abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:37:36 #51
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60281799
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:13 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik leen dus wel zoveel, maar ik werk er ook naast. Ik vind 20 uur ook wel erg veel, hoor! Ik werk maar tien uurtjes en dat vinden mijn vrienden al veel. Voor mij is dat net genoeg om wat extra's te verdienen (met alleen de lening houd ik netto ongeveer 200 over voor eten etc.) en het brengt mijn studie niet in gevaar.
Tot aan mijn stage in het buitenland vorig jaar was ik maar 1 keer op vakantie geweest sinds ik student ben. Ik vind wintersport ook overdreven, sowieso is vakantie nog altijd een luxe.
Van een beetje werken wordt je niet slechter.
Ik ben op mijn 12e begonnen met een krantenwijk om mijn uitwedstrijden van Ajax van te betalen, heb vanaf mijn 15e vakantiebaantjes e.d. gehad, zodat ik mijn eerste stereo-setje en platen kon kopen en verder woonde ik nog gewoon thuis zonder kosten.
Toen ik op mijn 22e uit dienst kwam, ben ik meteen gaan werken als administratief medewerker (de banen lagen toen niet voor het oprapen), heb de nodige aanvullende opleidingen gedaan en 2 jaar later was ik afdelingschef. 7 Jaar gedaan en toen de ICT in, omdat ik als chef mezelf niet meer kon zijn.

Toen begonnen als functioneel applicatie beheerder, veel projecten en opleidingen tussendoor gedaan voor met name de Internet-hoek en nu ben ik sinds kort Senior Service Manager/Problem Manager van een groot bedrijf.

Hoewel ik dat allemaal niet gepland heb, walg ik van het woord 'ambitie' en me bij functionerings-/investeringsgesprekken nooit laat verleiden om dingen te beloven waar ik eigenlijk geen zin in heb, ben ik tevreden met wat ik bereikt heb met mijn relatief eenvoudige basisopleidingen.
pi_60281820
Nou, ik zou dan wel weer eerder iemand aannemen die netjes in vier jaar klaar is en daarnaast heeft gewerkt dan een lamlul die tien jaar aan het feestvieren is.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:39:33 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60281871
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:38 schreef wyccie het volgende:
Nou, ik zou dan wel weer eerder iemand aannemen die netjes in vier jaar klaar is en daarnaast heeft gewerkt dan een lamlul die tien jaar aan het feestvieren is.
Staat ook niet echt fraai op je CV, 10 jaar studeren voor een studie die veel sneller kan en 0 werkervaring hebben...
pi_60281989
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:47 schreef wyccie het volgende:
Alleen Nesle en PS zitten nog op de middelbare school toch?
Verder zijn B.ertha, Yuri, Sheep, WG en Tim de enigen die nog de studentenleeftijd hebben.
De rest is al aan het werk of gewoon te lang bezig met de studie.
Dat klopt, nog maar één jaartje hoor
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:54 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Maar volgens mij ben ik niet de jongste, is Nes dat
en dat klopt ook
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:42:31 #55
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_60282016
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:38 schreef wyccie het volgende:
Ik had het meer over het 'werken naast de studie'.

Als je er 10 jaar over gedaan hebt maar daarnaast geen (relevante) werkervaring hebt... dan is de gene die in 4 jaar tijd klaar was zonder werkervaring natuurlijk de 1e keus

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik overigens in totaal 6 jaar gebruiken voor 1 bachelor en 2 masters. Pin me er niet op vast
pi_60282105
Mooie 'carrière', MM. Al begrijp ik de meeste woorden/functies niet.
Als ik soms hoor dat 20-jarigen al afdelingschef zijn of filiaalleider (al is het maar van een AH to go) dan vind ik mezelf zo'n sukkel: zo veel ouder en nog steeds een kassamiep.
Maar ja, ik ben ook absoluut geen ambitieus persoon en ik heb ook geen hogere functie nodig om me goed te voelen. Als ik m'n werk maar goed doe en het leuk vind ben ik al blij.
pi_60282186
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:42 schreef Whiteguy het volgende:
Ik had het meer over het 'werken naast de studie'.
quote:
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik overigens in totaal 6 jaar gebruiken voor 1 bachelor en 2 masters. Pin me er niet op vast
Oh, dat valt toch heel erg mee? Ik heb ook langer over mijn studie gedaan en dat was maar 1 master.
pi_60282236
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:42 schreef Nesle het volgende:
Ik vind het wel heel leuk dat je nu al zo goed weet wat je wilt en dat je iets doet dat niet zo gebruikelijk is met jouw vooropleiding, maar gewoon doet wat je leuk vindt.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:48:05 #59
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_60282251
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:44 schreef wyccie het volgende:
Als ik soms hoor dat 20-jarigen al afdelingschef zijn of filiaalleider (al is het maar van een AH to go) dan vind ik mezelf zo'n sukkel: zo veel ouder en nog steeds een kassamiep.
Maar ja, ik ben ook absoluut geen ambitieus persoon en ik heb ook geen hogere functie nodig om me goed te voelen. Als ik m'n werk maar goed doe en het leuk vind ben ik al blij.
Die omslag heb ik de laatste jaren ook wel gemaakt. Eerst had ik ook nog zoiets van meer verdienen = beter, maar als ik na mn studie een baantje kan krijgen waar ik 4x9 kan gaan werken zou ik dat waarschijnlijk eerder pakken dan iets wat misschien wat meer oplevert.
pi_60282643
Ik ben heel simpel wat dat betreft. Als ik lekker kan werken is het goed.
Volgens mij zijn er echt mensen die kotsen op mensen zoals ik die geen vooruitstrevend doel in het leven hebben.
Ik wil later wel veel werken, vind het belangrijker om betrokken te zijn bij mijn werk/patiënten. Heb net voor het eerst House gezien. Zo gek hoef ik niet te zijn, maar hij is wel een goede dokter die echt om zijn patiënten geeft.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:00:23 #61
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_60282842
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:56 schreef wyccie het volgende:
Volgens mij zijn er echt mensen die kotsen op mensen zoals ik die geen vooruitstrevend doel in het leven hebben.
Ik wil later wel veel werken, vind het belangrijker om betrokken te zijn bij mijn werk/patiënten. Heb net voor het eerst House gezien. Zo gek hoef ik niet te zijn, maar hij is wel een goede dokter die echt om zijn patiënten geeft.
Jij ontdekt House nu pas? Dan heb je wat in te halen

Maar zolang je studeert en je hebt het wel naar je zin met je bijbaantje, waarom zou je je dan druk maken over carriere in je bijbaantje? Je hebt een hoger doel
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:01:56 #62
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_60282903
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:56 schreef wyccie het volgende:
Bij mij hangt het heel erg van de klant af of ik er bij betrokken ben en of ik er om geef.
Zeker als ik winkel dienst heb komt dat in mij naar voren. Ik maak er over het algemeen een sport van om zeikerds die om korting lopen jengelen zo veel mogelijk af te zetten, en mensen die normaal doen, beleefd zijn en eigenlijk helemaal nergens op rekenen geef ik meestal wat extra's
pi_60282934
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:00 schreef TradeMarkie het volgende:
Jij ontdekt House nu pas? Dan heb je wat in te halen
Ja, House was altijd op de donderdag. Ik werk op koopavond, vandaar.
Ik kijk ook niet echt naar ER. Moet vaak huilen van dat soort series.
pi_60283021
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:01 schreef Whiteguy het volgende:
Bij mij hangt het heel erg van de klant af of ik er bij betrokken ben en of ik er om geef.
Zeker als ik winkel dienst heb komt dat in mij naar voren. Ik maak er over het algemeen een sport van om zeikerds die om korting lopen jengelen zo veel mogelijk af te zetten, en mensen die normaal doen, beleefd zijn en eigenlijk helemaal nergens op rekenen geef ik meestal wat extra's
En de dames in korte rokjes natuurlijk ook altijd, he.

Ben mijn accent grave kwijt. Krijg 'm niet meer op de e, alleen ervoor.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:05:09 #65
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_60283026
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:02 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ja, House was altijd op de donderdag. Ik werk op koopavond, vandaar.
Ik kijk ook niet echt naar ER. Moet vaak huilen van dat soort series.
House scheelt wel behoorlijk met ER, net als je denkt dat er een gevoelige snaar geraakt gaat worden is er daar weer de enorme botheid van House
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:07:09 #66
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_60283092
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

En de dames in korte rokjes natuurlijk ook altijd, he.

Ben mijn accent grave kwijt. Krijg 'm niet meer op de e, alleen ervoor.
Gratis levering en installatie op locatie behoort dan wel tot de mogelijkheden ja
pi_60283130
Heb daarnet ook gehuild bij House, hoor.
Ik ben niet zo huilbestendig.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:08:52 #68
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60283156
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:42 schreef Nesle het volgende:

[..]

[..]

en dat klopt ook
Yay!
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:10:28 #69
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60283213
Oh, trouwens, Yuri is 20
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:12:01 #70
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60283265
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:44 schreef wyccie het volgende:
Ik ben bijna al mijn functies 'binnengerold' doordat ik er voor gevraagd ben.
Zoals ik al zei, ik hou niet van het woord 'ambitie', dat vind ik te veel een opgelegd iets, doet me aan ellenboogwerk en zo denken... .
Neem de dingen zoals ze op je pad komen en maak je keuze's daaruit.
Plezier is voor mij belangrijker dan geld en als je plezier in je werk hebt, doe je het waarschijnlijk ook goed en komt het geld vanzelf wel.

En kassamiep/studente of wat dan ook, ik respecteer ieders beroep.
Het zou niet best zijn als we allemaal directeur of manager zouden zijn.

Welke woorden begrijp je trouwens niet?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:14:05 #71
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60283338
Oohja, Luke en Julie
Was dat al seizoen 1?
Live from Chicago
pi_60283534
Bij ambitie denk ik ook gelijk aan vrouwen in mantelpakjes en inderdaad elleboogwerk, omhoog likken en dat soort dingen.

Functioneel Aplicatie beheerder. Huppeldepup manager. Maar je hoeft het niet uit te leggen, ik kan het toch niet onthouden.
pi_60283641
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel leuk dat je nu al zo goed weet wat je wilt en dat je iets doet dat niet zo gebruikelijk is met jouw vooropleiding, maar gewoon doet wat je leuk vindt.
Dat hoor ik vaker tja ik heb er eerder wel aan gedacht hoor, huppa na mijn VWO gewoon naar de universiteit. Na een paar open dagen op universiteiten wist ik het gewoon zeker, dat is niks voor mij Maar ja, dan zit je in 4VWO en ik ging er makkelijk doorheen zeg maar. Toen dacht ik, ik maak gewoon mijn VWO af en daarna lekker naar de hotelschool. Ik heb mijn eerste baantjes ook express in de horeca gezocht zodat dat al goed stond op mijn "cv" (wat je een CV kan noemen met 2 baantjes ) voor als ik daar zo'n intake moest doen. En er is niks op universitair niveau met toerisme horeca oid... dus dan maar een niveau lager

Ik heb trouwens ook genoeg klasgenoten die persé piloot of arts willen worden voor het geld dat wil ik dus niet
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:26:31 #74
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60283703
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef Nesle het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker tja ik heb er eerder wel aan gedacht hoor, huppa na mijn VWO gewoon naar de universiteit. Na een paar open dagen op universiteiten wist ik het gewoon zeker, dat is niks voor mij Maar ja, dan zit je in 4VWO en ik ging er makkelijk doorheen zeg maar. Toen dacht ik, ik maak gewoon mijn VWO af en daarna lekker naar de hotelschool. Ik heb mijn eerste baantjes ook express in de horeca gezocht zodat dat al goed stond op mijn "cv" (wat je een CV kan noemen met 2 baantjes ) voor als ik daar zo'n intake moest doen. En er is niks op universitair niveau met toerisme horeca oid... dus dan maar een niveau lager

Ik heb trouwens ook genoeg klasgenoten die persé piloot of arts willen worden voor het geld dat wil ik dus niet
Ik vind het stoer. Ik ging er ook altijd vanuit dat ik gewoon naar de universiteit zou gaan, wetenschappelijk onderwijs, daar was geen twijfel mogelijk. Tot vorige week, nu overweeg ik heel sterk om toch ook een hbo te gaan doen
Live from Chicago
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:29:13 #75
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60283770
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:20 schreef wyccie het volgende:
Bij ambitie denk ik ook gelijk aan vrouwen in mantelpakjes en inderdaad elleboogwerk, omhoog likken en dat soort dingen.

Functioneel Aplicatie beheerder. Huppeldepup manager. Maar je hoeft het niet uit te leggen, ik kan het toch niet onthouden.
Mocht je ooit nog de ICT in willen:

Functioneel beheer
Functioneel beheer is namens de gebruikersorganisatie verantwoordelijk voor het instandhouden van de functionaliteit van een ICT-voorziening. Het functioneel beheer fungeert dus eigenlijk als eigenaar en opdrachtgever voor het informatiesysteem.

Problem Management (ITIL)
Problem Management onderzoekt de infrastructuur om oorzaken voor (potentiële) storingen in de dienstverlening te achterhalen. Het volgt en bewaakt Known Errors in de infrastructuur.

