abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60460330
x

[ Bericht 100% gewijzigd door Chev op 31-07-2008 11:49:46 ]
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60460835
Valt zeggen dat je haar mist, vragen of ze jou mist en contact houden niet stiekem ook een beetje onder 'achter haar aanrennen'?
pi_60461013
x

[ Bericht 51% gewijzigd door Chev op 31-07-2008 11:49:59 ]
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60461852
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:58 schreef Chev het volgende:
Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik heb een beslissing gemaakt:

Ik ga niet achter haar aan rennen.
Ik ga lichtelijk/luchtig contact houden met haar
Ik ga haar zeggen dat ik haar wel mis
Ik ga haar vragen of ze mij mist
Ik ga m'n liefde en hoop STOP zetten totdat deze opnieuw word beantwoord door iemand
Ik ga m'n eigen leven leiden en plezier maken in mijn leven te beginnen 2 dagen geleden.

Dus mensen ik zou als ik jullie was hetzelfde doen.
Als hij/zij echt nog van je houd en je mist komt hij/zij wel bij je terug, dat kan 2 redenen hebben:
1. Je word gebruikt als 2e keus
2. Ze bent nog steeds eerste keus.

En dat is erg belangrijk, ze mag terugkomen op mijn voorwaarden, niet dat ik alles wil beslissen, maar wel over mijn eigen leven.
Ik zou het graag zo willen, alleen mij lukt het niet.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_60461972
x

[ Bericht 51% gewijzigd door Chev op 31-07-2008 11:50:11 ]
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60462579
Yup net ex gesproken op msn, ze is nog compleet in de wolken met har nieuwe vriendje en weet ZEKER dat ze super gelukkig gaat worden het hem haha.

Ain't love a bitch
Vrienden zijn gaat me nu we lukken denk ik, werd er niet eens emo van
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60463252
God wat is dit toch ironisch.

1. Verliefheid - vrienden zijn tegen
2. Vriendiengroep word gedropt door mij
3. Relatie 3 1/2 jaar
4. Ik maak een keuze met haar toestemming koop ik een huis
5. Ze doet net alsof ze nooit die keuze heeft gemaakt.
6. Ze maakt het uit omdat ze het niet kan accepteren
7. Ze heeft binnen 1 week nieuwe vriend, waarmee ze zegt 100% gelukkig mee is en gaat worden
8. BEGIN WEER BIJ nr. 1 !!!

Ofwel zodra je een grote keuze maakt in de relatie voor jezelf zal ze je laten vallen als een baksteen.
Dit is gewoon een fu:-xng cyclus.

Best wel grappig eigenlijk als ik er zo tegenaan kijk moet ik grinniken
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:32:24 #133
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60464495
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 11:44 schreef Chev het volgende:
God wat is dit toch ironisch.

1. Verliefheid - vrienden zijn tegen
2. Vriendiengroep word gedropt door mij
3. Relatie 3 1/2 jaar
4. Ik maak een keuze met haar toestemming koop ik een huis
5. Ze doet net alsof ze nooit die keuze heeft gemaakt.
6. Ze maakt het uit omdat ze het niet kan accepteren
7. Ze heeft binnen 1 week nieuwe vriend, waarmee ze zegt 100% gelukkig mee is en gaat worden
8. BEGIN WEER BIJ nr. 1 !!!

Ofwel zodra je een grote keuze maakt in de relatie voor jezelf zal ze je laten vallen als een baksteen.
Dit is gewoon een fu:-xng cyclus.

Best wel grappig eigenlijk als ik er zo tegenaan kijk moet ik grinniken
Ach...zo heb ik ook bij mijn ex een cyclus ontdekt inmiddels hoor. Alleen paste ik op de een of andere manier vanaf het begin af aan al niet helemaal in haar cyclus. Ik was heel anders dan haar vorige vriendjes. Ze wilde mij gebruiken om uit haar vertrouwde wereldje te stappen. De mensen waarmee ze omging/gaat was ze niet tevreden mee. Ze zag geen toekomst in het wereldje waar ze zich in bevond. Volgens mij heeft ze dit ook gehad met haar vorige vriendjes.

Haar cyclus gaat zo:
1) twijfelen over toekomst
2) beslissing maken om te stoppen met hetgene wat ze nu doet (ook als ze in een relatie zit)
3) nieuwe dingen proberen (kan een (nieuwe) relatie zijn)
4) goed worden in deze nieuwe dingen
5) op de nieuwe dingen uitgekeken raken/merken dat het niks voor haar is
6) terug naar 1

Zo een cyclus werkt op een gegeven moment als een soort drugs. Het is heel moeilijk om daaruit te komen. Dat heb veel te laat geprobeerd duidelijk te maken aan haar. Het was toen eigenlijk al uit tussen ons, dus ze wilde niet meer luisteren.

