @ 23:29
Weet je trouwens zeker dat je simkaart al is geactiveerd na de diefstal? Want daar kan het ook aan liggen (product locks komen weinig voor). Bel KPN even om dit na te vragen (06-12001200).
Koewamdonderdag 24 juli 2008 @ 23:36
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:29 schreef heiden6 het volgende:
Weet je trouwens zeker dat je simkaart al is geactiveerd na de diefstal? Want daar kan het ook aan liggen (product locks komen weinig voor). Bel KPN even om dit na te vragen (06-12001200).
Gekocht bij de Lijnbaan ja. Ik heb geprobeerd 1200 te bellen met m'n Hi sim maar toen ik de telefoon aanzette meldde die al dat ik het netwerk niet op kon. Maar zal morgen dat 06 nummer proberen
classpcvrijdag 25 juli 2008 @ 00:01
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:03 schreef Adelante het volgende:
Mijn god, wat een voorbeeld weer van Nederlandse "service" In Amerika geven ze de hardst schreeuwende tokkie gewoon nog wat extra beltegoed extra voor de gemaakte fout en hier gaat de manager zijn persoonlijke gram halen door op zijn strepen te gaan staan, want ja die strepen maken hem manager triest...
Niet dat het veel uitmaakt, want als een manager gewoon niet naar behoren functioneert dan schoppen ze hem er nóg zomaar uit.
Voor hem zo 10 anderen.
Alleen als ie eigen baas is zou hij misschien met dit soort fratsen weg komen, maar als hij onderdeel is van een winkelketen dan kan hij dit soort dingen beter niet te vaak doen.
Want dan staat er nog altijd iemand boven hem die hem op zijn vingers kan kijken wanneer er klachten binnen komen, en die hem ook de laan uit trapt indien hij (te veel) fouten maakt.
Dat weten ze (volgens mij) ook maar al te goed, maarja het is leuk om een grote bek open te trekken tegen mensen als hun toon je niet aanstaat he . (maar vooral om erover op te scheppen, anoniem op een forum)
Maar goed, hoe zielig ben je dan als je jezelf niet even onder bedwang kunt houden en professioneel kunt reageren?
Maar dat je echt met dat soort lage acties moet komen. Zielig hoor, als je daar je pleziertjes uit moet halen
maartenavrijdag 25 juli 2008 @ 00:26
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Nope. dat is gewoon een kwestie van ''slim'' spelen. Jouw woord tegen de mijne..
Juist, en door mensen zoals jij krijgen Nederlanders dus de reputatie dat ze klanten afsnauwen en dat echte "service" niet te vinden is, zelfs al is de klant geïrriteerd.
Dromervrijdag 25 juli 2008 @ 04:14
Gewoon via het hoofdkantoor spelen en het domme filiaal-personeel overslaan.
(consumentenorganisaties inschakelen etc... daar schrikken ze soms wel van)
Zweefvliegjevrijdag 25 juli 2008 @ 08:51
Ik vind het vreemd dat het niet wil. Heb het zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt met klanten.
Het is gewoon zo dat KPN simkaartjes en Hi simkaartjes in KPN gelockte toestellen kunnen.
KPN = KPN en Hi = KPN
Dus ik snap die verkoper best dat hij zei dat het gewoon kon.
Om welk toestel gaat het, ben nu wel benieuwd omdat ik het dus nooit eerder heb gezien!
Heb je niet toevallig een toestel van Debitel KPN ofzo? Want die zijn dus wel zo gelocked dat het niet werkt met een Hi/KPN simkaartje.
Keltievrijdag 25 juli 2008 @ 08:54
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:03 schreef Adelante het volgende:
Mijn god, wat een voorbeeld weer van Nederlandse "service" In Amerika geven ze de hardst schreeuwende tokkie gewoon nog wat extra beltegoed extra voor de gemaakte fout en hier gaat de manager zijn persoonlijke gram halen door op zijn strepen te gaan staan, want ja die strepen maken hem manager triest...
Beetje terecht natuurlijk.
Weinig mis met normaal het probleem uitleggen alvorens je als tokkie te gaan gedragen.
Mocht de verkoper totaal onwelwillend zijn kan je alsnog de tokkie-strategie tevoorschijn halen

Bel Company Tiel, niets meer dan lof
Ladylikevrijdag 25 juli 2008 @ 10:18
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Whehe. Ik kan echt bitchen, niets van het feit afweten dat dat is gezegt en dan wordt er niet geruild. Ik ben trouwens de leidinggevende.

Het gaat mij vooral om de manier waarop he... Als je gewoon normaal het probleem uitlegt en vraagt wat de mogelijkheden zijn ruil ik hem zo om. Maar ik MOET niets en dan wordt er dus ook NIETS gedaan

Tip dus: wees gewoon normaal dan zal er waarschijnlijk niets aan de hand zijn..
Ook jij hebt iemand boven je
(of je moet iets van een vennoot/directeur o.i.d. zijn)

Maar idd.. mensen moeten wel normaal klagen...
Iemand volledig verrot schelden omdat het product niet naar wens is, is totaly not done!

Ik heb tot nu toe ALTIJD bij iedere klacht óf mn geld terug gekregen óf het product mogen omruilen
Koewamvrijdag 25 juli 2008 @ 10:28
Hoi jongens, het is geregeld. Bedankt dat jullie het over iets heel anders hadden waar ik niks aan had!
heiden6vrijdag 25 juli 2008 @ 10:30
Wat was het probleem uiteindelijk?

Ik gok op het activeren van de simkaart.
Koewamvrijdag 25 juli 2008 @ 10:54
Klopt, tnx

Kheb mezelf overigens binnenkort uitgenodigd op een borrel.
Marrijevrijdag 25 juli 2008 @ 11:06
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:28 schreef Koewam het volgende:
Hoi jongens, het is geregeld. Bedankt dat jullie het over iets heel anders hadden waar ik niks aan had!
heiden6vrijdag 25 juli 2008 @ 11:10
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:54 schreef Koewam het volgende:
Klopt, tnx

Kheb mezelf overigens binnenkort uitgenodigd op een borrel.
Ja en om te komen eten toch?

Goed plan.
TimmyAsdvrijdag 25 juli 2008 @ 19:27
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Juist, en door mensen zoals jij krijgen Nederlanders dus de reputatie dat ze klanten afsnauwen en dat echte "service" niet te vinden is, zelfs al is de klant geïrriteerd.
Het is gewoon een kwestie van normaal doen. Het moet wel van 2 kanten komen he...
JumpingJackyvrijdag 25 juli 2008 @ 22:05
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:08 schreef Koewam het volgende:
Iemand nog tips....
Slaan, hard en op zijn neus, dat zal ze leren
TheThirdMarkvrijdag 25 juli 2008 @ 22:12
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:19 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Klinkt wel als stoer doen...

Als je het gewoon normaal uitlegt zou ik het nog wel ruilen trouwens (werk in een telecomwinkel). Maar als iemand komt met ''dit zijn de regels'' en ''jij moet ruilen'' kan je mijn rug op Dan ruil ik het never nooit.
En dat trekt iemand je over de toonbank heen en ga je huilend naar je mama toe.
TimmyAsdvrijdag 25 juli 2008 @ 22:20
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En dat trekt iemand je over de toonbank heen en ga je huilend naar je mama toe.
Zo grappig man

Weet waar je over praat als je mee wilt doen.
Leandravrijdag 25 juli 2008 @ 22:25
Dus TS heeft een abo simkaart en die probeert hij el cheapo in een pre-paid foon te doen en is verbaasd dat het niet werkt?

Geen wonder, dat werkt bij geen enkel merk.

Vraag me af of TS in de winkel duidelijk gemaakt heeft dat het een abo simkaart betrof of alleen maar dat het om een HI sim ging....
Dus of de foon laten unlocken of een simlockvrije telefoon kopen, je sim only abo is niet voor niets zo goedkoop.
heiden6vrijdag 25 juli 2008 @ 22:32
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:25 schreef Leandra het volgende:
Dus TS heeft een abo simkaart en die probeert hij el cheapo in een pre-paid foon te doen en is verbaasd dat het niet werkt?

Geen wonder, dat werkt bij geen enkel merk.

Vraag me af of TS in de winkel duidelijk gemaakt heeft dat het een abo simkaart betrof of alleen maar dat het om een HI sim ging....
Dus of de foon laten unlocken of een simlockvrije telefoon kopen, je sim only abo is niet voor niets zo goedkoop.
Wat een dom gelul.
Leandravrijdag 25 juli 2008 @ 23:29
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een dom gelul.
Whatever joh, dan ga jij toch lekker een abo sim in een pre-paid gelockte foon van dezelfde provider doen?!

Werkt simpelweg niet. Andersom werkt het meestal wel
Koewamvrijdag 25 juli 2008 @ 23:30
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Whatever joh, dan ga jij toch lekker een abo sim in een pre-paid gelockte foon van dezelfde provider doen?!

Werkt simpelweg niet. Andersom werkt het meestal wel

Het werkt wel.

En waarom discussieer je als een tokkie?
Meh7vrijdag 25 juli 2008 @ 23:36
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:19 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Klinkt wel als stoer doen...

