quote:
Op donderdag 31 juli 2008 11:44 schreef Chev het volgende:God wat is dit toch ironisch.
1. Verliefheid - vrienden zijn tegen
2. Vriendiengroep word gedropt door mij
3. Relatie 3 1/2 jaar
4. Ik maak een keuze met haar toestemming koop ik een huis
5. Ze doet net alsof ze nooit die keuze heeft gemaakt.
6. Ze maakt het uit omdat ze het niet kan accepteren
7. Ze heeft binnen 1 week nieuwe vriend, waarmee ze zegt 100% gelukkig mee is en gaat worden
8. BEGIN WEER BIJ nr. 1 !!!
Ofwel zodra je een grote keuze maakt in de relatie voor jezelf zal ze je laten vallen als een baksteen.
Dit is gewoon een fu:-xng cyclus.
Best wel grappig eigenlijk als ik er zo tegenaan kijk moet ik grinniken
Ach...zo heb ik ook bij mijn ex een cyclus ontdekt inmiddels hoor. Alleen paste ik op de een of andere manier vanaf het begin af aan al niet helemaal in haar cyclus. Ik was heel anders dan haar vorige vriendjes. Ze wilde mij gebruiken om uit haar vertrouwde wereldje te stappen. De mensen waarmee ze omging/gaat was ze niet tevreden mee. Ze zag geen toekomst in het wereldje waar ze zich in bevond. Volgens mij heeft ze dit ook gehad met haar vorige vriendjes.
Haar cyclus gaat zo:
1) twijfelen over toekomst
2) beslissing maken om te stoppen met hetgene wat ze nu doet (ook als ze in een relatie zit)
3) nieuwe dingen proberen (kan een (nieuwe) relatie zijn)
4) goed worden in deze nieuwe dingen
5) op de nieuwe dingen uitgekeken raken/merken dat het niks voor haar is
6) terug naar 1
Zo een cyclus werkt op een gegeven moment als een soort drugs. Het is heel moeilijk om daaruit te komen. Dat heb veel te laat geprobeerd duidelijk te maken aan haar. Het was toen eigenlijk al uit tussen ons, dus ze wilde niet meer luisteren.
Ik was heel anders dan haar andere vriendjes. Ik verschilde er namelijk in dat ik haar standvastigheid kon bieden. Een beetje zekerheid in haar onzekere en onuitgestippelde leven. Haar exen boden haar dat niet. Ze is alleen gaan twijfelen op een gegeven moment of ze wel al toe was aan deze standvastigheid omdat ze zichzelf nog jong vind/voelde. Dat terwijl ze het er ook af en toe had dat ze "al 23" is.
Ze kan gewoon geen beslissingen maken, of ze maakt de verkeerde

En ik kreeg het verwijt dat ik haar niet heb gestuurd in beslissingen. Dat heb ik wel degelijk gedaan. Er zijn bijvoorbeeld momenten geweest dat ze het uit wilde maken. Dit accepteerde ik dan alleen niet. Dat deed ik niet voor mezelf, maar vooral voor haar. Omdat ik vond dat het beter voor haar zou zijn om met mij door te gaan, omdat ze aangaf uit haar wereldje te willen stappen. Ik sprak dit dan alleen niet uit (stom stom stom

) Later kwam ze nog terug op de momenten dat ik beslissingen voor haar gemaakt had en werd ik afgeschilderd als een egoist. Maar dan bleef ze toch wel bij me

Er zijn wel meerdere zaken geweest met betrekking tot beslissingen maken waarop ik invloed heb gehad: het kopen van haar huis, het nemen van een kat (die ik uiteindelijk heb opgevoed eigenlijk). Maar er zijn ook dingen geweest waar ze zelf een beslissing moest maken. Ik kon dan alleen maar aangeven hoe ik erover dacht. Ik had bijvoorbeeld hele andere ideeen over het uitgeven van geld. Soms wilde ze dingen heel graag kopen (impulsaankopen) en gaf ik aan hoe ik erover dacht. Uiteindelijk kocht ze het dan toch. Moest ze helemaal zelf weten

het was haar eigen geld. Maar kom dan niet bij mij aanzetten dat ik je niet heb tegen gehouden als het achteraf toch niet bevalt
Vlak voordat ik wat begon met haar zat ik in een neerwaartse spiraal. Door haar ben ik daaruit gekomen. Ik heb zelfs van mijn ouders gehoord dat ze bang waren dat ik mezelf wat aan zou doen toen ik nog in die spiraal zat. Terwijl ik die gevoelens niet had hoor. Maargoed...mijn ex heeft me er dus uit getrokken. Eigenlijk wil ik haar ook nog uit haar cyclus trekken. Of in ieder geval hulp daarbij geven. Ik vind dat ik dat aan haar verschuldigd ben.