abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60392873
Ik zou mijn hoofd er niet teveel over breken over wat "normaal" zou zijn. In dit soort situaties is niets "normaal" of standaard. Elke vrouw reageert weer anders op een verkrachting, dus daar kun je geen sjabloontje overheen leggen over hoe te reageren/ageren. Zoals al meer gezegd ligt een groot deel bij haar, zij zal er iets mee moeten. Althans, als ze op een gezonde manier sexualiteit wil beleven.

Je hebt aangegeven dat je er bent voor d'r, de rest is up to her. Als ze er nog met niemand over kan of durft te praten is het wellicht goed om professionele hulp te zoeken.
  maandag 28 juli 2008 @ 11:59:11 #27
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60392947
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]
  maandag 28 juli 2008 @ 20:14:58 #28
145149 Pinked
tostimonster
pi_60403298
Het heeft mij ook niet belemmerd en belemmert mij nog steeds niet.
Misschien is het verschil wel dat ik het gebeuren heb verwerkt en je (ex)vriendin niet...
maar ook voor de verwerking heeft dat niet zo'n rol gespeeld. Dat waren meer andere dingen zoals lichaamsbeleving...
whatever happens... happens :)
pi_60512326
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:55 schreef Lyza666 het volgende:
Je hebt aangegeven dat je er bent voor d'r, de rest is up to her. Als ze er nog met niemand over kan of durft te praten is het wellicht goed om professionele hulp te zoeken.
Idd, maar is het wel goed om 'te wachten' en bijv. na een jaar nog geen seks te hebben in een relatie. Bij mij gaat dat ook knagen, ookal is het voor mij óók de eerste keer.... Ik zit gewoon in het dilemma wachten of toch een keer proberen. Maar met 'een keer proberen' is het risico dat ze zulke pijnlijke flasbacks krijgt dat ze het helemaal niet meer wilt. Daar is een kans op natuurlijk.
Lastig.....

Wat ik ook lastig vind is het bepalen of ik het onderwerp wél en niet moet aanhalen. Aan de ene kant is het goed om er over te praten, aan de andere kant komen de herinneringen dan boven en kan ze steeds gezien worden als 'het meisje dat met een probleem loopt'.

Als er nog 'vriendjes' zijn die ook vriendinnen hebben gehad die in het verleden verkracht zijn, hoor ik daar graag ervaringen van. Hoe zijn jullie er toen mee omgegaan? wachten/toch proberen/veel praten? Dat soort zaken zijn gewoon moeilijk in deze.
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_60556061
Misschien kan je ook met haar communiceren over hoe zij ziet/wilt dat je met haar omgaat? Dan kan je daar naar handelen. En ik denk verder dat je 'het' gewoon een keer moet proberen als de sfeer/stemming goed is!
pi_60558585
- Had ik haar vaker moeten vragen over de situatie die ze heeft meegemaakt? (uit zichzelf zou ze er nooit over beginnen)? Ik vond het moeilijk om het onderwerp aan te spreken aangezien het bij haar gedachten naar boven haalt. Aan de andere kant wilde ik er ook wel veel over weten.
  • Ja je had er over moeten vragen, maar wel discreet zodra je merkt dat ze het moeilijk had. Hoe meer ze er over denkt hoe makkelijker ze er met je over kan praten, als ze je vertrouwd tenimste.

- Hoe had ik met seks moeten beginnen? Waarschijnlijk heeeel voorzichtig? Ik was bang voor dat zodra we er mee begon het zó tegen zou vallen (nare gedachten/flashbacks) dat ze het daarna helemaal niet meer wilde. Zelf gaf ze aan op zich wel te willen, maar niet weten hoe ze zou reageren en er dus bang voor was. Voor mij zou het ook de eerste keer zijn dus voor mij was het ook 'wennen'. Misschien had het nog meer tijd nodig?
  • Als ze het niet kan verwerken dan lukt de seks niet, als ze met jou een vertrouwensband heeft, en ze het wel enigsinds wel verwerkt heeft maar niet helemaal, dan komt ze er zelf mee, een beetje verleiding helpt wel, maar nooit pushen, vaak word dat gedacht. Begrijp wat er met haar gebeurd op die momenten en troost haar.

- Wat voelen deze meiden over het algemeen? Schaamte/angst/onzekerheid?
  • angst, flashbacks.

- Iemand ervaring met een vriendin die seksueel misbruikt is en daar uit zichzelf niet over praat/open over is? (sommige vertellen er nu meer over dan andere meiden). Hoe er mee om te gaan als je vriendin ineens begint te huilen (wat toenertijd soms gebeurde) als je over een seksueel-onderwerp praat?
  • Steunen, troosten en gerust stellen dat je zoiets nooit meer met haar laat gebeuren, dat ze weer vertrouwen in mannen krijgt.

Succes!
  • Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
    Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_60568282
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 20:32 schreef Chev het volgende:
    - Had ik haar vaker moeten vragen over de situatie die ze heeft meegemaakt? (uit zichzelf zou ze er nooit over beginnen)? Ik vond het moeilijk om het onderwerp aan te spreken aangezien het bij haar gedachten naar boven haalt. Aan de andere kant wilde ik er ook wel veel over weten.
  • Ja je had er over moeten vragen, maar wel discreet zodra je merkt dat ze het moeilijk had. Hoe meer ze er over denkt hoe makkelijker ze er met je over kan praten, als ze je vertrouwd tenimste.
  • Dat vertrouwen zit wel goed, denk ik! Maar toch zit/zat ik nog met een aantal dilemma's over hoe ik om moet gaan met deze situatie (zie mijn eerdere post hierboven!).. Het is gewoon 'lastig'... voor je het weet maak je de verkeerde keuze
    pi_60583016
    Ik ga binnenkort trouwens wat boeken aanschaffen om wat over dit soort situaties te lezen! Het kan mijzelf erg helpen.....(het gaat me nu pas interesseren, raar eigenlijk)
    pi_60583273
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:56 schreef Sweetbeach het volgende:
    Ik ga binnenkort trouwens wat boeken aanschaffen om wat over dit soort situaties te lezen! Het kan mijzelf erg helpen.....(het gaat me nu pas interesseren, raar eigenlijk)
    Dat kan nooit kwaad natuurlijk. Dan is het misschien handig om te kijken wat je wilt. Je hebt bijvoorbeeld boeken die ingaan op theorieen en blabalbla, of ook boeken met interviews met meisjes die verkracht zijn, hun ervaringen en alles. Misschien is dat in deze wel nuttiger, maar zo denk ik erover uiteraard.
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_60593204
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 20:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat kan nooit kwaad natuurlijk. Dan is het misschien handig om te kijken wat je wilt. Je hebt bijvoorbeeld boeken die ingaan op theorieen en blabalbla, of ook boeken met interviews met meisjes die verkracht zijn, hun ervaringen en alles. Misschien is dat in deze wel nuttiger, maar zo denk ik erover uiteraard.
    Idd, na mijn vakantie ga ik dat nog eens doen denk ik!

Maar nogmaals; ik hoor nog steeds graag ervaringen/tips etc. (op mijn bovengestelde vragen) van mannen/vrouwen die er op een bepaalde manier mee te maken hebben gehad.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 10:00:28 #36
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_60594446
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:56 schreef Sweetbeach het volgende:
    Nofi, maar is het niet beter om haar los te laten en gewoon vooruit te kijken naar een nieuwe 'normalere' relatie met een meisje (nofi) zonder issues?

Je kunt blijven analyseren en je blijven afvragen wat je verkeerd hebt gedaan, maar pas op dat je dat niet te lang blijft doen.

Was dit meisje je eerste echte vriendin btw?
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_60594605
    Doet mij trouwens erg denken aan een ex van mij. Ook verkracht op haar 14e en ook vrij recent naar Groningen verhuist geloof ik.
    Die had het er (begrijpelijk) ook erg moeilijk mee. Maar goed, ik was zelf toen ook vrij jong en wist ook niet precies hier mee om te gaan.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
    pi_60610173
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
    Was dit meisje je eerste echte vriendin btw?
    Meisje was mijn eerste vriendin idd! Vandaar dat ik graag (nog steeds) ervaringen/tips wil horen omdat ik toenertijd onzeker was (met name met sex) hoe ik met haar om moest gaan!
      Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 augustus 2008 @ 21:44:07 #39
    163650 Greys
    pi_60610430
    Oke. Let op. Gevaarlijke vraag, maar ik stel hem toch:

Het kan niet zo zijn dat het meisje gewoon uberhaupt nog geen all the way sex durfde te hebben en dat ze het daarom verzonnen heeft? Er zijn helaas zat meisjes die dit soort dingen als een soort excuus roepen, of als een roep om (meer) aandacht.
    Ik vraag het, o.a. omdat je geen enkel detail van haar kreeg en dat ze geen professionele hulp wilde.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_60611032
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 21:44 schreef Greys het volgende:

Het kan niet zo zijn dat het meisje gewoon uberhaupt nog geen all the way sex durfde te hebben en dat ze het daarom verzonnen heeft? Er zijn helaas zat meisjes die dit soort dingen als een soort excuus roepen, of als een roep om (meer) aandacht.
    Ik vraag het, o.a. omdat je geen enkel detail van haar kreeg en dat ze geen professionele hulp wilde.
    Gevaarlijke vraag inderdaad maar ik kan je vraag begrijpen en ben benieuwd hoe Sweetbeach erover denkt. Er zijn inderdaad veel meisjes die op deze manier aandacht zoeken of een vluchtroute.
    Top 5 China producten
    pi_60611135
    Een meisje van 20...hmm nee, denk dat die de 'fantasie-fase' al wel voorbij zijn. Mijn toenmalige vriendin uitte het voornamelijk met agressie maar merkte wel dat ze zich zorgen maakte (hoop dat ik hem niet tegenkom enzovoort ).
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
      Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 augustus 2008 @ 22:08:59 #42
    163650 Greys
    pi_60611199
    Ik heb het verhaal nu drie keer gelezen en drie keer lees ik klaarblijkelijk er overheen dat ze 20 is?
    Ik zie het echt niet

En mijn vraag is absoluut niet opruiend bedoeld, maar helaas zijn ze er. De meisjes die het verzinnen.
    Daarom vroeg ik me af of Sweetbeach ooit die mogelijkheid zijn gedachten had laten passeren.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_60611330
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 22:06 schreef Bolter het volgende:
    Een meisje van 20...hmm nee, denk dat die de 'fantasie-fase' al wel voorbij zijn. Mijn toenmalige vriendin uitte het voornamelijk met agressie maar merkte wel dat ze zich zorgen maakte (hoop dat ik hem niet tegenkom enzovoort ).
    Er is niet een bepaalde leeftijd gekoppeld aan die mogelijke fantasie fase, maar het is wel al wat meer op leeftijd inderdaad.
    Top 5 China producten
    pi_60612241
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 21:44 schreef Greys het volgende:

Nee... toen we een relatie hadden zag ik dat ze er veel moeite mee had. Dat merk je en kan je moeilijk beschreven. Ik merkte ook dat ze onrustig sliep als we het er voor het slapen gaan over hadden... Zoiets voel je. Het is geen meisje die zo iets verzint (al kan je dat van niemand weten). Professionele hulp wilde ze niet omdat ze het zelf wilde wegstoppen en zelf wegstopt. Daarbij heeft zij 'vroeger' wél sex gehad met haar eerste vriend. Daar heeft ze alleen niets aan verteld (relatie duurde ook 'maar' 4 maanden geloof ik) en kon er ook niet van genieten (door wat er gebeurd was).... Ik wil er verder ook niet over in discussie gaan dat ze het verzonnen heeft. Dat is voor mij uitgesloten.

....................Lezen hier ook mensen mee dit zo'n zelfde situatie hebben meegemaakt; hoe gingen jullie er mee om? (praten/niet praten, wél of niet aan sex beginnen?) Ik kijk met een goed gevoel op mijn handelen terug, toch ben ik nieuwsgierig naar hoe andere dit zouden oplossen. Nadat deze relatie uit was is het me gaan interesseren.
      donderdag 7 augustus 2008 @ 02:43:24 #45
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_60616895
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 21:35 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

Meisje was mijn eerste vriendin idd! Vandaar dat ik graag (nog steeds) ervaringen/tips wil horen omdat ik toenertijd onzeker was (met name met sex) hoe ik met haar om moest gaan!
    Oei. Oppassen daarmee.
    Ik denk dat je, doordat je geen 'vergelijkingsmateriaal' hebt, het risico loopt je tot in den treuren af te gaan vragen wat je nou allemaal fout hebt gedaan, terwijl het probleem toch echt bij HAAR lag. JIJ hebt oprecht je best gedaan, maar ZIJ was degene met issues. (ookal is het buiten haar schuld)

Qua problematiek iets heel anders (beetje bordeline-achtig verhaal), maar ik heb zo'n half jaar geleden een korte, moeizame en eigenlijk vanaf het begin tot mislukken gedoemde relatie gehad met een ongelooflijk 'moeilijk' meisje, en juist door haar te vergelijken met mn vorige ex (die wel alleszins normaal was) lukte het me veel beter om niet alles op mezelf te betrekken, maar in te zien dat het echt ook (grotendeels) aan haar lag dat het allemaal zo ingewikkeld was.

Dus ga er nou geen hele studies van maken wat je moet doen al je weer zo'n moeilijk geval tegen het lijf loopt, want de volgende keer tref je (hopelijk) gewoon een 'normaal' meisje waarmee je wel lekker een leuke onbezorgde relatie kunt hebben.

Vóóruit kijken, niet achteruit

En nu ga ik slapen
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_60619015
    @sungaMsunitraM: het was ook een normale relatie hoor Als ze niet verhuisd was waren we nog bij elkaar. Maar het was meer dat zij een grote moeite had met sex omdat er in het verleden wat gebeurd was. Voor de rest merkte je het niet aan haar. Vandaar dat ik me nog steeds afvraag hoe ik dat toenertijdhad kunnen aanpakken! Want ik begrijp dat dat best lastig is!
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2008 @ 09:28:36 #47
    163650 Greys
    pi_60619779
    Ik ben het wel met sungaMsunitraM eens. Ik vind ook dat je eerlijk gezegd veel te veel achterom kijkt.
    Het is altijd goed je in dit soort dingen te verdiepen, maar je moet er geen levensvraagstuk van maken. Hang je niet nog altijd teveel qua gevoel aan dat meisje?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_60649032
    Een verkrachting is voor een meisje het ergste wat er kan gebeuren, ik zelf kan hier over mee praten.
    Ik ben verkracht door mijn ex vriend, omdat hij graag sex met mij wilde maar ik niet met hem en heb geschreeuwd en hem geslagen maar hij werd alleen maar gressiever.
    Met mijn huidige relatie heeft het anderhalf jaar geduur dvoordat ik het eigenlijk durfde, praten deden we wel en dat was wel fijn, maar heb nog steeds momenten dat ik aan de verkrachting terug denk en dan ben ik heel gesloten en emotioneel. Ook komt dit omdat deze jongen mij nog steeds bedreigd via mail en telefoon, ik heb wel aangifte gedaan maar dit heeft niks geholpen omdat hij vrijuit ging. De politie nam mij niet erg serieus en dacht dat het vrijwiliig was.
    aandachtspunten:
    * neem de tijd om de sex weer op te pakken
    * laat haar het voortouw nemen met sex
    * stimuleer de dingen die zij lekker vind, dit kan een tijd duren
    * gebruik geen dwang om iets gedaan te krijgen
    * blijf praten, dit versterkt het gevoel van vertrouwen
    pi_60677764
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 11:19 schreef meisje4 het volgende:
    Een verkrachting is voor een meisje het ergste wat er kan gebeuren, ik zelf kan hier over mee praten.
    Ik ben verkracht door mijn ex vriend, omdat hij graag sex met mij wilde maar ik niet met hem en heb geschreeuwd en hem geslagen maar hij werd alleen maar gressiever.
    Met mijn huidige relatie heeft het anderhalf jaar geduur dvoordat ik het eigenlijk durfde, praten deden we wel en dat was wel fijn, maar heb nog steeds momenten dat ik aan de verkrachting terug denk en dan ben ik heel gesloten en emotioneel. Ook komt dit omdat deze jongen mij nog steeds bedreigd via mail en telefoon, ik heb wel aangifte gedaan maar dit heeft niks geholpen omdat hij vrijuit ging. De politie nam mij niet erg serieus en dacht dat het vrijwiliig was.
    aandachtspunten:
    * neem de tijd om de sex weer op te pakken
    * laat haar het voortouw nemen met sex
    * stimuleer de dingen die zij lekker vind, dit kan een tijd duren
    * gebruik geen dwang om iets gedaan te krijgen
    * blijf praten, dit versterkt het gevoel van vertrouwen
    Thx voor je reactie, dit is een beetje wat ik zoek/zocht en ik weet dat ik die punten ook wel gedaan heb, erg fijn! (meer reacties overigens nog welkom)
    pi_60726877
    hoop voor jullie dat alles weer goed komt, al zal het een tijd duren. Zij moet er over heen groeien hoe moeilijk dit ook voor haar is. Wanneer ze erg emotioneel is kan ze misschien hulp gaan zoeken om het verleden te verwerken, dit helpt vaak wel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')