Het commentaar was wel heel erg gekleurdquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:10 schreef okee6 het volgende:
Hij is enthousiast en je hoort een enkel verhaal dat Maarten niet opdist, anderzijds blijft hij een 'domme' renner. Is niet in staat iets neutraal te kaderen of zaken genuanceerd voor te stellen. Als je op deze manier tv maakt, kan je zo een half peloton in die cabine kwijt. Ik vind drie man al te veel gewauwel.
Eén man die doping en geweld goedpraat vind ik meer dan voldoende.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het commentaar was wel heel erg gekleurd
Ik doelde meer op de fascinatie voor Menchov.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:07 schreef okee6 het volgende:
[..]
Eén man die doping en geweld goedpraat vind ik meer dan voldoende.
Ach kan me herinneren dat het vorig jaar bij de Belg ook de hele tijd Boonen dit Boonen dat was dus das vrees ik een beroepsafwijkingquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de fascinatie voor Menchov.
Kun jij geen co-commentator worden of de koffie brengen? Kom je tenminste een keer van je luie flikkerquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:18 schreef tong80 het volgende:
Hij is toch werkeloos.
Met internet loop je altijd achter, een livestream kan soms wel 30 seconden achter lopen omdat het gebufferd wordt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:14 schreef vaarsuvius het volgende:
ik heb het beeld van de nos stream gebruikt met het commentaar van de belgen en het viel me op dat de belgen 4-5 seconden achter liepen (in elk geval op internet)
Was wel een leuk spel, dan zie je een demarrage of een ander incident, en kan je eerst voor je zelf commentaar geven en dan kijken of die belg hetzelfde ziet / zegt
on topic: Boogert is ok, maar vergeet niet dat hij extra leuk / goed kan zijn omdat hij heel veel kan vertellen op die 1-2 dagen dat ie er zit, als ie er 3 weken zi is ie ook zo door zijn content heen
Pre-cies mijn mening. Als die 2 het samen zouden gaan doen kies ik weer lekker voor de NOS.quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:29 schreef wimderon het volgende:![]()
Maar zolang Dijkstra erbij zit kies ik voor de Belg.
Mart met Boogerd lijkt me wel een prima duo. Mart herkent geen renners meer en heeft weinig koersinzicht, maar Boogerd ziet alles in een oogopslag. Mart is dan de perfecte man om de voorzetjes te geven voor Boogerd.
3 is inderdaad teveel. Maar ik vond Boogerd wel degelijk goed als commentator, hij is grappig en ziet de dingen die gebeuren snel en meestal ook goed. Dat hij af en toe een foutje maakte kan gebeuren (zoals dat Menchov zou winnen). Ducrot, Dijkstra en vooral Smeets zitten er veel vaker naast.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:08 schreef maril het volgende:
Feit dat men hier Boogerd wil is natuurlijk wel een belediging voor de NOS want het leek wel een theekransje vanmiddag. was echt niet mijn ding liever Ducrtot en Dijkstra alleen. was mij te druk brrrrrr
Martinus Jan Smeets (Arnhem, 11 januari 1947)quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:18 schreef Klopkoek het volgende:
Smeets is gewoon te oud. Smeets en nelissen.... dat is helaas over. Evert ten Napel met Boogerd.... dat zou geweldig zijn.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:33 schreef thewarrior82 het volgende:
Smeets & Breukink was ook wel een goed duo inderdaad.
Boogerd als commentaar lijkt me mooi, maar eigenlijk dan nog een andere man erbij dan Dijkstra of Ducrot. Dijkstra voegt helemaal niets boeiends toe en Boogerd zou de rol van Ducrot als analist/deskundige moeten hebben. Kan zo'n Joris van den Berg het niet overnemen van Dijkstra?
quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:30 schreef RedFever007 het volgende:
Een comibinatie van Herbie, Ducrot en Boogerd zou wmb ook prima zijn
Het is niet altijd ABN, maar who cares?quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:43 schreef JohnDDD het volgende:
Dijkstra en Ducrot zou ik allebei niet echt missen. Dijkstra zou ik missen als kiespijn, Ductor ach, onverschillig. Boogerd is wel leuk, maar hij is niet echt een heel "talig" persoon, dat wil zeggen, met taal is hij niet fantastisch maar dat kan ie wel leren.
Puik ideequote:Op woensdag 23 juli 2008 14:18 schreef tong80 het volgende:
Hij is toch werkeloos.
Gun deze man de baan.