Als je het gewoon normaal uitlegt zou ik het nog wel ruilen trouwens (werk in een telecomwinkel). Maar als iemand komt met ''dit zijn de regels'' en ''jij moet ruilen'' kan je mijn rug op Dan ruil ik het never nooit.
Haha, wat een idioot. Als ik ergens recht op heb, dan krijg ik dat. Geen zwakbegaafde leidinggevende die daar iets aan kan veranderen. Is simpelweg een kwestie van je rechten en plichten kennen als consument.
heiden6vrijdag 25 juli 2008 @ 23:50
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Whatever joh, dan ga jij toch lekker een abo sim in een pre-paid gelockte foon van dezelfde provider doen?!

Werkt simpelweg niet. Andersom werkt het meestal wel
Wat ben jij voor mongool?

1. Het werkt wel, en dat had je al kunnen lezen voor je je onsamenhangende gedram hier neerzette;
2. Ik weet het beter, want jij bent overduidelijk te dom om je eigen reet te kunnen vegen.
Poepoogzaterdag 26 juli 2008 @ 03:20
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Whatever joh, dan ga jij toch lekker een abo sim in een pre-paid gelockte foon van dezelfde provider doen?!

Werkt simpelweg niet. Andersom werkt het meestal wel
Shit he, ben ik speciaal of zo dat het bij mij en bij mijn maten wél werkt?

Hmmmz....
TimmyAsdzaterdag 26 juli 2008 @ 07:37
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Haha, wat een idioot. Als ik ergens recht op heb, dan krijg ik dat. Geen zwakbegaafde leidinggevende die daar iets aan kan veranderen. Is simpelweg een kwestie van je rechten en plichten kennen als consument.
Uiteindelijk ga je het krijgen, maar niet bij mij. Je regelt het maar bij het hoofdkantoor of whatever.
bug_me_not2zaterdag 26 juli 2008 @ 09:14
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 07:37 schreef TimmyAsd het volgende:
Uiteindelijk ga je het krijgen, maar niet bij mij. Je regelt het maar bij het hoofdkantoor of whatever.
Post dan eens even waar jij werkt, dan weet ik in ieder geval waar ik nooit meer langs hoef te komen. Wat een trieste houding zeg. Had jij niet beter gevangenisbewaarder o.i.d. kunnen worden?
TimmyAsdzaterdag 26 juli 2008 @ 19:08
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 09:14 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Post dan eens even waar jij werkt, dan weet ik in ieder geval waar ik nooit meer langs hoef te komen. Wat een trieste houding zeg. Had jij niet beter gevangenisbewaarder o.i.d. kunnen worden?
Jij vind het leuk om afgezeken te worden en gebruikt te worden alsof je een hond bent?
r_onezaterdag 26 juli 2008 @ 21:56
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 19:08 schreef TimmyAsd het volgende:
Jij vind het leuk om afgezeken te worden en gebruikt te worden alsof je een hond bent?
Is dat, bij jou of in je toko, synoniem aan "reclameren"?
CraZaayzondag 27 juli 2008 @ 09:33
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 07:37 schreef TimmyAsd het volgende:

Uiteindelijk ga je het krijgen, maar niet bij mij. Je regelt het maar bij het hoofdkantoor of whatever.
En nóg een sterretje achter je naam op het hoofdkantoor
TimmyAsdzondag 27 juli 2008 @ 09:44
quote:
Op zondag 27 juli 2008 09:33 schreef CraZaay het volgende:

[..]

En nóg een sterretje achter je naam op het hoofdkantoor


Waarom verwarren jullie klantvriendelijkheid met sociale regels?

En waarom denkt men hier dat je alles kan maken door te gaan schreeuwen en te gaan eisen?
Karinazondag 27 juli 2008 @ 10:04
Wel vreemd dat het niet werkt: ik had ooit een Hi! abonnement en daarna KPN, maar de HI simkaart werkte gewoon in de KPN telefoon.
TimmyAsdzondag 27 juli 2008 @ 10:06
quote:
Op zondag 27 juli 2008 10:04 schreef Karina het volgende:
Wel vreemd dat het niet werkt: ik had ooit een Hi! abonnement en daarna KPN, maar de HI simkaart werkte gewoon in de KPN telefoon.
Was deze wel gesimlocked?
bug_me_not2zondag 27 juli 2008 @ 11:15
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 19:08 schreef TimmyAsd het volgende:
Jij vind het leuk om afgezeken te worden en gebruikt te worden alsof je een hond bent?
Nee, maar jij lijkt niet te snappen dat de klant diegene is die uiteindelijk jouw salaris betaald. Klanten komen meestal niet voor niets boos naar de winkel, er is iets aan vooraf gegaan waar ze niet tevreden mee zijn. Aan jou de taak om dat naar tevredenheid op te lossen zodat ze een volgende keer weer bij jou in de winkel komen. Je kan nu wel op je strepen gaan staan en allerlei eisen gaan stellen waar aan de klant moet voldoen om te krijgen waar ze in eerste instantie al recht op hadden, maar als je zo doorgaat zal je merken dat er op een gegeven moment niemand meer langskomt.

Ik heb ook wel eens van dat soort assistent filiaalmanagers in dienst gehad en ik kan je vertellen dat zodra ik erachter kwam dat ze zich zoals jij gedroegen heb ik ze bovenstaand verhaal verteld (nou ja, de lange versie) en ze de keuze geboden om zich aan te passen of op te rotten. Op de lange termijn zijn dat soort mensen in je zaak echt dodelijk voor de omzet. Als jij niet snapt dat je salaris niet uit de lucht komt vallen maar dat daar tevreden klanten voor nodig zijn dan heb je in ieder geval in mijn winkels niets te zoeken...
r3gi3boyzondag 27 juli 2008 @ 11:39
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:15 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Nee, maar jij lijkt niet te snappen dat de klant diegene is die uiteindelijk jouw salaris betaald. Klanten komen meestal niet voor niets boos naar de winkel, er is iets aan vooraf gegaan waar ze niet tevreden mee zijn. Aan jou de taak om dat naar tevredenheid op te lossen zodat ze een volgende keer weer bij jou in de winkel komen. Je kan nu wel op je strepen gaan staan en allerlei eisen gaan stellen waar aan de klant moet voldoen om te krijgen waar ze in eerste instantie al recht op hadden, maar als je zo doorgaat zal je merken dat er op een gegeven moment niemand meer langskomt.

Ik heb ook wel eens van dat soort assistent filiaalmanagers in dienst gehad en ik kan je vertellen dat zodra ik erachter kwam dat ze zich zoals jij gedroegen heb ik ze bovenstaand verhaal verteld (nou ja, de lange versie) en ze de keuze geboden om zich aan te passen of op te rotten. Op de lange termijn zijn dat soort mensen in je zaak echt dodelijk voor de omzet. Als jij niet snapt dat je salaris niet uit de lucht komt vallen maar dat daar tevreden klanten voor nodig zijn dan heb je in ieder geval in mijn winkels niets te zoeken...
chapeau
Meh7zondag 27 juli 2008 @ 12:27
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:39 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

chapeau
word
TimmyAsdzondag 27 juli 2008 @ 20:10
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:15 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Nee, maar jij lijkt niet te snappen dat de klant diegene is die uiteindelijk jouw salaris betaald. Klanten komen meestal niet voor niets boos naar de winkel, er is iets aan vooraf gegaan waar ze niet tevreden mee zijn.
Waar haal je dat vandaan? Ik ben me er wel zeker van bewust en het gaat ook allerminst onaardig.
quote:
Aan jou de taak om dat naar tevredenheid op te lossen zodat ze een volgende keer weer bij jou in de winkel komen.
En daar ga ik ook elke keer voor. Maar het gaat niet om klanten met problemen, het gaat om klanten met problemen die ook nog eens zeer asociaal zijn.. Heel groot verschil.
quote:
Je kan nu wel op je strepen gaan staan en allerlei eisen gaan stellen waar aan de klant moet voldoen om te krijgen waar ze in eerste instantie al recht op hadden, maar als je zo doorgaat zal je merken dat er op een gegeven moment niemand meer langskomt.
Zolang het normaal gevraagd wordt heb je aan mij een hele goede
quote:
Ik heb ook wel eens van dat soort assistent filiaalmanagers in dienst gehad en ik kan je vertellen dat zodra ik erachter kwam dat ze zich zoals jij gedroegen heb ik ze bovenstaand verhaal verteld (nou ja, de lange versie) en ze de keuze geboden om zich aan te passen of op te rotten. Op de lange termijn zijn dat soort mensen in je zaak echt dodelijk voor de omzet. Als jij niet snapt dat je salaris niet uit de lucht komt vallen maar dat daar tevreden klanten voor nodig zijn dan heb je in ieder geval in mijn winkels niets te zoeken...
Ik begrijp dat jij ook een leidinggevende hebt. Dan weet je ook dat sommige klanten zeer asociaal zijn en dat er grenzen zijn?
Koewamzondag 27 juli 2008 @ 22:14
slotje
Hugo__Bossmaandag 28 juli 2008 @ 11:24
toestel is waarschijnlijk dubbel gelockt, zodat er waarschijnlijk alleen maar prepaid simkaarten inpassen en geen abo kaarten, ook al is het dezelfde provider