quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:48 schreef sjak het volgende:Ik heb nu wel wat vragen. Als Stijn in de doek zit gaat hij vaak met zijn hoofd erg naar achter. Daarom ondersteun ik hem vaak met mijn hand maar dat lijkt me niet de bedoeling. Hebben jullie dat ook?Ik kan de horizontale band wel hoger doen maar dan ziet hij helemaal niets meer van de omgeving en dat is met zo'n nieuwsgierig ventje als Stijn niet de bedoeling.
Je zou de horizontale band zo hoog kunnen trekken dat hij wel goed in zijn nek zit maar niet over zijn gezicht. Dat gaf hier eigenlijk altijd wel voldoende steun. Als dat toch te wiebelig is kan je de gekruisde banden
(althans ik ga er even van uit dat je zó knoopt dat er een horizontale en twee gekruisde banden zijn) zo ver mogelijk over hem heen spreiden zodat er een V-tje is waar zijn hoofd in past. Hij kan dan nog steeds kijken maar heeft wel wat meer steun.
Je zou hem meer richting je heup kunnen knopen, of op je rug. Dan kan hij wat meer rondkijken.
quote:
De afgelopen dagen was het natuurlijk extreem warm maar wij vonden Stijn wel erg oververhit als hij uit de doek kwam. Is dat alleen zo met de Hoppediz of is dat hetzelfde met andere doeken?
Een hoppediz is een redelijk stevige doek. Dat heeft een heleboel voordelen maar het heeft ook als nadeel dat het wat warmer is (helemaal een donker exemplaar

) Al denk ik dat er weinig doeken zijn die écht lekker koel zijn met dit soort temperaturen
Ze zijn er wel hoor, dunnere en koelere doeken. Je levert dan meestal wat comfort in, vooral als je kindje wat zwaarder wordt.
Door jezelf en Stijn aan te passen qua kleding (alleen een romper of desnoods alleen een luier) en eventueel op een manier te knopen met minder lagen stof over hem heen kan je het wat reguleren.
quote:
Wat mij leuk leek is Stijn met zijn gezicht naar voren in de doek te plaatsen zodat hij lekker om zich heen kan kijken. Nu zie ik dat dat in het Hoppediz boekje wordt afgeraden. Waarom is dat? Zijn er manieren om je doek zo te knopen dat je kindje goed kan kijken?
Er zijn een aantal redenen om het af te raden. De eerste en in mijjn ogen belangrijkste is dat het een zeer onnatuurlijke en potentieel "gevaarlijke" (for lack of a better word

) houding is. Stijn wordt dan met zijn rug eigenlijk hol over jouw borst gedwongen, inplaats van met de voor zijn leeftijd natuurlijk bolle houding. Ook is het bijna niet mogelijk om bij het andersom knopen te zorgen voor een goede kikkerhouding waarbij de knietjes hoger zitten dan de billen. Dat kan alleen maar als je een bolle rug kan maken.
Hierdoor hangt een kind met het volle gewicht op het kruis, het babybjorn-effect

Da's niet goed voor de ontwikkeling van de heupen en rug én het zit waarschijnlijk niet echt lekker voor hem.
De tweede reden is dat hij een berg indrukken op zich af krijgt terwijl hij in een voor een baby zeer onnatuurlijke pose ligt: met de buik bloot, zonder ouders in het blikveld.
De derde reden is dat het waarschijnlijk voor jou niet zo lekker draagt, het zwaartepunt komt meer buiten je lichaam te liggen waardoor je gaat compenseren door schever te gaan lopen.
quote:
Tenslotte, ik wil meer doeken

yay!
quote:
Ik zag ergens een Girasol staan en wil die gaan kopen (bij knusjes.be) aangezien er nu korting opzit. Jullie kennen die site vast wel, zijn de prijzen redelijk? (60 euro voor een 5.2) en welke doek is in het echt mooier, de gevlamde of de regenboog?
Ik ebn niet goed op de hoogte van girasols qua kleur en prijs, maar er zit een ware girasolverzamelaarster hier die vast wel snel zal reageren