Ik was heel anders dan haar andere vriendjes. Ik verschilde er namelijk in dat ik haar standvastigheid kon bieden. Een beetje zekerheid in haar onzekere en onuitgestippelde leven. Haar exen boden haar dat niet. Ze is alleen gaan twijfelen op een gegeven moment of ze wel al toe was aan deze standvastigheid omdat ze zichzelf nog jong vind/voelde. Dat terwijl ze het er ook af en toe had dat ze "al 23" is.
Ze kan gewoon geen beslissingen maken, of ze maakt de verkeerde En ik kreeg het verwijt dat ik haar niet heb gestuurd in beslissingen. Dat heb ik wel degelijk gedaan. Er zijn bijvoorbeeld momenten geweest dat ze het uit wilde maken. Dit accepteerde ik dan alleen niet. Dat deed ik niet voor mezelf, maar vooral voor haar. Omdat ik vond dat het beter voor haar zou zijn om met mij door te gaan, omdat ze aangaf uit haar wereldje te willen stappen. Ik sprak dit dan alleen niet uit (stom stom stom ) Later kwam ze nog terug op de momenten dat ik beslissingen voor haar gemaakt had en werd ik afgeschilderd als een egoist. Maar dan bleef ze toch wel bij me
Er zijn wel meerdere zaken geweest met betrekking tot beslissingen maken waarop ik invloed heb gehad: het kopen van haar huis, het nemen van een kat (die ik uiteindelijk heb opgevoed eigenlijk). Maar er zijn ook dingen geweest waar ze zelf een beslissing moest maken. Ik kon dan alleen maar aangeven hoe ik erover dacht. Ik had bijvoorbeeld hele andere ideeen over het uitgeven van geld. Soms wilde ze dingen heel graag kopen (impulsaankopen) en gaf ik aan hoe ik erover dacht. Uiteindelijk kocht ze het dan toch. Moest ze helemaal zelf weten het was haar eigen geld. Maar kom dan niet bij mij aanzetten dat ik je niet heb tegen gehouden als het achteraf toch niet bevalt

Vlak voordat ik wat begon met haar zat ik in een neerwaartse spiraal. Door haar ben ik daaruit gekomen. Ik heb zelfs van mijn ouders gehoord dat ze bang waren dat ik mezelf wat aan zou doen toen ik nog in die spiraal zat. Terwijl ik die gevoelens niet had hoor. Maargoed...mijn ex heeft me er dus uit getrokken. Eigenlijk wil ik haar ook nog uit haar cyclus trekken. Of in ieder geval hulp daarbij geven. Ik vind dat ik dat aan haar verschuldigd ben.
pi_60465805
quote:
Zo een cyclus werkt op een gegeven moment als een soort drugs. Het is heel moeilijk om daaruit te komen. Dat heb veel te laat geprobeerd duidelijk te maken aan haar. Het was toen eigenlijk al uit tussen ons, dus ze wilde niet meer luisteren.
Ow man.. da's f k up.. herken er wel wat van.
En je houd nog steeds van haar?

Hoe maf.. vrouwen met een onzekerheid complex, die van mij ook, die heeft het in 2 jaar tijd iets van 2x geprobeerd uit te maken omdat ze al onzeker was, heb ik toen niet geaccepteerd. 1x is het 1 week uitgeweest en nu i het dus al een maand uit.

Ik ben er nu even klaar mee eigenlijk, ik merk aan haar dat ze compleet verlieft is.
Eigenlijk vind ik het een zwakte punt van haar, dat ze zich laat verlijden dezelfde dingen opnieuw te doen, en weet niet meer of ik er nog wel moeite in wil steken, iIk dacht echt dat ze sterker zou zijn....

Heb maar gezegt dat we contact blijven houden, hoeveel weet ik niet, zal ongewijfeld niet zoveel zijn, heb nu echt 't idee dat het niks meer kan worden, zelfs wanneer ze op 'n dag op m'n stoep zal staan zou ik haar niet terug nemen, en voel me alsof ik niks aan haar verschuldigt ben *zucht*, al zou 't allemaal zo anders, mooier kunnen zijn als ze wat zekerder was.

Edit: 4 uur later is de humor van de ironie wel wat veranderd naar gewoonweg klote. WTF is wrong with me!

[ Bericht 11% gewijzigd door Chev op 31-07-2008 15:28:59 ]
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60468614
Aaaarrgghhhh gdv gdv.... Stupid me!!
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_60468747
Wat is er Miesjel?
Jezelf niet opvreten hoor dat heeft geen zin.

Als je bezig wil zijn dan kan je dit wel even gaan bekijken is een artikel over liefdes verdriet:
http://player.omroep.nl/?aflID=7580351&md5=bdda7925c33efb866cacac4f81c55c7d

Niet super intressant, maar wel wel de moeite denk ik.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60469382
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:03 schreef Chev het volgende:
Wat is er Miesjel?
Jezelf niet opvreten hoor dat heeft geen zin.

Als je bezig wil zijn dan kan je dit wel even gaan bekijken is een artikel over liefdes verdriet:
http://player.omroep.nl/?aflID=7580351&md5=bdda7925c33efb866cacac4f81c55c7d

Niet super intressant, maar wel wel de moeite denk ik.
Ik heb zin om mezelf of iets anders (van weinig waarde) volledig kapot te maken. Ik loop heel fijn tegen mezelf aan. Hart en hoofd zijn het absoluut niet eens.
En de rente staat te hoog, een huisje kopen gaat schier onmogelijk worden.
pi_60469883
Tja je zou een anti-kraak kunnen proberen als al het andere niet lukt, kan geloof ik bij de gemeente.

Mijn hart zegt, ik heb haar wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel/niet/ ect.. nodig
Mijn hoofd zegt: Ze heeft het uitgemaakt, geeft het op, je kan zo niet langer doorgaan.

+- 12:00 - ik lachte me kapot (lees bovenstaande posts) om de ironie, +- 16:00 was het niet zo grappig meer.
Nu weet ik het niet meer, ik ga gewoon maar door, vanavond 't praten met m'n moeder dat kan ik wel goed...

Misschien is het beter om helemaal het contact te breken, nu zijn we 'vrienden' steld geen ene *piep* voor
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60470865
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:48 schreef Chev het volgende:
Tja je zou een anti-kraak kunnen proberen als al het andere niet lukt, kan geloof ik bij de gemeente.

Mijn hart zegt, ik heb haar wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel/niet/ ect.. nodig
Mijn hoofd zegt: Ze heeft het uitgemaakt, geeft het op, je kan zo niet langer doorgaan.

+- 12:00 - ik lachte me kapot (lees bovenstaande posts) om de ironie, +- 16:00 was het niet zo grappig meer.
Nu weet ik het niet meer, ik ga gewoon maar door, vanavond 't praten met m'n moeder dat kan ik wel goed...

Misschien is het beter om helemaal het contact te breken, nu zijn we 'vrienden' steld geen ene *piep* voor
Het probleem is niet zo groot hoor. Ik huur een leuk appartement.. Maar ik zit te denken aan kopen. Het is een behoorlijke klap in het gezicht als het dan niet zo makkelijk gaat zijn als gehoopt.

Kan er nog wel bij, dat idee.
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:10:42 #140
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_60472309
Pff kutver. Mijn vorige post nog bericht dat ze via tel. gesprek behoorlijk duidelijk heeft gemaakt mij NIET meer te willen zien/spreken. Vannacht om kwart over 1 had ze gebeld (niet gemerkt, lag (eindelijk weer ns een -deel van een- nacht te slapen) dus ik op weg naar werk gesmst van waarom: en 1x gebeld; hele dag niks gehoord, wel hele dag in soort hoop dat ze smste geleefd; terugweg van t werk weer gebeld; direct voicemail (probably geblockt dus). Aargh...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_60475302
Mooi toch; het doet even pijn dat ze je niet wilt spreken maar zo kom je er sneller overheen.

Ikzelf ben er al overheen maar moet het nog uitmaken
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:33:08 #142
205904 lollypops
An end has a start
pi_60478090
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:37 schreef Beach het volgende:
Mooi toch; het doet even pijn dat ze je niet wilt spreken maar zo kom je er sneller overheen.

Ikzelf ben er al overheen maar moet het nog uitmaken
Wat het eerste betrefd ben ik het volledig met je eens.. Valt even zwaar op je dak... maar later krijg je het wel makkelijker..makkelijker denk ik, dan als je contact blijft houden..

Wat betrefd het tweede.. komt me ook bekend voor.. Heb je je hoofd ook in het zand gestoken in de hoop dat alles goed zou komen ..? Als ik terug denk in mijn vorige vorige relatie... was het eigenlijk 1 jaar voordat ik het uitmaakt al over....veel te lang me gewacht dus. 1 voordeel je liefdeverdriet verwerk je voor die tijd al....
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:35:20 #143
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60478144
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:35 schreef Chev het volgende:
Ow man.. da's f k up.. herken er wel wat van.
En je houd nog steeds van haar?
Ja ik hou nog steeds heel veel van haar. Ik vind het eigenlijk slecht van mezelf dat ik haar niet uit die cyclus heb kunnen trekken. Dat terwijl ze mij wel uit die neerwaartse spiraal heeft geholpen.

Ik heb aan mezelf moeten erkennen dat ik nog steeds verliefd ben op haar. Dat is eigenlijk pas sinds een halve week. Daarvoor probeerde ik het weg te drukken en heb ik geprobeerd om aan mezelf wijs te maken dat ik niet meer verliefd was. Ik heb dus zitten liegen tegen mezelf eigenlijk. Nu ik het heb erkend dat ik nog steeds verliefd ben, voel ik me een stuk beter.

@Miesjel: die tegenslagen kom je wel weer overheen!
pi_60478226
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:33 schreef lollypops het volgende:

[..]

Wat het eerste betrefd ben ik het volledig met je eens.. Valt even zwaar op je dak... maar later krijg je het wel makkelijker..makkelijker denk ik, dan als je contact blijft houden..

Wat betrefd het tweede.. komt me ook bekend voor.. Heb je je hoofd ook in het zand gestoken in de hoop dat alles goed zou komen ..? Als ik terug denk in mijn vorige vorige relatie... was het eigenlijk 1 jaar voordat ik het uitmaakt al over....veel te lang me gewacht dus. 1 voordeel je liefdeverdriet verwerk je voor die tijd al....
Over het tweede; ik vind het gewoon leuk om te kijken hoe ver ik kan gaan met iemands gevoelens.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:42:42 #145
205904 lollypops
An end has a start
pi_60478315
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:35 schreef ThaBrain het volgende:

tekst
ThaBrain... Niet alleen je verliefdheid is belangrijk maar ook de match die je samen hebt...Verliefdheid gaat tenslotte over..Als je verlief bent en er zijn nu al zoveel troubles wat moet dat later wel niet geven.... als de verliefdheid ooit eens over is??
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:45:34 #146
205904 lollypops
An end has a start
pi_60478374
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:38 schreef Beach het volgende:

[..]

Over het tweede; ik vind het gewoon leuk om te kijken hoe ver ik kan gaan met iemands gevoelens.
Wat een rare kwibus ben jij
pi_60478877
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:45 schreef lollypops het volgende:

[..]

Wat een rare kwibus ben jij
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:15:13 #148
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60479002
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:42 schreef lollypops het volgende:

[..]

ThaBrain... Niet alleen je verliefdheid is belangrijk maar ook de match die je samen hebt...Verliefdheid gaat tenslotte over..Als je verlief bent en er zijn nu al zoveel troubles wat moet dat later wel niet geven.... als de verliefdheid ooit eens over is??
Inderdaad Daar heb je gelijk in. Misschien heb ik het een beetje verkeerd verwoord...
Het was eigenlijk al meer houden van dan verliefdheid. Dat verliefdheidsgevoel komt/kwam alleen nog wel eens boven. Tijdens de relatie voelde ik me al niet echt verliefd meer. Ik weet dat dat stofje wat aangemaakt wordt in je hersenen maximaal 2 jaar kan worden aangemaakt. Mijn relatie duurde 2 jaar . Maar het was dus houden van.

Ik hou nog zo ontzettend veel van haar. Ik weet het nu alleen meer onder controle te houden. En als het misschien ooit nog eens goed komt, dan zal het vast beter gaan tussen ons...als zij het nog een kans wil geven. Ik ben de laatste 2 maanden echt heel veer veranderd. Ik ben een heel ander mens geworden. Ik ben echt ten goede veranderd. Ik heb mezelf weer gevonden.

Weet je wat het nu is...nu ik geaccepteerd heb dat ik nog "verliefd" ben op haar, maakt het me eigenlijk niet zo heel veel meer uit of het nog goed komt of niet Maar het is meer dat ik voor mezelf nog een poging moet doen bij haar om het nog een keer te proberen. Eigenlijk staat zij hier grotendeels los van. Het is een doel wat ik mezelf heb gesteld...Ik ben de laatste dagen voor mezelf doelen aan het formuleren voor dingen die ik in ieder geval gedaan wil hebben op korte/middellange termijn.
pi_60479668
Ik kan dit topic binnenkort ook komen bezoeken met ldvd
Vriendin heeft net bekend vreemdgegaan te zijn met een vriend van me en gevoelens te hebben voor hem.
Heb der er nu nog niet uitgeschopt, maar denk dat et niet meer goed gaat komen. vertrouwen is iig weg
pi_60482464
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:49 schreef Blerfaap het volgende:
Ik kan dit topic binnenkort ook komen bezoeken met ldvd
Vriendin heeft net bekend vreemdgegaan te zijn met een vriend van me en gevoelens te hebben voor hem.
Heb der er nu nog niet uitgeschopt, maar denk dat et niet meer goed gaat komen. vertrouwen is iig weg
Oei.. dat is kut zeg..
sterkte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')