De hele terminologie vindt je hier: http://www.aslbislfoundation.org/nl/asl/terminologie.htm

Wij volgen eigenlijk de ITIL-procesmethodiek, maar deze lijst gebruik ik vaak om zaken duidelijk te maken aan anderen, ASL (Application Services Library) zit in de buurt van ITIL (Information Technology Infrastructure Library ).
pi_60283863
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef Nesle het volgende:
Voor de status. Geloof me, voor het geld kun je beter een makkelijkere studie en werk zoeken.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:35:37 #77
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60283965
Oooh Nes...
Als Seth zegt: " 'cause for me it has always been you, Summer, always..." is zooooo lief

Beetje vergelijkbaar met het "choose me, pick me, love me" stukje in Grey's maar dan beter
Live from Chicago
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:36:08 #78
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60284021
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:36 schreef MadMaster het volgende:
Tussen de bedrijven door 2 hotels in Amerika geboekt:

Brunswick Hotel aan Route 66

Moestlywood Bed & Breakfast nabij Red Rocks, Arizona

[ afbeelding ]

Die eerste heeft wel een stom foutje op hun site.

Ze hebben een cowgirl room.
pi_60284105
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Oooh Nes...
Als Seth zegt: " 'cause for me it has always been you, Summer, always..." is zooooo lief

Beetje vergelijkbaar met het "choose me, pick me, love me" stukje in Grey's maar dan beter
Is dat op die tafel?
Dat stukje vond ik trouwens suuuuuuperirritant maar dat kwam door de actrice
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:20 #81
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60284119
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:37 schreef wyccie het volgende:

[..]

Die eerste heeft wel een stom foutje op hun site.
Mis ik iets
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:42:09 #82
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60284148
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:41 schreef Nesle het volgende:

[..]

Is dat op die tafel?
Dat stukje vond ik trouwens suuuuuuperirritant maar dat kwam door de actrice
Volgens mij is er in geen van beide stukjes een tafel.
Oooh ik weet l wat je bedoelt!! Nee de tafel komt nog Het kwam voor de 'visseks'
Live from Chicago
pi_60284155
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:41 schreef MadMaster het volgende:
Mis ik iets
Er staat Amentities in de keuzebalk.
Heeft het tweede hotel maar twee kamers?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:44:40 #84
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60284204
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:42 schreef wyccie het volgende:

[..]

Er staat Amentities in de keuzebalk.
Heeft het tweede hotel maar twee kamers?
Amen titties...

Was me niet opgevallen...
Misschien bedoelen ze daar die 'cowgirl' rooms wel mee.
Voor hetzelfde geld heb ik in een whorehouse geboekt...

Ja, 2e heeft maar 2 kamers, is een B&B.
Heb voor de goedkoopste gekozen, de Southwestern Rose.
pi_60284239
Haha, zo had ik het nog niet eens bekeken. Titties zag ik wel.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:48:42 #86
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60284356
Clogtitties?
Is weer eens wat anders dan de klomppantoffels als souvenir.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:58:42 #88
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60284513
Welterusten allemaal, ik ga nog even naar de krabbenvangst op Discovery kijken...
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:59:32 #89
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:01:40 #90
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60284577
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:59 schreef Yurithemaster het volgende:
ben dr alweer
Ja, nu weet ik al hoe oud je bent:P
Live from Chicago
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:02:20 #91
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_60284598
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:58 schreef MadMaster het volgende:
Welterusten allemaal, ik ga nog even naar de krabbenvangst op Discovery kijken...
Geen slechte keuze... laat ik dat ook maar es doen. Vanuit mn bedje
pi_60284604
Trusten
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:05:46 #93
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_60284658
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:58 schreef MadMaster het volgende:
Tnx voor de tip, wel een herhaling gok ik, maar blijft leuk
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:10:04 #94
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_60284728
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ja, nu weet ik al hoe oud je bent:P
Ja 17 hoezo
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:10:20 #95
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60284738
Ik.heb.mn.spatiebalk.gemold
Live from Chicago
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:10:48 #96
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_60284741
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:10 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik.heb.mn.spatiebalk.gemold:(
Knap hoor
pi_60284748
Mogguh
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:11:38 #98
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60284756
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:10 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ja 17 hoezo
Liegenaar
Live from Chicago
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:11:57 #99
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_60284760
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:10 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Knap hoor
Live from Chicago
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:12:51 #100
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_60284779
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:11 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Liegenaar
Heul niet. ik lijk gewoon ouder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: