abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:18:06 #1
52871 Blight
Supersized.
pi_60293686
In het hedendaagse voetbal nemen de verschillende nationaliteiten bij veel clubs toe. Dit fenomeen is niet alleen te zien in de grote competities zoals de Premier League maar ook (of misschien wel juist) in de kleinere competities zoals de Scottish Premier League en de Nederlandse Eredivisie. Club als Arsenal, Glasgow Rangers en Roda JC spelen soms met wel negen (of meer!) buitenlanders in de basiself. Voor sommige van deze clubs levert dit successen op, maar gaat dit toch vaak enigszins ten koste van de clubidentiteit.

Bij mijn favoriete clubs is momenteel dezelfde tendens gaande. Als ik kijk naar de gemiddelde basiself van Ajax in het afgelopen seizoen tel ik zo vijf of zes Nederlanders, wat een flink hoog aantal is in vergelijking met de beoogde basiself van het komende seizoen: slechts Stekelenburg, Aissati en Huntelaar lijken Nederlanders met veel speelkansen te zijn. Klaarblijkelijk heeft Ajax momenteel niet de opties om te investeren in Nederlanders die benodigde kwaliteit met zich mee brengen. Wanneer ik naar de aankopen van het laatste half jaar kijk kom ik immers een Uruguyaan, een Argentijn, een Servier en een Spanjaard tegen.

Ook in het buitenland, waar ik een liefhebber ben van Manchester City omdat het al die jaren een echte Engelse club is geweest, zie ik dat er met miljoenen wordt gesmeten om daarmee haast uitsluitend buitenlanders mee binnen te halen. Een aantal namen die sinds het vorige seizoen de weg naar het City of Manchester Stadium hebben gemaakt zijn Vedran Ćorluka, Elano, Benjani Mwaruwari, Valeri Bojinov en natuurlijk recordaankoop Jô. Zoals bij de meeste van jullie bekend zal zijn bezit geen van deze jongens de Engelse nationaliteit.

De redenen van het buitelandse aankoopbeleid bij deze twee clubs verschilt, maar komt ergens ook overeen: de clubs hunkeren na de magere jaren naar nieuw succes. Het verschil zit 'm echter in het feit dat Ajax genoodzaakt zal zijn buitenlanders te kopen omdat de Nederlanders niet betaalbaar of niet goed genoeg zijn, waar City de buitenlanders koopt puur omdat zij hen als directe versterkingen zien. Gezien de magere resultaten van de laatste jaren in Amsterdam en het gebrek aan Nederlands talent op de velden begrijp ik de keuze van Ajax dan ook, en heb ik niet tot nauwelijks het gevoel dat de identiteit van de club wordt aangetast. Echter, bij The Citizens treur ik soms om deze ontwikkelingen, ondanks het feit dat door dit beleid de weg naar succes wel is ingeslagen.

Bij mij kwam onlangs dan ook de vraag op; wat acht de gemiddelde supporter belangrijker? Sportief succes, of het behouden van de clubidentiteit? Wil jij jouw ploeg prijzen zien winnen en maal je niet om welke spelers dat doen, of heb je het liever wat moeilijker met jongens die dicht bij de club staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Blight op 23-07-2008 13:24:05 ]
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:22:06 #2
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60293788
Liefst zie ik eigen jeugd spelen, vaak Nederlanders ook. Anders talentvolle Nederlanders elders vandaan, maar liever een buitenlandse topper/toptalent dan een Nederlandse subtoppers, zoals Robbie Wielaert.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60294188
Ik heb bij FC Groningen liever een elftal met acht verschillende nationaliteiten dan een team met elf Groningers. Het beeld van een groep mensen die uit alle windrichtingen zijn samen gekomen om hetzelfde shirt te verdedigen, spreekt me juist aan. Maar daar ben ik een uitzondering in, volgens mij.
pi_60294325
Nee hoor Cruoninga, ik ben het volkomen met je eens.
Als ze zich maar volledig 100% geven.

Ik vind het wel mooi om een speler uit de streek of stad in de basis te zien, zoals bijvoorbeeld Kruiswijk of Hiariej. Maar ik heb verder totaal geen moeite met de buitenlanders in het elftal. Ik vind het wel wat hebben.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60294460
Natuurlijk zie ik liever een elftal vol met jeugdspelers die hart voor de club hebben, maar de trend van tegenwoordig is om maar zoveel mogelijk te kopen, daar gaat (bijna) elke club in mee
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_60295217
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:37 schreef Cruoninga het volgende:
Ik heb bij FC Groningen liever een elftal met acht verschillende nationaliteiten dan een team met elf Groningers. Het beeld van een groep mensen die uit alle windrichtingen zijn samen gekomen om hetzelfde shirt te verdedigen, spreekt me juist aan. Maar daar ben ik een uitzondering in, volgens mij.
En aangezien ik geen Engelsman ben boeit het mij ook niet of er veel Engelsen spelen. Het gaat er mij om of ze alles geven voor hun club . Je hebt zowel Engelsen als buitenlanders die de club verlaten voor een hoger salaris dus je maakt je juist een echte "Gunner" ( Arsenal in dit geval) als je trouw bent aan je club en er alles voor geeft.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_60295989
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:22 schreef M0NTANA het volgende:
Liefst zie ik eigen jeugd spelen, vaak Nederlanders ook. Anders talentvolle Nederlanders elders vandaan, maar liever een buitenlandse topper/toptalent dan een Nederlandse subtoppers, zoals Robbie Wielaert.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:54:40 #8
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60296031
identiteit is belangrijker, maar het een mag gewoon niet standaard ten koste gaan van het ander.

Maar dat hangt met een stuk meer samen dan wel of geen eigen jeugd. Ook bij een club als Ajax.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60296501
Identiteit hangt af van je succes, terwijl je succes je identiteit bepaalt. Dat verandert met elkaar volgens mij. Het zit voor mij meer in wat je uitstraalt als club, wat voor visie je wil hebben en hoe je dat aanpakt dan wie of wat er gehaald wordt.

Natuurlijk past het bij Ajax beter dat er van de 11 jongens in de basis er 6 zelf opgeleidt zijn, waarvan er nog 4 Nederlands zijn ook, maar aan de andere kant horen bij Ajax ook nog de echte successen en het is maar de vraag of je dat structureel haalt bij het vasthouden aan het opstellen van jeugd. Wel zou je bij gelijkwaardige keuzes moeten kiezen voor dat wat dichter bij je staat.

Maar goed, het is sowieso lastig een identiteit te bepalen op basis van spelers, want bij hoeveel selecties in de Eredivisie speelt 1/3de van het team langer dan drie seizoenen bij de club?
pi_60296926
Ik word liever kampioen met 11 buitenlanders dan 2e met 1
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:47:02 #11
52871 Blight
Supersized.
pi_60297071
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik word liever kampioen met 11 buitenlanders dan 2e met 1
Ik denk dat dat voor bijna iedereen wel zo is. Ik kan me wel vinden in wat BS zegt.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_60297100
Jeugd opleiden is goedkoop en levert geld op, dus dat doe je toch wel.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60297476
Toen deze vraag me een paar jaar geleden werd voorgelegd zei ik dat ik me niet meer zou kunnen identificeren met de club als er elf buitenlanders op het veld staan. Ik merk nu, nu er regelmatig acht buitenlanders in het veld staan bij Groningen, dat het me weinig kan schelen waar de spelers vandaan komen. Uiteindelijk gaat het me om het shirt en de club. De spelers kunnen me gestolen worden. Al is het natuurlijk altijd wel leuk als er een paar jongens uit de regio meedoen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:10:01 #14
177738 DirkScheringa
retteketet......
pi_60297608
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jeugd opleiden is goedkoop en levert geld op, dus dat doe je toch wel.
En dan zijn ze 15 of 16 en dan komen Arsenal of Liverpool ze uit je jeugdopleiding plukken
AZ!
De magisch realist van AZ!
Leen is mijn vriend!
pi_60297709
En dan krijg je daar een vergoeding voor en iedere keer als ze een transfer maken nog een keer.

Moet je maar zorgen dat je zaakjes goed regelt
pi_60298309
liever geen kampioen met Nederlanders in het team dan kampioen met 11 buitenlanders
gelukkig streeft mijn club nu naar een team met zo veel mogelijk Nederlanders
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:40:17 #17
52871 Blight
Supersized.
pi_60298396
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:37 schreef ruud_fr het volgende:
liever geen kampioen met Nederlanders in het team dan kampioen met 11 buitenlanders
gelukkig streeft mijn club nu naar een team met zo veel mogelijk Nederlanders
Zonder te bedoelen te trollen: hoe sta jij dan tegenover aankopen met een verleden bij de rivaal, zoals Mols en Landzaat?
pi_60298830
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:40 schreef Blight het volgende:

[..]

Zonder te bedoelen te trollen: hoe sta jij dan tegenover aankopen met een verleden bij de rivaal, zoals Mols en Landzaat?
die moeten zich bewijzen echt voor Feyenoord te willen spelen en wat toe te kunnen voegen, Landzaat niet tot nu toe, De Cler heeft zich wel bewezen (is ook qua mentaliteit een Feyenoorder)
Mols heeft alleen toen ie jong was bij de jullie gespeeld (niet eens in het 1e)
Griek moest meteen oprotten

maar ik heb liever gewoon een speler die bij een andere club vandaan komt, maar ik heb het helaas niet voor het zeggen (hoop/denk wel dat de Griek affaire in het vervolg mee weegt bij evt. aankopen van de rivaal)
pi_60298932
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:00 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

die moeten zich bewijzen echt voor Feyenoord te willen spelen en wat toe te kunnen voegen, Landzaat niet tot nu toe, De Cler heeft zich wel bewezen (is ook qua mentaliteit een Feyenoorder)
Mols heeft alleen toen ie jong was bij de jullie gespeeld (niet eens in het 1e)
Griek moest meteen oprotten

maar ik heb liever gewoon een speler die bij een andere club vandaan komt, maar ik heb het helaas niet voor het zeggen (hoop/denk wel dat de Griek affaire in het vervolg mee weegt bij evt. aankopen van de rivaal)
Precies. Al worden het nooit echte Feyenoorders. De cler is denk ik een positieve uitzondering.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:21:33 #20
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60300872
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:18 schreef Blight het volgende:
Roda JC
Dit is een misplaatst voorbeeld, aangezien Roda juist weer een andere weg ingeslagen is en het komend seizoen zeker niet de club met de meeste buitenlanders zal zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_60315731
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dit is een misplaatst voorbeeld, aangezien Roda juist weer een andere weg ingeslagen is en het komend seizoen zeker niet de club met de meeste buitenlanders zal zijn.
Als je eenmaal die naam hebt, kom je er lastig van af.. SC Heerenveen speelde afgelopen seizoen veelal met 6-7 Nederlanders (Van Dijk, Zuiverloon, Breuer, Dingsdag, Drost/Jong-a-Pin, Roorda, Beerens, Sibon), maar toch had men het (weer) over 'al die Scandinaviërs'.. Nu waren van die overige groep potentiële basisspelers Bradley, Prager, Pranjic, Sulejmani en Vandenbussche de laatste keer dat ik keek ook geen Scandinaviërs, dus tsja.. . 'Gelukkig' doen we met het contracteren van de Marokkaanse Noor Elyounoussi onze (bij-)naam weer 'eer' aan

Clubidentiteit is veel meer dan de nationaliteit je spelersgroep. Clubidentiteit is uitstraling, is beleving. Clubidentiteit is een stadion, is de organisatie. Het is geweldig wanneer er jongens uit de eigen stad/streek/provincie aan bij kunnen dragen. Maar ook zonder dat soort spelers kan een clubidentiteit prima bestaan en behouden blijven
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_60321222
Het Ajax van '95 was perfect. Ook in dit opzicht.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:50:50 #23
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60322466
In 2005 riep ik nog dat ik liever tweede werd met veel Nederlanders, dan eerste met al die buitenlandse voetballers, zoals PSV. Maar goed, in 2005 riep ik ook dat ik liever tweede werd met attractief voetbal, dan eerste met negatief kut-voetbal, zoals PSV. Tegenwoordig boeit het me niet meer zo, wil gewoon kampioen worden!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60324297
PSV heeft gewoon meer Nederlanders dan PSV, maar mensen met jaloezie hebben geen normaal gezond verstand
pi_60324346
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV heeft gewoon meer Nederlanders dan PSV, maar mensen met jaloezie hebben geen normaal gezond verstand
Que?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:22:36 #26
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60324360
quote:
PSV heeft gewoon meer Nederlanders dan PSV
Je hebt gelijk.
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:52:35 #27
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_60324836
quote:
Precies
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_60324924
quote:
Poezie!
  donderdag 24 juli 2008 @ 18:38:17 #29
177738 DirkScheringa
retteketet......
pi_60325585
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:50 schreef M0NTANA het volgende:
In 2005 riep ik nog dat ik liever tweede werd met veel Nederlanders, dan eerste met al die buitenlandse voetballers, zoals PSV. Maar goed, in 2005 riep ik ook dat ik liever tweede werd met attractief voetbal, dan eerste met negatief kut-voetbal, zoals PSV. Tegenwoordig boeit het me niet meer zo, wil gewoon kampioen worden!
Je kan veel zeggen van PSV maar in 2005 speelde ze toch wel attractief voetbal. Zeker vergeten hoe bijvoorbeeld AC Milaan van het kastje naar de muur werd gestuurd?

Het seizoen er begon het afbraakvoetbal.
AZ!
De magisch realist van AZ!
Leen is mijn vriend!
pi_60327394
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:38 schreef DirkScheringa het volgende:

[..]

Je kan veel zeggen van PSV maar in 2005 speelde ze toch wel attractief voetbal. Zeker vergeten hoe bijvoorbeeld AC Milaan van het kastje naar de muur werd gestuurd?

Het seizoen er begon het afbraakvoetbal.
Toch was de media het hele seizoen behoorlijk negatief over "ons" voetbal, vreemd wanneer je dat nu terug bekijkt. En PSV had in 2005 met Bouma, Ooijer, Cocu, v. Bommel en Vennegoor een duidelijke Nederlandse basis, een vreemdelingenlegioen was het toen zeker niet.
pi_60328211
Nu met Kromkamp, Afellay, Bakkal, Amrabat, Koevermans, Zonneveld en in mindere mate Van der Leegte, Vd Eijnden, Roorda ook niet
pi_60328520
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu met Kromkamp, Afellay, Bakkal, Amrabat, Koevermans, Zonneveld en in mindere mate Van der Leegte, Vd Eijnden, Roorda ook niet
Zo ken ik er nog wel een paar.

Precies hetzelfde lijkt overigens te gelden voor Ajax komend seizoen, hoor. Daar niet van.
pi_60328554
Alle 5 waren spelers in de kern en Amrabat basisspeler bij VVV

Maar wat is je punt nu?
pi_60328607
En dan vergeet ik Marcellis en Pieters ook nog en dan zijn het er 8

Meer dan bij Ajax, maar dat zei ik 10 posts geleden ook al
pi_60328633
Dat het me te ver gaat om te stellen dat het totaal geen vreemdelingenlegioen is. Zeker niet als Koevermans ook nog eens veel als invaller heeft gespeeld en Zonneveld ook maar bij gebrek aan beter speelde. Amrabat zat vorig jaar niet bij PSV.
pi_60328709
PSV is geen vreemdenlingenlegioen
pi_60328758
Ibi 24 wedstrijden
Bakkal 31 wedstrijden
Amrabat 33 wedstrijden
Koevermans 29 wedstrijden
Marcellis 26 wedstrijden
Pieters 31 wedstrijden
Kromkamp 26 wedstrijden
Zonneveld 21 wedstrijden

Ook nog:

Vd Einden
Roorda
Vd Leegte

En natuurlijk de buitenlanders die al jarenlang in Nederland voetballen

Addo 9 seizoenen
Culina 8 seizoenen
Lazovic 4 seizoenen
Vayrinen 7 seizoenen
Wuytens seizoen of 6

[ Bericht 32% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 24-07-2008 21:43:38 ]
pi_60328821
Gomes, Salcido, Alcides, Addo, Simons, Culina, Mendez, Farfan, Lazovic en dan vergeet ik vast nog een flink aantal spelers uit de A-kern.. Dat daar nu een aantal van verkocht zijn, neemt niet weg dat het 'vreemdelingenlegioengehalte' (mooi scrabble-woord) bij PSV ook best hoog ligt..

Echter, zoals al een paar keer gesteld hierboven, een vreemdelingenlegioen betekent niet per definitie dat de club haar identiteit verliest.. Gezeur om niets dus..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_60328823
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ibi 24 wedstrijden
Bakkal 31 wedstrijden
Amrabat 33 wedstrijden
vreemdelingen...
pi_60328904
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:41 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

vreemdelingen...
Feyenoorders
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:48:40 #41
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60328979
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Feyenoorders
Die doen het wel goed met hun Nederlanders, al zijn sommige wel wat aan de oude kant.
pi_60329023
Alleen jammer dat ze op een stuk of 3 na niks toevoegen
pi_60329059
Greene - Vreemdeling
Lucius
Timmer
Mols - Vreemdeling
Hofs
Buys
Hofland - Vreemdeling
Landzaat - Vreemdeling
De Guzman - Vreemdeling
Tiendali - Vreemdeling
Vlaar

Daar kan je de oorlog mee winnen
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:55:46 #44
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60329151
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Greene - Vreemdeling
Lucius
Timmer
Mols - Vreemdeling
Hofs
Buys
Hofland - Vreemdeling
Landzaat - Vreemdeling
De Guzman - Vreemdeling
Tiendali - Vreemdeling
Vlaar

Daar kan je de oorlog mee winnen
Wanneer ben je in jouw optiek een vreemdeling?
pi_60329182
Mijn optiek is in deze niet belangrijk.

Alleen de optiek van een havenslaaf in deze topic is van belang
pi_60329211
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mijn optiek is in deze niet belangrijk.

Alleen de optiek van een havenslaaf in deze topic is van belang
Nou, het is wel knap krom. Want je brengt Amrabat, Pieters en Zonneveld en Koevermans wel stuk voor stuk als eigen spelers. Dan is het makkelijk praten natuurlijk.
pi_60329230
PSV is idd geen vreemdelingen legioen
pi_60329266
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:58 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Nou, het is wel knap krom. Want je brengt Amrabat, Pieters en Zonneveld en Koevermans wel stuk voor stuk als eigen spelers. Dan is het makkelijk praten natuurlijk.
Tuurlijk ze hebben een Nederlands paspoort
pi_60329282
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
PSV is idd geen vreemdelingen legioen
Je moet de smilie effe weghalen dan heb je gelijk
pi_60329295
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tuurlijk ze hebben een Nederlands paspoort
Ik zat meer vanuit eigen jeugd te rekenen, dus we lulden een beetje langs elkaar heen. Maar dan vind ik PSV nog steeds wel een beetje een vreemdelingenlegioen.
pi_60329323
Lees de OP eerst dan
pi_60329350
Ajax heeft er 4 uit de eigen jeugd(en willen een 5e) van PSV, PSV 0 van Ajax

Dus dat kan ook weer de ijskast in
pi_60329453
Ja klopt vier eigen jeugdspelers in de selectie jij hebt je stats goed hoor
pi_60329481
Weer uitgeluld dus zo te zien aan je reactie
pi_60329515
Pff, hier ga ik geen tijd meer aan besteden hoor. Triest gedoe.
pi_60329554
Ook uitgeluld dus
pi_60329572
Heijden, Jong, Furby, Wiel, Steek, Sarpong, Martina, Lindgren etc
pi_60329608
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hij bedoelt spelers van Ajax die uit de psv jeugd komen en andersom. Maar dan klopt het nog niet wat hij zegt
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_60329628
quote:
Jong, Sarpong, Martina zijn vreemdelingen(Havenslaaf reactie)

Lindgren hoort er niet bij(ontopic reactie)
pi_60329629
quote:
Vermeer, Anita, Donald, Slijngard, Schilde en nu ook Wormgoor.
En dan nog die ook uit de eigen jeugd komen Vermaelen, Vertonghen.
pi_60329639
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:12 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Hij bedoelt spelers van Ajax die uit de psv jeugd komen en andersom. Maar dan klopt het nog niet wat hij zegt
Klopt 100%
pi_60329661
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jong, Sarpong, Martina zijn vreemdelingen(Havenslaaf reactie)

Lindgren hoort er niet bij(ontopic reactie)
En dan zelf wel Culina en consorten meerekenen. !
pi_60329681
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:13 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Vermeer, Anita, Donald, Slijngard, Schilde en nu ook Wormgoor.
En dan nog die ook uit de eigen jeugd komen Vermaelen, Vertonghen.
Vermaelen en Vertonghen horen er niet bij volgens de OP

En volgens de havenslaven Vermeer, Anita, Donald en Slijngaard ook niet
pi_60329687
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:14 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

En dan zelf wel Culina en consorten meerekenen. !
Nee
pi_60329730
Suri en moker tel ik als nl
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:17:12 #66
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60329733
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Welke vier dan, als ik vragen mag?
pi_60329747
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
Suri en moker tel ik als nl
De havenslaven niet
pi_60329774
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:17 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Welke vier dan, als ik vragen mag?
Rommedahl, Colin, Konijn en Isi.

Aan de andere kant alleen Culina(maar die zou voor topic niet meetellen, zoals Rommedahl ook niet zou doen)
pi_60329798
Hunter jeugd PSV dan Lindgren Ajax jeugd
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:20:12 #70
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60329813
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Rommedahl, Colin, Konijn en Isi.

Aan de andere kant alleen Culina(maar die zou voor topic niet meetellen, zoals Rommedahl ook niet zou doen)
Dennis Rommedahl dus duidelijk niet en ook KJH niet, die zat slechts anderhalf jaar bij PSV in de jeugd, is opgeleid door De Graafschap en niet door jullie.
pi_60329836
Je begrijpt het nog niet helemaal, probeer eens rustig te gaan lezen
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:21:13 #72
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60329848
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De havenslaven niet
Wat is er vreemd aan Kevin Hofland?
pi_60329856
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dennis Rommedahl dus duidelijk niet en ook KJH niet, die zat slechts anderhalf jaar bij PSV in de jeugd, is opgeleid door De Graafschap en niet door jullie.
Volgens de UEFA alle vier wel
pi_60329857
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het enige dat PSV heeft gedaan qua opleiding van Rommedahl is hem uitlenen aan RKC.
pi_60329866
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:21 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Het enige dat PSV heeft gedaan qua opleiding van Rommedahl is hem uitlenen aan RKC.
Daar denkt de UEFA anders over
pi_60329884
quote:

[..]

Klopt 100%
Vreemd want ik tel er 3 (Colin, Huntelaar, Aissati) voor Ajax en 4 (Culina, Zonneveld, Amrabat, Zeefuik) voor psv...
pi_60329905
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:22 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Vreemd want ik tel er 3 (Colin, Huntelaar, Aissati) voor Ajax en 4 (Culina, Zonneveld, Amrabat, Zeefuik) voor psv...
Je telt verkeerd en Zeefuik zit niet meer bij PSV
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:25:00 #79
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60329948
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar die 100% van jou klopte voor geen meter.
pi_60329990
quote:

[..]

Hij is nog steeds van psv.

Maar goed je had dus weer geen gelijk.
pi_60330032
en afbraakvoetbal met buitenlanders
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:31:37 #82
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60330110
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:26 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Wat dus weer inhoudt dat DAM dit topic voortaan weer negeert, want fouten toegeven is hij niet zo goed in.
pi_60330149
Zou jammer zijn.
pi_60330358
Knap van je dat je je fouten toegeeft DAM, echt top.
pi_60330403
Ik had gewoon gelijk
pi_60330485
Ok duidelijk.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:52:40 #87
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60330610
Even een samenvatting voor de mensen die geen zin hebben om terug te lezen:
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

quote:
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:12 schreef BB-boy het volgende:

[..]

quote:

[..]

Klopt 100%
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:22 schreef BB-boy het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:26 schreef BB-boy het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik had gewoon gelijk
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:47 schreef BB-boy het volgende:
Ok duidelijk.
pi_60331709
Kappen nou met de gezeik DAM, dit gaat nergens over.. On-topic is of men de identiteit van de club belangrijker vindt dan succesvol zijn, of juist andersom.. Niet welke club de meeste buitenlanders heeft, wie welke nationaliteit heeft en waarom, wie er de meest onzinnige opmerkingen maakt, etc... Dat doe je maar lekker ergens anders!
pi_60331753
Succes maakt de indentiteit en is alleen afhankelijk van de kwaliteit en mentaliteit van de speler en niet van het land waar hij staatsburger van is
pi_60332065
Een reeks off-topic reacties verwijderd.

Kunnen we nu weer normaal verdergaan? Dat houdt in dat er niet voor anderen gedacht hoeft te worden, er normaal wordt gesproken over andere supporterskampen en on-topic reacties worden op zich ook op prijs gesteld.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:51:22 #91
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_60332452
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Succes maakt de indentiteit en is alleen afhankelijk van de kwaliteit en mentaliteit van de speler en niet van het land waar hij staatsburger van is
Succes kan heel goed los van identiteit staan. Daarnaast gaat het niet om kwaliteit en mentaliteit van individuele spelers, maar over de identiteit van de club, om clubcultuur, historie, etc. Uiteraard heeft 'succes' invloed op een club, succes trekt vaak ook 'gloryhunters' aan en dat heeft altijd z'n weerslag op de identiteit van de club. En dan is het afhankelijk van hoe de directie en de achterban zelf daar mee om gaat.

Waar, om daar toch de link met nationaliteiten te leggen, spelers uit een andere cultuur voor succes moeten zorgen, kan dat echter ook prima hand in hand gaan met behoud van de clubidentiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')