En de Nederlandse TV-Tour de France-kijker hoeft zich niet meer te ergeren.
Evansquote:Op vrijdag 25 juli 2008 02:35 schreef Yueh het volgende:
[..]
Puik idee![]()
Maar als Evans nou eens stopt met fietsen weten ze bij de NOS natuurlijk niet meer wie ze 4uur lang moeten afbreken, slopen en vernederen. Maar ja dat zien we dan wel weer.![]()
Denis Menchov the attacker![]()
![]()
Cadel Evans![]()
![]()
Alleen Ducrot en Boogerd werkt natuurlijk voor geen meter. Je hebt iemand nodig die af en toe wat journalistiek bedrijft. Dus wat vragen stelt die de kijker ook zou kunnen stellen en algemene dingen vertellen enzo. Wanneer je twee ex-coureurs samen neerzet, gaat het mis.quote:Op donderdag 24 juli 2008 02:45 schreef Sno0ze het volgende:
Ducrot + Boogerd = goede combi! Dijkstra mag er ook bij zitten.
Journalistiek bedrijft ? Herbert Dijkstra ?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Alleen Ducrot en Boogerd werkt natuurlijk voor geen meter. Je hebt iemand nodig die af en toe wat journalistiek bedrijft. Dus wat vragen stelt die de kijker ook zou kunnen stellen en algemene dingen vertellen enzo. Wanneer je twee ex-coureurs samen neerzet, gaat het mis.
Kijk muts, er is ook nog zo iets als objectieve journalistiek. Als je voor een nationaal zender verslag uit brengt hoor je neutraal te zijn. Niemand zal een reporter beschuldigen als hij ergens tijdens een etappe zijn voorkeur uitspreekt naar zijn favoriete renner of ploeg. MAAR het gaat hier dus al niet om een landgenoot nog een lid van een nederlandse ploeg die ook nog maar een schijn van kans heeft om de ronde van Fankrijk te winnen, en dus niet de "TOUR DE FRANCE, staat mooi jo en we hebben hem al 2 keer gewonnen jo, dus mogen we best wel gaan flippen jo, toch" te winnen maar toch moet een goed betaalde reporter en een eerste rangs, in Nederland "want eerlijk is eerlijk" (wat in Belgie één van velen tweede of derde, vierde rangs wielrenners is of was is bij jullie de top, gaan daar effen met ze'n tweéen Cadel Evans afbreken, en niet even nee de hele live uitzending. Ik hoop alleen dat de NOS inziet dat dit niet kan kan. Wil je een objectieve kijk op het wielrennen nodig dan Erik Breukink of Eric Dekker uit, Nederlanders die het wielrennen verstaan en niet gefrustreerd zijn.quote:
Ik zeg niet dat Dijkstra goed is, integendeel. Maar iemand die af en toe even de koerssituatie schetst voor de mensen die net binnenvallen enzo.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:48 schreef crv het volgende:
[..]
Journalistiek bedrijft ? Herbert Dijkstra ?
Die leest alleen op wat voor hem ligt, als die een voor hem interssante renner ziet gaat ie heel zijn curiculum vorlezen waardoor die totaal vergeet regelmatig op zijn schermpje te kijken
Misschien is dat wel het middel om niet volledig overspoeld te worden door stokpaardjes en missers. Mart Smeets is trouwens ook niet zo geweldig bij de les meer. Zelfs in de samenvatting maakt hij fout op fout, verkeerde namen van renners, verkeerde posities etc. etc. Daar kunnen Ducrot en Dijkstra overigens ook wat van. Wat mij betreft zou Boogerd dan ook wel een goede aanvulling kunnen zijn, maar liever in plaats van, voor een aantal interessante etappes.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:09 schreef PLAE@ het volgende:
Sowieso wat afwisseling zou niet misstaan.
Dan Tankink graag: "dat is toch wel zo'n klojo"quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:18 schreef Vork het volgende:
[..]
Misschien is dat wel het middel om niet volledig overspoeld te worden door stokpaardjes en missers. Mart Smeets is trouwens ook niet zo geweldig bij de les meer. Zelfs in de samenvatting maakt hij fout op fout, verkeerde namen van renners, verkeerde posities etc. etc. Daar kunnen Ducrot en Dijkstra overigens ook wat van. Wat mij betreft zou Boogerd dan ook wel een goede aanvulling kunnen zijn, maar liever in plaats van, voor een aantal interessante etappes.
Het is overigens nog maar de vraag of het voordeel dat hij nu alle renners in een oogopslag kent en herkent, over een aantal jaren nogsteeds van toepassing is. Met deze lui heeft hij namelijk bijna allemaal nog gefietst, maar bij een nieuwe lichting zal dat steeds minder het geval zijn. Misschien is het om die reden ook helemaal geen slecht idee om eens in de zoveel jaar eens een nieuwe sympathieke oud-renner aan de commentaar poel toe te voegen.
Smeets is eerder gaan parttimen dan dat Nelissen gestopt is.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:59 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik kan me wel herrineren dat de bij die bergetappes dus met zijn drieeen zaten: Breukink/Smeets en wie was die andere dan? was dat toen al Dijkstra?
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Smeets is eerder gaan parttimen dan dat Nelissen gestopt is.
Je had altijd Nelissen en Smeets de hele Tour
Toen kwam daar tijdens de bergen Rooks bij
Toen stopte Smeets met de vlakke etappes en was het Nelissen Dijkstra, in de bergen weer Nelissen, Smeets en Rooks.
Rooks werd vervangen door Breukink
Nelissen werd definitief vervangen door Dijkstra
Dus vlak Dijkstra en Breukink, bergen Dijkstra ,Smeets en Breukink
Breukink werd vervangen door Ducrot, Smeets stopte helemaal.
Vlak Dijkstra en Ducrot, bergen Dijkstra, Ducrot en Boogerd.
Kijk takkenwijf.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:04 schreef Yueh het volgende:
[..]
Kijk muts, er is ook nog zo iets als objectieve journalistiek. Als je voor een nationaal zender verslag uit brengt hoor je neutraal te zijn. Niemand zal een reporter beschuldigen als hij ergens tijdens een etappe zijn voorkeur uitspreekt naar zijn favoriete renner of ploeg. MAAR het gaat hier dus al niet om een landgenoot nog een lid van een nederlandse ploeg die ook nog maar een schijn van kans heeft om de ronde van Fankrijk te winnen, en dus niet de "TOUR DE FRANCE, staat mooi jo en we hebben hem al 2 keer gewonnen jo, dus mogen we best wel gaan flippen jo, toch" te winnen maar toch moet een goed betaalde reporter en een eerste rangs, in Nederland "want eerlijk is eerlijk" (wat in Belgie één van velen tweede of derde, vierde rangs wielrenners is of was is bij jullie de top, gaan daar effen met ze'n tweéen Cadel Evans afbreken, en niet even nee de hele live uitzending. Ik hoop alleen dat de NOS inziet dat dit niet kan kan. Wil je een objectieve kijk op het wielrennen nodig dan Erik Breukink of Eric Dekker uit, Nederlanders die het wielrennen verstaan en niet gefrustreerd zijn.
Mart heeft in 2003 om de dag de tour gedaan met breuking in 2004 bergetappes.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Smeets is eerder gaan parttimen dan dat Nelissen gestopt is.
Je had altijd Nelissen en Smeets de hele Tour
Toen kwam daar tijdens de bergen Rooks bij
Toen stopte Smeets met de vlakke etappes en was het Nelissen Dijkstra, in de bergen weer Nelissen, Smeets en Rooks.
Rooks werd vervangen door Breukink
Nelissen werd definitief vervangen door Dijkstra
Dus vlak Dijkstra en Breukink, bergen Dijkstra ,Smeets en Breukink
Breukink werd vervangen door Ducrot, Smeets stopte helemaal.
Vlak Dijkstra en Ducrot, bergen Dijkstra, Ducrot en Boogerd.
Onzinquote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:16 schreef Klopkoek het volgende:
Nelissen heeft eigenlijk al afscheid genomen bij het WK 1998 in Valkenburg. Daarna nog slechts incidenteel commentator geweest, hoofdzakelijk voor veldrijden.
Die man zal het helaas niet lang meer volhouden ben ik bang. Jammer.
Breukink wasquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:45 schreef maril het volgende:
[..]
Mart heeft in 2003 om de dag de tour gedaan met breuking in 2004 bergetappes.
O heerlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:20 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kijk takkenwijf.![]()
Ten eerste slaat je tekst nergens op. Je lijkt wel een halve ghetto bewoner uit belgie die een beetje frusti is.
Trouwens ooit gehoord van "enter"
Taratadampampam: de Boonenshow!quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:52 schreef gimme.shelter het volgende:
Het is allemaal onbelangrijk..De echte wielerliefhebber kijkt en luistert natuurlijk naar De Belg!! Het Nederlands commentaar is zo bedroevend!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |